1. leht 1-st

Saab 9-3 SC Vector, 2007, fitti

Postitatud: T Sept 09, 2014 21:56
Postitas fitti
No mis ma oskan vabanduseks kosta. Müüsin 9-3OG kindlas veendumuses, et nüüd tahan oma kauaaegse sümpaatia, Subaru Legacy universaali, kogu tema boksermootori ja nelikveoga ära proovida. Sai leitud ka täitsa kena isend, jõutud müüjaga kokkuleppele, et too teeb oma kuluga pidurid korda (muid hädasid justkui polnud) ja sisuliselt autole bronn peale pandud.

Samal ajal aga tiksus kuskil tagumises ajusagaras kogu aeg teadmine, et enamvähem sama raha eest leiaks paar-kolm aastat uuema ja oluliselt parema varustusega Saabi. Lappasin auto24-st 9-5 vaguneid, uurisin natuke siit ja sealt, aga midagi väga head silma ei jäänud - kas ei olnud ajalugu päris selge või oli plassivõitu varustus või mingi kolmas häda.

Siis vaatasin 9-3SC-sid. Tol hetkel oli müügis täpselt neli bensukat, kolm neist Tartus. Sai siis see ainus Tallinna oma korra üle katsutud ja kürjeleisson!, nagu ütles Oru Pearu, sinna see Legacy jälle jäi. Kindluse mõttes veel sõit Troosti, kus Viki masina kullipilgul üle käis ja vaid paar pisiasja ära märkis, ning käed said löödud.

Mis siis seekord plõksu ära tegi? Kui hea visuaalne (isegi uksed on parklasõdadest pmst puutumata) ja tehniline seisukord välja arvata, siis järgmisena muidugi pikk varustusnimekiri. Hooldusraamatu avalehel kirjas olnud tehaselisade koodide lahendust muukides selgus, et värviks on Titan Gray, suurepärase heli tagab 10 kõlariga 300W Prestige audiosüsteem, ja muust heast meenuvad ehk esimesena veojõukontroll, navi, parkimisabi, elektrilised, muidugi soojendusega istmed (juhiiste ka mäluga), sademeandurid, bi-ksenoonid, Parroti handsfree ja küllap veel mõned tehnoloogilised imed, mis on OG-st tulles igati võimas apgreid. Isegi mootoriplokisoojendus on olemas, ikkagi Rootsist toodu auto. Seda vaevalt, et meil muidugi tarvis lähebki.

Lisaks võib kodeeringust AN35 oletada, et masin peaks olema Anniversary paketiga. Tundub, et antud pakett hõlmab vaid visuaalse parendamise rakendusi - all on 17’’ ALU71 veljed, hallide aktsentribadega nahkne tuba kannab Saabi logosid, interjööri on paigaldatud B46 interior trim, mis ilmselt siis tähendab alumiinium-imitatsiooniga iluliiste. Nagu sellelt lingilt lugeda võib, peaks puhtavereline 60 aasta juubeli Anny olema 2.0 FPT ja kuuekäiguline manuaal; paberite, saabvin.com ja ilmselge tõestusmaterjali järgi numbreid ühest viieni kandva käigukangi näol on antud masin siiski 1.8 LPT (Biopower) viiekäigulise manuaaliga.

See on nüüd minu kolmas Saab järjest ja ehkki rasket ja ravimatut saabihaigust sellest veel vast välja lugeda ei maksa, siis vähemalt kerge krooniline saabinohu vist on ikka tekkinud küll. Siin ka komposiitpilt minu senistest Saabidest:

Pilt

Teen siis ka kiire kokkuvõtte antud saabiku ajaloost, niipalju kui paberid sellest räägivad. Väljavalitud liikur on uuena registreeritud 06/2007 Uppsalas ühe suure tööstusliku õhu filtreerimisega tegeleva firma nimele. Hooldusraamatu järgi on järgmised neli aastat käidud vaheldumisi kolmes erinevas Saabi esinduses hoolduses. Selline muster võiks äkki viidata, et antud masin oligi algusest lõpuni selle ühe firma valduses? 2011. aastal tõi auto Eestisse Carcom. Maarjamaal igatahes oli enne mind vaid üks, ja mulle tundub, et ülihoolas omanik. Hooldusraamat on korralikult täidetud, Eestis on tööd tehtud Saabiantis või VMis ja kõik arved tulid autoga kaasa.

