Saab 9-3 Aero, MY2004, Skyline

Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#26

R Apr 04, 2014 13:27

Päris huvitavad logod istmetel. Mingid kleebised ??

Need on jah sellised kleebised, mille pealekandmine sarnanes kunagiste vesipiltide omale. Leiab selliseid eBayst "headrest decals" otsinguga.
Eks näis kaua kestavad, aga peale kandes tundusid üsna sitked ja piisavalt paksust materjalist.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#27

K Apr 23, 2014 12:19

Naljakas juhtum elust enesest. Lähen autovaruosade poodi ja ütlen leti juures, et tahan oma 2003a Saab 9-3 2,0 154 kw Aerole üht teatud kindlat veermiku varuosa. Eeldan, et margist, mudelist, mootorist ja aastanumbrist peaks sisendina piisama. Selle peale müüja tuhlab nii minuti arvutis ja küsib täpsustuseks: Kas see on turboga mootor vä? :D Huvitav kaader ikka mõnes varuosapoes tööl. See on umbes sama kui küsida, et kas Audi Quattro on ikka nelikveoline.

Täna sai siis ka kliimaseade üle kontrollitud ja ära täidetud, sai täitsa mõistliku 25 euroga hakkama. :thumb:
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#28

K Apr 23, 2014 16:02

minuti arvutis ja küsib täpsustuseks: Kas see on turboga mootor vä? :D Huvitav kaader ikka mõnes varuosapoes tööl. See on umbes sama kui küsida, et kas Audi Quattro on ikka nelikveoline.






Pole see midagi nii imelik küsimus,ega müüja pea pole prügikast ei kõik peaks peas olema küsin sult Lexus IS250 154kw kas vabalt või turbo ?:P
www.tmuuga.eu
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#29

K Apr 23, 2014 16:26


Pole see midagi nii imelik küsimus,ega müüja pea pole prügikast ei kõik peaks peas olema küsin sult Lexus IS250 154kw kas vabalt või turbo ?:P

Point selles, et palju neid ilma turbota tolle ajastu Saabe üldse liikvel on (minu teada vaid 1,8 kodeeringuga mootor) ja ilma turbota Aero on üldse tundmatu nähtus.
Mis Lexust puudutab, siis une pealt puusalt tulistades ütleks, et bensukad peale IS-F peaks kõik olema vabalt hingavad.

Pigem on asi inimeste huvipuuduses oma töövaldkonna vastu- täna müüakse autoosi, homme juba külmutatud kana.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
ndr3k
Postitusi: 82
Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
Asukoht: TLL / EETN
Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX

#30

K Apr 23, 2014 19:32



WIS juhendi järgi õpetasin oma auto automaatkasti sujuvamaks. Kuna peale remonti keegi koolitust teinud ei olnud, oldi vaid veakoodid kustutatud, siis minu antud 3 ülesande ja ca 15 minuti kulutamise tulemusena said käiguvahetused nii üles kui alla senisest sujuvamaks. Võiks öelda, et nüüd on lausa ülisujuv.


BTW puhtast uudishimust kuidas sa täpsemalt seda koolitust ise tegid? Ma nagu sain siit aru, et enne tuleb Tech2-e või "analoogse seadmega" seal üht-teist ära kustutada.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#31

K Apr 23, 2014 21:50



BTW puhtast uudishimust kuidas sa täpsemalt seda koolitust ise tegid? Ma nagu sain siit aru, et enne tuleb Tech2-e või "analoogse seadmega" seal üht-teist ära kustutada.


Koolitanud olen WIS-s toodud õpetuse järgi. Ühele huvilisele sai see ka saadetud, kopeerin siis eestikeelsena selle ka siia:

WIS ülesanded järgmised:

1)Sõida mootor soojaks. Koha peal seistes tõmba kässar peale. Tõmba N peale ja liiguta R peale, hoia R peal vähemalt 3 sekundit ja tõmba tagasi N peale. Tee seda 5 korda järjest. Siis tõmba analoogselt N pealt D peale ja samuti hoia vähemalt 3 sekki ja tee seda 5 korda
2) Tee peal sõites, tõmba D peale ja kiirenda väga aeglaselt kuni 50 km/h (kiirendus peab võtma vähemalt 30 sek aega), kiiruse saavutades pidurda väga aeglaselt nulli vähemalt 14 sekundi kestel. Tee seda ülesannet 5 korda.
3) Manuaalrežiimi adapteerimine. Tõmba koha peal manuaalselt sisse 2. käik ja kiirenda kohalt aeglaselt kuni 25 km/h, siis vaheta alla 1 käigu peale ja pidurda sujuvalt kuni seisma jäämiseni. Tee sama protseduuri 10 korda järjest.

