Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Edasi paigaldusel pistikuga.
Nuputasin pisut vöimalusi, kuhu pistik panna.
Lihtsaim oleks muidugit küljele, kus vaba ruumi stanel küllaga. Kuid teiste kogemustest (on ka omal ühekorra vähemalt juhtunud) arvestan ettenägelikult sellega, et mis juhtub kui söita autoga ära juhe alles küljes olles ... seega küljele ei pane.
Ette panek probleemne, stange tugevdustala ees. Volvol suutsin panna läbi poolraami tugevdusava, kuid Saabil see juhtme jaoks liialt väike.
Otsus jäi madalale udutule körvale. Vasakule kaablite paigutuse pärast, paremal pool on sisselaske toru ees.
Kükitamine mind ei häiri, suunaga otse ette, klapp ülesse poole, et ühendatud olles lumi ega vihm pistikule ei sajaks, kuna ülaltvaadates otse alla pistik ise ei paista, aga klapi lahti tehes ulatub see välja:
Nuputasin pisut vöimalusi, kuhu pistik panna.
Lihtsaim oleks muidugit küljele, kus vaba ruumi stanel küllaga. Kuid teiste kogemustest (on ka omal ühekorra vähemalt juhtunud) arvestan ettenägelikult sellega, et mis juhtub kui söita autoga ära juhe alles küljes olles ... seega küljele ei pane.
Ette panek probleemne, stange tugevdustala ees. Volvol suutsin panna läbi poolraami tugevdusava, kuid Saabil see juhtme jaoks liialt väike.
Otsus jäi madalale udutule körvale. Vasakule kaablite paigutuse pärast, paremal pool on sisselaske toru ees.
Kükitamine mind ei häiri, suunaga otse ette, klapp ülesse poole, et ühendatud olles lumi ega vihm pistikule ei sajaks, kuna ülaltvaadates otse alla pistik ise ei paista, aga klapi lahti tehes ulatub see välja:
Viimati muutis overspeed, E Mai 07, 2018 3:13, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kui esistange eest oli, uurisin aknapesupaagi olemist.
Ma ei tea, kas paak on millalgi kunagi vahetatud, kuid voolikud ja juhtmed ei jookse mitte sealt kus nad tehasest möeldud olid jooksma. Muuta ma aga nende asukohti ei saand, kuna voolik liialt lühike ja paak auto külge needitud, et juhtmete asetust korrigeerida, neete ma lahti puurima ei hakanud.
Kuna köik toimib ka nii, siis olgu sedasi edasi:
Ma ei tea, kas paak on millalgi kunagi vahetatud, kuid voolikud ja juhtmed ei jookse mitte sealt kus nad tehasest möeldud olid jooksma. Muuta ma aga nende asukohti ei saand, kuna voolik liialt lühike ja paak auto külge needitud, et juhtmete asetust korrigeerida, neete ma lahti puurima ei hakanud.
Kuna köik toimib ka nii, siis olgu sedasi edasi:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tegutsedes seal kunde pool puhuri juhtmete ja pöranda kuivatusega, avastasin miskit.
Oskab keegi öelda, mis käib seal kunde istme all, kahe 6mm poldiga pöranda küljes, vaipkatte all, pistik tuleb ligi kolme juhtmega ?
Vastus, mille leidsin.
Oskab keegi öelda, mis käib seal kunde istme all, kahe 6mm poldiga pöranda küljes, vaipkatte all, pistik tuleb ligi kolme juhtmega ?
Vastus, mille leidsin.
Viimati muutis overspeed, T Veebr 13, 2018 3:57, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tänud lingi eest, kahjuks sealt ma vastust omale ei leidnud.AndresV kirjutas: ↑E Veebr 05, 2018 16:55Siin veeti õlirõhu- ja boosti kellade kaableid läbi tulemüüri, äkki on abi:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=319274
http://photo.platonoff.com/Auto/2004041 ... e_install/
Kunagi kui salongi filtrit vahetasin, siis avastasin et kunde jalgadealune on märg, filtri juures vee äravool oli umbes. Kuivatasin pöranda vaiba, puhastasin äravoolu ummistuse ning lootsin et asi sellega korras. Tuli aga välja teisiti ...
Otsides tulemüürist läbiminekut salongipuhuri juhtme tarvis, üritasin käe ajada isolatsioonimati alla. Kergitades aga pöranda isolatsioonimatti (pörandavaip eemaldatud, isolatsiooni pealmine osa kuiv), oli selle all olev 3cm vahtkummi lige märg !
Nuputasin tükk aega, kuidas isolatsiooni kätte saada, ei nuputanudki välja, kuna tundus et parem ja vasak pool omavahelt AC alt läbi ühenduses ... löikasin lihtsalt tüki lahti.
Tüki panin ahju peale kuivama, tulemüüri isolatsiooni ja torpeedole jäänud osale panin klotsid alla ning ööpäevaks puhuriga kuivama.
Sain köik kuivatatud:
Vahepeal tegelesin siis kapotialuste DEFA kaablitega ...
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Vasaku udutule juurest tulin pistiku kaabliga ülesse (vahepeal kinnitused kaablikröpsudega). Sealt edasi, koos mootori soojenduselemendi kaabliga, radika ventide plastiku peale. Seal olid kenad plastaasad, mille külge kaablid kinnituskröpsudega tömmata sai:
Juhtmetega oli mul kaasas Defa kaablite ühenduse vana-tüübi Y-ühendus, kus sisend ühelpool ja kaks väljundit teisel pool:
Mulle aga see ei sobinud, kuna voolu sisendjuhe ja ühe tarbija juhe juba koos paralleelselt tulevad. Seega pidin taas poodi minema ja uuema tüübi Y-ühenduse muretsema, kus ühelpool sisend ja väljund ning teisepool väljund:
Nii jäid kaablid palju soliidsemalt ja vähemate painderaadiustega.
Edasi siis nuputama, kuidas kaabliga läbi tuleseine minna...
Juhtmetega oli mul kaasas Defa kaablite ühenduse vana-tüübi Y-ühendus, kus sisend ühelpool ja kaks väljundit teisel pool:
Mulle aga see ei sobinud, kuna voolu sisendjuhe ja ühe tarbija juhe juba koos paralleelselt tulevad. Seega pidin taas poodi minema ja uuema tüübi Y-ühenduse muretsema, kus ühelpool sisend ja väljund ning teisepool väljund:
Nii jäid kaablid palju soliidsemalt ja vähemate painderaadiustega.
Edasi siis nuputama, kuidas kaabliga läbi tuleseine minna...
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tehase poolt jäetud ava kummiga ma ei leidnud. Otsustasin siis ise teha. Leidsin sobiva koha, kust vöiks kaabel läbi minna, ilma et ta millelegi ette jäeks ning mootori-ruumis normaalselt paigutatud saaks.
Kontrollisin ennem mitu korda silmaga (muud moodi ei saand ju), et koht öige oleks, löpuks puurisin 3mm kontrollava läbi seina. Pistsin varda läbi ava ning surusin läbi mootoriruumi isolatsiooni, nii nägin täpselt kuhu kaabel väljub:
Sobib. Kaabli kaitseks käib plekile kummipuks, mille sees kaabel tihedalt olla saab. Puksi jaoks on vaja puurida 20mm auk ... mul muidugit olemas puurid 18mm ja 21mm. Jällegi poodi rahakotti kergendama, kuna 18mm suuremaks viilida eriti seal armatuuri all ruumi pole ning 21mm ava liialt suur kummikrae jaoks.
Ajasin kaabli läbi seina, asetasin kummikrae paika. Kaablile pidin lisama 50cm kaablijupi kapoti alla. Olemasolnud kaabel jäi 50cm liialt lühikeseks, ühestükis pikemat kaablit enam poodi ostma küll ei tahtnud minna (saada on neid erinevates pikkustes), kuna 50cm kodo olemas oli vanadest aegadest, polnud ju probleem see lihtsalt juurde panna, pistikud ju samad. Nii ulatub ta kenasti Y-ühendusest kuni salongi pistikuni. Kapoti all liikusin kaablitega parema esilaterna tagant edasi, öhulugeja alt läbi (selle alla kinnitasin ka sisendkaabli maanduse kere külge, lisaks ühele originaalkaablile, mis juba kere poldile kinnitatud oli), ja mööda paremat äärt kuni salongi välja, kaabli kenasti kröpsudega kinnitades:
Kontrollisin ennem mitu korda silmaga (muud moodi ei saand ju), et koht öige oleks, löpuks puurisin 3mm kontrollava läbi seina. Pistsin varda läbi ava ning surusin läbi mootoriruumi isolatsiooni, nii nägin täpselt kuhu kaabel väljub:
Sobib. Kaabli kaitseks käib plekile kummipuks, mille sees kaabel tihedalt olla saab. Puksi jaoks on vaja puurida 20mm auk ... mul muidugit olemas puurid 18mm ja 21mm. Jällegi poodi rahakotti kergendama, kuna 18mm suuremaks viilida eriti seal armatuuri all ruumi pole ning 21mm ava liialt suur kummikrae jaoks.
Ajasin kaabli läbi seina, asetasin kummikrae paika. Kaablile pidin lisama 50cm kaablijupi kapoti alla. Olemasolnud kaabel jäi 50cm liialt lühikeseks, ühestükis pikemat kaablit enam poodi ostma küll ei tahtnud minna (saada on neid erinevates pikkustes), kuna 50cm kodo olemas oli vanadest aegadest, polnud ju probleem see lihtsalt juurde panna, pistikud ju samad. Nii ulatub ta kenasti Y-ühendusest kuni salongi pistikuni. Kapoti all liikusin kaablitega parema esilaterna tagant edasi, öhulugeja alt läbi (selle alla kinnitasin ka sisendkaabli maanduse kere külge, lisaks ühele originaalkaablile, mis juba kere poldile kinnitatud oli), ja mööda paremat äärt kuni salongi välja, kaabli kenasti kröpsudega kinnitades:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Salongipistiku plaanin panna samasse kohta, kuhu Volvolegi panin.
Olgugi, et Volvol seal kohe tehasest poldikeere jäetud oli, siis Saabil seal audio vöimendi natukse ees. Jonni ei jätnud ning ehitasin alumiiniumplekist samasse kohta pistiku aluse, jääb kenasti vöimendi peale, natukse toetub selle vasta ka ühe servaga (vöimendi vahetusest hiljem juttu):
Hiljem tuleb naaskliga vaipkattesse augud torgata ning nii jääb ka pistik mul vaipkatte nurka paigal paremini hoidma, kuna mul selle kinnitustüübli ava katki on ja nurk pisut irvakil oli ennem.
Olgugi, et Volvol seal kohe tehasest poldikeere jäetud oli, siis Saabil seal audio vöimendi natukse ees. Jonni ei jätnud ning ehitasin alumiiniumplekist samasse kohta pistiku aluse, jääb kenasti vöimendi peale, natukse toetub selle vasta ka ühe servaga (vöimendi vahetusest hiljem juttu):
Hiljem tuleb naaskliga vaipkattesse augud torgata ning nii jääb ka pistik mul vaipkatte nurka paigal paremini hoidma, kuna mul selle kinnitustüübli ava katki on ja nurk pisut irvakil oli ennem.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Salongipuhur tuleb küll suur ja kobakas (sama suur mis Defa Termina), siis ruumi seal ju on ning igapäevasöitudeks on mul talvel pöhiliselt Volvo, Saab soojaks on vaid vajadus-söitudel. Suveks saan puhuri eemaldada.
Salongipuhuri kinnitusplaadi jaoks tuleb ka vaipkatte alla plaat aretada. Löikasin selle ühest vanast alumiinium karkassist.
Kuna see suht jäik segu oli, siis lasin ta ennem pehmeks (alumiiniumi hea omadus, kes veel ei tea). Nii oli teda mugavam öige nurga alla painutada. Kinnitatud sai ta kahe poldiga (pilt proovist, detail veel töötlemata):
Salongipuhuri kinnitusplaadi jaoks tuleb ka vaipkatte alla plaat aretada. Löikasin selle ühest vanast alumiinium karkassist.
Kuna see suht jäik segu oli, siis lasin ta ennem pehmeks (alumiiniumi hea omadus, kes veel ei tea). Nii oli teda mugavam öige nurga alla painutada. Kinnitatud sai ta kahe poldiga (pilt proovist, detail veel töötlemata):
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ise küsin, ise vastan:
Ei andnud mulle see küsimus rahu, sobrasin manualis.
Ainukese asja, mis leidsin, et signalisatsiooni kallutus/liigutus andur käib seal:
Tekkis kohe isu selline vidin külge kruvida.
Viimati muutis overspeed, E Mär 05, 2018 23:35, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Sellest on küll üksjagu aega möödas, kui autole lisaseadmeid karbiga ostsin, kuid vaikselt saavad nad ikka külge, selle all mötlen siis pagassi kölarit.
Algul proovisin Harman Kardon vöimendit niisama külge ... toimis kenasti.
Siis otsisin manualist välja juhtmete skeemi ning spikerdasin pistiku skeemi ka originaalvöimendilt:
Läbi originaalpistiku ma vöimendisse bassikölari juhtmeid viia ei saanud, olgugi et pistikus laiutasid seal 4 tühja kohta.
Vötsin siis vöimendi lahti ning jootsin juhtmed otse vastavate pistikupiide külge. Juhtmed märgistasin kenasti numbritega, et sassi ei läeks paigaldusel.
Ennem kaablite vedamist statsionaarselt kontrollisin kas asi toimib ka üldse. Vöimendile pistik taha ning juhtmed lihtsalt üle istmete. Toimib kenasti.
Siis vöis kaableid vedama hakata pagassipoole. Ennem plastiksoonde juhtmed kinnitades isoleerisin need kaitseteibiga.
Jöudes juhtmetega kölarini, ühendasin nad vastavalt. Önneks on kölari küljes juhtmed erivärvi nagu skeemil ka kirjas:
Algul proovisin Harman Kardon vöimendit niisama külge ... toimis kenasti.
Siis otsisin manualist välja juhtmete skeemi ning spikerdasin pistiku skeemi ka originaalvöimendilt:
Läbi originaalpistiku ma vöimendisse bassikölari juhtmeid viia ei saanud, olgugi et pistikus laiutasid seal 4 tühja kohta.
Vötsin siis vöimendi lahti ning jootsin juhtmed otse vastavate pistikupiide külge. Juhtmed märgistasin kenasti numbritega, et sassi ei läeks paigaldusel.
Ennem kaablite vedamist statsionaarselt kontrollisin kas asi toimib ka üldse. Vöimendile pistik taha ning juhtmed lihtsalt üle istmete. Toimib kenasti.
Siis vöis kaableid vedama hakata pagassipoole. Ennem plastiksoonde juhtmed kinnitades isoleerisin need kaitseteibiga.
Jöudes juhtmetega kölarini, ühendasin nad vastavalt. Önneks on kölari küljes juhtmed erivärvi nagu skeemil ka kirjas:
Viimati muutis overspeed, K Mär 07, 2018 21:53, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Vasakus armatuuri ääres A-piilari juures on mul GPS. Vaja teda igapäevaselt pole, kuid tiksub mul seal kaasa kilomeetreid lugedes ... ning kui tarvis siis kohe ka hea kasutada.
Häiris mind aga tugevalt see, et juhe üle armatuuri sigaretisüütaja pistikusse keskele jooksis. Otsustasin peita juhtmed ära armatuuri alla.
Juhe viia vasakust äärest alla polnud mingi probleem. Tekkis aga keerukus, kuidas kaitsmeplokist voolu "varastada" (1A oleks vaja).
Leidsin poest selleks vastava lisavidina, mis pannakse originaalkaitsme asemele ning sealt vool edasi läbi uue tarbijale sobiva kaitsme:
Pistsin ta löpuks (proovisin teisi vöimalusi ka) gabariit-tule kaitsmeauku. Nii saab ta voolu siis, kui autol süüde sees. Saab muidugit ka siis, kui käsitsi tulede nupust parktuled pölema panna ,kuid see lisafunktsioon ei sega mitte karvavördki.
Korraliku pistiku peitsin kenasti armatuuri alla ära (kinni polditud), juhtmed pakkisin samuti peitu.
Kena viisakas peitus juhtmetega GPS mul nüüd
Häiris mind aga tugevalt see, et juhe üle armatuuri sigaretisüütaja pistikusse keskele jooksis. Otsustasin peita juhtmed ära armatuuri alla.
Juhe viia vasakust äärest alla polnud mingi probleem. Tekkis aga keerukus, kuidas kaitsmeplokist voolu "varastada" (1A oleks vaja).
Leidsin poest selleks vastava lisavidina, mis pannakse originaalkaitsme asemele ning sealt vool edasi läbi uue tarbijale sobiva kaitsme:
Pistsin ta löpuks (proovisin teisi vöimalusi ka) gabariit-tule kaitsmeauku. Nii saab ta voolu siis, kui autol süüde sees. Saab muidugit ka siis, kui käsitsi tulede nupust parktuled pölema panna ,kuid see lisafunktsioon ei sega mitte karvavördki.
Korraliku pistiku peitsin kenasti armatuuri alla ära (kinni polditud), juhtmed pakkisin samuti peitu.
Kena viisakas peitus juhtmetega GPS mul nüüd
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Silma ise-enesest ei riiva mulle, kuid kui proovisin kunde kohal istuda, siis suts jääb jalgu laiutades ette. Muutes aga jala nurka siis mitte.
Mul igapäevasöitude autol, millega lastega ringi kihutan, on ülalpool mainitud peenike DEFA Termini puhur.
Saabiga söidan harvem ja üldjuhul alati üksi.
Too suur puhur oli tasuta käes, kolme vöimsuse valikuga: 800W/1200W/1600W, seepärast ei hakanud eraldi peenemat ostma. Tolle salongi suuruses peaks puhur olema üle 1000W, et möistlikult soojaks saada kui korralik külm öues (kogemused).
Kasutasin selle ja panin ta paika, et salong soojaks saada, kui söitu läen. Suveks vötan ära (vöibolla).
Kui kunagi peenem puhur niisama vöi odavamalt kätte satub, siis vahetan selle.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kui körvalistuja iste maas oli, siis ühendasin lahti ka pistiku. Selles seisus keerasin korduvalt süüdet sisse, et voolu saada akendele jm.
Kui autot löpuks garaazist välja ajama hakkasin (sai ka korrosiooniöliga pisut "plätserdatud" kere all), ootas armatuuris üllatus turvapadja asjus:
Osadel autodel kaob AirBag alarm ise ära, kui viga likvideerida. Saabil tundub, et mitte. Tech 2 aitas taas.
Alarmid olidki kundepoolse ahela katkestus ja aju vale programmeering. Kustutasin vead ning alarm armatuurist kadus.
Kui autot löpuks garaazist välja ajama hakkasin (sai ka korrosiooniöliga pisut "plätserdatud" kere all), ootas armatuuris üllatus turvapadja asjus:
Osadel autodel kaob AirBag alarm ise ära, kui viga likvideerida. Saabil tundub, et mitte. Tech 2 aitas taas.
Alarmid olidki kundepoolse ahela katkestus ja aju vale programmeering. Kustutasin vead ning alarm armatuurist kadus.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma ei tea kas see on odav, aga Prismas vahtisid Termini II puhurid riiulist vastu. 1000w oli 39.90 ja 1200w 49.90. Pistikud olid sabas tavalised 220V omad nagu sul sellelgi on.
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
On, odavam kui edasimüüja küsib. Fixus Saaremaal 1200W Termini eest küsib 85€.
-20 C juures aga Estate masina jaoks 1200W väheks jäeb. Salongist vötab suurema külma ära, kuid klaase ei jöua puhtaks sulatada etteantud eelsoojendusajaga.
