Saab 9-3 Aero SC 1,9TTiD 132kw, 2009, veikov

ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#1

N Mai 10, 2012 9:24

Igati jõhker riist!
Nimetu
Postitusi: 43
Liitunud: T Mai 03, 2011 18:01
Asukoht:
Auto:

#2

E Mai 21, 2012 22:51

Kena auto! :)
Muretuid kilomeetreid!
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#3

K Juul 04, 2012 23:44

Nii nüüdseks juba veits aega ringi vuratud. Mõned muudatused ja parandused tehtud.
klaasid tumendatud
vahetatud juhipoolne sarniir
eemaldatut tahmafilter
vahetatud soft

viimase kahe tulemusena siis numbrid muutunud
210bhp & 465NM

vahe ikka päris tuntav :drive:
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#4

N Juul 05, 2012 12:33

TTiD Aero on päris huvitav masin. Mis sul peale softi muudatust kütusekulu on?
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#5

N Juul 05, 2012 23:21

peale muudatust keskmine kulu viimase 2 paagiga on 6,0
aga eks se sõltub ka sõidustiilist, endal pole just kõige ökonoomsem.
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#6

K Okt 09, 2013 12:46

Vahepeal nüüd ikka päris palju muretuid kilomeeterid läbitud.

Sai isegi vahepeal dynos ära käidud.

Kuid nüüd siis eile otsustas Tallinn-Tartu maanteel üks silinder koostöö lõpetada.

Nimelt teises silindris surve olematu.
karteris mingeid anomaaliaid ei leidnud vaid see, et läbi õlivarda augu lahkus mootorist 2L õli.

Eks nüüd lähipäevil selgub, mis täpsemalt koostöö lõpetas.
vvs
Pealik
Postitusi: 4256
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#7

K Okt 09, 2013 13:04

Siia on ju sobilik dünos käik ära fikseerida...

Pilt


Tõmme on tehtud 4 (loe: neljanda) -käiguga

max kW = 130,26x1,15=149,80kW


Pööretega graafik...
Pilt

Kiirusega graafik...
Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#8

K Okt 09, 2013 13:26

424 nm väänet on päris hea tulemus. Kuigi softi järgi peaks olema 465. Ei tea palju 9-3 diisel aero käigukast väänet välja kannatab.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#9

K Okt 09, 2013 14:04

See 424 korruta ka 1,1 ja tulebki 466 midagi...

424 nm väänet on päris hea tulemus. Kuigi softi järgi peaks olema 465. Ei tea palju 9-3 diisel aero käigukast väänet välja kannatab.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#10

K Okt 09, 2013 14:23

Vahepeal nüüd ikka päris palju muretuid kilomeeterid läbitud.

Sai isegi vahepeal dynos ära käidud.

Kuid nüüd siis eile otsustas Tallinn-Tartu maanteel üks silinder koostöö lõpetada.

Nimelt teises silindris surve olematu.
karteris mingeid anomaaliaid ei leidnud vaid see, et läbi õlivarda augu lahkus mootorist 2L õli.

Eks nüüd lähipäevil selgub, mis täpsemalt koostöö lõpetas.

Eks see kolb purunes...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#11

K Okt 09, 2013 22:00

no nii viga tuvastatud. iisak pea et õige vastus, kuid mitte kolb vaid kolvid ehk siis 4tk.
tundub, et umbes 100 000 km tagasi keegi ikka mootori kallal käinud, sest kolbe vaadates näha et miskit on sealt läbi käinud (suure tõenäosusega labad mis sisselaskes) sest sisselakse kolle ja klapid näivad vahetatud.
Panen siis pildi ka suurepärasest leiust!

Pilt

Pilt

Pilt
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#12

T Okt 15, 2013 10:35

Mõtlesin, et täiustan ka siis seda saagat.

