2. leht 3-st

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Mär 19, 2023 11:51
Postitas messershmit109
I-Vaari kirjutas:
P Mär 19, 2023 7:39
Jaahahh , ei ole selline töö lihtne. Kud hea töesti näha , et keegi viitsib vaeva näha. Kui mootori häving on mingil moel projekteerimisviga / termostaadi ebakvaliteetsuse tagajärg siis kere roostetamine ainult meie kliimavööndi ja libedusetörjeks ohtra soola kasutamise tagajärg. Sageli ka uut autot ostes ei viitsitud teha ennetavat roostetörjet ja kui juba pöhja alune kaitsekiht vigastatud ei ole "ölitamine" enam nii efektiivne.
Oled enamus roostekohad puhastanud kuid demonteeri ka tagavedrustuse amordipüstikud enne keevitamist , minu ühel algselt Rootsi teedel veerenud SAABil oli just seal alumiste kinnituspoltide joonel köige suurem läbiv roostekahjustus , need muud kohad mis Sinu piltidel olid vaid pindmiselt roostetanud. Tagaluugil tekkib sisse kondentsvee ja murdunud tagaklaasipesuri vooliku purunemise tagajärjel rooste , vaata see piirkond üle. Ja uste allservas oleva plastkatte all vöib olla roostekahjustus kuigi otseselt seda näha ei ole.
Mootori kohta tean mitu erinevat teooriat, õige õlitase hoidmine, termostaadi ebakorrektne töö, või siis üldine probleem plokkis, et ta kõveraks läheb või hüls vajub. Samas olen ise veendunud ette selle mootorile in väga oluline korrektne õlitase ja sirge õlivanni põhi. Kui õlivannil on lohk sees siis see kohe annab õlijanu mille tagajärg on rikkutud saaled , ning kolvide ja hülside ülekuumenemine. Termostaadi kohta, olen testinud 3 erinevad termostaadi ja hakkas avanema ainult 88 kraadi juures, varuosa termostaat avanes 92 kraadiga ja viimane mis oli vist hondast hakkas lahti tulema täpselt 82 kraadiga mis on ôige temp tehase info järgi. No ja kui mootor peale läheb siis hahutuse täidan vaacumiabiga. Veel ühe teooriat tean ülekuumenemise kohta, et pihustitehülsid ei hoia enam survet ja gaasid pääsevad jahutussärki.

Kere kohta olen täesti nôus, meie ilmastik môjub räigelt, ja saabil tagakoopadd konstrui on veits kehvasti tehtud, sodi kogub ilusti varjatud kohtades ja hakkab sööma. Mul juba parem koopas valmis ja pôhi keskel ka, on vaja ainult pilte lisasa 😁

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Mär 19, 2023 11:54
Postitas messershmit109
aatom kirjutas:
P Mär 19, 2023 9:22
Väga vinge, et keegi veel metallipurustaja hambust nii põhjalikult 20+ aastat vana 9-5 taastab, 2002-2005 9-5 on ka minu lemmik ja teised, ka uuemad autod ei meeldi väga.
Võta paak ka maha, seal all on ka roostepesasid. Ega sinu auto kere vaevalt väga parem ole (või kui, siis pisut), kui minu oma, siit näed, mis ees ootab. Mastiksi all on igal pool üllatusi!
:beer: Tänan , tore kuulda. Teie teema olen mitu korda vaatanud, tehite ja päris suur töö ja garaazi tingimustes, tean väga hästi kui raske füüsiliselt see on, seega teile minu austus ka :beer: .
Tänapäevaks , pôhi ja parem koopas juba valmis saanud, ja praegu tegelen vasak koopaga, ainult pilte lisada vaja.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Mär 19, 2023 12:31
Postitas messershmit109
Kere taastamisega alustasin detsembri lõppus ja kolme kuuga on valmis saanud põhi, tagumine parem koopas ja küljekarbi ots ning kogu tagavedrustus, samuti tegin puhtaks klaaspritsi kappis ja tsinkisin kôik poldid seibid, mutrid, seibid klambrid, ning taastasin täielikult pidurite sadulad ning raamid.
Koopade tegemine väga keeruline ei olnud, lôikad, puurid lahti, teed uue tükki, ning kedvitad külge. Enamus kohti kus rooste sôi metall läbi vôi dügavad kraatrid teinud vahetasin ära, muud kohad on roostemunduriga ülekäidud, pärast tsinkkrunt, epokrunt, keregermetik, uuesti epokrunt ja mastiksi mitu kihti.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Mär 19, 2023 12:41
Postitas messershmit109
Ja nattuke pilte juurde 😁🫡
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Mär 19, 2023 13:02
Postitas saabu14jr
See kerejupp mis silla peal jookseb ja mõlema raami külge kinnitub selle lasid uue teha või puhastasid vana tüki roostest?

