Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#76

K Juun 13, 2012 19:37

Ons kellelgi head pilti vöi joonist, kus asub ja millisest korgist saab automaatkastil öli välja lasta?
Mootoriöli nüüdseks vahetatud, jahutuspumbani pole veel jöudnud.
Arrogance diminishes wisdom !
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#77

K Juun 13, 2012 20:40

Sattusin su teemat lugema ja pilte vaatama ja päris huvitav on jälgida, kuidas masina kallal nokitsed. Mul endal on 9-3 masin aga netist natuke tuhnisin ja leidsin ühe ingliskeelse lingi, mis peaks rääkima automaatkasti õlivahetusest. Link ise selline: http://saabworld.net/f29/saab-9-5-automatic-transmission-fluid-atf-change-2-3t-2-3t-474/

Üks lause, mis seal kirjas oli tekitas ainult küsimuse. See oli selline:
10. Depress the foot brake and start the engine with Tech2 connected.

See Tech2 peaks olema sihuke seade mida vist igal mehel kodugaraazis ei ole seega kui tähtis on et see seade oleks õlivahetuse juures käepärast ei oska öelda.
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#78

R Juun 15, 2012 17:36

... aga netist natuke tuhnisin ja leidsin ühe ingliskeelse lingi, mis peaks rääkima automaatkasti õlivahetusest ...


Tänud lingi eest.


Üks lause, mis seal kirjas oli tekitas ainult küsimuse. See oli selline:
10. Depress the foot brake and start the engine with Tech2 connected.

... seega kui tähtis on et see seade oleks õlivahetuse juures käepärast ei oska öelda.


Eks näis, katsetan ära.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#79

R Juun 15, 2012 17:46

... Ning talvel ei tahtnud mootori temp poole peale jöudagi, jäi sinna 3/7 kanti. Ning seetöttu otsustas aju, et mootor pole veel soe ning ei puhunud salongi kuuma öhku. Proovin termostaatklapi vahetust, näeb ju kohe, kas aitab.

termomeetrinait.jpg
termomeetrinait.jpg (69.07 KiB) Vaadatud 4779 korda


Nii ta mul söidu ajal püsib, vaid kohal seistes ja tihedas linnaliikluses läeb poole pääle. Termostaatklapi vahetus ei aidanud. Ons see normaalne vöi miskit viga? Ainuke sama Saab mille armatuuri söidu ajal näinud olen on V6 mootoriga, sellel oli pool ja peale, ei anna adekvaatset vördlust mo R4 LPT-ga.
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:27, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#80

L Juun 16, 2012 21:03

Veepumba vahetus:
Saab Repair Manual ( SRM ) arvutiga ees ja hakkan demonteerima.

veepump01.jpg
veepump01.jpg (130.62 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump02.jpg
veepump02.jpg (136.74 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump03.jpg
veepump03.jpg (155.14 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump04.jpg
veepump04.jpg (154.12 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump05.jpg
veepump05.jpg (133.51 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump06.jpg
veepump06.jpg (143.2 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump07.jpg
veepump07.jpg (117.56 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump08.jpg
veepump08.jpg (114.87 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump09.jpg
veepump09.jpg (137.73 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump10.jpg
veepump10.jpg (128.88 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump11.jpg
veepump11.jpg (159.1 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump12.jpg
veepump12.jpg (153.22 KiB) Vaadatud 4778 korda
veepump13.jpg
veepump13.jpg (153.95 KiB) Vaadatud 4777 korda



Jahutusvee väljalaskmiseks pilt reaalsusest sain siit, tänud margusmaa: http://saabworld.net/f29/coolant-drain- ... -5-a-2691/

veepump001.jpg
veepump001.jpg (82.54 KiB) Vaadatud 4778 korda


Seal oli kirjas, et tühjenduskraani keerata vastupäeva ... läheneda siis tagant-vaatest vöi eest-vaatest?
Otsustasin kraanile läheneda ülalt, kuna alt ei pääsend ligi. Et käele ruumi teha, pidin eemaldama ühe massjuhtme:

IMGP0002.JPG
IMGP0002.JPG (452.98 KiB) Vaadatud 4778 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:38, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#81

L Juun 16, 2012 21:13

Jahutusvedelik kenasti välja saadud ... lihtsaim osa tehtud (p.s. ma pole veel esipölle korda teha jöudnud):

IMGP0008.JPG
IMGP0008.JPG (500.52 KiB) Vaadatud 4776 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:38, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#82

