Saab 9-3 SC Linear 1.8t, MY08, Homunkulus

ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#101

E Aug 29, 2016 20:30

See käigukangi ümbris on maitsekas, igast 3D ja carbon look viskab juba üle, kõik topivad omale neid. Tavapärane hall on ka igav. Mul on neid ümbriseid kaks, aegajalt tuleb vahetada, et igav ei hakkaks.
Muidu kopereeruks ka aga see inventari heaperemehelik kasutamine kestab nii kaua kuni keegi seda jälle kuritarvitab kahjuks, see on elu - inimene on laisk ja lõtv ning moraal on madal:-) Ma hetkel just olen sellises olukorras, kus lubati asjale järele tulla ja nüüd vedeleb asi mul ikka koridoris ees, nädal juba kuigi inimene lubas kohe, kohe tulla. Seniks aga kuni inimkond paraneb, pesen maal, voolikuotsa aretatud agregaadiga.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#102

R Sept 16, 2016 0:02

Teoreetiline küsimus - kuidas saada auto jäigemaks kaotamata seejuures kliirensis? Nimelt natuke pehmed oleme kui härra uljamalt kurvi võtab. Madaldusvedrud eriti ei kõneta, tahaks ikka aeg-ajalt seenemetsa ronida ja suvilasse tsementi transada. Kas V6 alt vedrud oleks optsioon? Lesjöfors pakub taha heavy-duty vedrusid - loogika ütleb, et need jäigemad kui stock. Samas 90% ajast on raskus ninas. Või oleks lahendus hoopis ette Aero jämedam sway-bar?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4300
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Tahaks kaherattalist

#103

R Sept 16, 2016 7:08

Bilstein coiloverid? :D
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#104

R Sept 16, 2016 9:32

Sa mõõda kõigepealt oma sway bar ära, mul on ka linear aga ees ja taga on aero stabikad, pagan teab, mismoodi sinna sattunud aga kindlasti mitte eelmise omaniku poolt. Mind muidugi rõõmustas see. Mõõda ära ja pane sinna uretaan stabikad ja juba see muudab palju, krudin muidugi veits häirib. Vedrusid omal vahetanud pole, seega ei tea ka mida võiks sinna panna.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#105

R Sept 16, 2016 10:18

Vot-vot, mõtteainet juba tekib. Mul on ees ja taga raudselt Lineari vähema läbimõõduga sway-bar. Millimeetreid peast ei mäleta, aga mõõtsin kohe alguses ära ja võrdlesin kirjandusega. Vb. tõesti puksid uretaanideks ja Aero jupp vahele.
Coiloveritest esialgu hoiduks... kallis lõbu ja Konid töötavad kenasti :D
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#106

R Okt 14, 2016 14:51

Väljast vaha, seest keemiline, lisaks mootoripesu. Kahju, et ei ole "istmed enne" fotot võrdluseks panna, aga eks kohviplekke ja väikeste poriste jalgade tekitatud ikaldust suudavad kõik isegi ette kujutada.




Lisatud failid
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#107

L Nov 05, 2016 16:33

Käisime lumes püherdamas. Selle, et 16'' plekkvelg uutele esipiduritele peale mahub proovisin kohe suvel ära, aga kuna vahe jäi ikka üsna väike siis kartsin äkki hakkab lund vahele koguma. Tundub hirm oli alusetu.


Lisatud failid
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#108

N Dets 15, 2016 17:54

Eile õhtul siis selline lugu, et ühest teravamast paremkurvist välja tulles käis roolisamba juures kahtlane raks ja suunatuled läksid lolliks. Hoova keskmises ja üla-asendis vilgutab paremale, alumises asendis on vakka ja vasakule tuld ei näita kuidagi. Oleks bemmimees poleks nagu probleemi, aga Saabiga nii ikka ei liikle. Proovisin hea 15 minutit igatpidi rooli kruttides ja suunakate hoovaga mängides normaalolukorda taastada... ei midagi. Liipasin koju, kiire guugel, youtube, haynes ja kalkulatsioon kellel see aasta jõulukingid saamata jäävad. Aga ei, mis siin ikka. Täna töölt varem ära, mul ometigi haige laps kodus, kes suudab keelata! Viimase päevavalgusega airbag välja, rool maha, CIM tuppa ja laiali. Põhim. on tegu plastlegole selga istutatud trükkplaadiga, kõik kenasti surface mount komponendid. Otsisin siis mingit murdunud jupstükki või muud imetabast ent leidmata see jäigi. Kontaktid puhtaks ja loogikaülesandena kokku tagasi.
Loo puänt on selles, et nüüd jälle kõik töötab nagu peab. Ei andnud isegi ühtegi veateadet.
Osa peamisest kahtlusalusest:


Lisatud failid
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#109

R Dets 16, 2016 16:02

Mis see on? Ämblikuvõrk? Tubli töö igatahes.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#110

R Dets 16, 2016 21:52

See on suunatulede ja lähi/kaugtulede lüliti sisu. Otse ülevalt sisse käib hoob. Vasakul olevad kontaktid peaksid suunakaid kontrollima ja paremal all asuv valge klotsike liigub üles-alla ning käitab lähi/kaugtulesid. Hea uudis on see, et kogu kupatus laseb ennast ettevaatlikult tegusedes laiali lammutada, ära spraavitada ja uuesti kokku panna.
Ilmselt ma tegin lülitile seal kurvis ikka ise haiget, hoidsin hoovast rattaid sirgeks lastes kuidagi kinni, sikutasin või lükkasin või midagi.
Ja seda kah, et nüüd nii nädalapäevad seiklen ringi pardakaamera vaikselt salvestamas. Ühe paberitega tüübi olen linti saanud... Iseenda liikluskäitumise järelvaatamine ja -kuulamine on tegelikult päris hea preventatiivne meede :butt:
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#111

L Jaan 21, 2017 20:25

Nagu meil kolhoosis öeldi: väiksem möla, pikem samm. Tegin siin üksikutel talveõhtutel kolmest kastist (1xFM57102 ja 2xFM55B03) ühe analooge mitteomava lummutise. WIS on asendamatuks abimeheks ja kui töö tegemiseks on aega lahedalt käes, siis saab ka loovalt lähenedes hakkama.


Lahtivõtmine on suurem töö kui kokkupanek. Keevitus on abiks. Mul tahtsid näiteks kaks peitpeaga sisekuuskanti, et neile mutrid pähe keevitatakse.
102'st säilitasin nii palju kui võimalik: hammakad, sünkrod, input võlli, kogu käigukahvlite majanduse mõistagi. Ainult output võlli ja diffrihammaka vahetasin B03 omaga (lõppülekanne 4.05). Diffriks sai varem jutuks olnud torsen tüüpi LSD.

Lisaks tegin soovitatava kestatugevduse ehk siis selle plaadi mis output võlli diffripoolset laagrit pesas hoiab poldike sai vähe asisema lahenduse: http://genuinesaab.com/gallery/GearboxStrapBolt

Uueks läksid kõik laagrid (Timken ja Toyo), stopperseibid, diffripoldid, output võlli mutter, crush sleeve, tihendid. Sünkrote kulumisastmed olid õnneks julgelt üle lubatud miinimumi. Preloadid spetside järgi... ja siis veel 0,04 mm ;)

Pooled kuivalt kokku-lahku korda 15-20, siis tundus, et julgen tihendi vahele lasta.

Näis kaua see kaunitar valu kestab kui kord aiste vahele pannakse.

Lisatud failid
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#112

R Jaan 27, 2017 21:43

Otium est pulvinar diaboli!


Lisatud failid
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#113

N Apr 20, 2017 21:51

Küsin teadjamatelt kolme asja.
1. Kas see, et esimese (alumise) õõtsa tagumine puks õõtsa otsas niimoodi loksub on košher?
https://youtu.be/EJTzeQEoujA
Ühel inglasel on samad küsimused ja näideteks kumm ning Powerflex: https://youtu.be/z_48H9mRXKc
2. Kas too Strongflex 131775B uretaan sobib tagumise puksikorpuse sisse? Ükskõik kust vaatan siis kood ja foto on Saab MY2002+ jaoks õige. Samas Powerflexi puks samasse kohta näeb pildilt oluliselt teisem välja... Strongflexi uretaanosa pikkus ja sisemise metallhülsi mõõdud klapivad ilusasti õõtsa otsa. Aga vot see vasakpoolne "krae" on kuidagi imelik.

3. Kas õõts on omadega peetis või pole hullu, et tagumine "sõrm" säherdune äraleierdatud on?


Lisatud failid
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#114

T Apr 25, 2017 18:45

1 jõudis vist jälle rohkem küsida kui 1000 vastata. Seega, ostsin kõige odavamad alumise õõtsa tagumised puksikomplektid mis leidsin, tirisin* sealt sisud välja, veendusid et mõõdud sobivad ja pressisin need Strongflexid sisse. Täiesti muretu protsess.




* vot aru mina ei saa mida need inimesed seal youtubes majandavad. Selleks, et kummi kätte saada, küll saetakse rauasaega, küll põletatakse gaaskeevitusega... mine osta kõige odavam 3-haruline tõmmits ja tõmba!

Muudatus: hommikul ülevaatus läbitud nigu nipsti. Üks esimene stabika kont soovitati kunagi ära vahetada. Mul mõlema poole omad riiulis juba ootel ;)

Lisatud failid
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#115

K Apr 26, 2017 10:24

Sul olid ju ka ivometsa omad, kas need juba läbi. Mul on nüüd kaks aastat umbes olnud, peale krigisemise midagi ei kurda.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#116

K Apr 26, 2017 12:15

Olid ja hetkel on endiselt. Sellega on nüüd järgmine lugu. Esisilda tekkis räme kolks, läksin lasin sillakontrolli teha. Näidati kanalis ilusasti kätte kõik jupid mis vahetamist vajaksid. Alumise õõtsa tagumised uretaanid nende hulgas. Mida aga minu arunatuke ei võtnud oli, et läbi pole mitte puksid ise vaid kinnitus õõtsa otsa lihtsalt lahti. Mul ülevaatus pressis peale ja poolakate strongflexid pole ka kuigi kallid seega otsustasin lihtsalt ümber pista ja jokk. Sain asjad kätte, läksin ise näppupidi kallale, harutasin lahti mis sain ja siis ilmneski, et süüdi on hoopis polt mis tagumist puksi õõtsa otsas hoiab. Keerasin mõlemad pooled per spetsifikatsioon kinni, kolks kadunud, ü.vaatus tehtud. Aga et uued asjad on ikka uued ja juba ostetud ja muid sõlmi vaja veel ringi pista, siis lähevad nüüd poolakad alla ja ivometsa uretaanide komplekt jääb üle. Kellelegi huvi nende vastu siis võib lahkesti kontakteeruda.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#117

L Apr 29, 2017 9:55

aga sinna poldi peale käib ju keermeliim......
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#118

L Apr 29, 2017 13:42

Midagi valget võis sealt keermete vahelt aimata. Aga ma pead pakule ei paneks, et liim, pigem lihtsalt oksiid (kokkupuude alumiiniumiga). Igatahes eile läks antud poltidele keermeliim vahele. Ja et oleks eriti ilus, siis hülsi ja õõtsa vahele vedelat metalli kah. Seega kogu libisemine peaks nüüd toimuma hülsi ja uretaani vahel.
Veel said vahetatud stabika kondid ja tehtud õlivahetus.
Ivometsa manufaktuurist pärit esimese õõtsa šarniirid on aga nagu uued :head: Vot selle eest aitäh!
Kokkuvõtvalt: esisillas on suur vaikus, taga vaja veel vasak esimene šarniir ja stabika puksid ära teha.
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#119

E Mai 01, 2017 21:57

Nende poolakate uretaanide vastu tunneks küll huvi, kust tellid ja kas neil on kogu krempel olemas, mootoripadjad nt.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#120

E Mai 01, 2017 22:29

Meie käuladele teevad ainult esisilda: http://www.strongflex.eu/en/1143-saab-9-3-02-
Kohale toob aftermarket punkt ee. Neli-viis päeva ja hind sama mis kuskilt saksa netipoest. Niiet pöial püsti.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#121

T Juun 20, 2017 19:20

Ma olen nagu noor ema kes oma veel sündimata vääksust juba fotosid postitab, aga kannatage ära. Pealegi varsti kaob kogu see vaevaga tehtud imeilus kaabeldus kuskile armatuuri sügavustesse peitu.


Lisatud failid
Kasutaja avatar
Viktoria
Saabiklubi liige
Postitusi: 285
Liitunud: R Sept 25, 2015 10:18
Asukoht: Ciudad de Estonia
Auto: TurboX

#122

T Juun 20, 2017 20:01

Ma olen nagu noor ema kes oma veel sündimata vääksust juba fotosid postitab, aga kannatage ära. Pealegi varsti kaob kogu see vaevaga tehtud imeilus kaabeldus kuskile armatuuri sügavustesse peitu.


Martin, uudishimu tapab , mis imevidin sellest vōōramaalasest saab?
.::A SAAB is an animal with a thousand adjustments::.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#123

T Juun 20, 2017 20:17

Plaan on ehitada edev 3 kanalit full active süsteem ümber Pioneer DEX-P99R head uniti. Enamus komponente on ka reaalselt valmis ja olemas, sh klaasriidest kinnised kastid ustesse koos Focali pappidega ja DLS võimud toitmaks kogu toredust. Aga praegu näeb küll kogu kupatus rohkem välja nagu

PS. aja oma Turbo X rohkem maja varju, muidu mõni kurilane tuleb veel öösel uurima mis toimub. Sest ülevalt tee pealt vaadates tõmbab aparaat valusalt pilku ;)

Lisatud failid
Kasutaja avatar
Viktoria
Saabiklubi liige
Postitusi: 285
Liitunud: R Sept 25, 2015 10:18
Asukoht: Ciudad de Estonia
Auto: TurboX

#124

T Juun 20, 2017 20:33

Plaan on ehitada edev 3 kanalit full active süsteem ümber Pioneer DEX-P99R head uniti. Enamus komponente on ka reaalselt valmis ja olemas, sh klaasriidest kinnised kastid ustesse koos Focali pappidega ja DLS võimud toitmaks kogu toredust. Aga praegu näeb küll kogu kupatus rohkem välja nagu

PS. aja oma Turbo X rohkem maja varju, muidu mõni kurilane tuleb veel öösel uurima mis toimub. Sest ülevalt tee pealt vaadates tõmbab aparaat valusalt pilku ;)


Ooot-ooot-oot!!! Sina oledki see stalker v?
Panen täna lavuškad püsti.
.::A SAAB is an animal with a thousand adjustments::.
Homunkulus
Postitusi: 162
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#125

T Juun 20, 2017 20:39


Ooot-ooot-oot!!! Sina oledki see stalker v?
Panen täna lavuškad püsti.

Kamoon! Ma käin seal tead-küll-kus jooksmas. Kuna kehakaal on nagu on siis mööda asfalti härra pigem jalutab ja jalutades on ikka aega ümberringi vahtida ja Saabe tsekkida ;)
Vasta