Saab 9-3 SS Vector 2.0t MY03, heff

heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#1

T Aug 25, 2015 13:37

Alustan sellest, et Saabid kogu aeg ülimalt sümpaatsed olnud ja eriti 9-3 SS alati mulle meeldinud, aga soetamiseni polnud jõudnud kuni vana auto (mis oli küll väga armsaks saanud) jäik vedrustus ja töökindlus (pigem küll selle puudumine) viskasid kopa ette ja kui järjekordselt auto remondis oli ning ühe tonnisega ringi sai sõidetud, läks vana müüki ja hakkasin Saabe uurima. Kaalukausil olid erinevad 9-3'd (nii SS kui vana kerega) ja 9000'd, aga lõpuks sai kodu juurest üks 9-3 SS ära võetud, leidsin ta siitsamast Saabiklubist.
Autost endast - värvus on must, varustusastmeks Vector, kapoti all 129kw ja käike vahetab auto ise. Tehasest veeres välja 2002. aasta suvel ehk MY2003-ga tegu. Poolnahk sisu, elektriline juhiiste, isetumenev tahavaatepeegel, 150W helisüsteem, vihmaandur, parkimisandurid, Xenonid, pagasnikul tiivake ja mustaks värvitud veljed. Ega muud ei oskagi lisada - panen paar pilti ka (loodetavasti eelmine omanik ei pahanda - laenan ka tema pilte).

Pilt
Pilt
Pilt

Pisivigu ka leidub - parempoolne tagumine uks keskluku sõna ei kuula ja kõrvalistuja aken keeldub ka töötamast. Mõni iluviga leidub ka, aga need nii pisikesed, et ei tasu mainimist. Siinkohal tänud Saabiklubile ja selle liikmetele, kelle kogemuste ja nõuannete põhjal autot valitud sai :notworthy:
Esmamuljed igati positiivsed, Saabi-unistus lõpuks täide läinud.
Ainuke asi, mis kehvem kui eelmisel autol, on rooli feedback, kuid selle teevad kuhjaga tasa suurem sõidumugavus ja kõik muu selle auto juures.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

T Aug 25, 2015 14:55

Tere tulemast ja hoia autot ikka Saabi vääriliselt :)
ndr3k
Postitusi: 87
Liitunud: N Mai 09, 2013 20:17
Asukoht: TLL / EETN
Auto: 9-3SS MY04 2.0t Vector, TurboX

#3

T Aug 25, 2015 17:50

Esimese hooga vaatasin, et keegi kurask on minu oma maha parseldanud. Ega neid mustade velgedega väga palju ilmselt rohkem polegi. Aga ei - kaiki on kunnossa - minu oma seisab veel akna all. Väga noobel igatahes.

PS! Kui keegi võõras üritab sinu omasse kuskil päise päeva ajal meeleheitlikult sisse trügida, siis võib olla tegemist minu teispoolsusega - ta teeb mustadel 9-3 del ainult velgede järgi vahet :D
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#4

T Aug 25, 2015 18:30

Tänan sooja vastuvõtu eest.
Eks hoian autot ikka hästi ja katsun seisukorda üha paremaks saada jooksvalt. Ja kui keegi autosse tungida üritab, katsun mõistev olla :D
Mustad veljed alguses väga ei meeldinud, aga üha rohkem hakkavad meeldima nii nagu harjun. "Õnneks" tuleb juba mõne kuu pärast talvekad alla panna ja siis on Saabi ilukilpidega plekikad mõnda aega heaks vahelduseks.
moltobueno
Postitusi: 61
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#5

T Aug 25, 2015 19:23

Mul parempoolne tagumine uks sama teema - kesklukk ei tahtnud töötada. Liigutasin nuppu üles alla mõnda aega ja oli kuulda, et lukk hakkas tööle...
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#6

T Aug 25, 2015 21:16

Mul parempoolne tagumine uks sama teema - kesklukk ei tahtnud töötada. Liigutasin nuppu üles alla mõnda aega ja oli kuulda, et lukk hakkas tööle...

