Saab 9-5 SE, 1997, saab1208 (MÜÜDUD)

saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 09, 2011 21:09

Teen siis ka oma nädal aega tagasi soetatud Saabist siia teema. Kuna varem polnud Saabidega kokkupuudet olnud, isegi mitte kõrvalistmel sõitnud. Oli üllatus päris suur, kui palju mugavust ja sõidumõnu suudab üks keskklassi Saab pakkuda.
Auto ise siis Saab 9-5 SE 2,3 R4 turbo automaat 125kw
Läbisõidu näidik näitab 218000km

Varustus
Turva- ja ohutusvarustus


* kesklukustus (puldiga)
* ABS pidurid
* turvapadi
* signalisatsioon
* immobilisaator
* lisapidurituli
* turvavööde eelpingutid esiistmetel

Mugavusvarustus

* kliimaautomaatik
* 4x elektrilised akende tõstukid
* elektrilised välispeeglid (soojendusega)
* püsikiiruse hoidja
* peeglid päikesesirmides (valgustusega)
* kohtvalgustid

Sisustus

* nahkpolster
* elektriliselt reguleeritavad istmed (mäludega)
* istmesoojendused
* tagaistme seljatugi allaklapitav
* nahkkattega rool
* multifunktsionaalne rool
* reguleeritav roolisammas (kõrgus ja sügavus)
* nahkkattega käsipidurikang
* käetugi ees (laekaga)
* käetugi taga (laekaga)
* iluliistud salongis (puitdekoor)
* jalamatid (tekstiilist)

Audio, video, kommunikatsioon

* stereo (CD, originaal)
* helivõimendi
* kõlarid
* subwoofer
* kompuuter

Rehvid ja veljed

* talverehvid (lamellrehvid)
* valuveljed (R16)

Tuled

* esitulede pesurid
* udutuled (eesmised, tagumine)
* tulede korrektor
* valgustuspakett

Muu varustus

* välistemperatuuri näidik
* tagaklaasi soojendus

Kohe peale ostu sai ära vahetatud õli(Castrol EDGE Sport 10w60), termostaat ja õhufilter. Selline õli sellepärast, et oli olemas ühest eelmisest autost. Eile sai käidud Tallinnas kliimat remontimas ja sellega nüüd korras. Vahetusse läks ka salongiõhufilter, mis oli seal vist tehasest saati:(Siinkohal tänaks veel Audacer.ee abivalmis poisse:) Kuna tuli välja, et üks poistest on täitsa oma jope, sai arutatud ka vähe tuleviku plaane. Nimelt siis peaks tagasilla puksid uretaanidele ümber tegema ja lisama karetrituulutusele selle lisa kiti. Samuti vajavad lähiajal vahetamist tagumised kettad ja klotsid ning esimesed klotsid.
Muidu aga on auto igati sile ja ok. Eestis alles 11/2010.

Eks kui midagi veel meenub, siis lisan koos piltidega natuke hiljem.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

K Veebr 09, 2011 21:20

Ära siis ainult lubadusteks jäta.
Karterituulutuse olulisusest sai räägitud ka :facts:

Aga auto on korralik. Tõsiselt.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#3

K Veebr 09, 2011 21:53

Ärge muretsege, ei jäta. Teades ennast kuidas mulle kohe meeldib raha autole kulutada:) Aga ennem tuleb teha üks Venemaa tripp. Paari kuu jooksul kindlasti.
Aga mõned natuke udused kaadrid ka siis.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ahjaa, meenus veel selline töö, nagu toon kilede paigaldus. See ka vaja ette võtta.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#4

N Veebr 10, 2011 13:35

Tekkis veel selline küsimus, kas rooli nuppudel ei olegi originaalis valgustust? Kui ei, siis on keegi selle ise valmis meisterdanud?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

N Veebr 10, 2011 14:57

Ei ole kunagi olnud.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#6

N Veebr 10, 2011 18:22

Tekkis veel selline küsimus, kas rooli nuppudel ei olegi originaalis valgustust? Kui ei, siis on keegi selle ise valmis meisterdanud?


Kui juba mõnda aega roolis oled tiksunud,siis harjud nuppudega ära ja ei tunne mingit vajadust valgustuse järgi!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#7

R Veebr 11, 2011 14:29

Ei, ega selles polegi probleem, et ei leia vajaliku nuppu üles:) Sellega on juba ok, aga lihtsalt huvitas, ehk on pirnid läbi või midagi sellist.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#8

R Veebr 11, 2011 18:23

Jätkame valgustuse teemal. Kuidas on lood istmesoojendus lülititega, tulede korektori lülitiga, uksel olevate benaluugi ja pagassiluugi lülititega ja istmemälu nuppudega?
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#9

R Veebr 11, 2011 21:28

soojenduse lülititel on kindlasti väiksed pirnid sees, uskumatult kallid ka veel pealekauba. samasugune peaks olema tulede korrektoril, ülejäänud on pimedad.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#10

R Veebr 11, 2011 21:54

Jätkame valgustuse teemal. Kuidas on lood istmesoojendus lülititega, tulede korektori lülitiga, uksel olevate benaluugi ja pagassiluugi lülititega ja istmemälu nuppudega?


Väike illustratsioon. Pildil lülitid, millel saab lihtsalt pirni vahetada (loe: ei pea kolbiga kallale minema)

terv, teager

Lisatud failid
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#11

E Veebr 21, 2011 21:41

Oskab keegi midagi kommenteerida? Kuna auto seisis paar päeva maja ees ja ei sõidetud, oli aku tühjaks läinud. Puldist tegi küll uksed lahti, aga käivitada ei saanud, kuna vool praktiliselt puududs. Pärast ei sulgenud enam isegi kesklukku puldist. Laeti aku ilusti täis ja tänu iisaku näpunäidetele sai pult uuesti ära õpetatud. Pult hakkas ilusti tööle ja starter vedas, aga auto isegi ei lubanud. Iisaku juhendite järgi kuulati kas benapump töötab, aga ei kuuldud midagi. Telliti siis juba treila, et rem töökotta viia, aga igaks juhuks prooviti veel käivitada. Käivitus poolest pöördest. Sõideti pool päeva ringi, suretati välja jne, kõik töötas. Nüüd seisis mõned tunnid ja jälle kala tagasi. Pult ja asjad töötavad, aga ei luba ka mitte üks mats.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#12

E Veebr 21, 2011 22:01

Nüüd siis asjalood juba sellised, et jälle ei saa puldist kesklukku juhtida. Ja selle 5 korda nupulevajutamisega ei juhtu ka midagi. Päeval oli ilusti kolmanda vajutusega uksed lukku pannud, neljanda korraga oli mingi piiksu teinud. Nüüd enam ei tee midagi.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#13

T Veebr 22, 2011 7:00

Kas viga ei või olla näiteks võtmes endas? Kas võtme sees on mingi immo kivi või midagi analoogset, et unustab mingil põhjusel ära ennast. Või mingi patarei seal sees? Oletame, et kui oleks immo, siis süüde sisse keerates ja starterit andes kõik nagu toimiks, aga pump ei tööta ja käima ei lähe? Või ei saa siis isegi starterit ringi. Kas võtit saab vajadusel kodeerida ka ilma autota?
Kõige jamam selle asja juures see, et ise Venemaal ja auto naisterahva kasutuses Soomes. Jube keeruline nii läbi interneit ja telefoni asju ajada.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#14

T Veebr 22, 2011 8:12

Immost on juttu ka auto kasutajajuhendis:

Electronic starting interlock (immobilizer)

When the key is inserted in the ignition, a signal is sent to the receiver. If the signal is verified, the engine can be started.
Each time the key is removed from the ignition, the electronic immobilizer is activated. This means that the car cannot be started without the correct key is inserted in the ignition and the immobilizer is thus deactivated.
If a fault is detected (e.g. in the transmitter) ”KEY NOT ACCEPTED” will appear on the SID. In this case, you can still start the car if you turn the ignition key to ON and press one of the buttons on the remote control (providing that the receiver gets the right signal from the remote control). Take the car to an authorized Saab dealer to have the system checked.
The LED double-flashes when the car is immobilized.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#15

T Veebr 22, 2011 18:05

See jutt nüüd üldiselt nagu selge. Aga kas käivitamise all mõeldakse seda, et lihtsalt ei käivitu või, et ei tõmba isegi starterit ringi?
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#16

L Veebr 26, 2011 18:20

Tundub, et viga oli lihtsam kui arvasin. Täna seisis auto paar tundi soojas garaasis ja käivitus poolest pöördest. Homme vahetatakse ära bensiinifilter ja eks paistab, kas sellest piisab või ei.
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#17

E Mär 07, 2011 15:19

Teager, kas olid 36 ja 37 ka lambiga sees?
Kunagi vaatasin mingeid promo-pilte, tundus et nagu valgustatud
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#18

L Mär 12, 2011 14:34

Lähme siis teemaga edasi. Mõned päevad tagasi helistas naine ja ütles, et auto suri lambist sõiduajal välja ja kõik. Hiljem vaatas õlivarrast ja siis oli pilt selge, mahlad segamini:( Mis siis ikka. Laeva pilet ja auto Tallinnasse, sadamast sai auto viidud otse Audaceri. Esmaspäeval hakatakse asja uurima. Eks siis selgub kui hullusti on. Kas pääseb nn plokikaane tihendi vahetusega või asi hullem.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#19

T Mär 15, 2011 20:37

Asi hullem õnneks ei olnud. "mahlad segamini" oli õnneks petekas, puudu oli hoopis lisa karterituulutuse kitt. Väljasuremise põhjuseks oli ikkagi bensiinipump, mis nädalaid varem juba trikke tegi.
Seekord sai auto siis uue bensiinipumba, lisa karterituulutuse kiti, uued küünlad ja õli ning -filtri.
Kuna varsti on jälle vaja Venemaale tagasi minna ja kodus oli olemas üks hea reisisaatja, siis sai ka see täna sisse pandud.
Pilt
Tegu siis Alpine SBE-1243BP kõlariga ja Alpine MRP-M500 digimono võimendiga.
Paigaldamise käigus leitsin ka 2 tühja pistikut. Esimene siis juhipoolsel küljel polstri taga ja teine jookseb otsaga tagavararatta auku. Teab keegi nende otstarvet?
Pilt
Pilt
jyrikene
Postitusi: 36
Liitunud: K Sept 22, 2010 19:38
Asukoht:
Auto:

#20

T Mär 15, 2011 20:54

Vabandan, et ei vasta pistikuteemal, vaid tulen algse postituse juurde korraks tagasi.
Nimelt- mida tähendab "tagasilla puksid uretaanidele ümber tegema"? Et mis siis olemasolevatel puksidel viga on?
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#21

T Mär 15, 2011 20:58

Tagasillas suured puksid on kehva konstruktsiooniga. (Nr. 4 joonisel) Vahetad need uretaanide vastu ja elu muretum. Väikseid kahjuks ei saa uretaanist, neid tuleb endiselt edasi vahetada :(

terv, teager



Lisatud failid
jyrikene
Postitusi: 36
Liitunud: K Sept 22, 2010 19:38
Asukoht:
Auto:

#22

T Mär 15, 2011 21:03

Ja kas see probleem on vaid 9-5-tel 98-02?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#23

T Mär 15, 2011 21:03

Esmapilgul ütleks, et ülemisel pildil CD-boksi pistik ja alumisel kärukonksu pistik.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#24

T Mär 15, 2011 21:33

Esmapilgul ütleks, et ülemisel pildil CD-boksi pistik ja alumisel kärukonksu pistik.

Esmapilk on täiesti õige.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#25

T Mär 15, 2011 21:33

Ja kas see probleem on vaid 9-5-tel 98-02?

See probleem on KÕIKIDEL 9-5tel:wise:
OT lõpp.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta