Saab 9-5 Vector 2.2TDI, 2002, aatom

AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#26

K Sept 16, 2020 9:05

Täitsa huvitav, kuidas mõni auto NII rooste läheb, ka silmaga nähtavad osad nagu näiteks tagatiivad. Mul on ka tagatiibade nurgas rooste, kuid kusagilt ei ole veel läbi roostetanud. Korra kunagi karbilaiendite alla piilusin, siis seal tuleks kõpitseda ja arvangi, et tuleks ka minna sama teed nagu aatom ning omale üks projekt Saabi näol veel lisaks võtta ning pill täitsa korda teha :D
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#27

K Sept 16, 2020 9:11

AARE530 kirjutas:
K Sept 16, 2020 9:05
Täitsa huvitav, kuidas mõni auto NII rooste läheb, ka silmaga nähtavad osad nagu näiteks tagatiivad. Mul on ka tagatiibade nurgas rooste, kuid kusagilt ei ole veel läbi roostetanud. Korra kunagi karbilaiendite alla piilusin, siis seal tuleks kõpitseda ja arvangi, et tuleks ka minna sama teed nagu aatom ning omale üks projekt Saabi näol veel lisaks võtta ning pill täitsa korda teha :D
Kui kunagi piilusid ja nägid, et tuleb kõpitseda siis enam seal metalli, mida kõpitseda ei ole.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#28

K Sept 16, 2020 9:19

EI, ega ma selle pärast põegi, tuleb lihtsat uus metall külge "kleepida" ja elu läheb edasi :) See kõpitsemine oligi öeldud rohkem nagu muuseas :D
See karbialuste teema on ka bemmifoorumist tuttav ning ka seal on tehtud sõnnikust saia, seega ei näe sellistes asjades probleemi :)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#29

K Sept 16, 2020 10:35

Need Saabid on nii hea ja tugeva põhjamastiksiga, et petab ära, vaatad alla ja näedsa ilus ju. Tegelt aga ussitab selle mastiksi all, vahest metalli polegi enam. Neid taganurki ma miski 6 aastat tagasi kõpitsesin, aga seal topeltplekk, millele stange istub, arvatavasti sealt koorus värv uuesti maha ja hakkas uuesti roostetama.

Ja Ivometsaga arutasime, tundub et 2002 aasta mudeliuuendusega midagi tehnoloogiliselt vm. muudeti, roostetavad erinevalt.

Ma eelmine aasta tegin pere teise auto, Mazda MPV (170K/18a., õige läbisõiduga, millest 130K/13a. Eestis vs Saab 420K/18a., millest 270K/15a. Eestis), oli hullemas olukorras aga karbid terved ja kuna põhi sile, siis oli lihtsam teha. Põhjus tegemiseks ikka see, et kõik muu toimis ja raha ei nõua. Ehk siis 13piisav vastuseks, võib-olla oleks ikka ette võtnud, kui oleks enne nii suurt tööd ette teadnud (oh seda Saabihaigust). Aga pisara võtab silma siis, kui peale seda suurt tööd näiteks (diisel, seal on ka mootori aju)kütusepump töö lõpetab või keegi auto puruks sõidab jne.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#30

T Sept 22, 2020 20:48

Mida rohkem mässan selle autoga, seda hullem tundub ... Polegi kaugele jõudnud, hullult roostet + värvi + põhjamastiksit maha kaapinud ja ühe rattakoopa pisut teha . Tõestatud sai ka see, et mastiksi all käib korralik rooste pidu, eespool sai mastiks maha lõigatud (viimane pilt) ja puhta "rebane" all. See peaks ettevaatlikuks tegema kõik 10+ aastat Eesti (põhjamaa) teedel sõitnud Saabi omanikud. Pagan miks Saab nii vähe värvi sinna pani, aga palju mastiksit. Ja keskmiste tagasilla pukside sisust on rooste pool ära söönud, 4mm asemel vaid 2 alles, tõenäoliselt kestaksid siiski veel, aga vahetan ära.
.
taga6.jpg
taga6.jpg (131.07 KiB) Vaadatud 7668 korda
taga5.jpg
taga5.jpg (96.29 KiB) Vaadatud 7668 korda
taga7.jpg
taga7.jpg (169.08 KiB) Vaadatud 7668 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#31

