Saab 9-3 SC Linear 1.8t, MY08, Homunkulus

Kasutaja avatar
polygon
Postitusi: 109
Liitunud: L Okt 08, 2011 22:54
Asukoht:
Auto:

#26

L Apr 11, 2015 23:24

tume klaas annab juurde ja on kole mugav ka asju autosse jätta!

ps käisin oma 9-3 SC automaatkastiga Arciga äsja Sebastiani juures ja see oli tal esimene MY07+ automaadiga SS/SC. - aga tulemus tõesti väga hea! numbrid samad, mis manuaalil
jõudu ja ilu!
Homunkulus
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#27

P Apr 12, 2015 9:25

Tore kuulda, et lähisugulasi ka järgi aidatakse :D Nii need teadmised kogunevad.
Aga hobustest ja njuutonitest rääkides... Mul on neid ikkagi natuke puudu! Sihin salamõtetes selliseid numbreid mis vastaksid stage 3'le. Kuidas sinna saada, on üsna kenasti lahti seletatud ja korduvalt ette ära tehtud niiet peale rahanatukese muud probleemi polegi. Aga selle jõu peab ka kuidagi läbi rataste maha saama ja siin muutub asi keerulisemaks. Olen saabifoorumit tuustinud, küll otsinguga, küll järjekindlalt erinevaid alateemasid kammides, aga mida pole see on üks korralik 9-3 sidur-käigukast mõttearetus. On's olemas ja oskab keegi juhatada? Saabcentral räägib ja räägib palju, aga selle maht on nii hoomamatu, et mine võta kinni mis sealt on hea nõu ja mis mitte nii väga.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#28

P Apr 12, 2015 10:50

Pika ülekandega kast. Siduri ketas tavaline aga jäigem korv?

Palju sel stg3-el väänet on?
Homunkulus
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#29

P Apr 12, 2015 15:16

Kast on 5-käiguline manuaal FM57 103, i=3,82
Nagu lugenud olen, siis oli algselt diislitel, kuskil 2006 hakati paigaldama ka bensukatele ja just LPT masinatele. Disainitud kannatama kuni 350Nm. Praegu on aiste vahel 335Nm.
Stage 3 mida mina silmas pean on kuskil seal 370-380Nm kandis. Erinevatel pakkujatel erinevad numbrid. Minu talupojamõistuse järgi on Stage 4 midagi sellist mis vajab juba sepistatud kolbe. Mitte et mul ühel hetkel Wössneri remontkomplekt sisse ei läheks, aga see siis rohkem nagu kindluse mõttes ja hetkel hästi kauge maa.
Ehk siis lahendamist vajavad küsimused:
*sidur? Arvestasingi et ainult ketta vahetusega ei pääse, vaja ka tugevamat/jäigemat korvi. Midagi sellist: http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=409
*hooratas? Kui juba kasti kallale minna siis tuleks olenematta avanevast vaatepildist ka see ringi pista. Uus kahemassiline on vist kõike arvesse võttes mõistlik valik, samas single mass hoorattal jälle omad eelised (kiiremalt pöördesse, vähem katki minevaid osi, kuna nišitoode siis ilmselt ka kvaliteetselt tehtud ja kenasti balansis). Viimase puhul tuleb muidugi teist siduriketast kasutada, aga niikuinii on vaja nii ketas kui hooratas uued osta.
*LSD... Sellise jupi leidsin: http://www.saabpartners.com/saab-9-3-2003-2011/transmission/transmission-parts-and-service/lim-slip-diff-lsd-f35-transmissions.html Saatsin sinna e-poodi oma VINi ja kasti andmed, ning väideti et sobib. Peaks olema Quaife torsen-tüüpi LSD analoog, ainult et kunagi ammu Gustav Adolfi sepikojas tehtud. Pakun varsti saab ladu neist tühjaks ja siis on jälle ainuke õige asi 1kEUR maksev inglane :(
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#30

P Apr 12, 2015 15:21

Mina paneks ühemassilise hooratta. Aga see olen mina. Tundub, et sul on kõik teada :)
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#31

