Saab 9-3 Aero, MY2004, Skyline

Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#76

E Okt 20, 2014 13:52

Kohati tekkinud selline imelik anomaalia, et peale pikemat seismist külmalt käivitades käivitushetkel kuni 3 sek jooksul auto juskui ei suuda leida õiget pööretevahemikku mida hoida. Pöörded lainetavad korra ca 750 rpm ja 1000 rpm peal enne kui ronivad normaalse külmkäivitusjärgse ca 1200 rpm juurde. Ja sealt siis langevad normaalse 1000 rpm peale ca minutiga soojenedes nagu ikka. Sooja mootoriga mingeid anomaaliaid ei tähelda ja seda nalja teeb ka ehk paar-kolm korda kuus vaid. Kütusekulus ka muutusi ei tähelda.
Suvel panin seda ehk käivitushetkel rakenduva kliimaseadme süüks, kuid nüüd ei tohiks see enam mõjutada.
Kust oleks mõistlik hakata viga otsima? :conf:
Süüteküünlad? Minu käes oldud aasta jooksul vahetatud pole ja seisukord teadmata.
Throttle body rokane?
Õhulugeja mustunud või vigane?
Süütepool?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#77

E Okt 20, 2014 21:07

Õhulugeja ja segusiiber tasub ära puhastada küll aga ega oletada ei maksa kuna neist meetoditest pole ka alati abi olnud. Kui hästi varustatud töökojas veakoode lugeda, äkki tuleb sealt välja. Neil masinatel on igast vidinaid ja ise võib neid vigu otsima jäädagi.
Kasutaja avatar
ndr3k
Postitusi: 82
Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
Asukoht: TLL / EETN
Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX

#78

T Okt 21, 2014 18:03

Mul täpselt sama lugu. Millegi pärast arvasin, et äkki see on n.ö. "by design". Konditsioneer oli mul ka suvel vaikimisi välja lülitatud, seega selles asi ei ole. Lihtne OBDII ei näita mingeid otseseid veakoode. Võib-olla kuskilt andmetest loeks muidugi mingi anomaalia välja. Vist peaks kah asja lähemalt uurima.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#79

K Nov 05, 2014 17:08

Nii, kuna käed tagumikust välja ei kasva, nett piltjuhended täis ja tsiteeritides jeremy Clarksonit: "How hard could it be?" sai vihmasel nädalavahetusel ette võetud suurem kolmetäheliste andurite jm jubinate puhastus.
Puhastatud sai spetsvahendiga siis MAF andur (ehk õhulugeja) MAP andur (mingi turbo rõhuga seotud andur :) ) ning peamise valulapsena throttle body ehk gaasisiiber.
Põhjuseks ikkagi see kohatine külmast peast käivitushetkel imelikult lainetav tühikäik.
Esmalt läks puhastusse õhulugeja, pealtnäha tundus täitsa ok, aga peale puhastus lõi sees asuv traadike lausa särama:

Pilt

Järgmisena oli kord MAP anduri käes ja sai sama möginaga puhastuseks üle pihustatud.

Viimasena sai kätte võetud siis gaasisiiber ehk throttle body puhastus. Eemaldades avanes selline pilt:

Pilt

Arvata on, et auto läbitud 152 tuh km jooksul seda eelnevalt puhastatud ei olnud.

Pärast karburaatori puhastusvahendiga pestuna selline

Pilt

Igaks juhuks ei julgenud puhastusel brake cleanerit kasutada teadmata selle mõju teises otsas plastkorpuses asuvatele plastmass hammasratastele. Töödeldud sai ka nii, et hoidusin vahendi valgumisest kaetud korpuse sisse. Samuti ei näppinud siibrit ennast.

