Saab 9-5 Estate 2.0T, 2002, foxer
Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest kui lugesin siit foorumist, et Viking annab autode hinnast alla. Mõeldud, tehtud astusin sammud Vikingu poole, autod olid tõesti odavad, silm jäi peale 9-5 Biopower'ile, mille hind oli sulanud 310K peale ja 9-5 diisel, millel hinda 330K. Pakkumised võetud, saatsin liisingusse päringu...
Õhtul oli ebameeldivaks üllatuseks, et Reporter pasundas hoolega Vikingu soodsatest hindadest. Seega sai hommikul kohe uuritud kaugel see liisingupakkumine on, natuke peale 10 see tuli ja kaks minutit hiljem teatas härra Richard Siil, et esialgu valitud Biopower on müüdud. Grrr...
Lõuna ajal läksin ka muid variante vaatama, järgmine valik oli roheline diisel, mis läks samuti enne kui liisingust vastuse sain. Lõpuks pakuti hoovis seisvat 9-5, aga kuna see oli alles neljas valik, siis jäi seekord kaup katki.
Tänapäeva - kuna tonnine ei ole enam kõige paremas korras ja nooruses, siis autoostu soov jäi ikkagi ja nii sai eelmine nädal uuesti autot hakatud otsima. Silma jäi kaks autot, millest esimest veel ei maini, kuna auto pole veel päris oma ning teine pärid ühelt Kadaka platsilt. Täna sai autosid Saabi-anti juures näidatud ja valik langes esimesele...
Mis aga kumama jäi, kui laupäeval kadaka platsil käisin ja autot vaatasin, siis unustasin numbrit vaadata ja viis minutit hiljem seda kontrollima minnes, oli auto teises platsi servas ning müüa tegeles väga hoolikalt millegagi konsoolis. Kui täna selle kohta küsisin, siis hämamist ei olnud, ütles kohe, et keris maha, et näit alla 200K oleks (nüüd on 177K). Vähemalt mees kes tunnistabki, tuli välja, et ka hooldusraamat on täiesti alles (platsil sahtlis :D). Igatahes vigade nimekiri venis ka üsna pikaks ning temaga jäi kaup katki. Hiljem helistades langes auto hind kokku alghinnast üle 10%, seega tingimisruumi paistab turul olevat.
Lisaks pakkus veel Autotarvete OÜ ühte oma liikurit, aga tundus minu arust avariiline olnud (uste vahed ebaühtlased) ning ka see jäi kõrvale.
Nüüd veel sellest esimesest autost... Nimelt on tal 5000 km tagasi vahetatud garantii korras Vikingus mootor, oli lihtsalt veateateid andnud, õlituli põlenud ja otsustati vahetada (mitte ei joosknud kokku vms). Kui palju sellist asja juhtub ja kuidas see muule autole mõjub (näiteks käigukast?). Auto läheb kindlasti ostmisele, aga lihtsalt hea oleks teada tuleviku perspektiivi.
Loodame, et nädala lõpuks on uus liikur käes :)
Õhtul oli ebameeldivaks üllatuseks, et Reporter pasundas hoolega Vikingu soodsatest hindadest. Seega sai hommikul kohe uuritud kaugel see liisingupakkumine on, natuke peale 10 see tuli ja kaks minutit hiljem teatas härra Richard Siil, et esialgu valitud Biopower on müüdud. Grrr...
Lõuna ajal läksin ka muid variante vaatama, järgmine valik oli roheline diisel, mis läks samuti enne kui liisingust vastuse sain. Lõpuks pakuti hoovis seisvat 9-5, aga kuna see oli alles neljas valik, siis jäi seekord kaup katki.
Tänapäeva - kuna tonnine ei ole enam kõige paremas korras ja nooruses, siis autoostu soov jäi ikkagi ja nii sai eelmine nädal uuesti autot hakatud otsima. Silma jäi kaks autot, millest esimest veel ei maini, kuna auto pole veel päris oma ning teine pärid ühelt Kadaka platsilt. Täna sai autosid Saabi-anti juures näidatud ja valik langes esimesele...
Mis aga kumama jäi, kui laupäeval kadaka platsil käisin ja autot vaatasin, siis unustasin numbrit vaadata ja viis minutit hiljem seda kontrollima minnes, oli auto teises platsi servas ning müüa tegeles väga hoolikalt millegagi konsoolis. Kui täna selle kohta küsisin, siis hämamist ei olnud, ütles kohe, et keris maha, et näit alla 200K oleks (nüüd on 177K). Vähemalt mees kes tunnistabki, tuli välja, et ka hooldusraamat on täiesti alles (platsil sahtlis :D). Igatahes vigade nimekiri venis ka üsna pikaks ning temaga jäi kaup katki. Hiljem helistades langes auto hind kokku alghinnast üle 10%, seega tingimisruumi paistab turul olevat.
