Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#251

R Okt 17, 2014 1:25

Saarel elektroonikakomponentide poodi ma ei tea kas üldse on. Söber, elektroonik, leidis oma sahtlist kaks takistit mis järjestik-ühendusega andsid kokku 18 Ohm, sobis. Mootor kokku ja paika tagasi, vigu 0.

ACCRS015.jpg
ACCRS015.jpg (89.44 KiB) Vaadatud 4980 korda
Viimati muutis overspeed, P Okt 01, 2017 5:51, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#252

R Dets 05, 2014 17:16

Jäi silma jöuluoste tehes ja kingikotti ta sai:

saabm1.jpg
saabm1.jpg (78.35 KiB) Vaadatud 4980 korda

saabm2.jpg
saabm2.jpg (82.92 KiB) Vaadatud 4980 korda
Viimati muutis overspeed, P Okt 01, 2017 5:53, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#253

R Dets 12, 2014 11:58

Olgugi, et manual ütleb CR2032, on mul uuemas vötmes CR1632 3V Panasonic patarei.
"Replace Key Battery" SID-lt ja tehtud ta sai.

Video vötme-kaane eemaldusest.

keybattery.JPG
keybattery.JPG (101.84 KiB) Vaadatud 4979 korda

Saab-key-remote.JPG
Saab-key-remote.JPG (59.68 KiB) Vaadatud 4979 korda
Viimati muutis overspeed, P Okt 01, 2017 5:54, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#254

R Dets 12, 2014 13:04

Täistuled / kaugtuled kadunud, Otsing aitas:

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid218378

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3766
Oraanž relee moodi väljanägev "lamp control" moodul teeb tihti nii.Asub kapotialuses releedekastis ja on remonditav.

Üks (pildil ülalt kolmas) klemm lahti. Jootekolb sooja ning korda ta sai.

light-control.jpg
light-control.jpg (108.12 KiB) Vaadatud 4978 korda
Viimati muutis overspeed, P Okt 01, 2017 5:55, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#255

L Dets 13, 2014 22:18

Ja kuna liialt palju kordi on vaja olnud udutulesid Saaremaa ja Tallinna vahet söites, siis sai ka need korda tehtud, tagasi paigaldatud ja ära reguleeritud.
Samas on plaan päeval säästa kalleid H7 pirne pooltuledes, mis vähemalt üks iga aasta kipuvad läbi pölema, ja seetöttu lubatud reziimis valgel ajal söita gabariitide ja udutuledega. Tavaline H1 maksab väga vähe vörreldes H7 Osram Night Breaker Unlimited'ga.

Udutulede reguleerimine:

1) Tasasel pinnal, mööta körgus maast udutule reflektori keskosani. Udutulega risti olevale seinale teha märge samale körgusele.

saabudu01.jpg
saabudu01.jpg (46.11 KiB) Vaadatud 4977 korda


2) Lülita udutuled sisse.

3) Keerata reguleerkruvi vastavalt nii (kinni = ülesse; lahti = alla), et valgusviht oleks seinal olevast märkest allpool 1...2% seina ja tule vahelisest kaugusest.
Näide: Kui seina ja tule vahel on 10 meetrit, siis valgusviht peab olema 10...20 cm allpool seinal olevast märkest, vöi kui seina ja tule vahel on 6 meetrit, siis valgusviht peab olema 6...12 cm allpool seinal olevast märkest.
Udutuld saab reguleerida vertikaalpidi, külgepidi mitte.

saabudu02.jpg
saabudu02.jpg (81.4 KiB) Vaadatud 4977 korda


Esitulede / esilaternate reguleerimine:

fail manusena.
TULEDE REGULEERIMINE How to aim headlights.pdf
(166.61 KiB) Allalaaditud 115 korda
Viimati muutis overspeed, E Jaan 07, 2019 19:47, muudetud 4 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#256

R Jaan 02, 2015 12:56

Muidu on ju köik kena. Kuid nüüd, poolel teel koju, otsustasid kojamehed teha mis nemad tahavad.
Justkui ei saa aru, mis asendis nad on.
Kasutades veepritsimise reziimi ja intervalli, viskab luua otsa üle A-piilari ja jääb seisma seal kus tahab, intervall ei toimi.
Luuad alla tagasi omakohale saab kui käsijuhtimisel öigel ajal hoob lahti lasta.

Mis nüüd siis viga ? Saarelt vast selles asjus abi ei saa ... mandrilt lahendust otsima.

