Saab 9-5 Aero 2.3T, MY2003, Skybound

Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#76

T Okt 04, 2016 21:42

Kas mitte see kuvatav keskmine ei ole viimase 500km keskmine?


Huvitav teemaarendus, polnud varem sellest kuulnudki :freak: Auto manuaalist sellist asja ei leidnud. Guugeldasin ja siis leidsin selle:


FUEL (Average Fuel Consumption)

The average fuel consumption is calculated using the following information:
^ Fuel consumed since starting, unit ml (bus information from Trionic).
^ Odometer reading, unit km, miles (bus information from MIU).

The display range is 0 to 99.9 litres/100 km, MPG Imp or MPG.
The calculated value is updated every 4 seconds from the last manual memory reset. Every 500 km, both the distance and the fuel consumption are divided by 2 so that the value is not influenced too much by "old" consumption figures.

http://workshop-manuals.com/saab/9-5_sedan_(9600)/l4-2.3l_turbo_(b235)/accessories_and_optional_equipment/saab_information_display_(sid)_-_driver/vehicle_information_display/component_information/description_and_operation/general_information/page_8761/


Kui ma selle asja loogikast õieti aru saan - mida rohkem sa sõidad, seda suuremaks muutub selle kütusekulu osakaal, mis on olnud viimase 500 km jooksul. :? S.t. kui see piir on ületatud, enam "õiget" kütusekulu ei näita. See seletaks, miks auto pärast Balti öiste maanteede ökorežiimil läbimist kütusekulu väiksemaks valetas, autobahnid ja mäed jäid kaugemale kui 500 km....

Keegi oskab öelda, miks Saab endale sellise "standardi" juurutanud on, kas peaks selle ka panema automargi kummalisuse arvele? :eureka:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#77

K Okt 05, 2016 23:00

Nüüd siis kokkuvõte viimaste aastaste töödest - on alles aega mööda läinud, € tulekust saati pole midagi kirjutanud. Otsisin välja ka igast vahepealsest aastast mõned illustreerivad fotod. Õlivahetusi ja kõiki filtreid jms. kulumaterjale vast ei hakka mainima.


2011

- konditsioneeri auruti leke peatatud, pruugiti mingit spets vahendit Troostis. Uskumatu, aga siiamaani leke kinni ja kont töötab probleemivabalt, ka Horvaatia kliimas jahutas piisavalt;
- vahetatud 1 parkimisandur. Sai kontrollitud ka teisi parkimisandureid, mis üliniiske ilmaga tühja tuututavad, aga miskit nendega ette ei võtnud;
- vahetatud bensiinipump. Absoluutselt enam ei mäleta, mis põhjusel.... teele pole omastarust sellega jäänud;
- veermikust rooliots, poolraamipuks;
- temperatuuriandur;
- uued küünlad;
- uus salongifilter;
- tagumisel pütil oli roosteuss sees ja läks vahetusse;
- mitte vähetähtis! :wise: Ostsin Saabi liisingust välja, s.t. läks minu omandusse 17.08.2011.

Siin auto vahetult peale uue tagapüti saamist:

Pilt



2012

- uus tagasilla Xenon-andur;
- uus termostaat, kui salongi enam sooja ei tulnud;
- päev pärast termostaadivahetust - vigane massikaabel! Pikemalt heietatud siin teemas;
- vahetatud juhiistme soojenduse element, kui liigselt punktkuumutama hakkas;
- üks stabikavarras.

Siin meeldejääv hetk Trionicu ja Iisaku juures ehk miiting vigastatud massikaabliga:

Pilt



2013

- veel üks stabikavarras;
- roostetanud tagapiduritorud ja voolikud.
- EDIT: mingi aeg kiskusin lahti mõlemad esiuksed ja liimisin klaasitihendid tagasi - tüüpviga on neil sealt välja kukkuda.

Kena pilt 2013 suvest, kui ise merd sõitsin ja Saab oli ajutiselt vennale laenatud. Sel suvel juhtus vennal ka üks kindlustuskeiss, kui bemm X5 parklas Saabi tagatiiva ära rihtis. Nüüdseks on Saab minu ajal osalenud kahes väikses kindlustusjuhtumis (kord pamper ja kord tagatiib), millest mõlemal korral kandis kulud 100% vastaspool.

Pilt



2014

- ostetud lõpuks üks proper aku: Bosch 77Ah 780A - seninähtutest parim;
- uus salongifilter.