Lisaks pakkus veel Autotarvete OÜ ühte oma liikurit, aga tundus minu arust avariiline olnud (uste vahed ebaühtlased) ning ka see jäi kõrvale.
Nüüd veel sellest esimesest autost... Nimelt on tal 5000 km tagasi vahetatud garantii korras Vikingus mootor, oli lihtsalt veateateid andnud, õlituli põlenud ja otsustati vahetada (mitte ei joosknud kokku vms). Kui palju sellist asja juhtub ja kuidas see muule autole mõjub (näiteks käigukast?). Auto läheb kindlasti ostmisele, aga lihtsalt hea oleks teada tuleviku perspektiivi.
Loodame, et nädala lõpuks on uus liikur käes :)
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Kannatab kindlasti vikingust uurida, mis ja miks tehti...
Masin ca kuu aega käes olnud, siiamaani on auto täiesti ootuspärane. Lisad töötavad, eriti hea meel on vihmasensori ja Xenon tulede üle, uue auto tuled näitavad sama hästi kui vanal tonnisel kaugtuled :D.
Sõitnud ca 1500km ja kütusekulu ainult linnas sõites 11,6l/100km.
Auto ise eestist uuena ostetud, olnud IF kindlustuse, siis Amserv Auto, siis ühe eraisiku ja nüüd minu käes. Eelmine omanik tegi ära ka ülevaatuse ehk kaks aastat ka sellega muretu.
Kuna liising suvatses vastata alles kaks nädalat pärast päringut (sic!), siis sai auto sulas välja ostetud ja puuduste kõrvaldamisega läheb natuke aega, õnneks midagi kriitilist ei ole.
Viimane aeg ka pilte panna:
Sõitnud ca 1500km ja kütusekulu ainult linnas sõites 11,6l/100km.
Auto ise eestist uuena ostetud, olnud IF kindlustuse, siis Amserv Auto, siis ühe eraisiku ja nüüd minu käes. Eelmine omanik tegi ära ka ülevaatuse ehk kaks aastat ka sellega muretu.
Kuna liising suvatses vastata alles kaks nädalat pärast päringut (sic!), siis sai auto sulas välja ostetud ja puuduste kõrvaldamisega läheb natuke aega, õnneks midagi kriitilist ei ole.
Viimane aeg ka pilte panna:
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Auto puudused:
1. Kõikvõimalikud mõlgikesed ja kriimustused, mida on kokku 10 ringis (vt pildid 1, 2).
2. Kliima ekraanil pooled pikslid katki.
3. Taga istme pudelihoidja käib raskelt välja, tundub nagu oleks magusat saanud kõvasti.
4. Tagumine vasak turvavöö suunaja katki.
5. Taga luugil tüüpilised roostekohad (vt pilt 3).
6. Esimesed pidurikettad ja klotsid vajavad vahetust.
7. Pisikene mõra esiklaasis ja silmnähtavalt kraabitud vana kojamehe vms-ga.
Muud vajalikud vidinad (võib pakkuda kui üle on):
1. Kummimatt taha.
2. Koeravõre.
3. Parkimisandurid.
4. Muud numbrialused peale Amservi omade :D.
Pilt 1:
Pilt 2:
Pilt 3:
1. Kõikvõimalikud mõlgikesed ja kriimustused, mida on kokku 10 ringis (vt pildid 1, 2).
2. Kliima ekraanil pooled pikslid katki.
3. Taga istme pudelihoidja käib raskelt välja, tundub nagu oleks magusat saanud kõvasti.
4. Tagumine vasak turvavöö suunaja katki.
5. Taga luugil tüüpilised roostekohad (vt pilt 3).
6. Esimesed pidurikettad ja klotsid vajavad vahetust.
7. Pisikene mõra esiklaasis ja silmnähtavalt kraabitud vana kojamehe vms-ga.
Muud vajalikud vidinad (võib pakkuda kui üle on):
1. Kummimatt taha.
2. Koeravõre.
3. Parkimisandurid.
4. Muud numbrialused peale Amservi omade :D.
Pilt 1:
Pilt 2:
Pilt 3:
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Paar asja millest ma siiamaani aru ei saa:
1. Kui ma kliima Off vajutan, siis miks ta vahest jääb Off ka peale võtme välja võtmist ja vahest ei jää? Ilmad on praegu täpselt sellised, et sõidaks ilma puhumiseta, aga kogu aeg tuleb nuppu vajutada.
