SAAB 9-5 Troll R 2.3T, 1999, Factor

Kasutaja avatar
TROLL
Postitusi: 133
Liitunud: P Mai 28, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 VIGGEN jälle:)
Kontakt:

#51

T Dets 08, 2009 1:44

mis coiloveritest sai???
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#52

T Dets 08, 2009 10:50

Algselt postitas: TROLL
mis coiloveritest sai???


No taha jäid ikka veel Coilid.
Loomulikult ka esimesed Coilid alles ja täitsa töötavad, st. et ei käi "kossssti" tühja üles alla. Ühel Coilil on ristipidi lõtk, nagu säärepuks läbi vms.
Siin väike mõte veel et ehk annab ka neid veel taastada.
Samas siin teadjamad mehed räägivad, et tänapäeva Coile ei saagi taastada (detailid olevadt juba nii täpsedks ja väikeseks läinud, et nende järgitegemine ilma spetsiaalsete pinkidetta on võimatu)
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#53

R Jaan 29, 2010 23:44

Factor olid see sina täna Puhjas? Viskasin käppa. Trolli ma tunnen küll väga kaugelt ära.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#54

L Jaan 30, 2010 20:02

Algselt postitas: S9K
Factor olid see sina täna Puhjas? Viskasin käppa. Trolli ma tunnen küll väga kaugelt ära.

Mina jah, viskasin ka sulle käppa, Tartus tuttava lõpuaktusel sai käidud.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#55

N Veebr 25, 2010 12:31

Eile vabariigi aastapäeval oli ka Trollil pidupäev, kuna Troll sai omale uue turvatoolis reisija, pisikese Marini.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#56

N Veebr 25, 2010 12:32

Palju Õnne värsketele lastevanematele!! ;) :drink:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#57

N Veebr 25, 2010 12:33

Kadedaks teed, kadedaks teed :drink:
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#58

N Veebr 25, 2010 12:35

Tubli!

See on investeering tulevikku! Mõnusat äraelamist pensioneas ei garanteeri I, II ega III sammas vaid meie järeltulijad!
romza
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2277
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#59

N Veebr 25, 2010 12:50

...ma tean, mida te tunnete...:D

Aga palju õnne ka meie pere poolt!!!
Rihu
Postitusi: 12
Liitunud: N Juul 02, 2009 10:26
Asukoht:
Auto:

#60

N Veebr 25, 2010 15:15

Suurematsorti õnnesoovid, kunas siis tööle jõuad ja putlit lehvitad?;):drink:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#61

N Veebr 25, 2010 21:44

Õnnitlused ka meie poolt!
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#62

T Juun 01, 2010 9:50

Nii Troll sai siis peale kahenädalast seismist taas liikvele.
Probleemiks oli (ei teagi nende õiget tehnilist nimetust) piduriketaste sisud, mis on originaalis alumiiniumi sulamist. Nimelt avastasin, et on teistel kahtlased praod sees. Ja lähemaltuurides otsustasin, et nendega ei julge enam meetritki sõita.
Uued lasin treida terasest, mis on küll pisut raskemad aga ei tea ju keegi millisest alumiiniumi sulamist on originaalid valmistatud.
Seega sai mindud nn. kindlapeale ja valitud alumiiniumi asemele siiski teras.



Lisaks sai vahetatud ka tagumised kettad uutevastu.

Lisatud failid
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#63

T Dets 07, 2010 9:50

Nädalavahetusel sai Troll omale siis uue Wahleri 88C termostaadi.
Vahetuseks tuli tõesti mõned sõrmeluud murda nagu Trionic õpetas.
Aega läks pisut üle tunni.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#64

E Aug 15, 2011 23:13

Käes on ülevaatuskuu ja et asi ametlikult teha vajas Troll omale katalüsaatorit. Esialgu oli mõte soetada mõni universaal katt aga minu õnneks ilmus siin mõned ajad tagasi foorumisse müüki just niisuune nagu vaja. Tegemist Bosali toodanguga, mis on 9-5-le bolt on.
Nii ta siis eile alla pandud sai.
Jätkude ühendus flantsid kuni teise resonaatorini olid üliroostes, mutrid ja poldipead olid aimatavad. Seega võtsin maha korraga ühestükkis kogu väljalaske ja lõikasin relakaga poldid läbi.
Minu üllatuseks selgus, et alates teisest resonaatorist on kogu süsteem vist roostevaba, kuna rohkem roostet kui jätkude kinnitusklambrite poldid ise, ei näinud.
Otsustasin asja ka natuke epumaks teha ja nõgist ning muust bituumenilaadsest saastast summuti lõpu puhtaks küürida. Sealt tuli välja ka kena kiri Carline by Hirsch.
Kuna ei leidnud enam üles poleerimispastat, jäi see päris läikima poleerimata.

Kurvastuseks leidsin aga kohe lekkima hakkava vahesuka. Seega pean seda hakkama otsima või teine lahendus oleks osta universaalne sukk ja asendada ainult suka osa, mis on tõenäoliselt odavam lahendus. Toru ise on väga heas seisukorras aga need otsa flantsid mulle ei meeldi, need näevad kohutavad välja. Samas kui hakata keevitama seda universaalset sukka saaksin ka sinna uued ja näiteks roostevabad flantsid panna.

Jälile sain ka kolinale, mis tekkis miskipärast just hooga paremale keerates. Ise arvasin juba krt. teab mida aga kolisejaks osutus summuti tunnelis olev õhkue alumiinium plekk, on vist kuumakaitseks kerele vms. Sealsed mutrid olid pikapeale plekist augu läbi vibreerinud ja plekki hoidis neist ühest servast kinni ainult paar tükki. Sai suured seibid allapandud ja kolin kadus. Igasgustest õudusunenägudest teemal "kolin mootoris" sain ka nüüd lahti, seega tervis ka parem ;)

Umbes paar kuud tagasi hakkas ka tasapisi lahkuma mootorist jahutusvedelikku, paari nädlapeale tuli tilk jälle juurde kallata. Küll ma otsisin, kust lekib aga ei suutndu ma seda leket leida.
Nüüd summutit remontides märkasin pisikesi tilgakesi õlifiltri "pesa" ümber. Muud kohta ei oska leida kui tõenäoliselt on see tilkunud ülevalt poolt ja oletatavasti veepumba ja plokivahelisest vahetükist, kus pehmetest O-rõngastest on saanud "kolvirõngad".
Tonnisel sai seda ise vahetatud, mis oli päris mahukas ettevõttmine aga 9-5-el tundub see veel hullem. Tuleb kindlasti enne talve ärateha.



Veel on otsingutel uued pidurivoolikud, mis juba eelmisel aastal ülevaatuspunktis ära mainiti, et on pragulised ja peaksin äravahetama. Ise vaatasin, et pragunenud on plastiku kiht vooliku sukal, mis on ainult Si**a kate, sukk ise on väga heas seisukorras. Kas mitte osad tootjad teevadki ilma selle si**a katteta voolikuid?
Hetkel otsin sinna siiski uusi voolikuid aga eks näis.







Lisatud failid
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#65

T Aug 16, 2011 0:18

Pagan sind küll:freak: . Sa ostsid mult Troll R`i ja teadsid ülihästi,mis väljalase,mis armeeritud teflonist pidurivoolikud jne. Küsi,ära leiuta ja -risusta Hirsch`i tolleaegse šedöövri tehnilisi lahendusi mingite tavajuppidega.

Asi,mis nii vanadel 9-5tel(ka muudel isenditel) pidurites suureks ohuks on: need on läbiroostetanud tagumised piduriTORUD,need terasest.Vahetan tihti neid viimastel aegadel.Jatkan kere keskelt vanadega.

Ära võta mu juttu etteheitena:cool: . Lihtsalt sa ostsid mult ainulaadse isendi,tolleaegsest turuhinnast 2,5-3X kallimalt. Ära lase ainulaadsel isendil muutuda tavaliseks vanaks 9-5`s:beer: .
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#66

T Aug 16, 2011 11:18

Pagan sind küll:freak: . Sa ostsid mult Troll R`i ja teadsid ülihästi,mis väljalase,mis armeeritud teflonist pidurivoolikud jne. Küsi,ära leiuta ja -risusta Hirsch`i tolleaegse šedöövri tehnilisi lahendusi mingite tavajuppidega.

Asi,mis nii vanadel 9-5tel(ka muudel isenditel) pidurites suureks ohuks on: need on läbiroostetanud tagumised piduriTORUD,need terasest.Vahetan tihti neid viimastel aegadel.Jatkan kere keskelt vanadega.

Ära võta mu juttu etteheitena:cool: . Lihtsalt sa ostsid mult ainulaadse isendi,tolleaegsest turuhinnast 2,5-3X kallimalt. Ära lase ainulaadsel isendil muutuda tavaliseks vanaks 9-5`s:beer: .


See katalüsaator on seal all, et ülevaatusonudele meeldida, kui "meelditud" läheb see tagasi riiulisse, et ka järgmisel aastal neile taas "meeldida" ;)

Eks ma teadsin ikka et on jäme väljalase, aga seda ei mäleta/osanud kuulata vms, et tegemist on päris Hirschi omaga.
Aga... kas Hirschi väljalase ei alga peale kesk sukka? Miks, sest peale seda algab roostevaba toru (selline vihmaveetoru moodi juba), roostevaba flantsid ja kõik sinna juurde kuuluv, igal tükil on eraldi numbriga "pilka" peal. Enne seda tundub justkui nagu iga teise 9-5 väljalase 63mm toru, mis roostetab, metallist flantsid, mis on juba 0,5 cm paksuseks roostetanud.


