1. leht 2-st

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: P Juul 24, 2016 19:42
Postitas marti420
Kuna R4 mootoriga Saabid olid juba läbi käidud tee, siis kuskil jõulude paikku tekkis vastupandamatu soov endale v6 mootoriga Saab soetada. Alguses otsisin uue ninaga 4wd SC 9-3-e , kuid nagu alati polnud parasjagu ühtegi sobivat saadaval. Foorumist leidsin aga ühe vanema ninaga ja esiveolise. Kuna omanik oli nõus selle poole hinnaga ära andma ,siis otsustasin selle käest lastud täisvarustuses Aero ära päästa. Tegelikult oli auto korralikult saabiantis iga 10000km tagant hooldatud, lihtsalt visuaalne pool polnud Aerole sobilik.
Toodud 2008a. USA-st, kuid kogu ajalugu oli olemas, ls ostuhetkel 82000 - kahjuks miilides.
Softi lasin teha Tuner.ee spetsil ja peaks olema u230kw ja u500nm - eks mingi aeg saab seda tünos kontrollida, aga minek on ikka ülimõnus, koos meeldiva soundiga.

Suvalises järjekorras tehtud tööd:
uued esi ja taga pidurid (Deplhi)
uus p.e õõts + veel mõned veermiku osad + v.e laager+silla reg.
uus kojameeste hoovastik
kastiõli vahetus kaks korda - igaks juhuks
uued küünlad ja 1 sil. pool
uued originaal esi amordid
uus kindalaeka liist
uus p.e ukselukk, v.t ja p.t tegin korda - mootori klemmid vajavad pingutamist/puhastust
inglismaa saabilt juhiistme nahk ja padi
uued originaal matid
uus CIM ja kaks uut pulti
uus veepump ja gene rihm
uus turbo solekas ja mõned vaakum klapid
kliima hooldus
uus Exide 74ah aku
uus Simonsi reso
taha toonkile, kerge läikega
esiustesse ja armatuurile uued kõlarid
kõik uued filtrid ja vedelikud
valukad värvitud + uued GY Eagle F1 AS3 suvekad - ülihea pidamisega muideks ja vaiksed ka. http://www.rehvitakso.ee/soiduauto/suverehv/goodyear-eagle-f1-asymmetric-3-235-45-17-94-y-rehvid
kogu auto sai müraisolatsiooni, ka katus - soovitan, muudab 9-3 ikka klass kallimaks autoks.
uued esi logarid
uued Osrami NB xenonid + uued suunatuled
pluss veel mingid pisiasjad mis meeles pole.

poleeritud ja vahatatud Malko Blueberryga + nahahooldus

Viking Motorsis sai natuke värvitud ka.

Mingit to-do listi pole, kui midagi häirib siis tuleb see korda teha!

ls. hetkel 91000 miili





Lisatud failid

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: P Juul 24, 2016 20:00
Postitas Homunkulus
Pöidlad üles! Kui mootor korras, siis teenib kindlasti kaua ja hästi ja premeerib ohjeldamatu sõidurõõmuga. Piltidelt näha, et peremees igatahes hoolib oma autost!

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: P Juul 24, 2016 22:39
Postitas vmaster
Kena masin. Kas sul peale chippimist süütepoolid pole hakanud väsimuse märke näitama?

Aa loen et siiski 1. sil pool on vahetatud. Mu autol sama häda.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Juul 25, 2016 8:20
Postitas marti420
Kena masin. Kas sul peale chippimist süütepoolid pole hakanud väsimuse märke näitama?

Aa loen et siiski 1. sil pool on vahetatud. Mu autol sama häda.


