Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Nautisin linnavahel poodide-vahelist söitu kui järsku ühe poe ees seisma jäädes kapotialt auru välja ajama hakkas. Öue minnes sain löhnast aru ... jahutusvedelik. Lähemal uurimisel kapotiall lambiga leidsin lödviku, mis löhki oli lennanud.
Egas kedagit, tellisin/helistasin tuttava pukseerima ja 20 km/h vaikselt koju köie otsas. Aeg-ajalt teel panin mootori korra käima, et öliröhud käigukastiveermikule taas ülesse saada, ühtlasi ka pidurite vaakum.
Uurima pean ka aga, miks jahutusvedeliku paisupaagi madal tase alarm ei töötand, sest niret oli hiljem maas näha juba poe-ette söites ja paisupaak oli tühi.
Kodus pisut lammutamist ja siis poodi lödvikujuppi otsima.
ah jaa... kanister rohelist jahutus-vedelikku ka vaja osta.
Egas kedagit, tellisin/helistasin tuttava pukseerima ja 20 km/h vaikselt koju köie otsas. Aeg-ajalt teel panin mootori korra käima, et öliröhud käigukastiveermikule taas ülesse saada, ühtlasi ka pidurite vaakum.
Uurima pean ka aga, miks jahutusvedeliku paisupaagi madal tase alarm ei töötand, sest niret oli hiljem maas näha juba poe-ette söites ja paisupaak oli tühi.
Kodus pisut lammutamist ja siis poodi lödvikujuppi otsima.
ah jaa... kanister rohelist jahutus-vedelikku ka vaja osta.
Arrogance diminishes wisdom !
SAAB i tehaseseades on punane Longlife jahutusvedelik mida peab uuendama vähemalt 5 a kasutuse järel. Kuid need lödvikud purunevad aegajalt ulesurve töttu mille pöhjustab vigaste klappisega paisupaagi kork. Need lihtsalt löpetavad mingil hetkel töölepingu ja targem need enne vahetada kui vooliku pilbasteks ulesurve töttu ajavad. Vöibolla ka voolikute, veepumba,kutteseadme kraani kestvust määrab jahutusvedeliku kvaliteet kuid minesatea.
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ujuk oli kinni kleepunud ülemisse asendisse. Olgugit et aeg-ajalt hooldustööde käigus ka jahutusvedelikku uuendan, ei aita see settest paagis. Puhastasin paagi ja sain ujuki taas liikuma.
Eks see lödvik vist originaal alles. Hetkel sain jupi ajutise uue, kuid tellisin terve lödviku uue, kuna ka teine osa suht pehme juba.I-Vaari kirjutas: ↑N Sept 17, 2020 10:29SAAB i tehaseseades on punane Longlife jahutusvedelik mida peab uuendama vähemalt 5 a kasutuse järel. Kuid need lödvikud purunevad aegajalt ulesurve töttu mille pöhjustab vigaste klappisega paisupaagi kork. Need lihtsalt löpetavad mingil hetkel töölepingu ja targem need enne vahetada kui vooliku pilbasteks ulesurve töttu ajavad. Vöibolla ka voolikute, veepumba,kutteseadme kraani kestvust määrab jahutusvedeliku kvaliteet kuid minesatea.
Pean paisupaagi korgiklapid siis üle kontrollima.
Jahutusvedelik ise aeg-ajalt uuendatud.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kaks päeva olin söita saanud asenduslödvikuga kui ...
... hommikul hakkasin poega kooli viima kui märkasin autost möödudes pisikest loiku esinina all.
Ei hakand riskima ning vötsin teise auto. Hiljem uurides, lekib jahutusvedelik. Täpsemal uurimisel selgus, et jahutusradika otsavalts on järgi andnud, täpselt samamoodi ootamatult ja järsku kui mo teisel söidukil.
Egas kedagit, tellisin uue radika ... igaks juhuks ka uued plokikaanetihendid, kui veapöhjused löpuks selleni jöuavad.
Manual lahti ja hakkan pihta.
Önneks on tolle Saab'i radika vahetus 3x lihtsam kui mainitud Volvo'l.
... hommikul hakkasin poega kooli viima kui märkasin autost möödudes pisikest loiku esinina all.
Ei hakand riskima ning vötsin teise auto. Hiljem uurides, lekib jahutusvedelik. Täpsemal uurimisel selgus, et jahutusradika otsavalts on järgi andnud, täpselt samamoodi ootamatult ja järsku kui mo teisel söidukil.
