18. leht 22-st
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Mai 31, 2018 5:40
Postitas overspeed
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Juun 10, 2018 4:10
Postitas overspeed
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: E Juun 11, 2018 1:13
Postitas AARE530
See aerodünaamika paistab välja nii, nagu oleks Jeremy Clarkson oma hiilgavate ideede ja kuldsete kätega auto kallal käinud
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Juul 22, 2018 18:13
Postitas overspeed
overspeed kirjutas: ↑T Dets 12, 2017 15:17
Defa eelsoojendus tuleb täiesti tavaline, ilma akulaadija ning taimerita. Pistik stangel, element mootorile ning puhur salongi.
Vajadusel taimeriks tuleb pistikuvaheline:
Ning kui soovin niisama lülitust, siis kaugjuhitav pistik:
Sobrasin ajaviiteks pisut Tech2-ga ringi. Proovisin seda tagurpidi töötavat
"Washer Fluid Level low" probleemi lahendada, programmeerides SID-i autole uuesti.
Juhuslikult sattusin aga otsa hoopis millegile muule, millest örnalt kuskilt silmanurgaga Saabi remondimanualist lugenud olen. Nimelt on Saabil SID-is olemas taimer eelsoojendi (elektriline (näit: Defa) vöi siis kütusega (näit: Webasto)) sisselülitamiseks. Kuna ma talvel paigaldasin aga DEFA elektrisoojendi, ja ilma mingisuguse taimerita auto küljes vaid pistikuvahelise, siis oleks ju väga meeldiv kasutada seda Saabi enda funktsiooni taimeriga. Vaja ainult DEFA juhtmetele relee vahele panna ning sisendjuhe ülesse leida.
Ons kellegil kogemusi, kuidas see Saabi taimer ühendada DEFA releega ?
- taimer 01 tech2.jpg (222.71 KiB) Vaadatud 10136 korda
- taimer 02 tech2.jpg (286.37 KiB) Vaadatud 10136 korda
- taimer 03 tech2.jpg (279.44 KiB) Vaadatud 10136 korda
- taimer 04 tech2.jpg (284.34 KiB) Vaadatud 10136 korda
- taimer 05 tech2.jpg (273.91 KiB) Vaadatud 10136 korda
Kui süüde väljas on, siis + ja - nuppe vajutades on SID-l taimeri valik:
- taimer 06 SID ign off.jpg (307.18 KiB) Vaadatud 10136 korda
- taimer 07 SID ign off.jpg (307.8 KiB) Vaadatud 10136 korda
- taimer 08 SID ign off.jpg (286.09 KiB) Vaadatud 10136 korda
- taimer 09 SID ign off.jpg (301.95 KiB) Vaadatud 10136 korda
- taimer 10 SID ign off.jpg (290.62 KiB) Vaadatud 10136 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Juul 22, 2018 18:31
Postitas overspeed
Remondimanual muidugit pajatab rohkem pöletiga soojendusest:
Et kui keegi oskaks juhendada, kus vöi mis relee kuskil olema peaks vöi kuidas ühendada ... ?
Vöimalik ju ka, et SID-i saan ringi panna, kuid autol kaablite ettevalmidus puudub selleks ?
- Parking Heater General.jpg (159.28 KiB) Vaadatud 10128 korda
- Parking Heater relay location.jpg (133.88 KiB) Vaadatud 10128 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: K Juul 25, 2018 21:58
Postitas overspeed
overspeed kirjutas: ↑E Veebr 06, 2017 0:32
- sellel SID2-l on 2 omapärast viga:
1) "Washer fluid level low" informeerib ta tagurpidi, s.t. kui nivoo on öige, annab alarmi, kui nivoo on madal, ei anna ta alarmi.
2) nuppude valgustus ei pöle, ja viga ei ole pirnides vaid kuskil mujal.
overspeed kirjutas: ↑P Juul 22, 2018 18:13
Sobrasin ajaviiteks pisut Tech2-ga ringi. Proovisin seda tagurpidi töötavat
"Washer Fluid Level low" probleemi lahendada, programmeerides SID-i autole uuesti.
