Saab 9-5 2.3T, 2001, Saabistatham
Postitatud: R Nov 12, 2021 1:32
Tervist foorumirahvas!
Tuleb tunnistada, et ma ei ole kunagi eriline Saabifänn olnud vaid pigem hoopis Volvode poole vaadanud. Viimased 10 aastat on igapäevasõidukiks olnud Volvo 850 T5, mida ma olen aastate jooksul igast otsast putitanud ja remontinud, eesmärgiga hoida masin võimalikult ideaalses tehnilises/visuaalses seisukorras (vähemalt niipalju kui rahakott võimaldanud on). Veel mõned aastad tagasi oli sõbra igapäevasõidukiks Saab 900 NG aastast 1996, mida sain ka ise aeg-ajalt näppida ja transpordivahendina kasutada.
Nüüd see sügis otsustasin lõpuks, et mina oma volvokesega enam talvel sõita ei taha ning sättisin ta kenasti garaazi kevadet ootama. Plaan oli talveks osta omale mingisugune suvaline käru, millel oleks võimalikult pikk ülevaatus ning millega ei oleks kahju soolalöga sees ringi pläristada. Sellest tulenevalt seadsin hinna ülempiiriks vapustavad 600 eurot ning hakkasin siis kuulutusi lappama. Esialgne idee oli osta omale kas Passat või Mondeo kuna need masinad on laialdaselt levinud ning ka piisavalt mahukad, et minusugune kahemeetrine latt sinna sisse kenasti ära mahuks. Lisaks oli üheks peamiseks tingimuseks see, et antud auto peaks mind võimalikult külmaks jätma – see peaks olema tavaline ja igav ning täiesti emotsioonitu punktist A punkti B liikumiseks mõeldud tarbeese. Ja seda kõike sellepärast, et ma jumala eest oma aega ja raha sinna alla laduma ei hakkaks kuna ühest hobiautost on mulle juba piisavalt ning kahte sellist mu rahakott ülal pidada ei suudaks.
Kahjuks (või õnneks?) need asjad siiski nii ei läinud, sest Pärnusse tuli müüki üks Saab 9-5 mida ma ka kohe vaatama läksin ning mis peale esimest proovisõitu mulle nii jõhkralt meeldima hakkas, et ma lihtsalt pidin selle ära ostma. Isegi kõikide nende vigade juures, mis ma proovisõitu tehes leidsin, tundus see Saab kordades lahedam ja mõnusam pill kui mis iganes mazda-toyoota-volkswagen-ford. Ja ostetud ta saigi. 650 euro pealt tingisin hinna 500 euro peale ja nii saigi minust Saabiomanik.
Konkreetsemalt siis masinast: 2001 a. Saab 9-5, 257 midnight blue, 2.3T, hele nahksisu, manuaal, mõned lisad ka, läbisõit juba üle 400000 km
Ostujärgsel hommikul sai siis auto üksipulki läbi uuritud ja lõpuks jõudsin järeldusele, et auto on totaalselt käest lastud ja viimane peldik.
"Pisike" nimekiri vigadest, mis ma praeguseks hetkeks leidnud olen:
• Parempoolsed uksed mölkis/kriibitud (tag. parem uks kindlalt uus sebida)
• Mõlemal tagumise uksel iluliistud puudu (vedelesid pagassis, puruks)
• Mölgid üle terve kere
• Tagaluuk ei avane võtmest
• Puldist ka ei avane sest pult on täiesti surnud
• Tag. parempoolsel tulel mõra sees ja servast tükk väljas
• Pagassitihendi vahelt jookseb vesi sisse
• Pagassis täielik kaos – põrand sitane ja märg, tööriistad puudu ja pilla-palla, tungraud kinni roostetanud
• Nii pagassi kui kapotiamordid läbi
• Kapotil paras ports kivitäkkeid
• Juhiuksega ka mingi teema – peegli juurest on kriibitud, peegli plastik loperdab ja sõites tuleb tihendi vahelt tuult sisse, vajab ilmselt ka välja vahetamist (või sättimist)
• Vasakpoolne udutuli puudu, lamp tilberdab lihtsalt juhtme otsas
• Vasakpoolne xenon ei tööta
• Käigukasti torque rod puksid täiesti läbi, ninapoolne polt oli lahti ja ärakukkumise äärel, kiirendades/gaasi lahti lastes jõnks sees
• Tõenäoliselt ka mootoripadjad ja poolraami puksid läbi