P Apr 12, 2015 19:30

Tee St. 3 ära kindlasti ja anna tulemustest teada, siis tean ka kas tasub teha:-) Kuna mul ka kere mullitab hetkel, siis ongi valida, kas keretööd või mootor. Samal ajal olen kulutanud pidevalt veermikule ja tundub, et seda aega ei tulegi kui asun võimsust lisama. Sul soovitan kiirelt ära teha, sest iga võimsusega harjud kiiresti ära ja mida kiiremini võimendad, seda kiiremini saad teada, kas tahaksid veelgi võimendada:-) Segane jutt aga lihtsalt põnev on jälgida neid arenguid!
Kasutaja avatar
polygon
Postitusi: 109
Liitunud: L Okt 08, 2011 22:54
Asukoht:
Auto:

#32

E Apr 13, 2015 20:30

meie viimasest kirjavahetusest Sebastianiga: "Praegu käib tuunijate vahel arutelu, et piiri võiks vabalt veel kõrgemale tõsta ilma mootorit kahjustamata. Arvatavasti veel sel aastal mõeldakse välja, kuidas seda teha." no ootame ära :cool:
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#33

K Apr 15, 2015 19:10

Lugedes seda sidurijuttu, siis paneb endal ka natuke kukalt kratsima. Mul endal Sebastiani softitud Aero ja see nädal tuleb sidurivahetus. Olin selles täiesti kindel, et see originaal sidur kannatab selle väände ära, kuni nägin seda teemat.

Ei teagi mida nüüd siis teha, et kas lasta uus originaal sidur jälle laiali või tõesti hakka tõesti midagi leiutama.
Homunkulus
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#34

K Apr 15, 2015 22:22

Kas su praegune sidur ütles töösuhte üles vahetult peale tuuningut või nii-öelda vanadusest? Nagu mina asjast aru saan (noob ja raamatutarkus ainult!), siis sinu Aero oli juba tehasest välja astudes kangemale väändele arvestatud. Minu Linearil on esialgse 240Nm asemel nüüd 335Nm. See on +40%! Vaevalt sinu Aero paljalt chiptuninguga sama suure hüppe tegi ja uues OEM sidurikomplektis peaks varu sees olema.
Muidugi selleks, et täpsemat vastust saada peaksid lahti kirjutama mis masinast ja tuuningunumbritest jutt käib. Siis osatakse ka asjalikku nõu anda ;)
Minu siduri ja hooratta vahetamise mõtted on otseselt seotud tulevikuplaanide ja LSDga. See tiba teine teema.
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#35

N Apr 16, 2015 9:54

Mul läks eelmine siduri kompl 2014a alguses. Ehk, siis 1.5a on all olnud. Jõunumbrid on puhas spekulatsioon hetkel, 188KW ja midagi 370nj peaks olema. Pole rullidele jõudnud, kuna plaanis oli natuke veel näppida siit ja sealt. Aga kartuses tulevikus kolmandat korda sidurit jälle vahetada, ma seda vist peale keerama enam ei hakka.

Tegu on 2005a 9-3 SS Aeroga. 5-man kast.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1739
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#36

N Apr 16, 2015 10:37

Renee_
Kas sul kulus sidur autol 1.5 aastaga stage 3 9-3 ss aerol?
Sent from my Monte Carlo using B204
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#37

N Apr 16, 2015 11:26

Ei, kolme nädalaga kui aus olla. Kauem uus soft peal pole olnud. Aga see ei ole softi süü, vaid kardan, et tegu võis olla mis iganes asjade kokku langemisega. Olen väga raske jalaga ja suvel vända simmerit vahetades oli sidur juba natuke sinine olnud. Pigem oli vist lihtsalt halb juhus mul.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#38

N Apr 16, 2015 12:09

Ei, kolme nädalaga kui aus olla. Kauem uus soft peal pole olnud. Aga see ei ole softi süü, vaid kardan, et tegu võis olla mis iganes asjade kokku langemisega. Olen väga raske jalaga ja suvel vända simmerit vahetades oli sidur juba natuke sinine olnud. Pigem oli vist lihtsalt halb juhus mul.