Senine tulem on igatahes positiivne, käivitushetkel pöörete lainetamist enam pole. Käivitushetkel korrasks pöörded 1500 või 1600 rpm, siis kukuvad kohe 1200 peale ja sealt peale ca minutit käimist 1000 rpm peale.
Keskmine küttekulu tundub ka hetkeilmasid arvestades varasemast grammikene parem olevat :thumb:

Viimasena sai veits tuuningut tehtud, kuna sai millalgi eBayst carbon kilet soetatud. Katsin siis küljepeeglite korpused sellega. Tulemus selline:

Pilt

Kile kvaliteediga küll väga rahule ei jäänud, ei kannatanud eriti vajalikku eelvenitamist. Eelvenitamine vajalik, et hiljem servi tagasi paljaks ei tõmbaks ning venitades 2 esimest katset läksid venitamise ajal katki.
Tuleb kurbusega nentida, et mida maksad, seda ka saad - igatepidi kehvem kui kunagi uksekäepidemetel kasutatud 3M Di-noc kile.
Antud kilel siis taga kirjad Carbins, made in usa. Veits googeldades tundub pigem olevat Hiina tootja...võib-olla tagapaber on USA-st :D Eks näis kuidas peal püsib meie talves.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 732
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#80

K Nov 05, 2014 17:52

Kui ei püsi, siis Vesiprint püsib sul seal iga ilmaga ja igavesti pmst ;)
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#81

K Nov 05, 2014 22:09

Nagu ma aru saan tuleks see vesiprint vähemalt 10x kallim. Ise tehes on ühe peeglikorpuse katmise kulu karbon kilega ca 3 eur+ veidi kõrvetada saanud sõrmeotsad ja mõned vandesõnad :) Jääb ka võimalus see igal hetkel eemaldada.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#82

N Nov 06, 2014 9:16

Ma panen oma masinale ka juppe külge aeg ajalt, sellest tekib emotsionaalne rahulolu, mis on töö kvaliteedist ja materjalist isegi olulisem:-)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#83

N Nov 06, 2014 15:39

Ma panen oma masinale ka juppe külge aeg ajalt, sellest tekib emotsionaalne rahulolu, mis on töö kvaliteedist ja materjalist isegi olulisem:-)


Täpselt nii :) Kui päevatöö on kontoris virtuaalne paberi määrimine ja nende teisaldamine ning meilide saatmine, siis kätega tehtav remonttöö, millel ka reaalset tulemust näeb, on vägagi rahuldust pakkuv.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#84

R Nov 21, 2014 19:49

Veidi teemavälist juttu ka.
Täna sain oma uue Saabi Prantsusmaalt kätte...
Tegu siis sellise massinaga: Saab Aero X Snow White
Esmamuljed- hea auto on, kütust ei võta üldse, katki ka ei lähe miskit...ainuke jama, et sisse ei saa, sest uksed ei käi lahti :)

Pilt

Pilt

Tegu minu 1:43 Saabikollektsiooni viienda liikmega 96, 9-3 sport sedan, 9-3 sport combi ja 9-5 kõrval. Oleks kuskilt veel ka Phoenixi ja 9-5ng saaks.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#85

R Nov 21, 2014 19:55

:beer: tõeline Saabifänn ikkagi, mul on ainult murdunud peegliga 9-3 combi.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#86

N Veebr 26, 2015 21:23

Vahepeal mitu kuud vaikust olnud kuna talvel pole olnud võimalust nokitseda. Nädal tagasi sai originaali asemel külge pandud K&N paneelõhufilter http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=33-2337 , eks elu näitab, kas on üleüldse mingisugust vahet. Foorumid on kahesuguseid äärmuslikke arvamusi täis.
Kui ilm kannatab väljas nokitseda, siis lähevad lähiajal külge mitu kuud riiulis oodanud lombivalgustid nagu siin https://www.youtube.com/watch?v=xv8S1JUAom4

Vahetamist vajab veepump, hetkel tuleb iga nädal ca 100 grammi jahutusvedelikku peale valada, aga ei tea Tartus pädevat kohta, kuhu selleks tööks autot viia. WIS põhjal paistab päris keerukas töö olevat ajakuluga ca 5 tundi. Kui keegi oskab 9-3 veepumba vahetuseks Tartus kohta soovitada on soovitused oodatud.
Samuti tuleks vist mõelda peagi tagumiste ketaste-klotside vahetusele kuna sügisel mõõtes tundusid tagumised kettad olema suht miinimumpiirini kulunutena.
Auto nüüdseks minu käes sõitnud 19 000 km ja läbi aegade keskmine kütusekulu on hetkeseisuga 10,62 sajale:drive:
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#87

