SAAB 9³, 2.0t, Vector, 2003, ndr3k

Vasta
ndr3k
Postitusi: 87
Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
Asukoht: TLL / EETN
Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX

#1

R Mär 14, 2014 17:51

Ahjaa. Peaaegu oleks unustanud. Näed sattusin ka üskord ühe Saab-i otsa. Tegelikult juba peaagu aasta tagasi, aga pole siiamaani jõudnud tutvustada. Äärmiselt ebaviiskas lugu iseenesest.
Tegemist on siis 9-3 SS 2003 (MY2004) isendiga. 2.0t, 129 kW ja ilma siduripedaalita. Varustuse poolest ilmselt üsna tavaline Vector:
Hall poolnahk.
2-tsooniline kliima.
2X istmesoojendused.
1X el. iste.
4X el. aken.
Tagumised parkimisandurid.
Vihmasensor.
Xenon.
Follow-me-home.
Käiguvahetus roolilt.
TCS.
See keskmine audio versioon ICM2-ga jms, millele on hiljem (üsna kehva helikvaliteediga) AUX juurde pandud.
Telefon.
Teisaldatav veokonks.
jne.

9-3 oli pikka aega selge soov aga kui nüüd tagantjärgi mõtelda, siis eks see üks parasjagu riskantne emotsiooni-ost oli. Ühel kevadhommikul vaatasin, et Auto24-s oli järsku üks 9-3 juurde tekkinud. Läksin kohale, kiire proovisõit, korraks tõstuki peal üle vaadata ja juba varsti kruiisisin sellega juba rõõmsalt kodu poole.:drive: Läbisõit on muidugi üsna soliidne – 300K km pole enam mägede taga. Hooldusajalugu oli ka põhimõtteliselt olematu. Aga õnneks ~12000 km hiljem pole pidanud kahetsema. Mõned vead siit-sealt on ikka välja löönud aga ei midagi erilist. Kohe alguses peale ostmist viskas “Gearbox malfunction” veateate SID-le. Ma väga tihti just ei ropenda, aga tookord.... :wall: Õnneks lahenes see probleem Audaceris kiiruseanduri välja vahetamisega. Siis peale mingit pikemat kuivaperioodi ükskord kojamehi jälle tööle pannes käis kerge ragin kapoti all ja kundepoolne kojamees hakkas laiali pühkima klaasi ees olevat õhku, mitte klaasi peal olevat vett – hoovastik oli korralikult kinni kiilunud ja ära murdunud. Siis tulid mõned elektrianomaaliaid: Ükskord sai aku kahtlaselt ruttu tühjaks ja nii jäin öösel peale RW kontserti kuskile Paeväljale ripakile. Siis vahest ei tahtnud üks Xenon igal käivitamisel põlema minna ja siis ühel hetkel ilmus CEL ka armatuurile. Regionaalne “teadjamees” oma OBDII-ga leidis “mingi relee veateate”. Hakkasin seda “mingit releed” otsima. Aga silma jäi hoopis see, et aku juhtmed olid ikka väga lahtiselt peal. Peale ühenduste puhastamist ja korralikult kinnitamist pole neid muresid enam täheldanud. “Kohustuslik” roolivõimu õlipaagi leke sai ka lahendatud.
Talvel -15..-20 kraadiga tundus see soojenemine kuidagi natukene aeglane ja kahtlane. Selle teemaga tuleb ilmselt millalgi tegeleda. Ja kui jätsin selliste külmade ilmadega auto nädalaks seisma ka, siis peale seda ei teinud auto enam mingit häält. Õnneks olid uksed lahti jäänud ja nii sain ilusti kapoti alla. Piisas sellest et tõin aku mõneks tunniks tuppa. Ilmselt tähendab see, et peaks hakkama uue aku peale mõtlema?
Kui need pisidetailid kõrvale jätta, siis muu on olnud ikka puhas rõõm. “Kalla ja talla” nagu siin öeldakse. Üsna tihti tuleb ette, et punktist A punkti B jõudmiseks saab mõni alternatiivne ja pikem marsruut valitud. Dünaamika on mulle täitsa piisav. Istmed on mugavad. Salong on üle ootuste vaikne ja pole veel kõige hullemini ära kratsitud. Keegi on muidugi mingil ajal selle dashboard cupholderi asendanud mingi suvalise musta plastikuga. Kaassõitjates tekitab see Night Panel nupp tihti elevust. Kurat mulle see Saab ikka täitsa meeldib. Iseenesest enne suve võiks ikka vist lasta kellelgi auto ajus natukene sobrada ja mõned hobused ja njuutonid lisada. Aga ennem peaks kapoti all vist veelkord kriitilise pilguga ringi vaatama ja kogu voolikumajanduse igaks juhuks ümber vahetama?
Kui autot eestpoolt vaadata, siis hakkab silma üks väike lisaradikas ja altpoolt vaadates on näha kaks poltidega pimedaks tehtud voolikut. Ei tea kas see on selle klassikalise käigukasti-jahutusvedeliku anekdoodi workaround?
Peale ostu tuli autole uued jalanõud hankida. Alla läksid Goodyear F1 Eagle-d. Olen üsna kerge jalaga ja ekstreemsusi väga ei otsi. Selle auto kohta vast isegi liiga kerge jalaga ja seega rehvi pidamise jms kohta ei oska midagi kosta. Ma ei tea kuipalju rehvid seda mõjutavad aga igatahes peale nende allapanekut oli tagasiside teeolude kohta, pehmelt öeldes rikkalik. Iga väiksem pikirööbas, konarus ja auk on kohe rooli kaudu üsna hästi tunda. Talvel olid all plekkvelgedel R15/65/195 Soome kummikud naeltega. Sõita oli nendega muidugi omajagu pehmem ja mugavam. Visuaalne pool jättis see-eest natukene soovida. Nüüd on jälle 2 nädalat suvekingad all aga ilmateade teeb pisut murelikuks. :)
Ülevaatuse läbis sügisel puhtalt. Järgmine kord 2015. Üleeile vahetati Audaceris filtrid, küünlad, mootori- ja kastiõli. Ma ei tea mis voodoo-d seal veel tehti, aga igatahes Tartu-Tallinn otsal oli kütusekulu 7,3 l/100km aga peale hooldust tagasi tulles samal distantsil, sama sõidustiiliga 6,5 l /100km. :notworthy:

Mõned veidrused olen veel avastanud, kuigi tundub, et sellised asjad ongi Saabile "sisse kodeeritud". Vahest käivitades viskab ette teate"high mounted brake light failure" kuigi tuli ise toimib koguaeg. Ja juhiukse aken ei jookse ilusti ise üles - peab nuppu hoidma. Teised toimivad ilusti. Kalibreerisin, eemaldasin kaitsme, pistiku jne aga ikka ei midagi. Aga noh egas ma siis mingi akna pärast Saabiga ei sõida. Üht-teist sarnast oli vist veel kunagi aga ei tule kohe meelde.

No vot igatahes selline lugu siis selle Saab-iga. Kirjutaks veel aga näet tööpäev hakkab lõppema.:mad: Saab vurri jälle korraks pöörlema panna.



Mõned telefoniga tehtud klõpsud ka.




Lisatud failid
Vasta