Eelmisel korral tegin ülevaatuse kati puudumisetõttu mustalt ja siis kästi need pidurivoolikud pragunemistetõttu väljavahetada.
Andke siis nõu, et mis ma nende pidurivoolikutega teen, katkun selle plastkatte maha ja jääb nii, ülevaatajaonudele ütlen et nii peabki olema!:freak:
Või võtan vooliku maha, kisun selle katte maha ja panen sinna mingi pehme termokahaneva uuesti ümber?
Üldiselt arvan ka, et need voolikud seal on suhteliselt igavesed.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#67

T Aug 16, 2011 11:29

Kui mõni meistrimees on roostevaba terase ja tavalise süsinikterase kokku ühendanud, siis pole ka ime, et süsinikterasest osad (poldid, flantsid) on mõnuga roostes.

Põhjuse toon ühest sahtlipõhjas seisvast raamatust ("Metalliõpetus ja metallide tehnoloogia, III Materjali ja tehnoloogia valik" D, Arensburger, P. Kulu, J. Kübarsepp, J. Pirso):




Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#68

T Aug 16, 2011 23:34

Seda masinat oli enne,kui Herr TROLL selle omale sai kõvasti riisutud spetsjuppidest(Tartus vist,seal on kombeks paremaid/eriisemaid juppe enne müüki maha kruvida teatud tegelastel):gun: .
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#69

N Aug 18, 2011 15:37

Nii, taas pidurivoolkutest siis, Würthis on olemas niisugune asi nagu vedel kumm. Seda on nii aerosoolina kui pintsliga peale kantavat.
Sellega kaetakse igapäevaselt näiteks tangide varsi, haamrivarsi jms.

Kui kisuks selle vana pragunenud katte maha ja kataks selle vedela kummiga.
Ei tea kas on hea mõte?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#70

N Aug 18, 2011 15:42

Nii, taas pidurivoolkutest siis, Würthis on olemas niisugune asi nagu vedel kumm. Seda on nii aerosoolina kui pintsliga peale kantavat.
Sellega kaetakse igapäevaselt näiteks tangide varsi, haamrivarsi jms.

Kui kisuks selle vana pragunenud katte maha ja kataks selle vedela kummiga.
Ei tea kas on hea mõte?


see ei ole hea mõte.

kle aga kas sellega vana kummipaadi pragusid saab parandada??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#71

N Aug 18, 2011 16:03

Miks sa arvad, et ei ole heamõte?
Pragude parandamise osas peaks vist olema oluline näitaja, kuidas ta teiste materjalidega liimub aga seda ma mitte ei tea.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2277
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#72

R Aug 19, 2011 16:24

Kas üldse pehmet termokahanevat on olemas? Tavaliselt on nad ikka suht jäigad...

toda vürdi kummi ei tea.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#73

R Aug 19, 2011 16:37

Aga kui see pragunenud jama maha kiskuda ja voolik miski sobiva silikoonvooliku sisse tõmmata ?? Äkki ...

Mis voolikud need täpsemalt seal on? Omale paigaldasin Goodridge omad kunagi ... siiamaani on värsked. Muidugi .. kaks aastat kasutust vs 11
Karmo
Postitusi: 29
Liitunud: E Juun 27, 2011 19:14
Asukoht:
Auto:

#74

L Aug 20, 2011 16:41

Kas üldse pehmet termokahanevat on olemas? Tavaliselt on nad ikka suht jäigad...

toda vürdi kummi ei tea.


Termokahanevatest rääkides siis neid on küll pehmemaid ja ka jägemaid, olen iasugustega kokkupuutunud :cool:
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#75

E Aug 22, 2011 15:05

Kas üldse pehmet termokahanevat on olemas? Tavaliselt on nad ikka suht jäigad...

toda vürdi kummi ei tea.


Termokahanevatest rääkides siis neid on küll pehmemaid ja ka jägemaid, olen iasugustega kokkupuutunud :cool:

Aga sa avalda kust ma saan niisuguse, mis jääks peale kahandamist elastsuselt justkui kummivoolik?

Ivomets ka oma soovitust põhjendada ei taha, ning rohkem vastuväiteid ei ole :P
Siis on mõte siiski minna Würthi suunas seda vedelat kummi ostma.

Voolikute kummeerimise käigus on kavas vahetada ka pidurivedelik, uueks võiks olla DOT4 või juba DOT5?
1L peaks vast hakkama saama?


Lisatud failid
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Vasta