Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13539
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#351

N Aug 25, 2016 8:23

DI-d on vist ühesugused? Vahet omavahel ära, vaata, kas läheb viga teisele poole. Siis on suht kindel, et DI segast peksab.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#352

N Aug 25, 2016 18:21

DI-d on vist ühesugused? Vahet omavahel ära, vaata, kas läheb viga teisele poole. Siis on suht kindel, et DI segast peksab.

DI-d on identsed (DI - Direct Ignition module, ID - Ignition Discharge module, COP-I Coil On Plug Ignition). Proovin sedasi.
Otsisin manualist, et kus milline number silinder asub, ei leidnudki otsest loendust. Läheb mul see V mootoritega alti meelest, sest laevades on järjestus teistpidi kui maapeal automootoritel.
Leidsin, et pank-1 on tagumine ja pank-2 on eesmine (arvata vöib, et siis eesmine-tagumine auto söidusuuna/nina suhtes ja silinder 1 peaks nagu asuma pank-1 peal (tagumisel)).
Kuidas üle kontrollida:
Turbo on silindritel 2 4 6, seda kirjutab manual.
Vaatasin siis varuosade kataloogist, et kummal pool turbo on (kapotialla vaadates ei paista turbo väljagi. Ühe korra olen roomand auto alla ja siis nägin vilksamisi turbot). Paistab, et eespoolsele pangale on turbo, seega need on 2 4 6. (hiljem piilusin kapoti alla ja kontrollisin teooriat, tööjuures ju autot tüki aega ei näe).

Exhaust manifold V6.pdf
(121.43 KiB) Allalaaditud 29 korda
exhaust system V6.pdf
(93.39 KiB) Allalaaditud 55 korda
V6 turbo explained.pdf
(34.39 KiB) Allalaaditud 35 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 15:22, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#353

L Aug 27, 2016 5:04

Kuna ma uut süütevötit, pult pea sees, Vikingist ei saand, otsustasin ka teise puldi kasutuskölblikuks teha.
Ostsin ühe suvalise kasutatud puldi ning jootsin sellelt enda puldi külge puuduolevad mikrolülitid. Nüüd kaks komplekti kenasti korras :)

remote201.jpg
remote201.jpg (308.68 KiB) Vaadatud 493 korda
remote202.jpg
remote202.jpg (238.81 KiB) Vaadatud 493 korda
remote203.jpg
remote203.jpg (351.56 KiB) Vaadatud 493 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 15:24, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#354

E Aug 29, 2016 21:01

Praktselt enamus detailid, mis autol vahetan, olen ennem asemele ostnud, et auto ei jääks seisma puuduva detaili pärast, kui detaili hooldan/proovin remontida/ vöi siis katki ja alles hakkan siis uut otsima. Möni üksik asi on vaid selline, mida siis julgen maha vötta ning uurida, kas saab korda vöi peab uue muretsema.
Seega on neid varuasju nüüd üksjagu kogunenud. Uudishimust ja soov, et tagavaraks oleks taas korras asi, vötan vahetatud asjad ka üks-haaval lahti. Tööjuures auto enda kallal niikuitnii nokitseda ei saa, siis sisustan oma vaba aja detailide hooldusega.

Siin möned näited:

- esimese topsihoidja sain korda. Eelmine omanik oli sinna arvatavasti pölvega vasta läinud. Plekiraamistik oli nöksa köver ning otsast oli tulnud (mitte murdunud) too mummudega rist, mis topsiringi löpus horisontaali keerab. Too T-pöörel oli otsastkukkudes kiilunud mehhanismi vahele ja seetöttu topsihoidja enam üldse lahti ei tulnudki.
Painutasin plekkraami sirgeks, panin T-pööreli omale kohale tagasi ja toimib taas:

01-topsihoidja.jpg
01-topsihoidja.jpg (235.29 KiB) Vaadatud 492 korda



- Kojameeste mootoril otseselt viga midagi ei olnud. Lihtsalt vötsin lahti, kontrollisin, puhastasin, määrisin. Elektrimootori korpus väljast vajas aint natukse värvimist. Kummikate sai silikooniga kokku tehtud.