R Veebr 27, 2015 8:43

Mis otsi sa sõidad? Mul on linnas sõites kulu kerkinud 11,2 peale ja tegemist on manuaalkastiga Lineariga:-) Suve lõpuks kui enamus otsi on maale, langeb keskmine taas 9,1 peale.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#88

R Veebr 27, 2015 9:18

Mis otsi sa sõidad? Mul on linnas sõites kulu kerkinud 11,2 peale ja tegemist on manuaalkastiga Lineariga:-) Suve lõpuks kui enamus otsi on maale, langeb keskmine taas 9,1 peale.


Mul on iganädalaselt ca 50-60% Tartu linna ja ülejäänud maanteel. Maanteekulu olen saanud täitsa tehaseandmete juurde, sinna 7 koma millegagi, puhtalt linnas pole probleemi kuluks ka 14-15 sajale saada. Tasub aeg-ajalt kasutada ka kütusesüsteemi puhastavaid lisandeid, toob küttekulu mingiks ajaks veidi alla kuniks meie rämpsbensiin taas uue saastakihi tekitab. Ise kasutan ca 2x aastas STP fuel injector cleanerit.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#89

T Mär 31, 2015 21:24

Vahepeal sai likvideeritud jahutusvedeliku leke veepumba tihendi vahelt ning vahetatud tagumised pidurikettad ja klotsid.
Saabiomaniku elu on Tartus paraku raske, peale kohaliku Saabi esinduse on muude kohtade jaoks enama kui veermikujuppide vahetamine ikka puhas ulme, kuidas muidu seletada, et veepumba töödele kulutati minu auto puhul 3,5 tööpäeva...piduriklotse ja kettaid vahetati sh 2,5h, õnneks kogu raha ja maist vara neile "õppetöö" kinnimaksmiseks viima ei pidanud. Öeldi küll, et enam nad sellist tööd teha ei võta...no ega enam sinna ei kipu ka. Ehk järjekordne remondikoht Tartus juures kuhu oma autot enam väga viia ei soovi. Kuigi kui sai eelnevalt küsitud, et kas olete Saabil varem selliseid töid teinud, vastati jaatavalt.

Turu proovimise mõttes sai auto ka müüki pandud, kuigi hinges kõhklus, auto üsna armsaks saanud, ei tahagi nagu müüa, samas on elu lühike ja uusi ja huvitavaid autosid, mida proovida on veel ja veel... näiteks mõni uuem Saab :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#90

T Mär 31, 2015 22:38

Ehh, Saab pidi ju "Opel" olema, Tartu mehed ei saa siis enam "Opeli" remondiga hakkama ? :drink:

terv, teager / tögab :poke:
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#91

K Apr 01, 2015 8:48

Tartus on Tartu vaim sellepärast:-) kuigi isegi vaim saab nende asjadega kiiremini hakkama. NB! Ära siiski loobu masinast, rohkem väärt kui selle eest makstakse. Oota veidi ja osta teine kõrvale, siis saad aru, et miski kisub ikka sinna Saabi tagasi. Muud on igavad. Uus Saab on muidugi teine teema.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#92

K Apr 01, 2015 11:39

Ehh, Saab pidi ju "Opel" olema, Tartu mehed ei saa siis enam "Opeli" remondiga hakkama ? :drink:

terv, teager / tögab :poke:


Jah, tõepoolest tegu "Opeliga" :), vaadake kasvõi seda kuulutust Muu info rubriiki: "Opeli tehnika." http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1964373
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#93

T Apr 21, 2015 15:33

Sai nädalavahetus paar tundi veidi eksterööriga tegeletud kuna ilm soodus. Talvega olid 6 kuud varem kiletatud peeglikorpused totaalselt tuhmistunud ja hakkas ka kohati lahti laskma kile servi. Ehk järeldus, see Carbins kile meie kliimasse välisdetailidele eriti ei kõlba. Enne kilede eemaldamist nägid peeglikorpused välja sellised
Pilt
Saades Jaanuse teemast innustust ka see Soft 99 Fusso vaha ära proovida. Välja nägi esmalt justkui veidi kuivanud, aga töötab küll. Meenutab mulle Eagle One vaha, mis on ka selline veidi rasvalaadne ja seeläbi mitte väga kerge poleerida, aga asjad mis kauem peal püsivad ei saagi olla kerged poleerida.
Ütleme nii, et läike osas on esialgu pisike pettumus, ei midagi erilist, arvamismänguks väike pilt, et kumb ustest on siin uue vahaga vahatatud ja kumb ei ole?
Pilt
Sai ka veljekapslid uute Hinamaalt tellitute vastu vahetatud kuna vanasid enda soovidele vastavalt kenaks enam ei saanud, nö enne ja pärast variandiga pilt
Pilt
Pagana hiinlased olid 4 kapsli peale vaid ühe kinnitusvitsa kaasa pannud, seega pidin enamiku vitsasid vanadelt kapslitelt ringi tõstma.

Üks pilt lõpptulemusest ka, vahaks siis Soft99 fusso, klaasidel klaasivaha ning plastosad silikooniga üle käidud.
Pilt
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#94

T Apr 21, 2015 16:20

Tellisin ka selle peene vaha ära, kuid kartsingi, et see mingi ulme asi olla ei saa. Loodame, et püsib siis vähemalt kauem peal kui kolm pesu.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#95

T Apr 21, 2015 21:17

Rehvivaha ka peal ja siis oleks päris peen :thumb: Olen kasutanud Car Plan tooteid ja täitsa töötavad. Sõltuvalt sõitmisest ja pesust 2 nädalat ikka kestis.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#96

T Apr 21, 2015 21:42

Rehvivaha ka peal ja siis oleks päris peen :thumb: Olen kasutanud Car Plan tooteid ja täitsa töötavad. Sõltuvalt sõitmisest ja pesust 2 nädalat ikka kestis.


Kusjuures rehvivaha sai peale piltide tegemist ka peale kantud, aga üle paari nädala ei kipu see jah kestma. Täna sai mündipesulas ka esimest korda peale vahatamist käidud, tõepoolest vesi jooksis ennenägematult hästi pealt maha, eks jälgin kaua see Soft 99 Fusso vaha siis peal püsib.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#97

