SAAB 9-5 Troll R 2.3T, 1999, Factor
mis coiloveritest sai???
Algselt postitas: TROLL
mis coiloveritest sai???
No taha jäid ikka veel Coilid.
Loomulikult ka esimesed Coilid alles ja täitsa töötavad, st. et ei käi "kossssti" tühja üles alla. Ühel Coilil on ristipidi lõtk, nagu säärepuks läbi vms.
Siin väike mõte veel et ehk annab ka neid veel taastada.
Samas siin teadjamad mehed räägivad, et tänapäeva Coile ei saagi taastada (detailid olevadt juba nii täpsedks ja väikeseks läinud, et nende järgitegemine ilma spetsiaalsete pinkidetta on võimatu)
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Algselt postitas: S9K
Factor olid see sina täna Puhjas? Viskasin käppa. Trolli ma tunnen küll väga kaugelt ära.
Mina jah, viskasin ka sulle käppa, Tartus tuttava lõpuaktusel sai käidud.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Nii Troll sai siis peale kahenädalast seismist taas liikvele.
Probleemiks oli (ei teagi nende õiget tehnilist nimetust) piduriketaste sisud, mis on originaalis alumiiniumi sulamist. Nimelt avastasin, et on teistel kahtlased praod sees. Ja lähemaltuurides otsustasin, et nendega ei julge enam meetritki sõita.
Uued lasin treida terasest, mis on küll pisut raskemad aga ei tea ju keegi millisest alumiiniumi sulamist on originaalid valmistatud.
Seega sai mindud nn. kindlapeale ja valitud alumiiniumi asemele siiski teras.
Lisaks sai vahetatud ka tagumised kettad uutevastu.
Probleemiks oli (ei teagi nende õiget tehnilist nimetust) piduriketaste sisud, mis on originaalis alumiiniumi sulamist. Nimelt avastasin, et on teistel kahtlased praod sees. Ja lähemaltuurides otsustasin, et nendega ei julge enam meetritki sõita.
Uued lasin treida terasest, mis on küll pisut raskemad aga ei tea ju keegi millisest alumiiniumi sulamist on originaalid valmistatud.
Seega sai mindud nn. kindlapeale ja valitud alumiiniumi asemele siiski teras.
Lisaks sai vahetatud ka tagumised kettad uutevastu.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Käes on ülevaatuskuu ja et asi ametlikult teha vajas Troll omale katalüsaatorit. Esialgu oli mõte soetada mõni universaal katt aga minu õnneks ilmus siin mõned ajad tagasi foorumisse müüki just niisuune nagu vaja. Tegemist Bosali toodanguga, mis on 9-5-le bolt on.
Nii ta siis eile alla pandud sai.
Jätkude ühendus flantsid kuni teise resonaatorini olid üliroostes, mutrid ja poldipead olid aimatavad. Seega võtsin maha korraga ühestükkis kogu väljalaske ja lõikasin relakaga poldid läbi.
Minu üllatuseks selgus, et alates teisest resonaatorist on kogu süsteem vist roostevaba, kuna rohkem roostet kui jätkude kinnitusklambrite poldid ise, ei näinud.
Otsustasin asja ka natuke epumaks teha ja nõgist ning muust bituumenilaadsest saastast summuti lõpu puhtaks küürida. Sealt tuli välja ka kena kiri Carline by Hirsch.
Kuna ei leidnud enam üles poleerimispastat, jäi see päris läikima poleerimata.
Kurvastuseks leidsin aga kohe lekkima hakkava vahesuka. Seega pean seda hakkama otsima või teine lahendus oleks osta universaalne sukk ja asendada ainult suka osa, mis on tõenäoliselt odavam lahendus. Toru ise on väga heas seisukorras aga need otsa flantsid mulle ei meeldi, need näevad kohutavad välja. Samas kui hakata keevitama seda universaalset sukka saaksin ka sinna uued ja näiteks roostevabad flantsid panna.
Jälile sain ka kolinale, mis tekkis miskipärast just hooga paremale keerates. Ise arvasin juba krt. teab mida aga kolisejaks osutus summuti tunnelis olev õhkue alumiinium plekk, on vist kuumakaitseks kerele vms. Sealsed mutrid olid pikapeale plekist augu läbi vibreerinud ja plekki hoidis neist ühest servast kinni ainult paar tükki. Sai suured seibid allapandud ja kolin kadus. Igasgustest õudusunenägudest teemal "kolin mootoris" sain ka nüüd lahti, seega tervis ka parem ;)
Umbes paar kuud tagasi hakkas ka tasapisi lahkuma mootorist jahutusvedelikku, paari nädlapeale tuli tilk jälle juurde kallata. Küll ma otsisin, kust lekib aga ei suutndu ma seda leket leida.
Nüüd summutit remontides märkasin pisikesi tilgakesi õlifiltri "pesa" ümber. Muud kohta ei oska leida kui tõenäoliselt on see tilkunud ülevalt poolt ja oletatavasti veepumba ja plokivahelisest vahetükist, kus pehmetest O-rõngastest on saanud "kolvirõngad".
Tonnisel sai seda ise vahetatud, mis oli päris mahukas ettevõttmine aga 9-5-el tundub see veel hullem. Tuleb kindlasti enne talve ärateha.
Veel on otsingutel uued pidurivoolikud, mis juba eelmisel aastal ülevaatuspunktis ära mainiti, et on pragulised ja peaksin äravahetama. Ise vaatasin, et pragunenud on plastiku kiht vooliku sukal, mis on ainult Si**a kate, sukk ise on väga heas seisukorras. Kas mitte osad tootjad teevadki ilma selle si**a katteta voolikuid?
Hetkel otsin sinna siiski uusi voolikuid aga eks näis.
Nii ta siis eile alla pandud sai.
Jätkude ühendus flantsid kuni teise resonaatorini olid üliroostes, mutrid ja poldipead olid aimatavad. Seega võtsin maha korraga ühestükkis kogu väljalaske ja lõikasin relakaga poldid läbi.
Minu üllatuseks selgus, et alates teisest resonaatorist on kogu süsteem vist roostevaba, kuna rohkem roostet kui jätkude kinnitusklambrite poldid ise, ei näinud.
Otsustasin asja ka natuke epumaks teha ja nõgist ning muust bituumenilaadsest saastast summuti lõpu puhtaks küürida. Sealt tuli välja ka kena kiri Carline by Hirsch.
Kuna ei leidnud enam üles poleerimispastat, jäi see päris läikima poleerimata.
Kurvastuseks leidsin aga kohe lekkima hakkava vahesuka. Seega pean seda hakkama otsima või teine lahendus oleks osta universaalne sukk ja asendada ainult suka osa, mis on tõenäoliselt odavam lahendus. Toru ise on väga heas seisukorras aga need otsa flantsid mulle ei meeldi, need näevad kohutavad välja. Samas kui hakata keevitama seda universaalset sukka saaksin ka sinna uued ja näiteks roostevabad flantsid panna.
Jälile sain ka kolinale, mis tekkis miskipärast just hooga paremale keerates. Ise arvasin juba krt. teab mida aga kolisejaks osutus summuti tunnelis olev õhkue alumiinium plekk, on vist kuumakaitseks kerele vms. Sealsed mutrid olid pikapeale plekist augu läbi vibreerinud ja plekki hoidis neist ühest servast kinni ainult paar tükki. Sai suured seibid allapandud ja kolin kadus. Igasgustest õudusunenägudest teemal "kolin mootoris" sain ka nüüd lahti, seega tervis ka parem ;)
Umbes paar kuud tagasi hakkas ka tasapisi lahkuma mootorist jahutusvedelikku, paari nädlapeale tuli tilk jälle juurde kallata. Küll ma otsisin, kust lekib aga ei suutndu ma seda leket leida.