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Mär 19, 2023 13:14
Postitas messershmit109
saabu14jr kirjutas:
P Mär 19, 2023 13:02
See kerejupp mis silla peal jookseb ja mõlema raami külge kinnitub selle lasid uue teha või puhastasid vana tüki roostest?
Tegin kappis puhtaks ja umbes veerand pidin ära lõikama ja uue juppi tegema.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Mär 19, 2023 13:50
Postitas siims
:head: palju vaeva nähtud ja kenasti piltidena üles võetud.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: P Mär 19, 2023 14:19
Postitas messershmit109
siims kirjutas:
P Mär 19, 2023 13:50
:head: palju vaeva nähtud ja kenasti piltidena üles võetud.
:beer: Tänan!

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: E Mär 20, 2023 8:24
Postitas Cyber
Tore näha, et on inimesi, kel käed p--st väja ei kasva vaid ikka õige koha peal on..:)

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: E Mär 20, 2023 12:47
Postitas messershmit109
Cyber kirjutas:
E Mär 20, 2023 8:24
Tore näha, et on inimesi, kel käed p--st väja ei kasva vaid ikka õige koha peal on..:)
:D :beer: tänan!

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: E Mär 27, 2023 14:58
Postitas AARE530
Tean seda tunnet väga hästi, kui tundub, nagu endale kirjutaks. Keretöödest rääkides- olen alati imetlenud inimesi, kes on veel hullemaid keresid ette võtnud ja lõpptulemuseks saanud valmis musta numbri väärilise auto. Muidugi ka siinsel teemal peab silma peal hoidma, tõenäoliselt ka omal üht-teist kõrva taha panna :)
Mu enda oma oli küll ka müügis, hetkel küll mitte, aga kaldun arvama, et jääb ka mingi aeg seisma ja hakkan vast ka tasapisi seda "nokkima", sest siiski niisama ära anda, samuti metallihunti saata ma seda kõigest hoolimata ei raatsi (mul ka sama värvi nagu sul, aga sedaan ja Aero).
Põnev ja ülevaatlik teema, kohe näha, et mees on asjaga varem tegelenud, et kõik piltide näol talletatud :)

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: N Mär 30, 2023 21:05
Postitas messershmit109
AARE530 kirjutas:
E Mär 27, 2023 14:58
Tean seda tunnet väga hästi, kui tundub, nagu endale kirjutaks. Keretöödest rääkides- olen alati imetlenud inimesi, kes on veel hullemaid keresid ette võtnud ja lõpptulemuseks saanud valmis musta numbri väärilise auto. Muidugi ka siinsel teemal peab silma peal hoidma, tõenäoliselt ka omal üht-teist kõrva taha panna :)
Mu enda oma oli küll ka müügis, hetkel küll mitte, aga kaldun arvama, et jääb ka mingi aeg seisma ja hakkan vast ka tasapisi seda "nokkima", sest siiski niisama ära anda, samuti metallihunti saata ma seda kõigest hoolimata ei raatsi (mul ka sama värvi nagu sul, aga sedaan ja Aero).
Põnev ja ülevaatlik teema, kohe näha, et mees on asjaga varem tegelenud, et kõik piltide näol talletatud :)
Mul on hea meel kui minu näidis motiveerib kedagi samamoodi oma Saabi taastada. Aga oluline et oleks tingimused selle jaoks. Sest ausalt öeldes mulle vedas, et ma töötan selles kohas kus kõik seda saab teha. Pildid aga, annavad 9-5 omanikutele hea ülevaade sellest, mis on nende 9-5 sees varjatud 😁

