Saab 9-5 Estate 2.3T, 1999, owl

owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#1

E Apr 06, 2009 0:44

Eelmisel sügisel õnnestus järjekordselt saabiomanikuks hakata. Sai teine toodud Rootsist, kuna sealmail olid sel ajal hinnad juba sellised mis siia alles nüüd saabunud on.
Kiiruse ja piiratud rahaliste vahendite tõttu sai valikukriteeriumid vägagi madalale lastud - vagun, roostetada ei tohi ja ära peab saama tuua ilma kohapeal ööbimiseta.
Kuigi ma olin endale aastaid tagasi kinnitanud, et sellise aastakäigu 9-5-te ma tema tüüpvigade tõttu hankima ei hakka, närisin ma oma sõnad siiski kenasti peeneks ja tõin sellise aparaadi Götebori lähedalt ära.



Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#2

E Apr 06, 2009 0:50

Niimoodi nägi välja üks tüüpvigadest.

Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
macadam
Postitusi: 146
Liitunud: E Veebr 11, 2008 17:00
Asukoht:
Auto:

#3

E Apr 06, 2009 7:43

Mis elu seal käib? :o
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#4

E Apr 06, 2009 8:18

See peaks olema seotud karterituulutuse vollast tuleva kondentsiga? Ma loodan, et see viga on siiski nüüd kõrvaldatud? :)
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#5

E Apr 06, 2009 11:22

Tõesti oli selle asja nimi karterituulutus. Torud olid sama asja täis ja ka ühesuunaline klapp oli töölepingu lahti öelnud. Eriti huvitavaks läks asi külmaga. See blöga külmus ju torudes ära. :gun:
Liigne rõhk koos õliga lahkus seetõttu väljalaskest. :red:
Natuke aitas olukorda parandada ka õlikorgi lahtikeeramine.

Aga nüüdseks on uus mitsu turbo ja ka uued ketid.

Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#6

R Mai 22, 2009 2:30

Sai ka natuke tjuuningut tehtud.

Kusjuures vana filter polnudki nii hull kui ma kartsin. Natuke peeneid voolikuid ja mõned iludetailid said ka vahetatud.

Endal tekkis kohe selline tunne et :beer: aga auto ütles et 'time for service'. ;)

Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#7

R Mai 22, 2009 8:20

Sulle sai ju kettide vahetuse ajal uus õhufilter pandud jaanuaris:nono:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#8

R Mai 22, 2009 11:44

Kui muud ei olnud, siis oli õhufilter kindlasti moraalselt vananenud. Tootmisaasta 2005. :P
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#9

R Juun 12, 2009 15:05

Korrusmajade rajoonis elamine on huvitav. :gun:
Kui talvel jäi kellelegi tagumise kojamehe vars ette,
siis nüüd saadi küljepeeglist jagu. :wtf:

Peegel paistab liikuvat ja isegi maha tulnud katteplasti sai tagasi, aga klaas on võrgutatud.

Kas selle peegli klaasi vahetus vajab ka miskeid eriliime / tööriistu?
Samuti tunneks huvi klaasi hankimise võimaluste kohta. Näiteks kuskilt lähemalt kui PFS ja mitte oluliselt kõrgema hinnaklassiga.
Muideks, kas teipidise rooliga masinatel on peeglid ikka samad? :conf:
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#10

R Juun 12, 2009 15:31

Algselt postitas: owl

Kas selle peegli klaasi vahetus vajab ka miskeid eriliime / tööriistu?



Ei vaja, küüned taha ja tuleb ära. Pärast vajutad uue klaasi klõpsuga asemele.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#11

E Aug 31, 2009 1:37

Sai ka korra auto puhtaks pestud.
Küljepeegel sai ka korda. Natuke teibituuningut sai ka tehtud.
Olulisem asi oli aga klapisääretihendite vahetus. Vanad olla mitte eriti klapisääretihendite moodi olnud.

