Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#1

E Sept 16, 2013 0:02

Tere,

Tegu peaks olema sama autoga: www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8461, aga ehk on uut teemat väärt.

Saabi otsa sattusin täiesti juhuslikult. Veel 2 nädalat tagasi ei teadnud Saabidest midagi peale selle, et Rootsi auto ja tehas oli vahepeal kinni. Teise auto vajadus oli tingitud perelisast, kuna Legacy sedaan on lootusetult väikseks jäämas kõikide vankrite ja kärude jaoks. Seetõttu hakkasin otsima universaali. Muud kriteeriumid: nelikvedu, manuaal, korraliku minekuga mootor, läbisõit alla 150 000 km ja uuem kui 2007.a. + mahutab korraga ära kergkäru ja lapsevankri (ilma osadeks võtmata).

Kuna olen muidu Subaru-usku, siis olid kandidaadid nr. 1 ja 2 Legacy ja Outback (3.0L mootoriga), aga kuna pikema aja jooksul vaatamas käidud ja tehnilisest kontrollist läbi lastud eksemplarid olid kõik ära ruunatud, muidu kehvas seisus või avariilised, siis hakkasin kaaluma ka muid variante. Ülalmainitud kriteeriumide järgi tuli auto24 otsingus välja ka üks Aero XWD 2.8L V6, mida käisin paar korda vaatamas ja ka lühikesel proovisõidul. Auto jättis igati hea mulje ja endalegi ootamatult olen nüüd Saabi omanik.

Sõita olen jõudnud mõnesaja kilomeetri jagu ning senise kogemuse põhjal on tegu väga hea juhitavuse, kiirenduse ning kurviläbimisomadustega autoga. Püsib ikka üsna liimitult tee küljes. Sportvedrustus on muidugi parajalt jäik ja koostöös 235/40/18 rehvidega saab peaaegu kõik teekonarused läbi kogeda :P See olekski peamine asi, mida ehk tahaks natuke kohendada. Kas aitaks mingi muu profiiliga rehvid, väiksemad veljed vms, et side maaga natuke pehmem tunduks?

Subaruga harjununa olen natuke skeptiline XWD suhtes, aga ilmselt enne talve tulekut nelikveo võimekusest täit sotti ei saa.

Kokkuvõttes loodan, et esimene Saabi kogemus on pikemas perspektiivis positiivne. :)

Pilte ei ole veel kahjuks jõudnud teha, aga tegu on sama eksemplariga nagu siin kuulutuse pildil.
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#2

P Sept 29, 2013 21:35

Mõned värsked pildid ka:

Pilt

Pilt

Pilt
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

P Sept 29, 2013 21:46

:love: Muretut lendu!
nael
Postitusi: 172
Liitunud: T Okt 13, 2009 21:18
Asukoht:
Auto:

#4

P Sept 29, 2013 22:20

Väga värske näeb välja, kena, edu!
laazik
Postitusi: 4
Liitunud: P Jaan 01, 2006 15:43
Asukoht:
Auto:

#5

E Sept 30, 2013 15:24

Oh, lahe, minu masin jah. See on vaieldamatult kõige ägedam püss, millega mina üldse sõitnud olen. Kindlasti soovitaks minna asjaga ka bahni peale, kui peaks tekkima võimalust, seal tuleb ilusti välja see, kuidas suu kõrvuni venib gaasi andes ;).
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#6

E Sept 30, 2013 22:27

Kena auto! Tee konaruste osas aitab 17" või 16" velg. 18" on meie teedel selle auto all liiga kiskuv ja loksutav. 17" on suvel väga hea. Talvel tasub suisa 16" kaaluda. Meie treppis jäämügarikke puhul muutub sõit nii mõnusaks. XWD kogemusi oleks huvitav kuulda kui talv käes!

Igatahes teretulemast Saabi omanike perre. Mugavuse osas on see auto raudselt parem kui Legacy (ehk vaid selle Outback 3,0 tippversioon kõigi lisade ja teiste istmetega kui tavaversioon küündis ligilähedale).