Pilt Muuga sadamas 9A. kail:

Pilt



2015

- korrosioonieemaldus ja värvitööd: vasaku tagatiiva äär;
- "throttle body" vahetus, seekord uue vastu. Suht kaugelt pidi jälle gaasiga mängides ära tulema, seekord Saaremaalt;
- parema tagaukse parkimismõlgi eemaldus Smart Service's;
- ABS rõngad;
- tagaamordid;
- uued pidurikettad + klotsid;
- esitulede relee: olin seda juba 2 korral tinutanud, aga lõpuks läks siiski hingusele.

2015. aastal oli ka järgnev tähtis verstapost:

Pilt



2016

- uued all-year-rehvid. Ilmselt 16'' veljed panen müüki;
- uus haiuim katusele (vana oli juba nii pragunenud, et hakkasin lekkimist kartma);
- vahetatud käigukasti jahutustoru, oli kuidagi viga saanud;
- uus esisilla Xenon-andur;
- korrosioonieemaldus ja värvitööd: parema tagatiiva äär, pagassiluuk;
- pärast Eurotrippi: kõik filtrid, küünlad ja uus iluvõre.


Selleks korraks kõik :beer: Auto on praegu Smart Service's - kui head tulemused on, sellest muljetan edaspidi.
Viimati muutis Skybound, P Sept 10, 2017 15:49, muudetud 1 kord kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 492
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#78

L Okt 08, 2016 14:16

Räägi haiuimest lähemalt. Endalgi see pragunemise märke näitamas ehk kust soetasid ja kas vahetasid ise ?
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#79

L Okt 15, 2016 23:22

Räägi haiuimest lähemalt. Endalgi see pragunemise märke näitamas ehk kust soetasid ja kas vahetasid ise ?


Mul oli Saabi-Anti juures suuremat sorti töödenimekiri ja lisasin selle vahetuse ka juurde, uim hangiti nende poolt. Ega ma eriti ringi ei vaadanud ja hindu võrrelnud, varasem kogemus oli näidanud, et Anti juures on mingid asjad odavamad kui näiteks VM-is. Läks 78 raha.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#80

P Okt 16, 2016 8:44

VM'is sa ikka klubilise allahindlust küsid? :poke:

terv, teager
Teretali
Postitusi: 51
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#81

P Okt 16, 2016 10:43

See, et kumma silla xenoni andur läbi on, saab ise ka testida?
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#82

E Okt 17, 2016 7:02

VM'is sa ikka klubilise allahindlust küsid? :poke:

terv, teager


Üleüldse on vahel meelest läinud küll. ;) Mäletan kunagi mingit tüütut tasaarveldamist Iisaku juures, sest tal polnud ka meeles. Kõige hiljutisem hinnavõrdlus oli esivõre telefoni teel ja.... vist läks ka meelest mainida. Huvi pärast tuulasin enda tšekkides ja viimane VM ost ehk kaugtule relee olen küll saanud -15 prossa alet. Kui auto nr. öelda, siis peaks VM'is näha olema?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#83

K Nov 23, 2016 23:35

Jagan siis oma muljeid ka Smart Service parendustöödest, äkki kedagi huvitab. Saabi vuntsiti juba oktoobris, aga pole seni olnud absoluutselt mahti sellest pikemalt kribada.


1) Esitulede taastamine. See tasus küll kuhjaga ära - nagu uued. :love: Kunagi sai neid lihtsalt poleeritud, aga möödus aasta ja tuled nägid välja veel hirmsamad kui varem. Nüüd, koos lakkimisega kestavad nad loodetavasti palju kauem. Üritan nende kallale mitte väga kangete puhastusvahenditega minna ja rekkade sabast hoiaks ka heameelega kaugemale.

Pilt

Pilt



2) Juhi nahkistme ja keskmise käetoe taastamine. Juhiiste oli kortsus, veits pragunenud ja võrreldes teiste istmetega suht kole. Ei tahtnud nahka ennast veel vahetama hakata ja läksin värvimise teed, lisaks pingutati kortsus kohti. Visuaalselt oli tulemus ilus. Küll aga kadus ära varasem "libedus", ehk siis töödeldud tool hakkas jube hästi pükste külge nakkuma ja polnud enam sama mõnus end autosse libistada. Kusjuures see tendents on veidi vähenenud viimase kuuga, aga lühidalt kokku võttes - värvitud nahaga tool pole omadustelt enam päris see, mis uuena. Vaatame, kas ja kuidas see aja jooksul muutuma hakkab.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



3) Parkimismõlkide eemaldus. Esmamulje väga hea, pildilt ei hakka enam midagi silma. Väga lähedalt ja vastu valgust vaadates on mõned ebatasasused veel nähtaval. Ei teagi, kas jäid need töökojas märkamata või on need varasemate parkimismõlkide jäljed, mida päris välja ei saa - tulemusega olin igaljuhul rahul ja pole mõtet norida.

