Saab 9-3 SC Vector, 2007, fitti
Postitatud: T Sept 09, 2014 21:56
No mis ma oskan vabanduseks kosta. Müüsin 9-3OG kindlas veendumuses, et nüüd tahan oma kauaaegse sümpaatia, Subaru Legacy universaali, kogu tema boksermootori ja nelikveoga ära proovida. Sai leitud ka täitsa kena isend, jõutud müüjaga kokkuleppele, et too teeb oma kuluga pidurid korda (muid hädasid justkui polnud) ja sisuliselt autole bronn peale pandud.
Samal ajal aga tiksus kuskil tagumises ajusagaras kogu aeg teadmine, et enamvähem sama raha eest leiaks paar-kolm aastat uuema ja oluliselt parema varustusega Saabi. Lappasin auto24-st 9-5 vaguneid, uurisin natuke siit ja sealt, aga midagi väga head silma ei jäänud - kas ei olnud ajalugu päris selge või oli plassivõitu varustus või mingi kolmas häda.
Siis vaatasin 9-3SC-sid. Tol hetkel oli müügis täpselt neli bensukat, kolm neist Tartus. Sai siis see ainus Tallinna oma korra üle katsutud ja kürjeleisson!, nagu ütles Oru Pearu, sinna see Legacy jälle jäi. Kindluse mõttes veel sõit Troosti, kus Viki masina kullipilgul üle käis ja vaid paar pisiasja ära märkis, ning käed said löödud.
Mis siis seekord plõksu ära tegi? Kui hea visuaalne (isegi uksed on parklasõdadest pmst puutumata) ja tehniline seisukord välja arvata, siis järgmisena muidugi pikk varustusnimekiri. Hooldusraamatu avalehel kirjas olnud tehaselisade koodide lahendust muukides selgus, et värviks on Titan Gray, suurepärase heli tagab 10 kõlariga 300W Prestige audiosüsteem, ja muust heast meenuvad ehk esimesena veojõukontroll, navi, parkimisabi, elektrilised, muidugi soojendusega istmed (juhiiste ka mäluga), sademeandurid, bi-ksenoonid, Parroti handsfree ja küllap veel mõned tehnoloogilised imed, mis on OG-st tulles igati võimas apgreid. Isegi mootoriplokisoojendus on olemas, ikkagi Rootsist toodu auto. Seda vaevalt, et meil muidugi tarvis lähebki.
Lisaks võib kodeeringust AN35 oletada, et masin peaks olema Anniversary paketiga. Tundub, et antud pakett hõlmab vaid visuaalse parendamise rakendusi - all on 17’’ ALU71 veljed, hallide aktsentribadega nahkne tuba kannab Saabi logosid, interjööri on paigaldatud B46 interior trim, mis ilmselt siis tähendab alumiinium-imitatsiooniga iluliiste. Nagu sellelt lingilt lugeda võib, peaks puhtavereline 60 aasta juubeli Anny olema 2.0 FPT ja kuuekäiguline manuaal; paberite, saabvin.com ja ilmselge tõestusmaterjali järgi numbreid ühest viieni kandva käigukangi näol on antud masin siiski 1.8 LPT (Biopower) viiekäigulise manuaaliga.
See on nüüd minu kolmas Saab järjest ja ehkki rasket ja ravimatut saabihaigust sellest veel vast välja lugeda ei maksa, siis vähemalt kerge krooniline saabinohu vist on ikka tekkinud küll. Siin ka komposiitpilt minu senistest Saabidest:
Teen siis ka kiire kokkuvõtte antud saabiku ajaloost, niipalju kui paberid sellest räägivad. Väljavalitud liikur on uuena registreeritud 06/2007 Uppsalas ühe suure tööstusliku õhu filtreerimisega tegeleva firma nimele. Hooldusraamatu järgi on järgmised neli aastat käidud vaheldumisi kolmes erinevas Saabi esinduses hoolduses. Selline muster võiks äkki viidata, et antud masin oligi algusest lõpuni selle ühe firma valduses? 2011. aastal tõi auto Eestisse Carcom. Maarjamaal igatahes oli enne mind vaid üks, ja mulle tundub, et ülihoolas omanik. Hooldusraamat on korralikult täidetud, Eestis on tööd tehtud Saabiantis või VMis ja kõik arved tulid autoga kaasa.
