Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kui teema varasemaid postitusi sirvida, siis on auto suht tihti pukkidel:
Kuna kivide ja plankude vedamine ära tüütas, tegin omale puidust kerged, kuid tugevad, pealesöidupukid.
Körgus 15 cm mahub täpselt (väikse varuga) Saabi küljekarbi alla. Kokku teen pukke 4 tk.
Kuna kivide ja plankude vedamine ära tüütas, tegin omale puidust kerged, kuid tugevad, pealesöidupukid.
Körgus 15 cm mahub täpselt (väikse varuga) Saabi küljekarbi alla. Kokku teen pukke 4 tk.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Arvutis ringi sobrades leidsin niisama vanu pilte:
Kord üks talv (Veebruar 2007), kui tugev tuisk oli, sai kenasti näha 9-5 estate aerodünaamikat. Tuisk puhus kenasti nina poolt:
Kord üks talv (Veebruar 2007), kui tugev tuisk oli, sai kenasti näha 9-5 estate aerodünaamikat. Tuisk puhus kenasti nina poolt:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Sobrasin ajaviiteks pisut Tech2-ga ringi. Proovisin seda tagurpidi töötavat "Washer Fluid Level low" probleemi lahendada, programmeerides SID-i autole uuesti.
Juhuslikult sattusin aga otsa hoopis millegile muule, millest örnalt kuskilt silmanurgaga Saabi remondimanualist lugenud olen. Nimelt on Saabil SID-is olemas taimer eelsoojendi (elektriline (näit: Defa) vöi siis kütusega (näit: Webasto)) sisselülitamiseks. Kuna ma talvel paigaldasin aga DEFA elektrisoojendi, ja ilma mingisuguse taimerita auto küljes vaid pistikuvahelise, siis oleks ju väga meeldiv kasutada seda Saabi enda funktsiooni taimeriga. Vaja ainult DEFA juhtmetele relee vahele panna ning sisendjuhe ülesse leida.
Ons kellegil kogemusi, kuidas see Saabi taimer ühendada DEFA releega ?
Kui süüde väljas on, siis + ja - nuppe vajutades on SID-l taimeri valik:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Remondimanual muidugit pajatab rohkem pöletiga soojendusest:
Et kui keegi oskaks juhendada, kus vöi mis relee kuskil olema peaks vöi kuidas ühendada ... ?
Vöimalik ju ka, et SID-i saan ringi panna, kuid autol kaablite ettevalmidus puudub selleks ?
Et kui keegi oskaks juhendada, kus vöi mis relee kuskil olema peaks vöi kuidas ühendada ... ?
Vöimalik ju ka, et SID-i saan ringi panna, kuid autol kaablite ettevalmidus puudub selleks ?
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
overspeed kirjutas: ↑P Juul 22, 2018 18:13
Sobrasin ajaviiteks pisut Tech2-ga ringi. Proovisin seda tagurpidi töötavat "Washer Fluid Level low" probleemi lahendada, programmeerides SID-i autole uuesti.
...
Aknapesuvedeliku alarmi probleemi lahendas ära. Taustvalgustust aga tööle ei saanud.
Viimati muutis overspeed, E Aug 13, 2018 19:38, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
overspeed kirjutas: ↑E Veebr 05, 2018 15:56Osakab keegi öelda, kes varem eelsoojendi salongipuhurit paigaldanud on, kas tollol Saab 9-5 on tulemüüris juhtme läbiviimise koht tehase poolt kuskile jäetud, nagu Volvol on ?
Isolatsioon on nii paks ja nii pakitud, et ma ei oska seda ülessegi kuskilt kergitada ...
Ise küsin, ise vastan, endaga ma hästi läbi saan:
Sai pikalt netis sobratud, otsest vastust kuskilt ei leidnud.
Pajatati küll sellest, et Saabil on tehase poolt olemas nii elektriline plokisoojendi (Engine heater) kui kütusega eelsoojendi (Parking heater), seetöttu ka taimer SID-s on.
Samuti räägitakse Parking Heater all (eksitakse ja ajatakse sassi) tollest funktsioonist, kus V6 mootoritel on tehase poolt tsirkulatsiooni pump olemas ning seda saab seisval autol Tech2-ga ette programmeeritud ajaks salongi veel soojendama jätta. Tolle nimetus öige oleks Afterheater ehk järelsoojendi . Mul see 30 min peale seadistatud, täpselt paras aeg praamisöiduks talvel. Kuna see funktsioon ka puhuri ja vent-flapid üle vötab, on V6 mootorile vaja vaid kütusega eelsoojendi lisada, ning sama programm eelsoojendab autot ... lihtsalt jahutusvedelik ei jahtu enam maha. Mootori ploki elektrilise eelsoojendi nii vöimas aga pole, et salongipuhuri ja tsirk pumbaga salong ülesse kütta + mootor soojaks saada. Seetöttu on elektripuhur vajalik, kui elektri soojendi mootoril. Kuid Taimer toimib ka sellele.