Loodetavasti saab õlikulu natuke vähemaks. Viimane oli u liiter 5k km peale.

Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#12

P Mär 21, 2010 13:37

Et kõik meelest ei läheks, siis kirjutaks ka paar rida.

Õlivahetused on nüüd stabiilselt 5k tagant - siis ei pea juurde valama. Sellegipoolest otsustas mootor ühel kenal talvepäeval et õli on liiast ja sundis selle lahkuma väljalaske kaudu. Õnneks õlitaseme miinimumi kohal rahunes. Valget suitsu oli igatahes nagu vormelivõistlustel. :wall:

Meistriteni jõudes nurrus masin juba nagu pahandust teinud kass. Muret ei mingisugust.
Meistritele :notworthy:
Kui ikka Iisak õhtul helistab ja küsib, kuidas õlitase on, siis teeninduse üle küll nuriseda ei saa.

Kirjutama ajendas aga tänane lugu - jätsin auto süüte on asendisse ilma mootorit käivitamata nii 15 minutiks. Selle peale aku täitsa kellu.
Nagu juhuslikult oli toas nii akulaadija kui ka dest vesi. Hetkel teeb igatahes nägu, et laeb.
Kui ainult keegi osavnäpp poleks aku kinnitusklambrit tagurpidi pannud. Vahepeal tundus juba, et akut peab laadima seda autolt eemaldamata.
Ilmselt vist akuvahetus vajalik?
Lisaks oli aku küljes üks huvitav voolik. Milleks see? Akus laadimisel tekkiv gaas suunatakse ka mootorisse? Kusjuures aku teisel küljel on sama koha peal vooliku kinnituse asemel lihtsalt auk.

Aku mahavõtmine andis aga võimaluse käigukasti padi üle vaadata. Uue tellimiseks põhjendus olemas. :headbang:
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#13

K Mär 24, 2010 0:54

originaalakudel on akutuulutus. ilmselt su autol siis veel tehasest tulnud aku.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#14

R Apr 02, 2010 15:44

Paistab, et kevad on ka osavnäpud lume alt välja ajanud :wall:

Igatahes täna hommikuks oli juhipoolse peegli tagumine kate lahkunud.

Auto pärast peab vist hakkama elukohta vahetama. Kuhugi, kus jupid öösel hirmuga auto kuljest jalga ei laseks. :eureka:

EDIT: Motorheadile suur :notworthy:. Peaaegu sama värvi peeglikate küljes. Lisaks sellele on mul nüüd veel tagavara peegliklaas ja peegli korpus ka.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#15

L Juul 24, 2010 23:35

Kuna autot vaevab ikka õlikadu ja mõningatel hommikutel ka kerge suits käivitumisel, siis sai vahepeal 'paksemat' õli katsetatud. 10w60-t.
Tulemus oli nii nagu pidi. Õlikulu sama mis enne. Suitses ainult natuke rohkem.
Nüüd jälle tavaline 5w30 sees.

Kahju, et mõistlikke tonnise blokke nii vähe liigub.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#16

L Juul 24, 2010 23:49

Kahju, et mõistlikke tonnise blokke nii vähe liigub.



Tonnise blokke võibolla tõesti sest kes tahaks poolt mootorit müüa aga mootoreid on küll ja veel saada lihtsalt inimesed tahavad asju pea ilma rahata saada ja teised pole jälle nõus pea ilma rahata loobuma ehk jälle üks kinnine ring.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#17

P Juul 25, 2010 0:32

Kisu omal igaks juhuks MAF sensor pulkadeks ja piilu sisse. Minul tekitas seest must sensor päris mõnusalt rikast segu ning sellega seoses ka õlikadu. Trionic oskab mõistlikkuse piires segu adapteerida aga kui asi ikka täitsa metsa läheb, on ka see tüüp saamatu.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#18

P Juul 25, 2010 3:26


Tonnise blokke võibolla tõesti sest kes tahaks poolt mootorit müüa aga mootoreid on küll ja veel saada lihtsalt inimesed tahavad asju pea ilma rahata saada ja teised pole jälle nõus pea ilma rahata loobuma ehk jälle üks kinnine ring.