E Mai 18, 2015 15:37

Seekordne romaani mõõtu postitus võiks olla pealkirjaga: Kuidas mina 590 eur eest veepumpa ja tagumisi pidurikettaid-klotse vahetada lasin ning käpardliku töökoja õppeprotsessi rahastasin :(
Kuna oli pikemat aega väike jahutusvedeliku leke veepumba korpuse vahelt ja peale tuli kallata jahutusvedelikku nii 100-200 grammi nädalas hakkas see aina häirivamaks muutuma, kuna esimese autoga on kunagisest ajast kogemust kus veepump peale pikaajalist leket ühel hetkel täiesti lahmama hakkas, nii et 5 liitrit jahutusvedelikku kilomeetrile kulus. Et seda vältida sai võetud pähe mõte, et laseks selle töö siis ära teha, et kui keerukas see ikka siis olla saab...
Julgustust sain Haynesi manuaalist, mis näitas et veepumba vahetuseks vajalik spetsiaalne rakis, mille home made versioon oli samuti joonisel olemas ja mis oli sisuliselt metallplaat, millele neli poldiauku sisse tehtud. Tundus piisavalt keerukas ja samas piisavalt lihtne töö, et mitte minna seda margiesindusse tegema.
Välja sai valitud Tartus ainuke remondikoht peale margiesinduse, mis omab Tech2 diagnostikaseadet, kuna eeldasin selle põhjal, et nad on Saabi ka lähemalt näinud kui vaid piltidelt. Julgustust andis ka neile tehtud kõne, kus minu küsimuse peale, et kas olete varem sellist tööd Saab 9-3 peal teinud öeldi, et jah, oleme seda tüüpi Saabil veepumba vahetust teinud küll.
Sai siis veebipoest ära tellitud veepump SKF, kettad-klotsid ning broneeritud remondiaeg. Eelnevalt sai Autodatast loetud, et veepumba vahetusaeg on 3,5 tundi, inglisekeelne veeb väitis selleks pigem reaalses elus 5 tundi. Printisin töökoja jaoks veel igaks juhuks välja WIS-st veepumba vahetuse juhendi ning viisin hommikul auto remondikotta eeldades, et õhtul saan siis kätte.
Helistan siis enne tööpäeva lõppu, et kas saab auto kätte. Öeldi, et näe ei saa ikka, et eelmise auto lõpetamisega läks aega ja täna jõuti vaid lahti lammutamisega poole peale. Mõtlesin, et noh heakene küll, mis mul teha, et tuleb leppida. Järgmine päev vaikus, helistan peale lõunat, et kas auto valmis. Vastatakse, et ei ole, et ei saa uut veepumpa hammaka otsa, et keti pingsus segab ja spets rakist vaja, aga esindus seda neile laenama pole nõus. Hakkas närv juba mustaks minema, googeldasin veits ja helistasin tagasi, et võin teile joonise saata, et kuidas krt metallplaadist ise see rakis teha. Siis öeldi, et ja-jah, et juba teemegi ja saame õhtuks kokku auto. Õhtul kell 17 olin siis seal ja auto jah koos, aga veepump kapoti all undas täiega. Vot sedaviisi (minu enda auto pardakaamera video) https://www.youtube.com/watch?v=LykR568q9_A
Ütlesin, et sellises seisus ma küll autot vastu ei võta, et selline ulumine ei ole normaalne. Töömees oli kah õnnetu ja märkis, et ju siis uus detail vigane või paigaldus vigane. Vabandas ette ja taha. Aga kuna oli reede õhtu, siis ütles, et alles esmaspäev saab hakata uuesti lahkama. Olin seesmiselt üsna kuri, sest ilma autota olid kogu nädalavahetuse plaanid pekkis ja tuli nautida bussi romantikat. Selgus, et bussisõit on endiselt sama kole kui 15a tagasi ja hakkasin hoopis jalgratast kasutama.
Üllatus-üllatus, esmaspäeval ka autot kokku ei saadud, teisipäev võtsin omale rendiauto, sest sõita oli ka vaja ja ka pikki otsi. Teisipäeva lõuna ajal siis helistati, et auto koos ja tulge järgi. Öeldi, et tuli otsakaan maha võtta, et veenduda kas ketimärgid jäid paika (!) Pandi siis tagasi vana veepump kuna uus olevat väidetavalt vigane ja kahiseb. Piduritega olevat ka igavene jama olnud, et tagumiste ketaste-klotside vahetusele oli kulunud 2,5 tundi. Ütlesin, et teie viga siin ka juures, et kõike seda 3,5 päeva tööd ja õppimist ma küll ei saa maksta ning võeti siis raha ära 235 eurot.
Väidetava vigase SKF veepumba sain ka kaasa ning selle saatsin siis garantiisse. Sõites muu tundus normaalne, aga kuidagi liiga valju urin tuli ikka kapoti alt. Mõtlesin et kuna vahetult enne seda sai KN filter pandud, et siis pidi turbo kuuldavam olema, et ju vast siis see. Urin läks aga ajaga valjemaks ja paar nädalat hiljem viisin auto esindusse selles osas kontrolli. Öeldi, et ikka veepumbast tuleb see heli, et tuleks ikka see ära vahetada. Kuna Rootsist SKF tehasest garantiiotsusega läks tervelt kuu, siis seniks sõitsin uriseva autoga kuni tuli otsus, et SKF pump vigane ja saate uue. Uue võtsin samast kohast siis juba Bugatti, kuna see Rootsi firma enam usaldust ei äratanud. SKF ja Bugatti erinevusena torkas silma see, et kui SKF-l on labad, mis vedelikku ringi ajavad mingist tugevast pruunist plastist, siis Bugattil on need ikka soliidsest alumetallist- tundus igatepidi kindlam variant.
Vanasse kohta seda vahetust tegema minna enam ei usaldanud, kuna eelmine kord läks 1 päeva asemel ju 3,5 päeva. Uus jupp käes sai siis Carringu esindusse mindud seda vahetama. Kulus 7,5 tundi kuna selgus, et mootori otsakaan tuli maha võtta, et ketipinguti nö nullida kuna kett oli jooksnud max pingsusega ja ka uut veepumpa polnud seetõttu võimalik otsa saada ilma ketipingutit nullimata ja see oligi siis ulumise peamine põhjustaja olnud!
Ehk siis eelmine koht oli veepumba kuidagi otsa vägistanud ja kahtlus jääb, et ehk sellega rikuti see SKF pump hoopis ära….aga noh garantii lahend oli mulle vähemalt soodne. Ühesõnaga kokkuvõte veepumba saagast on see, et kui just labaseid pukse ei vaheta, siis Saabiga mine Tartus ikka esindusse või tee tööd ise.

