Saab 9-5 Vector 2.2TDI, 2002, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

E Okt 01, 2007 13:43

Loen ja vahest harva isegi kriban siin foorumis, kuid alles nüüd jõuab ka minu auto lugejate autode alla (peale 2a.)

Ajalugu siis:
Ostetud algupäraselt Belgias NV Kegels OUD-TURNOUT väikelinna Saabi esindusest (asub idapool Belgias). Ja ostjaks on olnud 1938 a. asutatud mingite tsementplaatide vm. valmistaja firma nimega Gavra BVBA (www.gavra.be , asub ka idapoolses Belgias), kes kasutas autot 3 aastat.
Sealt omakorda on sattunud see auto automüügi www.mastercar.be platsile (Ja jällegi asub ca. 100km Belgiast idas), kus ta siis ootas mind oma pool aastat. Läbisõiduks sel hetkel oli ca. 150 000 km. Lennusõit Brüsselisse, sealt rongidega ida poole Hasselt-i linna, ööbimine, hommikul auto + transiitnumbrite ostmine ja nii see auto minu omaks saigi.
Auto seisukord ostmisel oli järgmine: Õlid-filtrid vahetatud, uus aku (muidugi soojema kliimaga maaga arvestatud). Kuigi kuulutuses väideti, et auto on nagu uus, siis nii see tegelikult ei olnud, nahkistmetel paar värvi kriimustust, ka stangede peal paar kriimustust (vaid kriimustust), käigukangi nupp kulunud ja muidugi oli seda autot asjade transpordiks kasutatud, seega ka pagasiosas oli palju kriimustusi ja küljepadjad täis sisselõikeid, mis asuvad tagaistujate peade juures ääres (või kuidas neid nimetada).
Kuid kui välja arvata, et ostuhetkel põles mootorituli (minu nõudmisel käisid nad spetsiaalselt diagnostikas samal päeval, tõenäoliselt jamas turbo vaakumvoolik), siis mootor (ei mingit vappumist ja erinevatel pööretel oli ka ühtlane) + veermik oli igati korras (muidugi niipalju, kui mina mittespetsialistina vaadata oskasin).
Ka oli auto olnud siiski suitsetaja käes, seega hiljem leidsin kõikvõimalikest kohtadest lõhnakuuski, kuid kuna ise pole suitsetaja ja autot on tublisti ka seestpoolt küüritud, siis tänaseks päevaks pole sellest mingit jälgegi.
Ja positiivse poole pealt, autol olid ka üsna uued 17" Good-Year Eagle F1 hea kiirusindeksiga kummid.
Erinevaid pabereid oli suisa kahe paksu kausta jagu kaasas ja
hooldusraamatu kanded olid järgnevad (auto garantii 2 aastat):
* 21/05/2002 Auto ost-müük
* 20/08/2002 13000Km
* 23/10/2002 22500km
* 08/01/2003 33400Km
* 14/03/2003 43205Km
* 21/08/2003 64000Km
Kuigi garantii oli kaks aastat, siis millegipärast lõpevad siin kanded.
Ja mida siis auto sisaldab:
* 2.2TDI 88KW Opeli turbodiiselmootor (minu sõidumaneeri jaoks täiesti piisav)
* Vektor varustusaste
* Nahk-tekstiil istmed (minule isiklikult meeldivad rohkem, kui täisnahkistmed)
* Vihmasensor (kui ära harjud, siis tahad seda kõigil autodel)
* 17" Saab veljed (ei tea, kas eraldi valitud just sellele autole)
* Vist ka mingi "Body-Kit" (jällegi, huvitav, kas eraldi valitud)
* Tumenev tahavaate peegel
* Esitulede survepesur
* Elektrilised ja soojendusega küljepeeglid
* Esiklaasi integreeritud antenn
* GSM-nn kalauime antenn
* Tehase signalisatsioon
* Kummist pagasimatt
* AS-2 audio
* No ja ülejäänud (või juba eelpool nimetatud) on nii, nagu tavalisel Linear varustusastmel (ABS, kuid pole TSC/ESP jne.)

Tänaseks olen siis sõitnud 2 aasta jooksul pea 70 000 kilomeetrit ning asjad, mida olen pidanud vahetama:
* Uus aku
* Termostaat
* Starteri tõmberelee (toitepolt oli üle keeratud ja eboniitkorpus lõhutud)
* Esiratta laager
* Tagasilla puksid (teema)
* 4 stabilisaatori varda puksi
* Turbo kummilõdvik
* Vaakumvoolikud
* Tagaluugi ülevärvimine (teema)



Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#2

E Okt 01, 2007 14:08

Ah ja siin on siis Led valgustuse projekt.
Lisaks olen paigaldanud displeiga BT CK-15W telefoni autovarustuse.