Leidsin lehe www.saabdocks.com, kus köik lisade paigaldusjuhendid väidetavalt olemas. Kuid mitte nimeliselt, vaid Kit-de varuosadekoodide järgi.
EPC lahti ja otsima... leidsin löpuks siis varuosa kataloogist tolle Saabi originaal lisa elektrieelsoojendi ülesse:
Saab 9-5 V6 B308 electrical Engine Heater Kit:
Samuti siis lisaks elektripuhur ja kaablistik koos releega, mis siis SID-lt impulsi saab.
Saab 9-5 Compartment heater and charger Kit:
Saab 9-5 Engine heater Branching cable Kit with relay:
Viimati muutis overspeed, L Okt 20, 2018 14:55, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Nii lihtne edasi siiski polnud. Kuna uuendusi paigaldusjuhendites on peale tulnud, siis MY99 varuosakataloogidest saadud numbrite järgi polnud seal soovitud juhendeid.
Liigutasin siis kataloogis MY numbrit edasi ning leidsin löpuks ka juhendid vastavad.
Plokisoojenduse ja salongipuhuri sain küll ise pandud, kuid lihtsalt infoks sirvisin ka need läbi, mismoodi tehas siis plaaning on:
Saab 9-5 MY99- V6 B308 Engine block heater installation instructions:
Saab 900 M94-98, Saab 9-3, Saab 9000, Saab 9-5 Engine heater Branch cable set LHD Installation Instructions:
Ja löpuks kauaotsitud juhend, kuidas relee SID-ga ühendada. Juhend on pikk, sest sisaldab erinevaid mudeleid ja aastaväljalaskeid.
Saab 9-3 (9400) -M03, Saab 9-5 -MY05 MY06- Engine and cabin heater Timer relay Kit installation Instructions:
Kodu testin järgi tavalise releega. Kui toimib, soetan oma DEFA-le vahele vastava relee ning arvatavasti testitud releest läbi saadan tolle 12V, sest Defa ainult-lülitus-releedel impulss-sisend ja +12V koos sisse ei lähe (aint laadijatega releedel).
Liigutasin siis kataloogis MY numbrit edasi ning leidsin löpuks ka juhendid vastavad.
Plokisoojenduse ja salongipuhuri sain küll ise pandud, kuid lihtsalt infoks sirvisin ka need läbi, mismoodi tehas siis plaaning on:
Saab 9-5 MY99- V6 B308 Engine block heater installation instructions:
Saab 900 M94-98, Saab 9-3, Saab 9000, Saab 9-5 Engine heater Branch cable set LHD Installation Instructions:
Ja löpuks kauaotsitud juhend, kuidas relee SID-ga ühendada. Juhend on pikk, sest sisaldab erinevaid mudeleid ja aastaväljalaskeid.
Saab 9-3 (9400) -M03, Saab 9-5 -MY05 MY06- Engine and cabin heater Timer relay Kit installation Instructions:
Kodu testin järgi tavalise releega. Kui toimib, soetan oma DEFA-le vahele vastava relee ning arvatavasti testitud releest läbi saadan tolle 12V, sest Defa ainult-lülitus-releedel impulss-sisend ja +12V koos sisse ei lähe (aint laadijatega releedel).
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kontrollisin. jah, pin 19 ühendab ahela massiga kui taimer aktiveerub (Heater ON). Seega sinna sisse tuleb relee tööpooli (85:86) vool 12+ , nagu joonisel näha (joonis küll kütte-eelsoojendi oma, kuid mind huvitab aint SID ja relee A).
Tellisin relee Defa'le ning ühendan asjad ennem talve.
Hiljem leidsin muidugit ka löpuks skeemi ülesse, kus köik kirjas. Otsima pidin seda lihtsalt mitte 1999 masina manualist. SID on mul 2002 aasta oma, seal manualis oli ka eel-soojendi relee kenasti kirjas. Alates 2001 lisandus SID joonisele telefon ja alates 2002 lisandus juurde veel relee eel-soojendile.
409a on eelsoojendi (nii elektriline kui kütuse jaoks) relee, SID-st pin 19 on maandus relee aktiveerimiseks.
Lisan siia siis mölemad, 1999 oma ja 2002 oma. Erinevus ongi vaid autotelefonis ja eelsoojendi relees:
Viimati muutis overspeed, L Okt 20, 2018 14:52, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kasutajalt Fastaero sai kevadel soetatud Aero küljekarbi plastikud. Värvisin nad mustaks ning nüüd löpuks leidsin aja, et üks neist alla kruttida.