L Juun 16, 2012 21:15

Natukse detaile manuali järgi eemaldanud, jödis järg rihma lödvaks laskmiseni. Spetsvötme asemel sobib ideaalselt tavaline padruni pikendus (1/2''):

IMGP0009.JPG
IMGP0009.JPG (484.16 KiB) Vaadatud 4775 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:39, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#83

L Juun 16, 2012 21:17

Söber ütles, et sellistel vedruga pingutitel on olemas tihvti koht, et pinguti ära fikseerida "rihm-lödvaks" asendis. Natukse möötmist ja leidsin sobiva kuuskantvötme, mis tihvti auku sobis:

IMGP0010.JPG
IMGP0010.JPG (429.01 KiB) Vaadatud 4773 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:41, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#84

L Juun 16, 2012 21:19

Kuna rihm läeb vahetamisele, vötsin vana täielikult ära, pisut pusimist aga kätte sain:

IMGP0011.JPG
IMGP0011.JPG (116.74 KiB) Vaadatud 4772 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:41, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#85

L Juun 16, 2012 21:21

Pole kunagi seda Saabi ega muid tänapäeva autosid nii pöhjalikult ise nokitsenud kapoti alt. Huvitavat uurimist selle juures, mootori hingeelust, mulle jagus:

IMGP0012.JPG
IMGP0012.JPG (489.4 KiB) Vaadatud 4771 korda
IMGP0013.JPG
IMGP0013.JPG (489.4 KiB) Vaadatud 4771 korda
IMGP0014.JPG
IMGP0014.JPG (476.5 KiB) Vaadatud 4771 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:55, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#86

L Juun 16, 2012 21:26

Silmanurgast jälgisin, et koer detaile kuudi pealt "nahka ei pistaks". See ju ikkagit tema oma ja mingid vöörkehad kuudil ei pruugi talle meeldida. Siiani on olnud koostöövalmis.

IMGP0017.JPG
IMGP0017.JPG (501.67 KiB) Vaadatud 4770 korda
IMGP0018.JPG
IMGP0018.JPG (511.34 KiB) Vaadatud 4770 korda
IMGP0019.JPG
IMGP0019.JPG (510.48 KiB) Vaadatud 4770 korda
IMGP0020.JPG
IMGP0020.JPG (436.85 KiB) Vaadatud 4770 korda
IMGP0021.JPG
IMGP0021.JPG (507.58 KiB) Vaadatud 4770 korda
IMGP0022.JPG
IMGP0022.JPG (137.94 KiB) Vaadatud 4770 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:57, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#87

L Juun 16, 2012 21:29

Et ühte toru pumba küljest käde saada, pidin lödvaks keerama selle kinnituspolti (et toru rohkem liiguks), mida manualis ei mainitud. Asub see mootori teisepool tulemüüri poolsel küljel, mööda toru minnes leiab ülesse:

IMGP0031.JPG
IMGP0031.JPG (82.7 KiB) Vaadatud 4769 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 15:59, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#88

L Juun 16, 2012 21:30

Löpuks siis pump käes, koos vahetükiga. Käsitsi ringi ajades on kohe tunda, et laagri(te) eluiga on otsas:

IMGP0030.JPG
IMGP0030.JPG (499.13 KiB) Vaadatud 4768 korda
IMGP0032.JPG
IMGP0032.JPG (482.89 KiB) Vaadatud 4768 korda
IMGP0033.JPG
IMGP0033.JPG (441.69 KiB) Vaadatud 4768 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:00, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#89

L Juun 16, 2012 21:32

Uue pumbaga on kaasas uus pumba-korpuse tihend ja uued kummitihendid:

IMGP0034.JPG
IMGP0034.JPG (438.75 KiB) Vaadatud 4767 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:01, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#90

L Juun 16, 2012 21:36

Mingeid spetsmäärdeid mul pole, millest manualis kirjutatakse, kuid analooge on ju ka olemas. Kummitihendite jaoks kasutan tehnilist valget vaseliini, poltidele kahurimääret (vanakooli meestele tuttav määre) ja vasemääret (kus kuumaks läeb):

IMGP0035.JPG
IMGP0035.JPG (120.08 KiB) Vaadatud 4766 korda
IMGP0037.JPG
IMGP0037.JPG (472.44 KiB) Vaadatud 4766 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:04, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#91

P Juun 17, 2012 0:34

mitte halva p2rast, aga peab ikka igav olema, et k6ik niiviisi kirja panna:cool:
Võimsust pole kunagi piisavalt
ebuprofen
Postitusi: 464
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: SAAB 9-5 Aero MY07, Toyota C-HR Hybrid
Kontakt:

#92

P Juun 17, 2012 2:50

vähemalt teistele see võib küll kasuks olla :beer:
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#93

P Juun 17, 2012 4:10

mitte halva p2rast, aga peab ikka igav olema, et k6ik niiviisi kirja panna:cool:


Miskipärast siin foorumis pole leidnud selliseid häid piltidega juhendeid, et ise autot remontida. Nagu lk1 mainisin, siis saarel on Saabi remont suht komplikeeritud, esindust pole ja enamus teenindusi krimpsutavad Saabi pääle nina, tuleb ise teha. Välismaa foorumitest saab abi, aga püüan postitada omi tegemisi just seetöttu, nagu ebuprofen kirjutas, et ehk on teistele abiks. Tean, et möistlikum oleks iga detail eraldi teema alla panna kuskile "remont" vöi "teeme ise" kategooriasse, aga Otsing viitab siia, kui kellelgi huvi on.
Mul on küsimusi tekkind palju, aga vastuseid saab harva. Mehed, kes vöiksid teada, kas ei loe lihtsalt seda teemat vöi ei soovi vastata.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#94

P Juun 17, 2012 4:17

Vaskseibid: kui uusi pole, siis saab vanad ka uuele ringile saata. Tuleb korra pitsiga kirsi-punaseks lasta ning siis külma vette. Muutuvad taas pehmeks:

IMGP0001.JPG
IMGP0001.JPG (478.97 KiB) Vaadatud 4765 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:10, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#95

P Juun 17, 2012 4:18

Seekord sain aga uued vaskseibid panna, varudest leidsin öiged möödud:

IMGP0002.JPG
IMGP0002.JPG (483.66 KiB) Vaadatud 4764 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:10, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#96

P Juun 17, 2012 4:20

Öues läks juba pimedaks. Erinevalt Ziguli'st, Saab'il kapotialune valgustus puudub. Aretasin vahepeal seda:

IMGP0004.JPG
IMGP0004.JPG (441.27 KiB) Vaadatud 4763 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:12, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#97

P Juun 17, 2012 4:24

Jubinad tagasi pandud vastupidises järjekorras äravötmisele. Aeg uue rihma panekuks. Spikerdasin Electronic Parts Catalog ( EPC ) programmist rihma asetust, rullikuid ja rattaid ju sedavörd palju.

IMGP0008.JPG
IMGP0008.JPG (507.02 KiB) Vaadatud 4762 korda
rihm.jpg
rihm.jpg (86.21 KiB) Vaadatud 4762 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:14, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#98

P Juun 17, 2012 4:28

Parem kui varem. Pumbaga valma. Vedelik sees, lekkeid pole. Käivitanud veel pole, homme proovin. Siis vahetan kkasti öli ja kui aega jääb, proovin esi pölle ära paigata.

IMGP0009.JPG
IMGP0009.JPG (504.23 KiB) Vaadatud 4761 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:14, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#99

P Juun 17, 2012 19:38

Üks lause, mis seal kirjas oli tekitas ainult küsimuse. See oli selline:
10. Depress the foot brake and start the engine with Tech2 connected.

... seega kui tähtis on et see seade oleks õlivahetuse juures käepärast ei oska öelda.

Eks näis, katsetan ära.

Käigukasti öli vahetatud. Sain sellest punkt 10. aru sedaksi, et see vajalik nivoo öigeks ajamiseks. Kuda sa muudmoodi ikka teada saad et kkasti öli on 80 C kui mitte tolle tech2-ga. Mul on vardal teisepool cold max- min olemas. Panin selle järgi hetkel paika, mootor töötas ja kast Neutraali peal. Kui otse söidust tulla kus öli vöiks olla 80 kanti, siis piilun oma huviks mis varda nivoo tollel warm 80C poolel näitab. Muud ei midagit.

Kas open SID näitab käigukasti öli temperatuuri? Mul seda küll pole, aga möte on peast läbi käinud, et vöiks lasta teha.

Ja seibe, mis on alumiinium pandud, ei tohi asendada vaskseibidega !

These instructions are for the 2.3 4-cylinder engine.

Tools needed

funnel
24mm wrench/spanner or adjustable wrench
ramps or jack/axle stands for raising the front of the car
container for draining the used ATF

Parts/supplies needed

12 liters/quarts of ATF
18mm aluminum washer

Tip
4 quarts of ATF brings the fluid level right at the minimum on the ATF dipstick. 1 quart = 946ml so 4 quarts is 3.78 liters. Difference between min and max = 0.5 liters. I saved about 1/4 of the bottle of the 2nd change (used some of the drained ATF) and used that on the final change with the other 4 quarts so the level was right between min and max.