Ei tahaks kuidagi uskuda, et 370Nm uue siduri peale hakkaks. Vaatasin just su masina logisid. Peamiselt vääne kusagil 355Nm kandis, sest pöörded kerivad üsna kiirelt üles. Nii et 370Nm üsna alguses ja lühikest aega. See ka loomulik, muidu tõuseksid kilovatid taevasse.
Ehk on vana sidurit palju libistatud ja sellega siniseks aetud?
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#39

N Apr 16, 2015 19:46

Jah, nii peab olema. Olen natuke uurinud siit ja sealt foorumitest. alates MapTun Stage 4 hakatakse ka sidurit soovitama. Orig siduriga on mul veel ruumi minna küll natukene. Kurb on see, et 9-3SS tuunimise kohta on siin suht vähe infi. Tahaks surakas veel juurde saada pauku natuke :cool:

Sidur on eelmise omaniku poolt vahetatud ja ma ei tea kuidas sellega varem ümber käidi. Aga auto juba töökojas ja homme õhtul lendab ringi juba.
Homunkulus
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#40

N Apr 16, 2015 20:46

Renee - palun pane kõik mis nüüd siduriga tehakse täpselt kirja: mis ära vahetati, mis tootja juppe kasutati, tootekoodid jne. Tekib kuskilt mingi teadmiseraas juurde. Ka peaks meil sama kast olema, F35 niiet mind isiklikult huvitab väga kuidas kast sinu praeguste numbritega (188kW/370Nm) toimetab ja kestab.
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#41

R Apr 17, 2015 11:33

Hetkel asi laiali ja korv kõver, ketas ei ole väga hull. Mis seda põhjustanud on jääb selgusetuks. Sisse läheb uus korv, ketas ja survelaager. Kõik tooted LUK-i omad.
Homunkulus
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#42

R Juul 10, 2015 23:29

Tere!
Nädalat kaks tagasi käisin sillastendis ja etskae imet - parem esimene oli 11mm väljas! Sealt ka see esirehvide imekiire kulumine ja juhitavuse jamad. Õnneks on all "kauba peale" saadud suvekad, oleks poest tutikad ostnud siis vist nii rahulikult ei võtaks. Jooks paika, rool sirgeks ja elu lill.
Moraal: ära ole loll nagu mina, lase kahtluse korral asjad kohe üle vaadata.

Teine ja huvitavam saaga on see, et minu eelpool kirjeldet siduri ja kasti upgradeplaan võtab vaikselt ilmet. Kogun laiast ilmast juppe. Ühest Hollandi romulast leitud ühemassiline hooratas koodiga 55352485 (80 EUR, peaks olema 2004-2006 9-3 Linearilt pärit) ja mainitud LSD Saabpartners'ist (koos postiga Saksa 505 EUR) hakkavad homme Saksamaalt sugulase pagassis Eesti poole vurama.
Huvitav saab muidugi olema kas asjad ka mulle passivad :D
Järgmine samm on sobiva ketta ja korvi leidmine. LUK'il ja Exedy'l on vajalik komplekt tooteseerias olemas (mõeldud Cobalt SS jaoks, momendikannatus piiri peal), aga eksisteerib ka nö. "Ecotec LSJ upgrade kit" mis on väidetavalt lihtsalt 9-5 Aero 2,3l sidurikomplekt. Plaanin hooratta füüsiliselt ära mõõta koos kõigi kellade ja viledega ning Maptunele päringu saata... mingi seljakarv ütleb, et Viggeni komplekt mis 450Nm kannatab võiks ka sobida. Kui vähegi annab siis SPECi ei osta, liiga kallis ja halb renomee.




Lisatud failid
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 811
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#43

L Juul 11, 2015 2:23

Hetkel asi laiali ja korv kõver, ketas ei ole väga hull. Mis seda põhjustanud on jääb selgusetuks. Sisse läheb uus korv, ketas ja survelaager. Kõik tooted LUK-i omad.

Vana värk aga luki kettad tihti tulid tehasest hiina katetega.
turbo tonnisel kulus suht kiiresti ära. Pidurimeistri katted said peale pandud ja kestsid aastaid kuni ketta vedrud pooleks murdusid. pidurimeistri kate oli väga väga hästi vastu pidanud ja libisemist polnud kuskilt tunda. Pole praeguse tonnisega ka pole mingit libisemist.
Homunkulus
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#44