Lugedes foorumist probleeme, siis seda on mehed kirjutanud küll, et seiskub seal kus tahab ja lahenduseks on mootori vahetus (elektriviga kontaktides). Kuid omal kardan et on viga suurem mehhaaniline, sest miks ta mul nüüd üle A-piilari viskama hakkas ?
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#257

L Jaan 03, 2015 3:06

Kapott paistis et on raskeks muutunud, vahetasin gaas-amordid sellel.

Palju gaas-amortide hind läks ?

2tk oli 26€

saabkapam.JPG
saabkapam.JPG (110.06 KiB) Vaadatud 4975 korda
Viimati muutis overspeed, P Okt 01, 2017 5:59, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#258

L Jaan 03, 2015 18:02

Palju gaas-amortide hind läks ?
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#259

E Jaan 05, 2015 11:46

Lüliti ise-enesest oli terve, kuid katki oli teda ümbritsev korpus, pragu sees ning lüliti natukse paigast nihkunud. Tolle lüliti korpuse parandasin kiirliimiga.

Proovin siis veel kord seda tagaluugi lukku parandada uue lülitiga, lukk ise-enesest ju toimib. Kui see ei aita, siis muretsen uue luku.
Pagassivalgustus ju ei tööta ilma selleta ja pimedal ajal suht häiriv.

saab-mikrolylitid.jpg
saab-mikrolylitid.jpg (292.81 KiB) Vaadatud 4534 korda
Viimati muutis overspeed, P Sept 23, 2018 20:26, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#260

R Jaan 09, 2015 6:14

Ilmad läksid taas plusskraadi, öues kannatas olla ja plastikuid sai väänata. Otsustasin vaadata, mis kojameestel viga.
Hoovastiku eemaldusest sain ülevaate siit: VIDEO

Kui aga videot poleks olnud, siis abiks manual:

01-eemaldus-txt.JPG
01-eemaldus-txt.JPG (46.76 KiB) Vaadatud 4877 korda
02-eemaldus-pic.JPG
02-eemaldus-pic.JPG (96.79 KiB) Vaadatud 4877 korda
03-eemaldus-pic.JPG
03-eemaldus-pic.JPG (54.92 KiB) Vaadatud 4877 korda



Mul sellist väikest tömmitsat pole, mille käpad varrekinnituse alla mahuks ja oleks ise piisavalt madal, et kapotiserva vasta ei läeks. Pole hullu, vars on kinnitatud koonusele. Üks väike haamer ühele poole vastukaaluks ja teise väikse haamriga köks varre kinnituse pihta koonusejuures, lahti tuleb kergelt. Ettevaatust, et klaasi pihta ei lööks.
Viimati muutis overspeed, L Dets 16, 2017 17:37, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#261

R Jaan 09, 2015 11:02

Mootor käes, eemaldasin kummikatte reduktorilt. Avasin reduktori kaane ning piilusin sisse, vastu tuli kohe körbenud plastiku löhn. Näha oli positsiooniklemme ja pea-hammasratast millel metallsiinid klemmide jaoks. Köige sisemine siini ring oli sulanud sellest kohast kus metall otsa saab ja plastik olema peab.
Egas kedagit, jootekolb sooja ning jootsin juhtmed lahti et kaas täielikult eemaldada.

kojamoot01.JPG
kojamoot01.JPG (107.64 KiB) Vaadatud 4875 korda
kojamoot02.JPG
kojamoot02.JPG (84.25 KiB) Vaadatud 4875 korda
Viimati muutis overspeed, L Dets 16, 2017 21:44, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#262

R Jaan 09, 2015 11:08

Mingil pöhjusel, arvatavasti hetkeline ülekoormus, oli sisemine klemm nii kuumaks läinud, et plastiku sulatanud.
Puhastasin klemmid määrdest ja eemaldasin sulanud plastiku klemmi kontaktpinna ümbert. Puhastasin ka klemmide kontaktpinnad.
Hammasrattal löikasin sulanud plasti ja sulanud süvendi ääre löikasin tugevasti sujuvamaks, et klemmi kontakt august kergesti välja pääseks. Klemmidelt on näha, mispidi hammasratas ringi käib, nüüd kui sisemise klemmi metall otsa saab kukub kontakt auku ning sealt edasi pääseb kenasti välja. Kui peaks teistpidi ringi käima, löhuks metalliäär kontakti.