Note
Some of the newer Saab 9-5 do not have a an ATF dipstick anymore. This may make it more difficult to fill and check the correct level. Please refer to the WIS instructions in this thread.

Type of ATF and interval

1998-2001 4-speed AT
Dextron III - Texaco Texamatic 7045 - mineral oil based

Change at:
60,000 miles / 96,000 km (North America)
66,000 miles / 110,000 km (Europe, rest of world)

2002-2009 5-speed AT
Saab 3309 - mineral oil based

Change at:
60.000 (MY06+), 90,000 (MY05) or 100,000 (MY03) miles

Note: Saab changed the change interval through the years. While they advice 100K miles for MY03, it's safe to assume 60,000 miles should be used for all model years MY02 and up.


Difficulty rating (scale of 1 to 5):1 - Easy
This is very easy to do yourself. If you can hold a wrench, loosen/fasten a bolt and pour liquid from a bottle, you can do this!

Time estimate:1-2 hours for all 3 changes

Instructions

Warm up the engine and transmission by going for a short drive if the engine is cold.

Raise the car with ramps or use a jack and support the car with axle stands. I am sure this has been said many times before but never, never work under a car only supported by a jack. Not even for a few minutes. Never!

01-P1090900.jpg
01-P1090900.jpg (105.89 KiB) Vaadatud 4760 korda


The drain bolt is located to the right of the exhaust when looking from the front of the car. It's the only 24mm bolt in that area so you can't mistake it for anything else. There is not enough room for a socket so an open-ended or ring wrench/spanner is needed. An adjustable wrench will be fine as well.

02-P1090895.jpg
02-P1090895.jpg (62.67 KiB) Vaadatud 4760 korda
03-P1090892.jpg
03-P1090892.jpg (65.73 KiB) Vaadatud 4760 korda


Place a container under the transmission and loosen the bolt. The ATF will start draining out slowly when the bolt is almost at its end. Removing the bolt will make the fluid gush out because it's a pretty large opening. Because the engine is warm/hot, this fluid can be very hot so be very careful not to get it all over your hands or arms. It really can cause severe burns.

04-P1090897.jpg
04-P1090897.jpg (62.3 KiB) Vaadatud 4760 korda
05-P1090905.jpg
05-P1090905.jpg (56.15 KiB) Vaadatud 4760 korda


Put the bolt back on. Use the old washer for now. Use the new washer after the final drain. About 4 quarts/liters is drained every time so fill up the transmission with 4 quarts/liters of new ATF. The fluid is added through the dipstick tube.

06-P1090908.jpg
06-P1090908.jpg (71.9 KiB) Vaadatud 4760 korda

Warm up the engine. Shift through Drive and Neutral so the fluid can get distributed through the transmission. Check the fluid level and add if necessary. Drive the car for a while so the new fluid can mix with the old. Some drive it for a week between changes and others drive a few miles. At least 20 miles/30 kilometers seems a good choice but it's just a guess, really.

Repeat the process. The idea is to do at least three times because you can never get all the fluid out. There is about 3 liters left in the oil cooler and torque converter after all fluid is drained. Total capacity is 7 liters, according to the WIS.

After the first change, there is 4 liters of new fluid and 3 liters old fluid in the transmission so about 57% new. The second change drains another 1.5 liter (79% new fluid) of the old fluid and the third .75 liter. So after 3 changes, there will still be .75 liter of the old fluid left which is about 11%. But 89% of new ATF seems good enough for most. You can change the fluid an infinite number of times and you'll never get all the old fluid out.

New fluid
1st change: 57%
2nd change: 79%
3rd change: 89%

This the old and new fluid on a 5-year old 2005 9-5 Aero with 75K miles.

07-P1090913.jpg
07-P1090913.jpg (32.93 KiB) Vaadatud 4760 korda

The drain bolt and the washer. The washer should be replaced after the final change.

08-P1090906.jpg
08-P1090906.jpg (24.42 KiB) Vaadatud 4760 korda

How to check the ATF level
Automatic transmission, transmission fluid level with dipstick

1. Park the car on level ground and apply the handbrake.
2. Start the engine and allow it to idle. Select position D and wait for at least 15 seconds. Then select R and wait for 15 seconds. Repeat for position P.
3. Connect the diagnostic tool and run the engine until it reaches 80°C as per the "Read values" menu for TCM.

001-atf1.gif
001-atf1.gif (5.26 KiB) Vaadatud 4760 korda

4. Check the fluid level (engine idling and selector lever in position P). Top up as necessary. Pay attention to the appearance of the fluid and its odour. If it is turbid or discoloured and/or smells burnt, a change of fluid is advisable even if no complaints have been made about poor shifting performance or excessive noise. Refer to Changing the automatic transmission fluid.

Important
In order to correctly read the oil level, the O-ring must be removed from the dipstick and refitted after reading.

Important
Fill up with oil through the dipstick pipe. Do not remove any plugs from the top of the gearbox.

Important
The dipstick has only one measuring range for warm oil. The oil volume between min-max is 0.5 litres (0.5 qts).

Automatic transmission, transmission fluid level without dipstick

1. Park the car on level ground and apply the handbrake.
2. Start the engine and allow it to idle. Select position D and wait for at least 15 seconds. Then select R and wait for 15 seconds. Repeat for position P.
3. Connect the diagnostic tool and run the engine until it reaches 80°C as per the "Read values" menu for TCM.

Warning
Risk for burn injuries when working on the catalytic converter.

4. Remove the plug using 30 16 516 Torx sleeve. Use butyl tape or the like to secure the plug on the tool.

002.gif
002.gif (9 KiB) Vaadatud 4760 korda

5. Check the fluid level using DT-47653 Gauge rod. (engine idling and selector lever in P). Fill with fluid as necessary using 87 92 822 Oil filling equipment. Pay attention to the appearance and odour of the fluid. If the fluid is cloudy/discoloured and/or smells burnt it must be changed even if there is no noticeable reduction in shift quality or noise. See Changing the automatic transmission fluid.

003-atf3.gif
003-atf3.gif (8.94 KiB) Vaadatud 4760 korda

87 92 822 Oil filling equipment

004-atf5.gif
004-atf5.gif (3.53 KiB) Vaadatud 4760 korda

Important
Fill up with oil through the dipstick hole. Do not remove any other plugs from the top of the gearbox.

Important
The dipstick has only one measuring range for warm oil. The oil volume between min-max is 0.5 litres (0.5 qts).

6. Fit the plug
Tightening torque 30 Nm (22 lbf ft)


Instructions from the WIS

1. Park the car on a lift. Engage P and apply the handbrake. Diesel: Remove the lower engine cover.

005.gif
005.gif (7.2 KiB) Vaadatud 4760 korda



2. Place a receptacle under the car and drain the transmission fluid through the bottom plug. Fit the plug and a new seal. Use protective gloves.

Warning
The oil can be very hot if the car was recently driven. Risk of burn injuries.

3. Undo the banjo nipple on the gearbox for the outlet hose. Plug the outlet hose.
4. Fit a hose from the flushing equipment, part no. 87 91 824, to the gearbox outlet.

Lower the car

5. Fill with 4 l of automatic transmission fluid as specified under Weight, fluid capacity and grade of fluid.
6. Place the hose in a graduated receptacle that holds at least 2 l. Start the engine with the selector lever in the P position. Draw off 2 l of used fluid. Turn off the engine.
7. Fill the gearbox with 2 l of new fluid.
8. Start the engine in the P position and drain 1 l of used fluid. Turn off the engine.

Raise the car

9. Remove the extension hose and plug the outlet hose. Fit the oil cooler hoses. The hoses should be horizontal so that they do not chafe against the subframe. Use new seals greased with petroleum jelly.
Tightening torque, banjo nipple on gearbox 27 Nm (20 lbf ft)

Lower the car

10. Depress the foot brake and start the engine with Tech2 connected. Run until the "Read values" TCM menu indicates that the temperature is 80°C. See Automatic transmission fluid level, Automatic transmission, transmission fluid level without dipstick or Fluid level check, 4-cyl diesel. The difference in volume between the max and min marks is as follows: B205, B235: 0.5 l Diesel: 0.3 l. Fit the lower engine cover.


Algallikas: http://saabworld.net/f29/saab-9-5-autom ... -2-3t-474/
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:22, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#100

E Juun 18, 2012 3:04

Sul on ikka produktiivne nädalavahetust olnud.

Eks ta oli pisut jah, selle tööga oodata ei andnud enam.
Saaremaal Saabi omamise koha pealt saan täpselt aru, mida sa silmas pead. Oleks endal nutti ja kohta, kus teha, nokitseks küll.

Rööm lugeda. Ma kartsin juba, et olen ainuke, kes nii mötleb.
... mis peaks rääkima automaatkasti õlivahetusest. Link ise selline: http://saabworld.net/f29/saab-9-5-autom ... -2-3t-474/


24 kork kenasti nüüd leitud, kui reaalset pilti nägin lingist:

IMGP0001.JPG
IMGP0001.JPG (93.17 KiB) Vaadatud 4764 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 16:31, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Vasta