Saab 9-3 SC Linear 1.8t, MY08, Homunkulus

Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#1

K Dets 17, 2014 19:41

Tere ja jõudu!
Nüüd juba kolmandat nädalat oman elu esimest Saabi. Eelmise autoga elasin koos 7 aastat ja jõudsin sinna remondiarvete näol vähemalt teise samasuguse isendi sisse matta. Seega uut neljarattalist otsima hakates olid välja kujunenud väga selged kriteeriumid: kasutatud, max. 150t km turjal (arvestasin esimese suurema veermikutööga), universaal, bensukas, manuaalkast, miinimum 1,8l, võimalikult vähe elektroonilisi lisasid kuhu kotermann sisse saaks pugeda (välja arvatud püsikiirusehoidja, see mulle meeldib!). Vaatasin ringi ja kogusin vaimujõudu päris pikalt, sest ega's auto-ost pole naisevõtt et uisapäisa talitada kannataks! Sai kiigatud ka saksa ja madalmaade poole kuna sealkandis abivalmis sugulane kes oli nõus iga sobiva isendi 200km raadiuses ise üle vaatama. Siis aga sattusin Veho komisjonimüügis selle Eestis esmaregistreeritud ja perfektselt täidetud hooldusraamatuga 100t sõitnud Lineari peale. Ei saa öelda, et oleks kohe klikk käinud, aga... jah Saab on stiilne, kõik muud punktid ka kenasti täidetud... ent turbo, DI-kassett ja mured tootmise tulevikuga sundisid maha istuma ja targematega nõu pidama, et mis loom see Saab siis ikkagi on. Nood ajasid õnneks hirmumõtted peast ning edasi oli otsus kindel. Ei heidutanud isegi see, et sõltumatus kohas ostueelset ülevaatust teha ei saanud (all suverehv ja kasko puudu tänavale asja pole). Koju jõudes esimese hooga kohe tutikas Hakkapeliitta 5 alla ja Troosti. Seal nimelt oli viimane hooldus tehtud ja tundus mõistlik käik. Mulle tuli meeldiva üllatusena, et auto tunti poolest pilgust ära ja teati eelmise omaniku kohta ainult kiidusõnu öelda. Tervitan! Hetkel on 1300km läbitud ja mitte üks piuks, kahtlane klõbin või muidu ebameeldiv seik. Samas on ilmnemas esimesed märgid Saabihullusest. Hommikul 2 tundi varem tööle sõita puhtalt selle pärast, et saaks ometi rooli istuda kõlab nagu diagnoos. Ja muidugi liiguvad mõtted suunas kuidas saaks rohkem ja paremini. Esimene samm tehtud läinud reedel kui Sebastian mulle lahkesti stage 1 (softi järgi 210BHP / 335Nm) paigaldas. Ülimeeldiv kogemus nii protsessi enda, tulemuse kui ka rahakoti mõistes! Soovitan. Järgmisena siis Koni FSD ring.
Tervitades,
Homunkulus



Lisatud failid
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 964
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#2

K Dets 17, 2014 19:55

Tere tulemast Saabiomanike sekka!

PS Kus see selline lumevaip küll maas on? :)
Meil siin lõunaosariikides näeb hetkel lund vaid sügavkülmikus.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#3

K Dets 17, 2014 20:06

Aitüma Skyline!
Pilt on tehtud 29.novembril kui talv võttis korraks Kilulinnast läbi astuda.
H.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1596
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#4

K Dets 17, 2014 21:29

See paistab olevat üks igati mõistlik saab. Muretut koosolemist teile :) Muidugi LSD differ ei teeks ka paha võimsama esiveolise auto puhul.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1713
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#5

K Dets 17, 2014 21:34

Raadio on hea! :beer:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#6

K Dets 17, 2014 21:34

Ilus. Kasutajanimi on raudselt The Big Bang Theory sarjast :P
Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

K Dets 17, 2014 23:44

vmaster - te härra ikka saite aru mis väljakutse praegu esitati? :D Las ma veidi elan sisse ja mõtlen esiti elu üle järele.
ill - no tuleb sealt sageduselt ka nürimeelsust et vähe pole. Tiku-Taku sunnivad regulaarselt piinlikusest kanalit vahetama. Eks Pilt neid "nalju" ise genereerib ja ise ainukesena ka naerab.
S9K - Ei sugugi! Pidin lausa googeldama seda TBBT-seriaali. Homunkulus kui säärane pesitseb alkeemias ja siis mingil hetkel rändab üle tänapäevasesse (või noh...) psühholoogiasse. Teeb omi asju ent mis temaga seal edasi juhtub mina tõesti ei tea. Las sunnik olla, vaevalt et millegi pahaga toime tuleb.
Ja aitäh kes te võtsite sõbralikult tervitada!
H.
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#8

N Dets 18, 2014 9:05

Sellel masinal on juba nii kena disain, et saad keskenduda ainult sellele, mis tegelikult autost auto teeb. Vähem blingi ja rohkem sisu, eelmainitud LSD on hea ja kindlasti lähitulevikus ka suur turbo, väljalase, vahejahuti jne. Sealt edasi mingi parem sidur kuna kärssab ära. Igav ei hakka ja vahepeal saab ka niisama kulgeda:-) Saab on protsess, mitte tulemus.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1596
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#9

N Dets 18, 2014 11:51

Sellel masinal on juba nii kena disain, et saad keskenduda ainult sellele, mis tegelikult autost auto teeb. Vähem blingi ja rohkem sisu, eelmainitud LSD on hea ja kindlasti lähitulevikus ka suur turbo, väljalase, vahejahuti jne. Sealt edasi mingi parem sidur kuna kärssab ära. Igav ei hakka ja vahepeal saab ka niisama kulgeda:-) Saab on protsess, mitte tulemus.


Eks selle parendamisega ole nii, et näpu annad ja siis läheb kogu ülejäänu järgi :)
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#10

N Dets 18, 2014 12:21

Sellel masinal on juba nii kena disain, et saad keskenduda ainult sellele, mis tegelikult autost auto teeb. Vähem blingi ja rohkem sisu, eelmainitud LSD on hea ja kindlasti lähitulevikus ka suur turbo, väljalase, vahejahuti jne. Sealt edasi mingi parem sidur kuna kärssab ära. Igav ei hakka ja vahepeal saab ka niisama kulgeda:-) Saab on protsess, mitte tulemus.


Eks selle parendamisega ole nii, et näpu annad ja siis läheb kogu ülejäänu järgi :)


On jah, samas on kõigil veidi erinevad prioriteedid. Ma vahetan veermiku detaile, mõni asub kohe mootori kallale. Lõpuks määrab kõik siiski rahakott.
Kasutaja avatar
Aixx
Saabiklubi liige
Postitusi: 129
Liitunud: R Aug 08, 2014 10:44
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 SC 1,9TiD 2008 Hirsch Performance

#11

N Dets 18, 2014 12:30

Tere tulemast seltskonda, jõudu jaksu ja mõnusaid kilomeetreid. Hooldusvaba kerevärv, mitte nagu minul - krt, praktiliselt iga päev peale mõningast kulgemist taas pesu.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 884
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: VW Passat B8 Biturbo MY16 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#12

N Dets 18, 2014 14:27

Must pole üldse hooldusvaba, hall/hõbedane on selline super, kus ei pane väga tähele, et auto must on :head:
Samas puhas must auto on väga kena :)
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1078
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#13

N Dets 18, 2014 15:56

Esimene samm tehtud läinud reedel kui Sebastian mulle lahkesti stage 1 (softi järgi 210BHP / 335Nm) paigaldas.


mehe nägu oli ilmselt selline peale uuendust -> :P
Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#14

K Jaan 07, 2015 21:16

Tere,
Mind küll võeti ühe siinse lugupeetud foorumlase poolt hoiatada, et KONI FSD pole meie oludesse parim valik kuna a) kardab löökauke ja b) roostetab hirmsasti, ja ka kiire guugel andis rooste-probleemi kohta mitu mahukat teemat lugeda, siis... ega mina ometigi mõistuse häält kuula! Kohal nad nüüd on ja esmane visuaalne inspektsioon kipub hoiatajale õigust andma. Konide värvikiht tundub küll puhtalt esteetilise välimuse pärast peale kantud olema. Kole õhuke teine ja keerulisemates kohtades vaata et vaevu-vaevu katab metalli ära. Pukside pealt on hästi näha kuidas kumm alt ehk värvipritsmete vahelt läbi kumab. Mingist krundist kui sellisest pole samuti haisugi. Kergelt 240st kuiva paberit näitad on värvikiht pealt maas ja haljas väljas.
Aga ega's kedagi, plaan järgmine! Amordid 400-grit vesipaberiga matiks, degreaseriga üle ja korralikud kihid 2K lakki selga. Pärast seda veel korrosioonikaitse bituumen spreiga üle. Ja siis alla. Et nüüd sellest eksperimendist ka teistele tulu tõuseks, siis ühe tagumise amordi jätan tehasekonditsiooni. Vaatame paari aast pärast kas on vahet.