See on tõesti õige, et peab tervet mootorit vaatama ja ilma rahata neid saada ei ole.
Õnneks pole mul mure veel katastroofiline. Seetõttu olen blokivahetust pidevalt edasi lükanud, aga varsti hakkavad kõik muud asjad õlikulu ja suitsu vähendamiseks proovitud saama.
Jupatsi soovitatud MAF-i vaatan, aga see sai vist mingi aeg tagasi puhastatud.

Samas vihjed viimase otsa tonnise 2.3 mootori hankimisvõimaluste kohta on teretulnud. Raha eest ikka :D
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#19

E Dets 27, 2010 23:30

Sai enne jõule asutud väljasõidule maapiirkondadesse. Võetud kaasa kõik ja siis veel poest juurde ka ostetud. Vabastavalt mõjus, kui linn jäi seljataha. Kõiksugu tee-ehitused said mööda ja tee läks laiaks. Kerge jalasirutuse peale arvas auto millegipärast aga 'check engine'.
No mis siis ikka, vaatame seda enginet mõtlesin ma stoiliselt ja võtsin suuna teepervele. Enne kui arugi sain olid veel aku ja õlituli süttinud. Selge, kiirelt süüde välja ja seisma.
Teeperv oli lai, ja puhas, nagu seismiseks loodud. Seal seisis teisigi masinaid.
Kapott lahti, ühtegi lahtist voolikut, kahtlast juppi ega üldse midagi imelikku ei paistnud. Külm oli ka. Ja tuul. Engine oli aga ära checkitud, äkki saab edasi sõita?
Algus oli paljulubav, käivitus poolest pöördest, järgnevad mütsatused ja mootori seiskumine polnud siiski see.
Natuke ootamist, koos kasvava närvilisusega ja veel paar katset. Mütsatuste intensiivsus vähenes, muud ei midagi.
Olenemata laupäevast, helistasin siiski lootusrikkalt Iisakule.
Äkki, ta oma lõputus tarkuses, suudab midagi teha. Eemalt või nii. Et kohe saab edasi sõita. :)
Sain hoopis soovituse mitte enam käivitada ja lasta ennast koos autoga kohale lohistada. No olgu siis. Õde elabki päris lähedal, äkki võtab sappa?
Mõni minut ja üks kõne hiljem olid teada nii head kui halvad uudised.
Muidugi saab vedada, aga vedav auto startis just 100+ km kauguselt. Tuleb nats oodata.
See poolteist tundi läks kiirelt lõikava tuule käes autole esimest veokonksu alla keerates. Täiesti uus kasutamata aas, 11 aastat sodi kogunud keere ja asukoht, mis nõuab vähemalt põlvitamist.
Igatahes pole ma jupp aega nii rõõmus olnud ühte jaapanlaste bussi ronides. Seal oli SOE!
Pukseerumine ühest Tallinna servast teise puhastamata teedega on omaette mõnu. Kui see aga ainult sinna oleks jäänudki. Ka elekter hakkas autot maha jätma. Armatuuri valgus suri. Keerasin lähituled maha, aga see ei päästnud. Ohutuled plinagatsid veel paar korda ja jäid vait. Mida pidurituled tegid, sellele ei taha väga mõelda.
Kohale jõudes ohutuled ei reageerunud ja pult ei teinud ka midagi, aga samas lähituled nõrgalt põlesid.
Asjad said ühte pisikesse sitikasse üle tõstetud ja sõit jätkus :headbang:

Kui sain teate autole järgi tulla, olin natuke pettunud. Kas tõesti on diagnoos surnud aku ainult? Kas tõesti oleks saanud asja lahendada kohe poodi minnes? Siiski, õnneks, sada meetrit sõitu tõestas vastupidist. Segusiiber. 'Uus' kasutatud jupp asemele.
Sõidab jälle. Läbi paksu ja vedela.
:drive:
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#20

