Saab 9-5 Aero 2.3T, MY2003, Skybound

Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#51

K Juun 30, 2010 2:47

Päevik juba poolteist aastat täitmata..... ehk siis võib öelda, et kulgetud ilma suuremate probleemideta. :head: Eelmise aasta jooksul sai ühe suurema hoolduse käigus vahetatud pidurikettad-klotsid. Regulaarsete hooldustega vahetatud pudi-padi pole vast mõtet kirja panna, õli olen vahetanud max. iga 10k km tagant. Konditsioneer on siiani nõudnud igal aastal veidike külmaaine lisamist, leket pole aga seni tuvastatud (võib seostada auto pikkade seismisperioodidega, kui konditsioneer kasutust ei leidnud ja külmaaine kompressori võlli tihendi vahelt minimaalses koguses lahkus).

Suverehvideks said alla Goodyear Excellence'd, mis pärit Reifendirektist. Samuti paigaldatud uued Osram Xenarc ksenoonid juba eelmise aasta lõpus. Pole neid sugugi keeruline kodus vahetada, tuleb vaid ettevaatlik olla - käevääratus võib maksta üle tuhande krooni :) Morrise juures sai käidud akut kontrollimas, mis aga oli täiesti alive and kicking. 9-5 peabki vist veidi vaevaliselt käivituma? :conf:

Okei, siinkohal läks meelest juba ammune throttle body jama, mis siiski Tartus kiiresti korda sai. 9-5 äkk-tüüpvigadest pole seni kogenud veel CPS ja bensupumba koolemist (ptüi 3X) :)

Ning üleeile sai siis tehtud see, mis juba 3 aastat tegemist ootas - automaatkast vahetatud. Juba 3 suve tagasi autot ostes oli probleemiks "jõnks" režiimide vahetusel - kuna sain auto siis väga hea hinnaga, arvestasin sinna juba kasti hinna sisse, aga senimaani ootasin ja vaatasin, kas probleem idaneb või mädaneb. Sai proovitud nii softi kui õli uuendamist, solenoidiprobleemi ei tuvastatud ja lahendust ei tulnud ühestki Tallinna Saabiteeninduselt - v.a. kastivahetus. Lõpupoole hakkas režiimide vahetusega kaasnev viivitus ka pikenema ja siis sai villand. Audaceris rändas peale Rootsist tellitud kast 2005 aasta autolt. Hetkel toimuvad režiimivahetused tipp-topp, D-le lülides on jõnks veel märkamatum kui D-lt N-ile ning viivitust peaaegu polegi. Ühe korra sain päris korraliku jonksaka siiski kätte, kui proovisin edasi-tagasi manööverdamist ja vahetasin kiiresti režiime D ja R vahel. Selle peale hakkas Iisak tõrelema ja arvas vist, et tahan kasti meelega vastu taevast lasta :P Sõiduajal käiguvahetused on aga suht samasugused kui enne (muidugi peab kasti veidi "õpetama" ka, hetkel on ajastused totaalselt teised).

Hetkeks ongi vist kõik.... kui autosse MP3 tuleb ja kauaoodatud 2004 facelift, ehk siis ka uuem pildimaterjal.
:eureka:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#52

P Sept 05, 2010 22:04

Algselt postitas: kalamees
natuke OT aga millal siis uue välimusega autot näha saab :poke:


Nähtud paari tunni eest M/S "Saaremaa" pardal. Juba kaugelt kassade juures püüdis pilku, säras nagu prillikivi, justnagu oleks äsja esindusest välja vuranud :headbang:
Ülikena igatahes, eriti nende õigete Aero spoileritegga :headbang:

terv, teager
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#53

E Sept 06, 2010 2:59

Okei, point taken, ju siis peab ikka varsti pilte panema :P Kas sa, Teager, olid sama praami peal? Sellisel juhul suht müstika, et ma sind ise ei näinud. :conf: Varem oled ikka mitu korda Kuivastus või praamil silma jäänud, liigun ise ka üle väina päris tihti. Säramise koha pealt, olen ainult pesnud teda, vaha pole ammu näinud ja poleerinud pole 3 aasta sees veel kordagi. :red: Äkki see sügis võtan ette, enne lund. Aga eks uus bodykit särab muidugi mõnnalt :) 2004 Aero omadel on väiksed pinnakohrutused, mida vanemail pole ja see teeb läike ka veits huvitavamaks.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#54