Teise asjana ilmnes, et vaakumpumba vahelt lekib veidi õli. Esinduses uurisin, mis tihend või uus maksab….öeldi 180 euri ja tihendi vahetusest ei pruugi piisata. Tundus nagu paljuvõitu ja lammutusest sain teise 20 euriga+ esindusest siis sellele uus tihend juurde võetud. Lasin Carringis selle vahetuse ära teha kuna aega kulus napp tunnike ja endas ja oma seadmepargis päris 100% kindlust polnud, kuigi Haynesi põhjal ei tundunud tuumafüüsikana.
Lisaks hakkas üks tagumine pidurisupport peale pidurdamist mitte väga hästi maha tulema ja kriuksus, esindus siis muuhulgas puhastas ka seda kuid 2 päeva hiljem oli kriuks veelgi hullemal kujul tagasi. Kuna käed peest päris välja ei kasva, siis südametäiega võtsin see nädalavahetus ise tagumise sadula maha ja puhastasin seal kõik pinnad ära. Ilmnes, et keegi eelnevatest remontijatest oli pidurisadula sõrmi määrinud mingisuguse ebasobiva möginaga (keraamiline määre?) Igatahes olid sellest mingid mustuse plönnid nendele sõrmedele tekkinud ja kinni paakunud ning seetõttu sadul enam hästi maha ei liikunudki. Tegin siis sõrmed ideaalselt puhtaks ja sain auto kriginavabaks. Eks näis, kui kriuks naaseb, siis tuleb vist sadula sõrmed ära vahetada.
Sain nende tööde tulemustena siis mootori lekete vabaks, vaikseks ning ise olen nüüd see kuu suht rahavaba…ehk tulevik tuleb helgem nüüd :)

Kokkuvõtvalt olen läinud seda teed, et selle aastaga oma kodust tööriistaparki oluliselt täiendanud, et saaks tulevikus aina rohkem asju ise ära teha, sest see teiste praagi ringi tegemine on kuradima kulukas ja aeganõudev. Pealegi on endal huvi asju teha ja õppida ja süüdistada siis saab vaid iseend. Kadestan selles osas tallinlasi, teil on vähemalt oskajaid mehi seal mitmeid.
Küll tahaks tänada Carringit ja eriti sealt Märti, kes nõu ja jõuga aitasid mul auto korda saada. :thumb:
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
Aixx
Saabiklubi liige
Postitusi: 127
Liitunud: R Aug 08, 2014 10:44
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 SC 1,9TiD 2008 Hirsch Performance

#98

E Mai 18, 2015 16:07

Välja sai valitud Tartus ainuke remondikoht peale margiesinduse, mis omab Tech2 diagnostikaseadet - selle lause põhjal saan aru, et tegemist on http://www.autodiagnostika.ee töökojaga ?
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#99

E Mai 18, 2015 16:50

Välja sai valitud Tartus ainuke remondikoht peale margiesinduse, mis omab Tech2 diagnostikaseadet - selle lause põhjal saan aru, et tegemist on http://www.autodiagnostika.ee töökojaga ?