E Dets 27, 2010 23:38

Sa järgmine kord ütle, et ainult ühe asja vahetamine-parandamine valmistab sulle pettumuse.
Usu mind-ma käin ülima heameelega lao vahet ja laon aga pulki külge:beer:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1970
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#21

T Dets 28, 2010 11:17

Lootsid vähemalt mootoriremonti?
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#22

N Juun 16, 2011 9:34

Suve saabumise tähistamiseks sai autole külge üks läikiv jupp ja mõned tumedad asjad.
Väljanägemine nagu pildil allpool.

Kui klaaside kiletamine oli planeeritud, siis sumps tahtis täiesti iseseisvalt autost eralduda.
Ma ei tea, kas see on soovunelm või mitte, aga tagumise püti vahetus on mõjunud auto 'hingamisele' kuidagi positiivselt. Tundub, nagu auto reageeriks gaasivajutusele hoopis kergemini. Mingit lörinat tagumise originaalpüti asendamine Simonsi sport jupiga ka kaasa ei toonud.

Korraliste hoolduste käigus on vahepeal lisaks õlile vahetatud DI, mis lihtsalt hoolduses ennast tühjaks purskas, hulgem PU pukse ja muid sillavidinaid ning kunagi varem ka CPS andur.
Sillajuppide vahetamisega on juhitavus meeldivalt paranenud ja jäikus kasvanud, samas aga rööpas teel rada vahetades toimuvad mõnikord kerged hüpped. See ei ole väga meeldiv, aga sellega harjub.

Vahepeal sai ka lastud Jupatsil natuke bitte patsutada. Liikumine natuke paranes. Samas kui positiivselt mõelda, läks ka kütusekulu natuke madalamaks. Hetkel jääb see kuhugi 9.5 kanti.
Kõige rohkem mõjuvadki kulule maanteel 110 märgid. Spidoka järgi on 115 ja 120 km/h kulgemise vahe natuke alla 1l sajale.






Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#23

P Juun 26, 2011 11:08

Järgmine kord, kui Audaceri satud, kisu minu auto pagassist ka too turbo inlet pipe kaasa. See teeb auto hingamist vähe paremaks;)
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#24

K Juul 13, 2011 13:12

Järgmine kord, kui Audaceri satud, kisu minu auto pagassist ka too turbo inlet pipe kaasa. See teeb auto hingamist vähe paremaks;)


Toru sai paigaldatud. Alguses ei saanud nagu arugi, et midagi oleks muutunud. Nüüdseks aga arvan, et turbo lag vähenes natuke ja maanteekiirustel muutus elu ikkagi huvitavamaks.
OpenSID-il näitas Pinl vahepeal isegi 19xx. :drive:

Uus õli ja mõned järjekordsed silikoonpuksid said ka paigaldatud.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#25

K Juun 27, 2012 12:20

Juhtus siis järjekordne äpardus. Auto jäi poe ees seisma ja enam käima ei lähe. Starter käiab, aga rohkem ei midagi.

Enne aga tuleb ära märkida, et juba eelmisel aastal sai vahetatud käigukast, sidur ja siduri survelaager.
Käigud vahetuvad oluliselt paremini. Vanal käigukastil olid arvatavasti teise käigu sünkronisaatorid läbi.
Peale seda lendas ühe esimese piduriklotsi kate ka kuhugi minema. Uued klotsid ja kettad said ette pandud.

Kevadel, lisaks suurele hooldusele, läksid veel esimesed stabikapuksid vahetusse. Hirmus kolin kruusateel jäi oluliselt vaiksemaks.

Eile sai ilma autot parandamata korra Audacerist läbi käidud ja ju see ikka autole ei meeldinud. Kohe saab treileri peal tagasi.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Vasta