Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]

Vasta
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#276

R Aug 08, 2014 23:16

Viimasest postitusest on pisut aega möödas ja annan teada, et SAAB liigub jätkuvalt kenasti :)

Minu saaga 100km/h + vibra - on saanud niipalju selgemaks, et parempoolne esimene BD ketas on täiesti kõver - viskab nii keskmine osa kui ketas ise. Lasin ka teist ketast treialil vaadata ja sealgi ta pidi käe külge panema - ketta sisekülge oli vaja pisut treida kuna olevat teine natuke ebaühtlane...
Lasen ilmselt mõnel teisel treialil veelkord asja vaadata ja kui temagi selle kettaga midagi teha ei oska siis saadan selle jupi tagasi sinna kust ma selle sain :wall:


Nipet-näpet asju on ka ikka tehtud...

. auto sai omale uue esimese Saabiklubi numbrialuse (olen nüüd ametlik reetur)
. vahetusse läks roolivõimuõli (sees olev vedeliku tase oli madal ja lasin siis kogu õli uue vastu vahetada)
. vahetatud sai ka mootoriõli koos filtriga
. vahetasin aku juhtmed kogu täiega ära ning peale seda on laadimine ja käimaminek väga hea (tänud daagsile)
. täna sai auto kenasti ära pestud ja vaha alla pandud


Pilt

Pilt

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#277

L Aug 16, 2014 15:40

Esimene katse:
KM tulemus 193km/h
Miili tulemus 212km/h

Vaatame mis peale akujuhtme eemaldamist saama hakkab :D

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#278

L Aug 16, 2014 16:15

Mis see akujuhtme eemaldamine peaks praegu andma? Käigukast ja ecu resetivad ära end?
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#279

L Aug 16, 2014 17:28

Mis see akujuhtme eemaldamine peaks praegu andma? Käigukast ja ecu resetivad ära end?
Teoorias jah, eks targemad täpsustavad seda akujuhtme eemaldamise kasulikkust :)


Teine katse:
KM tulemus 193km/h
Miili tulemus 213km/h

Sellise tempoga võib ära sureda (205, 208, 209, 212, 213 km/h) aga miks peakski kergelt tulema :D

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#280

L Aug 16, 2014 17:43

Mis see akujuhtme eemaldamine peaks praegu andma? Käigukast ja ecu resetivad ära end?
Teoorias jah, eks targemad täpsustavad seda akujuhtme eemaldamise kasulikkust :)


Teine katse:
KM tulemus 193km/h
Miili tulemus 213km/h

Sellise tempoga võib ära sureda (205, 208, 209, 212, 213 km/h) aga miks peakski kergelt tulema :D


jah, kui endal akujuhtmed maas on käinud on ka tunda olnud, et minek kuidagi teine.
Kuskilt lugesin jah, et ecu on siis justkui jälle nagu "uus" ja peab alles "õppima".

Saabcentrali naljakas tsitaat: "It puts the ECU back into 'learning mode' so it's not stuck in it's Fuel sipping nanny algorithm."

:D
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#281

L Aug 16, 2014 17:44

No mis siin ikka, suurem föön ja pihustid koos MAP'iga ning ongi number natuke suurem jälle :D
Regular Saab Guy
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#282

L Aug 16, 2014 17:57

Esimene start nägi läbi telefoni kaamera välja nii:




Lisatud failid
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1971
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#283

L Aug 16, 2014 21:43

ATM kast on vist ka usin piiraja.
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#284

T Aug 19, 2014 14:06

Kui miski muu enam ei aita, siis tuleb teibituuningut teha - kapotiääred kinni, radikas kinni, peeglid maha kruvida... Kui kojamehed maha võtta, on ka äkki veidi võitu.
Ja siis veel varuratas pagassist ning kütusepaak ja klaasipesu miinimumini - jälle 1km/h juures!
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#285

T Aug 19, 2014 14:19

Mul on seal mingi teine kala peidus...