2. Peale auto uuesti käivitumist ei hakka kojamehed (ja vihmaandur) tööle, tuleb panna nullasendisse ja uuesti sisse. Kas see on lihtsalt kaitseks, et külmaga ei unustaks sisse?
3. Aknaid ei saa peale süüte välja keeramist kuidagi liigutada, muudel autodel saab ikka kinnigi panna.
Kas need asjad on kuidagi programmeeritavad või ongi nii?
1. Kui ma kliima Off vajutan, siis miks ta vahest jääb Off ka peale võtme välja võtmist ja vahest ei jää? Ilmad on praegu täpselt sellised, et sõidaks ilma puhumiseta, aga kogu aeg tuleb nuppu vajutada.
2. Peale auto uuesti käivitumist ei hakka kojamehed (ja vihmaandur) tööle, tuleb panna nullasendisse ja uuesti sisse. Kas see on lihtsalt kaitseks, et külmaga ei unustaks sisse?
3. Aknaid ei saa peale süüte välja keeramist kuidagi liigutada, muudel autodel saab ikka kinnigi panna.
Kas need asjad on kuidagi programmeeritavad või ongi nii?
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
2. Kuigi endal 9-3 siis vihmasensor töötab täpselt sama põhimõttega jah. Pärast käivitamist tuleb kojamehed korraks, kas nullasendisse või siis üks aste kõrgemale korraks keerata, see siis aktiviseerib vihmasensori enda loogika järgi:)
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/361134.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/361134.png[/IMG][/URL]
Algselt postitas: Cyber
1. seda vaikimisi sätet peaks saama ise progeda, et mida ta peale auto käivitamist teeb ja mis settingu võtab. Owners manual ilmselt aitab sind.
Manual aitas, käivitamisel on ilusti Off, aga nii kui sisse vajutada pistab maksimaalselt puhuma ("auto" väljas) ja lisaks on sisse lülitatud klaasisoendus. Ei tea, kas peaks tegema kaks programmeerimist - esimene töötavatele seadetele ja teine siis juba käivitamise seaded?
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Esimest korda sai pikem tripp ette võetud lõuna-eesti marsruudil, kiirused lubatud piires, kuni 100km/h, tulemus järgmine:
575km, keskmise kiirusega 75km/h, kulu kompuutri järgi 6,8l/100km ja lubas veel 640km sõita :headbang:
Parimal hetkel lubas 1125km veel sõita...
Muidugi selgus, et esiklaas vajab ikkagi hädasti vahetust, kuna sillerdav päike ja vihm tõi sügavad kraaped väga hästi esile...
575km, keskmise kiirusega 75km/h, kulu kompuutri järgi 6,8l/100km ja lubas veel 640km sõita :headbang:
Parimal hetkel lubas 1125km veel sõita...
Muidugi selgus, et esiklaas vajab ikkagi hädasti vahetust, kuna sillerdav päike ja vihm tõi sügavad kraaped väga hästi esile...
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Tehtud esimene hooldus minu poolt - 135K.
Telefonis öeldi, et hooldus 3700kr, kohapeal selgus, et "kõigest" 2390kr. Vahetusse läks õli, filter, tihend, väike programmeerimine (uksed ühe vajutusega lahti).
Vaja oleks vahetada veel esimesed klotsid ja kaassõitja soojenduse regulaator, siis oleks tibens.
Esimesed 10K probleemivabad, varsti arvutan ka kütusekulu :)
Telefonis öeldi, et hooldus 3700kr, kohapeal selgus, et "kõigest" 2390kr. Vahetusse läks õli, filter, tihend, väike programmeerimine (uksed ühe vajutusega lahti).
Vaja oleks vahetada veel esimesed klotsid ja kaassõitja soojenduse regulaator, siis oleks tibens.
Esimesed 10K probleemivabad, varsti arvutan ka kütusekulu :)
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Tänu Saabi-Antile vahetatud esimesed klotsid ja üks rooliots ning vahetatud puldi patarei. Istmesoojenduse lüliti jäi selle puudumise tõttu laos vahetamata...
