Saab 9-5 Aero 169kW 1999 mikk77

Vasta
mikk77
Postitusi: 26
Liitunud: E Jaan 30, 2012 14:11
Asukoht: Keila
Auto: Kaks jalga

#1

E Sept 27, 2021 10:54

Nonii, panen siis kirja oma neljanda Aero peatüki

Viimasest (töötavast) Saabist on möödas kolm aastat. Vahepeal olnud kasutuses erinevaid masinaid aga kõik on olnud võrdlemisi emotsioonitu rämps.
Kuna valge mees diisliga ei sõida ja ma isiklikult pole omanud ühtegi probleemivaba diiselmootoriga aparaati siis sai vaikselt silm pea hoitud erinevatel bensukatel. Aeg-ajalt lapates ka Saabi foorumit ja erinevaid müügikuulutusi tekkis tahtmine et võiks ühe 9-5 manuaal Aero leida kuskilt.
Eelnevalt omanud siis 2001 9-3aero-manuaal, 2003 9-3aero-automaat ja 2004 9-5aero-automaat(mis läks sisuliselt kohe juppideks, sest remont oleks olnud ebamõistlikult kallis)
Veissbuukis leidisin kuulutuse, et mingi sepp müüb manuaal aerot. Rääkis osad vead enam-vähem ära ja mainis ka keti klõbinat mis külmalt pidi kosta olema. Mõte oli, et kui masin kuigi palju liigub ja toimib siis võtan ära sellise hinnaga, et juppideks tehes oleks vähemalt raha tagasi saanud.
Igatahes sai ta ligi võetud. Esimese asjana selgus, et keti kolin on ikkagi soojast peast ka. See oli küll võrdlemisi minimaalne kolin ja ise arvasin et ehk pääseb k.k.kaane sees oleva kummi jublaka vahetusega. Kui pinguti maha nokkisin siis oli muidugi teine teema. Pinguti maksimum on 19mm. Pinguti ise oli jooksnud juba 17-18mm peale. Sisuliselt üks-kaks hammast oli veel lõpuni.
Asi selge, kett vaja ära vahetada.
Siis veel muud mured -
Viies käik ei läinud sisse. Või no läks aga seda pidi otsima ja veidi jõudu rakendama. Mõtlesin algul et äkki vaja hoovastik ära seadistada. Proovisin teha aga augud kõik paigas kenasti. Siis mõtlesin et huvitav miks tagurpidi käigu puhul ei pea seda plastik huinjaad üles tõstma. Näppisin veits ja selgus, et see jublakas oli 90kraadi vales asendis. Panin siis õigeks ja viies käik olemas. Küll aga läheb väikse raginaga sisse. Praktikas viienda käigu sükronisaatorit naljalt ära ei lõhu, nii et kahtlustan ise väsinud patju. Sõidu peal gaasi maha lastes ja juurde andes käib jõnks läbi - see võiks patjade teooriat kinnitada.
Siis veel kesklukk ei toiminud. Võtmest käib aga puldist ei käi. See viga kadus teisel päeval ja Saab parandas end ise ära. Nüüd toimib kenasti puldist kinni-lahti.
Kellaplokk oli idiootseid led’e täis topitud. Need nokkisin kenasti välja ja vahetasin ära. Lisaks kellaplokk valetab pööretega. Tühikäigul näitab 1500 kuigi diagnostika ütleb et on 840-850.
Elektri koha pealt on veits pornot ka tehtud.
Esiteks null asendis lähevad parktuled ja udutuled(kui on sisse lülitatud) kohe tööle. Sest no nii on ju ägedam.
Algul diagnostika ei saanud pistikust toidet. Tuli välja et kaitse välja võetud. Torkasin siis sinise 15A sisse ja plaks, kohe läbi. Näppisin juhtmeid jms ja avastasin, et kui raadio ära võtta, siis kaitse jääb terveks ja diagnost toimib. Raadiole on eraldi toide veetud. Pole veel nii täpselt juhtmeid jälitanud et aru saada, mis selle lolluse mõte on. Aga samas mingi aja pärast remontis end jälle ära. Diagnosti kaitse ei põle läbi ja raadio on ka järgi. See las hetkel olla, momendil ei häiri.
Esimesel päeval suri juhipoolne kaugtuli ära. Ja suri niiviisi et lambist keset maanteed tõmbas ühe silma pool-kustu ja SID teavitas et pirn katki. Järgmine päev vahetasin pirni ära ja ei midagi. Ikka ei toimi. Kusjuures vana pirn oli ka terve, kui pärast üle kontrollisin. Testriga vaatasin et kapotialusesse juhipoolse kaugutule kaitsmesse jõuab ainult 0,9-1volt. Ehk siis probleem on kuskil kaugemal, kui kaugtule pirnis. Näppisin veidi ka oranzi releed aga midagi paremaks ei läinud. Aa ja kusjuures kellaplokis ei näita kui kaugtuled peale tõmbad. See on suht häiriv.
No ja siis legenaarsed mittetoimivad el.peeglid ja parkimisandurid.
Algul mõtlesin et krt oma garaazis ketti naljalt ei vaheta. See pigem isegi kuur kui garaaz. Ja mõtlesin ka müügi peale aga nädalake seedimist ja ei ole siin midagi, leian selle aja ja teen korda.
Nüüd nädalavahetusel hakkasin siis peale. Nokkisin ülevalt ja alt kaaned maha. Pilt oli suhteliselt kena. Nõgi kuskil ei olnud. Karteris oli kergelt kõrbenud õli jääke aga ei midagi hullu. Õlivõtturi sõel oli u 95% ulatuses puhas. Karteri põhjas oli ka mingit sodi veidi. Aru ei saanud mis puru see oli, igatahes mitte metall. Arvatavasti ketitaldade plastiku tükid.
Turbo lõtke näpuga ei registreerinud, mis oli positiivne üllatus. Arvestades auto läbisõitu, usun et mingi aeg on uus kaalikas vahele visatud.
Ketti vahetan auto küljes, puudub võimalus mootorit vahelt tõsta. Internetis infot jagub ja kui igal pool räägitakse et mootor tuleb patjadest täiesti lahti lasta siis ise sain hakkama lihtsamat. Kõrvalistuja poolse lasin täiesti lahti ja aku all oleval keerasin mutri lahti. Rohkem polnud vaja. Praeguseks nokkisin otsakaane poldid küljest ära aga kuskilt ei leia mõistliku hinnaga hooratta lukku et see fikseeriga ja vända otsast see suur polt lahti väänata. Nädala sees arvatavasti midagi ei toimu ja jääme uut nädalavahetust ootama.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 882
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