Egas kedagit, tellisin uue radika ... igaks juhuks ka uued plokikaanetihendid, kui veapöhjused löpuks selleni jöuavad.
Manual lahti ja hakkan pihta.
Önneks on tolle Saab'i radika vahetus 3x lihtsam kui mainitud Volvo'l.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Radika eemaldus suht lihtne, kui eesolnud Defa kaablid eest ära said.
Erinevalt manualis kirjutatule, ei tule turbo sisselaskekollet ega öhulugejat eemaldada, need ei jää ette:
Erinevalt manualis kirjutatule, ei tule turbo sisselaskekollet ega öhulugejat eemaldada, need ei jää ette:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Uued lödvikud paikas, alumine tuli ka taas katki löigata eel-soojendus-elemendi asjus ning "lendab madalalt" taas !
Arvasin, et tuleb ka käigukastiöli lisada, seoses radika vahetusega, kuna kk-i öli jahutus läbi selle käib, kuid tundub et pika seisakuga vajub köik öli käimarisse tagasi, miskit pole vaja lisada. Möötsin nii külmalt kui 80C soojalt.
Arvasin, et tuleb ka käigukastiöli lisada, seoses radika vahetusega, kuna kk-i öli jahutus läbi selle käib, kuid tundub et pika seisakuga vajub köik öli käimarisse tagasi, miskit pole vaja lisada. Möötsin nii külmalt kui 80C soojalt.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
overspeed kirjutas: ↑R Okt 04, 2019 9:24Terve suve vaikselt mötlesin, et peaks autol pidurid ära vahetama. Köik küll toimivad ja ÜV probleeme pole, kuid on kulunud ja vajaks tähelepanu. Lükkasin aga mötet ikka edasi, kuna polnud aega tegeleda.
Eelmine kuu just mötlesin intensiivsemalt sellest ning siis see Murphy seadus mängu tuli.
Tallinnast kojusöit viibis 4 h, sest olles autoga söbra juurest pool meetrit liikunud jooksis tagumine parem ratas kinni. Ei edasi ega tagasi liikudes, täiesti luu, lohiseb nii kruusal kui asfaldil. Vötsin ratta alt ning sain aru, et miskit on juhtunud käsipiduriklotsidega. Kogemus ühelt teiselt söidukilt meenutas, et ju ühe klotsi pind lahti läinud ja teise vahel kinni. Trummel tuleb maha saada.
Önneks aitas teine söber tööriistadega oma garaazist (tuli pisut tema autoga järgi minna nendele), peale möningast tösist haamerdamist sain löpuks trumli maha.
Ja nii oligit, üks klots teise vahel kinni. Eemaldasin probleemi ja sain koju söita.
Nüüd siis plaan vaja täide viia. Köik kettad ja klotsid uued. Zimmermann kettad ning Ferodo klotsid ... tundus hea valik osta. ls ca 272'000 k
Üle aasta tagasi said uued pidurid köik alla. Siiani vajavad veel käsipiduriklotsid reguleerimist, no egas kilomeetreid ka teabmispalju läbitud peale seda.
Seekord siis juba kolmas kord. Tundsin, et käsipidur peab üle neljanda naksu, alles 5 vöi 6 juures, seega reguleerisin neid taas peale täpsemaks.
Kuna öues kolinal vihma sadas, sai katusealla tagarataste jaoks ruumi tehtud:
Kui uued pidurid paigaldanud olin, kahetsesin siiani, et ketastel keskosa kuumuskindla mustaga ää ei värvinud. Nüüd siis tagantjärele sai see tehtud. värvi ketastel küll ahjus keraamitada ei saa, nagu Volvol tegin, kuid ehk kuivab niisama löpuks ää. esisild plaanis kui naastud alla läevad.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tagaluugi alumine äär roostetas, hakkas keskelt pihta ja järjest hullemaks ronib.
Häirib, kui luuk avada, otse silme ees roostes koht.
Lasin siis terasharjaga rooste maha ning ... pole mitte pindmine see, augud täitsa sees.
Löikasn rooste osad välja, tükati et luuk kaare kuju ei muudaks, topeltpleki osa ka, ja keevitasin paigad serv-servaga. Pahteldama ei hakand, ei paista alt äär välja, Hammerite otse peale musta värvi ja kestab taas.