Seda 2,8T poolide teemat on siin üsna hästi seletatud:
http://www.vermonttuning.com/forums/forum/model-specific-discussions/saab/saab-9-3-aero-2-8t-turbo-x/ - mees teab mis kirjutab.
Põhiline on see, et küünalde elektroodi vahe ei tohiks üle 0,9 olla. Peale tuunimist peaks aste külmemad küünlad panema, see eeldab aga ka korralikult pöördesse laskmist, et tahmumist vältida:)
Originaal poolid on muidugi üsna nõrgad ka, Bosch 0 221 604 112 on juba parandatud variant.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Juul 25, 2016 9:30
Postitas vmaster
Seda vermonttuningu jutuga olen kursis. Endalgi on juba pikemat aega plaan sealt soft tellida.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Juul 25, 2016 10:13
Postitas marti420
plaanisin ka ise tuuningu sealt tellida, aga hind jäi ikka üsna krõbedaks. Tuuner.ee tuuninguga olen rahul ja julgen seda ka soovitada, ta on ühe Turbo-x-i ka kiiremaks teinud.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Juul 25, 2016 13:02
Postitas kasparius
Vau! Sõiduärevust vist palju sellega. Ilma lsd esisild. Karmid rehvid peavad olema. Väga ilus asi on!

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Juul 25, 2016 14:48
Postitas mart284
u230kw ja u500nm :head:
originaalis on 188kw ja palju vähem väänet, kuidas tunne täisgaasil kiirendades on?

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Juul 25, 2016 15:22
Postitas marti420
u230kw ja u500nm :head:
originaalis on 188kw ja palju vähem väänet, kuidas tunne täisgaasil kiirendades on?


Minek on väga jõuline igas asendis. Päris täisgaasiga julgeb harva sõita, peab ikka vaatama, et teel poleks vaale ja rattad oleks otse.
Lsd-d pole ja laugemas kurvis saab ka 80 pealt ratta ringi:)
Aga otse kiirendades suudavad need uued GY-id jõu üllatavalt hästi maha panna.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Juul 25, 2016 17:36
Postitas D116
u230kw ja u500nm :head:
originaalis on 188kw ja palju vähem väänet, kuidas tunne täisgaasil kiirendades on?

188? Kas 206kW ei peaks stockis olema.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Juul 25, 2016 17:55
Postitas heff
Olenevalt mudelist olid väiksed erinevused 184-188-206kW (Nm oli vist 350-355-400), läks minu meelest niimoodi. Sellel konkreetsel peaks olema 184kW.
Alates 2007 oli 188kW ja nelikveolistel mudelitel 206kW.

Aga kõnealuse Saabi kohta võib vaid kiita, väga kena (ja võimas) masin :head:

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Aug 15, 2016 14:15
Postitas marti420
Vahepeal sai müraisolatsioon lõpetatud, lisaks ukseplekile läinud pigimatile ja poroloonile said ka uksepolstrid üle tehtud.

Alla natuke pigi ja siis munarest peale. Kui ennem hakkas teatud bassiga polster natuke plärisema siis enam mitte.
Nagisevate käepidemete vastu aitas hästi elektriku teip.


Kõige parema efekti andis rattakoobaste ja logarite katmine Dynamatiga. Veermiku müra vähenes ikka tuntavalt.













Lisatud failid

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Aug 15, 2016 15:40
Postitas AndresV
... Kõige parema efekti andis rattakoobaste ja logarite katmine Dynamatiga. Veermiku müra vähenes ikka tuntavalt.

Ma siiani arvasin, et koopad kaetakse salongi poolelt.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: E Aug 15, 2016 16:08
Postitas marti420
Salongi poolt on ka muidugi tehtud, lisaks kogu põhi, pagas, kapott ja katus.
Armatuuri maha ei katkunud ja sellepärast sai väljast ka tehtud

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: P Okt 30, 2016 10:42
Postitas marti420
Talveks läksid alla uued 215/50R17 Continental VikingContact 6 lamellid http://www.rehvitakso.ee/soiduauto/lame ... -95-rehvid - endise naastu pooldajana on lamellidega ikka väga mõnusalt pehme ja vaikne sõita.