esikojamehed-01.jpg
esikojamehed-01.jpg (193.76 KiB) Vaadatud 492 korda
esikojamehed-02.jpg
esikojamehed-02.jpg (336.15 KiB) Vaadatud 492 korda
esikojamehed-03.jpg
esikojamehed-03.jpg (305.71 KiB) Vaadatud 492 korda
esikojamehed-04.jpg
esikojamehed-04.jpg (207.59 KiB) Vaadatud 492 korda
esikojamehed-05.jpg
esikojamehed-05.jpg (158.29 KiB) Vaadatud 492 korda
esikojamehed-06.jpg
esikojamehed-06.jpg (485.56 KiB) Vaadatud 492 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 16:00, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#355

E Aug 29, 2016 22:43

Tagakojamehe mootor, mis mul varuks on, samuti mehhaaniliselt töötab, kuid vett ei pritsi. Lahtivött sellel natukse teistmoodi, kuna kaas on kinni needitud, elektrimootor korpuse külge valtsitud.
Lahti saab sellegipoolest ta teha. Needipead puurisin ära, mootorikorpuse valtsisin lahti.
Lahtivötul oli ka kohe näha, et kauaks seda reduktorit poleks vast enam olnud, kuna aknalepritsimise vedelik on pääsenud reduktorisse sisse.

tagakojamees-001.jpg
tagakojamees-001.jpg (225.38 KiB) Vaadatud 491 korda
tagakojamees-002.jpg
tagakojamees-002.jpg (241.53 KiB) Vaadatud 491 korda
tagakojamees-003.jpg
tagakojamees-003.jpg (241.35 KiB) Vaadatud 491 korda
tagakojamees-004.jpg
tagakojamees-004.jpg (309.88 KiB) Vaadatud 491 korda
tagakojamees-005.jpg
tagakojamees-005.jpg (336.9 KiB) Vaadatud 491 korda
tagakojamees-006.jpg
tagakojamees-006.jpg (294.01 KiB) Vaadatud 491 korda
tagakojamees-007.jpg
tagakojamees-007.jpg (292.44 KiB) Vaadatud 491 korda
tagakojamees-008.jpg
tagakojamees-008.jpg (302.37 KiB) Vaadatud 491 korda


- Üks viga oli see, et völlis sees olev kanal oli umbes täielikult.
- Teine viga oli see, et kaane sees olev tihend ei tihendanud enam öieti, olgugi et tihend ise korralik. Völlipoolne osa liialt krobeliseks roostetanud on.

tagakojamees-009.jpg
tagakojamees-009.jpg (205.07 KiB) Vaadatud 491 korda
tagakojamees-010.jpg
tagakojamees-010.jpg (296.61 KiB) Vaadatud 491 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 16:06, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#356

T Aug 30, 2016 3:48

...

Otsustasin asja korda teha.
Völli sees olnud ummistuse puurisin välja.
Völli korrodeerunud otsa aga paikamise asemel valisin teha uus, messingust.
Treipingis tegin D=6mm uue otsa M6 keermega, ja natukse varuga pikema (üle 10mm). Otsale puurisin sisse ava 3mm (originaal on vist 2,8mm):

011.jpg
011.jpg (273.21 KiB) Vaadatud 490 korda
012.jpg
012.jpg (254.69 KiB) Vaadatud 490 korda
013.jpg
013.jpg (337.12 KiB) Vaadatud 490 korda




Völli otsast treisin ja puurisin vana osa ära. Sisse löikasin M6 keerme uue otsa jaoks. Messingust otsa keerme vahele panin Loctite 577 liimi.

014.jpg
014.jpg (283.21 KiB) Vaadatud 490 korda
015.jpg
015.jpg (328.34 KiB) Vaadatud 490 korda
016.jpg
016.jpg (281.46 KiB) Vaadatud 490 korda
017.jpg
017.jpg (300.22 KiB) Vaadatud 490 korda



Kui liim tahenenud oli, löikasin uue pikenduse öigesse pikusse ja tegin otsa ümaraks.
Korpuse needikohad puurisin läbi ja löikasin sisse M4 keerme.
Kokku panemisel panin kaane poltide keermetele Loctite 222 liimi, kuna neid miski peale plastikule höördumise, mis on ka mitte köva plastik, kinni ei hoia. Plastikut ennast toetab ju pärast veel pealmine kinnitusplekk.
Reduktorisse liuguritele ja hammasratastele määret, kasutan Würth HHS2000.
Nüüd hea korras mootor riiulist vötta, kui pealolevaga miskit juhtuma peaks (juba natukse teeb imelikku häält).