Su väide on õige.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#100

N Juul 23, 2015 14:35

Täiendame logiraamatut vahepeal tehtud töödega.
Tagumise suporti sõrmed tuli siiski ära vahetada, siis sain kriuksust lahti, eile mikskipärast siiski kriuks korraks naases, aga eks näis kuidas edasi. Puhkuse ajal sai ära vahetatud ka süüteküünlad uute vastu, vanad(vasakul) olid miskipärast kergelt erineva markeeringuga :conf:
Pilt

Küünlapesadest oli näha, kuhu agressiivsed motoripesuained võivad ohtra kasutamise korral välja jõuda, ühe küündla keraamiline isolaator oli sellest suisa kollakas. Uute küünaldega kukkus keskmine kütusekulu nüüd juba mitu paagitäit jutti üsna arvestatavalt, samuti paranes käivitus.
Samuti sai teostatud 10 500 km möödumise tõttu õlivahetus, sisse läks taas Mobil1 0w-30 õli. Miskipärast nägi välja võetud Frami õlifiltri element välja selline

Pilt :conf:


Üks hetk avastasin, et salongi vent ei puhu enam mitte midagi, näputa nuppe palju tahad. Ilmnes, et ventika korpusesse oli vett saanud ja laagrid kinni jäänud ja vent blokeerinud. Sai salongi vent siis maha võetud ja lastud meistrimehel testida ja määrida, samuti sai ventika korpuse põhja täiendav auk puuritud vee ära vooluks kuna originaalis olev auk on korpuse põhjast liiga kõrgel ja võimaldab enne ca 5mm veekihil sinna tekkida enne kui vesi välja jookseks. Peale neid protseduure siis vent taas töötab. Kuna peadpidi armatuurlaua all selle uuesti kokku ladumine on suht keberniit, siis vist ei saanud ventika korpus vist päris ideaalselt keskkonsooli toru otsa ja vendi suurematel kiirustel kergelt vilistab justkui tuul uluksukse vahelt :) Eks tuleb end koguda ja uuesti lahti võtta millalgi.
Mõtlesin et sellega on vendi jamad lõppenud, aga kus sa sellega… eelmine nädal peale suurt paduvihma tuli äkitselt rõõmus veenire kaassõitja jalamatile ventika korpuse kandist. Kiire otsing Saabcentralist ning kahtlusalune oli selge. Ilmnes, et salongifiltri korpuse ja torpeedopleki vahel olev tihend oli täiesti ära mädanenud ning sealt saigi siis vesi ventikasse ning salongi.

Pilt

USAkate õpetuste järgi sai siis ostetud meeter lamedat uksetihendit ning selle ja veidikese hermeetikuga uus tihend korpuse külge tehtud. Lisaks sai Carringist ära tellitud vastav veekaitse plaat(tehase kood 12765989), mis Saab paigaldas alates 2006a mudelile oma inseneride nurisünnituse likvideerimiseks. Täna sain vastava katteplaadi kätte ja eks siis läheb peagi paigalduseks. Üldse soovitaks neil, kellel on alla 2006 auto see täiendav kaitseplaat hankida, kui hiljem pole soovi vahetada kallist salongi ventikat või selle reostaati. See tihend läheb ajaga ikka uskumatult mädaks.
Ahjaa,auto sai ka ka väga korraliku vahatuse Meguiars kolme erineva vahaga, kahjuks oli seda rõõmu säravpuhtast autost vaid pooleks päevaks kuniks taas sadama hakkas.

Nii et puhkuse ajal sai auto kallal nii mitmedki tunnid mässatud, aga mis peamine, endal oli huvitav ja õpetlik. Haynesi raamat, WIS, Saabcentral ning Youtube aitavad tänapäeval enamik lihtsamaid muresid ka kodusel teel ära lahendada :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Vasta