Saab 9-5 Aero, 2004, bnd, MÜÜDUD
Nii
Saigi siis üks Saab ostetud. Kuidagi imelik ja kiire ost oli. Olen küll viimased väga-mitu aastat sõitnud Alfa Romeotega, aga kuu aega tagasi läks auto Valgevenesse ja tekkis vajadus midagi asemele osta. Oli kindel mõte, et kilovattides järele ei anna. Vaatasin ka Saksast järgmist AR mudelit, aga siis jäi see Saab Tartus silma.
Tegelt oli see suht "läbi mõtlemata" ost, vaatasin piltidelt, kandsin käsiraha ära, sõitsin kohale, ost-müük ja minema. Aga sõbral oli 9-3 ja sellega sai päris palju sõidetud, seega miski ähmane ettekujutus Saabist oli.
Hetkel veel ei kahetse :)
Tegemist siis 9-5 sedaan Aeroga, 184kw. sõitnud 107200km. Kaasas väljatrükk eelmiselt omanikult, kus viimane õlivahetus tehtud 21.10.2010 ja siis ls 100400km.
Varustus suht Aerolik? Nahksalong, vent istmed, parkimisandurid, kliima, navi jne. Istmed on küll minu kere järgi tehtud Hetkel nagu millestki puudust ei tunne. Navi muidugi Eestis ei tööta, kaart küll kaasas, aga lähim linn, mida tunneb, on Helsinki.
Navi sain inglisekeelseks, aga seda teadetetablood ei ole õnnestunud ära muuta. Kui panna sisse tagurpidikäik, siis tuleb ilus teade, et nüüd kasutan asja nimega Parkinghilfe, või kui veel liikuvas autos võtta turvavöö lahti, viskab saksakeelse kirja ette. Kas abi saab ainult esindusest?
Masinal all 18'' veljed ja suht jäik vedrustus, mis on muidugi ääretult pehme võrreldes AR vedrustusega.
Ja muidugi kaugtuled on SUPER, ei ole üldse võrreldavad Allroadi tuledega (ka xenon).
Pildid natuke tumedad- võõras kaamera oli.
Saigi siis üks Saab ostetud. Kuidagi imelik ja kiire ost oli. Olen küll viimased väga-mitu aastat sõitnud Alfa Romeotega, aga kuu aega tagasi läks auto Valgevenesse ja tekkis vajadus midagi asemele osta. Oli kindel mõte, et kilovattides järele ei anna. Vaatasin ka Saksast järgmist AR mudelit, aga siis jäi see Saab Tartus silma.
Tegelt oli see suht "läbi mõtlemata" ost, vaatasin piltidelt, kandsin käsiraha ära, sõitsin kohale, ost-müük ja minema. Aga sõbral oli 9-3 ja sellega sai päris palju sõidetud, seega miski ähmane ettekujutus Saabist oli.
Hetkel veel ei kahetse :)
Tegemist siis 9-5 sedaan Aeroga, 184kw. sõitnud 107200km. Kaasas väljatrükk eelmiselt omanikult, kus viimane õlivahetus tehtud 21.10.2010 ja siis ls 100400km.
Varustus suht Aerolik? Nahksalong, vent istmed, parkimisandurid, kliima, navi jne. Istmed on küll minu kere järgi tehtud Hetkel nagu millestki puudust ei tunne. Navi muidugi Eestis ei tööta, kaart küll kaasas, aga lähim linn, mida tunneb, on Helsinki.
Navi sain inglisekeelseks, aga seda teadetetablood ei ole õnnestunud ära muuta. Kui panna sisse tagurpidikäik, siis tuleb ilus teade, et nüüd kasutan asja nimega Parkinghilfe, või kui veel liikuvas autos võtta turvavöö lahti, viskab saksakeelse kirja ette. Kas abi saab ainult esindusest?
Masinal all 18'' veljed ja suht jäik vedrustus, mis on muidugi ääretult pehme võrreldes AR vedrustusega.
Ja muidugi kaugtuled on SUPER, ei ole üldse võrreldavad Allroadi tuledega (ka xenon).
Pildid natuke tumedad- võõras kaamera oli.
...
Navi sain inglisekeelseks, aga seda teadetetablood ei ole õnnestunud ära muuta. Kui panna sisse tagurpidikäik, siis tuleb ilus teade, et nüüd kasutan asja nimega Parkinghilfe, või kui veel liikuvas autos võtta turvavöö lahti, viskab saksakeelse kirja ette. Kas abi saab ainult esindusest?
