Saab 9-3 SS Vector 2.0t 129kw, 2002, moltobueno

Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#1

N Juun 04, 2015 9:40

Tervist.

Mõnda aega nüüd SAABi omanik, ehk sobib ka autost teema teha - saab tegemistest pajatada ning targematelt nõuandeid.

Algul pelgasin 2002 väljalaset - uuematel pidavat osad tüüpvead eemaldatud olema, mis sellel aastakäigul võivad esile tulla - kuid lõpuks jääb see auto-ost ikkagi emotsioonide teha ja nii ta läks.

Auto on Eestis 2007 aastast ja siinne ajalugu on korrektne (ls kõigest ~145000 - ei tea palju seda Rootsis keritud, kuid üldiselt läbisõitu ei osta, seega ei muretse sellepärast).

Mootoriks siis 2.0t 129kw, kast on automaat (varasemalt olen ainult manuaale omanud). Pakett/varustustase on Vector ning autol olemas kõik, mis mulle vaja - püsikas, el. istmed, (pool)nahksisu, kliima, xenonid jne. Lisaks sain kaasa eraldi velgedel talverattad ning eelnev omanik on teinud pagasi avamise mugavaks - nuppu vajutades avaneb luuk täiesti lahti, ja seda ilusti sujuvalt, nagu oleks elektrooniline (päris mõnus asi, juba avaldas ka tuttavatele muljet, et selline luksusauto :D )

Kohe esimese asjana sai tehtud korralik pesu ja nahahooldus (Motip leather protect).
Järgmiseks karjub auto tagumise tooniringi järele.

:?
Tekkis kohe ka paar küsimust:

1. Armatuuris ei näita käsipidurit - reaalselt kui ta peale tõmbab, toimib (Süüdet keerates, kui terve armatuuri korraks süttima lööb, on ikoon näha) - kas kuskil mingi andur läbi?

2. Kui kütusepaak tühjaks hakkab saama ja osuti punasesse jõuab, läheb armatuuris põlema vastav ikoon, aga keskel ekraanil seda ei kuva - kas see peabki nii olema? Teisi hoiatusi keskel ekraan näitab (isegi seda, kui aknapesuvedelik otsakorral).


Esimese korra lõpetuseks ka paar pilti (loodan, et omanik ei pahanda, kui kasutan kuulutusest võetud pilte)


Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#2

N Juun 04, 2015 10:10

Kui ma ei eiksi siis alates 2004 mingi keskpaik vms tulid mõned muudatused. Kui kütus hakkab otsa lõppema siis SIDI-l le viskab ette DTE 50km, et oleks aeg tankimiseks. Kui aga DTE on juba alla 30km, siis tuleb ette selline kiri nagu "Refill fuel now" Vanematel nagu sinu mudel sellist asja pole ja saad --- ette sõita. Kokkuvõttes ta ei hoiata sind.

Aga mis siin ikka. Hangi Aero pihustid ja mine nõua Sebastianilt kangemat softi :D
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 959
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#3

N Juun 04, 2015 11:54

Ma sinu asemel pigem ei testiks seda kütuse lõppemise teadet. Mul isiklikult tekib juba motoorne rahutus kui kütusenäidik langeb alla poole paagi ja see juhtub minu autol sisuliselt iga nädal :)
Max on 2 nädalat ja ca 500 km mis ma paagitäiega välja venitaks.
Ja ega sel 2002a muud suurt peljata pole kui automaatkasti õli sisse jahutusvedeliku leket ja lisaõhu pumba riket.
Kui viitsid kirjelda või pildista lähemalt seda ümerehitatud süsteemi, mis pagasiluugi sujuvalt avama paneb. Ma ise proovinud nii kummist koormarihmade kui teise pikkusega vedrudega, aga ei saanud sobivalt toimima ja loobusin toona.

Muretuid kilomeetreid!
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#4

N Juun 04, 2015 12:36

Päris nulli pole paaki plaanis lasta jah :D Lihtsalt mõtlesin, et teinekord maanteel sõites ei jälgi seda kütuseseierit ja oleks oodanud, et keskele tuleb ka mingi hoiatus (nt. klaasipesuvedelik hakkas otsa saama, tegi kohe bling-bling ja teade ekraanile "Washing fluid level low" vms).