Kui nullist gaas põhja panna, siis turboseier läheb vaid punase algusesse ja ei enamat (nagu ka miilisõidul). Peale käiguvahetust läheb samuti punase algusesse...
Kui sõidu pealt gaas põhja panna siis võtab käigu alla ja seier läheb kenasti punasesse alasse ~2mm (1,2bar) ja minek on ka kohe tunduvalt isasem :drive:

Kunagi kui Tallinnasse asja on, siis proovime Sebastianiga mingit muud softi :)


Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#286

T Aug 19, 2014 14:35

Seda turboseierit pole mõtet Kiltsil eriti vaadata, kuna sõidad ju kõik käigud peeneks. Iga järgneva käiguga on pöörded juba nii kõrgel, et turbo hakkab juba surema. Teine asi on muidugi see, et too seier ei näita rõhku vaid õhukogust.
Lisaks on kolmanda käigu lõpuks on IAT juba nii kõrge, et nõutud õhukogusest jääb juba väheks.
Kui ise kunagi kiltsil sõitsin, hoidis esimesed 3 käiku rõhku ilusti. 4 käigu ajaks oli IAT aga laes ja rõhku tuli ainult 0,4-0,6bar. Tulemuseks sain vist 210km/h kui õigesti mäletan.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#287

T Aug 19, 2014 14:53

Aeg kabedama IC järele minna..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#288

T Aug 19, 2014 14:58

Piisab ka sellest, kui vahetult enne start IC maha jahutada. Pikalt rivis seistes tõuseb juba enne minekut 50-60 kraadi peale. Kuiv jää on vist originaal IC-le veidi liiast. Survepesur aitaks:beer:

EDIT: Teine variant on anda ventikatele enne starti u. paar minutit eraldi voolu peale. Need propellerid suudavad IC täiesti maha jahutada.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#289

T Aug 19, 2014 16:14

Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#290

T Aug 19, 2014 16:34

Mul on seal mingi teine kala peidus...

Kui nullist gaas põhja panna, siis turboseier läheb vaid punase algusesse ja ei enamat (nagu ka miilisõidul). Peale käiguvahetust läheb samuti punase algusesse...
Kui sõidu pealt gaas põhja panna siis võtab käigu alla ja seier läheb kenasti punasesse alasse ~2mm (1,2bar) ja minek on ka kohe tunduvalt isasem :drive:

Kunagi kui Tallinnasse asja on, siis proovime Sebastianiga mingit muud softi :)


Peame vist õnged ostma ja kala püüdma minema, kuna olen sellist asja enda autol ka tähelepannud paar korda.
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#291

T Aug 19, 2014 20:31

Mul on seal mingi teine kala...


Peame vist õnged ostma ja kala püüdma minema, kuna olen sellist asja enda autol ka tähelepannud paar korda.

Sul softi kallal ka käidud?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#292

T Aug 19, 2014 21:59

Mul on seal mingi teine kala...


Peame vist õnged ostma ja kala püüdma minema, kuna olen sellist asja enda autol ka tähelepannud paar korda.

Sul ka softi kallal ka käidud?


mul soft originaal :freak:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#293

T Aug 19, 2014 23:09

Võibolla tõesti on ka sisselaske temp nii kõrge, et hakkab detoneerima ja rõhk tõmmatakse alla.
Aga jah, uus versioon ootamas. Ilmselt kaotad natuke madalas väändes (kui üldse), aga rõhk
vahetult pärast käiguvahetust on sarnane stock'le.
Ka kõrgemate pöörete rõhku tõstsin toetudes sinu düno andmetele. See muidugi ei aita kõrge temperatuuri puhul,
sest kõrgematel pööretel/temperatuuril detoneeribki rohkem.

Võrdluseks, hiljuti herr Cyberi masinat logisime, intake temp oli 68...70C ja knock'e tuli igas silindris lausa kümnete kaupa.
Cooler stock.
(Cyber kui loed, sulle hoiatus, sooja ilmaga ära gaasi väga pressi, muidu varsti auk kolvis. Puhasta IC või pane parem isend või lämbe ilmaga sõida vanaema stiilis)

Mul endal tuli sama välistemperatuuri puhul ainult paar knock'i. Sisselaske temp. 45...47C ja rõhk 1,8bar.
Cooler muidugi teine, aga kindlasti aitab seegi, et mul ventilaator tänu AC-le töötab auto aeglaselt liikudes peaaegu kogu aeg.

Selles mõttes ei ole 9000 ja 9-5 vahet: kui knock'ib, siis võetakse koheselt rõhk alla.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#294

K Aug 20, 2014 8:20

Ikka ma mõtlen, et logimiseks oleks vaja võimalus tekitada. Muidu võibki ju oletama ja katsetama jääda.