...
Abi saad kasutamisjuhendist, lk 68
Ja teretulemast Saabimaailma. Eks ta saab sama okkaline olema, nagu GTA'ga ;)
terv, teager
Eks ta saab sama okkaline olema, nagu GTA'ga ;)
terv, teager
Ei taha uskuda, AR pidi olema ju maailma halvim auto, kuidas nüüd Saab siia patta sai? :)
Selle teadetetahvli sain ka ingl keelseks ja istmetele mälu pandud erinevate juhtide jaoks- kasutusjuhend on ikka hea asi küll :thumb:
Peab aga laskma ükspäev siin kuskil üle vaadata. Lompe asju pole all näha, aga pikema sõidu järel nagu käigukasti õli lõhna, sellist sooja tunda. Või olen paranoiline uue asja suhtes vms. Aga nagu tundub, et selline sooja õli lõhn, aga õli kärsakat ei ole, lompi all ei ole- krt seda teab. Mootori pesuaine?
Nii
Miski 3000km sõidetud, aga õli kulub, st kas turbomootoril on mingisugune õlikulu ok? Selle maaga umbes läinud 0,7l õli.
Lisaks on välja tulnud imelik jõnksutamine, seda just u 2000p/min pööretel, kui võtad jala gaasilt, siis jõnksutab enne kui hakkab mootoriga pidurdama. Eriti tuntav just linnasõidul. Ja kiirendusel nö mõistlikul kiirendusel läheb turbo sinna roosasse alasse ja veab ühtlaselt, kui aga lüüa tuimalt pedaal vastu põrandat, siis on tunda, et tõmbel on väiksed augud sees, nagu 0,02sek pole vedu järel ja nii paar korda järjest. Küll aga peale 4000 pööret ei ole seda enam tunda.
Kas need jõnksutamised ja "augud" võivad olla seotud? Õlivahetus tuleb kohe peale, loodan, et diagnost midagi näitab?
Miski 3000km sõidetud, aga õli kulub, st kas turbomootoril on mingisugune õlikulu ok? Selle maaga umbes läinud 0,7l õli.
Lisaks on välja tulnud imelik jõnksutamine, seda just u 2000p/min pööretel, kui võtad jala gaasilt, siis jõnksutab enne kui hakkab mootoriga pidurdama. Eriti tuntav just linnasõidul. Ja kiirendusel nö mõistlikul kiirendusel läheb turbo sinna roosasse alasse ja veab ühtlaselt, kui aga lüüa tuimalt pedaal vastu põrandat, siis on tunda, et tõmbel on väiksed augud sees, nagu 0,02sek pole vedu järel ja nii paar korda järjest. Küll aga peale 4000 pööret ei ole seda enam tunda.
Kas need jõnksutamised ja "augud" võivad olla seotud? Õlivahetus tuleb kohe peale, loodan, et diagnost midagi näitab?
Nii
Miski 3000km sõidetud, aga õli kulub, st kas turbomootoril on mingisugune õlikulu ok? Selle maaga umbes läinud 0,7l õli.
Ei ole kindlasti normaalne ega OK. Kuskil ikkagi midagi valesti. 10.000 km peaks ikka vabalt ilma peale valamata sõitta saama.
Iga ratas veab and then some!
- Ainar
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 380
- Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
- Asukoht: Liikva
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
- Kontakt:
ehhh.... mul on olnud 2 AR'i ning nüüd siis kolmas Saab. oli AR mis ta oli, kuid nii odavalt pole mul veel õnnetunud ühtegi autot ülal pidada (v.a. üks Pegoo, mille ma uuena ostes 30 km enne esimest hooldust mahakandmisele läkitasin).
okkaline on see tee küll. aga jube äge on vahel plaastreid peale kakkuda ja ropendada (mis mul ootab neljap peale kella 12 ees).
sit(t)kust ja jõudu sulle :)
okkaline on see tee küll. aga jube äge on vahel plaastreid peale kakkuda ja ropendada (mis mul ootab neljap peale kella 12 ees).
sit(t)kust ja jõudu sulle :)
Eks ta saab sama okkaline olema, nagu GTA'ga ;)
terv, teager
Ei taha uskuda, AR pidi olema ju maailma halvim auto, kuidas nüüd Saab siia patta sai? :)
Nii
Miski 3000km sõidetud, aga õli kulub, st kas turbomootoril on mingisugune õlikulu ok? Selle maaga umbes läinud 0,7l õli.