Pilt veljest:

Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#3

E Okt 01, 2007 14:28

Veel üks pilt:

Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#4

N Nov 01, 2007 23:05

Täiendan siis pisut oma päevikut.
Viimase kuu aja jooksul (ls 219tkm):
* Uued suverehvid, 17" mingi Barum uus mudel (ärge saage valesti aru, nende kulunud ja pea olematute soontega Good Year rehvidega oleks lihtsalt ohtlik sügisel enne talve sõita, talverehvid mul eraldi 15" plekkvelgedel)
* Tagasillas mingid šharniiri taolised puksid vahetatud
* EGR värk + sisselaske torud (+ niruvõitu nn. vahejahuti) korralikult leotatud ja pestud (enam pole kordagi varem harva esinenud mootori diagnostika tuli süttinud)
* Ja muidugi uue õli + filtrite (ka kütuse) pai mootorile.
* Oma Led-i projektist lisasin salongi eesistujate valgustuse lahenduse 3 x 1W külma valge Led-iga (+ enda tehtud DC/DC-I muundur, säilitades sujuva heleduse vähendamise kustumisel), igatahes on tunduvalt heledam ja pisut isegi huvitav õrnalt sinakas toon autos väljast vaadates.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#5

E Veebr 25, 2008 10:12

Pisike täiendus:
Nimelt sai teostatud ülevaatus (ls 227tkm). Ja oh imet, kõik oli korras (kui välja arvata numbritule pirnid, pagan alles eelmise õlivahetuse ajal vahetasin neid). Kõige üllatavam oli aga, et tahma sisaldus oli üle kümne korra väiksem, kui lubatud (0,26 lubatud aga kuni 3), ehk siis pea sama näit nagu eelmisel ülevaatusel (peale auto toomist Belgiast).Ei tea, kas võin siis oletada pikka iga oma auto mootorile.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#6

K Apr 02, 2008 18:53

Järjekordne täiendus (ls 230tkm).
Auto sai järjekordse hoolduse-pai:
* Uus õli + filter + õhufilter
* Taas tuli vahetada õhupuhastaja kinnitusi, pagan vahetan neid juba igal õlivahetusel, ei taha kesta.
* Led valgustus sai täiendust
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

T Mai 27, 2008 15:12

Seekord siis autol all uued tagumised piduriklotsid ning testitud kliimaseade, mis osutus väga hästi töökorras olevaks, kuigi kartsin et üks ventiilidest ei pea gaasi kinni (2 a. tagasi tuli täita, kuna nimetatud ventiil kannatas pool keeret peale keerata (oli ka õline) ja süsteem oli gaasist tühi).
Lisaks lasin paigaldada Bosal kärukonksu ja oh üllatust, kartsin et nii konks, kui ka pistik jäävad rohkem nagu maad ligi e. siis oht "metsateel" vigastada, kuid hoopis väga hästi mitte madalamal kere põhja kõrgusest.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#8

T Mai 27, 2008 15:39

Veel üks huvitav asi, mille oma Saabi juures avastasin, nimelt Saabi kui auto juurde tõi mind hoopis üks väga huvitav kiiks:
Siis, kui aastaid tagasi alles valisin endale järgmist autot, sattusin Tartus ühte hõbedast universaal 9-5 (3.0Tdi) proovima, istun sisse, proovin, uurin ja vaatan, lülitan ventilaatorid täisvõimsusel tööle ja oh imet, õhu liikumine tekitas täpselt sellist häält, kui istud reisilennukis ja pea kohal vuhiseb pisut vilistades värske õhk sinu poole, no lennuk, mis lennuk :thumb:.
See oli tegelikult see kiiks, mis mind tohutult võlus ja alles nüüd sain ma pihta, kuidas ka oma autos samasugust heli tekitada, nimelt tuleb ventilaator täisvõimsusel või peaaegu täisvõimsusel tööle panna ning siis sulgeda kõrvalistuja vasakpoolne õhuklapp, ning siis vaid õige pisut ta avada.
Vot selline lugu. :beer:
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#9

R Apr 06, 2018 16:14

Leidsin oma igapäeva auto teema üles, oli teine täitsa olemas uues foorumis. Viimane sissekanne suisa pea 10 aastat tagasi.
Ja põhjust on täna tähistada, 400 000 Km veeres masinal näidikule ette ja 13 aastat igapäeva autona kasutusel, endalegi uskumatu, aga vaadates tänapäeva autosid, pole nagu miskit, mis nii meeletult parem oleks. Seega jätkab minu käes veeremist ka edasi. Selle aja jooksul olen ise maha sõitnud temaga peaaegu 250 000 Km.