Mul kulus selle jama peale mitukümmend minutit ja kasutasin abivahendina mobiilis olevat stopperit, sujuvamaks läks küll.
Esmalt tegin seda ilma Tech2 abil adaptsioone nullimata. Kuna ca kuu hiljem oli esindusse asja lasin seal Tech2 abil ka käimakasti tarkvara uuendada ja adaptsioonid taas nullida. Peale seda tegin kohe kõrvalisel teel samad protseduurid läbi.
Eelmine nädal sai aku ringi vahetatud ja peale aku vahetust tundus kast olevat "mälukaotuse saanud" Tundub, et tuleb see õpetamine taas käsile võtta. Ehk subjektiivsel hinnangul peaks saama adaptsioonid nullitud ka massijuhtme mingiks ajaks maha võttes kui ei taha Tech 2 toimingu eest minna raha maksma.
See Aisin Warneri kast paistab küll paraku selline olevat, et ümberõppimine on pidev protsess ja WIS järgne õpetus muudab pikema ajaliselt sujuvamaks vaid R ja D lülitumist, käikudevahelised lülitused sõltuvad suuresti juhi sõidustiilist. Piisab paarist kiirendusest ja kast muutub äkilisemaks.

Täna oli autoga eriti tegus päev, peale kliimaseadme täitmist sai lisaks Rantto soovitustest lähtuvalt õhtul esmakordselt külastatud ka iseteeninduslikku autopesulat Kaunase puiesteel ( http://www.nester.ee/?page=nesterplus&lang=est ). Järjekorda praktiliselt polnud ja 2 euri ning 3 min 20 sek kestnud pesu tulemus sai selline :thumb:

Pilt

Kuna minu autot kattis enne pesulat vaid paks õietolmukiht, siis nö tavamäärdumise puhul tuleks pigem kulutada 3 euri, siis on rohkem aega puhtaks nikerada. Või siis kasutada vaid kaht esimest pesuprogrammi. Mina proovisin selle 3:20 sisse mahutada kõik 4 pesuprogrammi ja läks üsna kiireks - aga huvitav oli ja soovitan sellist varianti kõigile. Tallinnas TTÜ kandis on ka analoogne pesula.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#32

R Juun 06, 2014 18:27

Sai siis omale ka op-com diagnostikaseade tellitud ning osutus üllatavalt asiseks Saab 9-3 puhul. Võimalusi lausa liiga palju - ka asjade tuksi keeramiseks, kui ei tea, mida teed :) Veakoode sai ka kamaluga cd mängijast, helivõimendist ja uste moodulistest kustutatud.
Huvitav fakt see, et odomeetri näitu näitas diagnostikaprogramm ca 1100 km väiksemana kui auto odomeetril hetkel ees on :) Ei tea, kas on juurde keritud või millalgi spidomeetri blokk välja vahetatud ja siis nö mälu järgi mingi näit jooksma pandud.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#33

R Juun 06, 2014 18:41

Endal ka op-com kaabel olemas, diag. programmi järgi on läbisõit ~5000 km suurem. Kõikidele moodulitele mina ligi ei saanud, 2.2 TID tõttu tuleb Vectra ja Saab´i vahet hüpata.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#34

R Juun 06, 2014 18:48

Mootoriajule ligi saamiseks pean ka mina Vectra mootorit valima, aga kuna tegu 2010a Hiina kloonversiooniga, siis tundub eri moodilite puhul väga tegus. Varasematest netivideotest see op-com Saabi puhul nii head muljet ei jätnudki, tundub, et ligipääs moodulitele sõltub suuresti tarkvaraversioonist.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#35

K Juun 11, 2014 22:24

Suured tänud klubiliikmele veikov-le, kelle abil on ka nüüd minu autol tänasest olemas akende comfort avamise-sulgemise funktsioon ning "lisaboonusena" liba autotelefon ja bluetooth :beer: Lisaks saab kõrvalistmele nüüd ka poekoti toetatada ilma selle ameerikaliku pininata :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#36

N Juun 12, 2014 22:36

Tahaks kunagi võimaluse tekkides lausa eraldi tänada Saabi insenere, kes ka 9-3 Aero suutsid teha üsna tagasihoidlikuks hundiks lambanahas. Äsja sai kohatud linnas üht noorteseltskonda Golf III-ga, kes tahtis foori tagant hirmsasti võidu kiirendada kuna minu "pereauto" tundus neile kerge saagina:) Sai endale siis seda rõõmu lubatud. Esimesed kümmekond meetrit oli neid veel veidi näha enne kui nad tahavaatepeeglis pisikeseks täpiks lasin :gun: See aasta on neid võidusõiduhuvilisi konkurente olnud lausa mitu, nagu kevadine karjalaskeaeg....

