8. leht 9-st

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Aug 11, 2020 11:16
Postitas vmaster
mart284 kirjutas:
T Aug 11, 2020 10:28
Laupäeval saab siis joonele panna :)
Stardijoonele saab ikka panna jah :D. 911 vastu pole mul kahjuks erilisi võimalusi.
Tore on kindlasti. Ehk saan mõne km/h juurde võrreldes eelmise aastaga.

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 10:27
Postitas vmaster
OMC2020 tulemused tulid seekord sellised:

1. Sõit 229 km/h, 1/2 miilil 189 km/h
2. Sõit 227 km/h, 1/2 miilil 194 km/h.

Parandasin eelmise aasta tulemust (218 km/h) 11 km/h võrra . Seega isiklik rekord. Teises sõidus lasin gaasipedaali veidi vara lahti. 235 km/h peaks olema selle auto max praeguses seades. Tehnika toimis seekord suurepäraselt. Kulutatud eurod on asja ette läinud :)

Hetkel arenduses ~500hj komplekt, mis peaks olema saadaval selle aasta lõpuks. Loodan, et järgmise aasta OMC-l saan seda proovida.

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 11:41
Postitas I-Vaari
vmaster kirjutas:
T Aug 11, 2020 11:16
mart284 kirjutas:
T Aug 11, 2020 10:28
Laupäeval saab siis joonele panna :)
Stardijoonele saab ikka panna jah :D. 911 vastu pole mul kahjuks erilisi võimalusi.
Tore on kindlasti. Ehk saan mõne km/h juurde võrreldes eelmise aastaga.
Kui 500 HP raamivahel siis peaks möne nn sportautoga kannatama rinda pista kull. :)

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 11:57
Postitas vmaster
I-Vaari kirjutas:
E Aug 24, 2020 11:41
Kui 500 HP raamivahel siis peaks möne nn sportautoga kannatama rinda pista kull. :)
Ehk saab jälle mõne km/h juurde.

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 16:06
Postitas mart284
500 hp peaks juba päris head numbrid tulema - mis kiirusel mootori piiraja segama hakkab?

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 16:12
Postitas vmaster
mart284 kirjutas:
E Aug 24, 2020 16:06
500 hp peaks juba päris head numbrid tulema - mis kiirusel mootori piiraja segama hakkab?
Piiraja oli tehasest seadistatud 240 km/h. Tõstsin selle 300 km/h peale. Rohkem ei saanud :)

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 19:31
Postitas kroom
Selliste kilovattide juures peab hoopis küsima, et ega mootor miili jooksul viimase käiguga piirajani ei jõua!

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 20:19
Postitas wilddog
kroom kirjutas:
E Aug 24, 2020 19:31
Selliste kilovattide juures peab hoopis küsima, et ega mootor miili jooksul viimase käiguga piirajani ei jõua!
Max RPM tõsta 8500 ja hoia aga peal :drive:

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 21:08
Postitas I-Vaari
Peaulekanne nende MY 9-3 del ja 9-5 tel suhtrahulik. Peaks 100 km/h juures mootor toimetama ca 2000 rpm. Et selle kiirusepiiri kätte saaks OMC l millest "elu algab" on vaja vähemalt 800 HP. Kiire tänavaautoga SAAB 9-3 ja SAAB 9-5 puhul tehniliste nöuete järgi kahjuks 300 km/h praeguste turvalisusnöuete alusel ei ole lubatud.

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Aug 24, 2020 22:24
Postitas vmaster
Wikipeedia andmetel on GM HFV6 mootori piiraja 6500-7200 p/min. Esimeses sõidus kiirusel 230 km/h oli 6. käiguga mootori pöörete arv umbes 5300. Siis tuli juba "brake" silt vastu. Arvan, et ruumi veel jääb 500hp ja 250-260 km/h jaoks. Käigukastiks GM F40.

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Aug 25, 2020 11:16
Postitas mart284
Ma seda mõtlesingi, et mis see kiirus on, kui viimane käik piirajas on :)
I-Vaari - ühe sõidu saad alati tehtud, kui sõidad Saabiga 401kmh, siis järgmiseks sõiduks nõutakse kõiki vajalikke turvavarustusi :) Ehk kiire auto ehitajad peavad esimese katsega max kiiruse kätte saama.

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Aug 25, 2020 11:33
Postitas SoS
No arvutuslikult siis 6500 korral 280kmh ja 7200 korral 310kmh

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: R Okt 30, 2020 10:06
Postitas vmaster
Vahepeal tehtud

Tehnohooldus ja Haldex-i hooldus. Viking Motors
Veljed tasakaalustatud. Vibratsioon kadunud. VKM Motors
Hirsch-i iluvõred + TurboX võrede raamide combo korralikult paigaldatud. VKM Motors.

Sn 266622 km

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: L Okt 31, 2020 18:10
Postitas Marko647
vmaster kirjutas:
R Okt 30, 2020 10:06
Vahepeal tehtud

Tehnohooldus ja Haldex-i hooldus. Viking Motors
Veljed tasakaalustatud. Vibratsioon kadunud. VKM Motors
Hirsch-i iluvõred + TurboX võrede raamide combo korralikult paigaldatud. VKM Motors.