R Sept 10, 2010 14:49

Kõlab võibolla vastastikuse komplimentide loopimisena, kuid ikka väga ilus auto on tõesti!
Värvilised autod... eriti tumesinine või kirsipunane 9-5 mmmm... :)
Uue bodykitiga pilte tahaks näha.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#55

R Sept 10, 2010 15:34

Nii, teen siis teemale pikema update'i jälle. See auto välimuse uuendamine 2004-2005 mudeliaasta Aeroks on mul olnud salajaseks kinnisideeks juba auto ostust saati - rohkem kui 3 aastat tagasi. Võib tekkida küsimus sellise tegevuse mõttekusest, kuna nüüdseks on 2002 ja 2004 mudelite hinnad peaaegu võrdsustunud, sõltuvalt müüjast ja auto päritolust/korrasolekust. Kui ma selle auto ostsin 2007. aasta juunis, siis mäletan selgelt, et soodsaima 2004 mudeli jaoks oleks pidanud maksma 85k rohkem, kui ma tol korral maksin. Autot nüüd aga uuema vastu välja vahetada mingil juhul ei tahtnud. Olen teda hästi hoidnud, enda järgi kohandanud, lisasid ostnud ja muud moodi investeerinud, kast sai ka alles vahetatud ja senine ajalugu on läbipaistev (teemas eelpoolmainitud tasuta ketivahetus VM-is tehasegarantiiga) jne. Tänaseks on Saabikust kujunenud täieõiguslik pereliige ja isegi elukaaslane hüüatas solvunult: "Ei müü Saabi maha!", kui linnas sõites ükskord juhtusin mokaotsast mainima, et see XC70 seal on ka päris kena ja ruumikas... :) GM või non-GM, minu arust on võimalik ka 9-5st samamoodi sõltuvuses olla, nagu klassikalistest Saabidest. Mulle meeldib Rootsi, sealsed pere- ja kodanikuühiskonna väärtused (vb seetõttu, et see oli kunagi esimene välisriik kuhu väikese poisina sattusin). SaabsUnitedis kunagi keegi kirjutas, et rootsi autode erinevus sakslastest võiks seisneda selles, et kuivõrd saksa luksauto on läikiv staatusesümbol, mida vahetatakse iga aasta-paari tagant uuema vastu, näitamaks oma head majanduslikku käekäiku, siis rootsi auto on väga pikaks ajaks tehtud investeering, mis tänu oma praktilistele omadustele ja töökindlusele tasub end pikas perspektiivis kuhjaga ära. Okei, see viimane kuulub küll rohkem sellesse ajastusse, kui rootsi raud tiba kandilisem (ja tõepoolest vastupidavam) oli, aga vähemalt seda filosoofiat toetan ka praegu :)

Totaalselt teemast kõrvale jutt, siin siis ka pilte. Teostus Saabi-Anti poolt :notworthy: Kuna pildid tehtud varjus, siis muutused pildi peal ehk väga silma ei hakkagi.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



Natuke siis ka eelpool mainitud modifikatsioonidest salongis. Suvel võtsin internetist leitud juhendi järgi stereo koost lahti ja modisin kassetimängija MP3 sööma, välise 3,5mm audiosisendi kaudu. Töö põhimõtte poolest keeruline ei olnud, küll aga on paras k*pp juhtmeid mikroskeemi külge tinutada, kui täpset kolbi ei ole. See tegevus peab ikka ülitäpne olema. Endal õnnestus see alles pärast korduvaid proovimisi ja tuli üks kord ka kõik uuesti teha, kui pärast stereo tagasipanemist oli üks juhtmetest siiski kuidagi lahti tulnud. Aga lõpp hea, kõik hea, sain kõik juhtmed suuremate tinaplönnidega ilusti pidama ja praeguseks on iPod mänginud autos juba 2 kuud ilma ühegi probleemita :head:

Kui keegi tahab endal sarnast tööd ette võtta, siis oluline ära märkida, et 1998-2001 ja 2002-2005 mudelitel on siiski erinev stereo (kuigi juhendis märgib, et sama). Hakkasin tööd tegema selle juhendi järgi, aga siis avastasin, et kassetika mikroskeem hoopis teistsuguse väljanägemisega, lisaks on 02-05 omal paar lisajuhet, mis vaja lahti ühendada enne CD-mooduli eraldamist. Lühidalt kokku võttes - 2002-2005 mudelite omanikel tasub järgida hoopis seda juhendit.