Et oleks omal ka silma ees, mis tehtud, siis hooldused ja suuremad tööd Eestis:

24.08.2011 ls 174023 Õli ja kõigi filtrite vahetus, esiamordi tugilaager
07.11.2011 ls 176360 Vasaku tagaukse el. akna lülitiploki vahetus
28.02.2012 ls 178314 Esiamordi tugilaager, sillastend
18.04.2012 ls 179172 Vasak esirattalaager
15.10.2012 ls 186563 Õlivahetus koos kõigi filtritega, esipidurikettad ja –klotsid
06.02.2013 ls 189671 Esivedrude vahetus
26.07.2013 ls 196821 Õlivahetus
13.03.2014 ls 206220 Õlivahetus koos kõikide filtritega, tagapidurikettad ja –klotsid

Omalt poolt hetkel palju rohkem veel lisada ei oska. Nädalavahetusel tegin auto maanteevõimekusega tutvumiseks tripi TLN-Narva-TLN. Tegu on väga hea maanteekulguriga, õige asendi leidmise järel ei väsi selg isegi mitme tunniga, mürafoon on oluliselt väiksem, kui mu vanades Saabides oli ja möödasõidud on endiselt lust, mitte rist. Mingis ostuabi teemas hiljuti arutati, et kas see 1.8 ikka suudab rasket autot liigutada – no ei ole probleemi, lippab ka chippimata.

Eks ma siis pean siin jälle väikestviisi päevikut ja esitan kuluaruandeid ja ehk saab mõne pildi aparaati püütud.

Jätkan siin ka nö virtuaalse hooldusraamatu täitmist.

01.10.2014 ls 216600 Väike hooldus + amordi tugilaager, vaakumpumba rõngas ja tihend - Troost
21.05.2015 ls 225571 Suur hooldus + vasak esimene õõtshoob - Troost
29.12.2015 ls 237200 Väike hooldus + uued küünlad, stabika varras esimene - Troost
22.08.2016 ls 247644 Suur hooldus + tag piduriklotsid, stabika varras esimene - Troost
05.04.2017 ls 254725 Uus aku
16.05.2017 ls 256930 Väike hooldus + uus sidurikomplekt, survelaager - Troost
30.10.2017 ls 267420 Keretööd - värvitud esistange, vasak esimene tiib, tagumised koopad - Ammeco
06.12.2017 ls 268381 Suur hooldus + vahetatud radikas, vasak esimene õõts, vaakumpumba rõngas ja tihend - Troost

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: K Sept 10, 2014 10:41
Postitas ivark
Võimas varustus ja õige keretüüp ka valitud, saad igast träni vedada. Usun, et kahetsema ei pea, eriti varustust arvestades.

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: K Sept 10, 2014 11:10
Postitas fitti
Võimas varustus ja õige keretüüp ka valitud, saad igast träni vedada. Usun, et kahetsema ei pea, eriti varustust arvestades.


Kusjuures pakiruum on võrreldes OG-ga üle 100 liitri väiksem, seda võib-olla ka varuratta ja selle 'sees' paikneva subwoofri arvelt. Aga jah, sedaani välistasin enda jaoks algusest, kui ikka kaks kummutit korraga sisse ei mahu, pole midagi peale hakata.

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: T Dets 30, 2014 8:27
Postitas fitti
Hmm, täna hommikul tervitas auto mind põlevate lähitulede ja suundadega (ei plinkinud, lihtsalt põlesid). Kas see annab tunnistust, et millaski öösel on alarm üüranud? Teoorias oleks ma pidanud seda kuulma, tänav on vaikne ja auto aknast kaugel pole.

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: T Dets 30, 2014 9:53
Postitas rantto
Kui alarm üürgas siis on autot käivitades ka jutt ekraanil, alarm töötas.
Külma ja niiskuse kokkumäng äkki?

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: T Dets 30, 2014 12:44
Postitas ivark
Külmaga juhtub igast asju, mul vilkusid ohutuled paar korda kui masina käima panin.

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: N Mai 21, 2015 13:55
Postitas fitti
Sõidetud esimesed 10 000 km ja kopikad peale. Kõik on broo, suvele vastu!

Auto sai just Troostis suure hoolduse, lisaks tahtis vasak esimene õõts vahetust. Käidud ka kosmeetikasalongis - nahahooldus ja püsivaha SmartServices. Tagumise klaasiringi toonis Carglass. Ja ksf! ranttolt sain ALU59 veljed - autoga kaasatulnud ALU71-del oli minu maitse jaoks liiga palju kodaraid. Velje peale Continentali rehvid. Lisavarustusse lisandus veel turvahäll. ;) Ülevaatus tehtud kaheks aastaks ilma ühegi märkuseta. Ongi vist kõik. Raha otsas, aga süda rahul.

