Saab 9-3 AERO 2.8 V6 230kW, Marti420

vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1536
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#26

T Apr 18, 2017 12:11

Ma kavatsen ka vist oma TX-le selle eBay mehe käest tellida Strutbari, vmaster lõõd ka kampa?


Võiks küll jah.
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#27

K Juun 14, 2017 10:31

Sai käidud Dmitri juures Tuneris(nüüd toimetab koos ES Racinguga) natuke softi modimas - maha sai progetud külmalt pöörete tõstmine kati soojenduseks ja tagumine lambda. Tulevikus ehk paneb ilma esimese katita vähe jämedama dp-i.
Ühtlasi sai tehtud ka düno, millega päris rahule ei jäänud.
Nimelt üle 1 bari turbo rõhku ei hoidnud, tulemuseks siis 223kw ja 568nm. Nüüd peab otsima kuhu rõhk kaob.
Imelik on see, et originaal softiga(heledam joon) oli ka tulemus alla tehase normi:167 vs 184kw.:conf:



Sadulsepp24 tegi salongi ka ühe Hirschi laadse toote.



Lisatud failid
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1536
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#28

K Juun 14, 2017 12:51

Dünosse plaanis minna kuu lõpus. Eks ole näha, mis üllatusi mu masin pakub. DP vahetus oleks ilmselt järgmine loogiline samm.
wilddog
Saabiklubi liige
Postitusi: 1512
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#29

K Juun 14, 2017 17:03

Sai käidud Dmitri juures Tuneris(nüüd toimetab koos ES Racinguga) natuke softi modimas - maha sai progetud külmalt pöörete tõstmine kati soojenduseks ja tagumine lambda. Tulevikus ehk paneb ilma esimese katita vähe jämedama dp-i.
Ühtlasi sai tehtud ka düno, millega päris rahule ei jäänud.
Nimelt üle 1 bari turbo rõhku ei hoidnud, tulemuseks siis 223kw ja 568nm. Nüüd peab otsima kuhu rõhk kaob.
Imelik on see, et originaal softiga(heledam joon) oli ka tulemus alla tehase normi:167 vs 184kw.:conf:



Sadulsepp24 tegi salongi ka ühe Hirschi laadse toote.



Ot, 568Nm automaadiga, päris hea, eriti 1bar juures! Natuke palju ei ole väänet? Või kannatabki see automaatkast niipalju? Võiks proovida näiteks VMK-i pinki ka, et mis seal näitab.
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#30

K Juun 14, 2017 18:18

AF40 on projekteeritud kuni 440nm jaoks. Siiani on ilusti vastu pidanud, tuleb lihtsalt tihedamini õli vahetada.
Läänes sõidetakse palju karmimate softidega, pole ka neil eriti kasti probleeme silma jäänud.
Esivedu ja rehvid leevendavad ka natuke kasti rasket elu:)
Viimati muutis marti420, P Sept 24, 2017 19:05, muudetud 1 kord kokku.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1536
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#31

K Juun 14, 2017 21:58

Olen kuulnud et VKM-i dyno ei ole nii täpne nagu es-racingu oma. Kus see tõde on, ei oskagi arvata. Praeguse Saabiga tuli VKM-i dynos 198kw ja 440Nm. See oli aga vigase softi jms taolisega. Nüüd auto seisukord kindlasti parem ja vaja uued mõõtmised teha.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13604
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#32

N Juun 15, 2017 11:46

Vahet pole, kelle düno. Nagunii on see aparaat indikaatoriks vaid. Peaasi, et enne ja pärast mõõtmised on samas kohas tehtud, siis on võrdlus olemas. Ei ole need ilmselt kellelgi taadeldud ja liiga palju erinevaid mõjutajaid iga tõmbe juures ka. Õhurõhud, rehvirõhud, temperatuurid jms... Saate mingi enam-vähem numbri. Tahate täpsemat, võtke mootor maha ja minge mootoridünosse..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
wilddog
Saabiklubi liige
Postitusi: 1512
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#33