Ja ülal on pidanud ennast eeskujulikult, mina saan vaid kiita seda vanakooli 2.2 diislit, pole tuhat ja peale eurosid maksvaid kulutusi vajanud, nagu tänapäevased diislid, isegi sidur on algupärane ja kestab veel, rääkimata muust. Mootori poolelt seni suurim kulu peale tavahoolduse on olnud vaid uus EGR (ei viitsinud elektroonilise emulaatoriga jamada) 300 euro eest ja ei miskit kallimat, ka mootori kett ei klõbise ja turbogi peal algupärane. Suurim vaenlane meie kliimas mõistagi sellel autol on rooste, peab taas kõpitsema.

Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#10

K Apr 11, 2018 17:32

Lahe et nii kaua ühe masinaga, seda enam väga tihti ei kohta. Ise pidasin 8a vastu :D Siis oleks pidanud nii suure remondi tegema et enam ei raatsinud.
Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#11

T Okt 30, 2018 20:46

Aastas korra võiks ju kirjutada, et ...
13 aastat minu käes igapäeva autona ja jätkab kenasti mu teenimist ka 14 aastal.
Ülevaatusel käidud, üle 400K sõitnud mootori tahmasus vaid 0,3
Kere tegemise lükkasin taas aasta edasi, aga järgmine aasta peab ikka ette võtma.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#12

N Nov 07, 2019 14:37

Taas aasta möödas ja võiks ju miskit kribada...
14 aastat siis igapäeva autona kasutuses, 420KKm läbisõitu, tahmasus ülevaatusel endiselt 10 korda alla normi.
See aasta oli esimene, kus auto alla läks rohkem raha, kui auto väärtus. Ja keretöödest jõudsin vaid tagaluugi välja vahetada. Ka see vajas värvitöid tüüpilistest kohtadest, tule servad, avamiskoht, allserv jne.
Aga see-eest on nüüdsest mu auto transformeerunud "Aeroks" :D .
.
tagaluukaero.jpg
tagaluukaero.jpg (250.6 KiB) Vaadatud 8973 korda
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#13

L Nov 09, 2019 15:58

Aga ainult seistes :D
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1959
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#14

L Nov 09, 2019 19:18

Nagu vein, läheb aastatega paremaks.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#15

E Juul 20, 2020 15:14

Võtsin kätte ja alustasin kah nii kuis "13piisab" oma vaguuni kereremondiga. Tuleb omajagu keevitamist jne. Samas tea, kas peaks paagi kah maha võtma, ei tahaks nagu väga, siis auto ju enam ise ei liigu.

Ega ta ju mõistlik tegevus väga pole, aga mõne muu/uuema autoga kah ei taha nagu sõita, hea kui 5 aastat lisaks annan või niikaua, kui miskit väga kallist katki ei lähe.
.
taga1.jpg
taga1.jpg (136.97 KiB) Vaadatud 8073 korda
taga3.jpg
taga3.jpg (148.95 KiB) Vaadatud 8073 korda
taga2.jpg
taga2.jpg (145.56 KiB) Vaadatud 8073 korda
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#16

E Juul 20, 2020 23:15

Selle aja 9-5 polegi enam ühtegi väga kallist asja.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#17

E Aug 17, 2020 18:35

konks222 kirjutas:
E Juul 20, 2020 23:15
Selle aja 9-5 polegi enam ühtegi väga kallist asja.
Arvestades turuhinda isegi töökorras ja vähese roostega sellisel autol, paneb nii kõrgsurve pumba surm kui ka näiteks sidurikomplekti vahetus (430KKm läbisõitu ja sellel autol veel tehasest peal) juba mõtlema.