R Okt 30, 2020 17:40

Aega on läinud megapalju ja eks vahepeal on ka tüdimus selle auto tegemisest olnud. Täna siis lõpetasin talade keevitamise. Nüüd jäänud keevitada mõlemad taganurgad, uus-vana varuratta koobas (tänud Mezilane), taga siseservi lappida ....
.
taga.jpg
taga.jpg (222.79 KiB) Vaadatud 7485 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#32

R Nov 06, 2020 18:23

Tagumik (auto ikka) hakkab looma, saab juba kokku tagasi laduda. Ja tagasild sai ka enam-vähem roostest puhastatud ning värvitud, aga ega ta kauaks nii ilusaks jää, küll rooste taas välja roomab. Keskmised puksid sillas uued (Lemforder), aga tunduvad kuidagi vedelamad, kui vanad olid. Eelmine aasta lasin tagapidureid teha (ei viitsi ka alati ise teha) ja paraku käsipiduri ühe poole klots (pandi uued) mõlemal pool peaaegu metallini kulunud ...

Loodan, et üle kuu kuival olnud kütusepump (paak ju maas) trikke tegema hakka, aga eks näis, kas piisab käima saamiseks diisli üles imemisest või ...
.
taga1.jpg
taga1.jpg (210.46 KiB) Vaadatud 7399 korda
taga2.jpg
taga2.jpg (156.39 KiB) Vaadatud 7399 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#33

E Nov 23, 2020 20:14

Autol tagaots taas ratastel, sinna jõudmine oli paras tegemine. Kui käsipiduri klotse vahetama hakkasin, siis tuli välja, et hoob, mis trossi külge käib, kinni roostetanud, pidin taas vidinaid tellima. Ja kui tagasilda kokku hakkasin panema, siis pudenesid osaliselt näpu vahel tagapidurite tolmuplekid, nigu paberist oleksid osaliselt olnud, veel üks lisatellimus. Sain asjad kätte, pagan hoova komplekt vale, tootekoodi algus sama, lõpp teine, no ikka juhtub, taas ootamist. Nüüd päris imelik vaadata osalt roostes ja osalt ilusat asja. Summuti poolelt keskel uus osa, taga aga kasutatud enam-vähem viisakas. Amordikomplektid ka uus/vanad tavaliste amortidega. Harjumatult üleval hoiavad nad autot, samas taga veel asjad tagasi panemata, e. kaalu veel vähe.

Täna sai siis auto tagasi ratastele ja mitme kuu järel ka käivitatud. Üllatavalt kohe läks käima (imesin nädal tagasi eelnevalt pikalt kütust üles vaakumpumbaga). Paraku lähemal vaatamisel leidsin veel ühe probleemi, nimelt koha, kuhu pisut jahutusvedelikku pidevalt kadus, paistab, et veepump lekib (430KKm kestnud!), seistes ei tilgu, aga mootori töötades nii üks tilk paari minuti jooksul langeb sellest piirkonnast. Aga pagan, kui keeruline on teda vahetada sellel autol ...
.
Taga13.jpg
Taga13.jpg (179.72 KiB) Vaadatud 7233 korda
Taga11.jpg
Taga11.jpg (251.05 KiB) Vaadatud 7233 korda
Taga12.jpg
Taga12.jpg (255.63 KiB) Vaadatud 7233 korda
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#34

T Nov 24, 2020 5:17

Uskumatu viitsimine ikka herr aatomil!
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#35