N Juun 15, 2017 12:59

Jäin seda graafikut vaatama ja on näha, et tuunitud graafikul on peale peak-i kohe allamäge. Orig. graafikul hoiab väänet pikemas RPM-s. Kahtlus on, et boosti piiratakse, sest vääne liialt kange? Väände kõver võiks olla horisontaalsem. Pöörete järgi on nagu diisel ehk korraks jalaga tagumikku ja siis on marurahulik, orig. soft võiks olla nn pideva kiirendusega. Arvestades võimsuste vahet loomulikult. :facts: Kuidas sulle tundub originaali vs tuunitud vahe?
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#34

N Juun 15, 2017 13:21

Originaal softiga sõitsin viimati poolteist aastat tagasi, aga mingit erilist tõmmet tegelikult polnud. Tuunitud softiga rebis alguses ikka väga vihaselt, nüüd on nagu lahjemaks jäänud, või olen ise ära harjunud.
Järgmine nädal survestab sisselaske ära ja vaatab base boosti üle.
Viimati muutis marti420, P Sept 24, 2017 19:06, muudetud 1 kord kokku.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1536
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#35

N Juun 15, 2017 14:49

Täitsa põnev oleks meie autode dünograafikuid võrrelda. Tegu ju sama mootori ja tuunijaga.
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#36

N Juun 15, 2017 15:27

Põnev jah, sama pink annnab ka võrreldavad tulemused.
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#37

N Aug 03, 2017 19:53

USA-st saabus üks ilus 3" toru, mis sai ka paigaldatud.
20170802_162414_resized_1.jpg
20170802_162414_resized_1.jpg (196.03 KiB) Vaadatud 1473 korda
Lisaks sellele: SAI torustik eemaldatud ja pimedaks tehtud, wastegate varras regullitud ning turborõhu anduri juurest leke kõrvaldatud.

Varsti peaks uuesti rullidele minema, et reaalset tulemust näha.

Muidu endiselt puhas sõidurõõm :drive:
Viimati muutis marti420, P Sept 24, 2017 19:09, muudetud 2 korda kokku.
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#38

R Sept 22, 2017 8:28

Läbisõi 100 000, selle puhul sai auto:
Õli ja filtrite vahetuse
Krown töötluse
Kere püsivaha ja Aquapel klaasivaha.

Uue väljalaske, nüüd on 3" Downpipe, 3" Midpipe, 3" sport kat ja sealt edasi 2,5" Simonsi sport(otse läbi) väljalase. Seda Simonsi komplekti müüvad ka Maptune ja BSR https://www.maptunparts.com/exhaust-sys ... pipes.html .
20170906_140649_resized.jpg
20170906_140649_resized.jpg (205.42 KiB) Vaadatud 1598 korda
20170906_140707_resized.jpg
20170906_140707_resized.jpg (179.17 KiB) Vaadatud 1598 korda
20170917_151552_resized.jpg
20170917_151552_resized.jpg (211.36 KiB) Vaadatud 1598 korda
Base boost sai tehase 0,28 pealt regullitud 0,41 peale ja Dmitri Tunerist tegi sellele vastava softi. Kui alguses tundus see üsna lihtsa muudatusena, siis tegelikult kulus sellele "peenhäälestusele" 8h dünos ja veerand paaki kütust. Keskmine kulu tõusis 10 liitrilt 45,8 liitrini :) .
Eesmärk polnud võimsuse tippu kõrgeks ajada vaid võimalikult lame graafik. Üllatuseks paranes graafik just madalamast otsast, ehk sealt kus seda kõige rohkem vaja läheb.
Ühtlasi sai selgeks, et kõige rohkem piirab turbo kuum pool, kui wastegate kõrgematel pööretel natuke lahti jätta, siis sai tipu ka üle 235kw aga see langes jälle väga kiiresti ära.
Tulemus selline, tumedamad jooned siis peale muudatusi: 228kw ja 590nm :headbang:

saab93_2.jpg
saab93_2.jpg (308.99 KiB) Vaadatud 1598 korda
Kasutaja avatar
Viktoria
Saabiklubi liige
Postitusi: 331
Liitunud: R Sept 25, 2015 10:18
Asukoht: Ciudad de Estonia
Auto: Volvo XC60 R-design