Sn 266622 km
Pilti ? :D

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Nov 09, 2020 13:08
Postitas vmaster
09.11.2020

Uus esiklaas (Saint Gobain). Lisaks sain tasuta klaasikindlustuse aastaks :thumb: Glassdrive
Uued kojamehed Saab Original. VM-st

Sn 267822 km

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Nov 17, 2020 11:22
Postitas vmaster
16.11.2020
Välispesu (sh pigi- ja rauaeemaldus).
Esiklaasi keraamiline kaitsetööltus Krytex Mega GLASS
Tulede poleerimine ja keraamiline kaitse Nasiol zr53

JN Cardetailing

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Nov 17, 2020 14:36
Postitas mart284
Anna teada, kuidas see esiklaasi asi toimib

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Nov 17, 2020 14:39
Postitas vmaster
mart284 kirjutas:
T Nov 17, 2020 14:36
Anna teada, kuidas see esiklaasi asi toimib
Janno ütles, et tema on rahul. Talvel näiteks ei pidavat esiklaas jäässe minema niipalju, et peaks kraapima.

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Nov 17, 2020 17:13
Postitas mart284
Janno kiitis seda mulle ka:) Mõtlesin, et uurin "sõltumatu eksperdi" kogemust. Proovi paar vihmast nädalat sõita ja kui meeles on, kriba siia, kuidas võrdlus on?

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: E Nov 30, 2020 17:26
Postitas vmaster
30.11.2020
Uued talverehvid Continental VikingContact 7 225/45/18. Rehvitakso.

Sn. 268749 km

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: R Dets 11, 2020 23:53
Postitas vmaster
Enne talve lasin teha korda kohad millele oli vahepeal tekkinud rooste. Tähelepanu vajasid mõlemad tagumised rattakoopa servad. Tagatulede ülemiste otste juurest oli värv maha hõõrutud ilmselt vibratsiooni tõttu. Katuse ja a-piilarid lasin üle värvida, kuna sinna oli tekkinud palju kivitäkkeid. Tahan jälle kiita Kruvi Värvikoja põhjalikkust ja pühendumust, et üks Saab rooste käest päästa.

Mõned pildid enne keretöid
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tulemus
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Dets 29, 2020 11:34
Postitas vmaster
Viimane sissekanne sel aastal:

Õnnestus kuidagi kaotada autovõti. Õnneks oli teine olemas ja toimis peale mitmeaastast pausi. VM-l tellis ja seadistas uue võtme.

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Jaan 05, 2021 11:53
Postitas vmaster
2020 aasta eelviimasel päeval andis Saab kaks teadet - Anitlock brake malfunction. Contact service ja Traction control failure. Contact service. Veidi nukker oli see, et kuna abs ja tcs ei tööta, et ole ka nelivedu ja lund ei saanud nautida. Õnneks peamised tänavad said kiirelt lumevabaks. Gaasi vajutada väga julgeslt siiski ei saanud, kuna 540 Nm esirattasse muutis auto üsna juhitamatuks. Veakood C004506 - Left Rear Wheel Speed Sensor viitas sellele, et vasaku tagaratta kiirusandur ei töötanud. Kuna 9-3-l on kiirusandur rattalaagri sees, siis tähandas see rattalaagri vahetust.

05.01.2021 - Vasak tagumine rattalaager vahetatud. Viking Motors.

Sn. 270370 km

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Jaan 05, 2021 13:34
Postitas I-Vaari
On Sinu SAAB muidu pea12 aastat ja päris korraliku läbisöidu puhul suhtnormaalselt vastu pidanud. Eesti kliimas ka see roostetamine ju tavaline. Samas lasid need roostetäpid körvaldada ja kui auto kere öönsuste kaitse öliga ka pöhi üle pritsitud siis roosteuss väga närima ei pääse. Pildi järgi on ka värvitöö tulemus ju rahuldav. Muide kadunud vötit vöib näiteks diivani vöi tugitooli käepideme ja istmepadja vahelisest praost otsida. Sellisesse kohta peitub nii möndagi. :)
Muide need rattalaagri sisse ehitatud kiiruseandurid on uutel veokitel veel nutusemad , 5 a kasutusel ja pidevad törked kuumenedes nii tavalised , et enam hoiatustuledele ei viitsi reageerida. :conf:

Re: Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster

Postitatud: T Jaan 05, 2021 18:36
Postitas vmaster
2017 sügisel lasin teha tagumiste rattakoobaste ääred. 3,5 aastat vastupidamist meie kliimas on väga hea tulemus arvestades veel seda et neid on ka enne tehtud ja plekki võrreldes originaaliga seega vähem alles. Erinevaid krunte ja mastikseid on rooste vältimiseks hr. Kruvi pannud erinevatesse kriitilistesse kohtadesse piisavalt. Järgmine kord enam pelgalt rooste eemaldamisega hakkama ei saa ja peab uued rattakoopa ääred panema. Aga kuna tegu 9-3 SS nõrga kohaga, siis siiani olen isegi muretult hakkama saanud. 3-4 aastat võiks jälle hooleta olla :)