Muretuid kilomeetreid! :)
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#7

T Okt 01, 2013 14:47

Kuna praegu on all suhteliselt korralikud Hakkapeliitta R-d (peaaegu terve muster alles), siis mõtlesin katsetada, kuidas talvel sõit tundub. Pole varem lamelliga sõitnud ja kui kuidagi ikka ei istu, siis ilmselt mõtlen väiksemate velgede ja naelte peale.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#8

T Okt 01, 2013 22:09

Lammellid on head kui nendega harjuda. Peab vaid jää peal oskama pikivahet hoida. Vaikus korvab raudselt undamise kui ei pea igapävaselt jäiseid väikseid kaldus külateid sõitma. Seal on nael parem. Ise olen lamelle nüüd kasutanud ca 15 a.

18" velg mõjub selle auto all kenasti, seega proovida tasub!
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

K Okt 02, 2013 9:16

Kuna praegu on all suhteliselt korralikud Hakkapeliitta R-d (peaaegu terve muster alles), siis mõtlesin katsetada, kuidas talvel sõit tundub. Pole varem lamelliga sõitnud ja kui kuidagi ikka ei istu, siis ilmselt mõtlen väiksemate velgede ja naelte peale.
Kas nendega on läbi suve sõidetud? Suvise soojaga kulub lamellrehv päris hästi ja kratsib neid lamelle ümmarguseks jms. Seega võib tekkida tunne, et eks see lamell üks s.tt asi on. Uuena peab ka kindlasti proovima mõnda ..:)
Aga selles osas olen nõus, et kui ikka jäise külavahetee peal igapäevast sõitu pole, siis on lamell väga hea. Lumel ja lögas pole ilmselt naelaga erilist vahet. Ja milleks naeltega niisama klõbistada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#10

P Okt 06, 2013 17:16

Ei ole õnneks terve suve läbi sõitnud, enamuse suvest veetis auto ilmselt müügisalongis. Auto on minu käes olnud alates septembri keskpaigast ja polnud lihtsalt mõtet hakata selle lühikese "suvise" aja pärast suverehve ostma sel aastal. :) Muster tundub peaaegu täielikult alles olevat.

Praegune rehvimõõt on 235/40/18. Kas 235/45 või 235/50 vms vastu vahetades (samade velgede peal) oleks olulist erinevust tunda "pehmema" poole? Või millised mõõdud üldse veel sobivad?
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#11

K Okt 16, 2013 18:40

Üks tagumine amort vajab välja vahetamist - varuosa hinnapakkumine ~400€ - kas tundub realistlik originaalvaruosa eest? Igaks juhuks uurin, kuna Aero XWD varuosade hindade kohta kogemus puudub seni.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#12

K Okt 16, 2013 19:55

No see 400 on küll overkill, ma küll pole xwd spetsialist aga, mis imeamordid seal peaksid käima, et hind on selline.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#13

K Okt 16, 2013 21:23

Kas sellel mitte "self leveling" amordid pole? Siis polegi muud valikut kas kallid amordid või loobud ja paned tavalised.
Tegelikult suht levinud probleem XWD-d. Kuskil oli isegi pikem jutt sellest...

E: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=245494
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#14

K Okt 16, 2013 22:19

Self-leveling jah, lihtsalt tahtsin kindel olla, kas suurusjärk 400EUR on OK selle eest maksta.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#15

K Okt 16, 2013 23:20

KAs vasak v parem t.amort ? Mälu järgi sai viimati vahetatud taga parem amort. Kui jälle selle viga, siis võiks kindluse mõttes asja VM-s üle kontrollida.
Aga kahjuks jah on sellise amordi hind meeletu ning "b" kat`i minu teada väga ei pakuta.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#16

N Okt 17, 2013 0:27

Vasakpoolne seekord.
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#17

K Okt 23, 2013 11:45

Nüüd auto taas korras. Õnneks oli tõepoolest parempoolne tagumine amort juba varem vahetatud, seega loodetavasti saab nüüd mõnda aega muretult sõita. :)
kaido9
Postitusi: 119
Liitunud: N Mai 26, 2011 21:11
Asukoht:
Auto:

#18

N Okt 24, 2013 22:40

kui saladus pole,siis palju amort maksis ja kust kohast said.
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#19

