Saab 9-5, 1999, melka

Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#1

P Sept 16, 2007 18:36

Niisiis on aeg ka oma saabike teistele näidata tuua sõprade tungival soovil :P Autoks on siis saab 9-5 aastast 99 ja 2,3 automaat. Tume sinine ja heleda sisuga. Kui nüüd kõik ilusti ära rääkida siis tuleks alustada ikka päris algusest. Autot olen ma omanud nüüdseks pea aasta aga ennem ei olnud erilist põhjust ka näidata. Auto on toodud aasta tagasi rootsist. Kuna raha just üleliia polnud ja eestis olnud saabikud olid pisut kallivõitu. Rootsist aga seevastu pikka otsimise peale leitsin soovitud mudeli ja ka hind oli sobiv. Enne auto ostu oli mul kindel soov, et oleks automaat hele nahksisu, ning 2,3 mootor. Kuna pisut oli eelnevalt kokkupuudet, kuidas rootsist autot tuua, siis saigi see tee kahe sõbraga ette võetud. Auto oli Stokholmist 400 km lõuna poole, väikses Skävde linnas. Kohale jõudes ootas meid ees aga just mitte eriti ootustele vastav auto. Nimelt olime sattunud autoärika otsa, mis telefonis aga kuidagi aru saada polnud. Õigupoolest oli sõbra onu see kes rootsikeeles asju ajas. Ise mõikasime pisut ingliskeelt, samuti ka rootslane. Kuulutuses ja ka telefonis ütles rootslane et auto on heas korras.Kohapeal selgus väga lärmakas mootori kett kulunud ja Suur õli lekke. Hiljem remondi käigus selgus et kett oli nii kulunud et oli hakkanud juba otsa kaant närima. Peale selle oli veel pisi vigu ja välimuse kohta oli ka põhjust nuriseda. (Mõlgid ja kraapsud) Hetkeks oli seis selline et tuleb auto maha jätta ja koju tagasi sõita. Siiski sai asja kaalutud ja ka hinnas kaubeldud. Hinna suhtes saime kiiresti seetõttu kaubale sai ka kaup ära tehtud. Vormistasime ostu müügi leppingu. Olid meil kaasas ka igaks juhuks eesti numbrid, et äkki ei anna rootsi numbreid kaasa. Rootsi numbrid aga jäid külge tingimusel et pärast saadan tagasi ja tema saadab puuduvad paberid.. Ja sõit kodupoole võis alata.
Omaette lugu on veel auto arvele saamine. Oma rumaluse tõttu ja liikse usaldamise tõttu oleks võinud nõuda rootslase käest kõik paberid ja jätnud rootsi numbrid talle. Koju jõudes saatsin talle rootsi numbrid tagasi ja mingi ajapärast sain tema käest puuduva sinise tehnilise passi. Enda rumaluse tõttu aga ei teadnud et puudu on veel nö kollane paber, ehk eksport paber, mis tõestab et auto on läinud rootsist välja ja eesti ark saab ise auto rootsi registrist kustutada. Minul rõõm suur läksin ark ja siis selgus et pabereid on puudu ja autot arvele ei saa. Võimalused olid sellised et kas nõuda auto omanikult puuduvat kollast paberit või seda et ta auto rootsi registrist kustutaks, mille tulemusena tekkiks rootsi registrisse vastav märge mida eesti ark näeks. Korduvate helistamiste ja palumiste peale ei võtnud ta enam lõppuks ka telefoni vastu. Vahepeal tundus asi üsna lootusetu, kui mitte öelda et masendav. Lõppuks avanes mul võimalus ühe tuttava kauda auto mitte ametlikult arvele saada. Põhimõteliselt pigistati silm kinni puuduva kollase paberi osas ja auto kustutati rootsi registrist. Lõppuks ligi kolme kuulist ootamist oli mul auto lõppuks eestis arvel Ja võisin julgelt nautida sõitu.



Aastaga on siis autot üsna palju korrastatud. Kohe peale toomist vahetati troostis ketti majandus ära, peale selle karteri tuulutus kitt uus kliima pump. Ise olen vahetanud ära siis silla pukse, kõik piduri kettat, klotsid. Suve lõppus sai ka veits värvi tööd tehtud. Toon lisatud vähe ilusam velg alla soetatud, sõbrakäest sain ka aero spoileri. Kohe kohe saab peale uus süütekasett, plaanis oleks veel amordid ära vahetada, klapisääre tihendid. Lisan siis ka pilte.

Lisatud failid
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#2

P Sept 16, 2007 18:42

Seest kaa siis.

Lisatud failid
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1970
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#3

E Sept 17, 2007 0:10

On jah väga kena auto. Muretuid kilomeetreid selle roolis ja miks mitte ka muul istmel.
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

E Sept 17, 2007 1:29

Näeb välja, nagu minu oma, järelikult on ilus auto ;)
Muretut lendu :)
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#5

E Sept 17, 2007 10:37

Väga kena, väga väga kena. Ma tahaks neid velgi oma Aerole palun :)
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#6

E Sept 17, 2007 12:18

Tegelt on jube ilus auto :thumb: Muretuid km sulle:drive:
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#7

E Sept 17, 2007 19:52

pildil päris kena, velg ka ilus (endal samasugune all:D)...kas aero peale ei mõelnud?
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#8

E Sept 17, 2007 20:02

Algselt postitas: MaxPower
pildil päris kena, velg ka ilus (endal samasugune all:D)...kas aero peale ei mõelnud?


Muidugi olen mõelnud aga aasta tagasi olid aerod ikka müstiliselt kallid minu jaoks ja ka praegugi on rootsis aerod suhteliselt kallid. Hetkel aga minu loogika järgi 44 kw eest umbes 50 tuhat peale maksta, et aerot saada...?? kas sellel on mõttet. Samas selle raha eest saaks praegusele autole uue mitsu turbo ja aero sohfti. Ka see oleks lahendus? :thumb:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#9

E Sept 17, 2007 20:11

see oleks lahendus mis hinnanguliselt 25k eek, kui oma garretti turbo maha müüd.
Sent from my Monte Carlo using B236
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#10

E Sept 17, 2007 20:41

Algselt postitas: kasparius
see oleks lahendus mis hinnanguliselt 25k eek, kui oma garretti turbo maha müüd.


Keegi ei taha seda Garrettit eriti ;). Ja saab küll paremaks Aero softi ja Mitsu vurriga.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#11

T Sept 18, 2007 20:18

Täna keerasin siis lõppuks peale ka uue süütekasseti. Kohe palju parem :thumb:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#12

T Sept 18, 2007 21:46

Palju parem? :o Et siis mis mõttes nagu? Niipalju, kui mina kuulnud olen, lahkub DI elust äkitsi ja ootamatult ning jätab sind autoga teele. Ilma oluliste sümptomiteta siis. Ainult 1 juhul 10st näitab ka check engine tulukest ja siis on võimalus koduni või teeninduseni "longata". Kas sul oli siis see variant? :poke:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#13

T Sept 18, 2007 22:46

Aga võtta näppust. Minul nimelt vana kassett juba pikkemat aega andis sõidul ühtlasel kiirusel katkumisega märku ja ka aeg ajal tühikäigul. Mida aeg edasi seda hullemaks see läks. Ilmselt oleks ka minu oma varem või hiljem tee äärde jätnud. No ega ma päris kindel polnutki et DI viga, kuid siiski...
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#14

K Sept 19, 2007 0:12

No võibolla olen siis kuulnud ainult mustemaid stsenaariume, endal õnneks kogemus puudub. Kui enda DI-kassett peaks läbi minema, siis loodan, et ikka sellisel moel nagu sinu oma :)
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#15

P Sept 23, 2007 17:13


Lisatud failid
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#16

P Sept 23, 2007 17:17


Lisatud failid
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#17

P Sept 23, 2007 17:28


Lisatud failid
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#18

E Okt 15, 2007 21:03

Nüüd kus siis pime aeg jälleg käes sai endalegi ette soetadud xenonid temperaturiga 4300 K. Koduleht siis:http://www.hidtechnologies.com/ Olin kuulnud, lugenud kommentaare et valgus tugevus on hoopis midagi muud jne. Olgem ausad, pole kunagi xenonidega autoga sõitnud, veel vähem pimedas proovida saanud. Julgesin loota head tulemust aga mitte nii head.:thumb: Ennem ei olnud lähituled koos kaugtuledega ka nii valge kui praegu ainult xenonid.
Muidugi on ilmnenud ka paarpisikest probleemi. Üks on see et kui süüte sisse keeran hakkavad xenonid põlema aga pärast käivitamist kustub üks ära. Sellest ma saan veel aru et käivitamise hetkel pinge pinge tules langeb jne. See tähendab et xenone käivitatakse kaks korda. Teine kummaline asi on et kui mootor töötab, xenonid põlevad, siis tulesid maha keerata ei saa. Xenonid hakkavad ees vilkuma nagu strobod. Ära saan kustutada ainult süüte välja keerates. Võimalik et xenoni komplekt on lihtsalt saast ja ka hind oli väga odav. ehk peavad talve ikka vastu :P
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
batman
Postitusi: 30
Liitunud: R Aug 19, 2005 16:16
Asukoht:
Auto:

#19

T Okt 16, 2007 10:29

Ilus auto :head:
Kas ksenoonid on paigaldatud ikka seaduse järgi?
On olemas automaatne tulede reguleerija? See ei ole näpuga muudetav tulede kõrgus salongist!
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#20

T Okt 16, 2007 18:26

Algselt postitas: batman
Kas ksenoonid on paigaldatud ikka seaduse järgi?


selle kohapealt pigistame silma kinni:cool:
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1962
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#21

T Okt 16, 2007 18:28

Algselt postitas: Madis
Algselt postitas: batman
Kas ksenoonid on paigaldatud ikka seaduse järgi?


selle kohapealt pigistame silma kinni:cool:


Jaa, eriti siis, kui ta meile pimedas vastu sõidab.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#22

T Okt 16, 2007 18:31

Algselt postitas: batman
Ilus auto :head:
Kas ksenoonid on paigaldatud ikka seaduse järgi?
On olemas automaatne tulede reguleerija? See ei ole näpuga muudetav tulede kõrgus salongist!


Eee.... kodulehekülge chekates tuleb välja, et tegu on lihtsalt nende HID-pirnidega, seega ju mingit ümberehitust tehtud pole. Ksenoonide all mõistetakse ikka midagi muud, laterna enda ehitus ka hoopis teine, lisaks peab ka olema automaatne regullija, mille andurid peaksid asuma põhja all esi- ja tagasilla juures. Vaevalt, et sellel autol seda installitud on :poke:

Mina kasutasin kunagi Hondal sarnaseid pirne ja ei saanud küll öelda, et valgustugevus väga palju paranenud oleks. Valgus oli sinkja tooniga, that's it. Eks oleneb ka laterna ehitusest. Müüja veel mainis, et selliseid asju kasutatakse teatud näituseautodel ja politsei suhtumine ei pruugi olla soosiv. Ei oska nüüd öelda, kas sellel autol samasugused pirnid täpselt on, tootja on vähemasti mingi teine.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14291
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

T Okt 16, 2007 20:19

Novat.. niimoodi siis loetaksegi seadusi...

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded:

Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) nende laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti;
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.