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: R Mär 31, 2023 12:53
Postitas I-Vaari
Kas oled ligikaudselt ära märkinud kui palju aega selline nikerdamine aega on vötnud ? Ma otseselt automehaanik ei ole kuid töökaaslasega koos proovisin ühte MY2003 9-5 kere kohendada söidukölbulikuks. Pool päeva läks 2 mehega auto tagaosa polstritest ja köigis muust pudupadist vabastamiseks , k.a. kütusepaak , summuti ja lävekarpide ja rattakoobaste plastkatted , tagastange. Ainult amordipüstikutega pidi nägema kurja vaeva selle soolalöga tekitatud rooste töttu. Kütusepaagi ees ja peal oli mastiks valge kihiga kaetud ja kus kaitsekihi vigastus siis seal roosteauk. Jama oli , et ühte tagaistme seljatuge kätte ei saanudki , lihtsalt ei pääsenud kruvidele ligi. Peale 2 tööpäeva oli tulemuseks korrastatud parem tagarattakoobas ja lävekarp. Siis tuli masendus peale kuna ülikeeruline oli auto salongi lendavate sädemete eest kaitsta ja süsihappegaaskustuti oli kogu aeg kasutuses. Vasaku külje ja selle tagasilla tala kohal oleva ristisuuna tugevduskarbini ei jöudnudki. Pealegi jäi ka sinna see tagaistme seljatugi ette. Ja kui autol on möni uks mida on mölgitud ja siis kusagil kiirelt parandatud siis sellise ukse korrastamine on samuti omamoodi operatsioon.
Lihtsam vist on kusagilt USA , Nevadast möni pisikese köksuga SAAB konteinerveoga siia tellida ja kasutuskölblik tehnika sinna ümber tösta. ;)

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: R Mär 31, 2023 17:44
Postitas AARE530
Mul on iseenesest koht olemas ja riistad ka, et seda asja teha, või noh, tõstuk võiks ka olla- ehk see ka kunagi tuleb ka. Ühe auto olen ma seal juba suht nullist kokku pannud (mitte küll SAAB) kannataks ka teise, iseasi, kas ma nii suurt teed jälle minna viitsiks :D
I-Vaari poolt välja toodud variant on ka peast läbi käinud- kas just US&A-st tuua, aga kusagilt korralikule kerele küüned taha saades oleks see muidugi mõeldav. Oli ju siin foorumiski üks 2006. aasta mootoririkkega 9-5 mõned päevad müügis, aga jube kähku läks minema. Jäin veidi hiljaks, muidu oli mõttes küll, et enda mootor sinna peale sokutada :D

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: L Apr 01, 2023 15:35
Postitas aatom
I-Vaari kirjutas:
R Mär 31, 2023 12:53
Kas oled ligikaudselt ära märkinud kui palju aega selline nikerdamine aega on vötnud ?
Kui valmis saad, oleks hea minu taastamisega võrrelda (see auto tuleb kindlasti ilusamini välja, kui minul). Minul võttis 3 kuud ja pisut alla 1K € raha ilma oma tööta (selle sees ka kõik kasutatud roostevabad uksed + tagaamordi täiskomplektid jne.).