Ise saan paagitäiega ~650km, kuni tuluke põlema hakkab (kompu näitab vist veel ~100km sõitu), enamus muidugi maantee.

Lisaõhu pump on eelmine aasta vahetatud, jahutusvedeliku tase siiamaani ühtlane püsinud.. küll vaatasin, et mootoriõli tase on natuke üle maxi.

Pagasiluugi avanemine peaks olema tehtud sarnaselt siin foorumis olevale õpetusele, päris täpselt pole süvenenud, hiljem viskan pilgu peale.

EDIT:

Sellised tagaluugi vedrulahendused:

Pilt

Pilt

Avaneb enam-vahem nii nagu siin teises videos: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11394
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#5

E Juun 15, 2015 19:19

Tagumine ring sai tooni alla, kile/töö kvaliteet väga hea ja sõita palju mõnusam (privaatsem) :drive:

enne ja pärast:
[img=1024x335]http://i.imgur.com/cQmNjFF.jpg[/img]

Tulles tagasi selle kütusenäidiku juurde - mingi anomaalia seal eksisteerib. Osuti püsib tipus (näitab, et paak täis) kui juba ~300km sõidetud... Eelmine paagitäis olin sõitnud 450km ja seier alles poole paagi juures (ei tahtnud seda uskuda ja panin paagi täis, osuti jälle maxi juures ja ei taha langeda) :conf:
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#6

T Juun 16, 2015 14:59

Kui juba seier poole paagi juures on, siis näitab adekvaatselt? Kui kütusetuli süttib ja teeäärde pole jäänud, siis ma oma pead väga ei vaevaks. Täis paagiga sõidan ise ka 200km ja seier ei lange.
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#7

K Juun 17, 2015 11:29

Kui juba seier poole paagi juures on, siis näitab adekvaatselt? Kui kütusetuli süttib ja teeäärde pole jäänud, siis ma oma pead väga ei vaevaks. Täis paagiga sõidan ise ka 200km ja seier ei lange.


Kas just adekvaatselt, aga jah - liigub allapoole. Justkui olekski, et algul ei saa vedama, pärast ei saa pidama - poole paagi juurest veerandini võiks öelda, et 150km, ja sealt pole palju enam punase alani.

Samas D.T.E on ka peale 200km sõitu endiselt üle 800km - seier ju näitab, et paak täis
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 959
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#8

K Juun 17, 2015 13:18

Teil on nende seieritega siis ikka mingi jama. Diisli puhul saaks aru, aga bensuka puhul mitte. Ma tangin kõriauguni täis ja siis seier näitab jeeli-jeeli täispaaki ja sealt on see veidi langenud juba ca 60 km sõidu järel. 200 km järel on mul reeglina veidi üle poole paagi kütet järel ja pole juttugi, et 200 km järel saaks näidata endiselt täispaaki.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#9

P Aug 09, 2015 20:43

Pole vaheapeal pikalt kirjutanud, ainult kalla ja talla + hooldus.

Paar asja on hakanud h2irima:

1. Juhiistme turvav66 ei t6mba enam h2sti tagasi sisse, kas mingi pinguti otsad andnud?

2. Peale salongifiltri vahetust on sealtsamast klaasi jooksnud m6ra (klaasi alt servast, kivi pole saanud) ometi see plastik, mis filtri peal on, mingit survet klaasile ei tekita, millest see tingitud on ei saa aru...
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#10

P Aug 23, 2015 12:46

Sai siis sõidetud kitsast kruusateed ning püüdes viisakas olla, tõmbasin vastutuleva auto puhul võimalult teeserva ja jäin ka seisma. Auto möödunud, tagasi teele keerates, tabasin muru sisse peitunud kivimürakat.

Summuti nö. keskmine kate või kuidas seda nimetada, on räbalaks:

[img=353x471]http://i.imgur.com/MFwONQD.jpg[/img]

kuid ralliauto hääl tuleb justkui kõrgemalt kollektori juurest... Eks püüan võimalikult kiiresti kohaliku autotöökoda külastada.

Alla vaadates nägin ka midagi tilkumas, mis osutus läbipaistvaks vedelikuks, kas võimalik, et lihtsalt kliima vesi ja muud organid jäid terveks? (leidsin ammuse teema, samadest kohtadest oli niiske: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=12141 )

[img=353x471]http://i.imgur.com/Xhj8V0Q.jpg[/img]
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 959
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#11

E Aug 24, 2015 10:10



2. Peale salongifiltri vahetust on sealtsamast klaasi jooksnud m6ra (klaasi alt servast, kivi pole saanud) ometi see plastik, mis filtri peal on, mingit survet klaasile ei tekita, millest see tingitud on ei saa aru...