• Kerel mõned roostekohad aga õnneks ei midagi katastroofilist, tagumise vasakpoolse põrandapleki (põhjapunn) juures on natuke rohkem roostet aga see on lihtsasti parandatav
• Pidurivõim ilmselt läbi – susiseb. Kui pedaali vajutada kaob susin ära
• Keskmine summuti lekib korralikult
• Kütusepump teeb väga kahtlast raginat kui süüde sisse keerata, lisaks viliseb kui mootor töötab
• Kuskil põhja all kütuseleke, vahepeal seisma jäädes viskab bensuhaisu salongi
• Mootoriõli vana ja must, tase u 200ml alla normi
• Jahutusvedelik vana ja samamoodi u 200ml alla miinimumi
• Roolivõimuõli vana ja jällegi u 100 ml alla miinimumi
• Pidurivedelik on mingisugune roheline bioloogiline ollus ja liiga palju sees
• Mingid rullik või rullikud krigisevad
• Lisaks mootoris rullikute juures ulub midagi
• Kuskilt downpipe juurest lekib
• Salong üleüldiselt kulunud ja määrdunud
• Esiuste käepidemed katki
• Juhiistme nahk paari koha pealt katki
• Keegi tarkpea on terve armatuuri ja keskkonsooli musta värviga üle tõmmanud nii, et pole viitsinud isegi neid autost välja tõsta (istmed ja vaip on värviga koos)
• Armatuuri puitdekoori peale oli täies ulatuses kleebitud mingisugune megarõveda mustriga kleeps (kellelegi ilmselt puitdekoor eriti ei istunud), mille ma suurest tülgastusest jõudsin enne piltide tegemist maha kakkuda
• Käigukangi ümber olevale plastikule on sisse aretatud mingisugune arhailine Pioneer Gps-ekraan nii, et plastik on ära rikutud ja kuidagi kinni pahteldatud/mustaks värvitud.
• Seoses eelnevaga on viidud istmesoojenduse lülitid sinna, kus muidu oli TCS nupp ja TCS lüliti juhtmeid on pikendatud ja viidud see roolist vasakul olevate lülitite juurde.
• Originaal stereo puudu ja asendatud mingi käkerdisega
• Uste alt valgustitel lambid läbi ja parempoolne tagumine üldsegi puudu
• Põrandavaip väga räpane ja kõrvalistuja juurest katki, istmete vahel hallitavad toidujäänused ja muu sodi, keskkonsooli juurest musta värviga koos - ühesõnaga terve vaip tuleb välja vahetada.
• SID pikslid u 80% ulatuses läbi
• Topsihoidja katki
• Ohutule lüliti katki
• Roolinupud ei tööta mitte ükski
• Elektripeeglid töötavad väga vaevaliselt (ilmselt tahavad puhastamist vms)
• Pluss igast pisemad plastikud vms jullad katki/puudu
• Eks neid üllatusi tuleb kindlasti veel
Et natukene seda negatiivsuse nimekirja tasakaalustada siis lisan siia ka mõned positiivsed asjad:
• Tundub, et kuni 2020 aasta alguseni on masinat üsna hästi hooldatud (mapi vahel oli palju remondiarveid)
• Vahetatud on nt esimesed ja tagumised pidurikettad ja klotsid, filtreid regulaarselt vahetatud, iga aasta tehtud õlivahetusi täissünt õliga, uus salongiventilaator, uus sidurikomplekt, esi- ja tagasillas vahetad igasugu pukse ja liigendeid, teostatud sillaregull
• Seisupidur töötab hästi
• Mootor käivitub hästi ja töötab üldjoontes sujuvalt, ei suitse külmalt ega soojalt, sõites kiirendab normaalselt
• Armatuuris ei põle mitte ühtegi üleliigset tulukest
• Õlilekkeid veel leidnud ei ole
• Karterituulutus on 2015 aastal välja vahetatud – uued voolikud jne.
• Üleüldiselt on autoga tegelikult üsna mõnus sõita – midagi ei kolise ega kilise, rool ei kisu vaid on kenasti otse, sillad on tihked, liigub hästi edasi jne jne.
Liikluskahjude päring toob välja, et aasta alguses on masin osalenud kindlustusjuhtumis. See selgitab ka kahjustusi auto parempoolsel küljel. Lisaks mölkis ja kriibitud ustele tundub, et vahetusse on läinud ka parempoolne esitiib – asendatud on see AERO pealt võetud sama värvikoodiga tiivaga ning töö on tehtud üsnagi lohakalt.