Nüüd summutit remontides märkasin pisikesi tilgakesi õlifiltri "pesa" ümber. Muud kohta ei oska leida kui tõenäoliselt on see tilkunud ülevalt poolt ja oletatavasti veepumba ja plokivahelisest vahetükist, kus pehmetest O-rõngastest on saanud "kolvirõngad".
Tonnisel sai seda ise vahetatud, mis oli päris mahukas ettevõttmine aga 9-5-el tundub see veel hullem. Tuleb kindlasti enne talve ärateha.
Veel on otsingutel uued pidurivoolikud, mis juba eelmisel aastal ülevaatuspunktis ära mainiti, et on pragulised ja peaksin äravahetama. Ise vaatasin, et pragunenud on plastiku kiht vooliku sukal, mis on ainult Si**a kate, sukk ise on väga heas seisukorras. Kas mitte osad tootjad teevadki ilma selle si**a katteta voolikuid?
Hetkel otsin sinna siiski uusi voolikuid aga eks näis.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Pagan sind küll:freak: . Sa ostsid mult Troll R`i ja teadsid ülihästi,mis väljalase,mis armeeritud teflonist pidurivoolikud jne. Küsi,ära leiuta ja -risusta Hirsch`i tolleaegse šedöövri tehnilisi lahendusi mingite tavajuppidega.
Asi,mis nii vanadel 9-5tel(ka muudel isenditel) pidurites suureks ohuks on: need on läbiroostetanud tagumised piduriTORUD,need terasest.Vahetan tihti neid viimastel aegadel.Jatkan kere keskelt vanadega.
Ära võta mu juttu etteheitena:cool: . Lihtsalt sa ostsid mult ainulaadse isendi,tolleaegsest turuhinnast 2,5-3X kallimalt. Ära lase ainulaadsel isendil muutuda tavaliseks vanaks 9-5`s:beer: .
Asi,mis nii vanadel 9-5tel(ka muudel isenditel) pidurites suureks ohuks on: need on läbiroostetanud tagumised piduriTORUD,need terasest.Vahetan tihti neid viimastel aegadel.Jatkan kere keskelt vanadega.
Ära võta mu juttu etteheitena:cool: . Lihtsalt sa ostsid mult ainulaadse isendi,tolleaegsest turuhinnast 2,5-3X kallimalt. Ära lase ainulaadsel isendil muutuda tavaliseks vanaks 9-5`s:beer: .
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Pagan sind küll:freak: . Sa ostsid mult Troll R`i ja teadsid ülihästi,mis väljalase,mis armeeritud teflonist pidurivoolikud jne. Küsi,ära leiuta ja -risusta Hirsch`i tolleaegse šedöövri tehnilisi lahendusi mingite tavajuppidega.
Asi,mis nii vanadel 9-5tel(ka muudel isenditel) pidurites suureks ohuks on: need on läbiroostetanud tagumised piduriTORUD,need terasest.Vahetan tihti neid viimastel aegadel.Jatkan kere keskelt vanadega.
Ära võta mu juttu etteheitena:cool: . Lihtsalt sa ostsid mult ainulaadse isendi,tolleaegsest turuhinnast 2,5-3X kallimalt. Ära lase ainulaadsel isendil muutuda tavaliseks vanaks 9-5`s:beer: .
See katalüsaator on seal all, et ülevaatusonudele meeldida, kui "meelditud" läheb see tagasi riiulisse, et ka järgmisel aastal neile taas "meeldida" ;)
Eks ma teadsin ikka et on jäme väljalase, aga seda ei mäleta/osanud kuulata vms, et tegemist on päris Hirschi omaga.
Aga... kas Hirschi väljalase ei alga peale kesk sukka? Miks, sest peale seda algab roostevaba toru (selline vihmaveetoru moodi juba), roostevaba flantsid ja kõik sinna juurde kuuluv, igal tükil on eraldi numbriga "pilka" peal. Enne seda tundub justkui nagu iga teise 9-5 väljalase 63mm toru, mis roostetab, metallist flantsid, mis on juba 0,5 cm paksuseks roostetanud.