Sel kojameeste alusel plastikul on mingi üsna tugev väljaulatuv kinnitusserv, mis peab minema esiklaasi serva alla kinni. Kui see unustada oma pessa panna ja see jääb klaasi peale ning hakata nii tüübleid kinni koputama väga ei imesta kui suudad klaasi mõraseks lüüa.

Ja see vesi on suure tõenäosusega kliimaseadme kondentsvesi, mul märgab ka auto hoolega parema esiratta juurest.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#12

T Aug 25, 2015 19:26

Oligi sumpa mootori ühenduse juurest lahti kangutanud, olla kolme poldiga seal kinni, töökojas pandi kahega, kolmas keere läbi mädanenud...

Autol vähemalt õige hääl jälle :)
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#13

K Aug 26, 2015 10:29

Peab ise ka selle koha ülevaatama kui see nii roostele aldis on.
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#14

N Okt 08, 2015 9:43

Tundub, et see kütusenäidiku anomaalia on iseenesest lahenenud. Kohapeal tiksudes langes seier õigesse asendisse ja nüüd näitab suhteliselt adekvaatselt.

Turvavöö võtsin ka lahti, kõik toimib tõmbab alla rulli ilusti, ent just selle pilu juures hakkab rihma kinni pooma ja tõmbub vaikselt venides tagasi (justkui liiga järsk nurk) puhastasin ära, veidi läks paremaks.

Külmemate ilmadega märkasin ka, et kui kliima on Auto asendis, siis puhub justkui sooja ainult äärmistest akendele puhuritest ja jalgadele ning keskmistest tunda ei ole - samas salong on soe, ning kui Auto asend muuta nö. näkkupuhumisele, siis keskmised puhuvad kenasti.
heff
Postitusi: 223
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero

#15

N Okt 08, 2015 19:04

Eks põhjusega ole selle nimi Auto - et salong saavutaks soovitud temperatuuri ilma salongis viibijaid häirimata :eureka:
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#16

E Okt 12, 2015 13:20

Eks põhjusega ole selle nimi Auto - et salong saavutaks soovitud temperatuuri ilma salongis viibijaid häirimata :eureka:


Mõtlesin (lootsin) ise ka seda, kuid mingi jõnks käis ikka korra läbi... Eks niikaua kui salong soe, ei hakka torkima.

Küsimus laiale ringile ka: kas keegi on oma numbrituled valgeks ka saanud (LED-d - millised? error free'd ei hakanud mul üldse põlemagi). Tahaks, et väljast oleks kollaste hõõgniitide asemel valge valgus nagu eest xenonid ja toas soe kollane...
heff
Postitusi: 223
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero

#17

E Okt 12, 2015 18:49

Päris kohvipaksu pealt mu vatus ei tulnud - enda oma alustab ka soojendamist külgmistest kanalitest ja kui salong veel külm, siis keskmised ei puhugi.
Aga suhtumine õige - if it works, don't fix it.
Pentti
Postitusi: 23
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#18

E Okt 12, 2015 21:13

Servus

numbrituledele panin need ja toimivad http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/12v/valge-vihk
ja salongi topin neid järjest http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/12v/type-sv85-36mm-tuupi-lediga-valge-salongivalgusteks
siiamaani kestavad ja valguse vahe on tuntav :)
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#19

T Okt 13, 2015 8:17

Servus

numbrituledele panin need ja toimivad http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/12v/valge-vihk
ja salongi topin neid järjest http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/12v/type-sv85-36mm-tuupi-lediga-valge-salongivalgusteks
siiamaani kestavad ja valguse vahe on tuntav :)


Tänud jagamast,

9-5 ja 9-3 numbrituled vist siiski erinevad - antud T10 pirnid ei sobi, 9-3-le läheb 38mm festoonid.

Aga uurin antud kodulehelt mis variante pakuvad :thumb:

EDIT:

Sain oma error freed tööle (poolused olid valepidi läinud :red: ) - kui auto töötab, on ilus valge, kui auto lukku panna, vilgub pirn 5-6 korda (~2s intervalliga) ja kustub. Mulle piisab.


