Saab 9-3 SS Vector 2.0T 110kw MapTun, 2008, Oliver777

Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#1

K Jaan 16, 2013 11:41

Tere!
Ja suurimad tervitused kõigile Saabi klubilistele


Nüüd eiteagi kuskohast peale hakata, aga jutt on järgmine kuidas üldse saabile otsa komistasin!

Alustuseks siis oma automotiivsest teekonnast Saabini ja selle foorumini siin.

Alustasin vast 2006 aastal Nissani foorumist omades tol hetkel 1993 a Primerat, too teenis mind ustavalt 5 aastat mil otsustasin ta müüa.
Edasi tahtsin miskit uuemat ja mugavamat, mõeldud tehtud, soetasin 1997 aasta MB W210 ehk siis kurvasilmaga isendi, kolisin siis ka Nissani foorumist üle MB foorumi. Kuid MB aeg sai otsa peale 2 aastat, sest tekkis soov osta midagi mis Liiguks edasi keskmisest kiiremini ja eioleks rahva masin tänaval nagu volks või toyota.
Pika otsingu peale avastasin Saabi.
Käisin siis vaatamas üht isendit mis jäi silma carcomis müüdavate keskelt..käisin vaatamas, tgein proovi sõidu ja kuuaega peale seda läksin autole järgi.

Siiani olen rahul ostuga..edasi liigub nagu loom, mingeid muresi eiole.kõik toimib ilusti ja pedaali vajutusel viskab ikka naeru suule :D .

Isend ise on Maptune stage 1 tuuninguga seega hetkel 110 kw asemel 164 .

Lisadest:
2 tsooniga kliimaautmaat.
4 el akent
Ees istme soojendused
el kokku klapitavad peeglid soojendusega.
Peeglid mõlemis sirmis valgusega.
Tagumised parkimis andurid.
Tumenev tahavaate peegel.
Joogihoidjad ees x2 ja taga x2
Pool nahksisu (must/valge) ja ees sportistmed.
Tuled on HID xenon ees.

Kindlasti on veel midagi mis jäi märkimatta..aga ei tule meelde hetkel.

Pilti lisan ka kui ükskord end käsile võtan ja kaameralt tolmu suudan mahapühkida :D !


Seniks aga meeldivat klubivaimu ! :)
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#2

K Jaan 16, 2013 13:33

Sai siis kiirelt mõni pilt ka tehtud. :)
Pilt
Pilt
Pilt
Saab 9-3 MapTun Performance
preda
Postitusi: 193
Liitunud: R Nov 18, 2011 22:44
Asukoht:
Auto:

#3

K Jaan 16, 2013 15:37

Väga kena näeb välja...eks suveks ilusam velg alla ja BUENO ;) Muretuid kilomeetreid
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#4

K Jaan 16, 2013 23:11

Tänud ! :)

Suveks 17" saabi originaal valuvelg olemas, mõned kuud veel ja saab alla panna ! :D
Saab 9-3 MapTun Performance
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#5

N Jaan 17, 2013 9:24

Ilus masin, sain ka sõita sellisega veidi aega, kuna tal on mitsu turbo, siis on minek väga hea isegi esimese käiguga. Samuti on parem stereosüsteem (nagu öö ja päev tegelikult võrreldes vanemate SS-ga), konsooliplastikus ei kasutatud enam seda kuradi plastidipi. Ühesõnaga väga hea auto.
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#6

N Jaan 17, 2013 10:40

Tänud !

Ma isegi ei oska öelda vanaema 9-3 kohapealt midagi mis puudutab minekut jne, ka salong...ühel tuttaval oli mõned ajad tagasi eelmise generatsiooni 9-3 aga mul ei õnnestunud sinna sisse istuda ega proovikatki teha :D
Aga minek on üllatavalt hea, kuigi see esimene Turbo mootoriga auto üldse mul ja heli on tõesti päris tasemel . :)
Saab 9-3 MapTun Performance
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#7

N Jaan 17, 2013 12:37

Ilus masin tõesti ja muretuid kilomeetreid sulle sellega. Mis puudutab turbot siis alguses on see VAU efekt vägev aga pärastpoole tekib tunne, et tahaks veelgi kiiremini edasi saada. Minul on vähemalt selline tunne aga pole niikaugele veel jõudnud, et stage 1 ära teha :D
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#8

N Jaan 17, 2013 13:02

Tänud heade soovide eest !
Esimesed 1100 km on läbitud ja kulgeb ilusti seni see asi mul. :P
Mis turbot puudutab siis sellega on selline lugu ,et alguses vaatsin 9-5 Aero mudeleid siis 9-3 Aero mudeleid aga paraku rahakott ei kippunud neid Aero versioone läbi hammustama ja olin sunnitud võtma vähe nõrgema varjandi samuse Vectori näol siis :D! Aga ei kahetse, kuid samas tean ,et kui tuleb ükskord aeg või võimalus siis tuleb garaazi kas Aero 9-3 või lisandub sellele 9-3le mõni stage maptun-i juurde :P !
Margusmaa sinu jutupeale ei hakka igaksjuhuks Aero elamust otsima kuskilt muidu enda oma ei liigu üldse enam peale Aeroga sõitu :D !
Saab 9-3 MapTun Performance
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1667
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#9

N Jaan 17, 2013 13:22

Ilus masin tõesti ja muretuid kilomeetreid sulle sellega. Mis puudutab turbot siis alguses on see VAU efekt vägev aga pärastpoole tekib tunne, et tahaks veelgi kiiremini edasi saada. Minul on vähemalt selline tunne aga pole niikaugele veel jõudnud, et stage 1 ära teha :D


Vahel tuleb mõne muu autoga sõita, siis saad jälle aru, et enda oma liigub täitsa hästi :)
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#10

N Veebr 28, 2013 2:22

Vahepeal küsimus tekkinud varustuse osas, et servise raamatus lühenditega välja toodud need.
Kahest saan aru aga ülejäänud on tumemaa.
Ehk teadjamad seletavad lahti millega tegu :D !?

ATA3
FSEAT
HLW
XENON- seda tean ise ka :D
NOBADGE- ka sellega pole raskusi
AERVECCOMF- tundub , et on nii kirjas..raske kohati välja lugeda ühte tähte, et ei saa aru kas L või C

Tänud ette siis kes mulle mingi pildi neist keerulisematest looks ! :D
Saab 9-3 MapTun Performance
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1731
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#11

N Veebr 28, 2013 3:54

Viimase postituse kohta paneks, et:
aero, vector, comfort- tegemist mingi varustuse tasemega, kus pakutakse ühes paketis kõigile kolmele samu asju.
Ma ei lugenud välja miskipärast mis kastiga auto on, aga usun, et sinu auto dünaamika pole kehvem, kui automaadiga aerol :headbang:
EDIT: FSEAT (võib olla) esiistme turvapadja väljalülitamine?
Sent from my Monte Carlo using B204
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 345
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#12

N Veebr 28, 2013 7:49

Pakett AERVECCOMF (ehk comfortpakett) koosneb komponentidest:
RAIN - kojameeste vihmaandur,
ADM3 - isetumenev salongipeegel ning küljepeeglid,
EFM - elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid,
CCW - puldist suletavad küljeaknad,
SPA - tagurdamisandurid.
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#13

N Veebr 28, 2013 10:32

Tänud!

Pilt sai oluliselt selgemaks !
Six-i pakutud lisad on olemas jah ja toimivad ka ilusti aga kas küljepeeglitele ei anna õpetada kokkuklappimist, et kui panen puldist uksed kinni siis lähevad kokku ja kui lahti teen siis lähevad ise laiali , mitte , et ma peaks piilaril olevat nuppu vajutama ?
Kus kohast ma võiks lugeda millise muusikapaketiga minu auto puhul tegu on ?

Ahjaa, tegu muidu manuaal kastiga isendiga , 5 käiku siis .
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13539
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#14

N Veebr 28, 2013 10:51

ATA3
FSEAT
HLW

ATA3 - Saab Anti-Theft Protection Alarm
FSEAT - Front heatet seat
HLW - Fixed headlamp washers
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 345
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#15

N Veebr 28, 2013 16:33

Kokku lähevad siis, kui hoiad puldilt uste sulgemise nuppu kauem all (samuti kerivad ka aknad ülesse, kui on lahti jäätud. NB! Akendel peab olema nn comfortrežiim aktiveeritud, st peavad ühe vajutusega avanema/sulguma).
Lahti lähevad peeglid automaatselt (edaspidi sõitma hakates, kui oled läbinud 20m).


...aga kas küljepeeglitele ei anna õpetada kokkuklappimist, et kui panen puldist uksed kinni siis lähevad kokku ja kui lahti teen siis lähevad ise laiali...
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#16

N Veebr 28, 2013 23:33

Kokku lähevad siis, kui hoiad puldilt uste sulgemise nuppu kauem all (samuti kerivad ka aknad ülesse, kui on lahti jäätud. NB! Akendel peab olema nn comfortrežiim aktiveeritud, st peavad ühe vajutusega avanema/sulguma).
Lahti lähevad peeglid automaatselt (edaspidi sõitma hakates, kui oled läbinud 20m).


...aga kas küljepeeglitele ei anna õpetada kokkuklappimist, et kui panen puldist uksed kinni siis lähevad kokku ja kui lahti teen siis lähevad ise laiali...


Jah selle jagasin ära mõneaja jooksul pulti näppides ja autot õppides.
Aga seda ei osanud arvata ,et sõidu pealt klapivad lahti ennast. :D
Kui sa poleks öelnud siis ilmselt oleks puldiga maadelnud edasi :D
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#17

R Mär 01, 2013 13:32

Täna sai siis katsetatud seda peegli süsteemi uuesti.
Puldist siis käisid ilusti kokku ära. Uuesti sõitma hakates järgisin Six-i mainutiud varjanti, ehk siis u 20 meetriga pidanuks peeglid ennast lahti klappima, tiksusin vast 50-60 meetrit aga lahti nad ennast ei klappinud ja pidin seda piilaril olevat nuppu vajutama ,et näeks mis taga toimub :D.

Mingeil lahendusi veel pakkuda kuidas asjad toimima saaks ?
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 345
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#18

R Mär 01, 2013 13:42

Pole küll 100% kindel ja ei viitsi ka proovima minna, aga äkki on asi ka kiiruses.
Kui tiksud vaikselt, siis vbla ei ava.
Proovi natuke kiiremini need esimesed 20 m läbida.
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#19

R Mär 01, 2013 13:54

Pole küll 100% kindel ja ei viitsi ka proovima minna, aga äkki on asi ka kiiruses.
Kui tiksud vaikselt, siis vbla ei ava.
Proovi natuke kiiremini need esimesed 20 m läbida.


Õhtul või hiljemalt homme katsetan ära, eks siis annan märku kas sai toima asja või mitte ! :)
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 345
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#20

R Mär 01, 2013 14:15

Panin ikka natuke mööda...
Vaatasin nüüd manualist järgi - kokkulapitud peeglid avanevad automaatselt, kui auto saavutab kiiruse 30 km/h.
See 20m käis kõrvalistujapoolse peegli kohta.
Kui kõrvalistujapoolne peegel on tagurdamiseks alla suunatud, siis see läheb üles tagasi, kui sõita edaspidi 20m.
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#21

L Mär 02, 2013 11:11

Jah.
Proovisin eile uuesti ja umbes 30 peal (täpselt spido ei vaadanud) aga kuskil sealmaal nad lahti läksid jah .
Aga kuna Rakveres võiks samasugune augu-atlas olla nagu Tallinnal siis raske on ausaltöelda valida kohta kus selle 30 kella saaks normaalse lühikese vahemaaga :D !
Aga tänud Six !
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#22

T Mai 14, 2013 14:53

Nii, minul siis pikkaaega vaikus siin olnud, kuid nüüd siis aega vahepeal postitus teha.