Pilt

Pilt



Niipalju siis iluravist. Olgu öeldud, et mitte ÜHTEGI kivitäket Smart Service puutuda ei tahtnud :freak: - kas oli liiga lai värvikaotus või siis juba roosteuss sees. Täkked suht väiksed, et mitte silma riivata, aga ilmselt liiga suured selleks, et värviparandust teha. Allpool pildil on paari neist näha. Vahepeal sai soetatud ka mingeid jubinaid, muretsetud uus iluvõre, mis Horvaatia-reisil lendu läks ja juba eelpool mainitet haiuim:

Pilt

Pilt



Alates 2014. aastast on autos nutikas NeoGrab telefonihoidja. Tellisin eBayst, kuna Eesti poodides ei hakanud kusagil silma vedrutatud hoidjat, mille haarad oleks erineva pikkusega - saab ülimugavalt nutifoni ühe käega hoidjasse panna:

Pilt



Selleks korraks kõik. Järgmise hoolduse ajaks on juba kirjas ühe sarniiri, käsipiduritrossi, õlisurveanduri ja (osaline) summutivahetus. Lisaks on vaja jätkata võitlust roostega - eelpool mainitud kivitäketele hakkab uss sisse tulema. Töökindluse koha pealt ei saa endiselt midagi ette heita, samas pühapäevaautost oleks ka palju nõutud, et iga kuu laguneda. Mis võibolla kõige ulmelisem ja seni teemas mainimist pole leidnud - autol on endiselt peal originaalturbo! Paljud on siin foorumis varasemalt öelnud, et 200kkm on 9-5 turbode jaoks lagi. Minu Saabik on tänaseks veerenud üle veerand miljoni kilomeetri ja sellest minu käes umbes 150'000. Eks pessimist ütleks selle peale, et järgmise paarisaja km sees näen kindlasti ka selle valge tossu ära....

:headbang:



Pilt
Viimati muutis Skybound, P Sept 10, 2017 15:50, muudetud 1 kord kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
caarel
Postitusi: 259
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#84

N Nov 24, 2016 0:10

Kurvastuseks pean ütlema, et see Smarti nahavärv jääbki selline kummine ja mitte libisev. Mul autos see peal kevadest saadik ja püksid tahavad iga kord jalast tulla, kui sisse istun:) Samas teine iste sai tehtud aerosooliga ja see tuleb tükkidena juba lahti, küll külgedelt, ehk kunstmaterjalilt. Naha peal püsib veel. (Istmed 2005 Aero vent. 2000 Aero istmed olid 100% nahk, ei mingit haltuurat)
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#85

N Nov 24, 2016 10:28

Neograb hoidiku analoogi praegu juba leiab: https://www.photopoint.ee/telefonide-tarvikud/365868-omega-universaalne-telefonihoidik-autosse-avocado-must

Minu kogemus Smartservicega - 2 aastat peale tulede taastamist olid nad juba suht tuhmid ... aga siiski veidi paremad kui võrdluseks kõrvale pandud taastamata tuli.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#86

N Nov 24, 2016 10:39

Mis võibolla kõige ulmelisem ja seni teemas mainimist pole leidnud - autol on endiselt peal originaalturbo! Paljud on siin foorumis varasemalt öelnud, et 200kkm on 9-5 turbode jaoks lagi. Minu Saabik on tänaseks veerenud üle veerand miljoni kilomeetri ja sellest minu käes umbes 150'000. Eks pessimist ütleks selle peale, et järgmise paarisaja km sees näen kindlasti ka selle valge tossu ära....



Turbo pärast pole vaja muretseda, 200.000km on Garretti probleem, S9K autol on Hirschi tuuningu ja 205kw Mitsu kestnud 400.000km :thumb:
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#87

N Nov 24, 2016 19:31

Mis võibolla kõige ulmelisem ja seni teemas mainimist pole leidnud - autol on endiselt peal originaalturbo! Paljud on siin foorumis varasemalt öelnud, et 200kkm on 9-5 turbode jaoks lagi. Minu Saabik on tänaseks veerenud üle veerand miljoni kilomeetri ja sellest minu käes umbes 150'000. Eks pessimist ütleks selle peale, et järgmise paarisaja km sees näen kindlasti ka selle valge tossu ära....



Turbo pärast pole vaja muretseda, 200.000km on Garretti probleem, S9K autol on Hirschi tuuningu ja 205kw Mitsu kestnud 400.000km :thumb:


Mycket bra! :beer: See 200kkm oli mul kunagisest ajast meeles, kui oli rohkem aega siin foorumis istuda, aga Mitsu siis lausa 2x vastupidavam...? Poleks arvanud, Aerod saavad reeglina rohkem piitsa ka. Muidugi enda auto puhul olen soetamisest saati 9-5 mootori iseärasustega arvestanud, õli korralikult vahetanud ja sageli lasknud turbol mitmeid minuteid maha jahtuda. Aga eks siis on benchmark silme ees, S9K autot olen kunagi ka oma silmaga näinud, kui eelmine omanik mu käest velgi ostmas käis. :cool: Saan ise loodetavasti ka veel 150k juurde kütta. :drive:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#88

R Juun 23, 2017 15:16

Eile möödus 10 aastat päevast, kui auto Tartust Annelinna autoaiast kätte sain :love: :drink: :head: Peaminister oli Ansip, Eestis käis majandusbuum ja käibel oli kroon. Pronksiööst oli möödunud vaevalt 2 kuud. Järgi käisin rongiga, mis ei olnud veel Elroni porgand.

Leidsin arvutist kõige esimese pildi, mille sellest autost tegin - udune Nokia telefonijäädvustus Tartu Carring ees, kus üks Märt Saabikule Tech2'ga diagnoosi annab. Autol on veel Šveitsi numbrimärgid ja 10-spoke originaalveljed.

Pilt
Viimati muutis Skybound, P Sept 10, 2017 16:12, muudetud 1 kord kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#89

L Aug 19, 2017 19:31

Vahemärkuseks olgu öeldud, et 2016. aasta detsembris sai läbiviidud põhjalik korrosioonivastane töötlus sellises kohas nagu KROWN. Põhja alla, küljekarpidesse, ustesse jne. pihustatakse spetsiaalset peenikest õli, mis tõrjub niiskust ja takistab otsekontakti vee ja metalli vahel, mille tulemusena ei toimu korrosiooni tekkimiseks vajalikku keemilist reaktsiooni. Tööle antakse 18-kuuline garantii ja kaasa saab "hooldusraamatu", kuhu tulevikus hakata kandeid tegema.

Muuhulgas hinnati auto senist olukorda põhja all mingite indeksitega ja öeldi, et selle vanuse ja läbisõidu kohta on roostega olukord päris hea. Pärast töötlust peaks tunne veel julgem olema. Muidugi kaasneb sellega tülikas kõrvalnähe - nimelt hakkab auto mingitest välistest vahedest õli välja immitsema, eriti on seda näha pagassiluugi juures. Pool aastat ja pea igakordse sõitmise eel eemaldasin paberiga tagastange pealt õli, mis luugist sinna vajunud oli. Õnneks toimub see ainult väljaspool autot ja salongi seda ei tule. Nüüdseks on see jama enamvähem järgi jäänud, aga kahtlen, kas tahaks juba järgmine aasta uuesti sellist töötlust läbi viia.... ehk see kaitse kestab ikka natuke kauem.

Mis siis sel aastal teht'?

2017

- vahetatud õlisurveandur, mis veidi lekkis;
- vahetatud üks sarniir;
- vahetatud summuti eelviimane osa;
- vahetatud käsipiduritross;
- vahetatud üks stabikavarda otsik;
- remonditud peegleid, mis veidi streikima hakkasid.
- profülaktika mõttes vahetatud CPS (sellest hiljem ;) )

Enne suve sai käidud korralisel tehnoülevaatusel ja nagu tavaliselt - ei ühtegi puudust :headbang: Kuna mingid paar aastat oodanud asjad said tehtud ja uusi kaebusi polnudki juurde tekkinud, siis oli suveks tunne, et see auto pole nii ideaalses korras veel kunagi olnud. Sobiv 10-aastaseks aastapäevaks :beer: Järgnes roadtripp Euroopas, mis oli veel pikem kui eelmine kord - sellest aga juba järgmises postituses.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#90