Eelmisel korral tegin ülevaatuse kati puudumisetõttu mustalt ja siis kästi need pidurivoolikud pragunemistetõttu väljavahetada.
Andke siis nõu, et mis ma nende pidurivoolikutega teen, katkun selle plastkatte maha ja jääb nii, ülevaatajaonudele ütlen et nii peabki olema!:freak:
Või võtan vooliku maha, kisun selle katte maha ja panen sinna mingi pehme termokahaneva uuesti ümber?
Üldiselt arvan ka, et need voolikud seal on suhteliselt igavesed.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kui mõni meistrimees on roostevaba terase ja tavalise süsinikterase kokku ühendanud, siis pole ka ime, et süsinikterasest osad (poldid, flantsid) on mõnuga roostes.
Põhjuse toon ühest sahtlipõhjas seisvast raamatust ("Metalliõpetus ja metallide tehnoloogia, III Materjali ja tehnoloogia valik" D, Arensburger, P. Kulu, J. Kübarsepp, J. Pirso):
Põhjuse toon ühest sahtlipõhjas seisvast raamatust ("Metalliõpetus ja metallide tehnoloogia, III Materjali ja tehnoloogia valik" D, Arensburger, P. Kulu, J. Kübarsepp, J. Pirso):
Seda masinat oli enne,kui Herr TROLL selle omale sai kõvasti riisutud spetsjuppidest(Tartus vist,seal on kombeks paremaid/eriisemaid juppe enne müüki maha kruvida teatud tegelastel):gun: .
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Nii, taas pidurivoolkutest siis, Würthis on olemas niisugune asi nagu vedel kumm. Seda on nii aerosoolina kui pintsliga peale kantavat.
Sellega kaetakse igapäevaselt näiteks tangide varsi, haamrivarsi jms.
Kui kisuks selle vana pragunenud katte maha ja kataks selle vedela kummiga.
Ei tea kas on hea mõte?
Sellega kaetakse igapäevaselt näiteks tangide varsi, haamrivarsi jms.
Kui kisuks selle vana pragunenud katte maha ja kataks selle vedela kummiga.
Ei tea kas on hea mõte?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Nii, taas pidurivoolkutest siis, Würthis on olemas niisugune asi nagu vedel kumm. Seda on nii aerosoolina kui pintsliga peale kantavat.
Sellega kaetakse igapäevaselt näiteks tangide varsi, haamrivarsi jms.
Kui kisuks selle vana pragunenud katte maha ja kataks selle vedela kummiga.
Ei tea kas on hea mõte?
see ei ole hea mõte.
kle aga kas sellega vana kummipaadi pragusid saab parandada??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Aga kui see pragunenud jama maha kiskuda ja voolik miski sobiva silikoonvooliku sisse tõmmata ?? Äkki ...
Mis voolikud need täpsemalt seal on? Omale paigaldasin Goodridge omad kunagi ... siiamaani on värsked. Muidugi .. kaks aastat kasutust vs 11
Mis voolikud need täpsemalt seal on? Omale paigaldasin Goodridge omad kunagi ... siiamaani on värsked. Muidugi .. kaks aastat kasutust vs 11
Kas üldse pehmet termokahanevat on olemas? Tavaliselt on nad ikka suht jäigad...
toda vürdi kummi ei tea.
Termokahanevatest rääkides siis neid on küll pehmemaid ja ka jägemaid, olen iasugustega kokkupuutunud :cool:
Aga sa avalda kust ma saan niisuguse, mis jääks peale kahandamist elastsuselt justkui kummivoolik?
Ivomets ka oma soovitust põhjendada ei taha, ning rohkem vastuväiteid ei ole :P
Siis on mõte siiski minna Würthi suunas seda vedelat kummi ostma.
Voolikute kummeerimise käigus on kavas vahetada ka pidurivedelik, uueks võiks olla DOT4 või juba DOT5?
1L peaks vast hakkama saama?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab