Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Vasta
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#151

R Nov 01, 2019 12:25

Viimasest sissekandest möödas juba pea 11 kuud. Selle aja jooksul peamiselt sõidetud aga tehtud ka mõningaid täiendusi ja parandusi, millest märkimist väärivad ehk järgmised:

* Väljalaske teema sai õnneks lihsta lahenduse. Maptun oli siiski saatnud õige catback süsteemi. Keskmist resonaatorit oli vaja keerata 180 kraadi. Mahtus ilusti kardaani tunnelisse. Samuti kohendati parempoolset summutit, et see vastu tagasilda ei käiks. Samuti sai kasutada ka uretaanist summuti trippe. Tööd teostas VKM Motors.
* Uued xenonpirnid. Ferdinand.
* Vasak tagumine rattalaager. Ferdinand.
* Hirsch replika tagaluugi spoiler. Valmistaja TunStyle.eu. Värvitööd teostas Viking Motors, kes ei uue lisapiduritule paigaldamisega hakkama ei saanud. Pöördusin siis VKM Motors-i poole, kus paigaldus korrektselt teostati.
* Hirsch replika diffuuser. Valmistaja TunStyle.eu. Paigaldas VKM Motors.
* Suur tehnohooldus. Vigadena toodi välja vasaku rooliotsa kerge lõtk, vasaku esimese õõtshoova puks läbi ja parempoolne tagaamort veidi lekib. Viking Motors.
* Läbitud tehnoülevaatus probleemideta. Maitene OÜ
* Suverehvid GoodYear Eagle F1 Asymmetric 235/40/R18. Rehvitakso.
* Esisillas vahetatud vasak õõtshoob, esimene alumine mootoripadi, õõtshoova puksid ja stabilisaatorivarda puksid. Tagasillas stabilisaatorivarda puksid. Kasutatsin PowerFlex-i toodangut. Juhitavus ja käiguvahetus paranesid igatahes märgatavalt. VKM Motors.

Pukside koodid, kui keegi veel tahab vahetada:
PFF80-1220R - FRONT LOWER ENGINE MOUNT INSERT (DIESEL)
PFF80-1201 - FRONT LOWER WISHBONE FRONT BUSH
PFF80-1202 - FRONT LOWER WISHBONE REAR BUSH
PFF80-1203-25 - FRONT ANTI ROLL BAR MOUNTING BUSH 25MM (2 PIECE)
PFR66-519-19 - Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 19mm

Siiani olen autoga väga rahul. Suvel sai ette võetud umbes 1500 km pikkune reis Rootsi Saabifestivalile. Tuleb ikka tõededa, et mugavad autod on need Saabid :)

Üks värskem pilt ka
Pilt
Viimati muutis vmaster, P Nov 03, 2019 16:01, muudetud 2 korda kokku.
vvs
Pealik
Postitusi: 3761
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#152

R Nov 01, 2019 14:48

Kiidan tehtud töid :cool:

Difuuser ja tagatiib on kirss tordil ikka ;)

On näha, et oled tõsine Saabifänn ja mingeid allahindluseid ei kaasne selle Saabihaigusega :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#153

R Nov 01, 2019 14:53

Tänan. Nagu paljudel, on saabihaigus mind vallanud täielikult ja ega mul selle vastu midagi polegi :) Tahaksin kiita ka kõiki töökodasid, kus erinevaid töid teha lasnud olen. Alati väga positiivsed kogemused :thumb:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#154

E Jaan 13, 2020 18:36

13.01.2020 seisuga tehtud
* Jahutusvedeliku paagi vahetus, kuna lekkis. V6 tüüpviga. Ferdinand

Viking Motorsis tehtud:
* Uus käigukasti tagumine padi. Kahjuks seda Powerflex ei tooda. Seega sai OEM osa. Vibratsioon nüüd tühikäigul kadunud.
* Vahekasti lekete kõrvaldamine. Detailid ise ei maksa palju aga vahetamiseks kulus 8h tööd. Kui keegi plaanib ise teha, siis allpool on koodid:
55566347 - Vahekasti simmerling
55566346 - Vahekasti võlli sisemine simmerling.
55566355 - Käigukasti ja vahekasti vaheline rõngastihend.
55566345 - Vahekasti võlli välimine laager.
55566426, 55566427 - Rõngastihendid.
93165383 - Vahekasti õli.

* Uued esimesed piduriklotsid
* Kuuenda silindri pihusti. Lõpetas enne jõule töö ja olin sunnitud pea kuu aega autota olema.
* Uus kardaan, kuna vana oli läbi roostetanud ja läks katki. Õnneks juhtus samal ajal kui auto remondis oli.
Viimati muutis vmaster, E Jaan 13, 2020 18:58, muudetud 1 kord kokku.
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1093
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#155

E Jaan 13, 2020 18:52

vmaster kirjutas:
E Jaan 13, 2020 18:36

* Uus kardaan, kuna vana oli läbi roostetanud ja läks katki. Õnneks juhtus samal ajal kui auto remondis oli.
Mis asja :mrgreen: pilti pole vanast kardaanist?
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#156

E Jaan 13, 2020 18:58

Detsembri alguses Leedus käies oli tunda sõitmisel iseloomulikku vibratsiooni. Käis peast läbi, et ilmselt kardaan on mineku peal ja nüüd ta läkski (oli ühest kohast lahti murdunud). Pildid tegi VM ka. Lasen neil saata endale ja lisan siia.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 419
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#157

