Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Suletud
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#151

R Nov 01, 2019 12:25

Viimasest sissekandest möödas juba pea 11 kuud. Selle aja jooksul peamiselt sõidetud aga tehtud ka mõningaid täiendusi ja parandusi, millest märkimist väärivad ehk järgmised:

* Väljalaske teema sai õnneks lihsta lahenduse. Maptun oli siiski saatnud õige catback süsteemi. Keskmist resonaatorit oli vaja keerata 180 kraadi. Mahtus ilusti kardaani tunnelisse. Samuti kohendati parempoolset summutit, et see vastu tagasilda ei käiks. Samuti sai kasutada ka uretaanist summuti trippe. Tööd teostas VKM Motors.
* Uued xenonpirnid. Ferdinand.
* Vasak tagumine rattalaager. Ferdinand.
* Hirsch replika tagaluugi spoiler. Valmistaja TunStyle.eu. Värvitööd teostas Viking Motors, kes ei uue lisapiduritule paigaldamisega hakkama ei saanud. Pöördusin siis VKM Motors-i poole, kus paigaldus korrektselt teostati.
* Hirsch replika diffuuser. Valmistaja TunStyle.eu. Paigaldas VKM Motors.
* Suur tehnohooldus. Vigadena toodi välja vasaku rooliotsa kerge lõtk, vasaku esimese õõtshoova puks läbi ja parempoolne tagaamort veidi lekib. Viking Motors.
* Läbitud tehnoülevaatus probleemideta. Maitene OÜ
* Suverehvid GoodYear Eagle F1 Asymmetric 235/40/R18. Rehvitakso.
* Esisillas vahetatud vasak õõtshoob, esimene alumine mootoripadi, õõtshoova puksid ja stabilisaatorivarda puksid. Tagasillas stabilisaatorivarda puksid. Kasutatsin PowerFlex-i toodangut. Juhitavus ja käiguvahetus paranesid igatahes märgatavalt. VKM Motors.

Pukside koodid, kui keegi veel tahab vahetada:
PFF80-1220R - FRONT LOWER ENGINE MOUNT INSERT (DIESEL)
PFF80-1201 - FRONT LOWER WISHBONE FRONT BUSH
PFF80-1202 - FRONT LOWER WISHBONE REAR BUSH
PFF80-1203-25 - FRONT ANTI ROLL BAR MOUNTING BUSH 25MM (2 PIECE)
PFR66-519-19 - Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 19mm

Siiani olen autoga väga rahul. Suvel sai ette võetud umbes 1500 km pikkune reis Rootsi Saabifestivalile. Tuleb ikka tõededa, et mugavad autod on need Saabid :)

Üks värskem pilt ka
Pilt
Viimati muutis vmaster, P Nov 03, 2019 16:01, muudetud 2 korda kokku.
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#152

R Nov 01, 2019 14:48

Kiidan tehtud töid :cool:

Difuuser ja tagatiib on kirss tordil ikka ;)

On näha, et oled tõsine Saabifänn ja mingeid allahindluseid ei kaasne selle Saabihaigusega :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#153

R Nov 01, 2019 14:53

Tänan. Nagu paljudel, on saabihaigus mind vallanud täielikult ja ega mul selle vastu midagi polegi :) Tahaksin kiita ka kõiki töökodasid, kus erinevaid töid teha lasnud olen. Alati väga positiivsed kogemused :thumb:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#154

E Jaan 13, 2020 18:36

13.01.2020 seisuga tehtud
* Jahutusvedeliku paagi vahetus, kuna lekkis. V6 tüüpviga. Ferdinand

Viking Motorsis tehtud:
* Uus käigukasti tagumine padi. Kahjuks seda Powerflex ei tooda. Seega sai OEM osa. Vibratsioon nüüd tühikäigul kadunud.
* Vahekasti lekete kõrvaldamine. Detailid ise ei maksa palju aga vahetamiseks kulus 8h tööd. Kui keegi plaanib ise teha, siis allpool on koodid:
55566347 - Vahekasti simmerling
55566346 - Vahekasti võlli sisemine simmerling.
55566355 - Käigukasti ja vahekasti vaheline rõngastihend.
55566345 - Vahekasti võlli välimine laager.
55566426, 55566427 - Rõngastihendid.
93165383 - Vahekasti õli.

* Uued esimesed piduriklotsid
* Kuuenda silindri pihusti. Lõpetas enne jõule töö ja olin sunnitud pea kuu aega autota olema.
* Uus kardaan, kuna vana oli läbi roostetanud ja läks katki. Õnneks juhtus samal ajal kui auto remondis oli.
Viimati muutis vmaster, E Jaan 13, 2020 18:58, muudetud 1 kord kokku.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#155

E Jaan 13, 2020 18:52

vmaster kirjutas:
E Jaan 13, 2020 18:36

* Uus kardaan, kuna vana oli läbi roostetanud ja läks katki. Õnneks juhtus samal ajal kui auto remondis oli.
Mis asja :mrgreen: pilti pole vanast kardaanist?
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#156