T Nov 24, 2020 11:57

Kuid kui need roostekohad on korrastatud , siis kere kestab jälle 10 a muretult. Ega mujalt üldiselt nii kergelt läbi roosteta kui just kliimaseadme drenaazh umbes ei ole ja vesi pörandal ei laineta. Natuke parem on auto veermiku olukord kui iga aasta vähemalt sügisel pöhi survepesuga puhtaks ja peale kuivamist korralikult kaitseöliga üle pritsida. Isegi pidurisadulad ja tolmukaitseplekid säilivad ölikile all normaalselt. Ja hoiab kaitseöli ka käigukasti jahutustradiaatori toru a roolivöimu torustiku tervena säilitada kauemaks.
Tubli töö aga IGATAHES. Enemus autoomanikke aga sellist kadalippu läbida ei taha. Ise tehes veel ainult oma aja kulu. Kui aga sellise töö eest tasuma peab siis kulutatud raha eest saaks Vahemeremaadest löpunisöidetud mootoriga kuid normaalses korras kerega SAABi pea vanarauahinnaga. Oma auto korralik mootor peale ning - kalla ja talla.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#36

P Nov 29, 2020 12:50

Kuidas sa logarid tagasi kinnitad? kui neid õigeid polte enam pole ... või osasid nendest
Rattaid vahetasin mõtlesin, et vaatan, kui mäda mul seal on ... kaks läksid puruks rohkem ei hakanud vaatama :)
serva alt piiludes paistis pindmist roostet.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#37

P Nov 29, 2020 19:42

Oh härrased, ärge mind liiga palju kah kiitke, see auto ju igapäeva auto ja vahepeal on tegemisest nii siiber, et teed "kuidagi ära". Pole ju nii rariteetne või äge vanur, et väga korralikult teha (emotsionaalne väärtus minu jaoks ja ei tõmba need über-keerulised (tahmafiltrid ka bensukatel jne.), mittekestvad uued autod), kohati olen ka topeltpleki pattu teinud (aga nii, et tuuldub, vesi seisma ei jää) või keevitanud just mitte kõige ilusamini, kaugeltki mitte nii ilus pilt allpool (tegelt tehase poolt nii mitmeski kohas topeltplekki, need samad koopad, talad näiteks). Lihtsalt püüan teha nii, et järgnevad 5 aastat keevitusega ei pea selle auto kallale minema. Seal taga koopas püüdsin amordi/vedru kinnitustele võimalikult palju plekki jätta (e. topeltplekk) + keevitasin ülemisele ühele poolele veel lisapleki, teisele poole ei viitsinud.

Logari kinnituspoltidest murdusid ära mõlemal pool vaid 2tk. Asemele läksid korralikud värvitud peaga kruvid + lai seib. Kui lahtikeeramisel murdub, siis seal taga sisuliselt plekki enam ei ole.

Täna liigutasin masina garaazi, et oleks soojem (varem tegin õues, aga katuse all), karbid vajavad veel ära tegemist jne. mustmiljon asja, läheb ikka omajagu aega veel, mõnede asjadega jätkan aga alles suvel, nagu uste vahetus.
.
Taga14.jpg
Taga14.jpg (107.51 KiB) Vaadatud 7030 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#38

E Dets 14, 2020 11:04

Autol tagumik taas peaaegu koos. Pagan, eemaldasin korra luugi tihendi allosas ja seal kah ussipesasid, üllatuslikult mitte niiväga allosas, vaid mõlemal pool postidel ühes kindlas kohas, taas tegemist. Ja andis nuputada, kuis heliisolatsiooni matid ning muud vidinad tagasi käivad, aega omajagu möödas. Lisaks ei istunud ühe poole alumiiniumist siin enam (ja varuratta ülemine luugi kate, ei istunud enam siinide vahele), ehk siis koopa keevitamisel läks ühes kohas mõõdud paigast, aga haamer aitas.

Ja pildid mõlemalt poolt välistest karpidest. See, et taga nurgad läbi roostetavad, on mõistetav, aga uste esiosa kohal mõlemal pool, üllatav. Samas kokkuvõttes isegi hästi, et seal midagi üldse alles sellise läbisõidu / aastate kohta. Pisut veel ja see auto vurab taas.
.
esi2.png
esi2.png (1004.71 KiB) Vaadatud 6909 korda
esi1.png
esi1.png (821.06 KiB) Vaadatud 6909 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#39

E Jaan 04, 2021 12:45

Ülevaatus puhtalt läbitud ja see auto vurab edasi ...
.
valmis.jpg
valmis.jpg (286.79 KiB) Vaadatud 6739 korda
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#40

E Jaan 04, 2021 16:35

Sa ikka viitsisid - toorik oli ikka päris oksiid... Aga õige mees viib alustatu lõpuni, niiet hästi!