P Juul 19, 2015 19:04

Saabu14jr - tänud, kohapealsete oskajate kohta tuleb alati infot levitada!
Ise vist lähen 9-5 2.3 Aero Sachs komplekti peale (Saabi kood 4580346; Sachs kood 3000 951 018). Tundub, et ketas+korv 200EUR on löömatu bang-for-buck ja kui Maptune vaikimisi 9-5 tuuningus 450Nm lubab, siis minu eesmärgile piisav.
Seda ka, et raud on Tallinnas kohal, aga et ise jaksan ehitamise vast alles talvel ette võtta, siis kui keegi vahepeal oma FM55 või FM57 kasti lammutab ja tahaks huvi pärast vaadata, kas see Saabpartnersi LSD (40% osavam kui Quaiffe...) sobib - andke ainult teada. Kasu mitmepoolne!
Homunkulus
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#45

P Aug 02, 2015 20:07

Toanurka tekkis uus vurr: tutikas Garrett GT2860R (A/R 0.64 mudel)


Lisatud failid
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#46

P Aug 02, 2015 23:19

instaboost
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#47

E Aug 03, 2015 16:24

Selle vurri jaoks pead vist päris palju ümber ehitama kuigi kõik on kindlasti teostatav. Palju katsetamisi softis jne. Minu teada on üks selline kas Neo brothersi projektikal või Genuine Saab USA-s. Hea oleks leida üks projektika näidis.
Ma olen neid maptuni pakutavaid uurinud, need ei vajaks ümberehitust kuid muidugi ei lähe need nii kiiresti pöördesse kui laagritel turbod. Kunagi oli mu eesmärk tõsta veidi võimsust ja ka juhitavust mugavust kaotamata. Nüüdseks on nii, et mugavust enam peaaegu ei ole kuna kõik on jäigaks tehtud. Veel jäävad pidurid ja siis hakkan ka mõtlema suurematele võimsustele kuigi nauditavam oleks alustada kohe turbost:-)
Homunkulus
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#48

E Aug 03, 2015 21:10

Ma kalkuleerisin päris pikalt kas jääda TD04-perekonna peale või proovida midagi muud. Lõpuks tuli ikka nii välja, et minu juhtumi puhul ei anna mitsule truuks jäämine erilist majandusliku effekti. MY08 Linearil on TD04L-11TK3 5cm2 kuumakojaga. Sellest annaks teha bolt-on apgreidi nimega TD04L-16T (heal juhul max. 300hj hoorattast). Maptun küsib 700-800eur, lätlased teeksid sama asja 450-540eur (billet komp.ratas) eest ära. Suuremad kompressorirattad nagu 18T ja 19T vajavad juba turbiinirattaks HL'i ja 6-7cm2 kuumakoda. HL aga L'i 5cm2 kuumakotta ei mahu. Niiet oleks ikkagi vaja doonorit Aerolt jne-jne. Kuskil 300hj juures on stock downpipe vaja 3'' vastu vahetada, vahet ju pole enam mis flants otsa lasta. B207 kolle T25 flantsile peaks leitav olema, samas kisub ikka tubulari poole... Ja see argument, et vähemalt õli- ja veetorud vanad jääksid ka ei päde, uuele turbole kindlasti uued õlitorud. Nojah ja siis see ka veel, et too Garrett tuli mulle teise mehe pooleli jäänud projektist odavalt kätte ;)
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#49

T Aug 04, 2015 9:18

Aa, mina olen juba sellega arvestanud, et pean kogu krempli koos torudega ära vahetama kuid sinul on ju uuem masin ja juba olemasoleva mitsu turboga. Seega saad siit väikse kokkuhoiu. 3 downpipe ma üritan vältida kuna ikka viin poissi sellega lasteaeda jne. niikuinii juba müriseb põhjakaitse ja uretaanide pärast, siis läheb päris ralliks ära.
Kusjuures uuemad linearid on oluliselt parema minekuga kui vanad, sõitsin 2008 a. masinaga ka paar aastakest ja esimene käik oli nagu öö ja päev.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#50

T Aug 04, 2015 9:33

3 downpipe ma üritan vältida kuna ikka viin poissi sellega lasteaeda jne. niikuinii juba müriseb põhjakaitse ja uretaanide pärast, siis läheb päris ralliks ära.


3" ei pea ilmtingimata röökima. Kogu hääle teema on kinni resonaatorites ja need võiks olla suured, ovaalsed ja mustast metallist.
Vasta