Saab 9-5 Griffin, 2000, Drazic
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Sai siis endale lõpuks muretsetud ka isiklik "lennuk". Peale pikka otsimist ja valimist jäi sõelale viking motorsi poolt pakutud endine liisingmasin aastast 2000. Kapoti all masinat edasi viimas siis Griffinile omane 3.0l V6 (toob naeratuse näkku). Kõikvõimalikud lisavidinad masinal küljes olemas (katuseluuk, vent istmed, parkimisandurid jne). Hetkel minu käsutuses auto läbinud 120 kilomeetrit ja pean tunnistama, et naeratus näos aina laieneb. Kui kunagi kaamera näppu satub siis panen pildid ka :)
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Viimasest postitusest alates on palju vett merre voolanud. Mis siis vahepeal Griffiga toimunud? Korralise hoolduse käigus vahetatud filtrid-õlid.... Samuti on selle ajaga läinud vahetusse peotäie jagu erinevaid pirne. Lähitulevikus on vaja vahetada ka puksiring nagu 9-5-le kombeks :)
Suurematest muutustest- täna hommikul sai tänu Troostauto abivalmis seltskonnale Griffile külge veokonks, et saaks vajaduse korral ka kapoti all kappavad hobused "vankri" ette rakendada.
Suurematest muutustest- täna hommikul sai tänu Troostauto abivalmis seltskonnale Griffile külge veokonks, et saaks vajaduse korral ka kapoti all kappavad hobused "vankri" ette rakendada.
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Ja saaga jätkub.
Umbes kolm nädalat tagasi hakkas auto ootamatult palju jahutusvedelikku kulutama. Esimene mõte mis peast läbi käis oli see, et veepump hakkab vaikselt otsa saama. Troostis kontrollimisel aga selgus, et hoopis radika vahetus ees ootamas.
Eile sai siis lõpuks uus radiaator külge keeratud ja tundus, et kõik töötab ilusti. Troosti õue peal sai autol peale soojaks sõitmist ka mõnda aega veel tühjalt käia lastud ja probleeme ei olnud. Täpselt niikaua siis kuni sõitma hakkasin Olles jõudnud järvevana tee esimese sirge peale otsustas auto, et nüüd on hea aeg mootori all metsikut kolinat tegema hakata ja hoiatus- ning akutuli põlema visata. Keerasin kohe tee äärde ja üllatus üllatus- terve teeäär ujus jahutusvedelikust. Loetud minutitega kohale saabunud Viki pani diagnoosiks, et lõpuks siiski lõppes ka minu enne mainitud veepumba elu :)
Auto treileri peale ja Troosti tagasi- peale natukest tööd sain nüüd juba uue paigaldatud veepumba abiga kella poole seitsme paiku õhtul uuesti liikvele. Siinkohal suur tänu muidugi Vikile ja Elerile et mu seal õhtusel ajal veel hädast välja aitasid. Täna hommikuse tartu otsa ajal pidas auto ennast igal juhul väga hästi ülal.
Kui kaamera kätte satub siis panen miski hetk pumbast pildi ka. Siis targad kes seda ka lives nägid saavad kommenteerida kuidas see asi nii katki läks:)
Umbes kolm nädalat tagasi hakkas auto ootamatult palju jahutusvedelikku kulutama. Esimene mõte mis peast läbi käis oli see, et veepump hakkab vaikselt otsa saama. Troostis kontrollimisel aga selgus, et hoopis radika vahetus ees ootamas.
Eile sai siis lõpuks uus radiaator külge keeratud ja tundus, et kõik töötab ilusti. Troosti õue peal sai autol peale soojaks sõitmist ka mõnda aega veel tühjalt käia lastud ja probleeme ei olnud. Täpselt niikaua siis kuni sõitma hakkasin Olles jõudnud järvevana tee esimese sirge peale otsustas auto, et nüüd on hea aeg mootori all metsikut kolinat tegema hakata ja hoiatus- ning akutuli põlema visata. Keerasin kohe tee äärde ja üllatus üllatus- terve teeäär ujus jahutusvedelikust. Loetud minutitega kohale saabunud Viki pani diagnoosiks, et lõpuks siiski lõppes ka minu enne mainitud veepumba elu :)
Auto treileri peale ja Troosti tagasi- peale natukest tööd sain nüüd juba uue paigaldatud veepumba abiga kella poole seitsme paiku õhtul uuesti liikvele. Siinkohal suur tänu muidugi Vikile ja Elerile et mu seal õhtusel ajal veel hädast välja aitasid. Täna hommikuse tartu otsa ajal pidas auto ennast igal juhul väga hästi ülal.