...
Aknapesuvedeliku alarmi probleemi lahendas ära. Taustvalgustust aga tööle ei saanud.
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Juul 26, 2018 5:35
Postitas overspeed
overspeed kirjutas: ↑E Veebr 05, 2018 15:56
Osakab keegi öelda, kes varem eelsoojendi salongipuhurit paigaldanud on, kas tollol Saab 9-5 on tulemüüris juhtme läbiviimise koht tehase poolt kuskile jäetud,
nagu Volvol on ?
Isolatsioon on nii paks ja nii pakitud, et ma ei oska seda ülessegi kuskilt kergitada ...
overspeed kirjutas: ↑P Juul 22, 2018 18:31
Et kui keegi oskaks juhendada, kus vöi mis relee kuskil olema peaks vöi kuidas ühendada ... ?
Ise küsin, ise vastan, endaga ma hästi läbi saan:
Sai pikalt netis sobratud, otsest vastust kuskilt ei leidnud.
Pajatati küll sellest, et Saabil on tehase poolt olemas nii
elektriline plokisoojendi (Engine heater) kui
kütusega eelsoojendi (Parking heater), seetöttu ka taimer SID-s on.
Samuti räägitakse Parking Heater all (eksitakse ja ajatakse sassi) tollest funktsioonist, kus V6 mootoritel on tehase poolt tsirkulatsiooni pump olemas ning seda saab seisval autol Tech2-ga ette programmeeritud ajaks salongi veel soojendama jätta. Tolle nimetus öige oleks
Afterheater ehk järelsoojendi . Mul see 30 min peale seadistatud, täpselt paras aeg praamisöiduks talvel. Kuna see funktsioon ka puhuri ja vent-flapid üle vötab, on V6 mootorile vaja vaid kütusega eelsoojendi lisada, ning sama programm eelsoojendab autot ... lihtsalt jahutusvedelik ei jahtu enam maha. Mootori ploki elektrilise eelsoojendi nii vöimas aga pole, et salongipuhuri ja tsirk pumbaga salong ülesse kütta + mootor soojaks saada. Seetöttu on elektripuhur vajalik, kui elektri soojendi mootoril. Kuid Taimer toimib ka sellele.
Leidsin lehe
www.saabdocks.com, kus köik lisade paigaldusjuhendid väidetavalt olemas. Kuid mitte nimeliselt, vaid Kit-de varuosadekoodide järgi.
EPC lahti ja otsima... leidsin löpuks siis varuosa kataloogist tolle Saabi originaal lisa elektrieelsoojendi ülesse:
Saab 9-5 V6 B308 electrical Engine Heater Kit:
Samuti siis lisaks elektripuhur ja kaablistik koos releega, mis siis SID-lt impulsi saab.
Saab 9-5 Compartment heater and charger Kit:
Saab 9-5 Engine heater Branching cable Kit with relay:
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Juul 26, 2018 6:03
Postitas overspeed
Nii lihtne edasi siiski polnud. Kuna uuendusi paigaldusjuhendites on peale tulnud, siis MY99 varuosakataloogidest saadud numbrite järgi polnud seal soovitud juhendeid.
Liigutasin siis kataloogis MY numbrit edasi ning leidsin löpuks ka juhendid vastavad.
Plokisoojenduse ja salongipuhuri sain küll ise pandud, kuid lihtsalt infoks sirvisin ka need läbi, mismoodi tehas siis plaaning on:
Saab 9-5 MY99- V6 B308 Engine block heater installation instructions:
Saab 900 M94-98, Saab 9-3, Saab 9000, Saab 9-5 Engine heater Branch cable set LHD Installation Instructions:
Ja löpuks kauaotsitud juhend, kuidas relee SID-ga ühendada. Juhend on pikk, sest sisaldab erinevaid mudeleid ja aastaväljalaskeid.
