21. leht 22-st

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: K Aug 12, 2020 23:17
Postitas overspeed
Egas polegit midagi kirjutada hetkel. Regulaarsed ölivahetused ja naudin automaatkasti, kuniks karkudel liikuma pean vasaku pölve vigastuse töttu.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: K Sept 16, 2020 14:17
Postitas overspeed
Nautisin linnavahel poodide-vahelist söitu kui järsku ühe poe ees seisma jäädes kapotialt auru välja ajama hakkas. Öue minnes sain löhnast aru ... jahutusvedelik. Lähemal uurimisel kapotiall lambiga leidsin lödviku, mis löhki oli lennanud.
Egas kedagit, tellisin/helistasin tuttava pukseerima ja 20 km/h vaikselt koju köie otsas. Aeg-ajalt teel panin mootori korra käima, et öliröhud käigukastiveermikule taas ülesse saada, ühtlasi ka pidurite vaakum.
Uurima pean ka aga, miks jahutusvedeliku paisupaagi madal tase alarm ei töötand, sest niret oli hiljem maas näha juba poe-ette söites ja paisupaak oli tühi.
Kodus pisut lammutamist ja siis poodi lödvikujuppi otsima.

lodvik 01.jpg
lodvik 01.jpg (246.69 KiB) Vaadatud 6199 korda
lodvik 02.jpg
lodvik 02.jpg (328.99 KiB) Vaadatud 6199 korda


ah jaa... kanister rohelist jahutus-vedelikku ka vaja osta.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: N Sept 17, 2020 10:29
Postitas I-Vaari
SAAB i tehaseseades on punane Longlife jahutusvedelik mida peab uuendama vähemalt 5 a kasutuse järel. Kuid need lödvikud purunevad aegajalt ulesurve töttu mille pöhjustab vigaste klappisega paisupaagi kork. Need lihtsalt löpetavad mingil hetkel töölepingu ja targem need enne vahetada kui vooliku pilbasteks ulesurve töttu ajavad. Vöibolla ka voolikute, veepumba,kutteseadme kraani kestvust määrab jahutusvedeliku kvaliteet kuid minesatea.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Sept 22, 2020 10:03
Postitas overspeed
overspeed kirjutas:
K Sept 16, 2020 14:17
... Uurima pean ka aga, miks jahutusvedeliku paisupaagi madal tase alarm ei töötand, sest niret oli hiljem maas näha juba poe-ette söites ja paisupaak oli tühi ...
Ujuk oli kinni kleepunud ülemisse asendisse. Olgugit et aeg-ajalt hooldustööde käigus ka jahutusvedelikku uuendan, ei aita see settest paagis. Puhastasin paagi ja sain ujuki taas liikuma.


I-Vaari kirjutas:
N Sept 17, 2020 10:29
SAAB i tehaseseades on punane Longlife jahutusvedelik mida peab uuendama vähemalt 5 a kasutuse järel. Kuid need lödvikud purunevad aegajalt ulesurve töttu mille pöhjustab vigaste klappisega paisupaagi kork. Need lihtsalt löpetavad mingil hetkel töölepingu ja targem need enne vahetada kui vooliku pilbasteks ulesurve töttu ajavad. Vöibolla ka voolikute, veepumba,kutteseadme kraani kestvust määrab jahutusvedeliku kvaliteet kuid minesatea.
Eks see lödvik vist originaal alles. Hetkel sain jupi ajutise uue, kuid tellisin terve lödviku uue, kuna ka teine osa suht pehme juba.
Pean paisupaagi korgiklapid siis üle kontrollima.
Jahutusvedelik ise aeg-ajalt uuendatud.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: K Sept 30, 2020 18:11
Postitas overspeed
Kaks päeva olin söita saanud asenduslödvikuga kui ...
... hommikul hakkasin poega kooli viima kui märkasin autost möödudes pisikest loiku esinina all.
Ei hakand riskima ning vötsin teise auto. Hiljem uurides, lekib jahutusvedelik. Täpsemal uurimisel selgus, et jahutusradika otsavalts on järgi andnud, täpselt samamoodi ootamatult ja järsku kui mo teisel söidukil.
Egas kedagit, tellisin uue radika ... igaks juhuks ka uued plokikaanetihendid, kui veapöhjused löpuks selleni jöuavad.
Manual lahti ja hakkan pihta.

cooling system - radiator 1998-2008 6-cyl.pdf
(103.62 KiB) Allalaaditud 136 korda
Expansion tank.pdf
(110.28 KiB) Allalaaditud 144 korda
Automatic transmission oil cooler.pdf
(95.63 KiB) Allalaaditud 137 korda

Radiator V6 remfit.pdf
(150.87 KiB) Allalaaditud 143 korda
Radiator fan V6 remfit.pdf
(161.03 KiB) Allalaaditud 142 korda


Önneks on tolle Saab'i radika vahetus 3x lihtsam kui mainitud Volvo'l.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: N Okt 01, 2020 9:52
Postitas overspeed
Radika eemaldus suht lihtne, kui eesolnud Defa kaablid eest ära said.
Erinevalt manualis kirjutatule, ei tule turbo sisselaskekollet ega öhulugejat eemaldada, need ei jää ette:

T radika vahetus 001.jpg
T radika vahetus 001.jpg (301.59 KiB) Vaadatud 5975 korda
T radika vahetus 002.jpg
T radika vahetus 002.jpg (318.9 KiB) Vaadatud 5975 korda
T radika vahetus 003.jpg
T radika vahetus 003.jpg (338.52 KiB) Vaadatud 5975 korda
T radika vahetus 004.jpg
T radika vahetus 004.jpg (390.89 KiB) Vaadatud 5975 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: N Okt 01, 2020 9:54
Postitas overspeed
Üks tellimus kohal:

T radika vahetus 006.jpg
T radika vahetus 006.jpg (245.65 KiB) Vaadatud 5974 korda
T radika vahetus 008.jpg
T radika vahetus 008.jpg (279.28 KiB) Vaadatud 5974 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: N Okt 01, 2020 9:55
Postitas overspeed
Lödvikuid uusi alles ootan, seni sai radikas paika pandud.

T radika vahetus 007.jpg
T radika vahetus 007.jpg (333.46 KiB) Vaadatud 5973 korda


Ühtlasi piilun ka ventikate el-mootorite sisse, puhastan ja määrin mis vaja:

T radika vahetus 005.jpg
T radika vahetus 005.jpg (283.14 KiB) Vaadatud 5973 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: K Okt 07, 2020 18:39
Postitas overspeed
Uued lödvikud paikas, alumine tuli ka taas katki löigata eel-soojendus-elemendi asjus ning "lendab madalalt" taas !
Arvasin, et tuleb ka käigukastiöli lisada, seoses radika vahetusega, kuna kk-i öli jahutus läbi selle käib, kuid tundub et pika seisakuga vajub köik öli käimarisse tagasi, miskit pole vaja lisada. Möötsin nii külmalt kui 80C soojalt.

gearbox transmission fluid level check.pdf
(31.31 KiB) Allalaaditud 164 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: L Okt 31, 2020 19:48
Postitas overspeed
overspeed kirjutas:
P Okt 13, 2019 8:38
... Kui uued tagastusvedrud käes, siis panen paika, klotsid vajavad reguleerimist niikuitnii peale sissetöötamist pisut.
ca 3500 km söitnud, nüüd tundsin et tahan neid käsipiduriklotse veel reguleerida. Sai kenasti täpseks, et ikka neljandas hoova-naksus kässar peal oleks.

Adjusting the handbrake shoes.pdf
(40.98 KiB) Allalaaditud 149 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: P Nov 29, 2020 23:01
Postitas overspeed
overspeed kirjutas:
R Okt 04, 2019 9:24
Terve suve vaikselt mötlesin, et peaks autol pidurid ära vahetama. Köik küll toimivad ja ÜV probleeme pole, kuid on kulunud ja vajaks tähelepanu. Lükkasin aga mötet ikka edasi, kuna polnud aega tegeleda.
Eelmine kuu just mötlesin intensiivsemalt sellest ning siis see Murphy seadus mängu tuli.
Tallinnast kojusöit viibis 4 h, sest olles autoga söbra juurest pool meetrit liikunud jooksis tagumine parem ratas kinni. Ei edasi ega tagasi liikudes, täiesti luu, lohiseb nii kruusal kui asfaldil. Vötsin ratta alt ning sain aru, et miskit on juhtunud käsipiduriklotsidega. Kogemus ühelt teiselt söidukilt meenutas, et ju ühe klotsi pind lahti läinud ja teise vahel kinni. Trummel tuleb maha saada.
Önneks aitas teine söber tööriistadega oma garaazist (tuli pisut tema autoga järgi minna nendele), peale möningast tösist haamerdamist sain löpuks trumli maha.



Ja nii oligit, üks klots teise vahel kinni. Eemaldasin probleemi ja sain koju söita.