Paar päeva pärast ostu sai kohe tehtud õlivahetus –esialgu läks sisse GM/Saab 5w-30 ja originaalfilter. Samuti sai käigukasti torque rod korralikult kinnitatud, kiirendades enam nii suuri jõnkse ei käi aga puksid tuleb nii või naa ära vahetada. Nüüd ootan kannatlikult pakki Saksamaalt kus on sees karteripõhja rõngastihendid ja igast muud nodi. Järgmiseks tööks ongi karteripõhja alt võtmine, puhastamine ja tihendite vahetus. Samuti tuleb üle vaadata oil pressure valve, vajadusel puhastada/poleerida või uus tellida. Loodetavasti saab sellest autost veel asja
Pikale jutule lõpetuseks siis pildid kah:
Tuleb tunnistada, et ma ei ole kunagi eriline Saabifänn olnud vaid pigem hoopis Volvode poole vaadanud. Viimased 10 aastat on igapäevasõidukiks olnud Volvo 850 T5, mida ma olen aastate jooksul igast otsast putitanud ja remontinud, eesmärgiga hoida masin võimalikult ideaalses tehnilises/visuaalses seisukorras (vähemalt niipalju kui rahakott võimaldanud on). Veel mõned aastad tagasi oli sõbra igapäevasõidukiks Saab 900 NG aastast 1996, mida sain ka ise aeg-ajalt näppida ja transpordivahendina kasutada.
Nüüd see sügis otsustasin lõpuks, et mina oma volvokesega enam talvel sõita ei taha ning sättisin ta kenasti garaazi kevadet ootama. Plaan oli talveks osta omale mingisugune suvaline käru, millel oleks võimalikult pikk ülevaatus ning millega ei oleks kahju soolalöga sees ringi pläristada. Sellest tulenevalt seadsin hinna ülempiiriks vapustavad 600 eurot ning hakkasin siis kuulutusi lappama. Esialgne idee oli osta omale kas Passat või Mondeo kuna need masinad on laialdaselt levinud ning ka piisavalt mahukad, et minusugune kahemeetrine latt sinna sisse kenasti ära mahuks. Lisaks oli üheks peamiseks tingimuseks see, et antud auto peaks mind võimalikult külmaks jätma – see peaks olema tavaline ja igav ning täiesti emotsioonitu punktist A punkti B liikumiseks mõeldud tarbeese. Ja seda kõike sellepärast, et ma jumala eest oma aega ja raha sinna alla laduma ei hakkaks kuna ühest hobiautost on mulle juba piisavalt ning kahte sellist mu rahakott ülal pidada ei suudaks.
Kahjuks (või õnneks?) need asjad siiski nii ei läinud, sest Pärnusse tuli müüki üks Saab 9-5 mida ma ka kohe vaatama läksin ning mis peale esimest proovisõitu mulle nii jõhkralt meeldima hakkas, et ma lihtsalt pidin selle ära ostma. Isegi kõikide nende vigade juures, mis ma proovisõitu tehes leidsin, tundus see Saab kordades lahedam ja mõnusam pill kui mis iganes mazda-toyoota-volkswagen-ford. Ja ostetud ta saigi. 650 euro pealt tingisin hinna 500 euro peale ja nii saigi minust Saabiomanik.
Konkreetsemalt siis masinast: 2001 a. Saab 9-5, 257 midnight blue, 2.3T, hele nahksisu, manuaal, mõned lisad ka, läbisõit juba üle 400000 km
Ostujärgsel hommikul sai siis auto üksipulki läbi uuritud ja lõpuks jõudsin järeldusele, et auto on totaalselt käest lastud ja viimane peldik.
"Pisike" nimekiri vigadest, mis ma praeguseks hetkeks leidnud olen:
• Parempoolsed uksed mölkis/kriibitud (tag. parem uks kindlalt uus sebida)
• Mõlemal tagumise uksel iluliistud puudu (vedelesid pagassis, puruks)
• Mölgid üle terve kere
• Tagaluuk ei avane võtmest
• Puldist ka ei avane sest pult on täiesti surnud
• Tag. parempoolsel tulel mõra sees ja servast tükk väljas
• Pagassitihendi vahelt jookseb vesi sisse
• Pagassis täielik kaos – põrand sitane ja märg, tööriistad puudu ja pilla-palla, tungraud kinni roostetanud
• Nii pagassi kui kapotiamordid läbi
• Kapotil paras ports kivitäkkeid
• Juhiuksega ka mingi teema – peegli juurest on kriibitud, peegli plastik loperdab ja sõites tuleb tihendi vahelt tuult sisse, vajab ilmselt ka välja vahetamist (või sättimist)
• Vasakpoolne udutuli puudu, lamp tilberdab lihtsalt juhtme otsas
• Vasakpoolne xenon ei tööta
• Käigukasti torque rod puksid täiesti läbi, ninapoolne polt oli lahti ja ärakukkumise äärel, kiirendades/gaasi lahti lastes jõnks sees
• Tõenäoliselt ka mootoripadjad ja poolraami puksid läbi
• Kerel mõned roostekohad aga õnneks ei midagi katastroofilist, tagumise vasakpoolse põrandapleki (põhjapunn) juures on natuke rohkem roostet aga see on lihtsasti parandatav
• Pidurivõim ilmselt läbi – susiseb. Kui pedaali vajutada kaob susin ära
• Keskmine summuti lekib korralikult
• Kütusepump teeb väga kahtlast raginat kui süüde sisse keerata, lisaks viliseb kui mootor töötab
• Kuskil põhja all kütuseleke, vahepeal seisma jäädes viskab bensuhaisu salongi
• Mootoriõli vana ja must, tase u 200ml alla normi
• Jahutusvedelik vana ja samamoodi u 200ml alla miinimumi
• Roolivõimuõli vana ja jällegi u 100 ml alla miinimumi
• Pidurivedelik on mingisugune roheline bioloogiline ollus ja liiga palju sees
• Mingid rullik või rullikud krigisevad
• Lisaks mootoris rullikute juures ulub midagi
• Kuskilt downpipe juurest lekib
• Salong üleüldiselt kulunud ja määrdunud
• Esiuste käepidemed katki
• Juhiistme nahk paari koha pealt katki
• Keegi tarkpea on terve armatuuri ja keskkonsooli musta värviga üle tõmmanud nii, et pole viitsinud isegi neid autost välja tõsta (istmed ja vaip on värviga koos)
• Armatuuri puitdekoori peale oli täies ulatuses kleebitud mingisugune megarõveda mustriga kleeps (kellelegi ilmselt puitdekoor eriti ei istunud), mille ma suurest tülgastusest jõudsin enne piltide tegemist maha kakkuda
• Käigukangi ümber olevale plastikule on sisse aretatud mingisugune arhailine Pioneer Gps-ekraan nii, et plastik on ära rikutud ja kuidagi kinni pahteldatud/mustaks värvitud.