Kiidaks veel ka oma suverehve. Kui kevadel oli küsimus, et kas sellise võimsusega esiveolisele on mõtet premium rehvi alla panna, või suitsetaks mingeid suvalisi hiinlasi. Siis uued 235/45R17 GoodYeari Asymmetric 3 rehvid olid suurepäraste omadustega ja peale 13000 km läbimist, mustri sügavused: ees 6mm ja taga 7mm. Ehk kulumine minimaalne !
http://www.rehvitakso.ee/soiduauto/suve ... 4-y-rehvid

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: K Jaan 25, 2017 18:39
Postitas marti420
ls 95000miili ja aasta minu käes olnud. Selle puhul sai tehtud järjekordne õlivahetus (Castrol Edge 5w30).
Siiani on olnud õlivahetuste välp aasta või 5000-8000 miili, teen endajaoks asja lihtsamaks ja edaspidi vahetan õli iga 5000 miili tagant. Ümmargusi numbreid lihtsam meeles pidada.

Aasta alguses sai Vikingis uus esiklaas pandud - suurepärane teenendus järjekordselt!

Kütusekulu on talvel vähenenud 11,6 pealt 10.5 peale. Seda vist sellepärast, et pidamine vilets ja üle veerand pedaali pole mõtet eriti vajutada.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: N Apr 13, 2017 19:09
Postitas marti420
vahepeal sai auto:
uued originaal esivedrud
v.e lemförderi õõtsa+silla regulli.
mõned uued süütepoolid, nüüd on kõik uuema tüübi Boschi omad.
natuke nahast põdra vidinaid salongi
strutbari
BSR optiflow jaheda õhu kiti - raadiot pole enam vaja, kuulan turbo toimetamisi.




Lisatud failid

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: R Apr 14, 2017 18:29
Postitas vmaster
Nahast detailid muudavad ikka oluliselt soliidsemaks salongi. Kas on juhitavuses vahet ka tunda peale strutbari paigaldamist?

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: R Apr 14, 2017 19:44
Postitas marti420
Strutbariga on rool ikka tunduvalt täpsem, julgen soovitada.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: L Apr 15, 2017 8:58
Postitas Pootsman
Oskad soovitada konkreetset (e)poodi, mille kaudu võiks tellida? Võtaks ka ühe ligi :)

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: L Apr 15, 2017 9:06
Postitas Ron24
Oskad soovitada konkreetset (e)poodi, mille kaudu võiks tellida? Võtaks ka ühe ligi :)

Maptunist saad sellise viguri.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: L Apr 15, 2017 10:56
Postitas schlaam
V6 mootorile vist maptuni oma ei sobi? Peab jahutusvedeliku paaki mudima. Selle PG Racing struti kohta väga infot ei leidnud - ei lähe paagiga konflikti? Kust said?

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: L Apr 15, 2017 13:14
Postitas marti420
v6 mootorile tõesti iga kaigas ei sobi ja pakkumisi on üsna vähe.
Ise tellisin siit: http://www.benl.ebay.be/itm/Saab-9-3-strut-brace-/172265661679 . Kergelt toetub vastu paaki aga panin sinna kummiriba vahele. Tellimis aeg oli kaks nädalat ja värvi saab ise valida.
R4 mootoritega on asi lihtsam ja pakkumisi palju, tuleb lihtsalt vähe tugevam välja valida.

Paigaldada soovitan rattad vabas asendis, vähemalt mina sain sedasi rataste külgkalde normi.

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: T Apr 18, 2017 11:56
Postitas vmaster
Maptunist sain v6 strutbari kohta sellise vastuse

At the moment we are working our hardest to finish a few other projects with new products but we are absolutely looking at the V6 strut brace in the future.

Olle Erixon
Purchase Manager

Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

Postitatud: T Apr 18, 2017 12:03
Postitas Jaanus
Ma kavatsen ka vist oma TX-le selle eBay mehe käest tellida Strutbari, vmaster lõõd ka kampa?