Saab 9-3 SC Vector 1.9 TTiD4, 2011, owl

Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#26

K Mai 10, 2017 0:21

Tegelikult olen ma siiani positiivselt üllatunud selle masina vähese remondivajaduse üle.
Ainsad silladetailid, lisaks tagumistele piduriketastele, mis on vahetatud pea 80 kkm jooksul on undav rattalaager ja kolisev stabika kont.
Lisaks kolisemisele tundub, et see oli ka üks põhjus järjekordseks vibratsiooniks. Rool väriseb tuntavalt nüüd veel ühel keskmiselt siledamal 110 lõigul.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#27

P Aug 06, 2017 0:36

Nüüd, just pikema sõidu eel ja ajal sai mitu korda 'limited performance' kirjaga tutvutud. Ehk siis u 450 km läbitud peale eelmist DPF-i põletust ja 'limited performance' ees.
Esidiga resetid ära, aga tuleb natukese aja pärast tagasi.
Peale DPF-i põletamist jälle u 450 km rahul ja otsast peale. Hetkel põletas jälle DPF-i puhtaks.

Lahe on maanteel sõita, kui 70->90 võtab 2 minutit ja ees 85-ga liikuvast masinast möödumine nõuaks kilomeetreid tühja teed.

Enne järgmist tankimist tuleb ilmselt mingit DPF-i puhastusvahendit kasutada. Viimati kasutasin midagi sellist pea aasta ja 20 kkm tagasi.

Lisaks on miski naljakas õhulekke moodi hääl tekkinud. Kohapeal vähem, aken lahti kiirendades rohkem.

Nüüd, kus 200k autol läbitud, hakkavad siis mured tulema või?
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
marti420
Postitusi: 181
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: Stinger GT / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#28

P Aug 06, 2017 9:33

See õhulekke hääl ja dpf-i probleemid on omavahel seotud, mingi keemia ja esidiga seda ei ravi...
Mida kiiremini remonti lähed seda väiksemad kulud tulevad!
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3054
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#29

P Aug 06, 2017 9:52

Üldjuhul on pealmine lõdvik katki ja andur väga tahmane
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1082
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#30

P Aug 06, 2017 10:13



Nüüd, kus 200k autol läbitud, hakkavad siis mured tulema või?


Swirl klapid on ühed tegelased kes ootavad, et saaks mootorist ja turbodest läbi joosta. Nende eemaldamiseks on küll viimane aeg.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#31

P Aug 06, 2017 12:38

Esimese asjana peale sõidust tagasitulekut sai turborõhu andur ära puhastatud. Viimati puhastasin seda u 2 a ja 50+ kkm tagasi. Ilus must koonus oli enne puhastamist.

Üllataval kombel ma peale anduri puhastamist enam õhu susinat ei kuulnud. Võib-olla polnud mootor ka piisavalt soe.

Remonti tuleb minna, aga seda peale puhkust :)

Swirli ennetavalt eemaldama ei hakka. Internet väidab, et 2010 nende disaini parandati. Kui kunagi peab sisselaskega midagi tegema, siis vaatab.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#32

T Sept 12, 2017 22:23

Praeguseks on dpf rahunenud, enam veateateid ei anna.
Õhuleket ei tuvastanud ka remont, aga võimaliku susina koha leidis üles. Sumpsi sukk narmendab ja laseb natuke läbi.
Susinat ennast pole küll enam jupp aega kuulda olnud.

Hetkel tundub, et läks lihtsalt.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#33

N Nov 16, 2017 23:51

Ka sel aastal sai talveks autol õhuvoolusid piiratud. Kuna mina pole senini leidnud mõistlikku viisi radikale pappi ette panna, siis siis seekord läks ülemise iluvõre taha tükk plasti. Kui palju see aitab, seda näeb ehk hiljem. Hetkel väga vahet ei tee.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#34

E Juun 10, 2019 11:11

Soojade ilmadega juhtub nii nagu pildil
Manused
IAT.jpg
IAT.jpg (115.27 KiB) Vaadatud 641 korda
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 493
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#35