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: T Juul 04, 2023 22:50
Postitas messershmit109
aatom kirjutas:
L Apr 01, 2023 15:35
I-Vaari kirjutas:
R Mär 31, 2023 12:53
Kas oled ligikaudselt ära märkinud kui palju aega selline nikerdamine aega on vötnud ?
Kui valmis saad, oleks hea minu taastamisega võrrelda (see auto tuleb kindlasti ilusamini välja, kui minul). Minul võttis 3 kuud ja pisut alla 1K € raha ilma oma tööta (selle sees ka kõik kasutatud roostevabad uksed + tagaamordi täiskomplektid jne.).
Mul juba pool aastat ja umbes 1000 ka, ainult kere taastamine. Oleks võimalik kireminj küll teha, aga noh, olen hull taastaja seega mul oli vaja ikka kõik roostekohad võimalikult palju likvideerida ning kaitsta. Järgmises postituses saab näha kuidas protsess edenes.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: T Juul 04, 2023 22:56
Postitas messershmit109
I-Vaari kirjutas:
R Mär 31, 2023 12:53
Kas oled ligikaudselt ära märkinud kui palju aega selline nikerdamine aega on vötnud ? Ma otseselt automehaanik ei ole kuid töökaaslasega koos proovisin ühte MY2003 9-5 kere kohendada söidukölbulikuks. Pool päeva läks 2 mehega auto tagaosa polstritest ja köigis muust pudupadist vabastamiseks , k.a. kütusepaak , summuti ja lävekarpide ja rattakoobaste plastkatted , tagastange. Ainult amordipüstikutega pidi nägema kurja vaeva selle soolalöga tekitatud rooste töttu. Kütusepaagi ees ja peal oli mastiks valge kihiga kaetud ja kus kaitsekihi vigastus siis seal roosteauk. Jama oli , et ühte tagaistme seljatuge kätte ei saanudki , lihtsalt ei pääsenud kruvidele ligi. Peale 2 tööpäeva oli tulemuseks korrastatud parem tagarattakoobas ja lävekarp. Siis tuli masendus peale kuna ülikeeruline oli auto salongi lendavate sädemete eest kaitsta ja süsihappegaaskustuti oli kogu aeg kasutuses. Vasaku külje ja selle tagasilla tala kohal oleva ristisuuna tugevduskarbini ei jöudnudki. Pealegi jäi ka sinna see tagaistme seljatugi ette. Ja kui autol on möni uks mida on mölgitud ja siis kusagil kiirelt parandatud siis sellise ukse korrastamine on samuti omamoodi operatsioon.
Lihtsam vist on kusagilt USA , Nevadast möni pisikese köksuga SAAB konteinerveoga siia tellida ja kasutuskölblik tehnika sinna ümber tösta. ;)
Oleks tõesti lihtsam kuskilt Šveitsist näiteks mingi 3.0 diisel leida, siia tuua ja mootor ümber tõsta. Aga noh, kui juba sukkeldusin, siis tagasiteed enam pole. Kogu taastamind kestab mul juba peaaegu poolteist aastat. Kere taastamine pool aastat, oleks võinud kiiremini teha, kui mootori remondiga paraleelselt alustaksin kerega, aga arvasin et seal on veel kõik enamvähem. Kereremont kestab niikaua sest väss, jõudu ja motivatsiooni puudus, laiskus jne tulevad külla. Aga alla ma ei anna, sest ühe oma hobiauto juba sain valmis peale 4 aastat taastamist.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: T Juul 04, 2023 23:39
Postitas messershmit109
No nii, veits aega on möödunud viimasest postitusest ja Saabi taastamine on ka edenenud, seega näitan mis sai tehtud.

Alustasin vasaku koopaga, remondi käigus süvenesin päris sügavalt auto raamidesse ning emaldasin võimalikult palju roostet. Tagaraamide osad said ka lahtipuuritud ning taastatud. Järgmisena tegin korda vasaku küljekarbi tagaosa ja mõlemad pikkiõõtsade kinnituskohad. Seal lõikamist ja puurimist oli küll ja küll, metallikihide vahel roostet oli s”””aks palju, ainult liivapritsimisega asi ei lõppenud ning pidin mõned uued tükkid keevitama.
Salongi tagaosas parandasin mõned kohad ka mida saate piltidel näha.
Üldiselt, viimased keevitustööd lõpetasin üleeile, leidsin väike parandamata koht roostega paremas koopas, ja tänaseks kogu tagumik juba tsinkkruntiga ja epokruntiga krunditud, keevituskohad keregernetikuga ülekäidud . Pagass sees ootab värvikihi, teepoolne osa värvin ka ära ning viimaseks sammuks kattan mastiksiga.
Keretööde lõppfaasil värvin tagatiivad ja kaared .
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: K Juul 05, 2023 12:45
Postitas aatom
Mega töö ja viitsimine, vist tiba rohkem roostes, kui minul oli.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: K Juul 05, 2023 12:53
Postitas SoS
See autoke peab küll Saabijumalaid tänama, et ta just Sinu käte alla on sattunud. Oluliselt korralikumaid keresid on ilmselt viidud pressi alla väitega, et taastamatud...