Muidu on siiani kalla ja talla.
Plaan on otsida veel seda freooni lekkekohta. Tellisin tihendite komplekti, vahetan köik külmasüsteemi tihendid ja proovin uuesti. Kahtlus on, et 1 o-röngastest ei pea, kuna vaakumit hoiab aga survet mitte, ja hakkas lekkima peale külmasüsteemi hoolet, muidu oli ju ok kui pidevalt surveall oli.
Häirib, kui luuk avada, otse silme ees roostes koht.
Lasin siis terasharjaga rooste maha ning ... pole mitte pindmine see, augud täitsa sees.
Löikasn rooste osad välja, tükati et luuk kaare kuju ei muudaks, topeltpleki osa ka, ja keevitasin paigad serv-servaga. Pahteldama ei hakand, ei paista alt äär välja, Hammerite otse peale musta värvi ja kestab taas.
Muidu on siiani kalla ja talla.
Plaan on otsida veel seda freooni lekkekohta. Tellisin tihendite komplekti, vahetan köik külmasüsteemi tihendid ja proovin uuesti. Kahtlus on, et 1 o-röngastest ei pea, kuna vaakumit hoiab aga survet mitte, ja hakkas lekkima peale külmasüsteemi hoolet, muidu oli ju ok kui pidevalt surveall oli.
Viimati muutis overspeed, P Okt 03, 2021 15:35, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Oli vaja suusaboks teise masina pealt maha tösta.
Kuhu sa selle siis ikka paned kui mitte järgmise auto katusele, praktilisem ruumikasutus kui kuskile hoovinurka euroaluse peale.
Kuhu sa selle siis ikka paned kui mitte järgmise auto katusele, praktilisem ruumikasutus kui kuskile hoovinurka euroaluse peale.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kunagi aastaid tagasi sai ostetud Thule jalgratta-hoidja, et lihtsalt vajadusel olemas oleks. Nüüd siis löpuks läkski vaja tütre jalgratta transpordiks:
ls 281'250 km
- mootoriöli ja filtri vahetus, Castrol 0W-30
- käigukastiöli uuendus
- esipiduriklotside vahetus
ls 281'250 km
- mootoriöli ja filtri vahetus, Castrol 0W-30
- käigukastiöli uuendus
- esipiduriklotside vahetus
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ilmnes 1 probleem.
Ehk oskab keegi kogemustest aidata ja nöu anda?
Auto oli paar päeva seisnud, tahtsin söitma minna aga oh häda, aku liialt tühi ... andsin särtsu ja teele, kuid miks nii.
Sain aru, et miskit on nihu audio süsteemiga.
Tunnused:
Kui raadio sisse lülitada, siis aeg-ajalt ootab minuteid ennem kui heli annab.
Kui heli siis tuleb ja ka kui kanaleid vahetada, siis iga kord käib praks kölaritest läbi ennem kui heli tuleb.
Kui köik on välja lülitatud, siis on örnalt kuulda, et kölarid endiselt sahisevad, väga vaikselt.
Kui CD välja vötta ja köik välja lülitatud, siis mingi aja tgant ikka otsib seda CD-s see makk.
Kui makk pesast välja tömmata, siis jäävad kölarid undama.
Maki viga ei ole, sest proovisin teist makki ja köik sama.
Ehk oskab keegi kogemustest aidata ja nöu anda?
Auto oli paar päeva seisnud, tahtsin söitma minna aga oh häda, aku liialt tühi ... andsin särtsu ja teele, kuid miks nii.
Sain aru, et miskit on nihu audio süsteemiga.
Tunnused:
Kui raadio sisse lülitada, siis aeg-ajalt ootab minuteid ennem kui heli annab.
Kui heli siis tuleb ja ka kui kanaleid vahetada, siis iga kord käib praks kölaritest läbi ennem kui heli tuleb.
Kui köik on välja lülitatud, siis on örnalt kuulda, et kölarid endiselt sahisevad, väga vaikselt.
Kui CD välja vötta ja köik välja lülitatud, siis mingi aja tgant ikka otsib seda CD-s see makk.
Kui makk pesast välja tömmata, siis jäävad kölarid undama.
Maki viga ei ole, sest proovisin teist makki ja köik sama.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kahtlustan ka vöimendit, korra läeb nagu "magama" ja siis tärkab miskipärast. Jääb kuskil 0,5 A tarbima + sahin kölarites.
Kui vöimendi kaitsme välja tömbasin, siis jäi vakka ja amprite tarbimine akult kadus.
Vötan vöimendi maha, vana veel alles, tagavaraks.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Egas kedagit, vöimendi maha ja saame selgust.
Jah, panin originaalvöimu taha ja köik toimis kenasti.
harman kardon, üks ei sobi ja teine on nüüd rikkis.
Kui kellelgi on pakkuda seda Estate masina Harman/Kardon vöimendit 4713699 möistliku hinnaga, vöib privasse palun märku anda.
Jah, panin originaalvöimu taha ja köik toimis kenasti.
harman kardon, üks ei sobi ja teine on nüüd rikkis.
Kui kellelgi on pakkuda seda Estate masina Harman/Kardon vöimendit 4713699 möistliku hinnaga, vöib privasse palun märku anda.
Viimati muutis overspeed, K Juun 01, 2022 15:15, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Seal mässates avastasin, et soendustorude kattekopsik on alt niiske.
AC soojusvahetite alune veeäravool vist umbes ... puhastasin ka selle.
Väga örnalt oli umbas. Aga kuna tegu vaba-vooluga, siis ei tohi seal miskit kübetki ees olla.
Voolikusse puhumisest piisas et vaba taas.
AC soojusvahetite alune veeäravool vist umbes ... puhastasin ka selle.
Väga örnalt oli umbas. Aga kuna tegu vaba-vooluga, siis ei tohi seal miskit kübetki ees olla.
Voolikusse puhumisest piisas et vaba taas.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
ls: 283'134 km
ölivahetus 0W-30 Castrol koos filtritega.
Kuna sügis hakkas, sai alla pandud M+S rattad. Ja kuna suverehvid viimast suve all olid, sai ka need uued tellitud ja ootavad ümberlöömist.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Söidab kenasti. Jampsis pisut peeglite reguleerimisnupp, oli oksiid sinna sisse pääsend talve jooksul. Puhastasin lüliti ja toimis taas.
Aeg-ajalt viskab "Check Engine" tule pölema ning kurdab lahja kütusesegu vöi lambda soojenduse takistuse üle ... ajan selle süü Denso anduri kaela ... oleks pidand ikka Bosch panema.
Sel suvel aga tähendasin järsku, et linnas söites külma ei puhu piisavalt. Arvasin et on tühjaks lekkind taas (lekkis mul üks ventiil möned aastad tagasi. Manomeetrid küljes aga näitas, et röhud nominaalsed ja kompressor töötab, aga ...
... miskipärast ventilaatorid ei uha. Seepärast vaiksel söidul külma ei saa ning maanteel saab, sest kondensaator ju ei toimi ilma jahutuseta.
Ventikad ise on korras, hakkavad tööle küll kui mootor jahutust vajab. Kuid miskipärast AC ei anna signaali neil tööle minna kui külmutuskompressor taha läheb.
Oskab keegi öelda, miks järsku AC aju enam signaali ventikatele ei anna ?
Muid vigu hetkel nagu pole. Vasema udutule reflektor on matt, peaks vahetama ...
Aeg-ajalt viskab "Check Engine" tule pölema ning kurdab lahja kütusesegu vöi lambda soojenduse takistuse üle ... ajan selle süü Denso anduri kaela ... oleks pidand ikka Bosch panema.
Sel suvel aga tähendasin järsku, et linnas söites külma ei puhu piisavalt. Arvasin et on tühjaks lekkind taas (lekkis mul üks ventiil möned aastad tagasi. Manomeetrid küljes aga näitas, et röhud nominaalsed ja kompressor töötab, aga ...
... miskipärast ventilaatorid ei uha. Seepärast vaiksel söidul külma ei saa ning maanteel saab, sest kondensaator ju ei toimi ilma jahutuseta.
Ventikad ise on korras, hakkavad tööle küll kui mootor jahutust vajab. Kuid miskipärast AC ei anna signaali neil tööle minna kui külmutuskompressor taha läheb.
Oskab keegi öelda, miks järsku AC aju enam signaali ventikatele ei anna ?
Muid vigu hetkel nagu pole. Vasema udutule reflektor on matt, peaks vahetama ...
Arrogance diminishes wisdom !