Ma liigutan sama ukse nuppu juba 2 aastat :) Saab selle tulemusena alzheimerist üle ja töötab mingi nädalakese kuni kuu taas ilma probleemideta. Küll on külge harjunud komme see uks alati üle kobida kuna krdi pigiklaasist läbi ei näe kas läks nupp alla või mitte. Kuniks lõplikult pekki ei lähe ei hakka vahetama ka.

Aga tore näha, et teemaalgataja auto otsingud on eduka tulemiga päädinud :beer:
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

T Aug 25, 2015 21:33

Muretuid kilomeetreid! Ilus auto, SS'i klaasipind on väiksem ja täitsa sobib akvaarium.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#8

T Aug 25, 2015 21:55

Pean ütlema, et see on ikka hämmastav, kuidas ühe ja sama aastakäigu autod võivad erineda. Kui eelmine oli 2002. aasta auto, tundub praegune 9-3 justkui 5a või rohkemgi ees olevat ajas. Ometi mõlemaid võiks Premium-klassi masinateks pidada ja varustusaste ka mõlemal pigem üle keskmise oma mudeli juures. Minu emotsioonid on laes!

Natuke aega liigutasin ukse nuppu üles-alla, aga väga tolku polnud. Kuna enamasti sõitmised üksi-kaksi ja eelmisel autol üldse tagumised uksed puudusid, siis ei ole see õnneks häiriv. Kõrvalistuja aken võiks ju nagu lahti käia, suvel mõnus (harjumus sooja ilmaga sõita lahtiste akendega linnas), aga suvi hakkab lõppema ja väga kiire sellega seega pole.
Mis minu jaoks oluline - veermik, käigukast ja mootor on väga heas seisukorras ja peavad end eeskujulikult ülal (sülitab kolm korda üle õla ptüi-ptüi-ptüi). Seega peavalu sellevõrra vähem. Plaanis siiski VM-i lähiajal külastada ja enne sügist-talve vajadusel mõned asjad ära teha, võib-olla saab mingit infot varasema hooldusajaloo kohta ka. Hetkel selles osas natuke tühi maa, ost sai tehtud pigem kõhutunde ning emotsioonide põhjal.

Algul mõtlesin, et võiks mingi hetk lasta tagumise ringi ära toonida, aga ausalt öeldes tõesti ei häiri see kuidagi. Eelmisel autol oli isegi esimestel küljeakendel kerge toon peal, seega natuke vajas "akvaarium" harjumist. Samas tagaaknal vist on mingi kile vms küljes - tagasõitvate autode esituled summutab kuidagi ära ja kergelt kollakas/pruunikas toon on. Samas niisama vaadates ei pane tähele, et midagi oleks, kui siis väga õrnalt. Selline pisut polariseeriv efekt valgusallikatele. Nt kui mõnel geeniusel on linnas kaugtuled peal ja mul seljas sõidab, võin tahavaatepeeglist otse vaadata ja näen selgelt kogu autot, kuid samal ajal küljepeeglitest lihtsalt pimestab. Päris praktiline lahendus.

Vasakpoolse tagumise suunatule sisse on üks pirn ringi jooksma pääsenud, eelmine omanik vahetas pisut õnnetult seda pirni, ülal pildil ka näha. Mingeid nõuandeid äkki, kuidas selle kätte võiks saada? Ühtlasi, kuidas saada aru, et jahutusvedeliku tase on madal? Hetkel on nõks alla paagi visuaalse keskkoha.

Ja taaskord tänud heade sõnade eest!
Nädala lõpus ilmselt suund Tartu poole, saab pikema maanteesõidu ka ära proovida selle Saabiga:drive:
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#9

T Aug 25, 2015 22:29



Vasakpoolse tagumise suunatule sisse on üks pirn ringi jooksma pääsenud, eelmine omanik vahetas pisut õnnetult seda pirni, ülal pildil ka näha. Mingeid nõuandeid äkki, kuidas selle kätte võiks saada? Ühtlasi, kuidas saada aru, et jahutusvedeliku tase on madal? Hetkel on nõks alla paagi visuaalse keskkoha.