Nüüd siis plaan vaja täide viia. Köik kettad ja klotsid uued. Zimmermann kettad ning Ferodo klotsid ... tundus hea valik osta. ls ca 272'000 k

Üle aasta tagasi said uued pidurid köik alla. Siiani vajavad veel käsipiduriklotsid reguleerimist, no egas kilomeetreid ka teabmispalju läbitud peale seda.
Seekord siis juba kolmas kord. Tundsin, et käsipidur peab üle neljanda naksu, alles 5 vöi 6 juures, seega reguleerisin neid taas peale täpsemaks.
Kuna öues kolinal vihma sadas, sai katusealla tagarataste jaoks ruumi tehtud:

kpregull001.jpg
kpregull001.jpg (276.68 KiB) Vaadatud 5545 korda


Kui uued pidurid paigaldanud olin, kahetsesin siiani, et ketastel keskosa kuumuskindla mustaga ää ei värvinud. Nüüd siis tagantjärele sai see tehtud. värvi ketastel küll ahjus keraamitada ei saa, nagu Volvol tegin, kuid ehk kuivab niisama löpuks ää. esisild plaanis kui naastud alla läevad.

kpregull002.jpg
kpregull002.jpg (299.39 KiB) Vaadatud 5545 korda
kpregull003.jpg
kpregull003.jpg (206.53 KiB) Vaadatud 5545 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: P Okt 03, 2021 15:20
Postitas overspeed
Tagaluugi alumine äär roostetas, hakkas keskelt pihta ja järjest hullemaks ronib.
Häirib, kui luuk avada, otse silme ees roostes koht.
Lasin siis terasharjaga rooste maha ning ... pole mitte pindmine see, augud täitsa sees.
Löikasn rooste osad välja, tükati et luuk kaare kuju ei muudaks, topeltpleki osa ka, ja keevitasin paigad serv-servaga. Pahteldama ei hakand, ei paista alt äär välja, Hammerite otse peale musta värvi ja kestab taas.

tagaluuk01.jpg
tagaluuk01.jpg (238.26 KiB) Vaadatud 4466 korda
tagaluuk02.jpg
tagaluuk02.jpg (267.98 KiB) Vaadatud 4466 korda
tagaluuk03.jpg
tagaluuk03.jpg (247.81 KiB) Vaadatud 4466 korda


Muidu on siiani kalla ja talla.
Plaan on otsida veel seda freooni lekkekohta. Tellisin tihendite komplekti, vahetan köik külmasüsteemi tihendid ja proovin uuesti. Kahtlus on, et 1 o-röngastest ei pea, kuna vaakumit hoiab aga survet mitte, ja hakkas lekkima peale külmasüsteemi hoolet, muidu oli ju ok kui pidevalt surveall oli.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: P Okt 03, 2021 15:28
Postitas overspeed
Oli vaja suusaboks teise masina pealt maha tösta.
Kuhu sa selle siis ikka paned kui mitte järgmise auto katusele, praktilisem ruumikasutus kui kuskile hoovinurka euroaluse peale.

suusaboks01.jpg
suusaboks01.jpg (401.36 KiB) Vaadatud 4464 korda
suusaboks02.jpg
suusaboks02.jpg (479.76 KiB) Vaadatud 4464 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: P Mai 15, 2022 10:44
Postitas overspeed
Kunagi aastaid tagasi sai ostetud Thule jalgratta-hoidja, et lihtsalt vajadusel olemas oleks. Nüüd siis löpuks läkski vaja tütre jalgratta transpordiks:
thulejalgratas.jpg
thulejalgratas.jpg (370.55 KiB) Vaadatud 3630 korda

ls 281'250 km
- mootoriöli ja filtri vahetus, Castrol 0W-30
- käigukastiöli uuendus
- esipiduriklotside vahetus

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: R Mai 20, 2022 19:44
Postitas overspeed
Ilmnes 1 probleem.
Ehk oskab keegi kogemustest aidata ja nöu anda?

Auto oli paar päeva seisnud, tahtsin söitma minna aga oh häda, aku liialt tühi ... andsin särtsu ja teele, kuid miks nii.
Sain aru, et miskit on nihu audio süsteemiga.
Tunnused:
Kui raadio sisse lülitada, siis aeg-ajalt ootab minuteid ennem kui heli annab.
Kui heli siis tuleb ja ka kui kanaleid vahetada, siis iga kord käib praks kölaritest läbi ennem kui heli tuleb.
Kui köik on välja lülitatud, siis on örnalt kuulda, et kölarid endiselt sahisevad, väga vaikselt.
Kui CD välja vötta ja köik välja lülitatud, siis mingi aja tgant ikka otsib seda CD-s see makk.
Kui makk pesast välja tömmata, siis jäävad kölarid undama.

Maki viga ei ole, sest proovisin teist makki ja köik sama.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: R Mai 20, 2022 20:30
Postitas Ron24
Mingi süüteluku probleem. Ja võimendile jääb vool peale, ei jää "magama".

