1. leht 1-st

Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: L Jaan 08, 2022 23:15
Postitas messershmit109
Õues oli aasta 2016, suvi. Tuli aeg osta endale uus igapäevane auto. Enne seda olulise momenti juba pikka aega mu silm vaatas Saabide suunas. Info uurimine internetis, saabiomanikudega juttu ajamine, et endale rohkem selgeks saada mis värks see Saab on. Köitis välimine disain, interjöör eriti armatuur ja üldine sõnum mida see auto näitab. Tulevikus mittu korda olin veendunud, et valik oli õige, sest kui sa parkisid oma auto ja koju minnes mittu korda keerad ringi ja viskad pilgu auto peale mõttega, et krt no ikka ilus pill ja see tunne ei kadu aastadega, siis on see auto just sinu jaoks.

Augustis 2016 leidsin auto 24l üks 2.0 bensukas Tartus, uurisin kas on veel alles, istusin rongi ja läksin sinna. Keset teed sain sõnumit, et vabandused aga auto müüdud :( . Tartu tulles kohe istusin Tallinna rongile ja tagasiteel hakkasin vaatama mis oli veel huvitava auto 24l. Sõber saatis seda 9-5 kuulutus "M:Saab 9-5 3.0TiD 130kw 2003a - Eesti Saabiklubi foorum" viewtopic.php?f=13&t=19152. Öeldes, et no mida kaotada, helista ja mine vaatama ja nii tegingi.

Saabusin Tallinnasse tagasi ja läksin Ülemiste keskuse parklasse kokkulepitud ajaks müüat koos autoga kohtuma. Eriti korralikult autot ei vaadanud kuna teadmisi ja oskusi tol ajal oli suht vähe. Kiir ülevaat ja läksime sõitma, väike tiir Ülemiste tehnopolis, leppisime hinnaga ja ma olen uus Saabi omanik.

Juba pärast hakkasin kaevama ja uurima mida ma siis endale ostsin. Saab 9-5 2003 aasta. Auto Saksamalt pärit, kuigi osa oma elust oli veel Hollandis, 2015 oli toodud Eestisse. Minu kätte saabudes odomeeter näitas 297000 km. Kere peal kui tähelepanelikult vaadata, oli värviparanduse jäljed näha, kuid samas rooste ja muid kahjustused puudusid. Salong oli väga heas seisus. Aero elektriistmed ventelatsiooniga ja soendusega, tagaistmed ka soendusega. Karbon imiteeriv armatuuripanelid. Navi1 multimeedia. Pagassis loomadeširm. Mootoriruumis aga oli mitte eritti hea reputatsiooniga 3.0 TiD mootor ja isegi kui teada sain mis kass kottis see on, ei tekkinud mul paanikat ja soovi ruttu autot maha müüa.

Nüüdseks on juba 5 aastat möödunud, läbisõit 379k. Olime olnud Saabiga erinevates seiklustes ja kohtades, olen tassinud temaga väga palju asju, nii et pagass oli laeni täis ja pole kordagi juhtunud nii, et pidin tee peal seisma jääma. Mingi hetk tekkis mõtte, et peaks veits uuem autot osta ja jätta Saab varuautoks, sebisin endale Honda Accord 09 a, 2.4 bensukas , atm, beezh sisu, AGA aasta pärast müüsin maha , emotsioone 0 ja sama tunne nagu Saabiga puudus.
Edasi juttustsn mis oli 5 aasta jooksul autoga tehtud ja mis kohtades olime Saabiga olnud.
Hetkel, vaikselt kogun asjad suure remondi jaoks, ja tulevikus plaanides autot ülervärvida. Pilt
Pilt
PiltPiltPiltPilt
Pilt

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Jaan 09, 2022 11:47
Postitas SoS
Siin ju täitsa korralikult kalendrifoto potentsiaali :)
Mis see nii suurelt raha kulutama hakkab? Kui on etteplaneeritud tegevus, siis peaks ju hoopis "hooldus" olema, mitte "remont" :D