Et oleks omal ka silma ees, mis tehtud, siis hooldused ja suuremad tööd Eestis:
24.08.2011 ls 174023 Õli ja kõigi filtrite vahetus, esiamordi tugilaager
07.11.2011 ls 176360 Vasaku tagaukse el. akna lülitiploki vahetus
28.02.2012 ls 178314 Esiamordi tugilaager, sillastend
18.04.2012 ls 179172 Vasak esirattalaager
15.10.2012 ls 186563 Õlivahetus koos kõigi filtritega, esipidurikettad ja –klotsid
06.02.2013 ls 189671 Esivedrude vahetus
26.07.2013 ls 196821 Õlivahetus
13.03.2014 ls 206220 Õlivahetus koos kõikide filtritega, tagapidurikettad ja –klotsid
Omalt poolt hetkel palju rohkem veel lisada ei oska. Nädalavahetusel tegin auto maanteevõimekusega tutvumiseks tripi TLN-Narva-TLN. Tegu on väga hea maanteekulguriga, õige asendi leidmise järel ei väsi selg isegi mitme tunniga, mürafoon on oluliselt väiksem, kui mu vanades Saabides oli ja möödasõidud on endiselt lust, mitte rist. Mingis ostuabi teemas hiljuti arutati, et kas see 1.8 ikka suudab rasket autot liigutada – no ei ole probleemi, lippab ka chippimata.
Eks ma siis pean siin jälle väikestviisi päevikut ja esitan kuluaruandeid ja ehk saab mõne pildi aparaati püütud.
Jätkan siin ka nö virtuaalse hooldusraamatu täitmist.
01.10.2014 ls 216600 Väike hooldus + amordi tugilaager, vaakumpumba rõngas ja tihend - Troost
21.05.2015 ls 225571 Suur hooldus + vasak esimene õõtshoob - Troost
29.12.2015 ls 237200 Väike hooldus + uued küünlad, stabika varras esimene - Troost
22.08.2016 ls 247644 Suur hooldus + tag piduriklotsid, stabika varras esimene - Troost
05.04.2017 ls 254725 Uus aku
16.05.2017 ls 256930 Väike hooldus + uus sidurikomplekt, survelaager - Troost
30.10.2017 ls 267420 Keretööd - värvitud esistange, vasak esimene tiib, tagumised koopad - Ammeco
06.12.2017 ls 268381 Suur hooldus + vahetatud radikas, vasak esimene õõts, vaakumpumba rõngas ja tihend - Troost
Samal ajal aga tiksus kuskil tagumises ajusagaras kogu aeg teadmine, et enamvähem sama raha eest leiaks paar-kolm aastat uuema ja oluliselt parema varustusega Saabi. Lappasin auto24-st 9-5 vaguneid, uurisin natuke siit ja sealt, aga midagi väga head silma ei jäänud - kas ei olnud ajalugu päris selge või oli plassivõitu varustus või mingi kolmas häda.
Siis vaatasin 9-3SC-sid. Tol hetkel oli müügis täpselt neli bensukat, kolm neist Tartus. Sai siis see ainus Tallinna oma korra üle katsutud ja kürjeleisson!, nagu ütles Oru Pearu, sinna see Legacy jälle jäi. Kindluse mõttes veel sõit Troosti, kus Viki masina kullipilgul üle käis ja vaid paar pisiasja ära märkis, ning käed said löödud.
Mis siis seekord plõksu ära tegi? Kui hea visuaalne (isegi uksed on parklasõdadest pmst puutumata) ja tehniline seisukord välja arvata, siis järgmisena muidugi pikk varustusnimekiri. Hooldusraamatu avalehel kirjas olnud tehaselisade koodide lahendust muukides selgus, et värviks on Titan Gray, suurepärase heli tagab 10 kõlariga 300W Prestige audiosüsteem, ja muust heast meenuvad ehk esimesena veojõukontroll, navi, parkimisabi, elektrilised, muidugi soojendusega istmed (juhiiste ka mäluga), sademeandurid, bi-ksenoonid, Parroti handsfree ja küllap veel mõned tehnoloogilised imed, mis on OG-st tulles igati võimas apgreid. Isegi mootoriplokisoojendus on olemas, ikkagi Rootsist toodu auto. Seda vaevalt, et meil muidugi tarvis lähebki.