Arrogance diminishes wisdom !
Tänud hea ülevaate eest tagaluugi amortide vahetuse kohta!
Ega juhuslikult ei ole kuskil paberit alles, kus ütleks mis tootja ja mudel tagaluugi amordid paigaldasid?
Mul mingid max gear’id igatahes luuki üleval ei hoia
Ega juhuslikult ei ole kuskil paberit alles, kus ütleks mis tootja ja mudel tagaluugi amordid paigaldasid?
Mul mingid max gear’id igatahes luuki üleval ei hoia
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Muretsesin M+S rehvide jaoks, kevadel ja sügisel,16 tollised klassikalised 5-SPOKE ALU22 veljed.
Peale läksid Continental M+S rehvid ning veljed värvisin musta värvi ... sobib paremini.
Peale läksid Continental M+S rehvid ning veljed värvisin musta värvi ... sobib paremini.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Öues rataste vahetuseks nokitsesin omale ühe lisa "tööriista", millest palju puudust olen tundnud.
velje poltide hoidja öues töötamiseks:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kuna usk keemiasse Xado on, siis otsustasin seda panna ka Saab'ile.
Mootori, käigukasti ja roolivöimendisse. Hiljem ka küttesüsteemi.
Kes Xado asjust veel kuulnud pole, saab lugeda siit.
Mootori, käigukasti ja roolivöimendisse. Hiljem ka küttesüsteemi.
Kes Xado asjust veel kuulnud pole, saab lugeda siit.
Arrogance diminishes wisdom !
Mäekõrguselt viisakam kui mingit toidupoest tulnud polüpropüleenkarpi taaskasutada. Aga mis on nende "äravoolupindade" otstarve, mis altvaatel paistavad? Kas need peavad vihmaga poldiaukude kaudu sisenevad meeletud tulvaveed turvaliselt karbi külgseintest eemale juhtima? Või möllavad sul karbi põhja all tornaadod ja keerutavad tolmu üles, mis siis vasemäärde külge kleepub?overspeed kirjutas: ↑P Apr 01, 2018 19:26Öues rataste vahetuseks nokitsesin omale ühe lisa "tööriista", millest palju puudust olen tundnud.
velje poltide hoidja öues töötamiseks:
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Köik pakkumised on öiged.AndresV kirjutas: ↑R Apr 06, 2018 11:31Mäekõrguselt viisakam kui mingit toidupoest tulnud polüpropüleenkarpi taaskasutada. Aga mis on nende "äravoolupindade" otstarve, mis altvaatel paistavad? Kas need peavad vihmaga poldiaukude kaudu sisenevad meeletud tulvaveed turvaliselt karbi külgseintest eemale juhtima? Või möllavad sul karbi põhja all tornaadod ja keerutavad tolmu üles, mis siis vasemäärde külge kleepub?overspeed kirjutas: ↑P Apr 01, 2018 19:26Öues rataste vahetuseks nokitsesin omale ühe lisa "tööriista", millest palju puudust olen tundnud.
velje poltide hoidja öues töötamiseks:
Pilu kahe kaldpinna vahel sai küll liialt suur, pean tunnistama. Kuid idee neil on jah, et kui miskit poldiaukudest sisse peaks sattuma (lihtsalt sodi vöi siis ka vihmavesi), siis on sel vöimalus alt välja pääseda. Seetöttu täitsa kinnist ei teinud.
Kuid alt kinnisemat just seetöttu, et kui maja körval autokatuse all rattaid vahetan, siis seal pahatihti tekib tunneliefekti töttu (maja paigutus ja tuule suund asjaga seotud) tuuletömbus, mis vöib keerutada ülesse maas oleva liiva ja kruusatolmu, mida ma ei soovi et poldikeerme-määrde külge kleepuks.
ps Ja kuna mul oli natukse igav, siis ma ei tahtnud lihtsamat versiooni teha, vaid endale väljakutseks otsustasin keerulisemad kald-teed pöhja-alla nikerdada.
Arrogance diminishes wisdom !