018.jpg
018.jpg (270.13 KiB) Vaadatud 490 korda
019.jpg
019.jpg (284.36 KiB) Vaadatud 490 korda
020.jpg
020.jpg (300.63 KiB) Vaadatud 490 korda
021.jpg
021.jpg (292.54 KiB) Vaadatud 490 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 16:10, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#357

K Sept 14, 2016 19:06

... ning makk (ei vöta plaati sisse). Kuid ennem pean uurima, ega mul peal olev makk "married" autoga pole, kindlam vist on kui "divorce" oleks ja siis saab sellega hiljem ka miskit teha.

Vana maki plaadimure sai lahendatud. Eelmise omaniku lapsed olid sinna vägisi ühe Entel Tentel plaadi veel sisse surand, kui üks plaat juba sees oli. Oli see imelikul kombel pealpool kinni plekkide vahel ja segas sellega plaadiajami tööd. Eemaldasin valestipandud plaadi ja toimib taas.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#358

K Sept 14, 2016 19:14

DI-d on vist ühesugused? Vahet omavahel ära, vaata, kas läheb viga teisele poole. Siis on suht kindel, et DI segast peksab.

ID-d on identsed. Proovin sedasi.

Jah viga kolis üle. Vahetasin DI-kasseti. Nüüd "Misfire" pole enam, alarmi ka pole :D
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 18:32, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#359

N Sept 15, 2016 3:12

Sobrasin kasutusjuhendis, ning sain ka löpuks teada, kuidas seda tsirkulatsioonipumpa, mille veakoodi töttu ära vahetasin, kasutada saab. Afterheater on ta nimi ja AUTO nuppu all hoides see ka aktiveerub:

Afterheater.jpg
Afterheater.jpg (151.81 KiB) Vaadatud 489 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 16:14, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#360

N Sept 15, 2016 3:23



Cruise Control endiselt ei kippu ega köppu, enamuse ajast. 1 kord juhuslikult isegi töötas kenasti, kuid peale auto seiskamist ja taaskäivitust ei miskit enam. Viga ei oska otsida. Tech2-ga kontrollisin köik nupud ja lülitid ära (leidsin löpuks selle koha ülesse, Engine kategoorias on need), toimivad. Miskit tingimus nagu oleks täitmata vöi on kuskil halb ühendus mehhaaniliselt poolel. Palju on sellel autol pistikutes oksüdeerumist.


Leidsin vea!
Üks tingimus oli töesti täitmata, manualist lugesin välja valesti (Tech2-ga sain asjale löpuks pihta tingimusi vaadates). Arvasin, et piduri tulede lüliti peab olema 0 asendis, kuid 0 peab ka olema pidurituled ise ... ehk siis pidurituled peavad korras olema. Kui SID paneel ütleb "BRAKE LIGHT FAILURE", siis Cruise Control kasutada ei saa. Kuna ma aga taga led-pirne katsetasin, siis loomulikult oli mul "failure" kiri alati ees ja seetöttu ei toiminud/aktiveerunud püsikiirushoidja.
Panin tavalised pirnid tagasi ning köik korras taas.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#361

N Sept 15, 2016 3:33

DI-kassette ringi töstes ja vahetades mötlesin, et vahetan ka ühtlasi ära klapikambrikaante tihendid, kuna need mul örnalt lekivad keskmiste küünalde peale.
Tuleb välja, et polegit see nii lihtne kui arvasin.
Et tagumist vahetada, tuleb sisselaskekollektor eest vötta. Ennem kui tihend olemas kollektori jaoks, ma seda maha vötma küll ei hakka.
Eesmisel kaanel jäi ette vaid mootori töstmise kronstein. Selle sain natukse poldist lahti lasta ja eemale painutada, kui kaant liigutasin. Vana tihend oli köva kui plastik (mitte kumm). Eelmised mehhaanikud olid seda silikooniga juba pannud. O-röngaid mul muidugit ka polnud poltide alla uusi, seega läksid need vanad tagasi. Kuid eesmise kaane all uus tihend ja hetkel peab kenasti.

kkk001.jpg
kkk001.jpg (288.83 KiB) Vaadatud 556 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 18:07, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#362

N Sept 15, 2016 3:37

Ölide vahetuse aeg.
Uurisin Saabi manuali, et kas vöib, ning otsustasin panna Castrol 0W-30. Sama öli mis mo Volvol (kapoti all lausa needitud infosedel, mis nöuab 0W-30) ning siis pole majapidamises enam mitut erinevat öli vaja hoida, sest alati jääb ju natukse üle vöi on mingi aja pärast vaja natukse juurde valada. Ja kui tuleb taas korralik talv, siis pole vaja muretseda öli viskoosuse pärast, sest eelsoojendi ju puudub

hoole-sept2016-001.jpg
hoole-sept2016-001.jpg (295.72 KiB) Vaadatud 553 korda



Käigukasti öli vahetus on 120'000 km tagant. Kuna 240'000 km mo autol ammu ees, siis teistkordset ölivahetust käigukastis ma ei tea sellel autol tehtavat. Imelikult käitus ka too kast käike vahetades, peaks sujuvam olema. Peale ölivahetust on nüüd parem see käikude vahetus küll.