Võib olla on vaja seguga mängida võib olla süütega. . . Võib olla tõesti on vaja intercooleri poes käia. . . :freak:

Edit: enda softis ma iat piirajat tõstsin natuke (5 kraadi vist sai tõstetud). Knocki piiraja ikka rakendub kui häda käes. . . :) Kontrollitud ;)
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#295

K Aug 20, 2014 14:08

Tuleb siis see juhtmenali ära teha jah :)

Kuidas ja mismoodi see asi käib? Kas mingit head (DIY) saiti on selle kohta või tuleb leiutama hakata?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#296

K Aug 20, 2014 22:49

Üks Ecuprojecti link

P-Bus on see kuhu näpud külge ajada. Ise jootsin otsad TCM aju kaablitesse kindalaeka taga ja pistik on paremal pool armatuuri luugi taga. (Sama kaan mis juhi pool kaitsmeploki peal on). :)
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#297

N Aug 28, 2014 16:36

O
Kuna olemasolevad suverehvid olid oma aja ära elanud, siis enne suverataste peale üleminekut oli vaja soetada uued rehvid. Valituks osutusid Continental SportContact 5-rehvid.
Enne rehvide alla panemist sai taaskord veljed sirgeks tehtud ning 05. aprillil algas suverehvi hooaeg :)


Olen oma masinale ka siin uusi rehve valimas ja sooviks uurida, kuidas Conti rehvidega rahul oled?
Mul on valikus Continental SportContact5 vs Dunlop SP SPORTMAXX GT
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#298

N Aug 28, 2014 17:58

Kuna olemasolevad suverehvid olid oma aja ära elanud, siis enne suverataste peale üleminekut oli vaja soetada uued rehvid. Valituks osutusid Continental SportContact 5-rehvid.
Enne rehvide alla panemist sai taaskord veljed sirgeks tehtud ning 05. aprillil algas suverehvi hooaeg :)


Olen oma masinale ka siin uusi rehve valimas ja sooviks uurida, kuidas Conti rehvidega rahul oled?
Mul on valikus Continental SportContact5 vs Dunlop SP SPORTMAXX GT

Praeguste rehvidega olen väga rahul. Ma pole varem tutikaid rehve oma autole ostnud ja võin julgelt öelda, et see on olnud üks parimaid investeeringuid :cool:

Määravaks sai eelkõige märja ilma omadused kuna vesiliu tekkimine Eesti teedel võib tekkida igal pool :P
Võibolla pisut vaiksemad võiks nad olla aga otseselt häirivat lärmi nad ei tee. Pigem sõltub see tee kattest :)

PiltPilt

72 dB
Pilt


Minu rehvi andmed:
Veeremine: C
Märja ilma omadus: B
Müra: 72dB
http://www.reifendirekt.co.ee/cgi-bin/rshop.pl?dsco=161&cart_id=46526575.161.5184&sowigan=So&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Continental&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Continental&m_s=3&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=C-B-72-2&details=Ordern&typ=R-196420


Sinu valikus oleva Dunlopi andmed:
Veeremine: E
Märja ilma omadus: C
Müra: 68dB
http://www.reifendirekt.co.ee/cgi-bin/rshop.pl?dsco=161&cart_id=46526575.161.5184&sowigan=So&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Dunlop&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Dunlop&m_s=3&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=E-C-68-1&details=Ordern&typ=D-112561
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#299

N Aug 28, 2014 18:11

Mul on GY EfficientGrip Performance nimelised. Omadused väideavalt paremad, kui siinmainitutel. Samas, kas jälle õiget mõõtu võtta oleks...
Mina olen rahul.

Pilt

See pagana dB number ei ttule viisakalt pildiga välja, aga 68 peaks seal olema.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#300

N Aug 28, 2014 19:46

Mart sa valid praegu TX-le? Kõik need eelpool nimetatud tootjad on head kui nüüd paned mõõdu ka juurde 225/45 R18 siis hinnad kohe muutuvad.
Enda 9-5le valisin kevadel Uniroyal Rainsport 3-d Kulumine suvega minimaalne, müra üle ei kurda, usun, et hinna ja kvaliteedi suhe peaks väga paigas olema.
Samas uueväärsed Dunlopid kulusid suvega juba niivõrd ära, et teist nendega ma ei raatsinud enam sõita, müüsin maha.

Näitajad C A 72dB
Vasta