Nimelt siis plaanin juuni alguses sõitta Tallinna õlivahetusse ja siis sooviks teada, et kes vahetaks selle roolivõimu pumba simmeri ära..roolivõimu õlikann ikka ilane korgiäärest ja saaks ehk sellest ka samaaegselt lahti kui juba sinna poole liigun !
Ja kui keegi siit teeks selle simmeri asja ka ära siis mis selle hinnaks kujuneb ? :)
Tänud muidugi ette vastajatele! :).
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#23

R Dets 20, 2013 17:55

Natuke uuendust vahepeal toimunust.

Sai siis käidud hoolduses autoga , põhihooldus oli siis see kord käsil.

Vahetati siis mootoriõli , kõik filtrid mis võimalik, auto sai ka uued küünlad.
Avastati, et eimene paarempoolne vedru oli pooleks, ma muidugi eitea kunas ta pooleks läks aga juhitavusele anndis tunnda kuna viimaselajal ujus teepeal imelikult ja ilmselt see vedru selle põhjustas.
Vahetati siis mõlemalt poolt esivedrud + amordi tugilaagrid ja nüüd peaks siis jälle rahu majas olema.

Ahhjaa, tagumised stabikapuksid tahaks ka vahetust varsti ,kuid seekord ei jõudnud seda teha ajaliselt ja ilmselt jääb see uude aastasse.
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#24

E Mär 24, 2014 21:38

Pole ammu midagi siia kirjutanud, pole vajadust olnud, kuid nüüd on probleemi kohaks sidur ilmselt.
Nimelt 4 ja 5 käik libisevad läbi kohe kui vääne järgi tuleb, ka kolmas libiseb läbi väändega mingil hetkel .
huvitav on see, et mingihetk on täielik vaikus ja kõik töötab nagu peab , et millest see tuleneb ?
Muidugi hetkl on nii, et suto seisab enamasti ja sõitu ei saa, kuna asun Rootsis ise hetkel siis remonti tuleb veel oodata.
Aeg Saabiantis kirjas ja alla peaks nüüd minema B207R sidur, mis vist peaks olema Aero oma kui ma ei eksi .
Usun, et too peaks olema ikka vastupidavam kui stock mis mul hetkel all on selle väände taltsutamiseks.

Aga noh, mis ma oskan öelda, toredad asjad juhtuvad ikka enne suve :D !
Kui asi Remondi läbib siis kirjutan ka täpsemalt mis asjad vahetati !
Hetkel on kindlas nimistus sidurikorv plus survelaager koos töösilindriga.
Öeldi veel , et töösilinder ei pruugi peetis olla, kuid harilikult vahetatakse see koos siduriga, kui on vajadust .
Keegi oskab kosta ehk midagi selle jama peale, et mis asjad siis täpselt otsas võivad olla nende sümptomite peale . :)
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Oliver777
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#25

T Apr 15, 2014 18:58

Sai siis täna Saabiantis käidud ja vahetati järgnevad komponendid :

* Sidurikomplekt Saab 9-3 ss 2.0 T Aero
* Siduri töösilinder survelaagriga
* Õhutamiseks 1L DOT 4-ja
* Roolivõimendi õli
* Vahelaager poolassile
* Tagastabilisaatorivarrda puksid
* Silla reguleerimine
* Mõned muttrid, seibid ja poldid

Kokku läks see lõbu 740 eurooplast , aga sõita on kohe teine tera ! :)
Saab 9-3 MapTun Performance
Vasta