E Jaan 13, 2020 20:47

vmaster kirjutas:
E Jaan 13, 2020 18:36

* Uus kardaan, kuna vana oli läbi roostetanud ja läks katki. Õnneks juhtus samal ajal kui auto remondis oli.
Sa ikka tallad ka korralikult ja see T8 soft ka ju kangemaks vist muditud :D

Mind juba ammu T7 purki uue softi toppinud mees hoiatas käigukasti ribadekslaskmise eest kui väänet juurde sebida.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#158

E Jaan 13, 2020 21:38

Seda T8 softi pole mu autos kuhugi panna :D
Käigukastiga pole veel midagi juhtunud. Vahekasti lekkeid on VM teistelgi parandanud. Lõpuks on see kõik ikkagi loomulik kulumine ja ei tohiks kedagi heidutada :D. 250 tuhande kilomeetrise läbisõidu juures ikka midagi juhtub. Edasi uute täiendustega :beer:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#159

T Jaan 14, 2020 11:08

Pildid lagunenud kardaanist:

Pilt

Pilt

Pilt

Paistab et rooste pole ikkagi peamine lagunemise põhjus. Pigem metalli väsimine vms.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#160

T Jaan 21, 2020 14:47

Nädala sõitis auto ilusti kuni tekkis probleem, et üks silinder ei tööta. Ecu näitas veakoode P0206 - Injector Circuit/Open – Cylinder 6, P0300 - Engine Misfire Detected, P0306 - Misfire Detected (Cylinder 6). Peale veakoodide kustutamist sõitis auto natuke aega normaalselt aga tekkis uuesti sama probleem. Lisaks juba VM-s vahetatud 6. silindri pihustile vahetasin ise sama silindri süütepooli, mis aga olukorda ei parandanud. Lõpuks Trionic selgitas välja, et ecu on ikkagi vigane. Õnneks oli tal saadaval üks TurboX ecu, mis ka mu autole sai paigaldatud.

Sn: 252949 km
9-5LPT
Postitusi: 1101
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#161

T Jaan 21, 2020 15:05

Soft läks kaotsi nüüd või sai teisele yle kanda?
Kogenud Aeronaut. :drive:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#162

T Jaan 21, 2020 15:23

Üle kanda otse ei saa kuna uuel ecu-l on erinev seerianumber ja tarkvara versioon. Saab panna uue ecu jaoks sobiva soft kuna TurboX kasutab erineveid opsüsteeme. Jaanus kunagi oma TurboX-l tegi seda.

Vaatan et neid Bosch ME9 ecu-sid saab ka parandada. Võibolla saab vanast ka asja.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#163

E Jaan 27, 2020 18:15

Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).

Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7330
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#164

E Jaan 27, 2020 18:35

See kardaan oli ju otsaflantsi külge kinnikeevitamata jäetud!
Oleks autol natukene väänet ka, siis oleks ammu pidanud sodiks minema :D
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#165

E Jaan 27, 2020 18:51

500 Nm pidas siiani vastu :)
Kasutaja avatar
Marko647
Saabiklubi liige
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#166

T Jaan 28, 2020 11:40

vmaster kirjutas:
E Jaan 27, 2020 18:15
Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).

Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
Kuidas Pioneer roolipealsete nuppudega ja hands-freega on, need toimivad edasi ?
:drive: Diisel lennuk
Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#167

T Jaan 28, 2020 11:51

Marko647 kirjutas:
T Jaan 28, 2020 11:40
vmaster kirjutas:
E Jaan 27, 2020 18:15
Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).

Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
Kuidas Pioneer roolipealsete nuppudega ja hands-freega on, need toimivad edasi ?
Toimivad ilusti. Apple CarPlay kaudu on kontaktid niikuinii süngitud seadmesse, seega käed-vaba funktsionaalsuse kasutamine on eriti lihtne.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#168

T Veebr 04, 2020 16:18

04.02.2020 tehtud:
* Tehnohooldus (mootoriõli Titan 5w30, õlifilter, salongifilter, K&N filtri hooldus)
* Uued tagumised pidurisadulad ja tagumised klotsid. Vasak tagumine pidur jäi kergelt peale ja ketas läks tuliseks. Parem ketas aga oli vaevu leige.

Tööd teostas AAC Ferdinand. Sn. 254442 km.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1687
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#169

K Apr 29, 2020 16:11

Vahepeal tehtud:

Rehvitakso OÜ
* Hrschi suveveljed üle värvitud, kuna kahel veljel suutsin ääred kriimustda eelmine aasta Saabifestivalil käies. Ühtlasi ka suverehvid all.

JN Cardetailing/detailer.ee
* Detailing välispesu sellest teenuste valikust: https://detailer.ee/valispesu/. Rauaeemaldust polnud ammu teinud ja üllatuseks tuli seda saastet päris palju maha.
* Salongi keemiline puhastus koos nahahooldusega sellest teenuste valikust https://detailer.ee/interjoori-puhastus-ja-tootlus/. Sisepindade puhstamiseks Meguiars APC, kaitsetöötluseks Nanolex Interior Dressing, naha puhastamiseks ja töötluseks Dr Leather Leather Cleaner.

Troostauto:
* Parem tagumine kokkujooksuvarras.
* Ees amortide tugilaagrid ja padjad.
* Tagumine parem amort, kuna lekkis.
* Sillastend

Esisillast enam kõrvalisi helisid ei tule ja rool on jälle otse :thumb:

SN: 257776 km
Vasta