Öhufiltrit vahetades tekkis probleeme. Üks filtrikorpuse kaane kruvi otsustas pooleks minna, kuna oli nii öhukeseks roostetanud. Siis paistis kogu see korpus kuidagit logisevat palju, justkui kinnitused katki vöi puudu. Lähemalt uurides nägin, et kinnitusi polegi enam. Kummikompensaatoritel kummiosad puuduvad.
Nii sai kogu kupatus maha vöetud:

hoole-sept2016-002.jpg
hoole-sept2016-002.jpg (309.39 KiB) Vaadatud 553 korda
hoole-sept2016-003.jpg
hoole-sept2016-003.jpg (281.77 KiB) Vaadatud 553 korda
hoole-sept2016-004.jpg
hoole-sept2016-004.jpg (288.26 KiB) Vaadatud 553 korda



Katkise kruvi sain eemaldatud lukustustangidega.
Kiire käik poes, kaane jaoks ostsin uued roostevabast kruvid. Kinnituste asemele ostsin uued kummikompensaatorid, kuid korpuse külge kinnituseks tuleb M6 keere teha. Ruumi seal oli, 5mm auk puuritud ja M6 keere sisse aetud:

hoole-sept2016-005.jpg
hoole-sept2016-005.jpg (393.7 KiB) Vaadatud 553 korda



Nüüd taas filtrikorpus kenasti kere küljes kinni ja kaanekruvid ka korralikud:

hoole-sept2016-006.jpg
hoole-sept2016-006.jpg (247.46 KiB) Vaadatud 553 korda

Air cleaner housing.pdf
(109.99 KiB) Allalaaditud 35 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 18:46, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#363

E Sept 19, 2016 22:21


Sobrasin veel selle Tech2-ga ringi, ja vist leidsin, miks mo spidomeeter valetab (seal vist oli reguleerimise vöimalus ka kuskil, kuid seda ma näppima ei hakanud).
Mul oli autole öeldud, et all on 15'' rehvid (valikus oli 15'' ... 18''). Ütlesin talle, mis möödus rehvid on, ehk nüüd ei valeta enam niipalju.


Peale seda, kui autole sai öeldud allolevate rehvide öiged möödud, näitab ta vaid 2 km/h (ennem oli 6) rohkem kui GPS kiirus ... mycket bra!
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#364

K Okt 19, 2016 18:47

Probleem:

Nüüd, kui külmade ilmadega taas üksi söitsin üle pika aja, avastasin juhuslikult et tagaistmel on köik asjad väga külmad. Lähemalt uurides sain aru, et taha ei puhu sooja öhku ... ainult külma öhku.
Ees vent-avadest tuleb tellitud 22 kraadi soe öhk, taga aga nii akendele, pörandale kui ka kesk-konsoolist vaid külma öhku.
Tehes AC paneelil testi, annab 0 viga.

Kas oskab keegi öelda, kust otsast viga otsima pean?
Ons keegi sama veaga juba varem kokku puutunud?
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#365

N Okt 20, 2016 14:17

Alustan siis parempoole mootori varte ja varraste kontrolliga:

Heating-mix-pic.jpg
Heating-mix-pic.jpg (156.05 KiB) Vaadatud 552 korda




The air mix temperature is regulated by means of a stepping motor for each climate zone.
The driver's zone has an air-mixing flap, while the passenger zone has two air-mixing flaps, one for the front seat passenger and one flap for the rear seat passengers, connected by a link arm.
The air temperature from the heat exchanger is affected by the fan speed and the position of the air-mixing flap. On certain markets, the water passing through the heat exchanger can be turned off completely with a vacuum operated shut-off valve to obtain maximum cooling efficiency (cars with A/C).
Depending on the desired heating position/temperature, the air-mixing flap directs a certain amount of the incoming air through the heat exchanger.
If cold air has been selected, the air-mixing flap is closed so that air is prevented from reaching the heat exchanger.
Certain engine versions are equipped with a circulation pump for the heat exc hanger. By increasing the flow of coolant through the heat exchanger when necessary, maximum heating efficiency can be obtained.


