Saab 9-3 SC Linear 1.8t, MY08, Homunkulus

Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#126

T Juun 20, 2017 21:37

Täiesti tõsi! Ma olen isegi väga vahva. Siin mõni aeg tagasi kaebas üks väga kaunis ja väga tore daam, et kodus puhub külm tuul akna ja seina vahelt sisse... no ma vastasin elegantselt, et ega's vanaemad kes villaseid sokke koovad pole ometigi maailmast otsa saand ning tõestamaks, et on ka olulisemaid teemasid linkisin talle oma Lineari teema. Ja tüli tõusis.
Uus tüdruk on venelanna. Viineripirukates mis ta teeb on 4 osa viinerit ja 1 osa tainast :head:
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#127

K Juun 21, 2017 9:04

Kindalaegas on igatahes ära lõhutud nüüd.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#128

P Juun 25, 2017 18:05

Kindlaegas on endiselt funktsionaalne. Lihtsalt sai endale väikese puuküürniku kaela. Seal kus enne oli Eesti atlas on nüüd 4x70W@4Ohm A/B-klassi võim mis toidab esimest 2 riba.

Täna jäi planeerimisvigade tõttu toide lõpuni tegematta. Mul on seal nimelt eraldi plokk kaitsmetele ja remote-signaali releele ja see näed ei mahtunud mõeldud kohta nii nagu vaja. Aga muu pläust läks üllatavalt hõlpsasti paika. Eks nädala sees vaatab edasi.

Lisatud failid
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#129

N Juul 13, 2017 19:38

Varsti kaks nädalat möödas ja autoaudio seiklus endiselt täies hoos. Kõik mis installitud see töötab, aga juba on vaja apgreidi. Täpsemalt siis sedapsi. Süsteemi süda on Pioneer DEX-P99R mille sain 100 euroga :D Suur pult (ilma selleta ei saa kohe kuidagi) ja mõõtemikker tulid kaasa, töötab kenasti. Ainult displei valgustugevus on aja jooksul ära koolend ja eredas päikesevalguses loetamatu. Tellisin uue electroluminescent film'i ära, vaatame kas fix töötab. Kellele P99R midagi suurt ei ütle ja kaevata ei viitsi, siis tegemist on Pioneeri vanakooli tippmudeliga. Raadio, CD-mängija ja protsessor. Mutt. Võimu endal sees pole. Välja tuleb 3 stereopaari mida siis protsessor majandab. Laseb ehitada 3-ribalise täisaktiivse süsteemi st. jagada Hi/Mid/Lo cut-off sagedusi, sloped, time alignment, nivood, 13 riba eq jne. P99R Hi ja Mid kanalid jooksevad DLS XM40 võimu (seesama ülemistel piltidel) - kanalid 1&2 on tweeterid Audison Voce 1.1, kanalid 3&4 wooferid Focal PS165. Lo kanali saadan DLS RA20 võimu ja sealt "kuudi" subwooferisse. Voce 1.1 valisin, sest selle diam. 28mm versus tavalised 25mm lubanuks nagu nõks rohkem (valjuse mõttes) keskmisi tweeterile lasta. Off-axis response tundus graafiku järgi ka ok, ja riidest kuppel ikkagi. Mulle koduaudios juba metallkuplid ei sümpatiseeri, kartsin, et automobiilis kohe esiklaasi all/pardatsoki peal on metallkuppel veel hullem. A/B'tanud kahjuks muidugi pole. Focalid on kinnistes klaasriidest kastides ukse alaosas ja mängivad hetkel 60Hz kuni 5k mis on neile liig. Saavad hakkama, aga keskmiste osas tekib ikkagi auk. See on kindlasti suuresti seotud sellega, et kuskilt 1-2k pealt peaks musa hakkama ikkagi juba otse näkku tulema, mitte enam põlvede juurest. Seega 1.1 saavad endale kaaslasteks Voce 3.0 ja Audisoni krossi AWSX 2W MB vahele (mul ju ainult 3 aktiivset riba!). Infolehe kohaselt on krossi lõikesagedus 4kHz aga lasin ossiga sine-wave sisse ja tundub olevat pigem 6,9kHz. Teoreetiliselt vist ka 3.3uF kondekaga 4k peal lõiget ei saa. A see selleks. Selles krossis on veel tweeterile +2/0/-2dB valik ja impedance matching tehtud. Mis on kõik hea ja kiiduväärt. Kui Hi/Mid pläusti tööle ja sametiselt siledaks SAAB siis vaatab selle subwooferi asjaga edasi. Katsub ühe 10''ga kinnises kastis hakkama saada. Ja no lõplikuks häälestamiseks veeren mõnda firmasse kes mul RTA'ga asja üle käib niikuinii.
Kogu toide ja maandused on 21mm2 kaabliga. Kõlarikaablid Hi/Mid 2,5mm2, tinatatud. Kaabli viimiseks ustesse tuli viimased maha kruvida, sest ei saanud mina ilma et oleks vaja olnud pleki sisse auke puurida.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#130

P Juul 16, 2017 20:21

Paneeli valguse restaureerimine oli edukas. Seal sees on üks õhuke electroluminescent panel mis pidada aastatega ära koolema ja vajab vahetust. Antud Pioneerile sobis allpool lingitud produkt, mida tõsi tuleb ühest pikiservast veel kitsamaks lõigata ja vooluklemme loovalt paika painutada Conrad EL panel 138x34x0,5 white
Tulemus sai üle ootuste hea (kahjuks läks meelest "enne" pilt teha, aga ütleme lihtsalt, et varem polnud päevavalguses tekst ega sümbolid loetavad)


Lisatud failid
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#131

R Juul 28, 2017 21:16

Keegi KL Racing nimelisest kohast tahab midagi? Mul oleks sealt nipet-näpet vaja mida mujalt leidnud pole ja jagaks siis postikulusid. Samas päris kolhoosiks ei taha tellimust ajada ning heategijat ammugi ei mängi. Olgu viisakas härrasmeeste kokkulepe. PS kel huvi.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#132

K Veebr 21, 2018 19:20

Kurjuse ankur on hiivatud! Eile said isetehtud kast, ühemassiline hooratas ja 2.3 9-5 sidur kõik kenasti Lineari külge monteeritud ning ristirahva suureks heameeleks hakkasid ka plaksust tööle. Väga vajutada veel ei tohi, las elavad nii 500km kokku, aga märgid näitavad et asi oli seda väärt.
Konkreetselt võttis kogu kupatuse ringipanek kahel õppinud mehel hästi varustatud garaazis 4,5 tundi rahulikku toimetamist.
Huvitava seigana ilmnes, et mul oligi juba ühemassiline hooratas sees. Panime loomulikult "uue". Ja vana korv mineku äärel - ühe poole lamellid vastu ketta keskosa käinud.
Siduri tunnetus muutus ja praegu ütlen, et halvemuse poole. Võtab alles päris lõpust ja järsemalt. Samas lahutab ilusasti. Jah, õhutatud sai korduvalt ja hoolsasti. Samas eks ta ole natuke ka harjumise asi, vana sidur (isereguleeruva korviga) oli pikk ja pehme.
Kast ise lülitab oluliselt konkreetsemalt kui "vana" kast.
Hädasti on Maptune short-shifterit vaja.