Sisendi MP3 jaoks tekitasin endal läbi "plangunupu", mis ESP nupu all:

Pilt

Pilt



Et MP3-mängijat või iPodi kuulatavaks teha, tuleb kassettikas hoida kassetti, mis kogu aeg siis ketrab. Kassetika helipeast tuleva signaali lõikasin mikroskeemil läbi, nagu juhendis kirjas. Seega kassetti enam kuulata ei saa ja on likvideeritud ka risk, et selle kaudu müra süsteemi tuleb. Küll aga on kuskil veel mingi sensor, mida mul lollitada ei õnnestunud, kuna spetsiaalselt auto jaoks eemaldasin ühel kassetil seest lindi (vältimaks vahelekerimist vms. probleemi). Seda aga stereo enam ei söö ja ütleb "NO TAPE". Küllap siis on kuskil veel mingi sensor, mis ütleb ajule, et helipeal pole enam hõõrdumist või ketramisel puudub koormus.... :) Igatahes käian nüüd kuulamiseks 120-mindist kasa kogu oma teibiga edasi-tagasi ja ainuke downside kogu asja juures on see, et kui kassett jõuab lõpuni ja vahetab poolt, siis heli lõigatakse ka selleks hetkeks paariks sekundiks ära. Aga sedagi juhtub siis selle kasseti puhul vaid kord tunnis.... Omades 48GB muusikaparki autos kergelt kättesaadavana, on see väike hind, mida maksta.

iPod-i kinnitamiseks aga kasutasin lihtsat teibiga krõpsupaela:

Pilt



Gepsuga olen nüüdseks kulgenud peaaegu 2 aastat ja alati käis närvidele lahtiselt tolknev juhe, tegin siis gepsualuse ja juhtme ka rohkem statsionaarseks, nagu allpool piltidel näha. Kui vargapoisid peaks seda teemat lugema, siis teadmiseks, et ei iPod-i ega gepsu ma kunagi autos ei hoia ning autosolevat juhet ka ilma lõhkumata kätte ei saa, nii et ei tasu vaeva ära :wise:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



Keskkonsool on nüüd nats crowded küll, aga see-eest funktsionaalne ja kõike on mugav kasutada. Ahjaa, nagu näha, siis mingi aeg vahetasin pärast telefoni vahetamist ka telefonihoidiku autos ära ja kuna uuematel Nokia telefonidel PopPort'i enam pole ja laadimist ei toeta, siis tekkis selle tõttu väike lisa-ebamugavus. Laadimiseks peab nüüd kasutama tavalist sigaretisüütaja varianti (kui just ka seda auto sisse ei integreeri lähiajal). Kõne toimub aga läbi Bluetoothi ja seega ei pea telefoni enam taskust välja võtmagi. Kuna ühendus on auto töötades alati aktiivne, siis on sellega naljagi saanud. Ükskord läksin töötavast autost välja 10 meetri kaugusele, et Saabikust loodusvõtet teha, kui minu kaasreisijad autos ägedalt kätega vehkima hakkasid - minu taskus olev telefon hakkas äkitsi karjuma läbi autos töötava stereo, taskus ei teinud ta mõistagi piuksugi....

Selleks korraks kõik jälle. Panen veel mõned pildid üles, mis kunagi erinevatel aegadel tehtud:


DEPUTY DRIVER:

Pilt



HOCKEY-STICK:

Pilt



ÖINE KOKPIT:

Pilt

Pilt
Viimati muutis Skybound, P Sept 10, 2017 15:43, muudetud 1 kord kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#56

R Sept 10, 2010 21:29

:notworthy:
:notworthy:
:notworthy:
:notworthy:
:notworthy:
:notworthy:
:notworthy:

terv, teager
kalamees
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 16, 2006 15:30
Asukoht:
Auto:

#57

R Sept 10, 2010 23:03

Lõpuks siis tulid need kaua oodatud pildid :thumb:
Ei ole midagi öelda, jätka samas vaimus!
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#58

L Sept 11, 2010 1:37

Algselt postitas: kalamees
Ei ole midagi öelda, jätka samas vaimus!