Vahejuhtumitest nii palju, et ühel ilusal õhtul sai kogemata esimene topsihoidja küljest ära murtud jalaga. Kusjuures tuli teine suhteliselt väiksest puudutusest küljest ära. Kui mingi pikem ots või auto kuivem on, siis proovin tagasi liimida (äkki aitab) :D
Vahejuhtumitest nii palju, et ühel ilusal õhtul sai kogemata esimene topsihoidja küljest ära murtud jalaga. Kusjuures tuli teine suhteliselt väiksest puudutusest küljest ära. Kui mingi pikem ots või auto kuivem on, siis proovin tagasi liimida (äkki aitab) :D
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Väike remondilaks jälle:
1. Koduväravasse sõidu kahjusid vähendatud - tehtud uued kinnitused esitulele, pamperi alust metalli sirgemaks väänatud ja suunatuli vahetatud (kasutatuna 300kr). Jäi veel mõra esistangesse, aga see väga ei sega, muu on tibens.
2. Saabi-anti juures vahetatud tagaamordid, mis olid kergelt õlised.
3. Tech ütles, et tulede puhul on peetis tagumine andur, mida laos ei ole ja mida juba kuu aega on tellitud, õnneks pikemaid sõite ees ei ole, kannatab ära.
1. Koduväravasse sõidu kahjusid vähendatud - tehtud uued kinnitused esitulele, pamperi alust metalli sirgemaks väänatud ja suunatuli vahetatud (kasutatuna 300kr). Jäi veel mõra esistangesse, aga see väga ei sega, muu on tibens.
2. Saabi-anti juures vahetatud tagaamordid, mis olid kergelt õlised.
3. Tech ütles, et tulede puhul on peetis tagumine andur, mida laos ei ole ja mida juba kuu aega on tellitud, õnneks pikemaid sõite ees ei ole, kannatab ära.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Mõtlesin vanade lamellidega suve lõpuni sõita, aga ei läinud päris plaani kohaselt, üks rehv viskas täiesti kanti ära ja tuli ära vahetada.
Harjumatult jäik ja täpne on sõita Good Yeari suvekumm vs Hakkapelliita lamell. Audiga sellist vahet ei tekkinud kui lamellilt suvekale üle minna... Aga ilmselt konkreetses rehvis küsimus.
Harjumatult jäik ja täpne on sõita Good Yeari suvekumm vs Hakkapelliita lamell. Audiga sellist vahet ei tekkinud kui lamellilt suvekale üle minna... Aga ilmselt konkreetses rehvis küsimus.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Väike update:
1. Täitus 150K läbisõitu ja tehtud säästuhooldus Vikingus.
2. Sai ostetud liivapaberit (9kr), natuke värvi (100g 93kr) ja kaks pintslit (21kr) ning taga luugil "tüüpvea" rooste ära värvitud, lisaks veel mõned täpid kapotil ja katusel (kuidas krt need värviaugud küll katusele tekivad :conf:
Pilt selle kohta allpool (ei viitsinud autot pildi jaoks pesta), aga värvitud koha nägemiseks peab üsna lähedale ronima.
Ootama jäid veel:
1. Talveks vaja uut akut.
2. Tagumine tulede andur, mida saabi-antil viimane kord ei olnud.
3. Kliima paneel, mis aeg-ajalt natuke kustub, aga sellega pole kiiret.
Lisaks tekkis mõte, et äkki võiks Saabikule panna mingid päevatuled, mida suviti kasutada. Kas üldse on lubatud, et näiteks valge ajaga xenoneid ei kasuta?
Mõte selles, et kuna sõidan tihti lühikesi otsi ja päevas tuleb käivitamisi tihti üle kümne, siis iga kord toimub ka xenonite käivitus + kõrgusmootorite liikumine jms, äkki tuleb kokkuvõttes odavam tavaliselt neid mitte kasutada?
1. Täitus 150K läbisõitu ja tehtud säästuhooldus Vikingus.
2. Sai ostetud liivapaberit (9kr), natuke värvi (100g 93kr) ja kaks pintslit (21kr) ning taga luugil "tüüpvea" rooste ära värvitud, lisaks veel mõned täpid kapotil ja katusel (kuidas krt need värviaugud küll katusele tekivad :conf:
Pilt selle kohta allpool (ei viitsinud autot pildi jaoks pesta), aga värvitud koha nägemiseks peab üsna lähedale ronima.
Ootama jäid veel:
1. Talveks vaja uut akut.
2. Tagumine tulede andur, mida saabi-antil viimane kord ei olnud.
3. Kliima paneel, mis aeg-ajalt natuke kustub, aga sellega pole kiiret.
Lisaks tekkis mõte, et äkki võiks Saabikule panna mingid päevatuled, mida suviti kasutada. Kas üldse on lubatud, et näiteks valge ajaga xenoneid ei kasuta?