Niisama silmailuks, täitsa kena on ja muudab autot soliidsemaks.
Lähipäevil paigaldan ka paremale poole alla.
Paremal pool veel ootab vahetamist:
Kui originaalplastiku olin kätte saanud, siis selle esiosas oli ikka päris korralikult kogunenud sodi, liiva ja muud setet:
Niisama silmailuks, täitsa kena on ja muudab autot soliidsemaks.
Lähipäevil paigaldan ka paremale poole alla.
Paremal pool veel ootab vahetamist:
Kui originaalplastiku olin kätte saanud, siis selle esiosas oli ikka päris korralikult kogunenud sodi, liiva ja muud setet:
Viimati muutis overspeed, P Sept 09, 2018 23:36, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tuli söbraga jutuks universaalkerega autodes olevatest turvavötkudest.
Saabil on vaheseinaks turvavörk, mida ma algul ära vötta ei osanud. Pole mul teda siiani veel kordagi vaja läinud, seega ei leia pöhjust teda kaasa vedada (kaalub ka pisut). Lisaks segas ta mul tagaistme seljatugede allalaskmist, kuna ta vaid topeltpoole külge kinnitatud on, siis alla saab lasta kas üksiku vöi köik seljatoed, ainult topeltpoolt mitte.
Tahtsin näidata pilte Saabi turvavörgust ... no ei leidnud internetist päriselus kasutuse pilte. Mötlesin, et teen siis ise enda omast. Ehk keegi soovib veel näha.
Saab 9-5 5D Safety Net, Cargo Net
Part No: 400111795 vöi 400130415
Lisaseadmed #5:
Pagassi varustus #28:
Paigaldus:
Saabil on vaheseinaks turvavörk, mida ma algul ära vötta ei osanud. Pole mul teda siiani veel kordagi vaja läinud, seega ei leia pöhjust teda kaasa vedada (kaalub ka pisut). Lisaks segas ta mul tagaistme seljatugede allalaskmist, kuna ta vaid topeltpoole külge kinnitatud on, siis alla saab lasta kas üksiku vöi köik seljatoed, ainult topeltpoolt mitte.
Tahtsin näidata pilte Saabi turvavörgust ... no ei leidnud internetist päriselus kasutuse pilte. Mötlesin, et teen siis ise enda omast. Ehk keegi soovib veel näha.
Saab 9-5 5D Safety Net, Cargo Net
Part No: 400111795 vöi 400130415
Lisaseadmed #5:
Pagassi varustus #28:
Paigaldus:
Viimati muutis overspeed, P Sept 09, 2018 23:55, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Nagu kirjutasin, siis kinnitub see turvavörk tagumise vasema seljatoe külge. Sellised liug-kinnitused. Seljatoe sees on nad süvendatud, et ei segaks kui vörk eemaldatud.
Laes on talle ette nähtud kaks kaugust kinnitus-kohta. Ühed siis, kui seljatoed omal kohal, teisad siis, kui seljatoed alla lastud.
Laes on talle ette nähtud kaks kaugust kinnitus-kohta. Ühed siis, kui seljatoed omal kohal, teisad siis, kui seljatoed alla lastud.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Leidsin aja, nüüd ennem talve, ühendada Defa SID-ga.
Plaan oli viia signaali impulss-juhe SID-st kapotialuse kaitsmeplokini, kuhu sisse integreerin vahe-relee (ma ei ole kindel, et SID 2 kannatakse Defa enda relee koormust, seega igaks juhuks paigaldan vaherelee) mis lülitab Defa releed. Ja igaks juhuks ka sulavkaitse kogu uue releede süsteemi jaoks. Samuti kaitsmekarpi. Nii ilusam ja kompaktsem.
Impulss-juhtme otsustasingi viia sama kanalit kaudu, mis paigaldusjuhend kirjeldas, esiklaasialuse renni vasemast äärest.
Kuna selle kummikorgi all isolatsioon "vastu vaatas", siis ettevaatlikult torkasin sealt varda läbi ning uurisin, kus kohast ta salongi jöuab.
Siseneb ta kenasti juhtmekarbi tagant juhtmekimbu juurde.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Sid-st juhe läbi kummikorgi, kenasti kaablikimpu mööda kuni kaitsme/relee karbi sisse. Sinna siis paigutasin tolle lisakaitsme ja relee.
Kaitset tahtsin panna vabadesse aukudesse, kuid ei olnud mul selliseid kahvleid sinna sisse. Pidin leppima läbitoodud juhtmetega (ei hakanud seal avasid suuremaks puurima).
Relee mahtus vabade avade peale (too, mis tagurpidi kirjaga on).
Voolu releele vötsin sealt-samast kaitsmekarbi seest ühelt juhtmelt, mis omas pidevat +.