Saab 9-3 (9400) -M03, Saab 9-5 -MY05 MY06- Engine and cabin heater Timer relay Kit installation Instructions:
Kodu testin järgi tavalise releega. Kui toimib, soetan oma DEFA-le vahele vastava relee ning arvatavasti testitud releest läbi saadan tolle 12V, sest Defa ainult-lülitus-releedel impulss-sisend ja +12V koos sisse ei lähe (aint laadijatega releedel).
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: E Aug 13, 2018 19:45
Postitas overspeed
overspeed kirjutas: ↑N Juul 26, 2018 6:03
Kodu testin järgi tavalise releega. Kui toimib, soetan oma DEFA-le vahele vastava relee ning arvatavasti testitud releest läbi saadan tolle 12V, sest Defa ainult-lülitus-releedel impulss-sisend ja +12V koos sisse ei lähe (aint laadijatega releedel).
Kontrollisin. jah, pin 19 ühendab ahela massiga kui taimer aktiveerub (Heater ON). Seega sinna sisse tuleb relee tööpooli (85:86) vool 12+ , nagu joonisel näha (joonis küll kütte-eelsoojendi oma, kuid mind huvitab aint SID ja relee A).
Tellisin relee Defa'le ning ühendan asjad ennem talve.
- 460838.png (134.79 KiB) Vaadatud 9867 korda
Hiljem leidsin muidugit ka löpuks skeemi ülesse, kus köik kirjas. Otsima pidin seda lihtsalt mitte 1999 masina manualist. SID on mul 2002 aasta oma, seal manualis oli ka eel-soojendi relee kenasti kirjas. Alates 2001 lisandus SID joonisele telefon ja alates 2002 lisandus juurde veel relee eel-soojendile.
409a on eelsoojendi (nii elektriline kui kütuse jaoks) relee, SID-st pin 19 on maandus relee aktiveerimiseks.
- Defa relay.JPG (73.35 KiB) Vaadatud 9065 korda
Lisan siia siis mölemad, 1999 oma ja 2002 oma. Erinevus ongi vaid autotelefonis ja eelsoojendi relees:
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Aug 16, 2018 4:43
Postitas overspeed
Installation in progress ...
- SID pistik.jpg (276.61 KiB) Vaadatud 9793 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Aug 16, 2018 8:52
Postitas sigaelmar
Kas sul on omal Tech2 olemas?
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Aug 16, 2018 13:23
Postitas overspeed
sigaelmar kirjutas: ↑N Aug 16, 2018 8:52
Kas sul on omal Tech2 olemas?
Jah
viewtopic.php?p=220207#p220207
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Aug 16, 2018 14:45
Postitas sigaelmar
Sorry OT pärast aga kas sa saad mu Saabil teha nii, et pagass tuleb koos teiste ustega lahti/kinni ja ei läheks sõidu ajal lukku? Kui jah, siis mis see mulle maksma läheb?
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Aug 17, 2018 0:18
Postitas overspeed
Kasutajalt Fastaero sai kevadel soetatud Aero küljekarbi plastikud. Värvisin nad mustaks ning nüüd löpuks leidsin aja, et üks neist alla kruttida.
Niisama silmailuks, täitsa kena on ja muudab autot soliidsemaks.
Lähipäevil paigaldan ka paremale poole alla.
- karbid 001.jpg (330.73 KiB) Vaadatud 9674 korda
- karbid 002.jpg (306.36 KiB) Vaadatud 9674 korda
- karbid 004.jpg (438.71 KiB) Vaadatud 9674 korda
Paremal pool veel ootab vahetamist:
- karbid 005.jpg (317.49 KiB) Vaadatud 9674 korda
Kui originaalplastiku olin kätte saanud, siis selle esiosas oli ikka päris korralikult kogunenud sodi, liiva ja muud setet:
- karbid 003.jpg (298.66 KiB) Vaadatud 9674 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Sept 09, 2018 15:04
Postitas overspeed
Tuli söbraga jutuks universaalkerega autodes olevatest turvavötkudest.
Saabil on vaheseinaks turvavörk, mida ma algul ära vötta ei osanud. Pole mul teda siiani veel kordagi vaja läinud, seega ei leia pöhjust teda kaasa vedada (kaalub ka pisut). Lisaks segas ta mul tagaistme seljatugede allalaskmist, kuna ta vaid topeltpoole külge kinnitatud on, siis alla saab lasta kas üksiku vöi köik seljatoed, ainult topeltpoolt mitte.
Tahtsin näidata pilte Saabi turvavörgust ... no ei leidnud internetist päriselus kasutuse pilte. Mötlesin, et teen siis ise enda omast. Ehk keegi soovib veel näha.
Saab 9-5 5D Safety Net, Cargo Net
Part No: 400111795 vöi 400130415
- Safety Net acs.gif (162.32 KiB) Vaadatud 9490 korda
- Safety Net boot.gif (195.88 KiB) Vaadatud 9490 korda
Lisaseadmed #5:
Pagassi varustus #28:
Paigaldus:
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Sept 09, 2018 15:11
Postitas overspeed
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Sept 09, 2018 16:21
Postitas overspeed
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Sept 20, 2018 16:17
Postitas overspeed
overspeed kirjutas: ↑E Aug 13, 2018 19:45
Tellisin relee Defa'le ning ühendan asjad ennem talve.
Leidsin aja, nüüd ennem talve, ühendada Defa SID-ga.
Plaan oli viia signaali impulss-juhe SID-st kapotialuse kaitsmeplokini, kuhu sisse integreerin vahe-relee (ma ei ole kindel, et SID 2 kannatakse Defa enda relee koormust, seega igaks juhuks paigaldan vaherelee) mis lülitab Defa releed. Ja igaks juhuks ka sulavkaitse kogu uue releede süsteemi jaoks. Samuti kaitsmekarpi. Nii ilusam ja kompaktsem.
- taimer011.jpg (329.77 KiB) Vaadatud 9349 korda
Impulss-juhtme otsustasingi viia sama kanalit kaudu, mis paigaldusjuhend kirjeldas, esiklaasialuse renni vasemast äärest.
- taimer012.jpg (312.05 KiB) Vaadatud 9349 korda
Kuna selle kummikorgi all isolatsioon "vastu vaatas", siis ettevaatlikult torkasin sealt varda läbi ning uurisin, kus kohast ta salongi jöuab.
- taimer013.jpg (293.49 KiB) Vaadatud 9349 korda
Siseneb ta kenasti juhtmekarbi tagant juhtmekimbu juurde.
- taimer014.jpg (287.94 KiB) Vaadatud 9349 korda
- taimer015.jpg (356.02 KiB) Vaadatud 9349 korda
- taimer016.jpg (205.46 KiB) Vaadatud 9349 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Sept 20, 2018 18:57
Postitas overspeed
Joonisel (nikerdasin Paint'is kokku) paistab asi siis selgem:
- Releed Defa.jpg (298.21 KiB) Vaadatud 9325 korda
Armatuuri alt oli lihtne tulla juhtmega kuni SID-i taha välja:
- taimer017.jpg (350.75 KiB) Vaadatud 9325 korda
- taimer018.jpg (312.37 KiB) Vaadatud 9325 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Sept 20, 2018 19:08
Postitas overspeed
Sid-st juhe läbi kummikorgi, kenasti kaablikimpu mööda kuni kaitsme/relee karbi sisse. Sinna siis paigutasin tolle lisakaitsme ja relee.
- taimer019.jpg (257.56 KiB) Vaadatud 9323 korda
- taimer020.jpg (320.11 KiB) Vaadatud 9323 korda
Kaitset tahtsin panna vabadesse aukudesse, kuid ei olnud mul selliseid kahvleid sinna sisse. Pidin leppima läbitoodud juhtmetega (ei hakanud seal avasid suuremaks puurima).
Relee mahtus vabade avade peale (too, mis tagurpidi kirjaga on).
Voolu releele vötsin sealt-samast kaitsmekarbi seest ühelt juhtmelt, mis omas pidevat +.