Lisaks on välja tulnud imelik jõnksutamine, seda just u 2000p/min pööretel, kui võtad jala gaasilt, siis jõnksutab enne kui hakkab mootoriga pidurdama. Eriti tuntav just linnasõidul. Ja kiirendusel nö mõistlikul kiirendusel läheb turbo sinna roosasse alasse ja veab ühtlaselt, kui aga lüüa tuimalt pedaal vastu põrandat, siis on tunda, et tõmbel on väiksed augud sees, nagu 0,02sek pole vedu järel ja nii paar korda järjest. Küll aga peale 4000 pööret ei ole seda enam tunda.
Kas need jõnksutamised ja "augud" võivad olla seotud? Õlivahetus tuleb kohe peale, loodan, et diagnost midagi näitab?
Korras mootor õli ei söö..halvimal juhul ootab sind ees kolvide vahetus. Minu autol oli jõnksutamise süüdlasteks kulunud küünlad ja toimus 2000-3500 pöörde vahemikus.
Täna sai siis Tallinnas käidud Audacaris, ees ootab nüüd hooldus, ehk õli, küünlad, stabika kondid, tagasilla puksiring + suur teadmatus, kuhu õli kaob. Lekkeid pole mingeid.
Ja tõenäoliselt on kutu õhukululugeja, kuna arvuti näitab nii meeletut õhuleket, et kui see oleks tõsi, siis masin ei käiks, seega "lugeja". Aga jällegi arvati, et umbropsu pole mõtet osta, katsetaks enne mõne teise masina omaga.
Seega tuleb siis otsast remontidega alata.....
Ja tõenäoliselt on kutu õhukululugeja, kuna arvuti näitab nii meeletut õhuleket, et kui see oleks tõsi, siis masin ei käiks, seega "lugeja". Aga jällegi arvati, et umbropsu pole mõtet osta, katsetaks enne mõne teise masina omaga.
Seega tuleb siis otsast remontidega alata.....
Korras mootor õli ei söö..halvimal juhul ootab sind ees kolvide vahetus. Minu autol oli jõnksutamise süüdlasteks kulunud küünlad ja toimus 2000-3500 pöörde vahemikus.
Jajah... mul läbisõit juba 270...km (ise sellest 160... km sõitnud) ja pole veel pidanud kordagi juurde tilgutama.
...suur teadmatus, kuhu õli kaob. Lekkeid pole mingeid.
Jälgin su teemat. Meie paar aastat vanemal ja kriipsu võrra suurema ls-ga aerol on ka kahe viimase (10k km) välba jooksul ~1,4l õli ära auranud. Lekkeid pole, külmkäivitamisel ei suitse. Üks asjatundja (ilma irooniata!) pakkus, et alustaks klapisääretihendite vahetusest, teine tegi panuse õlirõngastele.
Audacaris arvati kah, et esimene ja kõige odavam asi on klapisääretihendid.
Mida ma ka tähele olen pannud, et õlikulu on väiksem, kui sõita normaalselt, ehk anda ka natuke pöördeid. Linnas vaikselt liikuvat autot liigutada 2. käiguga, et vaevalt veab või hüppama hakkab- siis on nagu õlikulu kiirem.
Või mulle ainult tundub, aga õlivarrast vaadates oleks selline loogika- töristamine ei säästa :D
Mida ma ka tähele olen pannud, et õlikulu on väiksem, kui sõita normaalselt, ehk anda ka natuke pöördeid. Linnas vaikselt liikuvat autot liigutada 2. käiguga, et vaevalt veab või hüppama hakkab- siis on nagu õlikulu kiirem.
Või mulle ainult tundub, aga õlivarrast vaadates oleks selline loogika- töristamine ei säästa :D
Anomaaliad:
Viimased 3000km ei ole enam õli peale kallanud- kus on loogika? Kas seismisest olid rõngad kinni, tihend rabe?
Nüüd aga peale küünalde vahetust miski jama. Mootori tuli vilkus kohe paar korda peale käivitust.
Siis vilkus 5-x korda, kui kiirendada ja lasta pöörded üle 2500rpm. Maanteel hakkas aga põlema kogu aeg, kui kiirus on aga üle 115lmh, siis tuli vilgub jälle. Täna hommikul põles kogu aeg. Aga nüüd õhtul peale käivitamist ei põlenud enam. KUNI esimese tõsisema kiirenduseni, siis hakkas vilkuma, ühtlasel sõidul põleb, kiirendamisel vilgub.
Kas või mida võidi teha küünalde vahetusel valesti? DI.kassett konfliktis uute küünaldega?