• Seoses eelnevaga on viidud istmesoojenduse lülitid sinna, kus muidu oli TCS nupp ja TCS lüliti juhtmeid on pikendatud ja viidud see roolist vasakul olevate lülitite juurde.
• Originaal stereo puudu ja asendatud mingi käkerdisega
• Uste alt valgustitel lambid läbi ja parempoolne tagumine üldsegi puudu
• Põrandavaip väga räpane ja kõrvalistuja juurest katki, istmete vahel hallitavad toidujäänused ja muu sodi, keskkonsooli juurest musta värviga koos - ühesõnaga terve vaip tuleb välja vahetada.
• SID pikslid u 80% ulatuses läbi
• Topsihoidja katki
• Ohutule lüliti katki
• Roolinupud ei tööta mitte ükski
• Elektripeeglid töötavad väga vaevaliselt (ilmselt tahavad puhastamist vms)
• Pluss igast pisemad plastikud vms jullad katki/puudu
• Eks neid üllatusi tuleb kindlasti veel
Et natukene seda negatiivsuse nimekirja tasakaalustada siis lisan siia ka mõned positiivsed asjad:
• Tundub, et kuni 2020 aasta alguseni on masinat üsna hästi hooldatud (mapi vahel oli palju remondiarveid)
• Vahetatud on nt esimesed ja tagumised pidurikettad ja klotsid, filtreid regulaarselt vahetatud, iga aasta tehtud õlivahetusi täissünt õliga, uus salongiventilaator, uus sidurikomplekt, esi- ja tagasillas vahetad igasugu pukse ja liigendeid, teostatud sillaregull
• Seisupidur töötab hästi
• Mootor käivitub hästi ja töötab üldjoontes sujuvalt, ei suitse külmalt ega soojalt, sõites kiirendab normaalselt
• Armatuuris ei põle mitte ühtegi üleliigset tulukest
• Õlilekkeid veel leidnud ei ole
• Karterituulutus on 2015 aastal välja vahetatud – uued voolikud jne.
• Üleüldiselt on autoga tegelikult üsna mõnus sõita – midagi ei kolise ega kilise, rool ei kisu vaid on kenasti otse, sillad on tihked, liigub hästi edasi jne jne.
Liikluskahjude päring toob välja, et aasta alguses on masin osalenud kindlustusjuhtumis. See selgitab ka kahjustusi auto parempoolsel küljel. Lisaks mölkis ja kriibitud ustele tundub, et vahetusse on läinud ka parempoolne esitiib – asendatud on see AERO pealt võetud sama värvikoodiga tiivaga ning töö on tehtud üsnagi lohakalt.
Paar päeva pärast ostu sai kohe tehtud õlivahetus –esialgu läks sisse GM/Saab 5w-30 ja originaalfilter. Samuti sai käigukasti torque rod korralikult kinnitatud, kiirendades enam nii suuri jõnkse ei käi aga puksid tuleb nii või naa ära vahetada. Nüüd ootan kannatlikult pakki Saksamaalt kus on sees karteripõhja rõngastihendid ja igast muud nodi. Järgmiseks tööks ongi karteripõhja alt võtmine, puhastamine ja tihendite vahetus. Samuti tuleb üle vaadata oil pressure valve, vajadusel puhastada/poleerida või uus tellida. Loodetavasti saab sellest autost veel asja
Pikale jutule lõpetuseks siis pildid kah: