Saab 9-5 SE, 1997, saab1208 (MÜÜDUD)
Teen siis ka oma nädal aega tagasi soetatud Saabist siia teema. Kuna varem polnud Saabidega kokkupuudet olnud, isegi mitte kõrvalistmel sõitnud. Oli üllatus päris suur, kui palju mugavust ja sõidumõnu suudab üks keskklassi Saab pakkuda.
Auto ise siis Saab 9-5 SE 2,3 R4 turbo automaat 125kw
Läbisõidu näidik näitab 218000km
Varustus
Turva- ja ohutusvarustus
* kesklukustus (puldiga)
* ABS pidurid
* turvapadi
* signalisatsioon
* immobilisaator
* lisapidurituli
* turvavööde eelpingutid esiistmetel
Mugavusvarustus
* kliimaautomaatik
* 4x elektrilised akende tõstukid
* elektrilised välispeeglid (soojendusega)
* püsikiiruse hoidja
* peeglid päikesesirmides (valgustusega)
* kohtvalgustid
Sisustus
* nahkpolster
* elektriliselt reguleeritavad istmed (mäludega)
* istmesoojendused
* tagaistme seljatugi allaklapitav
* nahkkattega rool
* multifunktsionaalne rool
* reguleeritav roolisammas (kõrgus ja sügavus)
* nahkkattega käsipidurikang
* käetugi ees (laekaga)
* käetugi taga (laekaga)
* iluliistud salongis (puitdekoor)
* jalamatid (tekstiilist)
Audio, video, kommunikatsioon
* stereo (CD, originaal)
* helivõimendi
* kõlarid
* subwoofer
* kompuuter
Rehvid ja veljed
* talverehvid (lamellrehvid)
* valuveljed (R16)
Tuled
* esitulede pesurid
* udutuled (eesmised, tagumine)
* tulede korrektor
* valgustuspakett
Muu varustus
* välistemperatuuri näidik
* tagaklaasi soojendus
Kohe peale ostu sai ära vahetatud õli(Castrol EDGE Sport 10w60), termostaat ja õhufilter. Selline õli sellepärast, et oli olemas ühest eelmisest autost. Eile sai käidud Tallinnas kliimat remontimas ja sellega nüüd korras. Vahetusse läks ka salongiõhufilter, mis oli seal vist tehasest saati:(Siinkohal tänaks veel Audacer.ee abivalmis poisse:) Kuna tuli välja, et üks poistest on täitsa oma jope, sai arutatud ka vähe tuleviku plaane. Nimelt siis peaks tagasilla puksid uretaanidele ümber tegema ja lisama karetrituulutusele selle lisa kiti. Samuti vajavad lähiajal vahetamist tagumised kettad ja klotsid ning esimesed klotsid.
Muidu aga on auto igati sile ja ok. Eestis alles 11/2010.
Eks kui midagi veel meenub, siis lisan koos piltidega natuke hiljem.
Auto ise siis Saab 9-5 SE 2,3 R4 turbo automaat 125kw
Läbisõidu näidik näitab 218000km
Varustus
Turva- ja ohutusvarustus
* kesklukustus (puldiga)
* ABS pidurid
* turvapadi
* signalisatsioon
* immobilisaator
* lisapidurituli
* turvavööde eelpingutid esiistmetel
Mugavusvarustus
* kliimaautomaatik
* 4x elektrilised akende tõstukid
* elektrilised välispeeglid (soojendusega)
* püsikiiruse hoidja
* peeglid päikesesirmides (valgustusega)
* kohtvalgustid
Sisustus
* nahkpolster
* elektriliselt reguleeritavad istmed (mäludega)
* istmesoojendused
* tagaistme seljatugi allaklapitav
* nahkkattega rool
* multifunktsionaalne rool
* reguleeritav roolisammas (kõrgus ja sügavus)
* nahkkattega käsipidurikang
* käetugi ees (laekaga)
* käetugi taga (laekaga)
* iluliistud salongis (puitdekoor)
* jalamatid (tekstiilist)
Audio, video, kommunikatsioon
* stereo (CD, originaal)
* helivõimendi
* kõlarid
* subwoofer
* kompuuter
Rehvid ja veljed
* talverehvid (lamellrehvid)
* valuveljed (R16)
Tuled
* esitulede pesurid
* udutuled (eesmised, tagumine)
* tulede korrektor
* valgustuspakett
Muu varustus
* välistemperatuuri näidik
* tagaklaasi soojendus
Kohe peale ostu sai ära vahetatud õli(Castrol EDGE Sport 10w60), termostaat ja õhufilter. Selline õli sellepärast, et oli olemas ühest eelmisest autost. Eile sai käidud Tallinnas kliimat remontimas ja sellega nüüd korras. Vahetusse läks ka salongiõhufilter, mis oli seal vist tehasest saati:(Siinkohal tänaks veel Audacer.ee abivalmis poisse:) Kuna tuli välja, et üks poistest on täitsa oma jope, sai arutatud ka vähe tuleviku plaane. Nimelt siis peaks tagasilla puksid uretaanidele ümber tegema ja lisama karetrituulutusele selle lisa kiti. Samuti vajavad lähiajal vahetamist tagumised kettad ja klotsid ning esimesed klotsid.
Muidu aga on auto igati sile ja ok. Eestis alles 11/2010.
Eks kui midagi veel meenub, siis lisan koos piltidega natuke hiljem.
Ärge muretsege, ei jäta. Teades ennast kuidas mulle kohe meeldib raha autole kulutada:) Aga ennem tuleb teha üks Venemaa tripp. Paari kuu jooksul kindlasti.
Aga mõned natuke udused kaadrid ka siis.
Ahjaa, meenus veel selline töö, nagu toon kilede paigaldus. See ka vaja ette võtta.
Aga mõned natuke udused kaadrid ka siis.
Ahjaa, meenus veel selline töö, nagu toon kilede paigaldus. See ka vaja ette võtta.
Tekkis veel selline küsimus, kas rooli nuppudel ei olegi originaalis valgustust? Kui ei, siis on keegi selle ise valmis meisterdanud?
Kui juba mõnda aega roolis oled tiksunud,siis harjud nuppudega ära ja ei tunne mingit vajadust valgustuse järgi!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Jätkame valgustuse teemal. Kuidas on lood istmesoojendus lülititega, tulede korektori lülitiga, uksel olevate benaluugi ja pagassiluugi lülititega ja istmemälu nuppudega?
Väike illustratsioon. Pildil lülitid, millel saab lihtsalt pirni vahetada (loe: ei pea kolbiga kallale minema)
terv, teager
Oskab keegi midagi kommenteerida? Kuna auto seisis paar päeva maja ees ja ei sõidetud, oli aku tühjaks läinud. Puldist tegi küll uksed lahti, aga käivitada ei saanud, kuna vool praktiliselt puududs. Pärast ei sulgenud enam isegi kesklukku puldist. Laeti aku ilusti täis ja tänu iisaku näpunäidetele sai pult uuesti ära õpetatud. Pult hakkas ilusti tööle ja starter vedas, aga auto isegi ei lubanud. Iisaku juhendite järgi kuulati kas benapump töötab, aga ei kuuldud midagi. Telliti siis juba treila, et rem töökotta viia, aga igaks juhuks prooviti veel käivitada. Käivitus poolest pöördest. Sõideti pool päeva ringi, suretati välja jne, kõik töötas. Nüüd seisis mõned tunnid ja jälle kala tagasi. Pult ja asjad töötavad, aga ei luba ka mitte üks mats.
Nüüd siis asjalood juba sellised, et jälle ei saa puldist kesklukku juhtida. Ja selle 5 korda nupulevajutamisega ei juhtu ka midagi. Päeval oli ilusti kolmanda vajutusega uksed lukku pannud, neljanda korraga oli mingi piiksu teinud. Nüüd enam ei tee midagi.
Kas viga ei või olla näiteks võtmes endas? Kas võtme sees on mingi immo kivi või midagi analoogset, et unustab mingil põhjusel ära ennast. Või mingi patarei seal sees? Oletame, et kui oleks immo, siis süüde sisse keerates ja starterit andes kõik nagu toimiks, aga pump ei tööta ja käima ei lähe? Või ei saa siis isegi starterit ringi. Kas võtit saab vajadusel kodeerida ka ilma autota?
Kõige jamam selle asja juures see, et ise Venemaal ja auto naisterahva kasutuses Soomes. Jube keeruline nii läbi interneit ja telefoni asju ajada.
Kõige jamam selle asja juures see, et ise Venemaal ja auto naisterahva kasutuses Soomes. Jube keeruline nii läbi interneit ja telefoni asju ajada.
Immost on juttu ka auto kasutajajuhendis:
Electronic starting interlock (immobilizer)
When the key is inserted in the ignition, a signal is sent to the receiver. If the signal is verified, the engine can be started.
Each time the key is removed from the ignition, the electronic immobilizer is activated. This means that the car cannot be started without the correct key is inserted in the ignition and the immobilizer is thus deactivated.
If a fault is detected (e.g. in the transmitter) ”KEY NOT ACCEPTED” will appear on the SID. In this case, you can still start the car if you turn the ignition key to ON and press one of the buttons on the remote control (providing that the receiver gets the right signal from the remote control). Take the car to an authorized Saab dealer to have the system checked.
The LED double-flashes when the car is immobilized.
Electronic starting interlock (immobilizer)
When the key is inserted in the ignition, a signal is sent to the receiver. If the signal is verified, the engine can be started.
Each time the key is removed from the ignition, the electronic immobilizer is activated. This means that the car cannot be started without the correct key is inserted in the ignition and the immobilizer is thus deactivated.
If a fault is detected (e.g. in the transmitter) ”KEY NOT ACCEPTED” will appear on the SID. In this case, you can still start the car if you turn the ignition key to ON and press one of the buttons on the remote control (providing that the receiver gets the right signal from the remote control). Take the car to an authorized Saab dealer to have the system checked.
The LED double-flashes when the car is immobilized.
Lähme siis teemaga edasi. Mõned päevad tagasi helistas naine ja ütles, et auto suri lambist sõiduajal välja ja kõik. Hiljem vaatas õlivarrast ja siis oli pilt selge, mahlad segamini:( Mis siis ikka. Laeva pilet ja auto Tallinnasse, sadamast sai auto viidud otse Audaceri. Esmaspäeval hakatakse asja uurima. Eks siis selgub kui hullusti on. Kas pääseb nn plokikaane tihendi vahetusega või asi hullem.
Asi hullem õnneks ei olnud. "mahlad segamini" oli õnneks petekas, puudu oli hoopis lisa karterituulutuse kitt. Väljasuremise põhjuseks oli ikkagi bensiinipump, mis nädalaid varem juba trikke tegi.
Seekord sai auto siis uue bensiinipumba, lisa karterituulutuse kiti, uued küünlad ja õli ning -filtri.
Kuna varsti on jälle vaja Venemaale tagasi minna ja kodus oli olemas üks hea reisisaatja, siis sai ka see täna sisse pandud.
Tegu siis Alpine SBE-1243BP kõlariga ja Alpine MRP-M500 digimono võimendiga.
Paigaldamise käigus leitsin ka 2 tühja pistikut. Esimene siis juhipoolsel küljel polstri taga ja teine jookseb otsaga tagavararatta auku. Teab keegi nende otstarvet?
Seekord sai auto siis uue bensiinipumba, lisa karterituulutuse kiti, uued küünlad ja õli ning -filtri.
Kuna varsti on jälle vaja Venemaale tagasi minna ja kodus oli olemas üks hea reisisaatja, siis sai ka see täna sisse pandud.
Tegu siis Alpine SBE-1243BP kõlariga ja Alpine MRP-M500 digimono võimendiga.
Paigaldamise käigus leitsin ka 2 tühja pistikut. Esimene siis juhipoolsel küljel polstri taga ja teine jookseb otsaga tagavararatta auku. Teab keegi nende otstarvet?