Vaadates Su keevitatu pilte, tekib mul alati kiusatus "anda konstruktiivset kriitikat": et anna voolu juurde ja-või vähenda traadikiirust. Ideaalne keevitus on see, mis ei vaja mahakäiamist.
aga ilmselt on mu enda Saabi keevitustest null pilti, kuna ma polnud ka oma tööga rahul - kuigi hoian voolu nii tugeva, kui plekipaksus vähegi lubab ja nt uue 0,7mm+ pleki puhul (mida Saabi puhul muidugi ei olnud) isegi tulemit väga ei häbene :)

mitu kg mastikseid kulus? Su masina teema meenutab, et peaks enda omale kah mõned kilod juurde pritsima; panin suvel vaid vedelamaid aineid (ML, vaha) - et las teevad enne paksemat pidevat kihti oma hingamised ja tilkumised ära. Nüüdseks on vast juba teinud :)
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#41

E Jaan 04, 2021 18:08

See on ikka kõva sõna! Kahjuks on sellega nagu vundamendiga,et kui maja püsti ,siis vundamenti ei näe ,kuid ilma ka ei saa.
Saan harva sõita SAABIGA.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#42

E Jaan 04, 2021 20:09

13piisab kirjutas:
E Jaan 04, 2021 16:35
Vaadates Su keevitatu pilte, tekib mul alati kiusatus "anda konstruktiivset kriitikat": et anna voolu juurde ja-või vähenda traadikiirust. Ideaalne keevitus on see, mis ei vaja mahakäiamist.
aga ilmselt on mu enda Saabi keevitustest null pilti, kuna ma polnud ka oma tööga rahul - kuigi hoian voolu nii tugeva, kui plekipaksus vähegi lubab ja nt uue 0,7mm+ pleki puhul (mida Saabi puhul muidugi ei olnud) isegi tulemit väga ei häbene :)
mitu kg mastikseid kulus? Su masina teema meenutab, et peaks enda omale kah mõned kilod juurde pritsima; panin suvel vaid vedelamaid aineid (ML, vaha) - et las teevad enne paksemat pidevat kihti oma hingamised ja tilkumised ära. Nüüdseks on vast juba teinud :)
Keevitusega mõistagi olen pigem asjaarmastaja, kuigi nüüd juba aastat 7 keevitanud, aparaat miski Stahlwerk über-universaal (mida enam ei müüda), automaatne ja traadi kiirust saab valida vaid aeglane/kiire. Muidu täitsa rahuldav aparaat, saab isegi 0,5mm plekki lasta kokku, kui pingutada. Aga kui voolu tõstan, siis jäängi auke lappima, enne tekivad augud, kui siledaks sulanud liide (traat 0,8). Samas ma keevitan argooniga (sest vahest vaja alumiinium raame kokku traageldada töö pärast, ei tahtnud topelt reduktorit+ballooni, nii palju kah ei keevita), see kindlasti annab teise tulemuse, kui CO2. Selle Saabi peale läks 3 x 10L argooni.

Mastiksiga ja kerevahaga üle ei pingutanud, vaid keevitusliited ja mõned kohad veel käisin pintsliga Carosol F40 üle (kulu paar liitrit), enne põhi ja keevitus lätlaste epokrundi + 1K Alpine musta värviga üle. Pea 2 aastat tagasi tehtud pere teine auto (MPV) on sellise lahendusega isegi vastu pidanud (kindlasti tööstuslikud 2K epovärvid oleksid paremad). Sisse seekord miskit ei lasknudki, mis sinna rooste peale ikka lasta ...

