2. leht 4-st

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: N Juun 27, 2013 8:30
Postitas richard
see kütusekulu on küll mitte midagi märkimisväärset. Linnas sõidad tööle-koju?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: N Juun 27, 2013 9:10
Postitas Jaanus
Töö-kodu vahe on 27km, samas tipptund :)
Lisaks veel lõunapausid, kesklinnas, mis paneb ka 1-2L kindlasti otsa. Öko see masin kahjuks jah pole, raske auto ja 4wd teevad oma töö...

see kütusekulu on küll mitte midagi märkimisväärset. Linnas sõidad tööle-koju?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: N Juun 27, 2013 19:38
Postitas nael
Millised veljed hetkel all?:P

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: L Okt 12, 2013 17:53
Postitas Jaanus
Täna sai väike sügisene hooldus-puhastus ette võetud, 2 kihti Autoglym HD Wax-i peale ja nahkistmete puhastus-kreemitamine. Nüüd on talveks valmis.

Mõned sügisesed pildid peale pisikest vahatamist.:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Pale ammu kirjutanud ka. Üldiselt on auto tubli olnud, pisuvigu olen vaikselt likvideerinud ja mõni väike asi on veel teha. Viimati sai stabika puksid, amordi tugilaagrid ja kausid ära vahetatud. Hakkas vaikselt külmade ilmadega eest tulev kringin närvidele käima, nüüd on vaikus majas ja sõita mõnus :)

Viimasel pildil on näha uus multimeediakeskus - Blaupunkt New York 830. Hinna-kvaliteedi suhe on sellel väga hästi paigas, menüüd lihtsalt ja loogilised ja jookseb WinCE 6 baasil. Navigatsiioniks on MicroSD-l iGO 2.4 Naviteqi kaartidega. Algul oli tükk nikerdamist juhtmestiku ja roolinuppude tööle saamisega, aga nüüd töötavad kõik laitmatult.

Kevade poole tahaks jälle pisut mootori kallale minna. Võimsust pole kunagi üleliia, hetkel pean läbirääkimisi ühe USA tuuningufirmaga, võibolla proovin sellist KIT-i :)
Pilt
Vääne on natuke hirmutav, nm-des teeb see 576 :mad: Ei tahaks käigukasti lappima hakata...

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: L Okt 12, 2013 18:17
Postitas ivomets
Ma just vaatasin ka seda väände numbrit ja mõtlesin, et seda ikkagi liiga palju.... aga sa proovi ära, siis teised teavad, et kas on ka hea ;)

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: L Okt 12, 2013 18:58
Postitas KorK
Mis see KIT endast kujutab ka?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: L Okt 12, 2013 19:12
Postitas Jaanus
Turbo Upgrade (Super 19T Compressor), Denso Iridium Spark Plugs, K&N Sport Filter, Bosch High Flow Injectors

Mis see KIT endast kujutab ka?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: L Okt 12, 2013 19:21
Postitas KorK
Kas mõtekam poleks ikkagi kohe suurem turbo võtta, sest see 19T puhub sellise jõu juures suht piiri peal? Nagunii ju ei jää see viimaseks jõu tõstmiseks :P

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: L Okt 12, 2013 19:31
Postitas Jaanus
See 19T peaks olema Mitsu kõige suurem turbo, järgmine juba oleks Garretti laadritel GT2871R turbo. See Garrett aga eeldaks kõvasti ümber ehitamist :(

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: L Okt 12, 2013 19:58
Postitas Six
Kas see 19T suudab 390 hp välja puhuda?
Svenssonid väidavad laeks kuskil 340-350 hp olevat.
Aga mine tea neid mikidemaa mehi - need on nagu venelased - suudavad igasugu imeasju korda saata :)

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: L Okt 12, 2013 21:13
Postitas IFF
Kas see 19T suudab 390 hp välja puhuda?
Svenssonid väidavad laeks kuskil 340-350 hp olevat.
Aga mine tea neid mikidemaa mehi - need on nagu venelased - suudavad igasugu imeasju korda saata :)


Äkki on siinkohal erinevus põhjustatud erinevate mõõtesüsteemidest tehtud arvutustest?

1 US HP = 746 watts
1 DIN PS = 736 watts

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: P Okt 05, 2014 22:48
Postitas KorK
Mis läbirääkimise tulemused on? Kas uus seade on autol peal?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: E Okt 06, 2014 9:52
Postitas Jaanus
Ei ole veel uut KIT-i tellinud, põhipõhjus selles, et testitakse praegu 20T turboga uut KIT-i, võibolla kevadeks saan selle omale ära tellida :)

Vahepeal olen autot pisut remontinud ja hooldanud.
Peal uus kardaan, vahetatud õlid käigukastis, vahekastis, tagadiffris ning õli ja filter Haldexis :head:

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: E Okt 06, 2014 10:36
Postitas mart284
Kas gardaan on neil kuluosa? Ka minu liikulril on 120kkm juures uus paigaldatud.

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: E Okt 06, 2014 11:31
Postitas KorK
Ei ole veel uut KIT-i tellinud, põhipõhjus selles, et testitakse praegu 20T turboga uut KIT-i, võibolla kevadeks saan selle omale ära tellida :)

Vahepeal olen autot pisut remontinud ja hooldanud.
Peal uus kardaan, vahetatud õlid käigukastis, vahekastis, tagadiffris ning õli ja filter Haldexis :head:


Mis nad jõunumbriteks pakuvad sellel 20T-l?

Kas peale läks sama kardaan nagu tehases või parendatud variant. Miks see üldse vahetust vajas?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: E Okt 06, 2014 12:42
Postitas Jaanus
Enamusel on jah vahetatud VM-i juttude järgi. Mul oli alguses mingi kiiruse vahemikus kerge vibra ja pärast hakkas isegi häält tegema.
Ostsin ikkagi tutika, ei hakanud taastamisega tegelema, kuna hinnavahet praktiliselt polnud ja uus on ikka uus :)

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: P Mär 15, 2015 18:14
Postitas Jaanus
Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Vahepeal olen pisut autot Hirschistanud, leiaks veel kuskilt Hirschi rooli, siis oleks pea kogu komplekt koos. Eile said uued suverattad ka alla ja kohe üks trip Pärnu tehtud, super :headbang:

Täna sai päev otsa autot pestud ja vahatatud uue Jaapani imevahaga "Soft99 Fusso Coat 12 Months Wax". Järgmine pesu teen proovi kas on nii:
https://www.youtube.com/watch?v=LlOcNfersJ8

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: P Mär 15, 2015 18:16
Postitas richard
Kust seda vaha hankisid?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: P Mär 15, 2015 18:25
Postitas Jaanus
eBay-st, üks tegelane venemaalt müüs, pisut üle nädala ja vaha käes :)
Kust seda vaha hankisid?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: P Mär 15, 2015 18:30
Postitas richard
Anna siis teada kuidas toimib. Vaatasin et jebais suht ok hinnaga.

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: P Mär 15, 2015 18:58
Postitas KorK
Kas peale kere detailide läks midagi veel peale?
Vaatan, et taga on puuritud pidurid. Mis firma omad on?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: P Mär 15, 2015 19:05
Postitas Jaanus
Mootori tuunimise jätan ilmselt järgmisse aastasse. See aasta vaja veel mõned iluvead kõrvaldada :)

Pidurikettad on selle firma omad, Dimpled Grooved, Black seeria.
http://www.mtecbrakes.com/
Väga mõistliku hinnaga, aegajalt on veel kampaaniad -15%

Kas peale kere detailide läks midagi veel peale?
Vaatan, et taga on puuritud pidurid. Mis firma omad on?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: N Mär 19, 2015 17:27
Postitas richard
Nii ja proovisid autot juba roojata, et kuidas see vaha toimib?

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: R Mär 20, 2015 0:21
Postitas sebastian
Tekkis huvi. Lugesin monsieurtaavi antud lingi läbi, aga pean tunnistama, et targemaks palju ei saanud.
Ilusaid pilte veepiiskadest autodel oli muidugi rohkesti, kõik ahhetasid, et oi kui kena. Nojah. Kui vaha vett ka ei hülga siis pole ta ju vaha.
Sarnase tulemuse saab võibolla ka kiirpesulast välja sõites, kui autole on pritsitud mingit vahataolist vedelikku.
Päev-paar see ehk isegi hülgab vett, kui autoga ei sõida...

Nüüd küsimus, kaua asi üldse vastu peab. Sealsest foorumist selgus, et 12 kuud kohe kindlasti mitte. Kuigi silt seda lubab. Garaažis seisval autol - peab ja kauemgi.
Juba kuu aja pärast annavad "ilusad piisakesed" märku, et vaha on autolt kuhugi haihtunud. Asja nimi on küll püsivaha, aga püsivat pole seal nagu midagi.
Paar veidi kriitilisemat kommentaari justkui kadusid mingisse üldisesse eufooriasse.

Vanakooli mehena unistan vahast, mille suvel peale kannan ja hülgab see "kate" vett kuni järgmise suveni. Las siis olla selle pealemäärimise ja poleerimisega palju tööd ja vaeva.
Maksku siis 5x rohkem, kui tavaline mögin, mõni mõis. Palju teda ju ei kulu. Üks kord tehtud ja hoolikalt tehtud. Võimatu? Küllap vist.

Sama asi klaasivahadega. On üldse olemas midagi püsivat, püsivamat? Või peakisin jäämagi seda "rainrepellenti" iga nädal peale määrima?
(muidugi ei tee seda juba mõnda aega, puudub viitsimine nii tihti jamada). Täiesti kindlalt toodetakse midagi kestvamat, aga kust seda saan? Nõuka ajal sai paremaid asju leti alt, ega ometi nüüdki?
Mõistan, et tolm, kojamehed, pesemine jm kulutavad, aga siiski...
Keemikud on loonud uskumatuid materjale (otsing: hydrophobic effect), masstootmises arvatavasti palju sellest siiski pole.
PTFE (Polytetrafluoroethylene) ehk rahvakeeli teflon on mitmete vahade koostises, kui eriti "libe" ja vetthülgav aine. See aga avastati juba 1938...
Kui keegi juhataks mõne eksootilisema vahani, mille kestvus ka teaduslikult tõestatud, oleksin kindlasti huviline number üks.


Võiks olla mingi arutelu, mõtete vahetamine just selliste "teen-ise" -meeste jaoks, kes ilusal kevadpäeval seisavad auto ees ja on tahtmist täis oma autole midagi läikivat ja püsivat peale kanda.
Firmad sarnaseid teenuseid pakuvad ja jõudu neile. Aga tahaks vahel ise teha.

Kokkuvõttes - asi mind juba pikemalt huvitanud. Täpsemalt öeldes, iga aasta kevadel, kui jälle erineva vahapudeliga auto kallale sööstan.
Kehv aluspind, lihvimata lakk...seda kõike olen juba kuulnud ja minu meelest mitte kuigi veenev argument, kui pind on vaja vetthülgavaks teha.
Peegelläiget vanale värvile/lakile ei taha, tean, et selleks on juba oluliselt rohkem vaja teha.

Kui tekib meil tõsisem arutelu, tasuks lausa eraldi teemaks teha (kui sellist juba pole), muidu aga "up" Jaanuse vägevale Saabile :)

Saab 9-3 Turbo X SportCombi, Maptun ST2, 2008, Jaanus

Postitatud: R Mär 20, 2015 6:35
Postitas rantto
Sebastian ka sulle on vahend olemas: http://www.autogeek.net/cquartz-kit.html
Unusta ära see vahatamine, kahel korral aastas Reload(hooldus) pesu ja töötab. Mul pool aastat täis, isegi vihmaga peseb ennast puhtaks.