Lisaks võib kodeeringust AN35 oletada, et masin peaks olema Anniversary paketiga. Tundub, et antud pakett hõlmab vaid visuaalse parendamise rakendusi - all on 17’’ ALU71 veljed, hallide aktsentribadega nahkne tuba kannab Saabi logosid, interjööri on paigaldatud B46 interior trim, mis ilmselt siis tähendab alumiinium-imitatsiooniga iluliiste. Nagu sellelt lingilt lugeda võib, peaks puhtavereline 60 aasta juubeli Anny olema 2.0 FPT ja kuuekäiguline manuaal; paberite, saabvin.com ja ilmselge tõestusmaterjali järgi numbreid ühest viieni kandva käigukangi näol on antud masin siiski 1.8 LPT (Biopower) viiekäigulise manuaaliga.
See on nüüd minu kolmas Saab järjest ja ehkki rasket ja ravimatut saabihaigust sellest veel vast välja lugeda ei maksa, siis vähemalt kerge krooniline saabinohu vist on ikka tekkinud küll. Siin ka komposiitpilt minu senistest Saabidest:
Teen siis ka kiire kokkuvõtte antud saabiku ajaloost, niipalju kui paberid sellest räägivad. Väljavalitud liikur on uuena registreeritud 06/2007 Uppsalas ühe suure tööstusliku õhu filtreerimisega tegeleva firma nimele. Hooldusraamatu järgi on järgmised neli aastat käidud vaheldumisi kolmes erinevas Saabi esinduses hoolduses. Selline muster võiks äkki viidata, et antud masin oligi algusest lõpuni selle ühe firma valduses? 2011. aastal tõi auto Eestisse Carcom. Maarjamaal igatahes oli enne mind vaid üks, ja mulle tundub, et ülihoolas omanik. Hooldusraamat on korralikult täidetud, Eestis on tööd tehtud Saabiantis või VMis ja kõik arved tulid autoga kaasa.
Et oleks omal ka silma ees, mis tehtud, siis hooldused ja suuremad tööd Eestis:
24.08.2011 ls 174023 Õli ja kõigi filtrite vahetus, esiamordi tugilaager
07.11.2011 ls 176360 Vasaku tagaukse el. akna lülitiploki vahetus
28.02.2012 ls 178314 Esiamordi tugilaager, sillastend
18.04.2012 ls 179172 Vasak esirattalaager
15.10.2012 ls 186563 Õlivahetus koos kõigi filtritega, esipidurikettad ja –klotsid
06.02.2013 ls 189671 Esivedrude vahetus
26.07.2013 ls 196821 Õlivahetus
13.03.2014 ls 206220 Õlivahetus koos kõikide filtritega, tagapidurikettad ja –klotsid
Omalt poolt hetkel palju rohkem veel lisada ei oska. Nädalavahetusel tegin auto maanteevõimekusega tutvumiseks tripi TLN-Narva-TLN. Tegu on väga hea maanteekulguriga, õige asendi leidmise järel ei väsi selg isegi mitme tunniga, mürafoon on oluliselt väiksem, kui mu vanades Saabides oli ja möödasõidud on endiselt lust, mitte rist. Mingis ostuabi teemas hiljuti arutati, et kas see 1.8 ikka suudab rasket autot liigutada – no ei ole probleemi, lippab ka chippimata.
Eks ma siis pean siin jälle väikestviisi päevikut ja esitan kuluaruandeid ja ehk saab mõne pildi aparaati püütud.
Jätkan siin ka nö virtuaalse hooldusraamatu täitmist.
01.10.2014 ls 216600 Väike hooldus + amordi tugilaager, vaakumpumba rõngas ja tihend - Troost
21.05.2015 ls 225571 Suur hooldus + vasak esimene õõtshoob - Troost
29.12.2015 ls 237200 Väike hooldus + uued küünlad, stabika varras esimene - Troost
22.08.2016 ls 247644 Suur hooldus + tag piduriklotsid, stabika varras esimene - Troost
05.04.2017 ls 254725 Uus aku
16.05.2017 ls 256930 Väike hooldus + uus sidurikomplekt, survelaager - Troost
30.10.2017 ls 267420 Keretööd - värvitud esistange, vasak esimene tiib, tagumised koopad - Ammeco
06.12.2017 ls 268381 Suur hooldus + vahetatud radikas, vasak esimene õõts, vaakumpumba rõngas ja tihend - Troost