Aga auto on nüüd paljas, pestud alt ja koobastest ning enam vähem olukord teada. Taga omajagu keevitamist, ka koopa sees valtside kokkumineku koht läbi roostetanud, e. et keevitada korralikult, peab vist amordid ka eemaldama. Taga hästi näha, seal kus sai ise Dinitroli miskit mõksi sisse lastud (sisepinnad, raamid ja rattakoopa kaitseplastiku alune), see roostetamist pidurdanud, kus polnud midagi, see läbi roostetanud. Eespool aga keevitamist väga pole, isegi esitiibadel vaid ühel vaja nurk tekitada, mis rooste poolt ära söödud. Vaid põrkeraud ees vajab keevitustööd ja ei tundu eemaldatav.

Amordid on ka sünnist saati veel all sellel autol. Teagi kas vahetada, nüüd hea võimalus. Õli läbi ei lase, aga on roostes, samas kaua need tavalised poe omadki kestavad ... Lisaks on taga tehasest nivomatid (hoiavad õiget kõrgust mida mõistagi vanusest nad enam ei tee), sinna tavalised korpusesse ei sobigi.
.
1.jpg
1.jpg (172.13 KiB) Vaadatud 7722 korda
2.jpg
2.jpg (226.97 KiB) Vaadatud 7722 korda
3.jpg
3.jpg (163.02 KiB) Vaadatud 7722 korda
4.jpg
4.jpg (178.02 KiB) Vaadatud 7722 korda
5.jpg
5.jpg (194.88 KiB) Vaadatud 7722 korda
6.jpg
6.jpg (158.47 KiB) Vaadatud 7722 korda
7.jpg
7.jpg (139.98 KiB) Vaadatud 7722 korda
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

E Aug 17, 2020 19:04

Ma tean, mida sa tunned. ma just tegin yhele selle tagaosa valmis. Nüüd ootan töö eest raha, et süüa osta .... :bs:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#19

T Aug 25, 2020 19:04

Esiots nagu ette valmistatud, traatharjaga puhastatud, siis liivapritsiga üle ja roostemuundur peale. Ees suurem osa ka keevitatud, vaid ühes koopas vaja veel üks lapp panna ja esitiibadel paar pisikohta keevitada. Taga sai amordikomplekt eemaldatud, üllatavalt hästi tulid alumised roostes poldid lahti. Siin sisuliselt kogu sisemine koopaserv raamist lahti. Aga üleval pool, kuhu dinitroli sai lastud, roostet pole. Eks allpool vesi jne. ta minema viis (tegelikult peaks 2 eri toote kihti kandma, kummisem põhjamastiks lisaks, et vesi maha ei peseks).
.
Esiots.jpg
Esiots.jpg (209.87 KiB) Vaadatud 7592 korda
Taga.jpg
Taga.jpg (343.21 KiB) Vaadatud 7592 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#20

T Sept 08, 2020 20:27

Vahepeal paljut jõudnud pole, teised tegemised. Aga ilusate ilmadega jõudsin esitiivad ja kapoti värvida. Paraku ebaõnnestunult, asjaarmastaja, nagu olen, oskusi piisavalt pole vm. Laiguline jäi see hõbe värv (värv + lakk süsteem). Eelmine aasta tegin tagaluugi ja väga hea tuli, seekord näed laiguline. Lasin isegi kruntvärvi õhukese kihi peale, et oleks aluskiht ühtlane ja siis lihvisin veel 800 paberiga ühtlaseks, aga ikkagi. Kas kruntvärv (täiesti kuivanud) võib sellist asja teha? Mõnes kohas laik seal, kus pahtel krundi all, mõnes mitte. Mõistagi sai silikooni eemaldusvahendiga enne pind puhtaks pestud. Värv sama, mida tagaluugi remondil kasutasin.

Samal päeval lasin ka esituledele laki peale (juba varem pesin tuled üle ja vesilihvi peale seda) ja väga õnnestunult, näevad uueväärsed välja. Eelmine aasta pere ühel teisel autol tegin samamoodi ja aastaga tuli sama särav, kui peale lakkimist. Igatahes parem lahendus, kui tulede poleerimine, mida juba viimased 8 aastat teinud, kuid aasta pärast taas tuhmumas.
.
tuled.jpg
tuled.jpg (321.95 KiB) Vaadatud 7397 korda
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

T Sept 08, 2020 21:50

Ma ei näe, millised need laigud on aga metallik värvi puhul tekivad need laigud ebayhtlasest värvi kandmisest pinnale: ühte kohta saab liiga palju, teise vähem, sama laskmisega. Lollikindlam lasta kaugelt ja peaaegu udu mis kohe kuivab ja mitu kihti. eriti esimene , hästi õhuke, et midagi alt yles ei sulata. kaugelt laskmisel võib jääda ka värv heledam, kuna metallikosakesed jäävad liiga pinnale. Kusjuures mul tuli viimane saab 268 päris auto värvi, ma paagi luuki ei värvinud ja tiivad tulid samas toonis. )
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#22