Tagumine tuli käib maha kui eemaldad 3 mutrit. Natuke loksutamist ja küll pirn välja tuleb :thumb:
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#10

N Aug 27, 2015 16:47

Õnneks ei pidanud maha võtma tuld, piisas puuoksaga meelitamisest ja käes ta oligi.
Tahaks teisaldatava kärukonksu maha võtta, kuid kahjuks selle võtit kaasa ei tulnud autoga, eks see selline kergesti kaduma minev kaup on, nagu arvata võib. Samas puudub absoluutselt kogemus varasemalt kärukonksudega toimetamisel, kuidagi maha tahaks ta võtta, kole vaadata :gun:
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#11

N Aug 27, 2015 19:29

Ega hästi see konks sellisele masinale ei sobi tõesti. Samas hea kui olemas on, iial ei tea millal vaja käru taha panna et fibot vedada. Või prouale järjekordne kummut ilma milleta elada ei saa :)
Niipaljukest kui mina aru saan, siis teisaldatavatel mida kaua näpitud pole (võtit kaasa ei tulnud = kadunud...?) kipub see lukusüdamik kinni oksüdeeruma ja polegi nagu muud varianti kui kogu krempel maha kiskuda.
Renee_
Postitusi: 85
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto: 9-3SS Aero Cabriolet

#12

N Aug 27, 2015 23:12

Ma enda Aeroga paugutasin ikka aegajalt ringi nii, et raamid katusel ja käru lehvis järgi. Hea praktiline.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#13

R Aug 28, 2015 12:06

Ei, ära võta ära. Teisaldatav on veel eriti hea. Ma arvasin ka, et milleks seda vaja kui selgus üks päev, et maal on hunnik vanarauda aida all. Küll siis oli see konks tore asi. Pärast olen seda veel kasutanud, igasugu hädalisi vinnanud jne.
Kõige vingemad combid, mida ma näinud olen ongi rataste, järelhaagise jm. kolaga. Jätavad sellise praktilise ja aktiivse mulje. Neid on küll rohkem Soomes, Rootsis.
moltobueno
Postitusi: 61
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#14

R Aug 28, 2015 13:32

Teinekord kaitseb ka väikese parkimisapsaka või tagant sissekõksaja eest ;)
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#15

L Aug 29, 2015 12:13

Teisaldatava eelis ju samas ongi, et vajadusel saab kasutada, enamus ajast ei pea seda olema. Hetkel sain ühe vihje ja proovin siiski eemaldada. Samas pole kahju, kui pean ta külge jätma ikkagi.

Küll aga hakkas Saab oma tegelikku palet mulle tänasega ilmutama. Pagesin paduvihma eest autosse ja avastasin, et kojamehed ei tööta. :mad: Ühestki asendist mingit reaktsiooni ei saanud (kuigi enda poole tõmmates natuke klaasipesuvedelikku tuli, mis muidugi nähtavust ainult halvendas, kuid hiljem ei saanud isegi niimoodi mingit reaktsiooni).
On kellelgi kogemust, mis võiks probleemi tekitada, kust otsima hakata viga?

//edit: veider lugu, aga õhtupoole proovides hakkasid kojamehed tööle. Samas alla lähevad vahepeal aeglaselt, "kakuvad". Ilmselt siis asi kojameeste mootoris, oskab keegi seda kinnitada või ümber lükata?
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#16

T Sept 22, 2015 19:23

Peaaegu kuu aega ja ca 1500km möödas ja auto üle vaid hea meel!

Vahepeal sai pisut hooldatud: uued pidurikettad-klotsid ette, vahetatud sai mootoriõli ja õlifilter, lisaks salongi ja õhufilter ning mõningad kuluosad veermikus. Sumbuti sukk oli ilmselt juba pikemat aega suht vabalt rippunud ja sai ka see ära vahetatud koos vastava kinnitusega (mis oli eelnevalt asendatud traadijupiga). Plaanis ka uuel kuul profülaktika korras käigukastil ning jahutussüsteemil mahlad välja vahetada, kuna puudub info, millal seda viimati tehtud on. Mõtlengi ja võrdlen pakkumisi hetkel, kus seda teha lasta - ilmselt tuleks kuskile Saabi-spetsiifilisse kohta pöörduda, kus ka jahutusvedeliku-käigukasti lekkeprobleemiga kursis ollakse ning osatakse kommenteerida, kas on ka mul põhjust seda karta.

Lasin ka esituled ära poleerida Autofreshis, kus tehti suurepärast tööd - tuled on nagu uuel masinal.
Lisaks sai tükk aega temperamentsete kojameestega vaeva nähtud, korra oli auto pool päeva Ferdinandis ja selle aja jooksul töötasid kojamehed ideaalselt, seega polnud võimalik ka viga otsida. Ka edaspidi hakkasid kojamehed tööle siis, kui oli vaba hetk ja sai võetud suund Ferdinandi suunas. Kui eelmise töönädala lõpuks lõppes ka kojameestel taas jõud, sain õnneks abi kaasfoorumlaselt pumps'ilt, kes tuli puhkepäeval päästma ja müüs ning paigaldas uue kojameestemootori. Kuigi kindel polnud, et asi selles, sai võetud see risk ja tundub, et raha läks õigesse kohta.
Veel tänud ka teisele foorumlasele Caliba'le, kes tegi veokonksu taas teisaldatavaks, seega igapäevaselt kulgen nüüd ilma konksuta - endal mõnusam autot parklas vaadata.

Täna sain uued märgid ka autole paigaldatud, selleks puhuks ka paar pilti, mis vahepeal visuaalselt muutunud on (tulede enne-pärast võrdlus sai varem tehtud, ei hakka uuesti pildistama selleks, SAAB-imärke ilmselt varemgi nähtud :)).

PiltPilt
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#17

K Okt 14, 2015 22:04

Väike uuendus jälle - sai möödunud nädalal lastud Vikingis käigukasti ja jahutussüsteemi mahlad välja vahetada (puhtalt seepärast, et oli odav ja mugav võrreldes teiste pakkumistega), lisaks mainiti ära, et vaakumpump lekib (kuigi põgusalt asja uurides näib, et asi võib ka tihendis olla, hinnavahe meeletu) ja roolivõimu simmerling ka lekib. Lekked pidavat üsna väiksed olema, aga likvideerida need muidugi tuleks, vb järgmisel kuul võtan plaani.
Näha oli muidugi niisama peale vaadates ka juba autot ostes, et roolivõimu paagi ja mootori ühe osa (mis, nagu nüüd selgus, on vaakumpump) juures pisike lekkimine toimub, niiet eriti ei üllatunud.
Vaakumpumba puhul, kui tihend lekib, pole väidetavalt mingit arusaadavat erinevust, kuid kui pump ise lekib/on vigane, kas siis peaks ehk kuidagi avaldama viga? Ei usu nagu väga, kaebusi otseselt pole. Mida see vaakumpump üldse teeb? :freak:

Muidu sõidab nagu unistus, kütust joob natuke rohkem kui ootasin, aga las joob, erilist ökopilli ei oodanudki ja sõidud pole ka just kõige ökomad, valdavalt linnas ja ummikus, vahepeal ka väike kruiis mööda järvevana.
Vaikselt peab olemasolevate talverehvide seisukorra tõsise pilguga üle vaatama ja vähemalt 2 uut või "uut" soetama. Lisaks ka lekked ja muud pisemad probleemid korda teha ning võib ehk kevadel ka visuaalsele poolele keskenduda, võib-olla ka CR-is natuke jõudu juurde lasta keerata. Auto on mul siiski eelkõige tarbeese ja töövahend, seepärast autole korraga suuri väljaminekuid eelistan mitte teha, sellest ka niisugune "muuseas" asja edendamine.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

N Okt 15, 2015 8:07

Mida see vaakumpump üldse teeb?
Tekitab pidurivõimendi jaoks vaakumi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#19