Kaitset tahtsin panna vabadesse aukudesse, kuid ei olnud mul selliseid kahvleid sinna sisse. Pidin leppima läbitoodud juhtmetega (ei hakanud seal avasid suuremaks puurima).
Relee mahtus vabade avade peale (too, mis tagurpidi kirjaga on).
Voolu releele vötsin sealt-samast kaitsmekarbi seest ühelt juhtmelt, mis omas pidevat +.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
.
Jätkasin siis Defa relee paigaldusega järgmisel päeval.
Defa juhtmete Y-ühendus oli mul tehtud parema esilaterna taha, kaablikröpsudega sisselaskevooliku küljes. Kahjuks sinna ma ei leidnud pakkivad Defa releed. Seal on lisaks ju freooni klapid, millele vahest vaja ka ligi pääseda.
Vasema esilaterna taga on aga ruumi rohkelt. Samuti on seal massjuhtmete ühenduspolt üks niisama. Otsustasin selle poldi külge paigaldada relee. Selle tarvis tegin kinnituseks alumiiniumist vinkli. Nii jääb ta kenasti jäigalt kere külge.
Leidnud releele sobiva koha, teadsin kui pikalt pean lülituskaablio vedama. Hetkel oli ta ajutiselt mootoriruumi nurgas keritult.
Jätkasin siis Defa relee paigaldusega järgmisel päeval.
Defa juhtmete Y-ühendus oli mul tehtud parema esilaterna taha, kaablikröpsudega sisselaskevooliku küljes. Kahjuks sinna ma ei leidnud pakkivad Defa releed. Seal on lisaks ju freooni klapid, millele vahest vaja ka ligi pääseda.
Vasema esilaterna taga on aga ruumi rohkelt. Samuti on seal massjuhtmete ühenduspolt üks niisama. Otsustasin selle poldi külge paigaldada relee. Selle tarvis tegin kinnituseks alumiiniumist vinkli. Nii jääb ta kenasti jäigalt kere külge.
Leidnud releele sobiva koha, teadsin kui pikalt pean lülituskaablio vedama. Hetkel oli ta ajutiselt mootoriruumi nurgas keritult.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
.
Ühendasin kaabli SID-ga ära.
Kuna mul originaalklemmi ei ole, siis sain hakkama sellega, mis poest leidsin.
Et ta SID-i pistikusse mahuks, puurisin sellele vastavasse kohta augu suuremaks. 4,5mm puur oleks sobilikum olnud. Kuna seda aga käepärast polnud, leppisin 5,0mm puuriga.
Niimoodi jäi sinna uuele kaablile piisavalt ruumi, et SID pistik originaalkinnitusega kenasti tagasi panna.
Ennem Defa relee löplikku paigaldust otsustasin teha viimase kontrolli koos vooludega (nüüd kui SID ühendatud ja vaherelee paikas).
Voolujuhe Defa releele otsa pistsin voltmeetri kontrolliks, et näha kas taimeri lülituse ajal voolud releeni jöuavad.
Ühendasin kaabli SID-ga ära.
Kuna mul originaalklemmi ei ole, siis sain hakkama sellega, mis poest leidsin.
Et ta SID-i pistikusse mahuks, puurisin sellele vastavasse kohta augu suuremaks. 4,5mm puur oleks sobilikum olnud. Kuna seda aga käepärast polnud, leppisin 5,0mm puuriga.
Niimoodi jäi sinna uuele kaablile piisavalt ruumi, et SID pistik originaalkinnitusega kenasti tagasi panna.
Ennem Defa relee löplikku paigaldust otsustasin teha viimase kontrolli koos vooludega (nüüd kui SID ühendatud ja vaherelee paikas).
Voolujuhe Defa releele otsa pistsin voltmeetri kontrolliks, et näha kas taimeri lülituse ajal voolud releeni jöuavad.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
.
Programmeerisin ajale A minuti pärast soojendi sisse lülitama:
Programm kinnitab, et lülib sisse 11:28
Kui aeg käes, kirjutab SID, et soojendi sisse lülitatud:
Kontrollisin, kas vool ikka jöuab releeni:
Vöib jätkata relee paigaldamisega ...
Köik toimib niikuit peab. Käsitsi valin SID-lt soojendi väljalülitamise:
Programmeerisin ajale A minuti pärast soojendi sisse lülitama:
Programm kinnitab, et lülib sisse 11:28
Kui aeg käes, kirjutab SID, et soojendi sisse lülitatud:
Kontrollisin, kas vool ikka jöuab releeni:
Vöib jätkata relee paigaldamisega ...
Köik toimib niikuit peab. Käsitsi valin SID-lt soojendi väljalülitamise:
Arrogance diminishes wisdom !