Aitäh fännklubile :eureka: Ega polegi enam suurt midagi jätkata, nüüd võiks natuke ka niisama sõita, irve näos. Välimuses on minu jaoks nüüd "ultimate look" saavutatud, kunagi autot vahetades igatsesin ka katuseluugi järele, aga nüüd olen risti-vastupidisel arvamusel - sõitsin mõned korrad katuseluugiga 9-5ga nii ees- kui tagaistmel ja jõudsin järeldusele, et minu jaoks sööb see liialt palju pearuumi salongis. Ilma luugita on mõnusalt avar ja kumer. Ja no ega lennukitel ka ju katuseluuki pole :evil:

Sisse igatseks veel mõnda lisa, elukaaslane saab load arvatavasti sel sügisel ja mäludega juhiiste ei teeks siis paha (pikkusevahe meil circa 30 cm). Ja vent istmed on totaalne 9-5 headust defineeriv featuur, selle aasta suvel oleks väga ära kulunud. Peab mõnel järgneval aastal tegema kaasa tripi Saabifestivalile, sealt ehk saab :conf:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#59

N Okt 14, 2010 11:53

oii kadedaks teeb see aero bodykit, kui saladus ei ole, kas tellisid esindusest tutika kohe? Palju see lõbu su rahakoti pihta käis:poke:
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#60

N Okt 14, 2010 13:46

Tellisin Saabi-Anti kaudu ja esipamper oli kasutatud, ülejäänud osad olid uued originaalid - ma ei mäleta enam täpselt, mis esinduse hinnad olid, aga Anti arvel on kirjas 15% ale uute osade kohta. Kõik osad kokku koos paigalduskomplektide, udukatega jne. läksid maksma ligemale 20k (koos km-ga) ja koos tööde jms. läks kõik kokku mingi 28-29k. Täpsemat hinda keeruline öelda, kuna tehti ka muid töid, mis bodykitiga ei seostu ja arvelt välja ei loe, kui palju täpselt just pamprite/värvitööde peale töötunde kulus. Kindlasti saaks ka odavamalt, kui viitsida ise otsida, tellida ja ära oodata aeg, kui sul on olemas kõik jupid kasutatuna. VM hinnapakkumine oli minu mäletamist mööda üle 35k.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#61

T Dets 21, 2010 2:12

Vahepeal siis vahetatud CPS. Sügisel oli mõned korrad käivitusprobleeme, millest sai muljetatud siin teemas ja Audaceris läks nimetet andur ilma pikema diagnoosita vahetusse. See ravis ka probleemi, rohkem pole käivitusprobleeme olnud :beer:

...KUI välja arvata aku, mis ühel külmal novembrikuu päeval töölepingu üles ütles. Puhas enda hooletus, et polnud varem raatsinud vahetada, aasta tagasi sai teda kontrollitud ja siis oli veel täiesti elus. Mul oli veel Saabi kirjadega aku, mis autos ostust saati peal. Siin oli teema mingi aeg akude kestvuse kohta, minu oma oli siis vähemalt 4 aastat ilusti vastu pidanud (auto jõudis Tartu autoaeda 2006. aastal), enne seda andmed puuduvad, võibolla Šveitsi esinduses on varem vahetatud. Mis seal's ikka, aku näpu otsa ja jalgsi lähimasse autopoodi. Sai toodud Hankook Silver+ 75Ah 720A. Arvan, et 9-5 jaoks optimaalne valik, kuigi käivitusvool oleks võinud veelgi suurem olla. Suurimate külmadega on käivitamine uue aku kohta natuke hädine olnud. Poes olid riiulite peal ka kallima hinnaga Boschid, aga müüja sõnul on just Hankookidega paremat tagasisidet olnud, neid testitavat Soomes ja vastupidavus olevat tipptopp. Eks näis.

Kojamehed sai välja vahetatud, Bosch TwinAerode (mis tore nimi) asemele rändasid Trico Techid. Mõlemad olid raamita. Läksin poodi ostma NeoForme tegelikult, mida siin foorumis ennegi kiidetud, aga paistab, et nende tootmine on lõpetatud ja asemele ongi tulnud needsamad Techid. Näevad välja lihtsamad, ilma plastikkatteta, hind ka odavam. Pühkimise kohta ei oska veel midagi öelda, tavaliste ilmadega pühkisid hästi, nüüd külmadega aga korjavad jääd külgedele ja kriuksuvad hullu moodi. Puhastan neid tihti ja tõstan ööseks taeva poole, aga ikka saan väga tihti jääd maha kratsida, et mingigi pühkimiskvaliteet säiliks. Et siis mitte kõige parem valik -15 ilmadega sõiduks? Või toimivadki kõik kojamehed suure miinusega samamoodi? Boschidega ma tõelises külmas paraku ei sõitnudki, et võrdlusmomenti omada, terve eelmise suure talve olin laevas ja autot ei kasutanud. Kunagi veel enne seda kasutasin talvel GM-i raamiga "originaale", aga need ei pühkinud mitte ühegi ilmaga normaalselt, ei uuest ega vanast peast :D :gun:

