Saab 9-5 Vector 2.2TDI, 2002, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#51

L Apr 23, 2022 18:42

Töötab täitsa hästi, hoovastiku remontides mõistagi tuleb originaalpikkused säilitada. Vaid pikkisuunas on veel miski loks, just käigukasti minev võll nagu loksub palju. Ja häälestamiseks vaja 4+ mm vardaid, mul olid 4mm vardad ja sellega väga täpseks ei saanud, süütevõtme kätte saamiseks pean nüüd pisut kangi tagasi liigutama (enne seda probleemi polnud).

Minu autol oli enne originaalid ja just metallist, aga 2002 aasta 9-3 masinal näiteks nägin plastist munakaid.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#52

T Jaan 03, 2023 13:23

Ülevaatus puhtalt tehtud ja saab taas aasta edasi vurada, 17+ aastat juba igapäeva autona.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#53

E Okt 23, 2023 20:56

Kribaks selle auto kohta kah vahepeal. näedsa 18 aastat igapäeva autona teeninud juba. 453KKm kellal e. siis mina ise pisut üle 300KKm sellega sõitnud. Lõpuks sai see auto uued/vanad esiuksed ka, olemas olnud uksed ootasid "õiget hetke" (loe: auk roostetas sisse) miski 3 aastat. Tagauksed vaja kah vahetada, sama teema. Aga polnud lihtsalt vahetus, tahtis ikka hullult regulli, suisa hing ise, nii et korduvalt etta-maha, regull, ette-maha ...

Aga täna kogu selle 18 aasta jooksul teist korda (hästi ju) jättis tee peale miskis pärapõrgu Kullamaal (Viljandist ikka kaugel). Lihtsalt turtsus ja nii see mootor välja suri. Esimene ehmatus oli, et nüüd läks kõrgsurve pump ja masina saatus on vanaraud. Aga pisut rahunenult mõeldes panin tähele, et kütuseseier näitab maksimumi (mis polnud loogiline peale 200Km sõitu). No vot, ei ühtegi hoiatust (ka kütusetuli) ja kütus täitsa otsas. Sai siis lähimale autoremontijale helistatud ja too tuli kanistriga kohale ning aitas kütte uuesti üles saada, et käima saada (see polegi nii lihtne). Tänud Anke Autoabi OÜ-le, kes tõi kütuse ja aitas auto käima saada.

Vaatasin, et seda andurit polegi osta (kui just poolpidune mõne "laiba" küljest) või on seal veel miski üllatus?
Viimati muutis aatom, T Okt 24, 2023 16:07, muudetud 2 korda kokku.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#54

E Okt 23, 2023 22:18

Arvatavasti paagi vaheseinad lahti ja hoiavad andurit üleval. Võta see võtturi korpus välja ja noki tükid lahti. Hes aeg ka võtturi kosiku filter puhastada.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#55

E Jaan 29, 2024 15:18

Ülevaatus taas tehtud ja saab jälle aastakese vurada. Pagana tänapäevased käsipiduri trossid, 3a. tagasi sai kallim ATE ostetud ja tegelt juba aasta vanuselt oli nagu miski jama. Enne iga ülevaatust sebi. Seekord taas üks pool kinni, teine korras. no võtsin siis trossil tagumise kummiluti ära ja muidugi kõik roostes, trossilt plastik maha kulunud. Ei tahtnud vahetama hakata, see omajagu peavalu, lasin õli ja määret sisse ning sain kuidagi liikuma. Pagan mu teised vanurid, vanim 62 aastat vana, mitte ühelgi pole käsipiduri trossi probleeme, nüüd siis enam ei osata teha :wall: ... Ja üks pilt tagan alt ka, kolme aastaga on mõnesse kohta pinnaroostet tekkinud, aga ei midagi hullu.

Üks naljalugu ka, ostsin uued kojamehed, hakkan külge panema ja vaatan, vau edevad erk-rohelised kummid. Tekkis säärane rullnoka tunne täitsa (ma pole kunagi olnud). Ja siis kui miskil hetkel oli kojamehi vaja kasutada, jube vaevaliselt liikusid. Mõtlesin juba, et kojamehe mootor läbi, foorumis oli kah selline teema. Ja ei pühkinud muffigi... Siis ühel hetkel kui esiklaasi katet koos lumega eemaldasin, tulid need rullnoka detailid ära. Pagan vanaduses enam silm ei seleta, et need olid hoopis üliõhukesed kojamehe kummi kaitsed, mis peal. Kojamehe mootor töötab jälle ja pühivad ka hästi :D .
.
kptross.jpg
kptross.jpg (134.91 KiB) Vaadatud 607 korda
tagumik.jpg
tagumik.jpg (223.16 KiB) Vaadatud 607 korda
kojamees.jpg
kojamees.jpg (83.68 KiB) Vaadatud 607 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#56

E Veebr 12, 2024 22:50

Õnnestus 85 raha eest endale kah TEH2 hankida .... üsna mittefunktsioneeriv mu autoga (mitte CAN vaid K-line), aga lõpuks sain vajaliku tehtud. Nimelt jaanuari talvekülmadega -20 kraadiga isegi käivitusabiga ei saanud autot käima (miski pole aidanud, ei eelsüüte küünalde vahetus, märkide paika panek jne ajaga vaid hullemaks läinud). Ja midagi kuskil läks päris lolliks. Mingil X kordsel käivitamise proovimisel viskas SID-ile kirja "Pane võti süütelukku" vm. Pole kunagi miskit sellist näinud. Tulemuseks et raadio enam ei töötanud, kõik muu ok, küsis koodi (divorce).

Kuna SOS käib Viljandist ka vist suure kaarega mööda nüüd, siis otsustasingi Mangoose GM-i arvuti OBD kaabli sebida. Selgus aga, et see kaabel + arvutipõhine TECH2 minu autoga (K-line) töötada paraku ei taha. Õnneks tublid Saabi entusiastid trionictuning foorumist on natukene nagu lahendust leiutanud. Ja mustmiljon katsetuse tulemusena ma täna siis lõpuks oma autol raadioga uuesti abielluda lasingi. Hetke lahendusega (see kaabel + Tech2Win) saab moodulitesse, nende infot vaadata, mõnda asja progeda, veakoode osaliselt lugeda, aga LiveData ja paljud muud asjad ei toimi. Ja kasutamisel nii mõnedki nüansid pealekauba.

Ja viimases postituses jäi mainimata, imelik õlileke painas, viimati juba rohkem, õli radikas oli koguaeg õline ja aru ei saanud, mis lekib. Tundus, nagu olen filtri vahetusel nagu hooletu. Tegelt lekkis aga pealevalamise korgi tihend, lihtne o-rõngas.
.
Marrige.jpg
Marrige.jpg (107.91 KiB) Vaadatud 471 korda
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#57

T Veebr 13, 2024 9:52

Kütus tagasi ei vaju seistes?
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#58

K Veebr 14, 2024 14:05

saabu14jr kirjutas:
T Veebr 13, 2024 9:52
Kütus tagasi ei vaju seistes?
Selles asi ei ole, tean seda probleemi. Pikalt seisnuna kuni -10 kraadini käivitub kohe. Eks pihustid pole enam oma esimeses nooruses (kuigi soojast peast käib väga ühtlaselt ja ülevaatusel tahm 10x alla normi) ja ka kompressioon, ikkagi üle 450k sõitnud.
Vasta