Heating-air-mixing.pdf
(28.05 KiB) Allalaaditud 42 korda

Heating-Unit.pdf
(54.38 KiB) Allalaaditud 36 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 20:08, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#366

N Nov 03, 2016 0:04

Kaks nädalat tagasi M+S rehvid alla läksid 195/65 R15.
Sellist möötu Tech2 menüüs ei olnud vötta. Arvutasin siis välisümbermöödu ja sisestasin spidomeetrile arusaamiseks käsitsi (selline valik menüüs olemas):
Siin VIDEO, et järgmine kord hea spikerdada, ei peaks nii kaua menüüs ringi otsima :P

Peale testsöitu korrigeerisin numbrit pisut, kuna arvutused olid tuttuue rehvi kohta. Kasutatud 195/65 R15 rehvidele panin välisümbermööduks 1880 mm ja siis on spidokas 1:1 GPS kiirusega ... allvarligt bra !
Viimati muutis overspeed, T Okt 10, 2017 8:57, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#367

T Dets 13, 2016 12:01

Sai uuritud seda kütteasja ... tulemusteta.

Uurisin neid tahapuhumise siibreid. Automaatikaga liigutavad servod siibreid äärest äärde nagu peab (tellisin sooja max ... min, öhukogust max ... min). Vötsin siis vardad korra lahti, ja proovisin ka käsitsi. Siibrid toimivad töesti. Käega tagant on kenasti tunda, kui öhukogus min ... max muudan. Samuti on tunda ka temperatuuri muutust. Kui keeran külma peale, siis tuleb ikka tösiselt öuekülma, kui keeran siibri max sooja peale, siis puhub taha aga vaevu leiget öhku (temperatuurimuutus küll on, kuid mitte soojaks).

Seega olen nüüd jännis, mis edasi teha ... kas on viga kuskil ahjus sees ? Kas siiber ei sule külmaöhukanalit korralikult ja jääb sooja öhku segama külmaga ?
Ons keegi varem ahju seestpidiselt lammutanud ja oskaks nöu anda, kust viga edasi otsida ?
Lastega koos ei saa söita autoga talvel, kuna taha ei puhu sooja, isegi kui tellin 26 deg C.

Pilt

Pilt

ps: Virtuaalsed tervitused ja "high five" Saku kf-le !
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
entson
Postitusi: 318
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#368

T Dets 13, 2016 17:24

vaata kodanik Mentali teemat "ACC puhub taha ainult külma" s.o 9-5 teema all mingist 7 lk.tagasi,möödunud aasta oktoobri kuu oli vist,vabandust aga ei suuda saamatuna ise otse siia panna.Ehk saad abi,kui ainult taha tuleb külm,sest tagaolijate temperatuur peaks olema sama,mis kaasreisija valib.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#369

T Dets 13, 2016 22:38

vaata kodanik Mentali teemat "ACC puhub taha ainult külma" s.o 9-5 teema all mingist 7 lk.tagasi,möödunud aasta oktoobri kuu oli vist,vabandust aga ei suuda saamatuna ise otse siia panna...

Tänud.
Arvatavasti radika tihendi viga.
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 20:12, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
mental
Postitusi: 101
Liitunud: E Apr 21, 2008 11:06
Asukoht:
Auto:

#370

K Dets 14, 2016 1:25

Tekitasin ka salongiradikale tihendit juurde, aga mul ei muutunud küll tagaistujatele midagi soojemaks.
Polegi sellega rohkem tegelenud. Nüüd jälle külm aeg käes...
Äkki ikka asi salongiradikas, sest nimetatud teemas don_mikk vahetas ka selle välja. Peaks ise ka proovima radikat vahetada, see mingi 20 euri vist ja ligipääs lihtne.
There's no way back now. So just relax and get used to it!
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#371

L Dets 17, 2016 17:33

Tekitasin ka salongiradikale tihendit juurde, aga mul ei muutunud küll tagaistujatele midagi soojemaks.
Polegi sellega rohkem tegelenud. Nüüd jälle külm aeg käes...
Äkki ikka asi salongiradikas, sest nimetatud teemas don_mikk vahetas ka selle välja. Peaks ise ka proovima radikat vahetada, see mingi 20 euri vist ja ligipääs lihtne.