Ah ja tuleb meelde, et kui autot tegin, siis mõtlesin, no pole võimalik leida Eestist kuskilt lammutusest õiges värvitoonis roosteta detaile mu autole, nii saigi jamatud esitiibadega, kapotiga, tagaustega (ostsin teist tooni uksed), aga kui "Mezilane" käest pagasi põhja ostmas/välja lõikamas käisin, siis oh üllatust, sealt oleksin kõik detailid saanud ...
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#43

N Jaan 07, 2021 13:48

Pärnus oli ühes lammutuses paar kuud tagasi üks samasugune hõbedane 9-5, millel mina küll ustel grammigi ei tuvastanud. Vaatasin neid ühe tuttava palvel.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#44

P Jaan 10, 2021 21:09

AARE530 kirjutas:
N Jaan 07, 2021 13:48
Pärnus oli ühes lammutuses paar kuud tagasi üks samasugune hõbedane 9-5, millel mina küll ustel grammigi ei tuvastanud. Vaatasin neid ühe tuttava palvel.
See auto, millelt pagassi põhja lõikasin, oli vuranud 10 aastat Prantsusmaal ja 7 Eestis. Päris roosteta polnud, pidin pagassi põhja puhul pinnaroostega tegelema ja eks neil kõigil autodel liistude all ikka miski elu käib.

Aga minu auto suutis üllatada, käisin ehitusmaterjale ostmas, olen laoplatsil ja tahan ära sõita (aega kinnipanekuni 2h), täitsa lambist süütevõti ei keera. 5 minutit logistasin, enne kui taas keeras. Kodus võtsin siis südamiku välja ja täitsa pulkadeks, kulunud oli väline lukusüdamik, mitte "hambad" jne. Kahjuks pilti ei teinud, aga aja jooksul need hambad olid metalli üles (ja sissepoole) vedanud. Ei viitsinud pikalt tegeleda, e. siis tegin nii, et see probleem jäädavalt kadunud ...
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#45

R Aug 13, 2021 14:09

Väike täiendus ka igapäeva auto teemasse. Võtsin käigukasti õli vahetuse ette, sest aastaid tagasi, kui veovõlli otsatihendeid vahetati, lisati käigukasti miskit suvalist õli juurde ja käiguvahetus võiks nagu parem olla (kang loksub ka päris palju). Käiguvahetus nagu paranes, aga magneti küljes oli miski huvitav detail. Teagi ka peab igaks juhuks mõne kasti kõrvale muretsema. Lisaks avastasin, et miski 4 a. tagasi vahetatud korralik tagurdustule andur laseb käigukasti õli läbi ja ka käiguvahetaja võlli tihend (16018445B peaks sobima) tuleb vahetada. Miski parem käiguhoovastik on ka olemas, et külge panna. Nu ja ka kõik uksed ootavad vahetust. Veel peaks miski arusaamatu loksu esisillast likvideerima, aru ei saa, mis seal loksub, sõidu ajal ei kolise ega unda midagi, aga juhitavus on niru ja kummi ääred kah kuluvad (silla regull 2 a. tagasi tehtud). Eks peab targematele näitama.

Vaatasin ka põhja üle ning täitsa hästi on talve üle elanud. Kogu auto peal on rooste välja tulnud vaid taganurkades. Eks tegemise ajal jäi 1K kruntvärv liiga kauaks ajaks õues peale enne järgmisi kihte.
.
tagaots.jpg
tagaots.jpg (259.69 KiB) Vaadatud 5035 korda
KkVidin.png
KkVidin.png (341.59 KiB) Vaadatud 5035 korda
tagajama.jpg
tagajama.jpg (152.5 KiB) Vaadatud 5035 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#46

P Nov 14, 2021 14:00

Pisut täiendust ka selle auto teemasse. Elukallidus meil juba selline, et nii vana autot pisut tõsisemalt remonti viies tuleb arve sama suur, kui auto väärtus, seega peab ikka ise hakkama saama. Vahetatud ühe poole veovõlli ots ja piduri tolmukaitse plekk (paras pusimine, rattalaager tuleb lahti lasta). Siis võtsin ette töö, mis juba aastaid vajas tegemist, nimelt käigukasti hoovastik ja käiguhoovastiku simmerlingi vahetus (lekkis õli omajagu). Hoovastikus oli enam kulunud käigukangi poolne liigend, mille õnneks sai tükkideks harutada, lüües tifti välja. Käigukasti poolne aga nagu ei käinud lahti, kuigi tundus kokku pressitud vm. Igatahes suutsin ta teha tihedamaks ja loksuvad kuulliigendid välja vahetada (kerepoolse liigendi munakas oli raamile keevitatud, õnneks uus poeliigendi pea istus loksuvabalt sinna). Algselt plaanisin kasvõi osaliselt kasutada 9-3 hoovastikku, aga see oli igas mõõtmes teistsugune.