E Sept 27, 2021 11:54

mikk77 kirjutas:
E Sept 27, 2021 10:54
Esiteks null asendis lähevad parktuled ja udutuled(kui on sisse lülitatud) kohe tööle. Sest no nii on ju ägedam.
Kas lähitulede süttides kustuvad udukad? Tech2'ga saab seda seadistada, FOG alternative 3 vist oli selline ehk udukad töötavad kui päevatuled. Valgel ajal võimalik säästa xenonit või lühiealisi nightbraker halogeene.
Esimesel päeval suri juhipoolne kaugtuli ära. Ja suri niiviisi et lambist keset maanteed tõmbas ühe silma pool-kustu ja SID teavitas et pirn katki. Järgmine päev vahetasin pirni ära ja ei midagi. Ikka ei toimi. Kusjuures vana pirn oli ka terve, kui pärast üle kontrollisin. Testriga vaatasin et kapotialusesse juhipoolse kaugutule kaitsmesse jõuab ainult 0,9-1volt. Ehk siis probleem on kuskil kaugemal, kui kaugtule pirnis. Näppisin veidi ka oranzi releed aga midagi paremaks ei läinud. Aa ja kusjuures kellaplokis ei näita kui kaugtuled peale tõmbad. See on suht häiriv.
Väga suure tõenäosusega ikkagi see oranž relee. Proovi vahetada mõne teise autoga, et kas viga kandub üle.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#3

E Sept 27, 2021 12:28

Raudselt oranž relee, mul- ja usutavasti ka paljudel teistel ka- oli kunagi samamoodi, et (vist oli) parempoolne kauge, mis ära kustus ning koos sellega ka armatuuris olev märgutuli. Mul ei jebinud ta küll kogu aeg, vahel ei hakanud kohe põlema, aga mingi aeg siiski hakkas. Algul jootsin need jooted üle, mingi aeg töötas, aga kui uuesti jändama hakkas, võtsin "uue" ligi ja seni pole enam trikitanud, äkki paar aastat juba.

Aga tore, et üks 169kw manuaal veel siia tekkis, mul ka kümnendat aastat sama igapäevaselt käigus :P
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#4

E Sept 27, 2021 15:21

mikk77 kirjutas:
E Sept 27, 2021 10:54
Praeguseks nokkisin otsakaane poldid küljest ära aga kuskilt ei leia mõistliku hinnaga hooratta lukku et see fikseeriga ja vända otsast see suur polt lahti väänata.
Proovi mutrikeerajaga ja kuna Sa vast ka edaspidi masinat torgid, siis pigem kaalu nende nn eelarvevahendite suunamist just mutrikeeraja ostmiseks: see on hea abimees ;)

ma ootan huviga Su käigukastiga seonduvat praktikat - mu manuaal-aero asus viienda käiguga gaasi andes käiku välja viskama. Otsakaane all (5.käik pesitseb seal) paistis kõik hea olevat ja loodan kah patjade vahetusega pääseda. Pmst iga õlivahetusega kasti vahetada oleks juba liig :D
Mu viimane kast ehk "kast nr 3 sai alla ca 7Mm tagasi. Töötavalt masinalt ja ilma kasti ühestki otsast lahti kruvimata...

Sulle aga jõudu - paistab, et niipea igav ei hakka. Aga küll masinast asja saab!

(Igaks-juhuks: ärme mu kasti siin teise mehe teemas ravima hakka - kui kellelgi minuga sama jama olnud, võib seda lahkelt viidatud masina teemas jagada ;) )
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#5

E Sept 27, 2021 17:28

vasak kaugtuli ja armatuuri märgutuli on omavahel seotud ,ise sain vigasest releest aru ,kui sisselülitatud kaugtulede korral kopsisin relee pihta ja tuli läks valgeks.(jootsin üle ja siiani ~aasta on korras. Mutri lahti keeramiseks pane puidust klots kepsu kaela mootori ploki vahele (ise kasutan haamri vart). edu!
Saan harva sõita SAABIGA.
mikk77
Postitusi: 26
Liitunud: E Jaan 30, 2012 14:11
Asukoht: Keila
Auto: Kaks jalga

#6

L Okt 02, 2021 21:50

.
Viimati muutis mikk77, K Veebr 02, 2022 13:51, muudetud 1 kord kokku.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#7

P Okt 03, 2021 21:54

selle karteri põhjaga saan ehk aidata. T:5297222,Keilas
Saan harva sõita SAABIGA.
Vasta