kojamoot03.JPG
kojamoot03.JPG (109.81 KiB) Vaadatud 4874 korda
kojamoot04.JPG
kojamoot04.JPG (123.92 KiB) Vaadatud 4874 korda
kojamoot05.JPG
kojamoot05.JPG (76.93 KiB) Vaadatud 4874 korda
Viimati muutis overspeed, L Dets 16, 2017 21:45, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#263

R Jaan 09, 2015 11:13

Reduktoris olnud määrdega määrisin hammakad ja völli puksi.
Ühtlasi vötsin ka lahti kojameestehoovastiku völlid, puhastasin määrisin ja panin uued o-röngad.
Kui köik tagasi koos, panin pistiku järele ning testisin ... toimib. Saades nüüd kätte koha kus kojamehed seisavad, kinnitasin mootori hoova öigesse nuuti. Pildil on näha, et ta ongi ühe nuudi vörra köige allolevast asendist edasi (pildil vaadates völli otsa poolt pöörleb völl päripäeva)

07-mootorhoob-pic.JPG
07-mootorhoob-pic.JPG (59.72 KiB) Vaadatud 4873 korda


Aga viga, miks juhipoolne mul üle A-piilari viskama hakkas, jäi möistatuseks. Hoovastiku mehhaanilistel osadel ei olnud ühetegi viga ega lötku ja see positsiooniklemm ei ole kuidagi seotud kojamehe käigu muutumisega.
Ainuke vastus, mida oskaks pakkuda, on juhipoolse kojamehe varre vale asend nuudis (juhipoolse kojamehe varre kinnitusmutter oli kergelt lahti tulema küll).
Viimati muutis overspeed, L Dets 16, 2017 21:46, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#264

R Jaan 09, 2015 11:19

Olles mootorihoova öige asendi kätte saanud, panin kogu krempli taas tagasi kokku ja paika. Manualist sai kontrollitud kinnitustugevused ja luua-varte reguleerimiskaugused.

04-tagasi-txt.JPG
04-tagasi-txt.JPG (47.08 KiB) Vaadatud 4872 korda
05-tagasi-pic.JPG
05-tagasi-pic.JPG (54.81 KiB) Vaadatud 4872 korda
06-tagasi-pic.JPG
06-tagasi-pic.JPG (85.06 KiB) Vaadatud 4872 korda


kojameeste-eemaldus---paigaldus.pdf
(77.84 KiB) Allalaaditud 135 korda


Täna sai ka vihmaga söidetud ja toimib nüüd taas kenasti.
Viimati muutis overspeed, L Dets 16, 2017 21:49, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#265

R Jaan 30, 2015 16:47

Kuna ma Saabi kasutusjuhendit otsast-löpuni läbi lugenud ei ole, siis aeg-ajalt sirvides leiab jälle miskit uut.
Avastasin, et Saabil on ka "Follow Me Home" funktsioon. Täitsa 30 sekundit pölevad.
Kellel kasutusjuhendit pole vöi pole samuti lugend seda osa, siis autole tuleb selle aktiveerimise soovist lihtsalt märku anda autost väljumisel täites automaatika jaoks sellises tingimused:

-- eemaldad vötme süütelukust
-- avad juhiukse
-- tömbad korra tulede ümberlülituskangi enda poole, nagu kaugtuledega vilgutaks
-- sulged juhiukse ning pölema nad hakkavadki sisseprogrammeeritud ajaks

(täitnud köik need tingimused sellises järjekorras, on ukse sulgemiseks aega 30 sekundit, kui rohkem ust lahti hoida siis Follow Me Home ei aktiveeru).
Proovisin ka, kui uks juba lahti oli: vöti välja - vilgutasin kaugtuledega - uks kinni. Toimib ka. Tundub et automaatika ei kontrolli täpset järjekorda tegevusele vaid lihtsalt soovib kinnitust impulssidena kontrollides selles järjekorras. Kui tingimus täidetud siis jätkab edasi.