Mõned talvepildid ka siia, Saab oma naturaalses ümbruses. Siin on näha ka 16'' talveveljed, mis kaks aastat tagasi muretsetud said. Tahtsin tegelikult teistsuguseid, aga valikut ei olnud sel ajal ollagi. Nüüdseks on aga just need konkreetsed väga meeldima hakanud, sobivad hästi 9-5 kumerustega ja kaugelt vaadates meenutavad lumehelbeid :) Eks ühel õigel Saabil peaksidki ka 3 kodaraga veljed olemas olema :love:


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


P.S.: kaks viimast pilti on tehtud Põlvamaal Posti teel. Kes veel pole sinnakanti sattunud, soovitan soojalt, kahtlemata Eesti üks huvitavamaid ja sõidurõõmu pakkuvamaid teelõike, oma tõusude-languste-kurvidega. Talvel peab muidugi ettevaatlik olema ja mitte väga gaasitama :) See-eest on talvel ka silmailu mingil määral rohkem ja korduvaid põhjusi seismajäämiseks, et pilte teha.
Viimati muutis Skybound, P Sept 10, 2017 15:45, muudetud 1 kord kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#62

T Dets 21, 2010 8:45

Sulle sobiks taha numbrituledesse lumivalged LED'id. Hetkel on masin nagu kompu, aga need kollased numbrituled on kuidagi häirivad.
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#63

T Dets 21, 2010 9:15

Ma just vahetasin oma Trico kojamehed Boschide (Twinaero) vastu..ja pühivad küll paremini, Tricod ei tahtnud kõrvalistuja poolset pinda enam üldse pühkida. Jäävad nad suht samasse hinnaklassi ka:)
malcolmlinco
Postitusi: 21
Liitunud: T Veebr 16, 2010 20:53
Asukoht:
Auto:

#64

L Mai 12, 2012 20:50

jõudu!

tahtsin enda '04 aasta 95-le sama moodi ipodi lugemise selgeks õpetada kasutades õpetust
http://saabinfo.net/files/pdf/Saab%209-5%20Line%20Input.pdf

kuid nagu mainisid, siis on skeem ikka teine ja olin juba käega löömas kui sattusin Sinu postituse otsa. kahjuks see õige link ei toimi. On Sul see pdf veel alles?
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#65

P Aug 05, 2012 21:31

jõudu!

tahtsin enda '04 aasta 95-le sama moodi ipodi lugemise selgeks õpetada kasutades õpetust
http://saabinfo.net/files/pdf/Saab%209-5%20Line%20Input.pdf

kuid nagu mainisid, siis on skeem ikka teine ja olin juba käega löömas kui sattusin Sinu postituse otsa. kahjuks see õige link ei toimi. On Sul see pdf veel alles?


Hei, sry hilise vastuse pärast, ma töö tõttu ei saa vahel kuude kaupa netti :freak: Vaatan, et link ei tööta jah enam ja arvutisse ma seda lehte salvestanud pole. Kas oled vahepeal midagi aretada saanud? Kuskil mul peaks olema paar fotot tinutamisest, kus näha ka see koht, mis läbi lõigata tuleb. Kui tahad, viskan need pildid üles kuhugi.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#66

E Aug 06, 2012 9:25

See oleks tore. Küllap neid 9-viisi on teisigi, kes tahaks mp3-sid kuulata oma originaalraadioga. Pane üles!

Kuidas Hankooki aku on vastu pidanud?
malcolmlinco
Postitusi: 21
Liitunud: T Veebr 16, 2010 20:53
Asukoht:
Auto:

#67

E Aug 06, 2012 10:32

Kas oled vahepeal midagi aretada saanud?


ei. ootasin kannatlikult Sinu saabumist :D
Võid pildid üles panna jah. Mina sellega kohe tegelema hakata ei saa aga ehk keegi teine ootab ka abi.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#68

T Aug 07, 2012 4:52

See oleks tore. Küllap neid 9-viisi on teisigi, kes tahaks mp3-sid kuulata oma originaalraadioga. Pane üles!