Aga simmerlingi kättesaamine oli ilge peavalu, võttis üle 2h aega. Ümbrus sai puhastatud, eelnevalt suisa leotades päeva, e. siis kõik korralikult puhtaks tehtud, et välja tulekut miski ei takistaks. Wis-i järgi kanguta kruvikeerajaga, tuhkagi. No sain siis 3mm kruvi sisse, ikka ei liikunud. Lõpuks leidsin ühe suure vedru, mille ots oli konksu kujuline, sai see ots vähe ümaramaks viilitud, et mitte vigastada võlli. Ja siis korduvalt sellega kangutades sain siis kivikõva simmerlingi kätte (asemele läks 16018445B 16x28x7.5). Lisaks vajas vahetust ca. 3a. vaid kestnud tagurpidi käigu lüliti, mis töötas, aga lekkis plastiku kaudu nii õli, et tilk käigukasti all. Tundub, et läbipaistva plastiga sellist andurit osta ei tasu. Asemele läks miski Hella, eks näis.
.
kaiguhoovastikud.jpg
kaiguhoovastikud.jpg (234.59 KiB) Vaadatud 4473 korda
kaiguhoovastik.jpg
kaiguhoovastik.jpg (165.29 KiB) Vaadatud 4473 korda
simmerling.jpg
simmerling.jpg (134.51 KiB) Vaadatud 4473 korda
kksensor.jpg
kksensor.jpg (24 KiB) Vaadatud 4473 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#47

T Dets 07, 2021 21:25

Selle aasta ehk viimane sissekanne. Endiselt igapäeva kasutuses, aga täna hommikul -27 kraadises külmas kesklukk ei liigutanud mõhkugi (no tegelt varemgi tähele pannud, et -25 on selle auto kesklukule piir). Siis aga meenus, et võtmega saab ka ust avada. Pisut ukseluku õli ja pääsesingi salongi, et akule laadija taha panna. Aga käivitada ei proovinud, tõenäoliselt poleks käima läinud.

Ja raadio töötab taas, mälukivi sai vahetatud ja tänu SoS-ile ka laulatatud autoga (peale mälukivi vahetust millegipärast vajas ikkagi lahtiühendust ja siis laulatust). Tore oli SoS-i üllatust näha, et leidis mu autost vaid 3 veakoodi, Sid (ei meeldi roolinupud, tekkis peale Sid vahetust), pasuna patarei ja üks veakood kliimast, mis ei tulnud tagasi peale kustutamist.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#48

E Jaan 17, 2022 9:09

Ülevaatus puhtalt tehtud ja Saab taas edasi vurada. Tahmasus vaid 0,63 (3,0 lubatud).
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#49

P Apr 10, 2022 19:39

Täna on mu autol väga tähtis päev, vaadates sünnitunnistust, siis just täna (kellaaega kahjuks ei tea :D ) 20 aastat tagasi sai mu auto tehasest paprid kätte. Ja 8 päeva hiljem oli ta juba Belgias esinduses ning seejärel kuu aja pärast kliendi käes. Nu Palju Õnne, minu Saab, on teine vägagi tubli olnud (16,5 a. ja 290tKm minu käes). Tänutäheks sai üts korralik pesupäev väljas rahe käes korraldatud.
.
20a.vanasaab.jpg
20a.vanasaab.jpg (192.26 KiB) Vaadatud 3323 korda
EC.jpg
EC.jpg (120.23 KiB) Vaadatud 3323 korda
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#50

R Apr 22, 2022 15:30

Oled saanud proovida ka, kuidas uute munakatega käiguvahetus on? Need hüdropoe omad tunduvad näpu vahel üsna tihked. Muuseas, vaatan veel su piltidelt, et mahavõetud liigendiud on ka juba metallist, huvitav, kas on juba korra vahetatud? Originaalis on ju plastikust.
Vasta