L Sept 02, 2017 19:22

Mul see autoteema viimasel ajal pigem pildialbumiks kujunenud, teen siis väikse kokkuvõtte ka selleaastasest (ja veelgi pikemast) Saabitripist. Siin foorumis on road-trippijaid veelgi, ehk kedagi huvitab. Kõhklesin muide seekord, kas 15-aastat vana autoga ikka tasub nii hullu panna.... enne sõitu nägin ka mingit õudukat vist, kuidas auto kuhugi pimeda Balkani tee äärde ära sureb. Tegin siis kõik selleks, et seda ei juhtuks - laenutasin uue originaal-DI pagassi kaasa ja panin uue CPS'i vana asemele - et jumala eest kuhugi tee äärde ei jääks. Vana CPS oli ka pagassis kaasas.

8. juulil panime siis Viimsis A-rühmaga joonele ja start!

Pilt


Esimene peatus oli Võrumaal ühel metsafestivalil, kus plaate mängisin ja järgmisel päeval ületasime piiri ka kuskil sealkandis. Vahelduse mõttes sai kulgetud seekord piki Läti ja Leedu idapoolseid piirkondi. Eredalt on meelde jäänud üks totaalselt <b>[Censored]</b>ed-up kruusatee Daugavpilsi juures, kust enam tagasi ei viitsinud keerata ja karistuseks saime palju-palju kilomeetreid mööda treppis sopast kruusateed 20km/h kiirusega.

See pilt oli vist tehtud enne sopateed:

Pilt


Poolas sai külastatud pidevalt üle uudisekünnise olnud hävimisohus Bielowieza ürgmetsi Valgevene piiri ääres ja viimaseid Euroopa piisoneid. Sealt edasi oli eesmärgiks Poola ja Tšehhi võimalikult kiiresti seljataha jätta. Vahepeatused olid Lodzis, Olomoucis ja Viinis, kus läks üks terve päev ära. 13. juuliks maandusime Austria Alpides Hallstatt linnakese lähedal.

Pilt

Pilt

Pilt


No see on alles kant. Aga samas on see Hallstatt ka veits liiga busy turistimeka. Linnas oli mega ummik, isegi tanklasse ei saanud pikemalt peatuma jääda. Lõpuks ei õnnestunudki autot kuhugi parkida, et mäetipus ära käia. Jätsime Hallstatti sinnapaika ja selle asemel võtsime suuna Itaaliale. "Juhuslikult" jäi teepeale ette ka Euroopa üks põnevamaid autoteid: Grossglockner Hochalpenstrasse. EDIT: tegemist Austria kõrgeima kõvakattega mountain-pass'iga, ütleb Wiki.

Pilt

Pilt


Soovitan soojalt! Enne reisi sai veidi uuritud, milline kuulsatest autoentusiastide teedest teele ette võib jääda. Ei jäänud ei Stelvio pass Itaalias ega Transfagarasan Rumeenias. Aga see Hochalpenstrasse oli iga kilti väärt ja kindlasti reisi üheks tipphetkeks. Jääb vaid ette kujutada, mis vaated oleks olnud, kui mäeaheliku tipus poleks pilved vaadet blokeerinud. Samas oli pilves sõit ka muidugi meeldejääv. :) Kõrgeim punkt oli 2571 m, sooja ülal vaid +6 kraadi ja nägi ühe korraliku juulikuu lume ka ära.

Pilt

Pilt


Uurisin eelnevalt ka mägitee-sõidu kohta, mis võiks autole ohtu valmistada. Eks see alla tulles pidurdamine oli kõige suurem valupunkt, nagu arvati võis. Saabi mootorile mäest ülesronimine erilisi raskusi ei valmistanud. Alla tulles kasutasin flappy-paddle-gearboxi võimalusi niipalju kui sai, et mootoriga pidurdada, aga sellest hoolimata said pidurid palju vatti - mingi hetk tossasid konkreetselt. Eks siis oligi põhjust tihedaid peatusi teha ja ümbritsevat pildistada.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Suundusime mingit väiksemat teed pidi Itaalia poole ja ööpimeduses ületasime piiri, mis oli ka kuskil täiesti mägede rüpes. Jube põnev sõitmine oli seal pimedas sinka-vonka, muud liiklust praktiliselt ei olnud.