Owner's Manualist:

01-follow-me-home-om.JPG
01-follow-me-home-om.JPG (51.8 KiB) Vaadatud 4870 korda



Service Manualist:

02-follow-me-home.JPG
02-follow-me-home.JPG (148.59 KiB) Vaadatud 4870 korda
Viimati muutis overspeed, L Dets 16, 2017 21:52, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#266

P Veebr 01, 2015 2:39

Sai pisut jageletud pirnivahetusega:

WINTER nupu pirn:

Sikuta ettevaatlikult nupp ülesse ja see tuleb välja. Keera pirni sokklit pool pööret päripäeva, eemalda pirn. Asemele uus pirn ning keera kinni pool pööret vastupäeva. Vajuta nuppu pesasse tagasi:

01-cconsole_winter_switch.jpg
01-cconsole_winter_switch.jpg (12 KiB) Vaadatud 4869 korda


Sigareti süütaja pirn, keskluku nupu pirn ja käigukangi pirn:

Eemalda kummiäärik käigukangi plaadi ümbert. Ma alustasin ülevaltpoolt ja liikusin allapoole, nii tundus lihtsam. Kasutasin kruvikeeraja asemel väikest plastkühvlit (mobiili avamise oma):

02-cconsole_shiftertrim.jpg
02-cconsole_shiftertrim.jpg (31.24 KiB) Vaadatud 4869 korda
03-cconsole_shiftertrim_off.jpg
03-cconsole_shiftertrim_off.jpg (32.66 KiB) Vaadatud 4869 korda


Eemalda keskmine sahtel (kui on). Käigukang Drive asendisse, siis pole see ees. Ettevaatlikult painuta sahtlit alt keskelt ülespoole piisavalt, et naga üle ääre tuleks ning tömba välja:

04-cconsole_ashtray.jpg
04-cconsole_ashtray.jpg (43.05 KiB) Vaadatud 4869 korda
05.jpg
05.jpg (35.47 KiB) Vaadatud 4869 korda


Kui on tuhatoos, siis ava tuhatoos. Tömba tuhatoos hoidjast välja. Kasutades väikest kruvikeerajat, painuta ettevaatlikult köigepealt kaks alumist naga eemale (tömba hoidjat natukse, et nagad tagasi ääretaha ei läheks), seejärel kaks ülemist naga, nikerda tuhatoosihoidja pesast välja, tuli paremini alt-ülesse keerates:

06-cconsole_ashtray.JPG
06-cconsole_ashtray.JPG (64.3 KiB) Vaadatud 4869 korda
07-cconsole_ashtray_holder.JPG
07-cconsole_ashtray_holder.JPG (55.74 KiB) Vaadatud 4869 korda


Tömba välja istmesoojenduse ja istmeventilatsiooni (kui on) lülitid, ühenda lahti juhtmepistikud neilt (tee märkmed, milline värv/pistik millisesse lülitisse läheb):

09-cconsole_seatswitches.jpg
09-cconsole_seatswitches.jpg (44.22 KiB) Vaadatud 4869 korda


Eemalda kaks torx kruvi, mis hoiavad kinni toda plastpaneeli (pildil nr 3):

08-cconsole_torx_screws.JPG
08-cconsole_torx_screws.JPG (73.22 KiB) Vaadatud 4869 korda
Viimati muutis overspeed, L Dets 16, 2017 22:02, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#267

P Veebr 01, 2015 3:46

Et eemaldada käigukangiümber olev plastpaneel koos sigaretisüütaja ja kesklukulülitiga, tuleb seda köigepealt päästa tagantpoolt (pildilt hästi näha kus kinni hoiab). Kasutades sobivat tööriista, pinni see plastiku vahele ja kergita kinnitusele vöimalikult lähedalt paneel ülesse kahest kohast. Ettevaatust painutamisel, parema ja vasaku poole ühendus on väga öhuke osa, vöib murduda:

10.jpg
10.jpg (25.87 KiB) Vaadatud 4867 korda
11.jpg
11.jpg (34.02 KiB) Vaadatud 4867 korda


Kui tagantpoolt on päästatud kinnitused, siis tuleb liigutada paneeli tahasuunas, aidata tuleb teda üle automaatkasti kangi plastikääre. Kui paneel eemal, ühenda lahti sigaretisüütaja voolujuhe ja valgustijuhe, vöib lahti ühendada ka kesklukulüliti juhtme pistiku:

12.jpg
12.jpg (39.17 KiB) Vaadatud 4867 korda


Nüüd pääseb ligi vahetama sigaretisüütaja valgustusepirni ja kesklukulüliti pirni:

13.jpg
13.jpg (29.93 KiB) Vaadatud 4867 korda
14.jpg
14.jpg (37.6 KiB) Vaadatud 4867 korda