Kui kaamera kätte satub siis panen miski hetk pumbast pildi ka. Siis targad kes seda ka lives nägid saavad kommenteerida kuidas see asi nii katki läks:)
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Ikka väga kaua on mõõdunud sellest kui siia midagi kirjutatud sai. Samas aga ei ole näinud mõtet kirjutada iga kord kui järjekordse 10k km täitumise puhul hooldust tehtud sai ega ka siis kui on vahetatud juppe nagu pooltelje otsad ja muu selline. Mis liigub see kulub.
Täna aga positiivsete emotsioonide pealt saan ainult kirjutada, et "TA LIIGUB JÄLLE".
Nimelt otsustas umbes kolm nädalat tagasi käigukast viimsele puhkusele minna - seda siis muidugi nii palju viisakalt, et lasi ikka viimase elu pealt veel Tallinnasse ära sõita. Peale pikki otsinguid sai lõpuks leitud Rootsist sobilik kast ja see siis ka esmaspäeva-teisipäeva jooksul külge keeratud autole. Lisaks avastasid kuldsete kätega mehed, et katki ka drosselklapi hoob ja kohe lõppemas generaatori rihm - vahetatud needki. Peale kasti vahetust siis nüüd sõidetud ~400km ja nägu ausalt õeldes naerul. Lisaks sellele, et masin käitub väga hästi on täiesti üllatavalt kukkunad ka keskmine kütusekulu umbes liitri võrra sajale (peaaegu, et ökoauto).
Igal juhul minu poolt suured tänud teele Iisakule kelle abi ja tööga see kõik võimalikuks sai.
Täna aga positiivsete emotsioonide pealt saan ainult kirjutada, et "TA LIIGUB JÄLLE".
Nimelt otsustas umbes kolm nädalat tagasi käigukast viimsele puhkusele minna - seda siis muidugi nii palju viisakalt, et lasi ikka viimase elu pealt veel Tallinnasse ära sõita. Peale pikki otsinguid sai lõpuks leitud Rootsist sobilik kast ja see siis ka esmaspäeva-teisipäeva jooksul külge keeratud autole. Lisaks avastasid kuldsete kätega mehed, et katki ka drosselklapi hoob ja kohe lõppemas generaatori rihm - vahetatud needki. Peale kasti vahetust siis nüüd sõidetud ~400km ja nägu ausalt õeldes naerul. Lisaks sellele, et masin käitub väga hästi on täiesti üllatavalt kukkunad ka keskmine kütusekulu umbes liitri võrra sajale (peaaegu, et ökoauto).
Igal juhul minu poolt suured tänud teele Iisakule kelle abi ja tööga see kõik võimalikuks sai.
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Sai siis vahelduseks jälle tubli oldud ja autoga veidi vaeva nähtud.
Kui täpsem olla siis eile nähti vaeva küll Troostis - nii said autole külge uus katalüsaator ja ka summuti lõpupütt. Oli kena vaadata küll kui tõstuki peal olles auto põhja alune uuest heledast metallist säras :)
Teiseks sai täna hommikul ise käed külge pandud ja pisi-vidinaid vahetatud - kõige rohkem andis üldpildile juurde siis vahetatud esimene Saabi logo.
Nüüd siis tuleb ootama jääda 300k täitumist
Kui täpsem olla siis eile nähti vaeva küll Troostis - nii said autole külge uus katalüsaator ja ka summuti lõpupütt. Oli kena vaadata küll kui tõstuki peal olles auto põhja alune uuest heledast metallist säras :)
Teiseks sai täna hommikul ise käed külge pandud ja pisi-vidinaid vahetatud - kõige rohkem andis üldpildile juurde siis vahetatud esimene Saabi logo.
Nüüd siis tuleb ootama jääda 300k täitumist
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Kuna kevad lähenemas siis sai nädalavahetusel pisut meisterdatud. 4 h tööd ja tulemus selline nagu allolevalt pildilt näha võib. Ise olen rahul (kuigi nüüd riivavad silma seal allpool asuvad plastid - tuleb ikka nina üldisemalt maha võtta vist ja needki "võrguga" asendada.)
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Selle nurga alt vast veidi parem (auto kodust ära enne ülehomset ei saa paremaid teha kah ) :
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Ribide ära saamine käis suht julmalt ausalt öeldes. Kuna tegemist plaastmassiga siis esimene ribi igalt poolt suurte tangidega otstest lahti ja peale seda rauasae leht vahele ja saagima. Pärast kõik nurgad liivapaberiga siledaks. Hea on see et võrgu kinnitamiseks ei ole miskit vaja vaid sellise "nina" puhul on see võimalik kenasti kahe "grilli" poole vahele panna (kroom ja tagumine must plast käivad siis eraldi juppideks lahti ja sinna vahele annab õigete lõigetega võrk ära mahutada).