Kuidas Hankooki aku on vastu pidanud?


Hankook on nagu ennegi ja mingeid probleeme pole, väljaarvatud see, et kange miinusega käivitades veits jõuetu tundub. Aga ma olen nüüd järjest niipalju Eestist ära olnud, et autoga sõidan nagu kuuvarjutus ja mingit statistikat minu järgi eriti teha ei saa :)

Sellest aux-i tegemisest möödas nüüd 2 aastat ja ei mäleta enam täpselt. Kahju, et originaalõpetust enam ei ole, googeldasin tükk aega ja ei leidnud. Nagu ülalpool teemas öeldud, hakkasin tegema 98-01 õpetuse järgi ja siis tulid erinevused sisse. Allpool pildil näha 2 extra juhet, mis vaja lahti ühendada CD-mooduli eraldamisel:

Pilt



Mikroskeem oli ka sootuks teine. Ma loodan, et ma nüüd totaalset udu ei hakka ajama, aga oli vist nii:

1) maandus mõlemast juhtmest kokku pin-connectorisse nr.1 (ülaltpoolt lugema hakates)

2) valge juhe pinni nr.2 (see, mis pildil pruunika sisemise isolatsiooniga)

3) punane pinni nr.3 (pildil valge sisemise isolatsiooniga). Pildilt jääb mulje, nagu see 3. juhe on ka üle 4. ja 5. pin-connectori, aga tegelikult neid ta ei puutu, lihtsalt tinajunn on liiga suur ;) Mõni profftinutaja hoiab vist pead kinni seda pornograafiat nähes, aga polnud mul täpseid töövahendeid selle töö jaoks. Vähemalt asi on siiani olnud töökindel (3x ptüi).

Kumb juhe pidi olema "left" ja kumb "right" ma nüüd enam ei mäleta. Punane peaks olema right, aga vaatan, et 98-01 juhendis on left-right järjestus vastupidine. Mul on igatahes left-right stereos õieti, kui iPodi kuulata.

Pilt



Lisaks oli soovituslik elimineerida signaal helipeast, et tühja kasseti kaudu helipilti kahinat ei lisanduks. Selleks tuli läbi kratsida need kaks liini, mis all pildil näha. Ja vist sellega 02-05 õpetuses asi piirduski, rohkem mingit tinutamist ja jamamist ei olnud. Tinutatud audiojuhe oma maitse järgi välja tuua ja meediumiga ühendada, kassett sisse ja PLAY. iPodi volume peab põhjas olema, et valjus ja helipilt oleks sama nagu CD-l.

Pilt
Viimati muutis Skybound, P Sept 10, 2017 15:46, muudetud 1 kord kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Ride
Postitusi: 59
Liitunud: E Mär 08, 2010 21:10
Asukoht:
Auto:

#69

P Okt 19, 2014 23:37

Olles ise samasuguse Saabi suhteliselt värske omanik, sai kogu teema algusest lõpuni läbi loetud ja tuleb tõdeda, et oli väga huvitav lugemine. Sain ka enda Saabi tänu sellele natuke paremini tundma (nt xenoni suht kehv nähtavus, mootori kehv startimine jpm).

Nägin, et viimasest postitusest on juba 2 aastat möödas, aga kui Saab on veel alles, siis sooviks edasisit head kulgemist ning miks mitte ka uusi kandeid siia foorumi :D.
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#70

P Okt 02, 2016 0:40

Tervitus üle pika aja. Ma jah vahepeal olnud mitu aastat suht inaktiivne foorumlane ja klubiliige, aga Saabik on endiselt olemas ja sõidab - väga hästi sõidab kusjuures :thumb: Kuigi viimased poolteist aastat on Saab olnud pigem pühapäevaliikur (ja raske südamega veeretasin vahepeal isegi müügimõtteid), siis praeguseks on ikkagi kindel soov hoida teda edasi hoida ja säilitada võimalikult heas korras. Mis teha, kui Nissanis lihtsalt pole seda sõiduemotsiooni, mida Saabiga. Tavaks on saanud linnasõitude tegemine Nissaniga ja pikad otsad Saabiga.