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: L Mai 21, 2022 15:10
Postitas overspeed
Ron24 kirjutas:
R Mai 20, 2022 20:30
Mingi süüteluku probleem. Ja võimendile jääb vool peale, ei jää "magama".
Kahtlustan ka vöimendit, korra läeb nagu "magama" ja siis tärkab miskipärast. Jääb kuskil 0,5 A tarbima + sahin kölarites.
Kui vöimendi kaitsme välja tömbasin, siis jäi vakka ja amprite tarbimine akult kadus.
Vötan vöimendi maha, vana veel alles, tagavaraks.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: L Mai 21, 2022 15:14
Postitas Ron24
Süütelukk ka puhasta ära! Sest võimendi saab voolu süütelukust.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: L Mai 21, 2022 16:42
Postitas wilddog
Ron24 kirjutas:
L Mai 21, 2022 15:14
Süütelukk ka puhasta ära! Sest võimendi saab voolu süütelukust.
Minu 9-5 mängib küll ilma süütelukku keeramata raadiot.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: L Mai 21, 2022 17:40
Postitas Ron24
wilddog kirjutas:
L Mai 21, 2022 16:42
Ron24 kirjutas:
L Mai 21, 2022 15:14
Süütelukk ka puhasta ära! Sest võimendi saab voolu süütelukust.
Minu 9-5 mängib küll ilma süütelukku keeramata raadiot.
Jaa aga kui võtme välja võtad siis jääb ju kõigepealt vait. Et edasi kuulata pead uuesti raadio tööle vajutama.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Mai 23, 2022 9:37
Postitas overspeed
Egas kedagit, vöimendi maha ja saame selgust.

katki 01.jpg
katki 01.jpg (282.54 KiB) Vaadatud 3415 korda
katki 02.jpg
katki 02.jpg (271.06 KiB) Vaadatud 3415 korda


Jah, panin originaalvöimu taha ja köik toimis kenasti.

katki 03.jpg
katki 03.jpg (296.32 KiB) Vaadatud 3415 korda


harman kardon, üks ei sobi ja teine on nüüd rikkis.
Kui kellelgi on pakkuda seda Estate masina Harman/Kardon vöimendit 4713699 möistliku hinnaga, vöib privasse palun märku anda.

katki 04.jpg
katki 04.jpg (286.55 KiB) Vaadatud 3415 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Mai 23, 2022 9:41
Postitas overspeed
Seal mässates avastasin, et soendustorude kattekopsik on alt niiske.
AC soojusvahetite alune veeäravool vist umbes ... puhastasin ka selle.
Väga örnalt oli umbas. Aga kuna tegu vaba-vooluga, siis ei tohi seal miskit kübetki ees olla.
Voolikusse puhumisest piisas et vaba taas.


drain 1.jpg
drain 1.jpg (266.13 KiB) Vaadatud 3413 korda
drain 2.jpg
drain 2.jpg (208.41 KiB) Vaadatud 3413 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: L Sept 24, 2022 21:18
Postitas overspeed
Tauriel sügis 2022 003.jpg
Tauriel sügis 2022 003.jpg (386.89 KiB) Vaadatud 2544 korda

ls: 283'134 km
ölivahetus 0W-30 Castrol koos filtritega.

Kuna sügis hakkas, sai alla pandud M+S rattad. Ja kuna suverehvid viimast suve all olid, sai ka need uued tellitud ja ootavad ümberlöömist.

Tauriel sügis 2022 002.jpg
Tauriel sügis 2022 002.jpg (360.9 KiB) Vaadatud 2554 korda

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juul 25, 2023 12:37
Postitas overspeed
Söidab kenasti. Jampsis pisut peeglite reguleerimisnupp, oli oksiid sinna sisse pääsend talve jooksul. Puhastasin lüliti ja toimis taas.
Aeg-ajalt viskab "Check Engine" tule pölema ning kurdab lahja kütusesegu vöi lambda soojenduse takistuse üle ... ajan selle süü Denso anduri kaela ... oleks pidand ikka Bosch panema.

Sel suvel aga tähendasin järsku, et linnas söites külma ei puhu piisavalt. Arvasin et on tühjaks lekkind taas (lekkis mul üks ventiil möned aastad tagasi. Manomeetrid küljes aga näitas, et röhud nominaalsed ja kompressor töötab, aga ...
... miskipärast ventilaatorid ei uha. Seepärast vaiksel söidul külma ei saa ning maanteel saab, sest kondensaator ju ei toimi ilma jahutuseta.
Ventikad ise on korras, hakkavad tööle küll kui mootor jahutust vajab. Kuid miskipärast AC ei anna signaali neil tööle minna kui külmutuskompressor taha läheb.

Oskab keegi öelda, miks järsku AC aju enam signaali ventikatele ei anna ?

Muid vigu hetkel nagu pole. Vasema udutule reflektor on matt, peaks vahetama ...

Re: Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: K Juul 26, 2023 11:23
Postitas vvs
Kas ventilaatorid muidu ikka töötavad? Võimalik, et mootor on otsa saanud ja signaalist üksi on juba vähe!