Saab 9-5 Vector 2.2TDI, 2002, aatom

Vasta
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#1

E Okt 01, 2007 13:43

Loen ja vahest harva isegi kriban siin foorumis, kuid alles nüüd jõuab ka minu auto lugejate autode alla (peale 2a.)

Ajalugu siis:
Ostetud algupäraselt Belgias NV Kegels OUD-TURNOUT väikelinna Saabi esindusest (asub idapool Belgias). Ja ostjaks on olnud 1938 a. asutatud mingite tsementplaatide vm. valmistaja firma nimega Gavra BVBA (www.gavra.be , asub ka idapoolses Belgias), kes kasutas autot 3 aastat.
Sealt omakorda on sattunud see auto automüügi www.mastercar.be platsile (Ja jällegi asub ca. 100km Belgiast idas), kus ta siis ootas mind oma pool aastat. Läbisõiduks sel hetkel oli ca. 150 000 km. Lennusõit Brüsselisse, sealt rongidega ida poole Hasselt-i linna, ööbimine, hommikul auto + transiitnumbrite ostmine ja nii see auto minu omaks saigi.
Auto seisukord ostmisel oli järgmine: Õlid-filtrid vahetatud, uus aku (muidugi soojema kliimaga maaga arvestatud). Kuigi kuulutuses väideti, et auto on nagu uus, siis nii see tegelikult ei olnud, nahkistmetel paar värvi kriimustust, ka stangede peal paar kriimustust (vaid kriimustust), käigukangi nupp kulunud ja muidugi oli seda autot asjade transpordiks kasutatud, seega ka pagasiosas oli palju kriimustusi ja küljepadjad täis sisselõikeid, mis asuvad tagaistujate peade juures ääres (või kuidas neid nimetada).
Kuid kui välja arvata, et ostuhetkel põles mootorituli (minu nõudmisel käisid nad spetsiaalselt diagnostikas samal päeval, tõenäoliselt jamas turbo vaakumvoolik), siis mootor (ei mingit vappumist ja erinevatel pööretel oli ka ühtlane) + veermik oli igati korras (muidugi niipalju, kui mina mittespetsialistina vaadata oskasin).
Ka oli auto olnud siiski suitsetaja käes, seega hiljem leidsin kõikvõimalikest kohtadest lõhnakuuski, kuid kuna ise pole suitsetaja ja autot on tublisti ka seestpoolt küüritud, siis tänaseks päevaks pole sellest mingit jälgegi.
Ja positiivse poole pealt, autol olid ka üsna uued 17" Good-Year Eagle F1 hea kiirusindeksiga kummid.
Erinevaid pabereid oli suisa kahe paksu kausta jagu kaasas ja
hooldusraamatu kanded olid järgnevad (auto garantii 2 aastat):
* 21/05/2002 Auto ost-müük
* 20/08/2002 13000Km
* 23/10/2002 22500km
* 08/01/2003 33400Km
* 14/03/2003 43205Km
* 21/08/2003 64000Km
Kuigi garantii oli kaks aastat, siis millegipärast lõpevad siin kanded.
Ja mida siis auto sisaldab:
* 2.2TDI 88KW Opeli turbodiiselmootor (minu sõidumaneeri jaoks täiesti piisav)
* Vektor varustusaste
* Nahk-tekstiil istmed (minule isiklikult meeldivad rohkem, kui täisnahkistmed)
* Vihmasensor (kui ära harjud, siis tahad seda kõigil autodel)
* 17" Saab veljed (ei tea, kas eraldi valitud just sellele autole)
* Vist ka mingi "Body-Kit" (jällegi, huvitav, kas eraldi valitud)
* Tumenev tahavaate peegel
* Esitulede survepesur
* Elektrilised ja soojendusega küljepeeglid
* Esiklaasi integreeritud antenn
* GSM-nn kalauime antenn
* Tehase signalisatsioon
* Kummist pagasimatt
* AS-2 audio
* No ja ülejäänud (või juba eelpool nimetatud) on nii, nagu tavalisel Linear varustusastmel (ABS, kuid pole TSC/ESP jne.)

Tänaseks olen siis sõitnud 2 aasta jooksul pea 70 000 kilomeetrit ning asjad, mida olen pidanud vahetama:
* Uus aku
* Termostaat
* Starteri tõmberelee (toitepolt oli üle keeratud ja eboniitkorpus lõhutud)
* Esiratta laager
* Tagasilla puksid (teema)
* 4 stabilisaatori varda puksi
* Turbo kummilõdvik
* Vaakumvoolikud
* Tagaluugi ülevärvimine (teema)



Lisatud failid
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#2

E Okt 01, 2007 14:08

Ah ja siin on siis Led valgustuse projekt.
Lisaks olen paigaldanud displeiga BT CK-15W telefoni autovarustuse.

Pilt veljest:

Lisatud failid
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#3

E Okt 01, 2007 14:28

Veel üks pilt:

Lisatud failid
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#4

N Nov 01, 2007 23:05

Täiendan siis pisut oma päevikut.
Viimase kuu aja jooksul (ls 219tkm):
* Uued suverehvid, 17" mingi Barum uus mudel (ärge saage valesti aru, nende kulunud ja pea olematute soontega Good Year rehvidega oleks lihtsalt ohtlik sügisel enne talve sõita, talverehvid mul eraldi 15" plekkvelgedel)
* Tagasillas mingid šharniiri taolised puksid vahetatud
* EGR värk + sisselaske torud (+ niruvõitu nn. vahejahuti) korralikult leotatud ja pestud (enam pole kordagi varem harva esinenud mootori diagnostika tuli süttinud)
* Ja muidugi uue õli + filtrite (ka kütuse) pai mootorile.
* Oma Led-i projektist lisasin salongi eesistujate valgustuse lahenduse 3 x 1W külma valge Led-iga (+ enda tehtud DC/DC-I muundur, säilitades sujuva heleduse vähendamise kustumisel), igatahes on tunduvalt heledam ja pisut isegi huvitav õrnalt sinakas toon autos väljast vaadates.
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#5

E Veebr 25, 2008 10:12

Pisike täiendus:
Nimelt sai teostatud ülevaatus (ls 227tkm). Ja oh imet, kõik oli korras (kui välja arvata numbritule pirnid, pagan alles eelmise õlivahetuse ajal vahetasin neid). Kõige üllatavam oli aga, et tahma sisaldus oli üle kümne korra väiksem, kui lubatud (0,26 lubatud aga kuni 3), ehk siis pea sama näit nagu eelmisel ülevaatusel (peale auto toomist Belgiast).Ei tea, kas võin siis oletada pikka iga oma auto mootorile.
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#6

K Apr 02, 2008 18:53

Järjekordne täiendus (ls 230tkm).
Auto sai järjekordse hoolduse-pai:
* Uus õli + filter + õhufilter
* Taas tuli vahetada õhupuhastaja kinnitusi, pagan vahetan neid juba igal õlivahetusel, ei taha kesta.
* Led valgustus sai täiendust
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#7

T Mai 27, 2008 15:12

Seekord siis autol all uued tagumised piduriklotsid ning testitud kliimaseade, mis osutus väga hästi töökorras olevaks, kuigi kartsin et üks ventiilidest ei pea gaasi kinni (2 a. tagasi tuli täita, kuna nimetatud ventiil kannatas pool keeret peale keerata (oli ka õline) ja süsteem oli gaasist tühi).
Lisaks lasin paigaldada Bosal kärukonksu ja oh üllatust, kartsin et nii konks, kui ka pistik jäävad rohkem nagu maad ligi e. siis oht "metsateel" vigastada, kuid hoopis väga hästi mitte madalamal kere põhja kõrgusest.
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#8

T Mai 27, 2008 15:39

Veel üks huvitav asi, mille oma Saabi juures avastasin, nimelt Saabi kui auto juurde tõi mind hoopis üks väga huvitav kiiks:
Siis, kui aastaid tagasi alles valisin endale järgmist autot, sattusin Tartus ühte hõbedast universaal 9-5 (3.0Tdi) proovima, istun sisse, proovin, uurin ja vaatan, lülitan ventilaatorid täisvõimsusel tööle ja oh imet, õhu liikumine tekitas täpselt sellist häält, kui istud reisilennukis ja pea kohal vuhiseb pisut vilistades värske õhk sinu poole, no lennuk, mis lennuk :thumb:.
See oli tegelikult see kiiks, mis mind tohutult võlus ja alles nüüd sain ma pihta, kuidas ka oma autos samasugust heli tekitada, nimelt tuleb ventilaator täisvõimsusel või peaaegu täisvõimsusel tööle panna ning siis sulgeda kõrvalistuja vasakpoolne õhuklapp, ning siis vaid õige pisut ta avada.
Vot selline lugu. :beer:
aatom
Postitusi: 546
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#9

R Apr 06, 2018 16:14

Leidsin oma igapäeva auto teema üles, oli teine täitsa olemas uues foorumis. Viimane sissekanne suisa pea 10 aastat tagasi.
Ja põhjust on täna tähistada, 400 000 Km veeres masinal näidikule ette ja 13 aastat igapäeva autona kasutusel, endalegi uskumatu, aga vaadates tänapäeva autosid, pole nagu miskit, mis nii meeletult parem oleks. Seega jätkab minu käes veeremist ka edasi. Selle aja jooksul olen ise maha sõitnud temaga peaaegu 250 000 Km.

Ja ülal on pidanud ennast eeskujulikult, mina saan vaid kiita seda vanakooli 2.2 diislit, pole tuhat ja peale eurosid maksvaid kulutusi vajanud, nagu tänapäevased diislid, isegi sidur on algupärane ja kestab veel, rääkimata muust. Mootori poolelt seni suurim kulu peale tavahoolduse on olnud vaid uus EGR (ei viitsinud elektroonilise emulaatoriga jamada) 300 euro eest ja ei miskit kallimat, ka mootori kett ei klõbise ja turbogi peal algupärane. Suurim vaenlane meie kliimas mõistagi sellel autol on rooste, peab taas kõpitsema.

Pilt
Teretali
Postitusi: 46
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#10

K Apr 11, 2018 17:32

Lahe et nii kaua ühe masinaga, seda enam väga tihti ei kohta. Ise pidasin 8a vastu :D Siis oleks pidanud nii suure remondi tegema et enam ei raatsinud.
Vasta