Üks pilt kah. (E: jee, pilt valiti ka saabiklubi kalendrisse, saate seda terve 2016 a maikuu vaadata.)

Pilt

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: K Sept 02, 2015 13:39
Postitas fitti
Aasta SC roolis tiksus täis. Olen siiani täitsa rõõmus. Korralistele hooldustele plaaniväliseid remonte ei lisandunud, kõik asjad toimivad, nagu peab. Mugavus ja dünaamika tunduvad endiselt vähemalt rahuldavad, kui mitte rohkem. Või noh, kuna on olnud omajagu Peterburi tee neljarealise uhamist, siis natuke on hakanud häirima alates 110 km/h tugevalt kasvav maanteemüra, samas ei ole veel kindel, kas häirib nii palju, et matitama hakata.

Kuluaruanne oleks siis järgmine. 1. sept 2014 - 31. august 2015: läbisõit 17 056 km. Selleks kulus 1675,67 l kütust 1938,83 EUR väärtuses, mis annab keskmiseks kuluks 9,85 l/100 km.

Hooldus ja remont (2 korralist visiiti troosti, nahahooldus ja vahatamine) - 797,7 EUR
Muud kulud (registreerimine, kindlustus, TÜV, rehvid, klaaside toonimine, uued matid jms) - 584,92 EUR

Kilomeetri hind perioodil 0,19 EUR/km

Kui võrrelda nt Autolehe toimetuse autode sarnaste kuluaruannetega, siis ei ole palju pahandada, selles võrdluses pääseks päris kõrgele pügalale. Istung jätkub, härrased vannutatud mehed!

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: K Sept 02, 2015 16:25
Postitas ivark
Minu kogemus on näidanud, et kui kulud on madalad, siis hakkab igav ja siis hakkab peremees neid kulusid ise välja mõtlema. Inimene ju tahab arendada, parendada ja leiutada jne. Seega tuleb panna veelgi paremad veermikuosad ja suurem turbo jne:-)

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: K Sept 02, 2015 16:56
Postitas fitti
Minu kogemus on näidanud, et kui kulud on madalad, siis hakkab igav ja siis hakkab peremees neid kulusid ise välja mõtlema. Inimene ju tahab arendada, parendada ja leiutada jne. Seega tuleb panna veelgi paremad veermikuosad ja suurem turbo jne:-)


Ära parem räägi, eks ma olegi juba teinud kalkulatsioone, kumb oleks vähem mõistlik, kas parendada Saabi või osta talveks Saabi kõrvale mingi lustipill.

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: N Sept 01, 2016 0:19
Postitas fitti
Tervist, vabandan, et foorumi kõige ebahuvitavama autoteema üles bumpin, aga järjepidevus on parem kui -pidamatus, nii et tuleb see kuluaruanne ikka ära teha. Aasta on möödas, aga parandatud ega parendatud ei ole vahepeal miskit – parandada pole olnd vaja ja muus osas, noh ju siis pole ka vaja olnud. Lustipilli, nagu ülal lubatud, ka ei ostnud.

Läbisõit sept 2015-august 2016 - 16 235 km. Kütsi kulus sellele 1659 EUR eest. Keskmine kulu 9,9 l/100 km.

Perioodi vältel sai läbitud kaks hooldust Troostis, kus lisaks õlile vahetati ka muid kuluosasid nagu piduriklotse ja stabikavardaid – kokku 559 EUR eest.

Muud kulud (mõni pirn, kindlustus, rehvivahetused ja parkimistrahvid) – 408 EUR.

Kilomeetri hind perioodil igati sümpaatne 0,16 EUR/km, kokkuvõttes 0,175 EUR/km.

Üldises plaanis on omanikukogemus olnud endiselt positiivne, kui tavaliselt on olnud peale kaht aastat ühe auto pidamist brauseri avaleheks auto24, siis hetkel eriti ei sügelegi!

Et postitus poleks nii igav, siis üks pilt kah.

Pilt

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: L Apr 08, 2017 22:48
Postitas fitti
Käisin täna sebastianil külas. Jääb ainult küsida, miks ma sellega siiani olin oodanud. :)

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: L Apr 08, 2017 23:03
Postitas ivark
Palju nüüd siis näitajad on? Sellega paraku harjub ja siis tahad enamat.

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: L Apr 08, 2017 23:18
Postitas fitti
Saan aru, et foorumis plaanitakse taaskordset dünoskäiku, teeks selle ilmselt huvi pärast seekord kaasa. Praegu rohkem ei oska öelda, kui et prooviringil, kui sebastiani läpakas taga oli, mainis ta et pöördemoment nüüd 240>360Nm.

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: P Apr 09, 2017 12:09
Postitas sebastian
360Nm oli jah hetkeline maksimaalne väärtus. Tõenäoliselt jääb asi 340Nm peale pidama, sest soft nii ette näeb. Dünotulemused oleksid kindlasti huvitavad.

Saab 9-3 SC Vector CR Performance, 2007, fitti

Postitatud: T Mai 30, 2017 10:15
Postitas fitti
Logiraamatu täiteks -

taaskordne 10 000 hooldus ✓ (Troost)
uus aku ✓ (vana oli kõigi märkide järgi 10 aastat vana originaalaku, respekt GM)
uus sidur ✓ (peale läks Aero komplekt, vana oli kulumisastet vaadates ilmselt ka originaal)
ülevaatus kuni mai 2019 ✓ (masin sai kiita eeskujuliku tehnilise seisundi eest)

Postitatud: N Sept 14, 2017 22:37
Postitas fitti
Allo.
Paistab, et aasta jälle möödas, inertsist lõin ka kulud kokku.

Läbisõit sept 2016 - august 2017: 15 934 km. Kütsi kulus sellele distantsile 1779 EUR eest.

Perioodi sisse jäi hooldus Troostis, kus tehti tavapärased tööd nagu õli- ja sidurivahetus. Kapoti alla sai aplikeeritud uus aku ja installeeritud mõned lisakilud ja vatid. Kogu see lõbu 953 EUR eest.

Muud kulud (ülevaatus, kindlustus, rehvivahetused) – 303 EUR.

Kilomeetri hind perioodil 0,19 EUR/km, kokkuvõttes 0,18 EUR/km. Endiselt võib tõdeda, vaadates Autolehe sarnast kulutabelit, on see Saabi mudel sama odav ülal pidada kui postiga vietnamist tellitud naine.

Kokku on minu tagumik juhistme vedrusid vaevanud nüüd peaaegu et täpselt 50k km jagu. Kui tehniliselt on auto vaatamata vanusele triksis, siis auto välimus on mõnevõrra sära kaotanud. Parklates, tundub, pargi kui kaugele poeuksest tahad, ikka tuleb keegi kõrvale ja lööb uksega uue täkke sisse. Ega pääse ka klassikalistest saabihädadest, tagumistel koobastel kobrutab värvkatte all raudoksiid, juhipoolsel, nagu ikka, pisut rohkem. Hinnapäringud vastavatesse instantsidesse veensid mind veelkord, et eestis lasevad väljaspool kindlustusjuhtumeid oma autol keretöid teha ainult väga rikkad või täiesti hullud. Las siis minu poolest vananeb väärikalt edasi, kui armid kaunistavad meest, siis miks mitte ka saabi.

Re:

Postitatud: T Nov 07, 2017 22:33
Postitas fitti
fitti kirjutas:
N Sept 14, 2017 22:37
eestis lasevad väljaspool kindlustusjuhtumeid oma autol keretöid teha ainult väga rikkad või täiesti hullud.
Etskae, paistab, et ma olen ikkagi üks või teine. Ehkki asja initsieerinud sündmuseks oli ikkagi, jah, kriimulise esistangega lõppenud liiklusjuhtum. Igatahes kui pamperi ülevõõba tasus vastaspoole kindlustaja, siis leidsin end autot töökotta üle andes ikkagi küsimas, et 'a kui vajalikud riistad juba käes, vast käiks siis need mullitavad koopad ka üle?' Ja nii ta siis saigi, et roostet Saabi kerel enam ei ole. Egas nüüd pole vist muud kui krowni ukse taha kolistama ja siis poleerima-vahatama. Järgmisel palgapäeval ehk...

Re: Saab 9-3 SC Vector, 2007, fitti

Postitatud: R Mär 09, 2018 20:04
Postitas fitti
Teema võib sulgeda, auto on uue omaniku valduses. Oli kõige murevabam auto, mis mul olnud on ja loodetavasti ei vea alt ka uut omanikku.