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Kuna nädalavahetusel oli ilm ilus siis ikka ei saanud jätta ülejäänud ninaosa ringi tegemist suvist puhkust ootama. Seega sai laupäeva hommikul lammutama hakatud. Esimese põrkeraua maha võtmine ise oli tõenäoliselt suurim töö üldse sest ei ole sellist asja ennem teinud ja seega tuli suht leiutada (Tänud Vikile kes eelmine nädal suures plaanis seletada viitsis mis ma pean lahti kusagilt kruvima et nina kätte saada).
Kui "nina" oli maha mõetud siis edasi läks asi juba lõbusamalt. Plastikud alt servast välja - rauasaega taaskord ribid ära saetud ja viili/liivapaberiga siledaks aetud. Võrk plastide külge kinni ja jupid põrkeraua külge tagasi.
Enne esiosa tagasi panekut sai masina ninaosa metallid kõik korralikult sinna kogunenud tolmust ja muust sodist ka ära puhastatud.
Kogu töö peale kulus kusagil 6h. Ise tulemusega rahul. Pildid hetkel võib olla kõige paremat ülevaadet ei anna aga kuna nina alt korraliku pildi saamiseks oleks vähe paremat aparaati vaja siis tuleb nendega hetkel leppida :)
Kui "nina" oli maha mõetud siis edasi läks asi juba lõbusamalt. Plastikud alt servast välja - rauasaega taaskord ribid ära saetud ja viili/liivapaberiga siledaks aetud. Võrk plastide külge kinni ja jupid põrkeraua külge tagasi.
Enne esiosa tagasi panekut sai masina ninaosa metallid kõik korralikult sinna kogunenud tolmust ja muust sodist ka ära puhastatud.
Kogu töö peale kulus kusagil 6h. Ise tulemusega rahul. Pildid hetkel võib olla kõige paremat ülevaadet ei anna aga kuna nina alt korraliku pildi saamiseks oleks vähe paremat aparaati vaja siis tuleb nendega hetkel leppida :)
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Pealik
- Postitusi: 4257
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Tubli töö ära tehtud :)
Eks tuleb siis pilk reaalis peale visata ja endalgi see grilli asi lõplikult valmis meisterdada :D
Eks tuleb siis pilk reaalis peale visata ja endalgi see grilli asi lõplikult valmis meisterdada :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Võib siis jälle vahelduseks natuke logi kirjutada.
Mõni aeg tagasi sai masinale külge keeratud kaua taga otsitud "bridge-spoiler". Näeb taguots kohe teist nägu välja küll - kuigi miskipärast on nüüd tunne et taga võiks klaas ka kerge tooniga olla. Vaatab-mõtleb.
Üleeelmine nädal sai Viki poolt vahetatud juhipoolne veovõll (auto jäi kohe vaikseks jälle).
Ja nüüd siis..... Eelmsel pühapäeval otsustas masin peale käivitamist suitsukatet tegema hakata. Kuna see juhtus Saaremaal siis täna sai auto lõpuks Troosti õue peale. Ilmselt ees ootamas turbo vahetus (iroonia kuna V6 turbo aegade algusest naljanumber olnud )
Igal juhul tuleb veidi oodata enne kui taas nägu naerul ringi vurada saab.
Mõni aeg tagasi sai masinale külge keeratud kaua taga otsitud "bridge-spoiler". Näeb taguots kohe teist nägu välja küll - kuigi miskipärast on nüüd tunne et taga võiks klaas ka kerge tooniga olla. Vaatab-mõtleb.
Üleeelmine nädal sai Viki poolt vahetatud juhipoolne veovõll (auto jäi kohe vaikseks jälle).
Ja nüüd siis..... Eelmsel pühapäeval otsustas masin peale käivitamist suitsukatet tegema hakata. Kuna see juhtus Saaremaal siis täna sai auto lõpuks Troosti õue peale. Ilmselt ees ootamas turbo vahetus (iroonia kuna V6 turbo aegade algusest naljanumber olnud )
Igal juhul tuleb veidi oodata enne kui taas nägu naerul ringi vurada saab.
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Eile sain siis auto kätte. Ei olekski arvanud et ühest asjast võib nii palju puudust tunda :)
Aga mis siis tehti - nagu ennustatud sai oligi süüdlaseks turbo mis siis nüüd ilusti renoveeriti ja uuesti peale pandi. Tundub vurisevat küll :)
ca 40 kilomeetrit nüüd autoga uuesti seljataga ja naeratus näos tagasi (arve vaatamine korraks võttis ikka naeratuse ära aga sellest sai üle - mis liigub see kulub) :)
Aga mis siis tehti - nagu ennustatud sai oligi süüdlaseks turbo mis siis nüüd ilusti renoveeriti ja uuesti peale pandi. Tundub vurisevat küll :)
ca 40 kilomeetrit nüüd autoga uuesti seljataga ja naeratus näos tagasi (arve vaatamine korraks võttis ikka naeratuse ära aga sellest sai üle - mis liigub see kulub) :)
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Paar nädalat tagasi jõudsin kahele tõdemusele. Esiteks oli kütusekulu tõusnud üle mõistuse kõrgele ja teiseks hakkas armatuurlaud kole pimedaks muutuma.