E Jaan 13, 2020 18:58

Detsembri alguses Leedus käies oli tunda sõitmisel iseloomulikku vibratsiooni. Käis peast läbi, et ilmselt kardaan on mineku peal ja nüüd ta läkski (oli ühest kohast lahti murdunud). Pildid tegi VM ka. Lasen neil saata endale ja lisan siia.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#157

E Jaan 13, 2020 20:47

vmaster kirjutas:
E Jaan 13, 2020 18:36

* Uus kardaan, kuna vana oli läbi roostetanud ja läks katki. Õnneks juhtus samal ajal kui auto remondis oli.
Sa ikka tallad ka korralikult ja see T8 soft ka ju kangemaks vist muditud :D

Mind juba ammu T7 purki uue softi toppinud mees hoiatas käigukasti ribadekslaskmise eest kui väänet juurde sebida.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#158

E Jaan 13, 2020 21:38

Seda T8 softi pole mu autos kuhugi panna :D
Käigukastiga pole veel midagi juhtunud. Vahekasti lekkeid on VM teistelgi parandanud. Lõpuks on see kõik ikkagi loomulik kulumine ja ei tohiks kedagi heidutada :D. 250 tuhande kilomeetrise läbisõidu juures ikka midagi juhtub. Edasi uute täiendustega :beer:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#159

T Jaan 14, 2020 11:08

Pildid lagunenud kardaanist:

Pilt

Pilt

Pilt

Paistab et rooste pole ikkagi peamine lagunemise põhjus. Pigem metalli väsimine vms.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#160

T Jaan 21, 2020 14:47

Nädala sõitis auto ilusti kuni tekkis probleem, et üks silinder ei tööta. Ecu näitas veakoode P0206 - Injector Circuit/Open – Cylinder 6, P0300 - Engine Misfire Detected, P0306 - Misfire Detected (Cylinder 6). Peale veakoodide kustutamist sõitis auto natuke aega normaalselt aga tekkis uuesti sama probleem. Lisaks juba VM-s vahetatud 6. silindri pihustile vahetasin ise sama silindri süütepooli, mis aga olukorda ei parandanud. Lõpuks Trionic selgitas välja, et ecu on ikkagi vigane. Õnneks oli tal saadaval üks TurboX ecu, mis ka mu autole sai paigaldatud.

Sn: 252949 km
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#161

T Jaan 21, 2020 15:05

Soft läks kaotsi nüüd või sai teisele yle kanda?
Kogenud Aeronaut. :drive:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#162

T Jaan 21, 2020 15:23

Üle kanda otse ei saa kuna uuel ecu-l on erinev seerianumber ja tarkvara versioon. Saab panna uue ecu jaoks sobiva soft kuna TurboX kasutab erineveid opsüsteeme. Jaanus kunagi oma TurboX-l tegi seda.

Vaatan et neid Bosch ME9 ecu-sid saab ka parandada. Võibolla saab vanast ka asja.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#163

E Jaan 27, 2020 18:15

Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).

Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#164

E Jaan 27, 2020 18:35

See kardaan oli ju otsaflantsi külge kinnikeevitamata jäetud!
Oleks autol natukene väänet ka, siis oleks ammu pidanud sodiks minema :D
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#165

E Jaan 27, 2020 18:51

500 Nm pidas siiani vastu :)
Kasutaja avatar
Marko647
Saabiklubi liige
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#166

T Jaan 28, 2020 11:40

vmaster kirjutas:
E Jaan 27, 2020 18:15
Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).

Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
Kuidas Pioneer roolipealsete nuppudega ja hands-freega on, need toimivad edasi ?
:drive: Diisel lennuk
Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#167

T Jaan 28, 2020 11:51

Marko647 kirjutas:
T Jaan 28, 2020 11:40
vmaster kirjutas:
E Jaan 27, 2020 18:15
Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).

Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
Kuidas Pioneer roolipealsete nuppudega ja hands-freega on, need toimivad edasi ?
Toimivad ilusti. Apple CarPlay kaudu on kontaktid niikuinii süngitud seadmesse, seega käed-vaba funktsionaalsuse kasutamine on eriti lihtne.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#168

T Veebr 04, 2020 16:18

04.02.2020 tehtud:
* Tehnohooldus (mootoriõli Titan 5w30, õlifilter, salongifilter, K&N filtri hooldus)
* Uued tagumised pidurisadulad ja tagumised klotsid. Vasak tagumine pidur jäi kergelt peale ja ketas läks tuliseks. Parem ketas aga oli vaevu leige.

Tööd teostas AAC Ferdinand. Sn. 254442 km.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#169

K Apr 29, 2020 16:11

Vahepeal tehtud:

Rehvitakso OÜ
* Hrschi suveveljed üle värvitud, kuna kahel veljel suutsin ääred kriimustda eelmine aasta Saabifestivalil käies. Ühtlasi ka suverehvid all.