- taimer021.jpg (289.27 KiB) Vaadatud 9323 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Sept 20, 2018 19:23
Postitas overspeed
Ühe päevaga köike ei jöudnud. Vahepeal tuli söite ka teha.
Nagu ikka ... kui näed samasugust masinat, ei suuda ju kiusatusele vastu panna selle körvale parkimisega:
- taimer022.jpg (442.78 KiB) Vaadatud 9319 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Sept 20, 2018 20:48
Postitas overspeed
.
Jätkasin siis Defa relee paigaldusega järgmisel päeval.
Defa juhtmete
Y-ühendus oli mul tehtud parema esilaterna taha, kaablikröpsudega sisselaskevooliku küljes. Kahjuks sinna ma ei leidnud pakkivad Defa releed. Seal on lisaks ju freooni klapid, millele vahest vaja ka ligi pääseda.
- taimer024.jpg (335.09 KiB) Vaadatud 9303 korda
- taimer025.jpg (329.85 KiB) Vaadatud 9303 korda
- taimer026.jpg (373.7 KiB) Vaadatud 9303 korda
Vasema esilaterna taga on aga ruumi rohkelt. Samuti on seal massjuhtmete ühenduspolt üks niisama. Otsustasin selle poldi külge paigaldada relee. Selle tarvis tegin kinnituseks alumiiniumist vinkli. Nii jääb ta kenasti jäigalt kere külge.
- taimer027.jpg (379.13 KiB) Vaadatud 9303 korda
- taimer028.jpg (413.3 KiB) Vaadatud 9303 korda
- taimer029.jpg (250.58 KiB) Vaadatud 9303 korda
Leidnud releele sobiva koha, teadsin kui pikalt pean lülituskaablio vedama. Hetkel oli ta ajutiselt mootoriruumi nurgas keritult.
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Sept 20, 2018 20:56
Postitas overspeed
.
Ühendasin kaabli SID-ga ära.
Kuna mul originaalklemmi ei ole, siis sain hakkama sellega, mis poest leidsin.
- taimer030.jpg (198.94 KiB) Vaadatud 9301 korda
Et ta SID-i pistikusse mahuks, puurisin sellele vastavasse kohta augu suuremaks. 4,5mm puur oleks sobilikum olnud. Kuna seda aga käepärast polnud, leppisin 5,0mm puuriga.
- taimer031.jpg (245.38 KiB) Vaadatud 9301 korda
- taimer032.jpg (250.39 KiB) Vaadatud 9301 korda
Niimoodi jäi sinna uuele kaablile piisavalt ruumi, et SID pistik originaalkinnitusega kenasti tagasi panna.
Ennem Defa relee löplikku paigaldust otsustasin teha viimase kontrolli koos vooludega (nüüd kui SID ühendatud ja vaherelee paikas).
Voolujuhe Defa releele otsa pistsin voltmeetri kontrolliks, et näha kas taimeri lülituse ajal voolud releeni jöuavad.
- taimer034.jpg (371.74 KiB) Vaadatud 9301 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Sept 21, 2018 16:39
Postitas overspeed
.
Programmeerisin ajale A minuti pärast soojendi sisse lülitama:
- taimer035.jpg (265.87 KiB) Vaadatud 9246 korda
Programm kinnitab, et lülib sisse 11:28
- taimer036.jpg (264.6 KiB) Vaadatud 9246 korda
Kui aeg käes, kirjutab SID, et soojendi sisse lülitatud:
- taimer037.jpg (274.22 KiB) Vaadatud 9246 korda
Kontrollisin, kas vool ikka jöuab releeni:
- taimer038.jpg (377.63 KiB) Vaadatud 9246 korda
Vöib jätkata relee paigaldamisega ...
Köik toimib niikuit peab. Käsitsi valin SID-lt soojendi väljalülitamise:
- taimer039.jpg (249.52 KiB) Vaadatud 9246 korda
Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Sept 21, 2018 16:41
Postitas overspeed