N Sept 10, 2020 15:06

Täna jõudsin autoga motivatsiooni kriisi. Lootsin, et talad on enam-vähem terved aga ei, tagasilla kinnituste vahelt ussitanud, seal tundub nagu 3 kihti olema (ehk vast 2 plekki ja rooste nende vahel). Lisaks mäda ka ristitala ühendus pikkitaladega, vähemalt juhipoolne. Hull tegemine, eeldab min tagasilla alla laskmist, aga et hästi teha, üldse eemaldamist ja ka paagi maha võtmist...
.
taga1.jpg
taga1.jpg (233.97 KiB) Vaadatud 7267 korda
taga2.jpg
taga2.jpg (277.55 KiB) Vaadatud 7267 korda
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#23

N Sept 10, 2020 18:02

Mina jöudsin sama punktini kui "motivatsioonikriis" seesama laupäeva öhtuks mil hommikul sai SAAB i demonteerimist alustatud ja öhtuks koos töökaaslasega parempoolne tagumine rattakoobas keevitatud , st läbiroostetanud plekk maha löigatud / käiatud ja uus 1,5 mm plekk asemele keevitatud. Kuna ka lävekarbi tagaosa oli tugevalt pinnaroostest kahjustatud siis pidime seda nn "keretööd" järgneval nädalavahetusel jätkama. Neid järgnevaid nädalavahetusi on aga 3 aasta jagu vist möödunud ja SAAB on siiani töökoja lae all tellingute peal uue töötuhina pealetulemist ootamas. Varuratta pesa ja pakiruumi pöhi olid veel pinnaroostega ja ainsad läbivad roosteaugud just amortisaatorite kinnituse juures kus seda pori settib ja plastiklogar ei lase pindasid igalt poolt kiiresti kuivada. Ja täname ka meie teedehoolduspoliitikat talvel sellise metalliikalduse tekkimisel. Isiklikult ostaksin kvaliteetsed talverehvid ja söidaksin sahaga karestatud jäisel teepinnal kui kehva/odava rehviga soolalumelögasel teel.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#24

P Sept 13, 2020 13:11

Paak alt võetud ja olukord pisut selgem. Õnneks paagi ümbruses kuskil kruvikeeraja läbi ei lähe, kuigi pildi peal näeb kole. Ehk siis puhtaks, liivaprits ja värv peale. Ja pikkitaladel peab keevitama koopa ümbruses + ristitala. Keskmised 4 sillapuksi (4566378) on kah nagu on, kuigi ei loksu. Peaks vist ikkagi vahetama (väga tüütu), sild praegu alla lastud, aga mis firma toodangut soovitate, ehk keegi jagab nõu?

Tigetaks aga teeb käsipiduri tross, miski 5 aastat tagasi vahetasin korraliku vastu välja ja üks pool ei liigu enam, täiesti kinni, kuigi väliselt näeb välja täiesti korras ja terve.
.
taga1.jpg
taga1.jpg (314.9 KiB) Vaadatud 7092 korda
taga2.jpg
taga2.jpg (368.53 KiB) Vaadatud 7092 korda
taga3.jpg
taga3.jpg (416.21 KiB) Vaadatud 7092 korda
taga4.jpg
taga4.jpg (136.42 KiB) Vaadatud 7092 korda
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#25

P Sept 13, 2020 17:34

Mnjaa - Sul lugu hulka hapum, kui mu 2000a masinal. Peaaegu sama kole, kui mu 2002-l, mis on liiga mäda, et ma seda tegema hakkaks.
sorri soola pärast haavale, aga kui kõike kohe näinud oleksid, siis kas oleksid ette võtnud?
mul on samad tagumised õõtsakinnitused vms sarnased - vaatasin aga, et funktsionaalsust see väljanägemine ei häiri ja lasin neil olla. Muidu miks vahetamine tüütu on? Mulle paistis, et tuleb kohe uued poldid varuda ning alustada vahetust vanade läbilõikamisega. Vajadusel mitmest kohast.

Igatahes jõudu ja küllap teed juba selliselt, et ei jätku mitte viieks vaid enamaks aastaks ;)
Vasta