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: K Juul 05, 2023 20:56
Postitas I-Vaari
Tubli töö IGATAHES. Kuid kui korralikult roostes kohad eemaldatud ja korrosioonitörje kaitsekihid peale pihustatud siis ehk järgmised 20 aastat muretud kui iga talve tulekul korralik ölikümblus korraldatud. Töökorda seatud mootor peaks järgmised 500 kkm rahulikult nurruma ja muu veermik ja sisustus vajab ka uutel autodel aegajalt kohendamist. Töökaaslane just naeris mingi Tojoota laetava hybriidi üle. Sai natuke söita ja siis Joboota vaid ei soostununud käivituma. Ja treilerivedu Muoniost Oulusse kindlustusfirma korvamisel. Nende igivanade diislite ja bensukate puhul hooldatud auto liigub IGA ILMAGA ja harva stoppab tee peale nii , et möistus, teiste nöuanded ja jöud seda liikuma ei pane. ;)

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: K Juul 05, 2023 22:25
Postitas messershmit109
aatom kirjutas:
K Juul 05, 2023 12:45
Mega töö ja viitsimine, vist tiba rohkem roostes, kui minul oli.
🫡 tänan! Vaatasin teie teema üle, ja piltide järgi kus roostekohad olid, näen et teie diislil seisukord kereosas oli kehvem. On hästi näha et raamide metallikiht muutus roostemõjuga kihiliseks, amorti kinnituskohade ümber olid augud. Ma puurisin lahti vasak amortiplaat selle jaoks, et paremini seda puhastada, sest harjaga puhastamine ei kõlba siis kui rooste on sügavalt ennast kraapinud.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: K Juul 05, 2023 22:27
Postitas messershmit109
SoS kirjutas:
K Juul 05, 2023 12:53
See autoke peab küll Saabijumalaid tänama, et ta just Sinu käte alla on sattunud. Oluliselt korralikumaid keresid on ilmselt viidud pressi alla väitega, et taastamatud...
:D Ma ka seda mõtlesin, et kuskil ajus ta on tänulik mulle 😁😁

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: K Juul 05, 2023 22:35
Postitas messershmit109
I-Vaari kirjutas:
K Juul 05, 2023 20:56
Tubli töö IGATAHES. Kuid kui korralikult roostes kohad eemaldatud ja korrosioonitörje kaitsekihid peale pihustatud siis ehk järgmised 20 aastat muretud kui iga talve tulekul korralik ölikümblus korraldatud. Töökorda seatud mootor peaks järgmised 500 kkm rahulikult nurruma ja muu veermik ja sisustus vajab ka uutel autodel aegajalt kohendamist. Töökaaslane just naeris mingi Tojoota laetava hybriidi üle. Sai natuke söita ja siis Joboota vaid ei soostununud käivituma. Ja treilerivedu Muoniost Oulusse kindlustusfirma korvamisel. Nende igivanade diislite ja bensukate puhul hooldatud auto liigub IGA ILMAGA ja harva stoppab tee peale nii , et möistus, teiste nöuanded ja jöud seda liikuma ei pane. ;)
Lõppfaasil ongi plaanis korralik vaha kaitsekiht peale kanda, ja iga aasta värskendada koos põhjapesuga.
Mootori kohta, ma väga loodan, et teades nüüd kõik nüansid, ning remondikäigus palju asju parandatud ning kontrollitud seega kilometraazh läheb üle 500k kindlasti.

Re: Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109

Postitatud: K Juul 05, 2023 22:52
Postitas messershmit109
Lisan veel mõned pildid. Järgmises postituses näitan mis oli tehtud eesvedrustusega, koopadega, alusraamiga ja mootoriruumiga.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt