Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh

Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#1

L Juun 08, 2013 18:58

Sain täna Saab´i omanikuks. Kuna eelnevalt sõitnud VAG masinatega siis avastamist on omajagu. Ostueelsel ülevaatusel midagi hullu välja õnneks ei tulnud. Kere üldiselt sile kuid kriipse kraapse ikka leidub. Kliima hetkel ei tööta ja vajab kontrollimist. Hetkel sõitmist midagi ei sega. Helisüsteemiks autos ES1-7, ICM1 (150 w , 7 kõlarit) millega võib isegi enam-vähem rahule jääda. Mugavateks lisadeks on multi. rool, udutuled (esimesed, tagumised), püsikiirusehoidja, kliima, topsihoidja ees ja taga, taskud esiistmete seljatugedes, sport poolnahksisu ja nupust avanev luuk. Värviks steel gray (279) ,sisu hall (K05). Veljed "5-spoke Vector" 7.5 X 17" Alu 45. Mootori tähis : D223L


To-do list :

[strike]kliima täitmine[/strike] 14.06.13
[strike]esimesed piduriklotsid[/strike] Trusting 09.07.13
[strike]õlide vahetus (mootor, roolivõim,pidurid)[/strike] 09.07.13 / 10.08.13
[strike]filtrid[/strike] ([strike]õhu, salongi[/strike],[strike] õli, kütuse[/strike]) 12.06.13 / 09.06.13
[strike]märgid välja vahetada[/strike] 12.07.13
[strike]kojamehed[/strike] 11.06.13
[strike]aku[/strike] Deta Senator 3 (77Ah, 760A) 13.06.13
[strike]salongi keemiline puhastus[/strike] 20.07.13
[strike]tagumised piduriklotsid[/strike] Trusting 10.08.13
[strike]eelsüüteküünlad[/strike] Beru 08.09.13
[strike]mõlemad tagumised õõtsapuksid[/strike] 29.03.14
[strike]summuti sukk[/strike] 06.07.14
[strike]toonklaas[/strike] 20.03.15


Aasta : 03.2003
Ls : 190 000


Pildid müügikuulutusest.

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#2

E Juun 10, 2013 17:44

Täna vahetasin mõlemad esimesed läbipõlenud udutule pirnid uute vastu. Pirnide vahetamine oli oodatust lihtsam.
Loice
Postitusi: 23
Liitunud: K Jaan 02, 2013 21:36
Asukoht:
Auto:

#3

T Juun 11, 2013 1:44

Tundub päris värske välimusega olevat. Edu!
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#4

L Juun 15, 2013 20:10

Tundub päris värske välimusega olevat. Edu!


Tänan !



Veakoode lugedes näitas aju vigu P0106 ja P2227 :

P0106 - Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem
P2227 - Powertrain Barometric Pressure Circuit Range/Performance

http://repairpal.com/obd-ii-code-p0106

Veateate P0106 põhjuseks oli minul MAP sensor mis vajas puhastamist. Peale puhastamist on mootori tõmme kohe tunduvalt teine. Käiguvahetused tunduvad ka sujuvamad olema. Sümptomid , mis viitasid probleemile oli hommikuti pikk käivitamine (3-4 pöördest käivitus).
Varuosakood : Bosch 0 281 002 437

Mina soovitaks kõikidele 2.2 Tid omanikel MAP üle käia kui seda pikemat aega tehtud pole.


Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#5

K Juun 26, 2013 7:08

Eile sain kätte uue võtmekorpuse, vana korpus kulunud ning pikema kasutuse tõttu oleksid trükkplaadil olevad lülitid otsa saanud.

Pilt
jupid
Postitusi: 112
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#6

K Juun 26, 2013 8:36

kui palju see plastmass korpus ka maksis kui saladus pole? Originaal pult oli vist sinna 60 EUR kanti
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#7

K Juun 26, 2013 20:26

kui palju see plastmass korpus ka maksis kui saladus pole? Originaal pult oli vist sinna 60 EUR kanti


Puldi hinnaks tuli natuke üle 16 € (võtmekorpus + toorik), originaal puldi hind on Vikingis ~68 €. Endal on plaanis mingi aeg komplektne autoga toimiv võti Vikingist tellida (~130 €).
Tagavaravõti peab igal juhul olemas olema.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#8

E Juul 15, 2013 0:00

Täna sai maantee sõit ette võtta ning siis oli põhjust püsikiiruse hoidjat kasutada. Tööle saamiseks on vaja piduripedaali varbaga ülespoole aidata.
Tundub , et tegemist tüüpveaga mida põhjustab vigane lüliti pedaali taga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6986
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

E Juul 15, 2013 7:43

Lüliti pole tavaliselt vigane,ei ole ka tüüpviga. Lüliti "varras" on reguleeritav.
Loice
Postitusi: 23
Liitunud: K Jaan 02, 2013 21:36
Asukoht:
Auto:

#10

E Juul 15, 2013 18:11

Kus kohas see MAP sensor asub muidu ?
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#11

E Juul 15, 2013 18:14

Kus kohas see MAP sensor asub muidu ?


Tegin selle jaoks ka eraldi DIY teema. Lootuses , et kellelgi seda kunagi vaja :cool:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=22715
Loice
Postitusi: 23
Liitunud: K Jaan 02, 2013 21:36
Asukoht:
Auto:

#12

E Juul 15, 2013 20:07

Väga hästi tehtud. :thumb:
tänud
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#13

E Juul 15, 2013 20:35

Lüliti pole tavaliselt vigane,ei ole ka tüüpviga. Lüliti "varras" on reguleeritav.

OK, vaatan üle.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#14

E Juul 22, 2013 0:31

Kuna sisu oli määrdunud otsustasin sisu hoolduse ette võtta. Sai uuritud ka pesulate hindu ning enamasti algagab keemilise pesu hinnad 100 €. Hetkel on seda raha vaja tehniliste hooldust tarbeks. Tulemus pole küll pesula poolt tehtud tööga sama kuid ise olen rahul. Puhastusvahendid ostsin Maximast , esialgu sai prooviks võetud Pureauto Car Interior cleaner plastik/kummi detailide puhastamiseks ja hiljem Pureauto Upholstery cleaner. Ühe 0,5 l pudeli hind jäi 2,30-2,60€ kanti, minu jaoks on nende toodete kvaliteedi ja hinna suhe igati paigas. Võimalik, et piltede pealt polegi hästi aru saada palju lõpptulemus erineb algsest kuid tegelikkuses on vahe nagu öö ja päev. Nühkida oli vaja ikka hoolega , sest ühe korraga kõik plekid välja ei tule.

Kokku kulus auto peale vahendeid :

Pureauto Car Interior cleaner 1 x
Pureauto Upholstery cleaner 3 x

Töövahendid
Pilt
Enne
Pilt
Pärast
Pilt

Lagi osaliselt pestud.
Pilt
Pärast
Pilt
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#15

K Aug 14, 2013 20:13

Eile/täna tegin ära nahksisu hoolduse. Hooldusvahenditeks kasutasin Gliptone tooteid Liquid leather gentle cleaner ja Liquid leather conditioner. Peale vahentite kasutamist jääb nahale ka spetsiifiline "traditsiooniline naha lõhn". Ennast see ei häiri aga elukaaslane tegi nägusid :D

Pilt

16.08.13
Põhja alt puudu olevad küljekarbi tüüblid sai uutega asendatud.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#16

E Aug 19, 2013 22:03

Pakiruumi sai lisatud floor luggage net, tootekood 32025886.
Ehk ei pea enam poest tulles kaupa pakiruumist taga ajama vaid saab lihtsamini läbi.

Coolerisse minev lõdvik ja kinnitus klambrid said ka vahetatud. Eile lõi lõdviku lahti, suitses mõnuga ja jõudu mootoril polnud aga koju sai ära sõita. Asemele läks 50mm läbimõõduga universaalne voolik hydroscand´st. Kuna lõdvik nurga all siis kerge volt jäi ikka sisse aga Sekk´st polnud ka neil midagi asemele anda.

Paisupaak vajab mingi aeg vahetust kuna tasemeandur jukerdab ja eraldi vahetatav ei paista andur olevat.

Pilt

22.08

Sid andis märku läbipõlenud udutule pirnist ning selle tõttu sai kõik luugi küljes olevad pirnid (4x) uute vastu välja vahetatud. Pirn polnud läbi põlnenud kuid kontakti osa ja klaas osa liikusid omavahel ning selle tõttu polnud ka korralikku ühendust. Mõne jaoks võib selline teguvus totter tunduda aga tõesti pole tahtmist kõike jälle laiali võtta järgmise läbipõlenud pirni tõttu.

Eelnevalt oli üks luugi vaipa kinni hoidev tüübel puudu ning lahtivõtmise käigus sain veel mõnedest jagu. Asemele läksid kõik (9x) universaalsed tüüblid.

Pilt

Tulekustuti kinnitasin kruvidega istmekülge, et ta ei hüppaks enam pakiruumi põrandal. Vajaduse korral saab kustuti ka kiiresti kätte.

Pilt


24.08

Auto sai vahatatud Sonax Polish & wax color vahaga.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#17

P Sept 29, 2013 21:09

Talveveljed sai käsile võetud, sest talv pole enam kaugel. Hetkel kõik 4 velge krunditud. Pinna puhastasin liivapaberiga ja seal kus sai kasutasin trelli otsa käivat metallharja.

Pilt

Pilt

Pilt
aednik
Postitusi: 458
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 og 2,2 diisel

#18

E Sept 30, 2013 8:37

Ilus ere hõbe, mis värv see on? Mõned sprayd on nagu hallika tooniga, aga see siin justkui päris.

Aga kavatsed sa need sirgelt alla panna, ilukilpe pole vaja kasutada?
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#19

E Sept 30, 2013 18:40

Ilus ere hõbe, mis värv see on? Mõned sprayd on nagu hallika tooniga, aga see siin justkui päris.