Ja tsitaat mainitud tootja leheküljelt: H.I.D. Light: Lumen 3200Lm

Lugege, eriti punkt 2...
Algselt postitas: Skybound
Eee.... kodulehekülge chekates tuleb välja, et tegu on lihtsalt nende HID-pirnidega, seega ju mingit ümberehitust tehtud pole. Ksenoonide all mõistetakse ikka midagi muud, laterna enda ehitus ka hoopis teine, lisaks peab ka olema automaatne regullija, mille andurid peaksid asuma põhja all esi- ja tagasilla juures. Vaevalt, et sellel autol seda installitud on
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#24

T Okt 16, 2007 21:21

Ausaltöeles pole mina seda kodulehte nii väga uurinutki. See on mingi väga poolik seal. No võin 100% kinnitada et ei ole ainult pirnid, ikka koos ballastidega. Need pirnid mida, siin skybound mõtleb võib ainult märki loopida. Ma millegi pärast ootasin sellist vastukaja. Palju asju mida teha ei tohi, ikka tehakse. Esiteks ei pimesta need xenonid sugugi rohkem teist auto juhti kui mõni külamees oma isepaigaldatud udukatega, mis konkreetselt näitab sulle silma auku. Teiseks on need xenonid tempratuuriga 4300K, mis peaks olema igati õiged ja oma valguse poolest on täiesti valged (mitte sinised) võrdluseks tehase originaalidega. Kolmandaks on ka tehasest tulnud autosid millel pole paigaldatud automaatset tuledekorektorit (esimesed audi A6-ed äkki) Mis moodi siis nenega ülevaatuset läbi saab??? Selle auto puhul ei tule nüüd küll keegi ütlema ega kordus ülevaatusele saatma. Ma saan aru kui paigaldada need vanale golf 2 siis võttab iga ment rajalt maha.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#25

K Okt 17, 2007 2:10

Algselt postitas: melka
Ausaltöeles pole mina seda kodulehte nii väga uurinutki. See on mingi väga poolik seal. No võin 100% kinnitada et ei ole ainult pirnid, ikka koos ballastidega. Need pirnid mida, siin skybound mõtleb võib ainult märki loopida. Ma millegi pärast ootasin sellist vastukaja. Palju asju mida teha ei tohi, ikka tehakse. Esiteks ei pimesta need xenonid sugugi rohkem teist auto juhti kui mõni külamees oma isepaigaldatud udukatega, mis konkreetselt näitab sulle silma auku. Teiseks on need xenonid tempratuuriga 4300K, mis peaks olema igati õiged ja oma valguse poolest on täiesti valged (mitte sinised) võrdluseks tehase originaalidega. Kolmandaks on ka tehasest tulnud autosid millel pole paigaldatud automaatset tuledekorektorit (esimesed audi A6-ed äkki) Mis moodi siis nenega ülevaatuset läbi saab??? Selle auto puhul ei tule nüüd küll keegi ütlema ega kordus ülevaatusele saatma. Ma saan aru kui paigaldada need vanale golf 2 siis võttab iga ment rajalt maha.


Kui tuled õieti regullitud, siis väga ei pimesta, aga samas - milleks on tehtud need automaatsed reguleerijad? Kui vastutulev auto veidigi hüpleb tee ebatasasustel/aukudes, siis on kohe erinevus näha, kas pimestab või ei pimesta. Minupoolest nevermind, kuna nende "näitusetulede" paigaldamisega oma vanale autole astusin ise ka illegaalsele teele ja mis moraali mul sel juhul õigus lugeda on. Vastutulejaid igatahes ei häirinud, kuna tuled olid õieti paika reguleeritud ja nagu öeldud - oluliselt paremini nad ei valgustanud. Kui sul puhastverd ksenoonid ilma regulaatorita, eks ise tead, millega riskid.

Algselt postitas: Cyber
Novat.. niimoodi siis loetaksegi seadusi...

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) nende laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti;
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.



Mille eest sa mind tsiteerid? Sedasama ma ju silmas pidasingi :facts:

P.S. See seadme rikke jutt töötab ka päriselt.... kui mul oli läbi kaugtule halogeenpirn, siis oli vastav kirje SID-il ja bi-ksenoon sel juhul kaugtuld ei näidanud. Mis laterna puhastisse puutub, siis on see enamusel pre-facelift 9-5tel olemas (mõned Šveitsi ja Itaalia turu jaoks toodetud isendid v.a.) ja antud auto puhul oleks ainus norimiskoht seesama automaatne regulaator.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Vasta