Lisatud failid
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#15

N Jaan 08, 2015 9:39

Müts maha sellise eksperimendi ees, saavad kõik kasu. Eks sa siis kirjelda ka sõidumugavust võrreldes eelmistega, ma juba aasta aega pendeldan kahe firma vahel. Ei tea kas teha jäigemaks või jätkata samas vaimus.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1596
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#16

N Jaan 08, 2015 19:31

Oma mittesaabile lasin paigaldada Bilstein B12 komplekit. Päris hea tulemus tuli. Jäigemaks veidi läks aga sõiduomadused paranesid märgatavalt.
Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#17

N Jaan 08, 2015 21:25

ivark - Mütsi oleks põhjust õrnalt puudutada kui ma ka ühe esiamortidest töötlemata jätaks :D Aga nii altruistlika ma ka pole, värvikatte probleem on silmaga näha ja garantiidega jahmerdamine + seisuaeg on minu jaoks suurem probleem kui preventatiivne väike lisatöö. Ega see amortide ülekatmine pole muidugi minu originaal-idee, selle nõksu on targemad ammu välja mõelnud.
Mis puutub tagasisidet auto käitumise kohta, siis muidugi annan! Aga olgem ausad, praegusega võrdlus on kasutu. Hinnata saab ainult tulemust. Praegu all 100k läbinud originaalid ja minu suurim etteheide on et masin ujub, otsib ise kuhu minna. OK, all 16'' talverehv, puksid vaja uueks panna, aga ikkagi. Loomulikult saavad tutikad amordid hoopis teisiti (ja kindlasti paremini) tunduma. Ma oma eelmisel sõbral amordivahetuse tegin ja odavad KYBid vs. läbisõidetud stock on nagu öö-ja-päev. Positiivses suunas.
vmaster - Bilstein B6 oleks olnud järgmine valik. Ei taha madaldusvedrusid, niigi ägan siin. B4 jälle (täiesti subjektiivne arvamus) liiga stock. B8 liig. B6 kirik keset küla. B12 häbi öeldagi, praegu sain teada et eksisteerib, sest Saabile amorti otsides see mudel nagu eriti läbi ei jookse.
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#18

R Jaan 09, 2015 10:00

Amortidega ongi see lugu, et Laitse rallipargis on tore sõita ja mida jäigem seda parem aga igapäevaselt Tallinnas tänavaid kündes pole selle ülihea aga jäigaga midagi pihta hakata, paugutab, mis kole, pigem tekitab lisastressi. Mingi kompromiss peab olema, B12 minu teada on ikka äärmuslikult jäik. Kuna stabikapuksid on ka mul uretaanid, siis läheks ilmselt väga kangeks sõit. Hetkel on all 15 rehv ja mu vana kere tänab, sõit on pehme nagu citroeniga.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1596
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#19

R Jaan 09, 2015 11:04

B12 on jah Eibachi verdrud + B8. Mulle see jäikus ja konkreetsus meeldib. Muidugi valin ka tänavaid, kus sõidan. Kurvi sisenedes ei pea pidurdama jne. Tonnisele ilmselt valiks B6 kui vaja kunagi.
Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#20

N Veebr 19, 2015 19:58

Õhtust!
Eile oli Linearil hea päev, Ferdinandi Rock Garaazis läksid vahetusse või tehti ära:
süüteküünlad
mootoriõli (Castrol Magnatec 5W-30)
õhufilter
salongi õhufilter
kütusefilter
jahutusvedelik
Koni FSD amordid ette ja taha (2100 4101)
keerdvedrud ette ja taha (Lesjöfors, stock kõrgus)
amordipadjad ette
amordilaagrid ette
amordi tolmukaitsmed ette
amordi läbilöögi leevendid ette
amordi ülemised kinnitused taha
stabilisaatorivardad ette
vasak ja parem logar ette
stangealune plastikkate
piduriklotsid taha
piduriklotsid ette (Mintex MDB2262)
pidurikettad ette (Brembo 5415; 09.9165.10)
ja kirsiks tordil - Ivometsa PUR puksidega õõtsad ette

Ma üritan subjektiivset "nüüd peab parem olema" platseebot maha suruda, aga no pärgel küll - on oluliselt parem! Töö-kodu marsruudile jääb üks korralikult pikirööpasse sõidetud asfaldilõik, piirkiirus 70 ja lauge kurv. Enne oli paras võitlus joonel püsida, täna ei pannud nagu tähelegi. Kuigi 215/55 talverehv kindlasti mängib omajagu. Stock vedrudega Koni FSD koos nimetatud PUR-puksidega alumises õõtsas pole tänavasõiduks kindlasti liiga jäik. Kirjeldaksin auto tunnetust sõnadega "sujuv ja kindel".
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#21

R Veebr 20, 2015 11:48

Mis sul suverehvid/veljed on? Kui 17, siis mind huvitab just muutus nendega sõites. Talvel on mul näiteks 15 rehv ja sõit on väga pehme, rööpad ega muu ei sega. Suverehv on 225/45 ja sellega hakkab kiskuma tahes tahtmata, ei usu, et ükski veermikudetail seda muudab. Mis mind häirib selle masina puhul on just manööverdamine madalal kiirusel, kogu masin tundub jube raske.
Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#22

R Veebr 20, 2015 18:17

Suverehvid on 235/45 veljel mõõduga 7,5x17. Aga minu käes on see auto ainult talverehvidega kulgenud, niiet suvise ja kuiva ilma kogemus puudub täielikult. On mida oodata... ;)
Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#23

L Apr 11, 2015 18:33

Suvi käes ja eelmises postis mainitud 235/45 mõõdus Kumho Ecsta Le Sport kiirusindeksiga Y :D all. Auto muutus täielikult. Nii kaua kui sile asfalt kestab on elu lill, aga igasugune pikirööbas muudab kogu olemise närviliseks. Teinekord on tunne, et auto ei muuda suunda, vaid lihtsalt astub sammu kõrvale. Eks peab harjuma. Nojah, rehvid tulid "eelarveväliselt" koos velgedega ja sõidan kuni kestavad. Et aga veljed ise, originaal Saab ALU59, vajasid kõpitsemist siis värvisin teised sama hooga trendikalt mustaks. Originaalsuse eest punkte ei saa, aga suuremat maitselagedust õnnestus vast vältida. Liivapaber, tsinkkrunt, 2-3 kihti 2K Spies&Heckeri autovärvi, lakki peale ei pannud kartes et jääb liiga "klaas".
Täna sai siis ärgatud 05:00 ja alustatud Statoili pesutänavast. Seejärel põgenesin oma reservaati ja tegin pigipesu (mingi Turtle Wax pritspudel, eriti muljet ei avaldanud) + poleerimine (masin, Sonax Xtreme 2) + vana froteerätik + Sonax Xtreme 1 käsitsi käsnaga selga ja udupeene 2 rubla 50 kopikat mikrofiiber lapiga üle. No arvestades alguspunkti olen tulemusega ütlemata rahul. Käed ka väga ei valuta. Halb on muidugi see, et nõndaviisi nokitsedes turritasid mitu vastikut värviprobleemi vastu. Kahes kohas hakkab vaikselt kobrutama ja paar sügavamat täket ning kriimu vajavad enne sügise tulekut klattimist. [URL=http://s1377.photobucket.com/user/Erakordne/media/Saab/IMGP0361.5_zpsha4cm9zl.jpg.html][IMG]http://i1377.photobucket.com/albums/ah72/Erakordne/Saab/IMGP0361.5_zpsha4cm9zl.jpg[/IMG][/URL]
Kasutaja avatar
Kaslane
Postitusi: 32
Liitunud: P Aug 04, 2013 15:39
Asukoht:
Auto:

#24

L Apr 11, 2015 21:30

Vajab toonklaasi! :cool::cool:
Homunkulus
Postitusi: 184
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#25

L Apr 11, 2015 21:48

Täiesti nõus! Tagaring saab tumedamaks tehtud, aga mitte süsimustaks. Leiaks mingi tumeda smaragdrohelise tooni oleks eriti kunn. Plain must on igav.
Vasta