Viimased 3000km ei ole enam õli peale kallanud- kus on loogika? Kas seismisest olid rõngad kinni, tihend rabe?
Nüüd aga peale küünalde vahetust miski jama. Mootori tuli vilkus kohe paar korda peale käivitust.
Siis vilkus 5-x korda, kui kiirendada ja lasta pöörded üle 2500rpm. Maanteel hakkas aga põlema kogu aeg, kui kiirus on aga üle 115lmh, siis tuli vilgub jälle. Täna hommikul põles kogu aeg. Aga nüüd õhtul peale käivitamist ei põlenud enam. KUNI esimese tõsisema kiirenduseni, siis hakkas vilkuma, ühtlasel sõidul põleb, kiirendamisel vilgub.
Kas või mida võidi teha küünalde vahetusel valesti? DI.kassett konfliktis uute küünaldega?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
MIS küünlad peale said? Aerole ainult ngk platinumid. Lõhnab nagu missfire järgi
Ok, räägin täna töökojaga
Pimedas sõites on silma hakanud veel üks asi, tugeval kiirendamisel kustub juhipoolne xenon ära ja kiirenduse lõppedes läheb taas põlema.
Lihtsalt pistikul vilets ühendus?
Talvevelgedest ka küsimus- kas aerole sobivad 2000a 125kw-se veljed. 17* ja saab originaalid, 5 ümara auguga, midagi nagu golf gti orig veljed. ET ja poldivalem kõigil 9-5-tel üks?
Pimedas sõites on silma hakanud veel üks asi, tugeval kiirendamisel kustub juhipoolne xenon ära ja kiirenduse lõppedes läheb taas põlema.
Lihtsalt pistikul vilets ühendus?
Talvevelgedest ka küsimus- kas aerole sobivad 2000a 125kw-se veljed. 17* ja saab originaalid, 5 ümara auguga, midagi nagu golf gti orig veljed. ET ja poldivalem kõigil 9-5-tel üks?
Müsteerium jätkub
Pühapäevaks oli paak suht tühjaks sõidetud, võtsin kütust ühest suurest ja lugupeetud tanklast. Ja kuna linnas vahest tuluke ei põlenud kui sõita alla 2500rpm, siis töristasin linnas penskari moodi. Õhtul sõitsin koju (nii 135km), siis andsin möödasõitudel natuke rohkem gaasi- tuli ei süttinud.
Täna käisin nüüd õhtusel poeringil SAABiga, mõtlesin, et si**a kah, anname minna nii kuis torust tuleb ja vaatame, mis juhtub. Mitte midagi!!! Talla kuidas tahad, masin töötab ja tuluke ei sütti.
Eelmine paak oli ostetud ühest vennasvabariigi tanklast, aga no krt, kas tõesti on niiiii tundlik? Ja kuidas see joppas täpselt küünalde vahetusele? Mul pole elus ükski masin tundnud viletsast kütuest tingitud anomaaliaid ja pole osanud seltskonnas rääkida viletsa kütte teemadel.
Ma muidu tellisin juba NGK-d ära, aga jätan nad hetkel riiulile, vaatan, mis teeb. Ja kui kunagi suurde linna satun, siis lasen raaliga vaadata, et mis tulukesele ei meeldinud.
Pühapäevaks oli paak suht tühjaks sõidetud, võtsin kütust ühest suurest ja lugupeetud tanklast. Ja kuna linnas vahest tuluke ei põlenud kui sõita alla 2500rpm, siis töristasin linnas penskari moodi. Õhtul sõitsin koju (nii 135km), siis andsin möödasõitudel natuke rohkem gaasi- tuli ei süttinud.
Täna käisin nüüd õhtusel poeringil SAABiga, mõtlesin, et si**a kah, anname minna nii kuis torust tuleb ja vaatame, mis juhtub. Mitte midagi!!! Talla kuidas tahad, masin töötab ja tuluke ei sütti.
Eelmine paak oli ostetud ühest vennasvabariigi tanklast, aga no krt, kas tõesti on niiiii tundlik? Ja kuidas see joppas täpselt küünalde vahetusele? Mul pole elus ükski masin tundnud viletsast kütuest tingitud anomaaliaid ja pole osanud seltskonnas rääkida viletsa kütte teemadel.
Ma muidu tellisin juba NGK-d ära, aga jätan nad hetkel riiulile, vaatan, mis teeb. Ja kui kunagi suurde linna satun, siis lasen raaliga vaadata, et mis tulukesele ei meeldinud.