#39

R Sept 22, 2017 15:09

Wow. dünograafikutest ma biiti ei jaga, aga autopõhi on sul küll ilus. Kohe väga!
.::A SAAB is an animal with a thousand adjustments::.
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#40

R Sept 22, 2017 19:26

See on see Krowni "imeline" mögin, mis kõik läikima paneb, eks paistab kaua sära kestab.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1536
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#41

R Sept 22, 2017 22:39

Kas nüüd, kus kogu väljalase vahetatud, on tunda mingit vahet kiirenduses, hääles jms?
Tuleb ikkagi antud modifikatsioonid ka oma auto täienduste nimekirja lisada.
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#42

L Sept 23, 2017 12:25

Kõige rohkem andis tunda downpipe vahetus, jõudu tuli nii madalamalt kui ka kõrgemalt juurde, vähemalt pe.se düno järgi. Ennem päris dünot sai muudetud summuti, baseboost ja soft, nii et täpselt ei teagi palju mis juurde andis, aga kokkuvõttes on vahe ikka suur.

Positiivne on veel see, et peale dp vahetust langes kütusekulu umbes 0,5l ja peale kogu summuti vahetust veel natuke. Nüüd on sinna 10l peale pidama jäänud. Kui auto sain, siis originaal seades tuli keskmine 12l , ehk minu läbisõidu juures on vahe üle 300l 98-t aastas. Sõidu trajektoor ja stiil on nagu samaks jäänud.
Mis häälde puutub siis see tavasõidul eriti ei muutunudki, kõrgematel pööretel on kerget vahet kuulda, aga vähemalt on teadmine, et sealt midagi enam ei piira.

Mul on jälle täienduste nimekiri otsa saanud, aga sõita on ülimõnus ja vist rohkem polegi vaja :drive:
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#43

N Dets 07, 2017 13:47

Profülaktika mõttes sai auto:
uued originaal taga amordid
uue taga alumise õõtsa ja sildade regulli
käigukasti õli
piduriõli
nahahoolduse, Meguiarsi Ultimate Palsam on üllatavalt hea, isegi Saabi kõva vakstu tegi meeldivalt pehmeks :
http://meguiars.ee/tooted/car-care/inte ... ther-balm/ , ennem kasutasin Kochi oma ja see nii hea polnud.
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#44

E Veebr 19, 2018 19:10

Hiljuti tegin oma diisel Insignia kojameeste vanni Dynamatiga üle ja tulemus sai päris hea- diisli lagin muutus palju pehmemaks.

Nüüd tegin sama ka Saabiga: pleki peale Dynamat Xtreme ja peale Dynaliner, sai ka päris hea - ühtlasel sõidul on mootori mõminat vähem. Nüüd on kogu auto matitatud.
1.jpg
1.jpg (211.29 KiB) Vaadatud 978 korda
2.jpg
2.jpg (271.31 KiB) Vaadatud 978 korda
marti420
Postitusi: 170
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#45

E Aug 27, 2018 20:39

Vahepeal on auto eeskujulikult sõitnud, ainuke mure oli piduritega. Nimelt peale keskmiselt tugevamat pidurdamist vajus pedaal natuke läbi, alguses arvasin, et mõni voolik või toru andis järgi, aga mingit leket polnud ja pedaal jäigi natuke pehmeks. Ei aidanud ka korduvad õhutamised ja peasilindri vahetus, viga oli hoopis ABS-i hüdraulika poolel, mingi solekas jäi vist kinni. Külge läks siis uus kasutatud ABS-i pump ja pidurid jälle korras, sama soojaga läksid uued ka kõik Brembo kettad, klotsid ja voolikud.
Lisaks iga suvine nahahooldus ja püsivaha.


230Kw ja 590NM-iga on iga sõit väga meeliülendav, aga vaikselt käivad peas 4WD auto mõtted, ehk kui keegi soovib omale sellist ilusat ja kiiret autot, siis olen pakkumistele avatud.
1.jpg
1.jpg (287.66 KiB) Vaadatud 479 korda
Vasta