Väiksematest asjadest ka. Need mis tehtud: uus aku, uued gaasiamordid tagaluugile, kõik filtrid, kuuti müraisolatsiooni juurde, Helix DSP 2 protsessor ja need mis tegemisel: subwoofer viimistleda ja kokku laduda, 2xDSL RA20 kultuurselt ära peita.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#133

L Mär 17, 2018 15:59

Leidsin foto hilis-sügisel lisatud kuudi müraisost. Paigaldasin nii nagu NooreTehniku inimene soovitas: munaresti profiil väljast tuleva müra suunas. Ainuke tehniliselt võimalik variant tundus olevat kleepida materjal siseplastikule. Tulemus - sõidu ajal naelrehvide klõbin vastu asfalti vähenes drastiliselt. See oli lausa nii suur vahe, et komakohti ei pannud enam tähele. Seega loogika ütleb, et väljast tulevat teemüra summutab taoline materjalipaigutus (koostöös pigimatiga) kogu raha eest.
munarest paneeli siseküljel2.jpg
munarest paneeli siseküljel2.jpg (306.21 KiB) Vaadatud 9020 korda
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#134

K Mai 30, 2018 22:30

Ratsisin shortshifteri majja. Mulle see Maptune nikerdis selle raha eest mis küsitakse ei imponeerinud ja no siis natuke mõtlesin et kuidas ümber nurga saaks. Saab küll ja väga edukalt. Vaja läheb elementaarseid metallitöö riistasid, jätkumutrit M12x36mm ja 2xM4 kruvi. Kogu projekti eelarve jääb sinna 1 EUR kanti. Kõige lihtsam variant on ehitada ainult alumine õlg pikemaks, see annab meile lühema käiguvalitsa liikumise pikisuunas. Kindlasti tasub ka keskmunakalt loks välja võtta. Selleks tiir elektriku riideteipi ümber munaka vöö ülemise serva mis siis korpusesse tagasi pannes pressib kogu kupatuse tihkemalt kokku. Loks null.
Ise tegin ka ülemise õla (ehk siis käigukangi enda) ning külgsuunas liikumise lühemaks. Midagi keerulist pole, lihtsalt protsess vajab natuke rohkem lahti seletamist (tagasikäigu lülitamine, kaablite timmimine jne.). Kel huvi reaalselt ära teha siis privas võin jahuda.
Lõpptulemusena on kk nupu tipust mõõdetuna edasi-tagasi kogukäik (1. käigult 2. käigule) 10cm ja külgsuunas kogukäik (1.käigult 5.käigule) 5cm. Kk nupp stockist 1cm madalamal.
IMGP1837.2.jpg
IMGP1837.2.jpg (94.18 KiB) Vaadatud 8881 korda
IMGP1840.2.jpg
IMGP1840.2.jpg (134.67 KiB) Vaadatud 8881 korda
IMGP1844.2.jpg
IMGP1844.2.jpg (104.28 KiB) Vaadatud 8881 korda
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#135

N Juun 28, 2018 21:37

Madaldusvedrud 20/30, Black Diamondi armeeritud pidurivoolikud, tagasilda uusi käändmikke ja pukse, sillastend ikka ka otsa. Sidur hakkas peale 500km läbimist oluliselt paremini funkama, ju mingid pinnad lihvisid ennast paika. Short-shifter töötab imeliselt. Ei kujuta enam stock kangindusega majandamist ettegi.
Noja siis helisüsteem sai ära ühendatud. Täisaktiivne 6+1 kanalit nagu lubatud. Töö käigus siginesid Audison Voce 1.1 tweeterite asemele Focal TNK'd ning 6.5'' Focal PS165 asemele omakorda täisverelised mid-bassid DLS Scandinavia 165W. 3'' midrange'd Voce 3.0 lähevad ka varsti karpi tagasi järgmist projekti ootama. Asemele tuleb ilmselt Focal 3W2Be paar. Subwoofer üks 10'' Focal P25F kinnises kastis ja sellest minu maitsele piisab.
Võimud 1xDLS XM40 ja 2xDLS RA20.
Sättimises aitavad vabavara Room EQ Wizard ja UMIK-1 mõõtemikker.
3way.jpg
3way.jpg (104.04 KiB) Vaadatud 8752 korda
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#136

N Juun 28, 2018 22:56

Tore audioprojekt :)

Sai esimesele autole ka kunagi Focali komponent kõlarid installitud ja vaid kiidusõnad heli puhtuse ja konkreetsuse osas :cool: Mäletamist mööda sai sinna veel 43L kinnine bassika kast ka lisaks pandud ja oi kui heasti mängis see kompott :cool:

Ma usun et Saab kvaliteetse heli ja hea isolatsiooniga on üsna soliidne tulem :beer:

Lähen samuti Focali teed kui ükskord heli tegemiseks läheb :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#137

R Juun 29, 2018 12:40

See projekt on tegelikult juba ammu käest ära läinud ja saboteerib päris elu elamist täiel rindel :D Aga näpu annad siis käsi läheb ja poolkõvalt tehes jääb ikka kripeldama. Talveks on juba järgmine etapp planeeritud, aga sellest räägib siis kui on midagi ette näidata.
Focal ma arvan on kindla peale minek. Vastavalt eelarvele valid komponendid välja, tsekkad tootjapoolseid paigalduse soovitusi ja kindlasti ei pettu. Üks väike nüanss mille võlust alles hiljem aru saab on see, et Focali elementide füüsilised mõõdud ja kinnituskruvide augud ühtivad väga hästi (kohati 0,1mm täpsusega) paljude teiste tootjate (Audison, Hertz, DLS) analoogsete toodetega. Mulle selline standardiseerimine väga meeldib. Osadel edevatel asjadel seevastu on mingil arusaamatul põhjusel x-mõõdud aretatud ja hakka nüüd iga kord kasti ringi tegema.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#138

P Apr 07, 2019 17:37

Linear peab ennast endiselt hästi ülal. Nädalavahetusel 196k pealt õlivahetus, uued küünlad ja kompressioonitest. Kõik 88k sõitnud PFR6T-10G mis maha tulid olid ühte "värvi" ja elektroodide vahe 1.10mm. Peale PFR6D-10G millel karbist kõik 0.90mm. Kompressiooni mõõtsin ka ise odava motoneti manomeetriga ja see näitas kõigis silindrites nii kuivalt kui väikese õlitörtsuga 6.löögi lõpuks 15,5-15,7 bar. Mis on kahtlaselt kõrged, aga see-eest sarnased numbrid. Enne õlivahetust oli nagu kerge hüdrokompekate klobin sees, lühidalt, kuni mootor soojemaks läks (õlitase normis!). Seetõttu lasin vana õliga koos STP Engine Flushi 15 min tühipööretel käiata, vana välja, uus sisse ja klõbin kadunud.
Heli on praegu alates võimenditest välja monteeritud, sest sein tuli teatud asjades ette ja vaja ümber teha. Enne nägi siis kokpit selline välja, uus Saab uhkem :D
DSC02281.33.jpg
DSC02281.33.jpg (342.29 KiB) Vaadatud 8015 korda
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#139

E Juun 17, 2019 13:18

See klõbin mida eelmises postis mainisin oli vist ikkagi juba ketist tulenev. Niiet eile 6 tundi pidevat tööd ja juht- ning balansivõllide ketid koos taldade ja pingutitega vahetatud. Juhtketil läksid kõik kolm hammakat uueks, balansikal jäid vanad. Nukarataste süsteem on B207'l küll halvasti tehtud, igavene jeblamine ja närvipinge õigesse asendisse tagasipanekuga. Palju parem oleks kui saaks hammaka ainult ühes õiges asendis nukkvõlli otsas olevasse soonde lükata. Aga ei. No vist läks seekord õnneks, mootor töötab tuntavalt sujuvamalt ja vaiksemalt kui enne. Võrdlesin vana juhtketti uuega ja venimine on olnud julgelt nii 5-5,5mm (kogu keti pikkuses siis). Soonrihm ja surverull ning kõigi kaante tihendid ka uueks.
Aga pilt tuleb hoopis järjekordsest laifhäkist - kuhu panna tulekustuti kui sul on põrandaluugi all kogu vaba ruum võimendeid täis?
1 22.jpg
1 22.jpg (35.47 KiB) Vaadatud 7761 korda
2 22.jpg
2 22.jpg (67.04 KiB) Vaadatud 7761 korda
Viktoria
Postitusi: 384
Liitunud: R Sept 25, 2015 10:18
Asukoht: Ciudad de Estonia
Auto: BMW 428i F36 M-Sport 2014

#140

E Juun 17, 2019 14:05

No Sa, Martjuha, oled ikka üks "оchumelõje ruchki" :)
.::A SAAB is an animal with a thousand adjustments::.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#141

P Juun 21, 2020 23:32

Aasta viimasest postitusest. Linear oma 215k läbisõiduga toimib imeliselt ega nõua suuri kulutusi. Ainult kütusepump andis kevadel tuttava koduõuel parkides saba ja tuli uueks panna. Vahetan õli ja filtreid ja piduriklotse, kallan kütust paaki ja nokitsen heli kallal. Kõik on hästi.
101566077_278958466847850_5156390499803725824_o.jpg
101566077_278958466847850_5156390499803725824_o.jpg (168.32 KiB) Vaadatud 6367 korda
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#142

P Juun 21, 2020 23:50

Helix-i DSP? Olen erinevaid autoaudio kanaleid Youtubes vahel jälginud ja paistab UK-s olema populaarne koos Zapco toodetega.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#143

E Juun 22, 2020 0:04

Jah, Helix DSP.2 ja Director. Täna juba uued DSP mudelid ägedamate numbritega olemas, aga see selleks. Valisin Helixi kui brändi eelkõige just tema interface pärast. Väidan, et tegu on väga hea, arusaadava ja töökindla asjaga millele on olemas ka pidev tehasepoolne tugi. Lisapluss et Helixi DSP'dele leiab ka vajalikud laienduskaardid. Tahad lisada USB sisendi või sinihamba - pole probleemi. Eraldi kiidan Helix Directorit! Reaalselt toimiv asi mis avab palju uusi võimalusi. Tõsi, kallis ta sunnik on ja lihtsamatel installidel kindlasti mittevajalik.
BTW ent mitte vähetähtis. Helixil on Eestis maaletooja olemas kellega minul siiani igati positiivne kogemus.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#144

L Juul 25, 2020 22:36

Poleerisin tuled ära. Ise. Käsitsi 800-1200-2000 kvaliteetne vesipaber, siis masinaga svammiga Mequiars PlastX ja lõpetuseks käsitsi Mequiars Headlight Protectant. Sai oluliselt parem aga... aega kulus kahe laternaklaasi peale kokku u 45 min. Järgmine kord igatahes lasen prohvil teha, tuleb odavam ja saab parem.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#145

N Nov 26, 2020 22:14

Vahetasin kastis õli, peaasjalikult et näha kas kõik OK. Magneti küljes veidi metallipastat oli, aga muidu paistis välja valatud ollus kenasti läbi ja suurt setet nagu polnud. Kogus klappis kah. GM OEM GL-4 asemele mis loksus kastis pärast kapremonti veebruar 2018 sai valatud kaks totskut a' 946ml Red Line MTL. Paras kogus, sadakond ml jäi ülegi. Midagi tuntavalt paremaks nüüd küll ei läinud :D. Et siis kasutab julgelt tootja soovitet mõistliku hinnaga originaali ja säästab oma raha millegi asjalikuma jaoks.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#146

R Nov 27, 2020 21:40

Päeval
120932291_687307775517963_1319934231030855631_n.jpg
120932291_687307775517963_1319934231030855631_n.jpg (101.05 KiB) Vaadatud 5202 korda
Öösel
Manused
DSC02843.2.JPG
DSC02843.2.JPG (122.42 KiB) Vaadatud 5202 korda
Vasta