Pärast Itaalia Alpides ööbimist käisime ka Veneetsias ära. Autoga kahjuks sinna ei saanud. :red: Olid ummikud taas ja mingist punktist liikluspolitsei edasi ei lasknud, kui ei olnud Veneetsia külje alla parkimist bronnitud. Auto sai jäetud mandrile Mestre parkimismajja ja Veneetsias ära käidud rongiga.

Pilt


Edasi kulges tee läbi Sloveenia Horvaatiasse, sai läbi käidud Rovinj, Pula ja siis edasi piki Aadria rivierat allapoole lõunasse. Kohalikke uudiseid ei lugenud ja Eesti uudistekünnist need asjad eriti ei ületanud, nii et Spliti lähistele jõudes oli üllatus suur, kui sattusime suurtele metsatulekahjudele otse linna kõrval:

Pilt


Kiirtee kiirus oli piiratud 40-ni tossu tõttu ja ühest kohast läks tee märatseva tule kõrvalt mööda. Sai nähtud oma silmaga põlevaid puid ja tuletõrjujaid aktsioonis. Splitti jõudes oli linn suitsuvinest sinine ja bookitud hotelli adminn oli sunnitud enne meie saabumist töö juurest koju minema, mis asus suht tule lähedal. Hullumaja - mõtlesime enne 2x, kas ikka jääda sinna. Aga auto sai panna turvalisse maaalusesse garaaži ja hotellis sees polnud suitsuvingu tunda, nii et jäime. Tõmbasime kardinad eest ära, et jälgida, millal tuli meieni jõuab. :) Õnneks seda ei juhtunud ja järgmine päev vaatasime linnapeal ringi ka veel.

Pilt


Vanalinn väga äge seal kusjuures. Aga tulekahi andis veel tunda, vabaõhurestos istudes sadas taevast väikseid tuhahelbeid alla.

Sõitsime edasi lõuna poole. Nii kiirteel kui mereäärsel sinka-vonka teel oli vaatamist ja sõidurõõmu küllaga.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Viimane pilt juba Dubrovnikust, kus sai oldud mitu päeva paikas, sellel pikemalt ei peatuks. Tagasi tulime läbi Bosnia & Hertsegoviina, kus sai muuhulgas näha nii 42-kraadist kuumust kui sõjast auklikuks lastud maju:

Pilt

Pilt


Bosnia puhul olid tüütud mitmetunnised piirijärjekorrad. Enne sisenemist tundus asi nii lootusetu, et võtsime Google Mapsi lahti ja leidsime 50km kaugusel mägedes veel ühe no-name piiripunkti. Heureka! Sealne rahvas vist Mapsi väga palju ei kasuta, igaljuhul oli selles teises piiripunktis vaid paar autot ja sai kohe üle. Samas väljudes ei olnud sellist alternatiiv-piiripunkti kuskilt võtta ja istusime oma 3h+ ikkagi järjekorras ära, 40-kraadises kuumuses. Aga ega pole pmst vahet Saaremaa praamijärtsuga.

Bosnia oli kontrastide maa. Kohtas majarususid, tohututes kogustes prügi tee ääres ja kerjavaid lapsi. Samas oli ka uusi kiirteid, mis algasid ja lõppesid näiliselt eikusagil. Oli väga ilusaid sildade ja tunnelitega mägiteid, mis kulgesid piki järvesilmade ääri - kohati olid vaated võrreldavad Alpidega. Kahjuks ei ole sealtkandist häid pilte kogusse jäänud.

Ungarisse jõudes ööbisime Budapestis. Auto jaoks oli seal kena hi-tech parkla, kus tõstuk viis Saabiku riiulisse ära. Polnud enne sellise parkimismaja otsa sattunud.

Pilt


Kui piiri ületada, siis juba stiilselt - mööda silda. Slovakkia kõlab slovaki keeles nagu Sloveenia:

Pilt


Slovakkias sai ka korraliku äikesetormi kaela. Ühesõnaga oli seal see piir, kus lõppes Lõuna-Euroopa kuumus ja algas Eesti suvi. Torm tegi korralikku mäsu, kohati oli liiklus halvatud teelekukkunud puude tõttu ja kiirteel jällegi kiirus maas.