E Juun 10, 2019 11:34

owl kirjutas:
E Juun 10, 2019 11:11
Soojade ilmadega juhtub nii nagu pildil
owl kirjutas:
N Nov 16, 2017 23:51
... seekord läks ülemise iluvõre taha tükk plasti. Kui palju see aitab, seda näeb ehk hiljem. Hetkel väga vahet ei tee.
Võta see plast suveks ikkagi ära radika eest :drink:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE->900 T16 MY92 + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#36

E Juun 10, 2019 12:39

SoS kirjutas:
E Juun 10, 2019 11:34
owl kirjutas:
E Juun 10, 2019 11:11
Soojade ilmadega juhtub nii nagu pildil
owl kirjutas:
N Nov 16, 2017 23:51
... seekord läks ülemise iluvõre taha tükk plasti. Kui palju see aitab, seda näeb ehk hiljem. Hetkel väga vahet ei tee.
Võta see plast suveks ikkagi ära radika eest :drink:
Oleks nii lihtne. Plast juba ammu ootab järgmist hooaega kuskil riiulil.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3054
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#37

E Juun 10, 2019 13:15

Oli kunagi sama anomaalia, sisselaske temp läks üles ja Limited performance.
Ummistunud dpf oli põhjustajaks, peale põletamist kõik ok.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#38

E Juun 10, 2019 14:03

rantto kirjutas:
E Juun 10, 2019 13:15
Oli kunagi sama anomaalia, sisselaske temp läks üles ja Limited performance.
Ummistunud dpf oli põhjustajaks, peale põletamist kõik ok.
DPF-iga on tõesti jama - soojade ilmadega ummistub väga kiiresti. s.t. 20+ kraadidega laseb peale põletamist kuskil 200 km sõita, enne kui limited performance tuleb. Põletab üsna täpselt 500 km tagant.
Samas sellise temperatuuri saab ka kohe peale DPF-i põletamist. Kui limited performance on aktiivne, siis temperatuur nii kõrgeks ei tõuse. Siis on kuskil 40-50
Temperatuuri saab ilusti alla, kui lapats põhjas kiirendada. 2 sekundit kiirendamist ja temperatuur on 40.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3630
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#39

E Juun 10, 2019 17:59

Kunagi soovitati kahetaktilise õli diislile juurde valada et dpf nii sageli ei peaks vaeva nägema selle sodi põletamisega!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 940
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 SC Aero

#40

E Juun 10, 2019 22:10

Kas tead mis seisus DPF ise on?
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 239
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#41

E Juun 10, 2019 23:47

vvs kirjutas:
E Juun 10, 2019 17:59
Kunagi soovitati kahetaktilise õli diislile juurde valada et dpf nii sageli ei peaks vaeva nägema selle sodi põletamisega!
andres kirjutas:
E Juun 10, 2019 22:10
Kas tead mis seisus DPF ise on?

Lisaks õlile on ka igasuguseid DPF-i põletamist abistavaid vahendeid. Kasutan neid enam-vähem korrapäraselt. Turbo rõhuanduri olen alles puhastanud, ei olnud väga hull. DPF-i sisse muidugi näinud pole.

Esid, mis ka sisselaske tempi näitab, näitab ka DPF-i kohta. Põleb ta tühjaks u 6-8% Sooti tasemeni. Põletama hakkab kas siis kui soot on 100% või kui kilomeetreid eelmisest põletusest 500 Talvel saab soot enne täis, Suvel enne kilomeetrid.
Enamus aastast probleeme pole, ainult kui ilmad on 20+, siis tuleb limited performance külla. Enne limited performancet näen tavaliselt kõrget temperatuuri sisselaskes ja vaikselt kerkima hakkavat rõhuvahet enne ja pärast dpf-i.
Limited performance tuleb, kui Diffp (rõhu vahe enne ja pärast dpf-i) on 12+ kpa mingi minuti jooksul. Talvel on see konstantselt 0, suvel nägin ka 45-te.

Muidugi võib öelda, et läbisõit 260k, dpf peabki surnud olema. Samas võiks ta siis ju talvel rohkem surnud olla - talvel vist tekib rohkem seda tahma, mida ta püüdma peaks.
Hetkel miskipärast arvan, et soojaga tekkivad DPF-i mured pole mitte põhjus, vaid millegi muu tagajärg.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Vasta