Saab valmistab senini ikka iga päev rõõmu, ainsad kurvad regulaarsed hetked... ja need on kõigest hetked...on iga nädal tanklat külastades ja keskmist küttekulu arvestades :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#37

N Juul 03, 2014 14:34

9-3 Aero 154 kw bensuka keskmine kütusekulu :cool: Must be pilt tuleviku müügikuulutusse :)

Pilt
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
AndresV
Postitusi: 898
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#38

N Juul 03, 2014 16:12

Äsja sai kohatud linnas üht noorteseltskonda Golf III-ga, kes tahtis foori tagant hirmsasti võidu kiirendada... enne kui nad tahavaatepeeglis pisikeseks täpiks lasin :gun:


On minulgi paar korda juhtunud ... aga ausalt öeldes on tagantjärele väga piinlik. Iseeenda ees. :red: :wall:
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 732
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#39

N Juul 03, 2014 21:21

Ma annan küll iga kord hea meelega õppetundi..ma ei tea kas asi on minus või milles aga kui õhtuti linna vahel sõidad, siis on üpris kindel et paar korda keegi ikka tahab rohelise tule süttides saabi tagatulesid näha..:cool:
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
ndr3k
Postitusi: 82
Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
Asukoht: TLL / EETN
Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX

#40

N Juul 03, 2014 21:22

Kas ma näen õieti, et pilt on tehtud Tartu-Võru mnt-l, enne Savernat? Selle uue asfaldi peal on tõesti hea vaikne ja öko veereda :)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#41

N Juul 03, 2014 21:37

Kas ma näen õieti, et pilt on tehtud Tartu-Võru mnt-l, enne Savernat? Selle uue asfaldi peal on tõesti hea vaikne ja öko veereda :)

Just, 10 punkti sulle nii täpse äraarvamise eest :) Tartus sai Lõunaka juures paak täis pandud ja siis sinnapoole maanteed mööda teele asutud, kuna seal oli 70 piirang, siis sellel ülisiledal asfaldil nii ca 75 km/h veeredes sellist kulu lõpuks näitaski :)
Aga eelmine nädal sai Tartu-Tallinn-Tartu ning siis veel otsa Tartu-Saverna-Põlva keskmine kulu täispaagimeetodil 7,7. Siis oli 80% maanteed ja 20% linnas ehk on suvel täitsa saavutatav ka tehase pakutud keskmine kulu. Kõigi aegade keskmine on mul ka kukkunud 11,1 pealt nüüd 10,84 peale.

Lähinädalail tuleb taas võtta ette esivedrude vahetus- tavaversiooni vedrud ikka Aerole ei sobi-naksuvad ja kägisevad aukudes ju tuleneb see sellest, et amort ei tööta nii nagu vaja ja vedru lõpeb vedrutaldrikul algsest erinevas kohas, kus omale pesa otsib. Toona sain poest ekslikult tavaversiooni vedrud, esmalt tundus, et vahet pole ja esiosa sai ka veidi äärekivisõbralikumaks, kuid ei maksa ise ikka sekkuda sellesse, mis inseneridel välja kalkuleeritud. Kui ehk, siis peaks vist kogu kompoti tavaversiooni vastu vahetama: amort, vedru, amordi tugilaager.
Kui kellelgi on olemas tervet üksikut Aero esivedrut, siis oleks valmis ka pruugitud vedru teed minema.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#42

N Juul 03, 2014 21:41

Ma annan küll iga kord hea meelega õppetundi..ma ei tea kas asi on minus või milles aga kui õhtuti linna vahel sõidad, siis on üpris kindel et paar korda keegi ikka tahab rohelise tule süttides saabi tagatulesid näha..:cool:


Eks neid "pimedusega lööduid" tuleb jah vahel valgustada, et mis asi see Saab on ...aga mõistlikkuse piirides, muidu on load kerged minema sest väga illegaalsed kiirused tulevad linnas kiirelt kätte .
Saab on ikka tore hunt lambanahas enamiku jaoks, kes ei erista 150+hj Saabi mõnest 75 hj Hyundaist. Ehk nagu kellelgi siin foorumis oli tore postituse allkiri vikatiga memmest, kes omab Aero Saabi :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
ndr3k
Postitusi: 82
Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
Asukoht: TLL / EETN
Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX

#43

N Juul 03, 2014 22:16

Seda kiirusepiirangu juttu ma just ootasingi :)
Tähelepanelik liikleja võib 70 märgi all näha seal vihmapilvega lisatahvlit. Tähelepanelik seadusetundja teab, et lisatahvlid teavitavad piirangu kehtivusest. Ehk siis tegelikult kehtib see piirang ainult märja asfaldi puhul. Ma võin eksida, aga minu teada on see eestis esimene kord kui sellist kombot kasutatakse. Õnneks või kahjuks pole ma seal tähelepanelikke juhte eriti näinud, nii et kõik lasevad ikka 70-ga. Päris huvitav on seal nende vahel 95-ga slaalomit lasta. :drive: Ilmselt olen sellega ka mingil määral saabiomanike mainet kahjustanud, aga see selleks. Ma ise jõudsin ka asja tuumani peale seda kui üks teatud erivarustusega Škoda Superb minust 90-ga mööda kruiisis.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#44

N Juul 03, 2014 22:23

Vot mina ka nuputasin seda seal, et miks see 70 kollasel ja mitte valgel taustal on...nii igaks juhuks sai lastud nii 75-80 vahel kuigi üks leedukas lendas minust seal samuti 90ga mööda.
Peab vist liiklusseaduse puhkuse ajal uuesti üle lugema, palju aastaid möödas autokoolist :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
ndr3k
Postitusi: 82
Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
Asukoht: TLL / EETN
Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX

#45

N Juul 03, 2014 22:29

Ilmselt peaks see konstruktsioon sealt likvideeruma siis kui jooned maha saavad. Seniks, enjoy! :headbang:
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#46

T Juul 15, 2014 13:57

Kuna puhkuse aeg sai siis paaril päeval nii kokku ca 4-5 töötundi pandud Saabi süvapuhastusele. Sel korral olin laisem ja tegin 3 vaha asemel kahega kuna värvipind oli all üsna korralik ning isegi pigieemaldust polnud vaja. Kiidan Meguiars vahasid, pealmine kõvavaha on igatahes selline, et aplikaatorpadjalt seda välja pesta eo õnnestunudki- seeläbi on lootust, et kestab ka kerel kauem kui enamik analooge.
Kasutasin siis kokku 10 vahendit välispindadel ja salongis tuli veel 2 tk lisaks. Kodune autokosmeetika arsenal on oluliselt laiem kui inimese oma :)
Tulemustest mõni pilt ka
Esmalt "arsenal" Pilt
Tulemus:
Pilt
Pilt
Pilt

Ja mõni kunstilisem võte ka:

Pilt
Pilt
Pilt
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
breisner
Postitusi: 29
Liitunud: L Nov 17, 2012 20:51
Asukoht:
Auto:

#47

T Juul 15, 2014 20:27

Mis seis toonklaasiga on, tuleb ka?
Oman samasugust masinat ja sain ka hiljuti alles toonklaasi taha... üldmulje hulga viisakam :)

Pilt

Btw kuidas sa selle kõrvalistuja istme nõnda said, et poekotiga turvavöö ei karjuks?
9-5 2.3 169 kw --> 9-5 2.3 184 kw --> 9-3 SS 2.0 154 kw
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#48

T Juul 15, 2014 21:38

Toonklaasi osas mõtted liiguvad, aga pole suutnud välja mõelda kui tumedat tooni lasta teha.
Poekoti peale ei karju enam tänu veikov-le, kes tech2 abil selle signaali maha võttis, nüüd kuvab vaid sid peal kujutist,aga enam ei karju.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#49

T Juul 15, 2014 21:54

Poekott käib ikka pagasnikus ja kui väga tahate esiistmel vedada, siis soovitan vööga kinni tõmmata muidu on sisu põrandal kiiresti. :-)
breisner
Postitusi: 29
Liitunud: L Nov 17, 2012 20:51
Asukoht:
Auto:

#50

P Juul 20, 2014 0:30

Toonklaasi osas mõtted liiguvad, aga pole suutnud välja mõelda kui tumedat tooni lasta teha.
Poekoti peale ei karju enam tänu veikov-le, kes tech2 abil selle signaali maha võttis, nüüd kuvab vaid sid peal kujutist,aga enam ei karju.

Lasin endale näiteks kõige tumedama panna (seda poppi nr % ei tea) mis valikus oli. Lisaks visuaalsele küljele on siis kasu ka nt olukorras, kus tagaistmel on midagi, mida ei ole hea teistele näidata.
9-5 2.3 169 kw --> 9-5 2.3 184 kw --> 9-3 SS 2.0 154 kw
Vasta