Saab 9-3 SC 1.9 TiD 110kw, 2006, Reha

Vasta
Reha
Saabiklubi liige
Postitusi: 74
Liitunud: P Dets 07, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#1

P Jaan 10, 2016 1:12

Oli üks ilus karge talvepäev 2014 aasta detsembri algul, täpsemalt vist lausa esimesel, kui sai ette võetud teekond puulinn Tartust (lugeda põhja-Lätiks) kaugele, lausa Soome lahe kaldale, Tallinna taha.
Põhjus oli lihtne, kuna eelmine sõiduk oli keemiatunnist omandanud oskuse väga hästi oksüdeeruda (ja seda mitte vaid kütuse põletamise mõttes, kuigi ka seda) siis juba veidi aega oli meeles mõlkunud uue liikuri idee.
Saabid oma ilu ja võluga olid suutnud seljatada parklates ülilevinud diiselvolkarid, ning et korduvalt oli vaadatud ja vaagitud nii kuulutusi kui ka mõnda isedit sai ka see sõit ette võetud. Kuulutus paljulubav, ajalugu ka olemas, ning isegi telefonivestlus sujus.
Ka kohapeal oli kõik enamvähem korras, ja et mind tuli autost vaat et tõstukiga välja ajada sai alustatud tagasiteed juba kahe autoga, kaasas rohkem pabereid kui minnes ja lubadus lähema nädalaga ka paberimajandus jonksu ajada (kõik sujus kenasti). Nädala jooksul oli auto minu nimel, rahakott kindlustuse, riigi ning kütusehaide poolt tühjendatud ja suunurgad kõrvuni.
Ajalugu näitas, et Saab on olnud kogu aeg Eesti registris, küll aga esimese kolmandiku elust külastanud perearstina kuuevarbalist Vikings Motorsist. Teise omaniku käes käinud usinalt Saabianti käpa all hoolt saamas, vahel harva eksinud ka Eesti VM-i. ostueelses kontrollis Vikingus oli küll näha ühe eelsüüteküünla rike, swirli aktuaatori vale feedback ja soov kangesti dpf-i kõrvetada, aga need tööd jäid juba minu teha.

Masin ise siis
2006 aasta registreering, mootoriks 1.9l 110kw õlipõletaja, ostuhetkel läbisõitu nii 262 500, käike vahetab kangiga vehkides, ning asju mahutab musta värvi universaalkere.
Varustusest on olemas poolnahksisu (just seesama mis kõige paremini määrdub), sisetemperatuuri ja mugavuse eest hoolitseb vastavalt valitud temperatuurile kahetsooniliselt ise, parkimisanduri ülesannet täidab vapper konks mille külge saab lisapagasiruumi kinnitada, heli tekitab paljukirutud amp1 võimendit sisaldav ekraanita süsteem ja tervet plaati mahutav cd- mängija, valgust näitavad halogeenpirnid ja kõik ülejäänud on nii loomulik, et hetkel ei meenugi, ehk ainult teisi imestama pannud originaalalarm oma toredate piiksudega pagasiluugi avamisel.

Sõit on siiani olnud suhteliselt muretu:
eelmisel talvel, kohe peale ostu sai üritatud aeglasena tunduvat starterit vähe järgi aidata, kuna poldid otsustasid avaneda purunemise teel sai igaks juhuks toodu lammutusest teine, millele läksid sisse ilusad uued puksid ning harjad, ühe soojaga läks vahetusse ka tollel hetkel ainus surnud eelsüüteküünal.
Oodates 2015 aasta algust ja õhtuseid üritusi sai vahetatud õli ja filter.
Kevadisem ja kõrgemalt tiirutavam päike ajendas vahetama tagumisi bumerange. Veidi peale seda tuli ette võtta ka tagumiste piduriklotside vahetus, kuna ühe poole jaoks tundus kiirus liiga suur ja siis üritas seda pidevalt alandada. Kuskil selle kvartali sees sai ka swirl rod esialgu vähe kleepuvama määrdega tagasi aetud, lahendus kestis veidi.
08. Juuli vahetasin taaskord õli ja filtri ning ka õlifiltri, lähema paari nädala jooksul sai paigaldatud ka metallist swirl rod repair kit, millega vähemalt siiani on kadunud feedback error ja ka dpf käitub inimlikumalt.
Rahulikult sain kulgeda Oktoobrisse, juba kuu algul tekkis 3. pihusti pistikus kala, viga jahtides suutsin puruks keerata kütusefiltri veeanduri, et sügis on diislitele ju aeg külmaks valmistuda läks vahetusse lisaks andurile ka filter, ja et näpud juba mustaks tehtud sai siis ka termostaat, jahutusvedelik ja eelsüüteküünlad.
Ääremärkusena, kuskil umbes sellel ajal kolisid Tartu Saablased siseruumidesse palle veeretama ja läksin ka vaatama ning meelerahu häirima.
Eelnevast tulenevalt, kui tuli taaskord õli vahetada, siis Detsembri keskpaiku sai Veikovi abivalmis käe ja tõhusa pea kasutamisel vahetatud nii õli kui filter, ja et näpud juba õlised olid siis ka eesmised amorditugilaagrid ja tagumised stabika sisemised puksid, nii ajaviiteks ka salongifilter. Ja täna lõuna paiku andis crowman veidi kibeneid juurde, et terve nädal vaid linnasõitu nautinud ning eilse päeva seisnud koduse liikuri mootor taas põksuks. Teema süüdlaseks on Vvs, kellele sai lubatud 290000 pealt kribama hakata