E Nov 04, 2013 11:29

~400€ Saabiantist. Veel mõni aeg tagasi olevat jupi hind olnud 500€ kanti :)
Igatahes suutsin sattuda paari nädala jooksul kahe selle auto tüüpvea otsa - tagumine piduri suport ja tagumine amort, aga hetkel on kõik tip-top ja autoga väga nauditav sõita ning ootan kannatamatult talve. :cool: Teine auto, 2004.a. Legacy (2.5L) on juba talvevormis GoodYear Ultra Grip Ice Arctic naeltega, seega saab põnev olema võrrelda nelikvedusid ja nael vs lamell.
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#20

K Nov 20, 2013 14:02

Kas keegi on kursis sellega, et kas Aero XWD-l on torque limiter peal 1. ja 2. käigul? Kui jah, siis mis on selle mõte ja kas see on elektrooniliselt eemdaldatav?
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#21

K Nov 20, 2013 17:22

Minu andmetel peaks olema jah. Ainult turbo-X'il on tehase poolt see ära võetud. On vist selle jaoks, et kui sa haakist vead, et sa esimese ja teise käiguga käike siledaks ei aja. Turbo-X'ile näiteks konksu üldse sellepärast ei pakuta.
Regular Saab Guy
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#22

K Nov 20, 2013 17:26

Mul pole konksu ja ei plaani ka külge panna :) seega kas on kuidagi võimalik see limiter eemaldada?
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#23

K Nov 20, 2013 17:45

BSR'i stage 1 peaks sind aitama.
http://en.bsr.se/products/t1304/
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=122249
Regular Saab Guy
Mawrec
Postitusi: 41
Liitunud: E Sept 09, 2013 22:54
Asukoht:
Auto:

#24

R Dets 13, 2013 11:13

Auto on nüüd 3 kuud kasutuses olnud ja hakkab aina rohkem meeldima. Selle aja jooksul on jõudnud juba ka nii mõndagi remontida/vahetada:

* Tagumine piduri suport
* Tagumine amortisaator
* Esimene šarniir/õõtshoob
* 1 xenon-pirn

Tehtud sai veel korraline väike hooldus (mootoriõli ja õhufiltrite vahetus) ning nüüd peaks kõik tip-top olema loodetavasti mõneks ajaks. :)
Lund on küll minimaalselt olnud (vähemalt Tallinnas), aga korra, kui natuke rohkem lund maha sadas sai aimu ka nelikveost, mis tundus täiesti loogiliselt käituv ja kontrollitav.

Plussid

* Juhiistme mälu
* Isetumenevad, kokkuklapitavad peeglid
* Vääne alates kolmandast käigust
* 80-120 km/h kiirendus ehk just möödasõiduvahemik
* BOSE helisüsteem
* Eriti sujuv manuaalne käiguvahetus
* Juhitavus ja kurvides pidamine
* Pagasiruumi mahutavus (universaali oli just vaja igasugu vankrite/kärude ja muu taolise kraami vedamiseks)

Miinused

* 1.-2. käigu torque limiter :P (BSR-i projektiga tegelen võibolla järgmisel aastal)
* Kütusekulu (linnas 15, maanteel 9)
* Jäigapoolne vedrustus annab auklikel teedel tunda
* Natuke vähe jalaruumi tagaistmel (kuna tagaistmel peamiselt väike laps turvatoolis, siis ei häiri, aga täiskasvanutel võib natuke kitsas olla)

Kokkuvõttes plussid kaaluvad miinused igati üle ja sõidumõnu ning -mugavus on esmaklassilised. Mingit suurt planeeritavate tööde listi ei olegi peale BSR-i, aga see on ka rohkem optional, kuna stock variandis selle autoga mingil juhul jalgu ei jää.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#25

R Dets 13, 2013 15:32

Miinused

* 1.-2. käigu torque limiter :P (BSR-i projektiga tegelen võibolla järgmisel aastal)

konkreetse mudeli tausta teadmata viitaks lahkelt, et seda klaasi võib ka "pooltühja" asemel "pooltäis" olekus näha. Remonditud / vahetatud asjade nimistus ei ole ju käigukasti :D
Vasta