N Okt 15, 2015 9:39

Ma olen ka alati mõelnud, et auto on tarbeese aga kuidagi ikka on sinna neid summakesi sisse läinud. Vahetad paar kõlarit ja topid mingeid matte sinna tänna. Siis tõmban jälle pidurit, et milleks, tarbeese ju. Järgmine kord tabab hullus ja vahetan veermikus juppe ilge summa eest. Sõidan ja mõtlen, tarbeese, aitab küll. Läheb kuukene mööda, tahaks midagi parandada, ei ole päris see. Jälle üks vidin vahetatud. Siis tuleb korralise hoolduse aeg. Selle käigus vahetame tavapärased asjad aga ikka vahetan midagi veel ja nii ta läheb.
Ilmselt on päris tarbeeseme sihtgrupp kusagil mujal kui siin foorumites pajatamas, eriti veel Saabiga sõitjad, seega sa juba kuulud nende hulka, kes on rohkem kui auto tarbijad. Tavaline tarbija liisib masina ja vahetab selle niipea kui vähegi võimalik. Saabi olen paljudele soovitanud aga keegi pole ostnud, see pole tavatarbija auto kuigi vaadates Saabide hindu, ostaks ise nii mõnegi masina nimekirjast.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#20

N Okt 15, 2015 23:41

Jep, ivark, täitsa õige jutt. Saab on sümpaatne ja ilmselt tekib nii mõnelgi omanikult sentimentaalsem suhe kui tavalise "hallmetallikdiisliga".

Cyber, oskad sa täpsustada, kas ka tunda see annab igapäevaselt või pigem on tegu olukorraga "töötab või ei tööta"?
Pidurid võtavad suht järsult, samas eelmisel autol olevat jällegi liiga hilja võtnud ja seepärast ei tea, kas midagi veidrat selles on.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#21

R Okt 16, 2015 9:47


Pidurid võtavad suht järsult, samas eelmisel autol olevat jällegi liiga hilja võtnud ja seepärast ei tea, kas midagi veidrat selles on.


Oma auto vaakumpumba lekke kogemusest ütlen, et mingit vahet ei täheldanud peale selle, et aeg-ajalt pidi veidi õli peale valama. Peale remonti enam leket pole ja õlitase püsib normis.
Piduri järskus sõltub eelkõige sellest kui kiirelt sa pedaali tallad, väga äkilise vajutuse peale rakendub see täiendav hädapidurdus assistent. Olen isegi sugulast rooli lastes pea esiklaasi lennanud (õnneks vöö alati peal) kui ta omast arust samamoodi pidurdas kui oma tavapärase autoga :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#22

R Okt 16, 2015 19:07

skyline, sul oli vist tihendis asi, mõtlengi just, et kui ei ole tihendis, vaid vaakumpumbas endas viga, kas siis peaks migneid sümptomeid olema?
Seda hädapidurduse assistenti ei teadnudki. Samas nii tugevalt küll ei vajuta, pigem selline tunne, et väga lühike on ja väga vara algab see vahemik, kus pidurdusjõud on olematu ja kus see on 75%
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#23

E Nov 09, 2015 14:35

Cheers eelmisele omanikule - tuhlasin vanades arvetes ja viimase 2a jooksul vahetatud muuhulgas uute vastu süütelukk ja CIM, endal kohe muretum olla. :beer:
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#24

K Dets 16, 2015 15:19

Nonii, ülevaatuselt esimese raksuga läbi ei saanud. Tagatules vale pirn (ainult pidurit vajutades põleb, aga mitte nii tugevalt kui peaks), suunatuli liiga heledaks põlenud ja üks numbrituli ka ei toiminud. Lisaks pidi mootor liiga õline olema, õnneks vaakumpump sai juba skyline'ilt soetatud ja loodetavasti uuel nädalal saab korda.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#25

K Dets 16, 2015 16:23

Kuidas nad seda õlisust kontrollivad. Mul on ka mõnest kohast veidi õline, keegi isegi ei vaadanud kapoti alla. Mul üks xenon oli roosakas, mainiti ära ja sellest probleemi ei tekkinud. Ülevaatused ikka erinevad oma põhjalikkuse poolest kõvasti. Mul hoopis uuriti, miks pole põhjakorke enam omal kohal.
Vasta