Vahetult enne tormi sai imetletud sürri vaatepilti helekollase päevalillepõllu taustal:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Viimasel pildil oli uhiuus kõrgeletõstetud tee vahetult enne Poola piiri - nii uus, et isegi Google Mapsi polnud jõudnud veel, Wazes oli vist olemas. Taas pilvede sees sõitmine.

Poolast läbisõit oli traditsiooniliselt tüütu, Leedu-Läti samuti :) Aga ööl vastu 27. juulit maandusime tagasi Viimsis. :beer:

Pilt


Tehnilised probleemid? Kui mitte arvestada mõnel korral false BREAK LIGHT FAILURE alarmi SID'il, siis none. :head: Välp läks üle 10'000 ka seekord, aga arvan, et pikkade otstega võib välp hästihoitud mootoril ka veidi pikem olla. Reisi jooksul sai õli peale kallatud kokku ehk umbes 2L jagu. Kuskil panin natuke ka jahutusvedelikku, aga see oli juba reisi alustades nõks alla kriipsu. Roolivõimu õli oli kaasas, aga lisamist ei vajanud.

Läbisõit - 6485km. Bensiinikulu - 593L (9.1 sajale), mis läks rahakotile maksma 744€. Kasutasin mõistagi ainult kõrgeima oktaanarvu bena. :) Ainult ühes kohas Horvaatias olin sunnitud 95 paaki kallama.
Viimati muutis Skybound, P Sept 10, 2017 16:13, muudetud 1 kord kokku.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3278
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#91

L Sept 02, 2017 20:39

Väga huvitav tripi kokkuvõte :) Saabiga on ikka lust sellist reisi ette võtta, pean silmas eelkõige sõidumugavust ja neid lahedaid emotsioone mida ta suudab pakkuda :cool:

Tartu kaadriga oleme ka siin 2-aastat lähi riike läbi sõitnud (kokkuvõtteni pole veel jõudnud) ja varsti peakski uued plaanid ette võtma :D


Hea et tehnika kestis :drive:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Teretali
Postitusi: 51
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#92

L Sept 02, 2017 21:16

Vahva! Oled suht sama marsruudi valinud mis endal ka plaanis, aga alati kui minek siis sinna Euroopa lõunaosasse ei jõua kuidagi. Ja Stelvio pass on ka endal lisaks sellele Grossglocknerile kindlasti kavas :) Ööbimiskohad olid varem välja vaadatud või magasite seal kuhu õhtu juhtus?
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#93

L Sept 02, 2017 22:46

Ööbimiskohtadega oli nii, et naine kõrval bookis sõidu ajal jooksvalt hotellikohti kinni kohtades, kuhu reaalne jõuda oli. Enne reisi algust polnud midagi bookitud. ;) Tagantjärgi targutades võib öelda, et turistimekades nagu Hallstatt või Dubrovnik oli selline suhtumine liiga indie - lihtsalt polnudki enam normaalse hinnaga kohti olemas. Aga teistes kohtades töötas selline asi väga hästi, sai olla paindlik ja mitte kogu aeg kuhugi kiirustada. Pula linnas sai ka korter ligi võetud paariks päevaks.

Peale Saabile iseloomulike plusside roadtripil on Horvaatia-reisidel veel see lahe asi, et seda automarki ei näi seal eksisteerivat. :P Üksikud kohatud Saabid olid kõik välismaal registreeritud (jäi meelde näiteks üks PL numbrimärgiga 900 NG). Väga imelik (aga samas ka elitaarne) tunne oli sealmail vurada EST numbriga Aero-Saabiga, oli ka kulmukergitamisi, et mis pill see selline on.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 512
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: SAAB 9-5 Aero 2002

#94

L Okt 07, 2017 23:59

Alates tänasest on see auto ex-Skybound ja vurab taas Taaralinna tänavail, nagu 5-6 aastat tagasi. :headbang: Palju õnne uuele omanikule ja sadu tuhandeid muretuid kilomeetreid selle turbolennuki sangade taga. Loodetavasti viitsib ta selle auto elulugu siin foorumis jätkata. Minul sai aga sellega läbi üks eluetapp, mis algas kusagil 2005. aasta paiku. Suht kindel olen, et ühegi teise autoga enam sarnast emotsionaalset sidet tulevikus ei teki, eks see sõltub ka huvide ja vanuse muutumistest. Aga never say never - võibolla tekib kunagi uuesti põhjus üks korralik SAAB osta. Oli Vägev Tripp! Skybound over & out.
:drive:

Pilt
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Vasta