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Jaan 09, 2022 17:42
Postitas vmaster
Saabidele sobivad igasugu lumelaua, kanuu, jalgratta jms lisad :) Esimene foto konkursile ja kalendrisse palun!
Raadio võiks ehk mõnu uuem Android olla. Saab sihtotstarbeliselt kasutada ka.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Jaan 09, 2022 23:23
Postitas messershmit109
SoS kirjutas:
P Jaan 09, 2022 11:47
Siin ju täitsa korralikult kalendrifoto potentsiaali :)
Mis see nii suurelt raha kulutama hakkab? Kui on etteplaneeritud tegevus, siis peaks ju hoopis "hooldus" olema, mitte "remont" :D
Jah , õigem on öelda "suur hooldus" :). Kevadel on plaanides võtta mootor maha, mõned tööd tahaks temaga teha, samal ajal uued piduritorud panna, kere roostetamine peatada, eriti tagaosas. Läbiroostetatud kohti õnneks veel pole, seega on tarvis teha ennetavad meetmed et säilitada auto veelgi pikkemaks ajaks. Puhastada küütusepaak, ning tagavedrustuse täielik rebuild teha.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Jaan 09, 2022 23:28
Postitas messershmit109
vmaster kirjutas:
P Jaan 09, 2022 17:42
Saabidele sobivad igasugu lumelaua, kanuu, jalgratta jms lisad :) Esimene foto konkursile ja kalendrisse palun!
Raadio võiks ehk mõnu uuem Android olla. Saab sihtotstarbeliselt kasutada ka.
Olgu järgmise kalendri fotokonkursile jagan siis😁.
Saabiga jah, väga mugav vedada igasugused hobidega seotud tarvikud, isegi ralliauto võistlustele.
Kui on kuskil info/juhebd kuidas navi1 asemel android paigaldada, siis meelega loeks.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: T Veebr 01, 2022 23:13
Postitas messershmit109
Jaanuaris sai vahetatud kõrgsurvepumba SCV klappid, need mis kütuserõhu regullivad . Eelneval katsel ei saanud poltid lahti keerata ja seekord keevitasin TIG iga pikkendused nende peale, et oleks võimalik lehtvõtmega need lahti saada.
Vahetusele veits segab ruumipuudus ja kui poltid ajaga on kinnijäänud siis on kuuskantiga need suht raske lahtikeerata.
Millised sümptomid väidavad siis sellele, et need solenoidid tahavad uuendamist.
1- kiirenduse ajal auto hakkab räigelt jõnksutama, arvuti järgi on näha kütsisurve kukkumine jõnksude ajal.
2- minu Saabil see algas 4 käigul, umbes 100 km/h kandis, aasta pärast juba 2/3/4/5 ja erinevatel kiirustel.
3- filtrivahetus eriti ei aita, vb ainult paariks päevaks, pärast sümptomid toimivad uue hooga.
4- solenoidide rikke ei mõju käivitamisele.
Peale vahetust auto kiirendab nii nagu peab.

Samal päeval võtsin turbokompressori ka maha.
Tahtsin vahetada kinnitamise mutrid vaskmutride vastu, puhastada keermed, määrida keraamika määrega ja puhastada turbogeomeetriat.
Panen tähele, et 3.0 diisli turbol on ainult geomeetria ja seda juhiv klapp, rõhu klappi pole .
PiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPilt

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: R Veebr 04, 2022 10:29
Postitas messershmit109
Tükk aega tagasi hakkasin otsima varu käugukast, väike läbisõiduga või kui õnnestub siis tutt novuju. Suht ootamatu vedas leida tuttikas kast Moskvas just FM57 B02 mudeli mis sobib v6 diislile. Asjad klappisid isegi nii kokku, et tuttav oli tol hetkel Moskvas ja oli nõus ostuga aidata ja Eestisse toomisega. Mingi aja möödumas kast on mul käes. Oskab keegi täpsustada, mille jaoks on see väike painutatud hoob, ühe otsaga kasti sisse lükkatud , nimesildi kõrval ?
PiltPiltPiltPiltPiltPiltPilt