Et vahetada käiguoleku valgustuspirni, tuleb eemaldada plastvöru kangiümber. Seda hoiab kinni 4 kinnitust. Pigistad kruvikeerajaga kinnituse sissepoole ja tömbad ülesse. Jöuga tömmata pole mötet, kui ei tule siis ei vabastanud kinnitust piisavalt sissepoole (pildilt ehitus näha). Ümbris täielikult ära ei tule, käigukang jääb ette, kuid piisavalt et pirni vahetada (teretulnud on juhend, kuidas käigukang ära käib, mul oleks vaja varsti pilu tolmukate vahetada). Kui vöru üleval, eemalda roheline riba, siis teine riba ning pirn on näha. Pirn on kahveltüüpi, seega tuleb otsetömmates välja, kasutada möistlik pirnieemalduskummivoolikut:

15.jpg
15.jpg (33.46 KiB) Vaadatud 4867 korda
16.jpg
16.jpg (29.92 KiB) Vaadatud 4867 korda
17.jpg
17.jpg (38.52 KiB) Vaadatud 4867 korda
18.jpg
18.jpg (28.49 KiB) Vaadatud 4867 korda




Kokkupanek vastupidises järjekorras.

Soovitusi:
-- Kui köik lahti, hea vöimalus puhastada kohtadest sodi mida tavaliselt kätte ei saa ja ligi ei pääse.
-- Ennem kokkupanemist kontrolli, kas vahetatud pirn ikka töötab.
-- Kontrolli ja veendu, et köik pistikud ja juhtmed saavad tagasi ühendatud (sigaretisüütaja just eriti ennem paneeli paikapanekut).
-- Paneeli tagasipanekul pane ennem oma pesasse osa, kus käivad istmesoojenduse lülitid, siis lükka paneel tagant ettepoole paika, libiseb ta üle kangiplastvöru tagasipanemisel kergemini.



Algmaterjal, pildid ja tölge siit: http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/lig ... p?nsteps=1
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 18:33, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#268

K Veebr 11, 2015 20:56

Seoses pirnide vahetusega lülititel, sai ostetud varuga pirne 1€ tk ning ka rohelised 3mm kummikatted pirnidele 4€ 100 tk, sest vanu kummikatteid ei saa alati tervelt kätte vanalt pirnilt.

Pirne vahetasin taas nii:

Link

01.jpg
01.jpg (360.35 KiB) Vaadatud 4864 korda
02.jpg
02.jpg (235.64 KiB) Vaadatud 4864 korda



Lisaks vahetasin signapasunal akud, kuna paistsid tühjavöitu olema:

Link

03.jpg
03.jpg (229.21 KiB) Vaadatud 4864 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 20:24, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#269

K Veebr 11, 2015 22:24

Koos akude vahetamisega on mõistlik pasunas ka kõik elektrolüüdid välja vahetada, kui seda veel teinud pole.
Tekib ka küsimus, kas SE-lõpuga akud on piisavad pasuna toitmiseks, kui neid tegelikult ka tarvis läheb?
Andmelehti vaadates on CR17335 (mille Saab sinna projekteeris) maksimaalne koormusvool 1,5 A, kuid CR17335SE oma ainult 8 mA :nono:
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#270

K Veebr 11, 2015 22:44

Koos akude vahetamisega on mõistlik pasunas ka kõik elektrolüüdid välja vahetada, kui seda veel teinud pole.
Tekib ka küsimus, kas SE-lõpuga akud on piisavad pasuna toitmiseks, kui neid tegelikult ka tarvis läheb?
Andmelehti vaadates on CR17335 (mille Saab sinna projekteeris) maksimaalne koormusvool 1,5 A, kuid CR17335SE oma ainult 8 mA :nono:


Vöimalik. Vöibolla ta seepärast mul "poolpidune" oli.
SE löpuga olid hetkel ainukesed mis leidsin osta.
Ampritest ei oska ma miskit öelda, kuid pasun lärmab küll kui vaja.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#271

P Mär 01, 2015 3:10

Lisapidurituli pöleb täies pikkuses taas ning tagaluugi avanemisel hakkab salongivalgustustuli pölema (lukk lülitiga vahetatud).
Samuti saab vahetatud tagumine parem tuhmunud nurgatuli ja ees iluvöre koos esimese vasaku laternaga, mis kitsele otsa söites väheke viga said ( plastist iluvöre kinnitus tule küljes). Peatselt kaob ka irvakilolev kunde päikesesirm.

Kuna mul eelmisest korrast, kui istmesoojenduslülititel pirne vahetasin, jäid need valged, siis olles soetanud nüüd vajalikud rohelised kummikatted pirnidele, sai need nüüd taas ülejäänud armaruuriga sobilikult roheliseks.