Mõte selles, et kuna sõidan tihti lühikesi otsi ja päevas tuleb käivitamisi tihti üle kümne, siis iga kord toimub ka xenonite käivitus + kõrgusmootorite liikumine jms, äkki tuleb kokkuvõttes odavam tavaliselt neid mitte kasutada?
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Natuke kannatust - alates 1.01.2011 võid uue liiklusseaduse § 42 lõige 2 järgi eesmisi udutulesid kasutada ka lähitulede asemel ehk siis võid xenonite asemel hoopis eesmised udutuled sisse lülitada.
Algselt postitas: foxer
Mõte selles, et kuna sõidan tihti lühikesi otsi ja päevas tuleb käivitamisi tihti üle kümne, siis iga kord toimub ka xenonite käivitus + kõrgusmootorite liikumine jms, äkki tuleb kokkuvõttes odavam tavaliselt neid mitte kasutada?
Kannatama ei pea. Juba praegu võid sõita kasutades kombinatsiooni parktuled+udutuled, kuna see on lubatud 1968. aasta Viini teeliikluse konventsiooniga, millega Eesti liitus 1992. aastal (täpsemalt peatükk 2, artikkel 32, punkt 4). Lihtsalt alles nüüd suudeti meie liiklusseadus sellega vastavusse viia. Mis on jätkuvalt keelatud, on põhjuseta lähitulede+udutulede kasutamine. Seega saad xenoneid lühematel sõitudel säästa. Siis pead muidugi olema hoolas, et enne autost lahkumist pargid väja lülitad. Endal ikka aegajalt juhtub, et tulen auto juurde tagasi ja näen kuidas tagumised tuled põlevad :thumb:
Täna Torupilli parklas ca kell 5 õhtul:
Kohti vähe nagu alati, sõitsin taha välja ja seal kaks vaba kohta, vaja teha ainult 180 kraadine pööre. Kuna kohe välja ei keeranud, auto jäi viltu ja vasakpoolse masinaga üle meetri vahet, siis lükkasin tagumise käigu sisse, et paika manööverdada.
Minu üllatuseks sõitis hooga minust paremale punane pesukott naisterahvaga roolis ning parkis nii, et peeglite vahe oli mõni sentimeeter. Huviga jäime naisega vaatama, et mis nüüd siis... Proovis teine prigust välja pressida, aga ei õnnestunud. Selle peale käivitas uuesti auto, rool teisele poole välja ja vaikselt gaasi. Õnneks jõudsin veel signaali anda, seega pesukoti stange jõudis küll kaasistuja ukseni, aga mitte suuremat kahju teha - kraapis pori maha ja üks õrn triip, eks kevadel näeb täpsemalt, mis kahju on.
Kindlustusega ei hakanud tegelema, neid kriipse ja täkkeid hullemaidki.
Kohti vähe nagu alati, sõitsin taha välja ja seal kaks vaba kohta, vaja teha ainult 180 kraadine pööre. Kuna kohe välja ei keeranud, auto jäi viltu ja vasakpoolse masinaga üle meetri vahet, siis lükkasin tagumise käigu sisse, et paika manööverdada.
Minu üllatuseks sõitis hooga minust paremale punane pesukott naisterahvaga roolis ning parkis nii, et peeglite vahe oli mõni sentimeeter. Huviga jäime naisega vaatama, et mis nüüd siis... Proovis teine prigust välja pressida, aga ei õnnestunud. Selle peale käivitas uuesti auto, rool teisele poole välja ja vaikselt gaasi. Õnneks jõudsin veel signaali anda, seega pesukoti stange jõudis küll kaasistuja ukseni, aga mitte suuremat kahju teha - kraapis pori maha ja üks õrn triip, eks kevadel näeb täpsemalt, mis kahju on.
Kindlustusega ei hakanud tegelema, neid kriipse ja täkkeid hullemaidki.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Auto sai tagant laksu kirja, Tartu mnt-l Stockist 100m linnast välja... Volvo XC90 sõitis konksu, konks on käinud vastu tagastanget ja siis tagasi. Mis kahjusid sealt tulla võib? Muidu sai paberid kõik ilusti täidetud, aga teaks millega kindlustusfirmaga vaielda.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
BTA-s käidud, minu üllatuseks saadeti kohe Viking Motorsisse hinnakalkulatsiooniks (tuttavatelt olen kuulnud, et sealt margiesindusse vana autoga naljalt ei saadeta). Hetkeseisuga peaks minema siis konks vahetusse ja stange värvimisse.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]