Vahetusse lähevad siis:
kolvid
saaled
klapisääre, klapikambri ja ploki tihendid loomulikult.
üksiti ka hammasrihm, veepump jne.
Samuti suurem turbo remondis, kuna sealt ka ikkagi miskit läbi käinud ja seda juba ikka märksa varem.
Nii et kui kõik kokku saab, siis peaks olema minek veelgi parem :beer:
vvs
Pealik
Postitusi: 4256
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#13

T Okt 15, 2013 10:48

Kas liigne jõud võis saatuslikuks saada või peaks siin mõni muu põhjus olema?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#14

T Okt 15, 2013 12:44

Mitte paha pärast, aga diisel on ikkagi mõeldud tööloomaks, mitte kw väljapigistamiseks. Mina isiklikult ei julgeks sama tarkvaraga uut mootorisisu ringi ajada.
Võimsust pole kunagi piisavalt
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#15

T Okt 15, 2013 13:05

Mitte paha pärast, aga diisel on ikkagi mõeldud tööloomaks, mitte kw väljapigistamiseks. Mina isiklikult ei julgeks sama tarkvaraga uut mootorisisu ringi ajada.

Aga Maserati(e. Fiat) diislid?
Diislid ammu juba on heade kw numbritega.

veikov: Mis ls. näitab?
__In Boost We Trust__
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#16

T Okt 15, 2013 14:21


Aga Maserati(e. Fiat) diislid?
Diislid ammu juba on heade kw numbritega.

Masekal on 2 silindrit- ja Liitri jagu töömahtu rohkem ja see on pärit VM-ist, mis on omakorda Mercedese algupäraga.
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#17

T Okt 15, 2013 14:29

purunemise põhjus pole kindlasti lisa kw vaid pigem selles ikka , et sisselaskest lahkunud siibrid, mis kolbidele ja ka turbole liiga teinud.
Kui oleks viga softis, et saab liiga palju kütet, siis põleksid kolvid mitte ei läheks pooleks, ning surve astet pole samuti tõstetud vaid turbo rõhku natuke muudetud(kuid mis see turbo ilma labadeta ikka puhub).
Kuigi dynos tulemus ise päris hea, eks näis mis nüüd siis kui mootor korras välja pigistab.
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#18

T Okt 15, 2013 14:31


Aga Maserati(e. Fiat) diislid?
Diislid ammu juba on heade kw numbritega.

veikov: Mis ls. näitab?



ls. ~240k
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

T Okt 15, 2013 15:38

Kolbides võisid mikromõrad olla?
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#20

T Nov 12, 2013 20:11

nii ta oligi et väikseid mõrasid täis.
Kuid nüüd juba 1500km muretult sõidetud. Ainuke mida olen täheldanud on hetkel see, et kütusekulu on veits langenud.

Vahepeal õnnestus üks suurem ost vormistada ja endale Tech 2 soetada.
Kõik toimib ja töötab, nädalavahetusel üritan vanemal 9-3l tarkvara uuendada. kuna seda pole tal kordagi tehtud.

Väga lihtne oli kuidagi comfort close aktiveerida mida varem polnud.
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#21

P Mai 25, 2014 21:59

lisan ka ühe vähe uuema pildi



Lisatud failid
mariom
Postitusi: 116
Liitunud: T Sept 18, 2012 11:16
Asukoht:
Auto:

#22

E Mai 26, 2014 12:22

Pildi pealkiri "leia pildilt saab". Aga kollektsioon on korralik :)
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#23

K Juul 16, 2014 21:39

Kas keegi oskab öelda kust leiaks kellegi kes EGR-i vahelt välja programeeriks!
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#24

K Juul 16, 2014 21:55

Ja kas keegi targematest oskab öelda mis põhjustab musta oli.
Õlivahetus umbes iga 7000-10000km tagant.
Kuid õli ikka väga tökat ja väidetavalt ei see turbole kohe mitte head.:(
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#25

K Juul 16, 2014 22:20

Diisel on selline must asi. Kui uuesti õli vahetad siis lase vana välja, pane mingi uus odav õli lihtsalt pesuks sisse ja nii peaks pisut kauem heledam kestma.
EGRi saad välja:
http://www.garage55.ee/ee/teenused-ja-hinnad
Vasta