Naastrehvide kulutamine sellise talvega tundub raiskamisena, panin alla vahelduseks M+S rehvid.

naastudall.jpg
naastudall.jpg (187.08 KiB) Vaadatud 4863 korda
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 20:38, muudetud 4 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#272

E Mär 02, 2015 23:45

Tasub seda tagumise kojamehe automaatkäivitumist reeversi sisselülitamisel meeles pidada !
Tuttav mul ühel hommikul, mil kojamehed köik jäätunud olid, lasi esimesed kojamehed küll kinnikülmunudolekust lahti käsitsi aga tagumise unustas (ei pidanud vajalikuks). Ning kui tagurdama hakkas (esikojamehed pühkisid klaasile jäänud lund ja pritsitud klaasipesuvedelikku) ja reeversi sisse lülitas, käis aint üks "kröps" ja tagaluua varrest ta ilma oligi.

tagaluugi-kojamees.JPG
tagaluugi-kojamees.JPG (171.51 KiB) Vaadatud 4860 korda


Tuli see jutt meelde, kuna omal lakkas tagumine luud just töötamast. Lugesin manualist, et mis ahelates töötab ning kust alustada vea otsingut, eks näis.
Viimati muutis overspeed, P Dets 17, 2017 20:37, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#273

T Mär 03, 2015 8:09

Valdavalt on põhjuseks võlli, millele "vars" käib kinnimädanemine. Koheselt rakendub mootori aut. kaitse. Kui mootor-reduktor korda teha ja dice-twice restartida, hakkab süsteem tavaliselt ka toimima.
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#274

T Mär 03, 2015 9:42

Valdavalt on põhjuseks võlli, millele "vars" käib kinnimädanemine. Koheselt rakendub mootori aut. kaitse. Kui mootor-reduktor korda teha ja dice-twice restartida, hakkab süsteem tavaliselt ka toimima.


Olen proovind vältida völli kinnimädanemist, kuna olen seda teistel autodel kohanud. Mönedsuved tagasi, kui tagaluugikallal miskit nokitsesin, sai ka völl üle kontrollitud ja hooldatud... noh... niipaljukest kui seda siis hooldada sai.

Käis teine aga kenasti, viimati kui autoga söitsin (2 nädalat tagasi).
Uurisin: kaitse terve, relee klöpsub ... kojamehe juures on ka kuulda et tahaks liikuda kuid nagu "lukus". Koputasin korra mootori pihta ... tegi ühe käigu kenasti ning järgmisel läks hull ragin reduktoris lahti ja liikumine muutus jönklikuks, miskit viskab üle. Selge, mehhaaniline viga, rohkem hetkel mitte proovida.
Tegelen vahetuse/remondiga möni teine päev edasi.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#275

R Mär 06, 2015 16:03

'
Tagaluugi kojamehe mehhaaniline osa (el mootor + reduktor) vahetatud. Toimib taas.

Tagaluugi kojamehe mehhanismi/reduktori eemaldamine:

001-tr.JPG
001-tr.JPG (110.19 KiB) Vaadatud 4534 korda
002-tr.JPG
002-tr.JPG (109.03 KiB) Vaadatud 4534 korda
003-tr.JPG
003-tr.JPG (130.48 KiB) Vaadatud 4534 korda
004-tr.JPG
004-tr.JPG (124.75 KiB) Vaadatud 4534 korda


Paigaldamine:

005-tf.JPG
005-tf.JPG (122.74 KiB) Vaadatud 4534 korda
006-tf.JPG
006-tf.JPG (129 KiB) Vaadatud 4534 korda
007-tf.JPG
007-tf.JPG (110.45 KiB) Vaadatud 4534 korda


Infot tagaluugi kojamehe kohta.

- Süsteemi ülevaade:

008-sow.JPG
008-sow.JPG (89.55 KiB) Vaadatud 4534 korda


- Pöhikomponendid:

009-mc.JPG
009-mc.JPG (105.53 KiB) Vaadatud 4534 korda


- Süsteemi kirjeldus:

010-bd.JPG
010-bd.JPG (168.21 KiB) Vaadatud 4534 korda
011-bd.JPG
011-bd.JPG (142.29 KiB) Vaadatud 4534 korda


- Pesurisüsteemi kirjeldus:

012-wsd.JPG
012-wsd.JPG (144.58 KiB) Vaadatud 4534 korda
013-wsd.JPG
013-wsd.JPG (144.88 KiB) Vaadatud 4534 korda
Viimati muutis overspeed, P Sept 23, 2018 20:34, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Vasta