Senini rahul, nägu naerul, eks mõningaid pisikiikse on, mõnigad väiksed asjad saanud lahenduse nii, et ei mäleta ja siia kirja ei pannud või pole lihtsalt mainimist väärt. Aga põhiliselt, teisi autosi kipun käivitama käsipidurist ja aru ei saa, miks nad süüteluku kuhugi imelikku kohta on toppinud








Lisatud failid
Mõtlesin, et hakkan normaalseks... Aga siis hakkaks teistel igav... Seega ühiskonna hüvanguks olen samasugune edasi
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#2

T Veebr 23, 2016 22:09

Tore et ka teema said lõpuks ära tehtud kus oma tegemisi kajastad (regulaarselt onju) :)

Hoia siis oma Rootsi ratsut kenasti ja ma olen suht kindel, et sõidurõõmu jagub pikaks ajaks :beer:

Pilt

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Ainar
Saabiklubi liige
Postitusi: 380
Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
Asukoht: Liikva
Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
Kontakt:

#3

T Veebr 23, 2016 22:23

Muretut lendu, härra rehale.
Reha
Saabiklubi liige
Postitusi: 74
Liitunud: P Dets 07, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#4

K Veebr 24, 2016 0:25

:beer: klõmm
Mõtlesin, et hakkan normaalseks... Aga siis hakkaks teistel igav... Seega ühiskonna hüvanguks olen samasugune edasi
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#5

K Veebr 24, 2016 12:19

Hea vaadata kuidas inimene autot pidevalt täiendab. Ükspäev numbrialused, teine päev ...
Reha
Saabiklubi liige
Postitusi: 74
Liitunud: P Dets 07, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#6

K Okt 11, 2017 23:30

Hehe, tuli meelde, et peaks kirjutama mida veel vahepealse pooleteise aastaga tehtud.
Õli on vahetatud ja lisatu, usinalt, korduvalt, koos igatsugu filtritega ja ilma nendeta, nii kütteõli kui mootoriõli... Seega justkui on natuke nagu oleks vahepeal sõidetud. Vvs-i mahhinatsioonide tõttu on kõik mittestrobovad pirnid ledid, kõrvade huvides sai veidi pigimatti lisatud, et asi liiga vaikseks ei jääks sai ka veidi kõlareid vahetatud. Viimased paar tegevust tingisid ka ühe küljepeegli klaasi vahetuse, see otsustas lihtsalt mõni km hiljem irduda- sellest tulenevalt tunnistan helimuudatused toimivaks. Ka natuke pidurikettaid, -klotse ning ka bumerange on vahepeal uuemate vastu vahetatud (kahjuks Veiko siiski polnud lõpuni nõus mõttega bumerangid roosaks värvida).
Eelmisel sügisel avastasin taaskord, et talveks läheb ikka pimedaks ja auto ette sai kruvitud Ledbar... peale seda läks märgatavalt vähem pimedaks, kevadel sai allutud mahhinatsioonidele ning suveks auto alla leitud alu46 veljed ning akvaariumitunnetust vähendatud tumendatud tagaklaaside abil.
Kuna mootor otsustas siiski ebaühtlaselt käituda vaatamata pihustite vahetusele sai sel sügisel Veikovi muru veidi tumedamaks värvitud... et muruga sobivat tooni leida otsustasime minu auto küljest maha kruvida sisselaskekollektori ning seal sees leiduva tahmasaasta ropu sõimu saatel murule määrida. Asjade kokku paneku käigus otsustasime, et swirl klapid väga palju tippkiirust ei mõjuta, ning kaalusäästu huvides jätsime need tagasi panemata... sama massi sisse mahtus palju paremini Egri mõttetuks muutev metallleht. Tulemuseks pisiasi, et mootor pole ammu nii kenasti käinud. Kuna hunnik juppe niikuinii kapoti alt väljas oli sai korraga vahetatud ka mõlemad rihmad ning kogu rullikuid ja pinguteid.
Mingil rahulikul teisipäevasel lõunal hakkas kellelgi igav ning sai välja otsitud Tech-2, mille abiga aktiveeriti autos AUX- sisendi võimekus ja lisatulede lüliti.... Peab mainima, et peale seda on palju mõnusam ERRi arhiivist Agu Sihvkat kuulata ja pimedas ringi paugutada.
Üldiselt midagi väääga kapitaalset pole esinenud, kõik kütus Saab sõidumõnu tarvis ära kasutatud, ning üleliigselt pole nõudma hakanud. Läbisõitu 333kkm kandis ja tundub, et tekib veel.
Mõtlesin, et hakkan normaalseks... Aga siis hakkaks teistel igav... Seega ühiskonna hüvanguks olen samasugune edasi
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#7

N Okt 12, 2017 10:02

Kena!
Vasta