Esimese probleemi rohuks sai süütekasseti vahetus.
Teise jaoks sai kodus natuke tööd tehtud ja armatuurlaud lahti võetud et näidikud kätte saada.
Allpool siis paar pilti nii näidikutest enne ja pärast kui ka vahepealsest "vaatepildist".
Lisaks ka ammu lubatud "tiiva" pilt :)
Esimese probleemi rohuks sai süütekasseti vahetus.
Teise jaoks sai kodus natuke tööd tehtud ja armatuurlaud lahti võetud et näidikud kätte saada.
Allpool siis paar pilti nii näidikutest enne ja pärast kui ka vahepealsest "vaatepildist".
Lisaks ka ammu lubatud "tiiva" pilt :)
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Kui talv läbi on autoga suhteliselt ainult sõidetud siis viimase paari nädala jooksul sai jälle üht teist teha lastud.
Vahetatud siis tagmumine lambda andur, õlid/filtrid, parem rooliots, suurel hulgal pukse ja esimene vasak käändtelg (tegelikult oli omadega otsas lihtsalt rattalaager ja kogu see koostis mille sisse rattalaager reaaalselt pressitakse - aga tõe huvides oli lihtsam vahetada terve käändtelg )
Sai tehtud ka ülevaatus - õnnestus seekord läbida ilma ühegi veata (imekombel oli isegi heitgaaside näit tugevalt alla lubatud piiri).
Täna õnnestus lõuna ajal auto lasta ka põhjalikult talve peale kogunenud mustusest puhtaks pesta. Ei mäletanudki enam et sellist tooni oli :)
Kevadet (ja aega millal sellega oleks aega tegeleda) on ootamas ka "aero bodykit".
Vahetatud siis tagmumine lambda andur, õlid/filtrid, parem rooliots, suurel hulgal pukse ja esimene vasak käändtelg (tegelikult oli omadega otsas lihtsalt rattalaager ja kogu see koostis mille sisse rattalaager reaaalselt pressitakse - aga tõe huvides oli lihtsam vahetada terve käändtelg )
Sai tehtud ka ülevaatus - õnnestus seekord läbida ilma ühegi veata (imekombel oli isegi heitgaaside näit tugevalt alla lubatud piiri).
Täna õnnestus lõuna ajal auto lasta ka põhjalikult talve peale kogunenud mustusest puhtaks pesta. Ei mäletanudki enam et sellist tooni oli :)
Kevadet (ja aega millal sellega oleks aega tegeleda) on ootamas ka "aero bodykit".
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 264
- Liitunud: N Sept 13, 2007 10:13
- Asukoht: Saaremaa / Tartu
- Auto: Saab 9-5 Griffin, Saab 9-5 Aero,
Teisipäeval käis auto Tallinnas SolarSolutions poiste käes ja nüüd siis peal ka toonkile millest umbes 3 aastat mõeldud sai. Tuleb mainida et auto muutus oluliselt ilusamaks - enne kippus tagumine osa ikka kuidagi akvaariumiks muutuma. (Katsun täna/homme Tartus mõne hea pildistamise koha kah leida ja foto ka panna).
Lisaks sai eile õhtul taas Troosti külastatud ja seekord siis vahetatud esimene lambda andur - kui vahepeal oli kütusekulu tõusnud minu jaoks ebasobivatesse kõrgustesse (mitte et näit Griffini kohta oleks kõrge veel olnud aga...) siis peale jupi vahetamist oli rõõm tõdeda et õhtune Tallinn-Tartu maantee sai läbitud keskmise kuluga 7.3 liitrit sajale mis on käesoleva auto mootorit ja massi arvestades väga hea (ja ei sõitnud ka nagu memmeke vaid siiski ilusti 110 alades nii nagu lubatud + sport modes mõõdasõidud).
Suvi läheneb :)
Lisaks sai eile õhtul taas Troosti külastatud ja seekord siis vahetatud esimene lambda andur - kui vahepeal oli kütusekulu tõusnud minu jaoks ebasobivatesse kõrgustesse (mitte et näit Griffini kohta oleks kõrge veel olnud aga...) siis peale jupi vahetamist oli rõõm tõdeda et õhtune Tallinn-Tartu maantee sai läbitud keskmise kuluga 7.3 liitrit sajale mis on käesoleva auto mootorit ja massi arvestades väga hea (ja ei sõitnud ka nagu memmeke vaid siiski ilusti 110 alades nii nagu lubatud + sport modes mõõdasõidud).
Suvi läheneb :)
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."