Aga kavatsed sa need sirgelt alla panna, ilukilpe pole vaja kasutada?


Veljed said värvitud Motip Wheelspray´ga, täpsemat tooni polnud purgi peal kirjas. Plaan veljed matt mustaks värvida ja hiljem lakkida.
Peale seda peaks piisavalt head jääma, et need ilma kilpideta alla panna ja talve üle elaks.

01.10

Puldi mikrolülitid said uute vastu vahetatud, vanad olid nii kulunud, et lagunesid põhimõtteliselt puldi avamisel laiali.

06.10

Talveveljed said ka lõpuks valmis, veljed kaks korda värvitud ning lakkitud. Kokku kulus 2 spray halli , 1 spray must (veljed jäid seest halliks) ja 1 spray lakk .

Pilt

13.10

Starter sai välja vahetatud kuna jahedate ilmadega oli käivitamine hommikul väga vaevaline. Käima läks kuid alles 5-6 pöördest, enamasti lõi ka musta suitsu tagant välja.
Aku korralik, Boschi diagnostika vigu ei leidnud ja järgmiseks kahtlustasin starterit. Hetkel käivitub mootor oluliselt paremini, vana starteri lasen renoveerida ja jääb tagavaraks.

Starterile tegin päringu läbi elv.ee, päringule tuli pakkumised 35€, 68€ ja 80€.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#20

L Nov 09, 2013 16:16

Salongiventilaator hakkas kiuksuma madalatel pööretel ja lõpuks jäi üldsegi seisma. Kindalaeka alla koputades hakkas ventilaator mõneks ajaks küll tööle kuid mitte kauaks.
Lahti võttes oli näha oksüteerunud kontakte nii reostaadil kui ka mootoril endal. Peale puhastamist ja määrimist toimib jälle.

Lahtivõtmise lihtsustamiseks on hea juhend saabcentral lehel.
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=165760

10.11

Ukse ja luugi tihendid käisin silikoonmäärdega üle, et välita nende külmumist.

11.11

Talverehvid koos plekkvelgedega said auto alla pandud.
Hinda küsiti teenuse eest 20 € (Vao.ee).

16.11

Kütuse peale voolule sai paigaldatud tagasivoolu klapp, sest kütuse süsteem saab õhku peale ja kütus vajub ära. Filtri juurest pealevoolu vooliku lahti ühendamisel tuli voolikust ainult paar tilka kütust. Kütus vajub endiselt ära kuid nüüd saab edasi harutada.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#21

L Dets 07, 2013 17:58

Op-com diagnostikaseade sai endale muretsetud, et vajadusel saaks kaabli järgi lükata ja vigu tuvastada. Op-com näitas ka selle ära, et siduripedaali lüliti on aktiivne ning selle tõttu ei toimi ka cruise control ilma kaasa aitamiseta.

Tuvastatud vigade hulgas oli ka järgnev viga. Põhjustajaks vealine CIM (Column Integration Module). Võimaliku lahendusena pakutakse CIM´i üle kirjutamist.
Vea tekkimisel ilmub SID´le STABILITY CONTROL FAILURE. Viga tekib enamasti manööverdamisel kui rool on enam-vähem lõpuni välja keeratud.

U2143-71 Invalid Data from SAS (Steering Angle Sensor)


Uus paisupaak (9202200) peaks ka varsti kohale jõudma.


Suveveljed võtsin ka käsile kuna kõigil neljal veljel esines värvi ja äärekivi kahjustusi.
Töövahendid : vesilihvpaber P180, Chamäleon Alu 504 pahtel, atsetoon, plastik pahtlilabidad

Pilt

Pilt


18.12

Mootori temperatuuri andur, paisupaak ja tagumiste vedrude all olevad kummipuksid said välja vahetatud.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#22

N Jaan 09, 2014 23:37

Parema tagatule klemmid käisin liivapaberi ja contact cleaneriga üle, sest kehva massi tõttu põlesid lambid tuhmimalt kui peaksid.

Temperatuuri andurile lisasin lüliti vahele, et eelsüüteküünlad manuaalselt aktiveerida. Nüüd käivitub nii öelda poolest pöördest iga korraga sõltumata mootori temperatuurist.
Vajadusel saab lüliti ahelast eemaldada ja algse olukorra taastada.

Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6986
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

R Jaan 10, 2014 8:42

Mina teeksin seda pisikese taimeriga, et ei peaks neid robustseid traate-lüliteid kasutama.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#24

R Jaan 10, 2014 15:41

Mina teeksin seda pisikese taimeriga, et ei peaks neid robustseid traate-lüliteid kasutama.


Taimeri lisamine oleks tõesti lihtsam ja viisakam variant.
Tänud nõuande eest.:thumb:
Kasutaja avatar
saab 123
Postitusi: 42
Liitunud: L Jaan 18, 2014 21:24
Asukoht:
Auto:

#25

L Jaan 18, 2014 21:55

Panin enda 9-3 täpselt sama süsteemi ja probleemid olid murtud kuni siiani. Üks küünal murdus ära lahti keeramisel...
Suletud