Saab 9-3 SS Vector 2.0t MY03, heff

heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#51

R Mai 13, 2016 10:54

Üht-teist on vahepeal toimunud.

Vahetusse läksid mõlemad ketikomplektid, lisaks ka veepump ja eemaldatud said ka mitmed õlilekked, millega juba talvel hirmutati (õlirõhu andur, klapikambrikaane tihend ja vaakumpumba sisemine tihend, mis välise tihendi vahetamise hetkel oli veel ok olnud, aga nüüd lekkis).
Tööd said tehtud Troostis seekord, jäin väga rahule.

Lisaks tehtud õlivahetus ja natuke nokitsesin ise ka - nüüd on olemas AUX-i pesa ja salongifiltri korpuse tihendi asendasin omaloominguga, kuna vana oli ära kõdunenud.
Ühtlasi sai Sebastianit külastatud mõned nädalad tagasi, autol on jõudu pisut rohkem ja lisaväänet on tunda küll. Peaks siis arvutuslikult olema 154kw ja 340nm, mis on 129kw ja 265nm pealt edasiminek küll (ehk lausa 40nm rohkem väänet kui sarnasel Aerol oleks). Mõnus!

:drive:
moltobueno
Postitusi: 61
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#52

R Mai 13, 2016 15:09

Oskad Auxi ehitusest täpsemalt rääkida? Mis vaja läks, palju lammutasid jne
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#53

R Mai 13, 2016 16:32

Juhtme tellisin www.auxinputs.com lehelt. Eest tuli võtta kliimapaneel ja tuhatoos, et saada "makile" ligi. Siis tuli CD-karp välja koos makiga ja sai taha juhtme külge panna ning tagurpidi tagasi kokku laduda kõik. Pistiku jätsin käeülatusse - tegin augu plaadimängija paneeli nurka selleks.
YouTube'is oli video ka olemas, kuidas seda paigaldada. Paari klambri avamisele kulus rohkem aega, aga üldiselt üsna lihtne protsess, max pool tundi koos testimisega. Tagantjärele mõeldes oleks piisanud ainult kliimapaneeli eemaldamisest, sest juhtme oleks pessa saanud torgata ka "poolpimesi". Tech2-ga vaja lasta AUX aktiveerida ka muidugi.


Millalgi kunagi talvisel ajal sai kütusekulust räägitud. Pool aastat hiljem võib jälle väikse infominuti teha.
Maanteel võtab natuke üle 6l/100km ja kui naine roolis, siis natuke alla 6l/100km. Sellega võib päris rahul olla, kui arvestada, et selline arv on 4 inimesega autos.
Linnas kuskil 11l/100km. Pedaali ei hellita, eriti peale Sebastiani juures käimist :cool:
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#54

R Juun 17, 2016 22:59

Ilusti jälle saanud raha sisse vajutada autosse. Kui talvel läks paremal ees õõtshoob vahetusse, siis nüüd ka vasak esimene, lisaks vasakul ees ka rooliots ja taga mõlemal pool reguleerhoovad ning mingi varras/õõts ka veel, lisaks ka tagumised klotsid.

Vähe huvitavam sekeldus ka - mõni aeg tagasi hakkas auto päris tublisi loike maha jätma. Lähemal uurides jahutusvedelik, lekke kohaks kolme vooliku ühenduskoht ja voolikut katsudes ka kogu paisupaak tühjaks jooksis...
Huvitaval kombel oli plastikust jagaja üks ots ära lagunenud - vooliku sees oli lihtsalt pehmeks muutunud plastmasspudi ja tuli minna uut jagajat otsima. Letikaubaga tegu pole, mõttetult kallilt saab osta VM-ist voolikud, millega kaasas see käib. Sai mõned romulad läbi käidud ja napilt enne tööpäeva lõppu õnnestus ka leida täpselt vajaminev jupp. Kusjuures Wernerilt abi küsides väitis ta, et see jupp kunagi katki ei lähe, samas isegi romulatest oli raske leida mõnda autot, millel see alles oli.

Nüüd on päris hea sõita peale viimase paari kuu töid - mootor korras, sillad vaiksed, lisaks minek ja juhitavus ka tiptop. Auto meeldib, loodetavasti laseb natuke rahakotil ka nüüd puhata. ptüi-ptüi-ptüi
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#55

N Juul 28, 2016 10:36

Sai ühes popis pildistamiskohas paar klõpsu tehtud :)

Pilt

Pilt

Pilt
moltobueno
Postitusi: 61
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#56

N Juul 28, 2016 14:28

Nende mustade velgedega sobiks hästi nende kroomitud võreümbrise asemel mustad :P

Muidu kas toonklaasiringile pole mõelnud? Endale andis küll mõnusama tunde
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#57

N Juul 28, 2016 15:02

Kusjuures olen märganud, et nii mõnelgi 9-3'l on võre mustaks värvitud, aga endale see üldse ei meeldi.

Toonklaasiringi olen täitsa kaalunud küll, aga vajadust ei tunne, pigem visuaalselt annaks ehk veidi juurde. Peab mõtlema :P
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#58

L Okt 15, 2016 20:54

Pole ammu kirjutanud siia. Suvel sai mitmeid pikemaid sõite ette võetud, nii Eestis sees kui ka Vilniuseni välja. Auto teenis hästi ja ainsagi mure või üllatuseta. Kiirteel oli väga mõnus kulgeda ja möödasõidud on alati mõnusalt kiired.

Üllatused kipuvad ikka tavapärasemates oludes juhtuma. Näiteks sai ühel õhtul just ~300km sõidult tuldud, kui järgmisel hommikul kodust tööle minnes enam auto ei käivitunud. Peale sellist pikemat sõitu poleks küll seda oodanud, aga aku oli otsa saanud. Sai uus ostetud ja toimetab jälle edasi. Mõne nädala eest lõpetas bensuluuk enda kinni- ja lahtilukustamise. Pisiasi ja muidu jätaks täiesti ükskõikseks, aga seetõttu tuled enam ei vilgu, kui auto puldist lukku panna. Paraku tähendab see ka ühte pisikest ebamugavust - tuleb ise pilk peale visata, kas ikka läksid kõik uksed lukku (siiani on ühe tagumise ukse kesklukk korda tegemata :red: ). Bensupaagi "lukk" ise on töökorras, probleem on signaali kätte saamisega. Ilmselt oleks lihtsam lasta välja programmeerida, järgmine kord mõnda Tech-iga töökotta sattudes küsin sellega abi.

Septembris sai natuke rohkem remonditud ja hooldatud, näiteks kõrvalistuja aken sai tänu Trionicule taas korda (huvitavalt kombel oli nii tõstuk kui mootor uksest välja tõstetud ja aknaklaasi hoidis üleval üksik puupulk). Salongi panin ka ühelt teiselt masinalt saadud natuke värskemad käepidemete katted, enda omad olid rõvedaks kraabitud või eelmise omaniku poolt üsna kehvasti üle teibitud ja karjusid juba ammu vahetamise järele. "Uued" on tunduvalt paremas seisus.

Lisaks sai kuu lõpu poole lastud vahetada tagumised amordid koos tugilaagritega, paar puksi, käsipiduri trossid ja üks pidurisadul ning tehti ka korrapärane õlivahetus koos filtritega. Ebameeldiva üllatusena tuli kevadel Troostis vahetatud klapikambrikaane tihendit uuesti vahetada lasta, sest lekkis mühinal. Tegelikult väikest õlikadu täheldasin juba suve algul, aga esialgu ei tundunud see kuigi suur ega hakanud pead sellega vaevama. Mure tekkis, kui suve lõpus juba iga 1500km tagant tuli liiter õli peale valada. Hetkel näib korras olevat.

Sellest tulenevalt ka eriti kõiksugu spetsialistide juurde enam ei tõmba - jään ikka omale kõige mugavama ja rahakotisõbralikuma töökoja juurde. Kui just mingid väga margi-spetsiifilised nüansid mind kummitama ei hakka, ei näe põhjust enda elu keerulisemaks teha ja seejuures kallimat raha maksta, kuulates kuidas "spetsialist" kurdab, et elu on raske ja küll ta varsti hakkab veelgi rohkem raha küsima, et üldse ära elada ja teenust pakkuda saaks. Lisaks kiidab, kuidas nende juures prioriteediks on alati kvaliteet ja oskavad teha asju, mida teised ei oska. Ei taha tegelikult mustata kedagi, see ei ole eesmärk. Aga iseenesestmõistetavalt jääb paha maik peale sellist kogemust.
Samas Trionicu juurde viiks autot teinekordki ja olen alati rahule jäänud, kahjuks asukoha ja enda tööaja tõttu on sinna auto viimine alati paras logistikaülesanne. Kuid töö on alati kvaliteetne, tegi akna väga kiirelt korda ja andis muudki kasulikku infot. Tuleb välja, et ukselukke on sel autol mitmeid erinevaid variante ja ühes 2005a UK päritolu masinas olid hoopis teistsugused, mida mingil moel minu masinaga sobitada ei kannatanud.

Ahjaa - ülal sai räägitud käsipiduritrosside ja pidurisadula vahetusest. Üsna tüütu, kuid ka koomiline lugu. Nimelt jäi suvel kallakul parkides käsipidur peale ja maha saamisega oli natuke tegemist. Auto kiskus kuidagi kahtlaselt nii kui gaasi lahti lasin ja 100m möödudes oli korralik kärsakas üleval. Pika peale siiski tuli käsipidur maha ja sain edasi sõita. Nüüd kuu aega tagasi sai sellepärast trossid ja üks pidurisadul vahetatud, lootsin, et enam peale ei jää. Korra-kaks sai proovitud ja käsipidur toimis nagu vaja - super.
Kahjuks eile õhtul jäi käsipidur taas peale täpselt samas kohas, sama kallaku peal kui suvel. Seekord aga teistmoodi - käsipiduri kang füüsiliselt keeldus alla tagasi minemast. Pidavat olema tüüpviga selle kangi mehhanismis. Täna hommikul sai siis natuke urgitsetud ja käsipidur vabaks lastud ning auto jälle sõidab, kuid hetkel ei saa käsipidurit üldse kasutada. Netis on tegelikult juhend olemas, kuidas see korda teha, variant on ka uuema mehhanismiga asendada. Paraku eeldab see parandamine väga kitsas kohas puurimist ja soovitati iste välja tõsta selleks. Ilmselt tuleb enne ülevaatusel käimist see aeg võtta ja keskkonsool täiesti lahti kiskuda ning mehhanism välja võtta ja laua peal vajalikud parandused teha, et käsipidurit kasutada ikka saaks. Lisaks õnnestus nupu vedru ära kaotada, tuleb autoistmete vahele sukelduma minna.

Äkki on keegi juba maadelnud sellega ja oskab kommenteerida, kas sellel isetegevusel on üldse mõtet või tasuks kohe uuemaga asendada? Ja kui, siis kust seda uuena saaks ning mis hinnaks?
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#59

L Okt 15, 2016 23:34

Mina ei oska sulle käsipiduri parandamise osas olulist infot anda aga jutust jäi kõlama, et see üks ja ainumas kallak kipub neid käsipidureid hävitama. Kui asja korda saad, ära sama kallaku peale enam küll mine proovima käsipiduri toimimist!
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#60

P Okt 16, 2016 10:27

Kui korda saab, siis katsun piirduda käsipiduri kasutamisega vaid ülevaatusel :D

EDIT 30.01.2017 - ka ülevaatusel oldi käsipiduriga igati rahul, näitajad olid normis ja midagi nuriseda polnud. Muus osas ka muretu.
Vahepeal ainult kütust kulutanud ja pesulas käinud. Lisaks sai ka talviste külmkäivituste leevendamiseks throttle body puhastatud - tühikäik oli hakanud külmalt pisut lainetama, nüüd püsib jälle stabiilsena. Eks pika elu jooksul ole neid õlijääke ikka kogunenud.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#61

L Veebr 04, 2017 16:25

Võib teema lukku panna - auto müüdud!
Vasta