Kirjutama ajas mind augustikuine julgustükk, nimelt sai sel suvel Saabiga ära tehtud 5000 km eurotripp Vahemere äärde ja tagasi. Senise 9-aastase omamisajaloo kestel polnud ma Saabiga Eestist praktiliselt väljaspool käinud, kuna oli esinenud tüüpvigu, mis hirmutasid tee äärde jäämisega. Aga kuna sellistel tüüpvigadel oli enam-vähem ring peal (DI, CPS, benapump, throttle body, otsakaane leke) ja Saab oli oma 14 vanuseaastast hoolimata viimastel aastatel näidanud head töökindlust, siis oli soov see tripp just nimelt Saabiga ära teha.

Was worth it :headbang: Jube mõnus oli autobahnidel Aeroga kiiretel sabas püsida, samas mõistlikku kütusekulu säilitades. 1.2-liitrise Qashqaiga poleks seal eriti midagi teha olnud. Reisi marsruut oli Eesti-Läti-Leedu-Poola-Slovakkia-Ungari-Horvaatia-Sloveenia-Austria-Tšehhi-Poola-Leedu-Läti-Eesti. Kogu reisi peale läks 428L bena, mis tegi arvutuslikuks keskmiseks 8.6L/100km - huvitaval kombel ei ühtinud see lõpuks pardakompuutriga, mis näitas 7.6 sajale.

Esimene öö oli peatus Põhja-Poolas Suwalki linnas, teine päev möödus Poolas vaheldumisi ummikutes passides ja kiirteede peal kimades, päeva lõpuks jõudsime üle piiri Slovakkia mägihotelli:

Pilt

Pilt

Järgmisel päeval Slovakkia Madal-Tatra mägedes reisi jätkates süttis Xenoni veatuluke. Mõtlesin, et pekki küll - ju mägedest üles-alla uhades ütles üks levelling-anduritest üles. Ungaris pikemat tanklapeatust tehes aga selgus, et parem esituli üldse ei põle. Juhe korraks tagant ära ja tagasi - kõik uuesti timm ja veatuluke kadunud.

Kui Ungari ka läbi ja Horvaatiasse jõudsime, siis oli küll veits kõhe tunne. Ei ühtegi Saabiteenindust, kui midagi juhtuma peaks. Olgu öeldud, et sealviibitud aja kestel kohtasime vaid 2 Saabi, millest mõlemad olid välismaa numbrimärkidega.

Vahemere äärde jõudsime pimedas. Kiirteelt alla keerates läks mingi käänuline piireteta tee allapoole. Kui tee äärest äkki võsa ära kadus ja kaugel "all" võõra linna tulesid nägime, siis alles saime aru, kui kõrgel tegelikult oleme. :mad: Pärast esimest ööd Novi Vinodolski nimelises kohakeses suundusime Krk saarele:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pärast Krk saare läbiexploorimist ja sisemaal asuva rahvuspargi Plitvicka Jezera külastamist asusime tagasiteele. Esimene peatus oli Austrias Grazis, järgnev päev oli suht põnev sõit kohalikel mägistel autobahnidel:

Pilt

Teise tagasisõidupeatuse tegime Poola keskel Radomi-nimelises linnas. See tähendas, et viimane päev saab olema retsidiivne (kui just Riias hotelli võtta ei taha). Kolmas päev oligi puhas andmine ilma ühegi pikema peatuseta. Alustasime 09:30 paiku, kuna aga seekord oli eesmärgiks vältida Varssavi ummikuid, siis tulime idapoolseid teid mööda tagasi - paraku ei saanud seal suuri kiiruseid arendada, kuna linnake oli linnakese otsa ja pidevad 50 alad. Lõpuks 18 paiku ületasime Leedu piiri. Olime saanud sõita seal mõnikümmend kilti, kui rekkate tuulepöörises Saabi iluvõre ühtäkki eest minema lendas. Ei hakanud sellepärast seismagi jääma, liiklus oli tihe. Keskööks jõudsime Ikla piiripunkti lähistele.