Ette ju puhub korralikult kuuma, kas radikas ühine pole ?
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
mental
Postitusi: 101
Liitunud: E Apr 21, 2008 11:06
Asukoht:
Auto:

#372

L Dets 17, 2016 23:37

Radikas on ühine ja kõik klapid, mootorid jne. asjad tundusivad ka toimivat, kui lahti võtsin. Ainuke mõte oli, et radikas altpoolt mingist jamast ära ummistunud ja sealt tuleb läbi ainult külma??? Taha mineva õhu toru ongi peale radikat kohe seal all servas. Pole eriti loogiline, aga milleski peab ju asi olema.
There's no way back now. So just relax and get used to it!
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#373

E Veebr 06, 2017 0:07

vaata kodanik Mentali teemat "ACC puhub taha ainult külma" s.o 9-5 teema all mingist 7 lk.tagasi,möödunud aasta oktoobri kuu oli vist,vabandust aga ei suuda saamatuna ise otse siia panna...

Tänud.
Arvatavasti radika tihendi viga.

Tehtud see tihendimajandus sai. Oligi poroloon nii ülalt kui eriti alt päris "hapu" teine.
Igaks juhuks ostsin ka B-varuosana uue salongiradika (vedeleb teine nüüd niisama ülearu), kuid see meeldis mulle veel vähem kui vana originaal, kaasasolnud tihendit polnud ollagi.
Sai siis poest ostetud kena rull poroloontihendit, mida vana radika otstele uuesti liimida. Ülesse ja alla oli vaid ca 1mm ruumi tihendile. liimisin sinna silikooniga öhukese uue mitteporoloontihendi, vaid sellise tihedama. Vaseliiniga kokku ja surusin vahele. Tihe kenasti.
Esimesel katsel mo töö ebaönnestus, kuna o-ringid torudele jätsin vanad (unustasin uued osta ja lootsin, et vanad peavad) ja tilk tuli torudele alla. Teine katse uuesti. Torud ise olid küll 20mm lm, kuid leidsin löpuks o-ringid 19x2,5 ja need toimisid kenasti.
Vastavalt juhendile ma päris ei teinud. Ei hakand salongiradika lödvikuid lahti katkuma kapoti alt, vaid lasin radika alumisest tühjenduskraanist kogu süsteemi tühjaks, tundus lihtsam.
Nüüd taas puhub tahaistmetele sooja, ise rahul- lapsed rahul :)

Ja vahetasin ka parempoolse udutule, mille 2016 aastalöpul rekka koopast kukkunud lumeläraka otsa maanteel puru söitsin, önneks jäi pöll terveks ja löi vaid udutulel köik kinnitused puru.
Tuleb välja, et ka korralikke kasutatud udutulesid pole enam lihtne leida.

Cabin-Heat-Exchanger-remove-fit.pdf
(143.06 KiB) Allalaaditud 37 korda

Cabin-Heat-Exchanger-o-rings-remove-fit.pdf
(127.7 KiB) Allalaaditud 30 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 20:14, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 548
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 OG

#374

E Veebr 06, 2017 0:32

Ja vahetust ootavad ülemine SID (tuleb remontida, kuna taustvalgus ei pöle ja piksleid on palju puudu)

Sai see riba vahetatud ühel SID2-st, kuid ilmnes pisike viga (vead):
- Kaduma jäi siiski paar horisontaalset riba allosas, kuid see ei sega teksti lugemist (esimese korra kohta polegit nii hull).
- sellel SID2-l on 2 omapärast viga:
1) "Washer fluid level low" informeerib ta tagurpidi, s.t. kui nivoo on öige, annab alarmi, kui nivoo on madal, ei anna ta alarmi.
2) nuppude valgustus ei pöle, ja viga ei ole pirnides vaid kuskil mujal.

Egas kedagit, proovin riba vahetada ka asendus SID2-l millel nupud pölesid ja "washer fluid" alarm öigetpidi toimis. :)

001.JPG
001.JPG (264.08 KiB) Vaadatud 591 korda
002.JPG
002.JPG (284.42 KiB) Vaadatud 591 korda
003.JPG
003.JPG (284.73 KiB) Vaadatud 591 korda
Viimati muutis overspeed, T Dets 19, 2017 20:16, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 785
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#375

E Veebr 06, 2017 0:41

See on ülimalt meeldiv, et keegi viitsib nii palju mässata ja dokumenteerida. Siin foorumis väga palju sellist tegutsemist pole näha enam olnud.
Kas tagurpidi alarmi andev SID oli uuema või MY masina pealt pärit?
Vasta