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: R Veebr 04, 2022 12:13
Postitas 13piisab
Ohoh - väga uhke!
Aga miks on manuaalkasti lausa varuks vaja? Ning kui saladus ei ole, siis mis selline komplektne uus asi maksis? Ma loodan, et keegi tahtis laopinda tühjemaks saada :)

Seal käib (tuulutus)kork. Ilmselt on transportimiste ajaks vahetushoob sealt kaudu fikseeritud? Nt FM55-l annab otsakaane all käiguvahetusvõlle nn üle tõmmata. Mis tähendab kasti poolitamist. Nii mul kui ka mõnel teisel on see halb kogemus olemas :D

Ma olen aerol (bensukate FM55-d näevad samasugused välja) vahetanud kasti 2x ja enne sügisel seisma jätmist ei püsinud viies käik enam sees (otsakaane alt viga ei tuvastanud) - ma seni arvanud, et see on mu ebaõnn ja-või liiga kiire-sloppy käiguvahetus, mida just Saab ei andesta. Muude masinate kastidega pole mul muidugi jamasid olnud...

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: R Veebr 04, 2022 15:38
Postitas aatom
See hoob lukustab neljanda käigu ära, lisaks vajalik käigukasti hoovastiku paigalduse jaoks (käigukang lukustatakse kah sellise lisa hoovaga ära). Kuskil peaks plastikpunn kah olema, mis hiljem sinna auku läheb.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: L Veebr 12, 2022 11:37
Postitas messershmit109
13piisab kirjutas:
R Veebr 04, 2022 12:13
Ohoh - väga uhke!
Aga miks on manuaalkasti lausa varuks vaja? Ning kui saladus ei ole, siis mis selline komplektne uus asi maksis? Ma loodan, et keegi tahtis laopinda tühjemaks saada :)

Seal käib (tuulutus)kork. Ilmselt on transportimiste ajaks vahetushoob sealt kaudu fikseeritud? Nt FM55-l annab otsakaane all käiguvahetusvõlle nn üle tõmmata. Mis tähendab kasti poolitamist. Nii mul kui ka mõnel teisel on see halb kogemus olemas :D

Ma olen aerol (bensukate FM55-d näevad samasugused välja) vahetanud kasti 2x ja enne sügisel seisma jätmist ei püsinud viies käik enam sees (otsakaane alt viga ei tuvastanud) - ma seni arvanud, et see on mu ebaõnn ja-või liiga kiire-sloppy käiguvahetus, mida just Saab ei andesta. Muude masinate kastidega pole mul muidugi jamasid olnud...
Aga miks mitte ! :D Praegu küljes oleval kastil on mõned probleemid, näiteks külmas seisus 2 ja 4 käik lendavad välja ja revers ei lähe korraga sisse. Tekkis võimalus soetada endale varuks täiesti uus kast hea hinnaga koos tasuta transporditeenusega, noo ainult mitte fänn loobub. Veel oli mõtte, et leida lammutustel varu kast väikse läbisõiduga, aga ootamatu leidsin seda uut. Vedas ka, et just mu mudeli oma oli. Hind oli 650€
Nendel veel olemas 3.0 diislitele harruldasi asju mida tahaks lähiajal osta.

Sain selgeks jah et see kõver hoob fikseerib käiguvahetuse võlli.

Minu kastil 1-3-5 töötavad kenasti, kast iseennast ka töötab veel enamvähem, ainult lekkib mitnest kohast. Annab veel mõned tuhanded sõita kui õlitase normis hoida aga kunagi kindlasti panen uue kasti.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: L Veebr 12, 2022 11:39
Postitas messershmit109
aatom kirjutas:
R Veebr 04, 2022 15:38
See hoob lukustab neljanda käigu ära, lisaks vajalik käigukasti hoovastiku paigalduse jaoks (käigukang lukustatakse kah sellise lisa hoovaga ära). Kuskil peaks plastikpunn kah olema, mis hiljem sinna auku läheb.
Selge, nüüd tean. Tänud