Pilt

Siis oli veel natuke kruiisimist mööda öist tühja asfalti. Viimase päeva saldoks kujunes 1127 km (olin ainuke sohver, kuna naisel pole lube). 9-5 ülimugavad istmed ja Harman/Kardoni helisüsteem on nagu loodud pikkade reiside jaoks. 02:30 maandusime lõpuks Viimsis ja Saabik sai musi ninale:

Pilt

Ei saa öelda ka, et ma pärast nii pikki otsi enam sõita ei tahtnud, juba järgmine päev olin Saabi roolis tagasi :head:

Kui aega saan, siis teen kokkuvõtte ka sellest, mis viimaste aastate jooksul autoga tehtud on. Üllatavalt murevaba kulgemine on olnud, ainult hooldused ja õlivahetused koos mõningate kulumaterjalidega. Nüüd hakkab muidugi kummitama auto vanus ja rooste, mis igale poole sisse poeb. Selle aasta algul alustasin Saabi-Anti abiga korrosiooniga võitlemist ja kavatsen sellega järgmisel aastal jätkata. Algaval nädalal tulemas ka põhjalikum ilukuur Smart Services, aga see juba pikem lugu. To be continued.
:drive:
Viimati muutis Skybound, P Sept 10, 2017 15:47, muudetud 1 kord kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Ainar
Saabiklubi liige
Postitusi: 380
Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
Asukoht: Liikva
Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
Kontakt:

#71

P Okt 02, 2016 11:34

Väga mõnus autoteema, pühapäeva hommikukohvi kõrvale. Sai terve teema läbi võetud ja minu jaoks oli nii nostalgiat, kui ka täna päeva. Sai ju esimene AERO suht samal ajal ligi võetud ja murede nimekiri nagu copy paste kirja pandud :head:
Tänaseks siis juurtejuures tagasi ja alustame algusest :beer:
Kuna igapäevaselt Sadama kandis liikvel, siis auto mul silma hakanud erinevates sadama parklates.
Nüüd siis pilt selge, mis isendiga tegu :)

Terv, Ainar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#72

E Okt 03, 2016 20:11

Väga mõnus autoteema, pühapäeva hommikukohvi kõrvale. Sai terve teema läbi võetud ja minu jaoks oli nii nostalgiat, kui ka täna päeva. Sai ju esimene AERO suht samal ajal ligi võetud ja murede nimekiri nagu copy paste kirja pandud :head:
Tänaseks siis juurtejuures tagasi ja alustame algusest :beer:
Kuna igapäevaselt Sadama kandis liikvel, siis auto mul silma hakanud erinevates sadama parklates.
Nüüd siis pilt selge, mis isendiga tegu :)

Terv, Ainar


Nii ongi, tagasi juurte juures :beer: Kui umbes 4 aastat tagasi jäi saabihaigus veidi tagaplaanile muude sündmuste tõttu elus (ja poolteise aasta eest jäi auto ka pideva kasutuseta), siis nüüdseks on asjad ikkagi paika loksunud ja on näha, millise autoga tegelt hea sõita on....

Sadama parklates võib edaspidigi näha. ;)
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Martin.V
Postitusi: 259
Liitunud: N Nov 27, 2014 0:45
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 ´86
Kontakt:

#73

E Okt 03, 2016 20:44

Äge, Grazi kiirteed mõõtsin ka mina enda Saabiga, juulis.

Ja täpselt samamoodi röövis Leedu minult ühe iluvõre. Mul näitas samamoodi 5600 km keskmiseks 7,5, reaalset ei hakanud ( ei tahtnud ) arvutada kuna midagi see mlle ei oleks andnud :) )
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#74

E Okt 03, 2016 22:11

Äge, Grazi kiirteed mõõtsin ka mina enda Saabiga, juulis.

Ja täpselt samamoodi röövis Leedu minult ühe iluvõre. Mul näitas samamoodi 5600 km keskmiseks 7,5, reaalset ei hakanud ( ei tahtnud ) arvutada kuna midagi see mlle ei oleks andnud :) )


Lugesin ka just täna su auto teemat ja irvitasin, kui sarnased kogemused :P See oli jah sama Graz-Viin kiirtee. Huvitav ka, et sul näitas kompuuter sarnast kulu minu omaga (mõnevõrra sarnasel tripil). Kas ma tegin augustis mingi arvutusvea, või on Saabi pardakompuutritel nii pikkadel distantsidel mingi sarnane error. Esimene mõte jookseb veljemõõdu peale, aga mul on erinevalt Martinist all tehaseoriginaalid 225/45/R17.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Pereira
Postitusi: 136
Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001

#75

E Okt 03, 2016 22:19

Kas mitte see kuvatav keskmine ei ole viimase 500km keskmine?
Vasta