JN Cardetailing/detailer.ee
* Detailing välispesu sellest teenuste valikust: https://detailer.ee/valispesu/. Rauaeemaldust polnud ammu teinud ja üllatuseks tuli seda saastet päris palju maha.
* Salongi keemiline puhastus koos nahahooldusega sellest teenuste valikust https://detailer.ee/interjoori-puhastus-ja-tootlus/. Sisepindade puhstamiseks Meguiars APC, kaitsetöötluseks Nanolex Interior Dressing, naha puhastamiseks ja töötluseks Dr Leather Leather Cleaner.

Troostauto:
* Parem tagumine kokkujooksuvarras.
* Ees amortide tugilaagrid ja padjad.
* Tagumine parem amort, kuna lekkis.
* Sillastend

Esisillast enam kõrvalisi helisid ei tule ja rool on jälle otse :thumb:

SN: 257776 km
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#170

K Juun 03, 2020 23:32

Täiendus logisse:
* Pikemat aega häiris vibratsioon kiirustel 80-100 km/h ja edasi. Kontrolli käigus selgus et kõik veljed on kõverad. Esimesed vähem ja tagumised rohkem. 13.05.2020 veljed sirgestatud Sirgest OÜ-s Tutermaal.
* Paigaldatud Do88 intercooler koos torudega (BigPack). Maanteel tehtud testiks mõned tugevamad tõmbed - IAT 17-21 kraadi. Linnas nt Järvevana teel IAT 23-25 kraadi kiirusel 70-80 km/h. Ideaalne kooslus koos vesi-metanooli pritsega jahutuse osas. Kokkuvõttes ütleks et auto liigub palju reipamalt :) Esimene asi, mida tundsin, oli väiksem turbo lag. Paigaldas VKM Motors 02.06.2020. Dünosse mineku planeerin vist Juulis.

Sn. 258844km
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#171

R Juul 31, 2020 19:37

Vahepeal tehtud:
* Uus aku katteplastik. Vana oli üsna praguline juba. Ostsin VM-st.
* Mootori detailing pesu. Viimane mootori pesu oli umbes 3 aastat tagasi ja selle ajaga oli mustust omajagu kogunenud. JN Cardetailing.
* Erinevad summuti kinnitused. Vanad olid katki ja summuti käis vastu kere. Ferdidand.
* Tagasillas Powerflex PFR80-1210 (REAR TRAILING ARM FRONT BUSH) puksid . Vanadel olid sisud lahti. VKM Motors.
* Läbitud ülevaatus vigadeta, Järgmine 07.2021.
* Paigaldatud Hirschi iluvõrede komplekt. Parandavad õhuvoolu coolerisse kui OMC-d silmas pidada. Samuti sobivad need 9-3le. Soov on udutulede ja võrede raamid TX omade vastu vahetada, kuna sobivad pareminie ja mõned kinnitused on niikuinii katki. Alumine võre tellitud Maptunist ja ülemised Stephan-individual veebipoest. Paigaldas Ferdinand.

Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#172

R Juul 31, 2020 23:14

Kurja, vaatasin töökoja aknast ülevaatuse ajal, et jube tuttav SAAB aga ei pannud uimase peaga üldse pilti kokku,
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#173

E Aug 03, 2020 23:21

saabu14jr kirjutas:
R Juul 31, 2020 23:14
Kurja, vaatasin töökoja aknast ülevaatuse ajal, et jube tuttav SAAB aga ei pannud uimase peaga üldse pilti kokku,
Eks auto oli siis pesemata ka :D Seal Laki tn. ülevaatuspunkti ees olev lamav politseinik on ehk veidi liiga järsk ja peab väga tähelepanelik olema, et sealt üle sõites summuti vms vastu ei käi. Madalama autoga üsna võimatu vist seda ületada.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#174

R Aug 07, 2020 13:24

Käisin enne OMC-d ka dünos et kontrollida, kuidas olukord on. Peamine erinevus on pöördemomendi kasv madalatel pööretel. Kadunud aga on umbes 20-30 hj. Tarkvara peaks võimaldama üle 320 hj pööretel 5500 rpm. Logide järgi võib oletada, et liiga suur metanooli kogus vähendas võimsust. Metanoolipritse kontrolleri jõuan loodetavasti enne OMC-d täpsemaks seadistada ja peaks need puuduvad hj ka tagasi saama.

Graafik:
Pilt

Softitegia kommentaar
The logs looked fine and the AFRs are where I would expect them to be for best power with methanol/water injection. The car has a factory wideband so we can see the actual and commanded air/fuel in the logs and it was fine. The only thing I would suggest is that you have to tune the methanol/water injection volume and progression to get the best power on the dyno and the tune will adapt as you do that. I would have expected your peak power to be ~ 5500 rpm so you might have been injecting too much methanol/water and that can cause the power to drop. Your mass airflow and ignition timing should have been sufficient to make over 320 hp at the engine at 5500 rpm.
Tellisin ka OBDLinkSX seadme, millega muutsin kiiruse piiraja 240 km/h -> 300 km/h. Mitte et mul seda saavutada õnnestub sel korral aga hea oli teada, mis kiirusele piiraja tehasest seadistatud oli :)
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#175

T Aug 11, 2020 10:28

Laupäeval saab siis joonele panna :)
Suletud