Pilt
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#20

L Okt 17, 2015 17:58

Tänasest siis talverattad all - 9-5 aero (Alu28) veljed naastudel. Kahtlesin algul kas et49 hakkab kuskilt vastu käima - õnneks sobib vabalt (on küll veidi koopas, kuid midagi hullu pole). Tavaliselt nii vara rehve ei vaheta, kuid suvekad üpris kulunud ja öökülmadega sõit ei tundunud väga turvaline. Linna mul õnneks asja üliharva.

Pilt

Lisaks sai soetatud OEM Aero spoiler. Paigaldamine päris lumme lasta polnud.
1. Sabloon (valmistamine suht tüütu tänu kumerale kujule)
2. Aukude puurimine pagasnikusse (mõte sellest oli hirmsam, kui tegelikkus)
3. Aukude servad krundi alla
4. Poltidega kinni, avad täidetud silikooniga

Sorry, auto on pesemata aga mõned pildid:


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Veermikus vahetatud igasugused puksid, amordi tugilaagrid ning kontrolli käigus ilmnes, et ka geneka rihm mõranenud. Uued asjad peal ja talveks valmis :gun:
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#21

R Okt 30, 2015 18:58



2. Peale salongifiltri vahetust on sealtsamast klaasi jooksnud m6ra (klaasi alt servast, kivi pole saanud) ometi see plastik, mis filtri peal on, mingit survet klaasile ei tekita, millest see tingitud on ei saa aru...


Sel kojameeste alusel plastikul on mingi üsna tugev väljaulatuv kinnitusserv, mis peab minema esiklaasi serva alla kinni. Kui see unustada oma pessa panna ja see jääb klaasi peale ning hakata nii tüübleid kinni koputama väga ei imesta kui suudad klaasi mõraseks lüüa.


Tõenäoliselt selle servaga pusides vigastasin klaasi jap. Igatahes tänasest uus esiklaas :head:

Hämmastav kui palju mõned firmad klaasile hinda juurde panevad - hinnavahe ligi kolmekordne
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#22

T Nov 10, 2015 14:22

Summuti saaga jätkuks...

Kui suvel sai kivi hakkama summuti lahti väänamisega mootori juurest, siis lasin kohalikus töökojas selle kinni panna. Pandi ka paar uut klambrit ja asi korras.

Nüüd avastasin, et summuti tagumine pütt kõlgub täiesti vabalt - püti küljes olevad vardad läbi mädanenud ja ära murdunud. Need "vardad" olid muidugi seest tühjad torud (tõenäoliselt, et kaalu vähem oleks) :wall:


Pilt
Pilt

Ja sellest järgmised kinnitusvardad (auto etteotsa liikudes) samuti kohe-kohe hingusele minemas...

Sai siis poest uued klambrid ( 65mm ehk 2 9/16 tolli ) ja isetehtud uued vardad ning nüüdseks terve summuti korralike klambritega kinni

vana ja uus:


Pilt
Pilt

Lõpuks ka väike krundikiht peale


Pilt
Kasutaja avatar
moltobueno
Postitusi: 59
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#23

P Nov 29, 2015 14:13

Ehk on keegi sarnase asjaga kokku puutunud, nimelt juhiukse tihend on ca. 20-30cm pikkuses räbalaks. Mõtlesin, et lõikan selle purunenud osa ära ja panen korraliku tüki. Küsimus just, et millega seda sinna kinnitada - tavalise kahepoolse teibiga, super attack? Pilt
[img=353x471]http://i.imgur.com/6gUYvjG.jpg[/img]
13piisab
Postitusi: 354
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 1,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#24

P Nov 29, 2015 18:52

Vaheta ikka terve tihend - mõnelt lammutatavalt masinalt saad ilmselt mõne õlle ja-või "aitäh" eest.
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 959
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#25

P Nov 29, 2015 18:54

Mõistlik oleks ikka kasvõi lammutusest teine tihend asemele vaadata, jupikaupa asendades tuleb lahti. Kinnituvad need reeglina plekivaltsile ilma igasuguse liimita. Saabil pole vahetanud, aga Skodal oli see 5 minuti töö. Et tööd mitte korrata, siis normaalkaal tuleb kasuks ;)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Vasta